Deelnemersquote:Succesvolle kennisquiz vanaf maandag 15 juli op NPO 2
Wie wordt deze zomer De slimste mens? Vanaf maandag 15 juli keert de succesvolle kennisquiz De slimste mens terug op NPO 2. Onder leiding van Philip Freriks en het kritisch oog van kritisch en enig jurylid Maarten van Rossem gaan dagelijks drie prominente Nederlanders de strijd aan.
quote:Wie o wie is De slimste mens? Nieuwsmakers, politici, acteurs, en vele andere prominenten maken zich op voor de strijd om de eervolle titel van 'de slimste mens' in de wacht te slepen.
De slimste mens is een tv-quiz waarbij het niet alleen gaat om kennis en algemene ontwikkeling, maar ook om associatief kunnen denken. Kritisch jurylid Maarten van Rossem staat Philip Freriks bij en levert op zijn geheel eigen wijze commentaar op de kandidaten en hun kennis.
Iedere werkdag ontvangt presentator Philip Freriks drie Bekende Nederlanders die aanspraak maken op de titel 'de slimste mens'. Per aflevering valt één kandidaat af. De volgende dag komt een nieuwe deelnemer in de plaats. Wie zich het langst staande houdt in de vragenarena en de bloedspannende finale overleeft, mag zich De slimste mens noemen!
Met jouw IQ kan je dat vast wel vindenquote:Op maandag 21 december 2020 21:11 schreef IceCreamSandwich het volgende:
[..]
Hoe kan ik me aanmelden?
geen tijd voor sorryquote:Op maandag 21 december 2020 21:11 schreef Vanillekwarktas het volgende:
[..]
Met jouw IQ kan je dat vast wel vinden
Bekende Nederlander worden.quote:Op maandag 21 december 2020 21:11 schreef IceCreamSandwich het volgende:
[..]
Hoe kan ik me aanmelden?
quote:Op maandag 21 december 2020 21:12 schreef Chia het volgende:
Ik ken Harry Mens alleen van de fragmenten van VI
Die stukjes met van Hanegem.quote:
Heerlijke vent jaquote:
De beste stuurlui staan aan wal en de beste spelers zitten op de bank.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:02 schreef Monolith het volgende:
Emma had gewoon moeten passen met net 40 seconden voor op Frank.
Nu al de godin van het seizoenquote:
In tegenstelling tot wat ik verwachtte is ze inderdaad een leuke kandidate.quote:
Ik doe het zelf ook, zat bijna te gillen tegen de tv.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:03 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
De beste stuurlui staan aan wal en de beste spelers zitten op de bank.
Dat zeg ik niet. Maar ze heeft wel 'de blik' in haar ogen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 23:53 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Als je enthousiast en fanatiek bent heb je direct borderline?
Ze is gewoon gepassioneerd en expressief.quote:Op dinsdag 22 december 2020 23:55 schreef MegaKaas het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar ze heeft wel 'de blik' in haar ogen.
zo'n wijf waar als je er ruzie mee hebt snachts je jongeheer eraf snijdt
Ja dat werd dr bijna fataal ...quote:Op woensdag 23 december 2020 00:30 schreef hhh38 het volgende:
Emma mag wel iets minder onzinantwoorden geven, soms moet je gewoon passen
Ja dat denk ik ook. Ze is leuk genoeg van haarzelf als ze normaal doet, dat hysterische is helemaal niet nodig. Misschien komt het nog goed als ze wat ouder is.quote:Op dinsdag 22 december 2020 23:57 schreef Fok-it het volgende:
En dat iets te uitbundige is volgens mij gewoon verdedigingsmechanisme.
Je merkt soms ook dat ze zich niet altijd houding weet te geven. Is puur onzekerheidquote:Op woensdag 23 december 2020 01:00 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ja dat denk ik ook. Ze is leuk genoeg van haarzelf als ze normaal doet, dat hysterische is helemaal niet nodig. Misschien komt het nog goed als ze wat ouder is.
Alleen zie je die kijkcijferkannonnen van 'de commerciëlen' nog steeds amper.quote:Op woensdag 23 december 2020 15:01 schreef Scorpion_17 het volgende:
En vanavond Ricky Koole. Voordeel van de lockdown, en dat was bij de zomereditie ook al zo, is dat er een stuk bekendere mensen aan mee kunnen doen en ze zich niet op derderangscabaretiers en schrijvers hoeven te beroepen.
Wel ene Liesbeth. Die me afgaande op haar columns in combinatie met haar hoofd niet enorm aardig lijkt, maar pienter lijkt ze me wel.quote:
Ja geloof het wel, maar niet iedereen heeft dat direct door.quote:Op woensdag 23 december 2020 21:05 schreef PippenScottie het volgende:
Krijg je eigenlijk in de studio ook te zien hoe lang die antwoorden zijn en uit hoeveel woorden ze bestaan?
Frank is ook nog wel een aardige kandidaat, maar die andere twee van vandaag voegen echt helemaal niets toe.quote:Op woensdag 23 december 2020 21:05 schreef Stefanovich het volgende:
Emma maakt dit programma wel leuker
Zou me niks verbazen. Kandidaten in de NLse editie blinken niet uit in tactisch vermogen, mede omdat Philip zich nogal nadrukkelijk met t spelletje bemoeitquote:Op woensdag 23 december 2020 21:12 schreef Tourniquet het volgende:
Wilde Frank zich onder Ricky laten zakken terwijl zij nog moest?
Volgens mij bleef hij gewoon nog even doorgaan. Dat was ook de beste keus, want passen met 36 ofzo slaat ook nergens op. Kun je nog beter doorgaan en dingen roepen en dan passen op 1. Zet je druk in ieder geval op de tegenstander.quote:Op woensdag 23 december 2020 21:12 schreef Tourniquet het volgende:
Wilde Frank zich onder Ricky laten zakken terwijl zij nog moest?
Debutanten blinken daar zelden in uit. Alsof ze het programma ook nog nooit gezien hebben.quote:Op woensdag 23 december 2020 21:15 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen. Kandidaten in de NLse editie blinken niet uit in tactisch vermogen, mede omdat Philip zich nogal nadrukkelijk met t spelletje bemoeit
Dankquote:Op woensdag 23 december 2020 21:16 schreef Tourniquet het volgende:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Liesbeth_Rasker
In t verleden zijn er weleens kandidaten geweest die door hun manager hier naartoe werden gestuurd en die dachten dat ze bij Lingo of een ander spelletje zaten. Hadden t nog nooit gezien en snapten t hele spelletje nietquote:Op woensdag 23 december 2020 21:18 schreef Chia het volgende:
[..]
Debutanten blinken daar zelden in uit. Alsof ze het programma ook nog nooit gezien hebben.
Ja dat is ook waar, maar had even het idee dat hij van plan was te passen vlak onder de 10 seconden waar Ricky op stond.quote:Op woensdag 23 december 2020 21:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij bleef hij gewoon nog even doorgaan. Dat was ook de beste keus, want passen met 36 ofzo slaat ook nergens op. Kun je nog beter doorgaan en dingen roepen en dan passen op 1. Zet je druk in ieder geval op de tegenstander.
Morgen Andries, ben benieuwd. Vind zijn cabaret wel leuk:
Ze schrijft stukjes voor vrouwenbladen (tegenwoordig Viva). En in Boulevard komt ze nog weleens over reizen ouwehoeren.quote:Op woensdag 23 december 2020 21:15 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Zou ik ook wel willen weten.
In Vlaanderen lijkt het veel meer te leven. Daar zijn kandidaten vaak goed voorbereid en lijken het sowieso veel betere quizspelers.quote:Op woensdag 23 december 2020 21:21 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
In t verleden zijn er weleens kandidaten geweest die door hun manager hier naartoe werden gestuurd en die dachten dat ze bij Lingo of een ander spelletje zaten. Hadden t nog nooit gezien en snapten t hele spelletje niet
Ja doen ze ook cafetesten vooraf, om te zien of de kandidaten een beetje niveau hebben en leuk kunnen overkomen. Gewoon in cafesetting tegen redacteuren quizzen. Op zich deden Frank lammers en Jan Kooijman het niet heel slecht dit jaar (ja op papier wel maar ze haalden best veel punten, vooral pech dat ze tegen goede tegenstanders zaten). Prem is daar weleens slimste van het seizoen geweest, en Paulien Cornelissen en Marc Marie hebben geloof ik weleens 5 afleveringen meegedaan.quote:Op woensdag 23 december 2020 22:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
In Vlaanderen lijkt het veel meer te leven. Daar zijn kandidaten vaak goed voorbereid en lijken het sowieso veel betere quizspelers.
Je ziet daar vaak dat de paar Nederlanders die er meedoen ook totaal onvoorbereid zijn en qua algemene ontwikkeling en associatief denken heel matig zijn.
Prem haalde de finale aflevering inderdaad, maar dat is alweer een tijdje geleden. Ik dacht dat naast Marc Marie ook Jan-Jaap vd Wal het nog wel aardig had gedaan.quote:Op woensdag 23 december 2020 22:39 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ja doen ze ook cafetesten vooraf, om te zien of de kandidaten een beetje niveau hebben en leuk kunnen overkomen. Gewoon in cafesetting tegen redacteuren quizzen. Op zich deden Frank lammers en Jan Kooijman het niet heel slecht dit jaar (ja op papier wel maar ze haalden best veel punten, vooral pech dat ze tegen goede tegenstanders zaten). Prem is daar weleens slimste van het seizoen geweest, en Paulien Cornelissen en Marc Marie hebben geloof ik weleens 5 afleveringen meegedaan.
RTL Boulevard hèquote:Op woensdag 23 december 2020 20:48 schreef Tourniquet het volgende:
Een schrijfster over reizen die niet weet waar de Andes ligt.![]()
Jep, en de eerste aflevering dat er een Nederlander meedoet zitten er geen Vlaamse vragen in volgens mij, maar vanaf de tweede keer wel. Dat maakt het niet bepaald makkelijker.quote:Op woensdag 23 december 2020 22:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Prem haalde de finale aflevering inderdaad, maar dat is alweer een tijdje geleden. Ik dacht dat naast Marc Marie ook Jan-Jaap vd Wal het nog wel aardig had gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |