Prachtig NJ! Op de laatste foto zien we ineens een Hollandse babyquote:Op maandag 4 januari 2021 16:51 schreef NicolasJoy het volgende:
Plaatje(s) bij praatje is een goed plan!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 4 januari 2021 18:59 schreef madam-april het volgende:
Kleine dondersteen is enorm geïnteresseerd in wat haar zussen op de grond aan het doen zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heb jij ook een tiny love?
quote:Op maandag 4 januari 2021 15:33 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Z.’s naveltje werd toch rood afgelopen vrijdag. Net konden we langs het cb om het aan te laten stippen. Ook maar meteen gewogen en gemeten...
5400 gr en 57,5 cm. Geen Hollandse glorie, maar Arabische glorie hier.![]()
En dat kan je ook mooi zien op de pasfoto die ik net heb laten maken.Hahaha, fantastische foto!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op maandag 4 januari 2021 15:58 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Combinatie van dat stomme Zarakraagje dat niet goed zit, de houding waarin ze werd gehouden en wakker gemaakt worden uit haar slaapje.En de 3 onderkinnen die ze idd heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zo cute met dat koppie zo schuin
quote:Op maandag 4 januari 2021 16:15 schreef Smart_ass het volgende:
Deze kleine meid was afgelopen donderdag 3 maanden (en de donderdag ervoor 12 weken).
Bubbles is volgens mij gek op poseren, of niet? Echt een queenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A. ziet eruit alsof hij er nog ff aan moet wennenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 08:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
In grote lijnen wel Majo, alleen is dit vloeibaar en heeft geen invloed op stoelgang. JBPM kan nog wel eens obstipatie of diarree geven. Ik zou je wel als tip geven om lid te worden van de facebookpagina. In de tijd dat ik dacht dat A reflux had ben ik lid geworden en ik zie dagelijks goede vragen en tips voorbij komen. Hou je Aapie na de voeding rechtop voor minimaal 10 minuten?
Ik dacht dat we de fase van slecht slapen overdag wel achter de rug hadden, gister was het weer prut. Om 14.30 ging hij eindelijk pitten nadat hij al een tijdje huilde van moeheid. Wat ik ook probeerde, hij weigerde te slapenHeel fijn ook met een groter kind die thuis haar schoolwerk moet maken. Gelukkig heeft ze weinig begeleiding nodig, anders had ik niet geweten hoe ik dat moest doen. Hopelijk vandaag een betere dag...
Hier is trouwens de kinderwagen geupgrade naar een wandelwagen![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:25 schreef PKM het volgende:
Helemaal bijgelezen maar weinig tijd want drukke peutet. Maar wel eenvoor al jullie baby's. En in het bijzonder die van @:D.U.M.A.N. voor de oncharmante pasfoto.
Awww zo lief! Dat vosje, is die van een serie of zo? Ik heb van Hema 2 slaapzakken met die vos en ik zie ineens overal dat vosje opduikenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:48 schreef QuattroF het volgende:
Al die foto’s.Wat een schatjes! En van die kleintjes krijg ik rammelende eierstokken hoor, te cute. Dan is mijn meisje met haar 9 maanden alweer zo groot!
Jaaaaaa, daar is ze weer! Wat een blij koppie! Fijn dat ze zelf totaal onbevangen isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:40 schreef Miezziej het volgende:
Schattig @:PKM![]()
Ze is altijd zo vrolijk op de foto's @:QuattroFSterkte donderdag en vrijdag!
![]()
Your wish is my command @:Smart_assDuurt niet lang meer voor dit schatje door kan rollen volgens mijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet niet of het het lot van de tweede is, of de extra drukte van M. door de vakantie en lockdown, maar ik maak echt weinig foto's van loempia de laatste tijd.
Resistance is futile.![]()
Even heel iets anders trouwens: vliegen met een baby, ik dacht dat dat gratis was zolang ze jonger zijn dan 2 jaar en op je schoot passen? Zie dat KLM daar nu ineens geld voor vraagt..![]()
KLM heeft ook crisis.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:18 schreef Smart_ass het volgende:
Even heel iets anders trouwens: vliegen met een baby, ik dacht dat dat gratis was zolang ze jonger zijn dan 2 jaar en op je schoot passen? Zie dat KLM daar nu ineens geld voor vraagt..![]()
![]()
Lieffffquote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:23 schreef Seven. het volgende:
Colin blijft oefenen op zijn lach![]()
[ afbeelding ]! Leuk die vosjes inderdaad. Bubbles lacht ook veel, begint al bij het wakker worden. Heerlijk.
Ja inderdaad Donna. Die zijn natuurlijk ook genoeg inkomsten misgelopen. Maar het is al zo duur
.
![]()
Nee, er wordt altijd een klein bedrag gevraagd voor kinderen onder de twee.
Protège moi de mes désirs.![]()
Ja, ik heb het boek hier liggen. Met die wakkertijden gaat het prima; het is echt het aan elkaar rijgen van slaapjes waar het mis gaat. En overdag vind ik dat niet zo erg, maar de avonden blijven zo onrustig. Kan haast geen programma op tv kijken want binnen 45 minuten mag ik weer in de actie en om 22:00 wil ik zelf naar bed en ook dat gaat de laatste tijd problematischer, het duurt echt een tijd voordat ze in slaap valt.quote:Op maandag 4 januari 2021 15:30 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:pkm Niet de tv, maar wel veel op de iPad.Niks aan te doen.Vandaag gaat het gelukkig al beter.
Vergeet niet dat mamahonger ook bestaat, hè?Heeft ze zoveel last van krampjes?
@:nolita ken je het boek “droomritme”? Volgens mij houden ze daar maximale wakkertijden aan. 90 min - 3 uur - 90 minuten ofzo. Wellicht dat zo een schema je kan helpen om haar slaapcyclus langer te krijgen?
M’n vriendin was in ieder geval heel tevreden, ik heb er geen ervaring mee. Peuter slaapt nog steeds bagger hier.
Ze ligt er nu sinds 19:00 in en ben nu bezig met een voeding.
Peuter naar bed brengen is daardoor ook een uitdaging.
Wat een briljante pasfoto van Z.Om een bepaalde reden laten maken? Ik wacht nog even met een id kaart omdat we voorlopig toch niet mogen reizen of vakantie hebben. Maar als het straks wel mag loopt het misschien wel storm op die dingen dus maar even in de gaten houden dat ik daar wel op tijd mee ben.
Madam, blijft ze al zo goed zitten als je haar zo neerzet!? Ze verbaasd me al weer, omdat ik de mijne al snel vind.![]()
En jullie gaan opeens echt snel hier zeg. Veel te veel om op alles te reageren en te onthouden, maar foto’s kijken blijft leuk.![]()
![]()
Dat vosje zat in het kraampakket. Kan wel kloppen dus dat je ze ineens overal ziet.quote:![]()
Mijn meisje was het rond etenstijd helemaal zat en bleef maar huilen. Viel in slaap aan de borst, dus sloop ik weg. Nog geen tien minuten voordat ze me miste. Nou al anderhalf uur op schoot aan het slapen.
En daarmee is een avond die er niet best uitzag ineens heerlijk rustig (tot zover dan he fokwet).
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.![]()
Nee geen Tiny love, heb een mobiel van Prénatal en een mobiel van Fisher-Price.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Prachtig NJ! Op de laatste foto zien we ineens een Hollandse baby
[..]heb jij ook een tiny love?
[..]
Hahaha, fantastische foto!
[..]zo cute met dat koppie zo schuin
[..]
Bubbles is volgens mij gek op poseren, of niet? Echt een queen
[..]
A. ziet eruit alsof hij er nog ff aan moet wennen
[..]
Awww zo lief! Dat vosje, is die van een serie of zo? Ik heb van Hema 2 slaapzakken met die vos en ik zie ineens overal dat vosje opduiken
[..]
Jaaaaaa, daar is ze weer! Wat een blij koppie! Fijn dat ze zelf totaal onbevangen is.
[..]
Duurt niet lang meer voor dit schatje door kan rollen volgens mij.
Wat een schatjequote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:23 schreef Seven. het volgende:
Colin blijft oefenen op zijn lach![]()
[ afbeelding ]Ze gaat zelf zitten en blijft ook zitten 🙈 Ze is echt veel te snel met alles. Vandaag bij het consultatiebureau geweest en daar waren ze ook erg verbaasd. 😅quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:40 schreef Nolita het volgende:
[..]
Ja, ik heb het boek hier liggen. Met die wakkertijden gaat het prima; het is echt het aan elkaar rijgen van slaapjes waar het mis gaat. En overdag vind ik dat niet zo erg, maar de avonden blijven zo onrustig. Kan haast geen programma op tv kijken want binnen 45 minuten mag ik weer in de actie en om 22:00 wil ik zelf naar bed en ook dat gaat de laatste tijd problematischer, het duurt echt een tijd voordat ze in slaap valt.
Ze ligt er nu sinds 19:00 in en ben nu bezig met een voeding.
Peuter naar bed brengen is daardoor ook een uitdaging.
Wat een briljante pasfoto van Z.Om een bepaalde reden laten maken? Ik wacht nog even met een id kaart omdat we voorlopig toch niet mogen reizen of vakantie hebben. Maar als het straks wel mag loopt het misschien wel storm op die dingen dus maar even in de gaten houden dat ik daar wel op tijd mee ben.
Madam, blijft ze al zo goed zitten als je haar zo neerzet!? Ze verbaasd me al weer, omdat ik de mijne al snel vind.![]()
En jullie gaan opeens echt snel hier zeg. Veel te veel om op alles te reageren en te onthouden, maar foto’s kijken blijft leuk.![]()
@D.U.M.A.N. ik zat net nog te denken aan jou en wat ik verder doe om oudste ook aandacht te kunnen geven. Elke dag als ze uit school komt zeg ik tegen haar dat ik haar gemist heb. Of tegen haar zeggen dat ik het leuk en gezellig vind dat ze weer thuis is. Als ik haar met baby op arm wakker maak, armpje in de lucht van baby 'Jeej, Noor is wakker! ' Zulke dingetjes. Dat ze voelt dat ze er ook toe doet. Heeft ook geholpenOf een lunchtrommeltje met een kaartje erin waar wat leuks op staat. Is U. natuurlijk te klein voor, maar je snapt denk ik wel het principe
![]()
![]()
Ook even een vraag van mijn kant: hoe overleef ik een baby die weigert te slapen overdag? Hij is op den duur huilerig, dreinerig, mega rode wangetjes, oogjeswrijf en gewoon met geen mogelijkheid in slaap te krijgen. Ik heb geprobeerd: in bedje leggen, in slaap proberen te wiegen (wat niet werkt want hij wil steeds rechtop zitten), flesje geven, in bed leggen en nog even op de overloop blijven staan zodat hij me niet weg hoort lopen, box is huilen, op schoot is ook op den duur huilen, kinderwagen is geen optie want hij kijkt zijn ogen uit in de wandelwagen,... pffff. Niet leuk dit. Ik moet ook eerlijk zeggen dat mijn frustratielevel steeds hoger gaat. Hij is nu ook alweer 3 uur wakker en geen seintje dat ie wil gaan slapen.
Het zal wel een fase zijn, maar pf.![]()
Bij mij is op zulke momenten ook de draagdoek het enige dat werkt. Draagdoek, heen en weer lopen tot hij slaapt en dan langzaam zelf proberen te zitten![]()
![]()
Wat hier hielp was wakkertijd aanhouden, zo van: nu 2 uur wakker, dan nu slaaptijd. Anders was hij oververmoeid en sliep hij daarom helemaal niet.
Online zag ik dan hoe lang hij ongeveer wakker zou moeten zijn met zijn leeftijd. En dan bij slaaptijd fles of borst erin en dan viel hij daarna altijd wel in slaap. Als ik het me goed herinner tenminste, ik weet eigenlijk niet meer wat we deden om hem te laten slapen
Die slaapsignalen zagen wij later pas, met een jaar ofzo.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Nolita We hebben ‘m graag op zak. Je hebt hem nodig voor ziekenhuis bezoeken. En we hebben ook familie in het buitenland. Als er iets is en we daar heen moeten, willen we geen belemmeringen hebben.
@Sunshine1982 Lief dat je er aan denkt! Maar aan wat je opnoemt komt hij gelukkig niks tekort.![]()
Ik zou ook een doek proberen.
@madam-april
Wauw, wat snel!
@Seven. Wat een lieve lach!en leuke slaapzak idd!
