Eens.quote:Op zondag 20 december 2020 17:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat lukt al een half jaar niet meer.
Realistisch? Niet. Vrees ik.quote:
Ik heb geen eiersnijderquote:Op zondag 20 december 2020 17:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb er nog wel een voor je.
Ik wil er 1 eiersnijder en 2 pakken wc papier voor
Niet. Tenzij men weer bang wordt.quote:
Niet door mensen nog meer te gaan beperken in primaire behoeftes, denk ik.quote:
Er vallen onnodige doden door corona en niet-corona.quote:Op zondag 20 december 2020 17:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En ik ben daar niet toe bereid. Niet om mijzelf, maar om de innodige extra doden en het onnodige extra lijden.
Het zou misschien goed zijn als het duidelijker naar buiten werd gebracht hoe zwaar men het in de zorg heeft.quote:
Vergelijking loopt mank. Het virus is de moordenaar. Niet de mens. Totaal onvergelijkbaar.quote:Op zondag 20 december 2020 18:07 schreef Jane het volgende:
In Rwanda vond de Hutu-meerderheid ook dat de Tutsi's wel dood mochten, maar dat noem je dus genocide. Je kunt nooit 'democratisch' beslissen dat een andere groep wel dood mag. Klaar.
Ik heb het op de bank zo langzamerhand ook zwaar. Dat vind ik echt het minste argument. Sorry.quote:Op zondag 20 december 2020 18:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou misschien goed zijn als het duidelijker naar buiten werd gebracht hoe zwaar men het in de zorg heeft.
Maar die door niet-corona zijn minder erg. Of in elk geval, ik heb al lang niet meer op nos.nl gelezen hoe veel dat er zijn en waaraan.quote:Op zondag 20 december 2020 18:09 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Er vallen onnodige doden door corona en niet-corona.
Blij dat dat voorbij is zeg. 6 jaar lang oid elke dag in het jeugdjournaal die 2.quote:Op zondag 20 december 2020 18:07 schreef Jane het volgende:
In Rwanda vond de Hutu-meerderheid ook dat de Tutsi's wel dood mochten, maar dat noem je dus genocide. Je kunt nooit 'democratisch' beslissen dat een andere groep wel dood mag. Klaar.
Ik wil het een toch al gestresste bevolking niet aandoen om mensen constant te overspoelen met ellende! Nodige informatie ja, maar constant onder doem en stress leven doet iets met je systeem - ik heb al sinds de lockdownaankondiging afgelopen maandag weer slaapproblemen, hartkloppingen en nee ik heb zelfs niemand gezien en me dus aan alle regels gehouden... ook niet naar de supermarkt geweest zelfs.quote:Op zondag 20 december 2020 18:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet. Tenzij men weer bang wordt.
En dat gebeurt dus alleen door besmettelijker mutaties, mutaties die juist de jongeren in de samenleving (tot 50 jaar) treffen etc.
Ja, maar dat bedoel ik eigenlijk. Laat beelden zien van hoe het eraan toe gaat. Drastische keuzes die moeten worden gemaakt, mensen die onder grote druk staan. En de patiënten blijven maar binnenstromen. Elke dag maar weer. Daar mogen best meer verhalen over worden gemaakt, want dat is uiteindelijk waar we het allemaal voor doen.quote:Op zondag 20 december 2020 18:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb het op de bank zo langzamerhand ook zwaar. Dat vind ik echt het minste argument. Sorry.
Ik zou inzetten op het gevaar dat het systeem instort.
helpt niksquote:Op zondag 20 december 2020 18:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou misschien goed zijn als het duidelijker naar buiten werd gebracht hoe zwaar men het in de zorg heeft.
Gokje: je ziet m 70% sneller groeien in voorkomen dan de andere strains?quote:Op zondag 20 december 2020 17:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Vraag mij af hoe ze te weten zijn gekomen dat deze 70% besmettelijker is...
Hoe dan wel?quote:Op zondag 20 december 2020 18:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet door mensen nog meer te gaan beperken in primaire behoeftes, denk ik.
Klinkt logischquote:Op zondag 20 december 2020 18:13 schreef VoMy het volgende:
[..]
Gokje: je ziet m 70% sneller groeien in voorkomen dan de andere strains?
We proberen het al een maand of 10 en het gaat van kwaad tot erger. Het is niet dat we dit pas een weekje proberen ofzo.quote:Op zondag 20 december 2020 17:53 schreef Raveler het volgende:
[..]
Dat de dood niet in alle gevallen te voorkomen is, daar ben ik me van bewust. Dat hoort inderdaad bij het leven.
Je daartegen proberen te verzetten ook.
Bij voorbaat maar opgeven hoort daar niet bij. Als een hele soort zo denkt, is die soort wel zo'n beetje klaar, zeg maar...
Mja, op het moment dat je besluit dat de zorg niet meer overlopen mag worden door mensen die ziek zijn dooor corona en je deze weigert in het ziekenhuis, is het wel de mens.quote:Op zondag 20 december 2020 18:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vergelijking loopt mank. Het virus is de moordenaar. Niet de mens. Totaal onvergelijkbaar.
Nee.quote:Op zondag 20 december 2020 18:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mja, op het moment dat je besluit dat de zorg niet meer overlopen mag worden door mensen die ziek zijn dooor corona en je deze weigert in het ziekenhuis, is het wel de mens.
Misschien is het antwoord wel 'niet'. Hoe moeilijk we het misschien ook vinden om dat te accepteren.quote:
Mja de scepticus in mij zegt dat dat ook allemaal net zo gemaakt en gecreeerd kan worden als men wil.quote:Op zondag 20 december 2020 18:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar dat bedoel ik eigenlijk. Laat beelden zien van hoe het eraan toe gaat. Drastische keuzes die moeten worden gemaakt, mensen die onder grote druk staan. En de patiënten blijven maar binnenstromen. Elke dag maar weer. Daar mogen best meer verhalen over worden gemaakt, want dat is uiteindelijk waar we het allemaal voor doen.
Het is dan ook geen onwil. Maar slordigheid en “ach dit kan wel even”.quote:Op zondag 20 december 2020 18:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
De onwil om naar de maatregelen te handelen wordt wel overschat hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |