k wil het ook geen moord noemen, maar het feit dat de ene mens de ander zorg ontzegt om te kunnen overleven, is dan de reden dat die persoon doodgaat. Is geen moord, maar had wel voorkomen kunnen worden als de zorg wel was gegeven.quote:Op zondag 20 december 2020 18:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee.
Als A jou en mij neerschiet. En B kiest er voor om jou te helpen. Heeft hij dan mij vermoord?
Als het zo is, dan is het zo.quote:Op zondag 20 december 2020 18:11 schreef popje het volgende:
[..]
Ik wil het een toch al gestresste bevolking niet aandoen om mensen constant te overspoelen met ellende! Nodige informatie ja, maar constant onder doem en stress leven doet iets met je systeem - ik heb al sinds de lockdownaankondiging afgelopen maandag weer slaapproblemen, hartkloppingen en nee ik heb zelfs niemand gezien en me dus aan alle regels gehouden... ook niet naar de supermarkt geweest zelfs.
Dat moet je echt bij de overheid neerleggen. Zelfs na de eerste golf weigerden die te investeren in meer zorg.quote:Op zondag 20 december 2020 18:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar dat bedoel ik eigenlijk. Laat beelden zien van hoe het eraan toe gaat. Drastische keuzes die moeten worden gemaakt, mensen die onder grote druk staan. En de patiënten blijven maar binnenstromen. Elke dag maar weer. Daar mogen best meer verhalen over worden gemaakt, want dat is uiteindelijk waar we het allemaal voor doen.
Maar als C besloten heeft dat het beleid is om alleen B te helpen en jou niet, valt C best wat aan te rekenen.quote:Op zondag 20 december 2020 18:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee.
Als A jou en mij neerschiet. En B kiest er voor om jou te helpen. Heeft hij dan mij vermoord?
Waarom? Het is kiezen tussen twee kwaden.quote:Op zondag 20 december 2020 18:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar als C besloten heeft dat het beleid is om alleen B te helpen en jou niet, valt C best wat aan te rekenen.
Je bedoelt dat nog steeds een groot gedeelte van de mensen zich wel, voor een groot deel in ieder geval, aan de maatregelen houdt?quote:Op zondag 20 december 2020 18:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
De onwil om naar de maatregelen te handelen wordt wel overschat hoor.
Als het personeel burnouts heeft en zich ziek meld, trein, dan stort het syteem in.quote:Op zondag 20 december 2020 18:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb het op de bank zo langzamerhand ook zwaar. Dat vind ik echt het minste argument. Sorry.
Ik zou inzetten op het gevaar dat het systeem instort.
Als het maar geen stammetje wordt want dan hebben we Covid19a en Covid19b te onderscheiden.quote:Op zondag 20 december 2020 17:34 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Er zijn iets van 12.700 mutaties tot nu toe waargenomen. Wat alleen gek is van deze mutatie is dat die ineens de boventoon is gaan voeren. Daarom zijn veel wetenschappers nu erg alert.
En dan maak je het erger ipv beter. Well done!quote:Op zondag 20 december 2020 18:14 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
We proberen het al een maand of 10 en het gaat van kwaad tot erger. Het is niet dat we dit pas een weekje proberen ofzo.
Ik sta normaliter niet bepaald bekend als opgever in mijn omgeving. Maar er bereikt zich ooit wel een punt waarbij ik zeg .. okay we've done our best .. enough is enough.
Dat is gewoon onzin wat je hier debiteert. Die werden door de NOS ook niet gemeld voor covid.quote:Op zondag 20 december 2020 18:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar die door niet-corona zijn minder erg. Of in elk geval, ik heb al lang niet meer op nos.nl gelezen hoe veel dat er zijn en waaraan.
Misschien hebben we wel te maken met een intens vervelend takkevirus. Je kunt samen met Hugo heel hard je best blijven doen om de vervelende mens de schuld te geven, maar misschien hebben we dit wel gewoon niet in de hand.quote:Op zondag 20 december 2020 18:18 schreef miss_sly het volgende:
Hoe komen we anders aan de volle ziekenhuizen?
Prima. Dan wijs je daar op. En dan ga je niet op de emotour met kreten als: “we doen het voor onze zorghelden”quote:Op zondag 20 december 2020 18:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als het personeel burnouts heeft en zich ziek meld, trein, dan stort het syteem in.
Hear, Hear!quote:Op zondag 20 december 2020 18:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien hebben we wel te maken met een intens vervelend takkevirus. Je kunt samen met Hugo heel hard je best blijven doen om de vervelende mens de schuld te geven, maar misschien hebben we dit wel gewoon niet in de hand.
En dat gebeurt nu al, van mijn zusje en de zoon van een collega van mij weet ik dat veel ziekenhuispersoneel met burn outs en andere mentale problemen heeft te maken.quote:Op zondag 20 december 2020 18:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als het personeel burnouts heeft en zich ziek meld, trein, dan stort het syteem in.
Daarom was mijn voorstel ook om het daadwerkelijk in beeld te brengen hoe het piept en kraakt binnen de ziekenhuizen.quote:Op zondag 20 december 2020 18:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Prima. Dan wijs je daar op. En dan ga je niet op de emotour met kreten als: “we doen het voor onze zorghelden”
Dat gebeurt toch ook? Ik weet het niet maar volgens mij doen de serieuze mensen dat gewoon.quote:Op zondag 20 december 2020 18:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Prima. Dan wijs je daar op. En dan ga je niet op de emotour met kreten als: “we doen het voor onze zorghelden”
quote:Op zondag 20 december 2020 18:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien hebben we wel te maken met een intens vervelend takkevirus. Je kunt samen met Hugo heel hard je best blijven doen om de vervelende mens de schuld te geven, maar misschien hebben we dit wel gewoon niet in de hand.
Veranderende weersomstandigheden kunnen ook een rol spelen, al was het maar vanwege de weerstand die lager ligt. En mutaties natuurlijk.quote:Op zondag 20 december 2020 18:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je bedoelt dat nog steeds een groot gedeelte van de mensen zich wel, voor een groot deel in ieder geval, aan de maatregelen houdt?
Dat geloof ik namelijk zeker ook. Ik denk alleen wel dat heel veel mensen zich een enkelen uitzondering toestaan onder het mom dat ze het verder zo goed doen, en dat daar toch vaker wat fout gaat. Hoe komen we anders aan de volle ziekenhuizen?
Hier ook familieleden die al maanden op het randje zitten, regelmatig janken al voordat ze aan het werk moeten. Geldt vooral voor de mensen die elders weggetrokken zijn en ingezet worden op de IC. Die zijn daar niet voor opgeleid en ervaren in dus die wisten niet wat ze meemaakten met al die ellende in de eerste golf en weten nu waar het naartoe gaat in de tweede. Er zijn er ook die hun cliënten hebben begeleid richting hun kist, dat is ook iets wat erin hakt.quote:Op zondag 20 december 2020 18:21 schreef Momo het volgende:
[..]
En dat gebeurt nu al, van mijn zusje en de zoon van een collega van mij weet ik dat veel ziekenhuispersoneel met burn outs en andere mentale problemen heeft te maken.
Nou, zeg, dat is ook een instelling van niks. "Oh het is een beetje moeilijk dus we doen maar niks meer, dan gaat het vast wel normaal worden of zo"quote:
ik doe niks samen met Hugo en heb het helemaal niet over vervelende mensen waaraan ik de schuld wil geven. Je zou op een iets prettigere manier kunnen reageren. Dat heb je wel in de hand.quote:Op zondag 20 december 2020 18:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het weer of de winter heeft wel degelijk invloed. Zelfs voorbeeld land Zuid Korea zit met grote problemen en die staan bekent om hun koude winters.quote:Op zondag 20 december 2020 18:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Veranderende weersomstandigheden kunnen ook een rol spelen, al was het maar vanwege de weerstand die lager ligt. En mutaties natuurlijk.
Nee.quote:Op zondag 20 december 2020 18:26 schreef Sfancta het volgende:
Is aanstaand vaccin dan ook ongeschikt geworden?
Dat is een mogelijkheidquote:Op zondag 20 december 2020 18:26 schreef Sfancta het volgende:
Is aanstaand vaccin dan ook ongeschikt geworden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |