abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196962484
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 11:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

je kan aan de gang blijven maar het is gewoon eigen verantwoordelijkheid, niet verkopen omdat die mensen dan waarschijnlijk in een te grote groep zijn gaat mij echt wel te ver.
Dat is dan ook het dilemma. Maar er zijn dus heel veel mensen die besloten hebben Kerst met veel te veel mensen te vieren. Ik zie het ook op Social Media echt veel voorbij komen.. mensen hebben er schijt aan en doen gewoon wat ze willen. En dan straks collectief janken dat de lockdown verlengd wordt :') _O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196962552
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 11:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja dan moeten BOA's maar gaan controleren hoor, dat weet je van te voren.
Laat die BOA's dan ook meteen waarschuwen dat het niet verstandig is om nu met een dikke winterjas in het koude water buiten te springen.

Dat iets niet gehandhaafd wordt maakt iets geen goed idee.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zaterdag 26 december 2020 @ 11:17:48 #278
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196962563
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 11:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is dan ook het dilemma. Maar er zijn dus heel veel mensen die besloten hebben Kerst met veel te veel mensen te vieren. Ik zie het ook op Social Media echt veel voorbij komen.. mensen hebben er schijt aan en doen gewoon wat ze willen. En dan straks collectief janken dat de lockdown verlengd wordt :') _O-
dat is nu eenmaal het probleem, ik heb zelf ook niet het idee dat ik de regels overtreden heb het afgelopen jaar maar er zijn mensen die dat constant doen door altijd het randje van wat mag op te zoeken en er het liefst overheen gaan al denk ik toch dat het gros zich er wel aan houdt.
pi_196962582
quote:
12s.gif Op zaterdag 26 december 2020 01:01 schreef Vallon het volgende:

[..]

Niet goed te meten. Dat zal de regeltjesomgeving tegen die tijd nog wel gaan bemerken.
Ook een vaccinatie zelf geeft geen zekerheid voor het individu noch dat de aanwezigheid van antilichamen (vaststellen dmv serologische/bloedtest) betekent dat iemand dus beschermd is.
Bedankt voor het antwoord.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_196962608
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 10:59 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of ze veel andere keuze hebben op dit moment. In de zorg kunnen ze het niet aan, de reguliere zorg moet afgeschaald worden en de sterftecijfers beginnen ook harder en harder op te lopen. Maatregelen werken niet omdat er te veel mensen zijn die het niet meer op kunnen brengen. Als iedereen 2 of 3 weken echt de maatregelen volgt gaan de cijfers natuurlijk sterk dalen.

Dan krijg je dat er maatregelen genomen moeten worden waar mensen boos over zijn en nog meer weerstand. En dit eindigt als we niet oppassen is een lockdown Spaanse variant waar je een tijd de straat niet meer op mag. Het treurige is dat we dit echt aan onszelf te danken hebben en dat er daardoor groepen heel veel onnodige extra schade oplopen.
Hoe meer plekken je natuurlijk dicht doet hoe meer er geconcentreerd wordt op andere op plekken. En waar in april de bossen werden overlopen is dat nu in de kou/regen niet een prima plek om te vertoeven.

Vervolgens kom je in de periode waar iedereen elkaar sowieso opzoekt.

Vorige week was ik nog even geschrokken van de lockdown en heb mezelf nog nooit zo ellendig gevoeld.
Maar nu aan het kijken wat vooral wel kan en dan kom je eigenlijk alleen uit op bezoek bij elkaar.
pi_196962612
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 11:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja dan moeten BOA's maar gaan controleren hoor, dat weet je van te voren.
Mja dat kunnen ze buiten, maar ik bedoel meer dat die groepen wrs ook binnen aan het diner zitten. En binnen gaat het besmetten snel.
pi_196962631
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 11:19 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Maar nu aan het kijken wat vooral wel kan en dan kom je eigenlijk alleen uit op bezoek bij elkaar.
En dat geldt dus voor heel Nederland zowat.
pi_196962679
Wat ik me oprecht afvraag bij mensen die zich druk maken om kerstdiners waarbij 8 porties worden besteld en soortgelijke posts: hebben ze door dat dit puur voortkomt uit emotie of denken ze na het posten nog steeds "Zo, goede post was dit" :?
pi_196962769
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 11:23 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Wat ik me oprecht afvraag bij mensen die zich druk maken om kerstdiners waarbij 8 porties worden besteld en soortgelijke posts: hebben ze door dat dit puur voortkomt uit emotie of denken ze na het posten nog steeds "Zo, goede post was dit" :?
Is het onterecht dan om kwaad of verdrietig te worden over het feit dat een deel van de Nederlandse bevolking denkt dat de lockdown maatregelen voor hen niet gelden? En dat mede door hun toedoen we straks gezamenlijk langer in de shit zitten?
  zaterdag 26 december 2020 @ 11:29:12 #285
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196962810
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 10:46 schreef Janneke141 het volgende:
Nou, de eerste portie vaccins is afgeleverd in Nederland. Wat zullen we daar eens mee gaan doen. Eh, drie weken laten liggen dus.
Maar wel heel zorgvuldig!

Komt niet op een paar dagen aan zeggen ''deskundigen''.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 26 december 2020 @ 11:29:39 #286
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_196962816
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 10:46 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Daar moet je maar tegen kunnen als je denkt dat het een goed idee is om met acht man te gaan dineren.

Of moeten we allemaal vriendelijk blijven glimlachen de hele dag, want ach, de wappies zijn gewoon wat beperkt in de bovenkamer. Ze kunnen er niets aan doen.

Vergeef mij wat irritatie na 11 weken dicht te zijn.
Gezin van 5 met 3 gasten? Of komt die gedachte niet in je op?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_196962858
Zat nog even een interview terug te lezen van meneer Bruls, voorzitter veiligheidsraad en die doet me toch wat bizarre uitspraken waarbij ik mijn vraagtekens zet.

,,Dat dit een crisis is die op langere termijn effecten heeft, durf ik wel te zeggen. Maar een historicus zou zeggen: vijf jaar vooruit kijken? Honderd jaar, dát zegt pas iets. Mijn voorspelling is nog steeds, dat zei ik maart ook al, dat we zo snel mogelijk weer ons normale leven oppakken als die anderhalve meter-eis van tafel gaat. Ja hoor. Ik zou juist willen dat heel wat mensen lering zouden trekken uit deze crisis en meer rust in hun leven pakken. Het is toch helemaal niet erg dat je niet weer naar een festival kunt gaan? Waarom moeten we als dwazen door die koopcentra hollen? Dat is toch nergens goed voor. Ik denk, ik vrees, dat we dat echter weer heel snel gaan oppakken, het jachtige vlugge leven.’’

Bron: https://www.gelderlander.(...)-niet-goed~a626f817/

Wie is hij om dit te bepalen? Moeten we dan de komende jaren als kluizenaars gaan leven? Jammer dat dit soort mensen de leiding hebben in het maatschappelijke debat als je dit soort uitspraken gaat doen.
  zaterdag 26 december 2020 @ 11:33:18 #288
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196962904
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 11:31 schreef JosMert het volgende:
Zat nog even een interview terug te lezen van meneer Bruls, voorzitter veiligheidsraad en die doet me toch wat bizarre uitspraken waarbij ik mijn vraagtekens zet.

,,Dat dit een crisis is die op langere termijn effecten heeft, durf ik wel te zeggen. Maar een historicus zou zeggen: vijf jaar vooruit kijken? Honderd jaar, dát zegt pas iets. Mijn voorspelling is nog steeds, dat zei ik maart ook al, dat we zo snel mogelijk weer ons normale leven oppakken als die anderhalve meter-eis van tafel gaat. Ja hoor. Ik zou juist willen dat heel wat mensen lering zouden trekken uit deze crisis en meer rust in hun leven pakken. Het is toch helemaal niet erg dat je niet weer naar een festival kunt gaan? Waarom moeten we als dwazen door die koopcentra hollen? Dat is toch nergens goed voor. Ik denk, ik vrees, dat we dat echter weer heel snel gaan oppakken, het jachtige vlugge leven.’’

Wie is hij om dit te bepalen? Moeten we dan de komende jaren als kluizenaars gaan leven? Jammer dat dit soort mensen de leiding hebben in het maatschappelijke debat als je dit soort uitspraken gaat doen.
Die vent kan beter aan zijn eigen ongezonde vetzucht gaan werken in plaats van zeiken over mensen die iets kopen in een winkelcentrum.

Met dat volgevreten lichaam van hem is de kans groter op een infectie die hij niet op een natuurlijke manier kan verwerken, en dat hij medische hulp nodig heeft. Dat leidt er weer toe dat we meer maatregelen krijgen. Dat is pas asociaal.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_196962925
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Is het onterecht dan om kwaad of verdrietig te worden over het feit dat een deel van de Nederlandse bevolking denkt dat de lockdown maatregelen voor hen niet gelden? En dat mede door hun toedoen we straks gezamenlijk langer in de shit zitten?
Ik denk niet in waardeoordelen als "terecht" of "onterecht" wanneer iemand emotioneel (kwaad) is. Wel zou ik je aanraden om drie keer na te denken, te tellen tot 10 en eens rationeel na te gaan wat 8 mensen versus ~5 mensen te maken heeft met "de shit waar we in zitten".

Denk na over je eigen gezondheid, ga niet in grote getale bij elkaar komen maar reageer niet zo overdreven als de richtlijn met 1-3 man wordt overschreden. Komop.
  zaterdag 26 december 2020 @ 11:34:59 #290
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196962957
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je weet inmiddels toch wel wat je kan verwachten joh. Cijfers lopen op, is gebleken dat een niet te onderschatten gedeelte van de bevolking zich niet aan de regels houdt. Het gevolg laat zich raden: Zwaardere maatregelen en meer handhaving van deze maatregelen.

In plaats van je gewoon effe aan de regels te houden en er gezamenlijk voor te zorgen dat niet enkel het aantal besmettingen logischerwijs zal dalen maar je overheid ook het wind uit de zeilen neemt om eventueel nog verdere maatregelen te kunnen treffen.

Nee, dan is het beter om stoertjes ongehoorzaam te zijn om vervolgens op facebook, nu.nl en FOK! te jammeren over hoe zwaar je het wel niet hebt met alle regeltjes.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 26 december 2020 @ 11:38:40 #291
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196963044
Als het aantal mensen dat zich aan bepaalde regels houdt steeds lager wordt, dan kun je boos blijven worden op de mensen die zich er niet aan houden. Je kunt ook vraagtekens gaan zetten bij de haalbaarheid en de houdbaarheid van de regels zelf.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 26 december 2020 @ 11:42:39 #292
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196963138
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 11:38 schreef Janneke141 het volgende:
Als het aantal mensen dat zich aan bepaalde regels houdt steeds lager wordt, dan kun je boos blijven worden op de mensen die zich er niet aan houden. Je kunt ook vraagtekens gaan zetten bij de haalbaarheid en de houdbaarheid van de regels zelf.
jouw theorieën zijn toch wel opzienbarend te noemen
  zaterdag 26 december 2020 @ 11:45:44 #293
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196963214
quote:
Je bedoelt dat beleidsmakers moeten analyseren en maatregelen moeten heroverwegen?

Haha.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_196963273
quote:

Opvallend genoeg zijn veel bewindslieden pro nieuw normaal. Daar zet ik al direct mijn vraagtekens bij. Zo ook de festivalbranche die ze bewust kapot proberen te maken, zoals hij min of meer hier bevestigd.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196963278
quote:

Onbegrijpelijk dat mensen in dergelijke functies onbestraft zulke uitspraken mogen doen. Echt heel slecht.
pi_196963307
quote:
Professoren: waarom zwijgt de overheid over vitamine D?

AMSTERDAM - Een groep experts wil dat mensen preventief vitamine D gaan slikken. Genoeg wetenschappelijke studies wijzen naar gunstige effecten op Covid-19. Maar van de overheid horen we niets. ,,Alsof het ons niks interesseert dat intussen mensen dood gaan.’’

Talloze vooraanstaande profs springen in de bres voor de vitamine, schrijft het AD. Professor Adrian Martineau van de Queen Mary University in Londen, die geldt als absolute autoriteit op het gebied van Vitamine D en de uitwerking op luchtwegziektes, sprak tegenover De Telegraaf begin oktober al van ’een unieke dubbele werking’. Hij noemde het ’logisch’ om preventief slikken aan te raden. Negen dagen later herhaalde een groep experts dat standpunt in het AD.

Nu doen experts opnieuw, wijzend naar onder meer artikelen van prof. Martineau, de oproep vitamine D te slikken. „In de wetenschappelijke wereld groeit de eensgezindheid over de belangrijke rol van vitamine D’’, verklaart professor Manfred Eggersdorfer van het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG).
Overheid zegt niets

De experts laken de afwachtende overheid. Huub Savelkoul, hoogleraar immunologie van de Wageningen Universiteit: ,,Er zijn steeds meer studies die het voordeel van vitamine D aantonen. Ik vind het een soort van arrogantie dat de overheid eerst een metastudie wil afwachten. Het lijkt wel alsof het ons niks interesseert dat er ondertussen mensen in het ziekenhuis komen en dood gaan.”

’Geen aanleiding’

De overheid heeft geen redenen meer om géén advies af te geven, zegt Harry Wichers, hoogleraar biochemie en voedingswetenschappen Wageningen Universiteit tegen de krant. „Ik denk dat de aanwijzingen voor vitamine D net zo goed zijn als voor het afstand houden. Laten we vooral niet wachten tot het te laat is!” Ook internationale professoren scharen zich achter het supplement. Hoogleraar geneeskunde Michael Holick van Boston University: ,,Mensen wachten op een magisch wonderpilletje of op een vaccin, maar zien zoiets simpels als vitamine D over het hoofd.’’

Het ministerie reageert dat ’een adviespanel dat adviseert over kansrijke, innovatieve behandelingen’ nog geen ’aanleiding ziet’ om richtlijnen in te stellen voor vitaminen.

https://www.telegraaf.nl/(...)heid-over-vitamine-d

Antwoord: De overheid prefereert repressie boven preventie.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 26 december 2020 @ 11:50:35 #297
451005 Grems
Clown World
pi_196963350
quote:

Waarom vind je dat een bizarre uitspraak? Men komt er al vrijwel vanaf het begin voor uit dat dit geen volksgezondheidsvraagstuk is maar een middel om onze samenlevingen te hervormen.

pi_196963502
quote:

Ik ben fervent tegenstander van bijna alle maatregelen maar ik denk dat het wel goed is om ons af te vragen of we het leven als pillen-tikkende instagramzombies die grotendeels werken om rootzooi te kunnen consumeren per se willen hervatten.
pi_196963505
quote:
De overheid is echt niet achterlijk. Bij iedere maatregel weten ze echt wel wat er ongeveer wat gaat gebeuren, daar werken honderden, zo niet duizenden, mensen aan. Ze zijn alleen niet eerlijk over hun afwegingen als het gaat om economische belangen. Neem nou de negatieve test bij inreis. Ze voeren het in maar voor verreweg de meeste inreizen, die via de weg, voeren ze dan weer een uitzondering in dat het niet geldt als je minder dan 48 uur in Nederland verblijft. Of dat je PCR-test maar liefst 72 uur oud mag zijn.

Allemaal gedaan vanwege economische belangen maar daar wordt met geen woord openlijk over gerept. Als ze daar eens eerlijker over zouden zijn in plaats van halve maatregelen aan te kondigen en dan de schuld bij de bevolking te leggen.

Het is al ongekend op het continent dat wij zonder een echte lockdown door de crisis manoeuvreren. De bevolking is al extreem gehoorzaam.
pi_196963717
quote:
Alsjeblieft zeg.

Haalbaarheid is prima. Vervelend wordt het als het lang aanhoudt.
En juist doordat allerlei tuig zich niet aan de regels houdt, zit de rest ook langer vast waardoor de houdbaarheid lastig wordt.

Maar jij draait het nu om,beetje opzichtig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')