abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 december 2020 @ 20:28:30 #51
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196929550
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 20:24 schreef asco het volgende:
Nu ff lekker alle plaatjes draaien die de lijst niet gehaald hebben.
Heerlijk. *O*
Same, vooral deze. Fave kerstliedje ooit O+

Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_196929568
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 20:28 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Same, vooral deze. Fave kerstliedje ooit O+

[ afbeelding ]
Originele van Broes is beter.
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
  donderdag 24 december 2020 @ 20:29:41 #53
22565 asco
Los in deze tent
pi_196929574
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 20:25 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Allemaal? Dan ben je wel even bezig :P
:+
  donderdag 24 december 2020 @ 20:32:04 #54
22565 asco
Los in deze tent
pi_196929608
En natuurlijk deze ff gewoon omdat het kan.

*O* *O*
_O_
  donderdag 24 december 2020 @ 21:04:45 #55
473584 Gretzl
pi_196930140
Lang geleden dat er nog eens een kritisch journalistiek stuk over de samenstelling van de Top 2000 in een landelijke krant stond, maar Het Parool heeft dit jaar alsnog de primeur :)

Ik ben het heel erg eens met het pleidooi voor meer transparantie, o.a. het openbaren van het totaal aantal ingevulde formulieren en het aantal stemmen per nummer (tot en met #2000). In een bizar jaar waarin we allemaal opnieuw hebben kunnen waarnemen dat transparantie een ongelofelijk belangrijk goed is. Het is een van de hoekstenen van de moderne democratie.

Onze lijst der lijsten mag voor genoeg mensen dan gewoon een jaarlijks radio-event zijn dat we niet al te serieus zouden moeten nemen, het is wel een product dat door een democratisch proces tot stand komt. Waar 1 op de 2 Nederlandrs naar luistert tussen Kerst en Oud & Nieuw. Het land zou op z'n kop staan als we straks in maart ook niet meer te horen krijgen hoeveel voorkeurstemmen iedere kandidaat heeft behaald.

Kortom: lang leve transparantie, daar wordt een breed gedragen lijst alleen maar geloofwaardiger en beter van :)

quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
  donderdag 24 december 2020 @ 21:05:00 #56
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_196930174
Nog 3 uurtjes tot de geweldige niet te overtreffen megamix van Bart Arisch
Het beste adres voor al uw primeurs!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 december 2020 @ 21:08:46 #58
426493 crew  PippenScottie
pi_196930208
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 19:44 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Oma hier oma daar. Hijsen op t urinoir.

Oma hier oma daar
Pil in haar anus geen gemaar
_O_

De toon is gezet!
My friends all drive horses
  donderdag 24 december 2020 @ 21:09:11 #59
22565 asco
Los in deze tent
pi_196930214
quote:
Uiteraard, maar de beelden bij die ene zijn wel prettig. :9
  donderdag 24 december 2020 @ 21:13:53 #60
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  donderdag 24 december 2020 @ 21:14:16 #61
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_196930307
columns over de top 2000... tja..
pi_196930325
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 21:04 schreef Gretzl het volgende:
Lang geleden dat er nog eens een kritisch journalistiek stuk over de samenstelling van de Top 2000 in een landelijke krant stond, maar Het Parool heeft dit jaar alsnog de primeur :)

Ik ben het heel erg eens met het pleidooi voor meer transparantie, o.a. het openbaren van het totaal aantal ingevulde formulieren en het aantal stemmen per nummer (tot en met #2000). In een bizar jaar waarin we allemaal opnieuw hebben kunnen waarnemen dat transparantie een ongelofelijk belangrijk goed is. Het is een van de hoekstenen van de moderne democratie.

Onze lijst der lijsten mag voor genoeg mensen dan gewoon een jaarlijks radio-event zijn dat we niet al te serieus zouden moeten nemen, het is wel een product dat door een democratisch proces tot stand komt. Waar 1 op de 2 Nederlandrs naar luistert tussen Kerst en Oud & Nieuw. Het land zou op z'n kop staan als we straks in maart ook niet meer te horen krijgen hoeveel voorkeurstemmen iedere kandidaat heeft behaald.

Kortom: lang leve transparantie, daar wordt een breed gedragen lijst alleen maar geloofwaardiger en beter van :)
[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om met het artikel te spreken: de liedjes zijn voor Radio 2 belangrijker dan de cijfers. Het is geen bloedserieus (politiek) evenement joh, het is ontspanning voor iedereen, een feest der herkenning. Ieder liedje staat erin omdat mensen er binding mee hebben.
En ja, het is jammer dat liedjes verdwijnen, dalen of dat je all-time favorieten lager staan dan een dertien-in-een-dozijn prutliedje van een door jou gehate artiest. Dat is deel van de charme.

Tl;dr neem de Top 2000 vooral niet té serieus. Aan het eind gaat om een hoop liedjes, niet om beslissingen die gevolgen kunnen hebben voor de hele samenleving.
pi_196930344
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 21:15 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:

[..]

Om met het artikel te spreken: de liedjes zijn voor Radio 2 belangrijker dan de cijfers. Het is geen bloedserieus (politiek) evenement joh, het is ontspanning voor iedereen, een feest der herkenning. Ieder liedje staat erin omdat mensen er binding mee hebben.
En ja, het is jammer dat liedjes verdwijnen, dalen of dat je all-time favorieten lager staan dan een dertien-in-een-dozijn prutliedje van een door jou gehate artiest. Dat is deel van de charme.

Tl;dr neem de Top 2000 vooral niet té serieus. Aan het eind gaat om een hoop liedjes, niet om beslissingen die gevolgen kunnen hebben voor de hele samenleving.
Voor jou misschien. Het is mijn missie om zo veel mogelijk Nederlanders met wansmaak te hersenspoelen met goeie muziek.
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
pi_196930399
Als ze het aantal stemmen om (minimaal) de nummer 2000 te halen bekend zouden maken, zou dat echt koren op de molen zijn van groepen die onzinnummers in de lijst willen stemmen denk ik.
  donderdag 24 december 2020 @ 21:21:45 #65
22565 asco
Los in deze tent
pi_196930404
quote:
6s.gif Op donderdag 24 december 2020 21:17 schreef MTheBassman het volgende:

[..]

Voor jou misschien. Het is mijn missie om zo veel mogelijk Nederlanders met wansmaak te hersenspoelen met goeie muziek.
Net mijn vriendin "Woman" van John Lennon laten horen maar ze wil er niet aan.
Verdomme.
  donderdag 24 december 2020 @ 21:22:39 #66
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_196930417
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 21:04 schreef Gretzl het volgende:

[..]

SPOILER
Dus hij zet geen wekker meer voor zijn favoriete liedje maar luistert die terug? Wat een amateur.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 24 december 2020 @ 21:22:40 #67
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_196930418
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 21:21 schreef asco het volgende:

[..]

Net mijn vriendin "Woman" van John Lennon laten horen maar ze wil er niet aan.
Verdomme.
Ben je er al lang mee samen?
  donderdag 24 december 2020 @ 21:24:20 #68
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_196930447
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 21:21 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Als ze het aantal stemmen om (minimaal) de nummer 2000 te halen bekend zouden maken, zou dat echt koren op de molen zijn van groepen die onzinnummers in de lijst willen stemmen denk ik.
Maar net zo goed koren op de molen voor mensen die niet-onzinnummers in de lijst willen stemmen. Maakt allemaal geen reet uit joh.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 24 december 2020 @ 21:27:47 #69
22565 asco
Los in deze tent
pi_196930508
quote:
7s.gif Op donderdag 24 december 2020 21:22 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ben je er al lang mee samen?
Bijna 25 jaar. :'(
Ze heeft echt zo'n typische muzikale wansmaak. -O-
Prima meid verder hoor. :9
  donderdag 24 december 2020 @ 21:29:11 #70
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_196930529
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 21:27 schreef asco het volgende:

[..]

Ik heb Diaan wel deels opgevoed. Niet alles is gelukt, maar het heeft zeker effect gehad.
De les hieruit: Indoctrinatie helpt. 8-)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 december 2020 @ 21:30:09 #71
426493 crew  PippenScottie
pi_196930546
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 21:27 schreef asco het volgende:

[..]

Ai ai ai.. ze zal het wel compenseren, denk ik dan. Succes komende week
My friends all drive horses
  donderdag 24 december 2020 @ 21:30:12 #72
473584 Gretzl
pi_196930548
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 21:15 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:

[..]

Maar vind jij het dan ook deel van de charme dat er in 22 edities nooit iets is gezegd over het verschil in aantal stemmen tussen de nummer 1 en 2? Of dat luisteraars blijkbaar niet mogen weten hoeveel stemmen de bubbling under nummers hebben gehad (en hoeveel ze dus tekort kwamen voor een plek?)

Ik zie echt niet in wat Radio 2 te verliezen heeft als ze wél voor normale transparantie kiezen. Zou de populariteit van de Top 2000 alleen maar ten goede moet komen lijkt me.

Uiteraard is het onverstandig om meer waarde aan de lijst te hechten dan normaal is. Levens zullen niet veranderen omdat Queen een jaartje niet op 1 staat (of misschien wel nooit meer). Maar van meer openheid is nog bijna niemand ooit slechter geworden. Radio 2 staat nu toch al alle lobby's toe, dus het maakt in feite ook weinig meer uit als de stemcijfers wel bekend gemaakt worden.
  donderdag 24 december 2020 @ 21:32:23 #73
473584 Gretzl
pi_196930586
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 21:21 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Je bedoelt dat als het minimale aantal benodigde stemmen na afloop bekend is dat Radio 2 niet meer de mogelijkheid heeft om gemakkelijk onzichtbaar nummers uit de lijst te weren? Want als een groep stemmers (bijvoorbeeld boeren) immers kan aantonen dat ze minimaal zoveel keer op een specifiek nummer hebben gestemd dan kan de redactie moeilijk de fraude volhouden.

Dit geldt wat @Dagoduck al aangeeft net zo goed voor niet-onzin nummers. Bovendien zou Radio 2 ook maatregelen kunnen nemen die het lastiger maken om meerdere lijstjes in te leveren. Als je op De Tijdloze van Studio Brussel wilt stemmen moet je bijvoorbeeld een compleet VRT-profiel aanmaken, wat veel meer tijd kost dan alleen een e-mailadres invullen.
  donderdag 24 december 2020 @ 21:34:02 #74
22565 asco
Los in deze tent
pi_196930611
quote:
7s.gif Op donderdag 24 december 2020 21:29 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ik heb Diaan wel deels opgevoed. Niet alles is gelukt, maar het heeft zeker effect gehad.
De les hieruit: Indoctrinatie helpt. 8-)
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 21:30 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ai ai ai.. ze zal het wel compenseren, denk ik dan. Succes komende week
Komt wel goed. :7
En het heilige motto is sowieso altijd: "Een slecht nummer duurt maar een paar minuten schat".

En als er dan nog een slechte komt kan ze altijd nog gaan stofzuigen.
  donderdag 24 december 2020 @ 21:34:37 #75
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_196930623
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 21:30 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Maar vind jij het dan ook deel van de charme dat er in 22 edities nooit iets is gezegd over het verschil in aantal stemmen tussen de nummer 1 en 2? Of dat luisteraars blijkbaar niet mogen weten hoeveel stemmen de bubbling under nummers hebben gehad (en hoeveel ze dus tekort kwamen voor een plek?)

Ik zie echt niet in wat Radio 2 te verliezen heeft als ze wél voor normale transparantie kiezen. Zou de populariteit van de Top 2000 alleen maar ten goede moet komen lijkt me.

Uiteraard is het onverstandig om meer waarde aan de lijst te hechten dan normaal is. Levens zullen niet veranderen omdat Queen een jaartje niet op 1 staat (of misschien wel nooit meer). Maar van meer openheid is nog bijna niemand ooit slechter geworden. Radio 2 staat nu toch al alle lobby's toe, dus het maakt in feite ook weinig meer uit als de stemcijfers wel bekend gemaakt worden.
Het is tegelijkertijd de charme en de frustratie van/over de lijst.

Ik denk dat de groep die zich hier echt druk over maakt overigens heel klein is. Net zo goed als dat heel veel mensen wel luisteren naar de top 2000, maar helemaal niet stemmen. Laat staan dat ze lang over hun inleverlijst nadenken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')