@Miezziej ook al zo knap
@QuattroF Ah, nog zo een mooie lachHeel veel succes donderdag en vrijdag!
Heerlijke foto’s, @NJ! Klinkt als een welverdiende vakantie.
@MaJo aapie met z’n aapie![]()
Zo, wij zijn weer bij.Beide kindjes slapen dus ik ga ook even slapen.
[ Bericht 35% gewijzigd door arvensis op 06-01-2021 13:20:26 ]Protège moi de mes désirs.![]()
Haha Duman.![]()
Sun ik dacht ook aan een draagdoek/drager, of in het donker gaan zitten met hem strak tegen je aan zodat hij even zo min mogelijk prikkels krijgt en daarmee wellicht de rust vindt?
Of een stukje rijden met de auto? Zou niet mijn voorkeur hebben, maar als hij dan wel slaapt wellicht als optie om even te ‘resetten’.
Hopelijk heeft hij inmiddels wat geslapen.
Mijn oudste sliep ook heel lastig in, daar had ik echt flink wat geduld voor nodig. (Minstens een half uur bezig voor 45 minuten slaap..)![]()
Ik heb een half uur met hem in de doek gelopen, geen slaap. Na 4.5 uur wakker verloor hij het van de slaap om vervolgens 20 minuten later weer wakker te wordenStraks komt zijn vader thuis, veel plezier ermee
![]()
![]()
@Seven. Iets met Hollandse baby toch? Wij moeten binnenkort terug omdat ze kleine S. te licht vinden. Ik vind 't maar bizar. Grote S. was te kort voor haar gewicht en nu zitten we daar een pondje onder en spreken ze ineens over te licht. Ik snap niets van het CB.![]()
Maar hier heeft de kleine dame haar stem ineens ontdekt!
Ze heeft gedacht; 4 maanden?! Kletsen! Er kwamen al eerder kreetjes, maar nu kan ze gewoon minutenlang achter elkaar 'huh, huh, huh, huh' doen. (Hoe type je hoe ze klinken?) Een soort raar kreunend geluid in elk geval dat ik van de oudste niet ken, maar ze is er wat content mee.
![]()
Heb wel wat bij te lezen zie ik, even tijd zoeken.![]()
![]()
Dit werkt hier ook echt perfect. Voordat wij die wakkertijd aanhielden was Bubbles ook vaak oververmoeid en lastig in slaap te krijgen maar nu slaapt ze eigenlijk vrijwel altijd zonder problemen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:26 schreef Ceviche het volgende:
Wat hier hielp was wakkertijd aanhouden, zo van: nu 2 uur wakker, dan nu slaaptijd. Anders was hij oververmoeid en sliep hij daarom helemaal niet.
Online zag ik dan hoe lang hij ongeveer wakker zou moeten zijn met zijn leeftijd. En dan bij slaaptijd fles of borst erin en dan viel hij daarna altijd wel in slaap. Als ik het me goed herinner tenminste, ik weet eigenlijk niet meer wat we deden om hem te laten slapen
Die slaapsignalen zagen wij later pas, met een jaar ofzo.
Sun doe jij dit ook? Echt het proberen waard hoor.![]()
A laat wel signalen van moeheid zien. Na een uur/anderhalf uur wakker gaat hij vaak in zijn ogen wrijven. Dat is het moment dat ik hem boven verschoon, in zijn slaapzak hijs en hem op bed leg. Dat ging ook prima, tot 3 weken geledenquote:Op woensdag 6 januari 2021 14:34 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Dit werkt hier ook echt perfect. Voordat wij die wakkertijd aanhielden was Bubbles ook vaak oververmoeid en lastig in slaap te krijgen maar nu slaapt ze eigenlijk vrijwel altijd zonder problemen.
Sun doe jij dit ook? Echt het proberen waard hoor.![]()
![]()
Ene oor in, andere oor uit met dit soort adviesquote:Op woensdag 6 januari 2021 13:36 schreef NicolasJoy het volgende:
@:Seven. Iets met Hollandse baby toch? Wij moeten binnenkort terug omdat ze kleine S. te licht vinden. Ik vind 't maar bizar. Grote S. was te kort voor haar gewicht en nu zitten we daar een pondje onder en spreken ze ineens over te licht. Ik snap niets van het CB.
Kleine dondersteen gaat echt veel te snel![]()
Ze is vandaag gaan staan in de box
(Ik probeer straks nog even op iedereen verder te reageren)
![]()
Niet!quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:41 schreef madam-april het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Ja en ze heeft het helemaal ontdekt nu want zodra ik haar in de box leg gaat ze tegen de rand staanquote:![]()
Ze moet nog even klein blijven![]()
![]()
Ahh shit! Dan weet ik het ook niet..quote:Op woensdag 6 januari 2021 14:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
A laat wel signalen van moeheid zien. Na een uur/anderhalf uur wakker gaat hij vaak in zijn ogen wrijven. Dat is het moment dat ik hem boven verschoon, in zijn slaapzak hijs en hem op bed leg. Dat ging ook prima, tot 3 weken geleden
Madam wat gaat dat allemaal snel!![]()
quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:41 schreef madam-april het volgende:
[ afbeelding ]
goed bezig, dondersteentje!
En slaapt ze ook door?quote:Op woensdag 6 januari 2021 14:34 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Dit werkt hier ook echt perfect. Voordat wij die wakkertijd aanhielden was Bubbles ook vaak oververmoeid en lastig in slaap te krijgen maar nu slaapt ze eigenlijk vrijwel altijd zonder problemen.
Sun doe jij dit ook? Echt het proberen waard hoor.
Doorslapen moet je zo vroeg echt nog niet te veel druk op leggen hoor.
Mijnen gaan meestal pas tegen de tijd dat ze een jaar zijn doorslapen. En ik ken er die er nog veel later mee zijn.disclaimer![]()
Ik ga later nog bijlezen trouwens. Kom daar echt niet aan toe met drie kinderen en thuisonderwijs en een man die weer volle dagen werkt
(Als de scholen en opvang langer dicht blijven ga ik dus ook nog niet werken... wat een hel weer).disclaimer![]()
Klopt. Noor was 2,5. Ging pas echt goed slapen toen ze naar school ging.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:17 schreef SQ het volgende:
Mijnen gaan meestal pas tegen de tijd dat ze een jaar zijn doorslapen. En ik ken er die er nog veel later mee zijn.
Ik vind dat toch frapant hè. Je loopt met je baby in de kinderwagen en één van de eerste dingen die mensen vragen wanneer je ze tegenkomt is of de baby al door slaapt. En dan ook nog eens heel verbaasd reageren wanneer je zegt dat je 4 maanden oude baby dat nog niet doet![]()
![]()
Nou idd. Ik ben blij dat ik nog verlof heb. Ga niet weer thuiswerken met peuter, laat staan peuter en baby. Heb al een week extra genomen, maar hoop stiekem ook nog even zonder peuter in huis te kunnen genieten.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:20 schreef SQ het volgende:
Ik ga later nog bijlezen trouwens. Kom daar echt niet aan toe met drie kinderen en thuisonderwijs en een man die weer volle dagen werkt
(Als de scholen en opvang langer dicht blijven ga ik dus ook nog niet werken... wat een hel weer).![]()
Mijn vriend vindt dat ook een dingetje nu. G sliep met 6 weken door, meteen de eerste nacht op eigen kamer in het ledikantje. A-tje nu nog niet. Sterker nog, die is slechter gaan slapen op haar eigen kamertje, maar wij slapen beide niet als ze bij ons ligt dus dat is echt geen optie meer. Maar accepteren hoe het is nu, want gefrustreerd erover doen helpt ook niet voor je eigen (nacht)rust.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Klopt. Noor was 2,5. Ging pas echt goed slapen toen ze naar school ging.
Ik vind dat toch frapant hè. Je loopt met je baby in de kinderwagen en één van de eerste dingen die mensen vragen wanneer je ze tegenkomt is of de baby al door slaapt. En dan ook nog eens heel verbaasd reageren wanneer je zegt dat je 4 maanden oude baby dat nog niet doet![]()
Accepteren hoe het is is inderdaad de beste tip! Zo kwamen en komen we er hier ook door heen met onze slechte slapertHij is nu 2.5 en slaapt nog steeds niet altijd door (maar soms wel gelukkig)
![]()
![]()
Acceptatie helpt inderdaad jaIk sta niet te springen om midden in de nacht mijn bed uit te moeten (vooral nu niet nu het koud buiten us), maar het is wat het is. Soms slaapt ie gelijk verder na een nachtvoeding, soms moeten we nog tig keer zijn speen terug stoppen. Dat laatste vind ik wel irritant.
![]()
Onze peuter met 3 ook nog niet hoor, maar dat is een kwestie van in ons bed kruipen en doorslapen. Ik word er niet eens meer wakker van, pas als ik wakker wordt van L voor een nachtvoeding denk ik, huh, lig je er alweer.![]()
Het is juist vreemd als we haar in haar eigen bed wakker moeten gaan maken ‘s ochtends haha.
Ik hoop wel dat L dat anders gaat doen, want nu ligt ze nog in d’r eigen bed naast ons, maar met z’n vieren in ons bed past echt niet. Nu willen we sowieso een nieuw en groter bed, maar toch.![]()
Precies dit is waarom ik L pas eind maart ofzo naar haar eigen kamertje wil hebben. Nu kan ik dit vanuit mijn eigen warme bed. Als verder slapen na de voeding (heel soms gelukkig) niet lukt zet ik mijn vriend in actie. Want doordat ze naast mij ligt doe ik in eerste instantie alles, wat prima is en logisch ivm bv, want ze slaapt goed ‘s nachts.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Acceptatie helpt inderdaad jaIk sta niet te springen om midden in de nacht mijn bed uit te moeten (vooral nu niet nu het koud buiten us), maar het is wat het is. Soms slaapt ie gelijk verder na een nachtvoeding, soms moeten we nog tig keer zijn speen terug stoppen. Dat laatste vind ik wel irritant.
![]()
Dat ligt er net aan wat je verstaat onder doorslapen. Ze slaapt 8 uur aan een stuk maar ik moet er ‘s nachts/vroege ochtend wel nog uit. Maar dat is omdat ik niet om 20:00u naar bed ga. Maar ik vind dat niet erg. Vind het ook wel lekker om ‘s avonds nog een paar uurtjes met mijn vriend te hebben terwijl zij slaapt. Als ik haar om 23:00u naar bed zou doen zou ze waarschijnlijk dus wel tot 7:00u slapen.quote:
Hier gaat het zo’n beetje zo (dit was gisteren):
Slaapt van 20:15u - 4:45u, toen gevoed, toen sliep ze weer van 5:15u tot 8:45u. Haar slaapjes overdag waren van 10:00-12:00, van 13:30-15:30 en van 17:00-18:00 en dan rond 20:00u weer de nacht in. Je hoort mij echt niet klagen.![]()
Wacht ff madam, hoe oud is ze??
Sun wat heftig! Bij ons sinds 1,5e maand dat F slaapt overdag maar daarvoor zelfde probleem als bij jou. Wat ontzettend heftig zoik weet nog hoe kapot en wanhopig ik werd na een tijd, je ziet de moeheid en het lukt gewoon niet. Bij ons was het ineens goed, wakkertijd en voorspelbaarheid maar dat doe je al. Dan weet ik het niet. Heftig
![]()
Ik heb gister voor het eerst in bad gezeten met Fkreeg wel een slok water binnen. Daar wist hij geen raad mee
was wel mooi moment, soort baarmoeder leek hij te herinneren ofzo. Man heeft foto's gemaakt. Er is wel veel frustratie en gillen en jengelen doordat hij niet kan rollen denk ik. Het is al op de zij maar komt niet verder.
Ja smart dat is wel te doen dan
Daarom gingen wij steeds om 20.00 uur op bed idd en dan flink doortrekken. Maar bij F hebben we net als met R enorm geluk met doorslapen. Knijpen in onze handen van geluk. R nooit problemen mee gehad maar misschien ligt de verklaring oook aan hun gewicht ofzo. Mijn melk zal wel enorm goed vullen, vermoed ik zo. F had een korte periode (weekje) van nachtvoeding en nu weer goed. 6 of 7 uur eerste voeding inde ochtend. Wat me opviel: bij enorm clusteren savonds voor 2 uren lang, had ik scohtends geen natte pyjama van de melk. Zo gek. Elke ochtend enorm natte handdoek waar ik op lig en vanochtend was alles droog! Kwam gewoon omdat alles volledig leeg is denk ik.
[ Bericht 23% gewijzigd door Hilmo op 06-01-2021 20:15:49 ]![]()
Samequote:Op woensdag 6 januari 2021 17:49 schreef Nolita het volgende:
pas als ik wakker wordt van L voor een nachtvoeding denk ik, huh, lig je er alweer.![]()
U. kruipt over papa heen, dus ik voel er niks van. Tenzij hij tegen me aan komt liggen. Of op me..
Wauw, madam-april!!
Protège moi de mes désirs.![]()
De operatie is vanwege een spoedgeval helaas geannuleerd. We moeten nu minstens 2 weken wachten. Heel erg, want het is medisch en psychisch gezien heel hard nodig. Maar wel logisch natuurlijk, een spoedgeval gaat altijd voor.
Jeetje Madam wat snel! Ze is 7 maanden toch? Frum doet dat nog niet met haar 9 maanden.![]()
Ja, vind ik ook zeer irritantquote:Op woensdag 6 januari 2021 17:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Klopt. Noor was 2,5. Ging pas echt goed slapen toen ze naar school ging.
Mijn kind is net 3 maandjes oud, joh.Nóg later?!quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:17 schreef SQ het volgende:
Mijnen gaan meestal pas tegen de tijd dat ze een jaar zijn doorslapen. En ik ken er die er nog veel later mee zijn.![]()
![]()
We gaan hier met frisse tegenzin mee in de flow, tot zover geen enkele serieuze pogingen gedaan om meneer door te laten slapen. Er zit meestal wel een periode van 3 hele uren onafgebroken slaap in 1 nacht, alleen dan slaap ik vaak nog niet
. Het is wat het is. Momenteel vind ik het best goed vol te houden.
Logisch maar wel een domper, vermoed ik? Soort van anticlimax, nog langer met die spanning rondlopen..quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:42 schreef QuattroF het volgende:
De operatie is vanwege een spoedgeval helaas geannuleerd. We moeten nu minstens 2 weken wachten. Heel erg, want het is medisch en psychisch gezien heel hard nodig. Maar wel logisch natuurlijk, een spoedgeval gaat altijd voor.
Jeetje Madam wat snel! Ze is 7 maanden toch? Frum doet dat nog niet met haar 9 maanden.Resistance is futile.![]()
Klopt, en vooral omdat er dan natuurlijk weer iets tussen kan komen. We weten dus niet wanneer het eindelijk doorgaat. Hopelijk wordt de Corona-situatie niet erger, dat dat de volgende reden is. :’)quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:46 schreef Seven. het volgende:
[..]
Logisch maar wel een domper, vermoed ik? Soort van anticlimax, nog langer met die spanning rondlopen..![]()
Ja, precies dat inderdaad, het liefst met haar hoofd òp mijn hoofd.quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:27 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
SameU. kruipt over papa heen, dus ik voel er niks van. Tenzij hij tegen me aan komt liggen. Of op me..
![]()
En quattro, wat vervelend. Ik kan me voorstellen dat je er helemaal naartoe leeft / op voorbereid bent en dan opeens 2 weken langer wachten. Gelukkig is frum zich niet bewust van het uitstellen.![]()
Heel herkenbaar! Precies zo hier, incl het oh je ligt d’r alweerquote:Op woensdag 6 januari 2021 17:49 schreef Nolita het volgende:
Onze peuter met 3 ook nog niet hoor, maar dat is een kwestie van in ons bed kruipen en doorslapen. Ik word er niet eens meer wakker van, pas als ik wakker wordt van L voor een nachtvoeding denk ik, huh, lig je er alweer.![]()
Het is juist vreemd als we haar in haar eigen bed wakker moeten gaan maken ‘s ochtends haha.
Ik hoop wel dat L dat anders gaat doen, want nu ligt ze nog in d’r eigen bed naast ons, maar met z’n vieren in ons bed past echt niet. Nu willen we sowieso een nieuw en groter bed, maar toch.wel hebben wij het nieuwe grotere bed alvast gekocht
![]()
Quattro wat rot zeg, dat het in ieder geval over 2 weken wel gewoon door mag gaan dan!![]()
Al vaker gelezen over de pannenkoekjes, maar nav jouw post toch maar eens geprobeerd en mijn dreumes inhaleerde het zowatquote:Op zondag 3 januari 2021 16:59 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Ik doe de pindakaas altijd (met margarine) op brood voor d'r. Ei zo los vindt ze niet lekker dus daar ben ik creatief mee. Groot succes tot nu toe is een geklutst ei mengen met een geprakte banaan en in de pan bakken. Pannenkoekjes, vindt ze heerlijk! Vorige week heb ik ook een boterham in stukjes geknipt (las die tip ergens, ging lekker snel haha) en door een geklutst ei geroerd en gebakken. Vond ze ook prima, een soort omeletbroodjes werden het. Misschien heeft iemand hier er nog iets aan.
Brood met Hüttenkäse vindt ze trouwens ook heul lekker.![]()
Morgen omeletbroodjes![]()
![]()
Het moment dat ze zelf hun speen terug kunnen stoppen is fijner idd.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ze is net een paar dagen 6 maandenquote:Op woensdag 6 januari 2021 20:08 schreef Hilmo het volgende:
Wacht ff madam, hoe oud is ze??
Sun wat heftig! Bij ons sinds 1,5e maand dat F slaapt overdag maar daarvoor zelfde probleem als bij jou. Wat ontzettend heftig zoik weet nog hoe kapot en wanhopig ik werd na een tijd, je ziet de moeheid en het lukt gewoon niet. Bij ons was het ineens goed, wakkertijd en voorspelbaarheid maar dat doe je al. Dan weet ik het niet. Heftig
![]()
Ik heb gister voor het eerst in bad gezeten met Fkreeg wel een slok water binnen. Daar wist hij geen raad mee
was wel mooi moment, soort baarmoeder leek hij te herinneren ofzo. Man heeft foto's gemaakt. Er is wel veel frustratie en gillen en jengelen doordat hij niet kan rollen denk ik. Het is al op de zij maar komt niet verder.
Ja smart dat is wel te doen dan
Daarom gingen wij steeds om 20.00 uur op bed idd en dan flink doortrekken. Maar bij F hebben we net als met R enorm geluk met doorslapen. Knijpen in onze handen van geluk. R nooit problemen mee gehad maar misschien ligt de verklaring oook aan hun gewicht ofzo. Mijn melk zal wel enorm goed vullen, vermoed ik zo. F had een korte periode (weekje) van nachtvoeding en nu weer goed. 6 of 7 uur eerste voeding inde ochtend. Wat me opviel: bij enorm clusteren savonds voor 2 uren lang, had ik scohtends geen natte pyjama van de melk. Zo gek. Elke ochtend enorm natte handdoek waar ik op lig en vanochtend was alles droog! Kwam gewoon omdat alles volledig leeg is denk ik.![]()
Wat fijn dat je zulke goeie slapers hebtAahwquote:Op woensdag 6 januari 2021 20:27 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
SameU. kruipt over papa heen, dus ik voel er niks van. Tenzij hij tegen me aan komt liggen. Of op me..
Wauw, madam-april!!
Ja ze gaat echt heel snel.Oh wat balen joh! Sterkte nog evenquote:Op woensdag 6 januari 2021 20:42 schreef QuattroF het volgende:
Jeetje Madam wat snel! Ze is 7 maanden toch? Frum doet dat nog niet met haar 9 maanden.
Ze is net een paar dagen 6 maanden.ze gaat echt veel te snel..
ik wil dat ze nog even klein blijft
Mijn middelste heeft vanaf 6 maanden tot 3jaar niet doorgeslagen. Dus ja het kan echt lang duren. Maar dat was meestal maar 1x 's nachts, dus was wel te doen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook zeer irritant![]()
Mijn kind is net 3 maandjes oud, joh.
[..]
Nóg later?!![]()
![]()
We gaan hier met frisse tegenzin mee in de flow, tot zover geen enkele serieuze pogingen gedaan om meneer door te laten slapen. Er zit meestal wel een periode van 3 hele uren onafgebroken slaap in 1 nacht, alleen dan slaap ik vaak nog niet
. Het is wat het is. Momenteel vind ik het best goed vol te houden.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: