Parmaham en truffelboterquote:Op zaterdag 19 december 2020 15:48 schreef Blik het volgende:
Ga liever naar broodje ben voor een broodje warme beenham
Nogal ja...quote:Op zaterdag 19 december 2020 14:52 schreef Blues het volgende:
https://www.ad.nl/utrecht(...)e-kledder~a3583b2b0/
Oh oh, dat is niet handig op zijn zachtst gezegd
34 op een witte bolquote:Op zaterdag 19 december 2020 15:48 schreef Blik het volgende:
Ga liever naar broodje ben voor een broodje warme beenham
Oude kaas en truffel boterquote:
Voor mijn gevoel komt de helft allang niet meer in dit topic.quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:42 schreef Blues het volgende:
Ik vind die OP zo lelijk met die baliekluivers in linkjes er in.
En ik vind het voor ( nieuwe ) mensen ook een soort drempel met zogenaamde 'vaste' users die in een OP staan of ligt het aan mij
Als je een band met de stad hebtquote:Op maandag 21 december 2020 20:09 schreef Kreator het volgende:
Tel je ook mee als Utrecht de dichtstbijzijnde stad is? Vanaf morgen ben ik in elk geval provinciegenoot.
Aangepast in 'mijn' OPquote:Op maandag 21 december 2020 20:19 schreef Marsenal het volgende:
Utrecht telt 357.665 inwoners op 1 augustus van dit jaar, misschien leuk om aan te passen in de OP. Overigens een minimale toename sinds 2016, gek genoeg.
Ik vind dat die lijst wel iets kan toevoegen, als er korte beschrijvingen bij de namen staan. Maar hij is aan een update toe.quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:42 schreef Blues het volgende:
Ik vind die OP zo lelijk met die baliekluivers in linkjes er in.
En ik vind het voor ( nieuwe ) mensen ook een soort drempel met zogenaamde 'vaste' users die in een OP staan of ligt het aan mij
De baliekluiver staat er nog niet bij. Tip voor de redactie.quote:Op zaterdag 19 december 2020 11:57 schreef Blues het volgende:
Ik kom a.s. donderdag met 'mijn' beeld in deze rubriek
https://www.nieuws030.nl/(...)htse-beeldengalerij/
Voor de helft van Nederland is Utrecht de dichtstbijzijnde stad 🤓quote:Op maandag 21 december 2020 20:09 schreef Kreator het volgende:
Tel je ook mee als Utrecht de dichtstbijzijnde stad is? Vanaf morgen ben ik in elk geval provinciegenoot.
Ik kom mijn leven lang in 't Utreg topic en ik heb het naar mijn zin.quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel komt de helft allang niet meer in dit topic.
Zelfs voor mensen in Amersfoortquote:Op maandag 21 december 2020 20:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Voor de helft van Nederland is Utrecht de dichtstbijzijnde stad 🤓
Het was zo lekker rustig.quote:Op maandag 21 december 2020 20:09 schreef Kreator het volgende:
Heb al een tijdje niet geklaagd over de goylaan-perikelen jaquote:
Ik heb wel het idee dat ik in de nieuwe situatie toch minder vaak bijna wordt aangereden tijdens het parallel aan de Goylaan fietsen bij de Constant Erzeijstraat.quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:25 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Heb al een tijdje niet geklaagd over de goylaan-perikelen ja
Ja hoor, Paul uit Zeist post hier ook al jaren. Ik heb ooit een Zeist topic voor hem gemaakt in S&S maar dat liep niet.quote:Op maandag 21 december 2020 20:09 schreef Kreator het volgende:
Goed punt van de gladheid. En als automobilist vind ik het wel een vervelende hoek met die ovonde nu om af te slaan naar de hooft graaflandstraat, zeker als mensen zonder licht fietsen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:35 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik heb wel het idee dat ik in de nieuwe situatie toch minder vaak bijna wordt aangereden tijdens het parallel aan de Goylaan fietsen bij de Constant Erzeijstraat.
Alleen kan het pas echt goed testen als de verkeersdrukte weer zoals gebruikelijk is en ik dat stukje weer vrijwel dagelijks fiets. En ik ben bang dat die nieuwe drempels op het fietspad gruwelijk glad kunnen worden.
20 jaar pas, amateur.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:00 schreef speknek het volgende:
Ik heb gisteren mijn 20 jarig fok jubileum gemist.
Ik weet niet hoe oud STA is (en het Utrecht topic was er al eerder in GC), maar klagen over t Goylaan is al minstens zo oud.
Alsnog gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:00 schreef speknek het volgende:
Ik heb gisteren mijn 20 jarig fok jubileum gemist.
Ik weet niet hoe oud STA is (en het Utrecht topic was er al eerder in GC), maar klagen over t Goylaan is al minstens zo oud.
Het grote Leersum topic zal ook geen zoden aan de dijk zetten.quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja hoor, Paul uit Zeist post hier ook al jaren. Ik heb ooit een Zeist topic voor hem gemaakt in S&S maar dat liep niet.
Ik ben daar ooit op een camping geweest, Ginkelduin. Naar de kermis in het dorp om savonds bier te zuipen. Heel stoer voor een 14 jarige.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het grote Leersum topic zal ook geen zoden aan de dijk zetten.
Ik woon ook al een tijdje niet meer in Utrecht en post af en toe ook nog hierquote:Op dinsdag 22 december 2020 08:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja hoor, Paul uit Zeist post hier ook al jaren. Ik heb ooit een Zeist topic voor hem gemaakt in S&S maar dat liep niet.
Ja leuk weet iedereen gelijk waar je woontquote:Op vrijdag 25 december 2020 13:13 schreef DW457 het volgende:
Misschien wel een leuk idee, post je uitzicht?
Ik begrijp dat jij geen fan bent van dit ideequote:Op vrijdag 25 december 2020 14:03 schreef Womanly het volgende:
[..]
Ja leuk weet iedereen gelijk waar je woont
Als je vanuit je huis een foto maakt kan het makkelijk te herleiden zijn, tenzij je in een hoge flat woont ofzo. Maar van de omgeving in de buurt kan het wel. Genoeg moois in de buurt.quote:Op vrijdag 25 december 2020 14:05 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jij geen fan bent van dit idee
Ik ben benieuwd waar je mee komt.quote:Op vrijdag 25 december 2020 14:10 schreef Womanly het volgende:
[..]
Als je vanuit je huis een foto maakt kan het makkelijk te herleiden zijn, tenzij je in een hoge flat woont ofzo. Maar van de omgeving in de buurt kan het wel. Genoeg moois in de buurt.
Prima wat mij betreftquote:Op vrijdag 25 december 2020 18:16 schreef Isdatzo het volgende:
Naar verluidt zelfs mensen uit Amsterdam.
Nee ik woon ook niet in oud zuilen. Maar als je "oud" eraf haalt, daar woon ik.quote:Op zaterdag 26 december 2020 17:06 schreef Blik het volgende:
[..]
Grappig, woon daar ook in de buurt (niet in oud-zuilen overigens)
Vanochtend nog, woon in dezelfde wijk als jij en loop er regelmatig naartoe. Is minder als 10 minuten lopen voor mijquote:Op zaterdag 26 december 2020 19:20 schreef Womanly het volgende:
[..]
Nee ik woon ook niet in oud zuilen. Maar als je "oud" eraf haalt, daar woon ik.
Oud zuilen is echt een leuk plekje. Ben je er weleens geweest?
Ja dat snap ik wel.quote:Op zaterdag 26 december 2020 19:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Vanochtend nog, woon in dezelfde wijk als jij en loop er regelmatig naartoe. Is minder als 10 minuten lopen voor mij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij heb ik in de 20 jaar dat ik nu in Utrecht woon echt nog nooit die tram genomen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:45 schreef Q. het volgende:
Vanaf zondag rijdt de tram weer.![]()
https://www.duic.nl/algem(...)recht-en-nieuwegein/
Heeft maar een half jaar stil gelegen.
Wat moet je ook in dat ellendige ding, hij gaat naar Nieuwegein Zuidquote:Op dinsdag 29 december 2020 12:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik in de 20 jaar dat ik nu in Utrecht woon echt nog nooit die tram genomen.
Never gonna happen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 13:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
[..] als op 19 januari alles weer opengaat!
Maliebaan, de allerbeste. Ter hoogte van kruispunt met Nachtegaalstraat.quote:Op dinsdag 29 december 2020 13:43 schreef MaJo het volgende:
Nvm
Waar haal je goeie oliebollen in Utrecht? Liefst omgeving pijlsweerd/Overvecht
Vanaf daar loop je wel in 5 minuten naar de Lek, dat is dan wel weer tof. Vreeswijk is ook leuk.quote:Op dinsdag 29 december 2020 13:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wat moet je ook in dat ellendige ding, hij gaat naar Nieuwegein Zuid
Dat dachten wij dus ook precies toen we 10 jaar geleden op een openhuizendag eens in Vreeswijk rondkekenquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:02 schreef Q. het volgende:
[..]
Vanaf daar loop je wel in 5 minuten naar de Lek, dat is dan wel weer tof. Vreeswijk is ook leuk.
Rookbier op lokaal gerookt houtquote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:00 schreef Gripper het volgende:
Hopelijk storm in een glas bier, en blijft het bij wat rook en waterschade in het gebouw.
Oproer kan nu mooi een rauchbier of smoked porter gaan uitbrengen, die hadden ze geloof ik nog niet in hun vaste assortiment bieren
die moeten toch sowieso weg over een paar jaar?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:01 schreef Marsenal het volgende:
dB's heeft het overleefd, niet dat iemand daar iets aan heeft momenteel
Ik zie een mooie plek voor een All Vegan Foodhall met extra biologische planten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
die moeten toch sowieso weg over een paar jaar?
de grond is voor veel geld verkocht aan een projectontwikkelaar en oefenzaaltjes leveren natuurlijk amper geld op.
Volgens mij komt er een woontoren.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:08 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik zie een mooie plek voor een All Vegan Foodhall met extra biologische planten.
Is het geen monumentaal pand dan? Dacht zoiets gelezen te hebben?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
die moeten toch sowieso weg over een paar jaar?
de grond is voor veel geld verkocht aan een projectontwikkelaar en oefenzaaltjes leveren natuurlijk amper geld op.
Echt super jammer. Ik zou best willen doneren, maar alleen als ze op de huidige locatie zouden terugkomen en dat ziet er helaas niet goed uit.quote:Op donderdag 14 januari 2021 19:45 schreef Blik het volgende:
Slecht nieuws vanuit Oproer, hele brouwerij cafe kan als verloren worden beschouwd, en het is nog onzeker of ze door kunnen gaan op deze locatie
Ze hebben een donatie-pagina opgestart, en wat extra biertjes bestellen zal ook wel helpen
https://www.oproerbrouwerij.nl/shop/steun-oproer/
Dan vooral het bier kopen toch?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:10 schreef Coppi het volgende:
[..]
Echt super jammer. Ik zou best willen doneren, maar alleen als ze op de huidige locatie zouden terugkomen en dat ziet er helaas niet goed uit.
Protip: pakje meegeven aan de volgende PostNL/DHL bezorger die iets komt bezorgen. Moet er wel iets bezorgd worden natuurlijkquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:06 schreef Domnivoor het volgende:
Kun je nog ergens zonder al te lange rijen een pakketje versturen?
Dat is een goeie.quote:Op woensdag 20 januari 2021 18:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Protip: pakje meegeven aan de volgende PostNL/DHL bezorger die iets komt bezorgen. Moet er wel iets bezorgd worden natuurlijk
Oh ja. Ik zag hem vaak bij de Daalsesingel.quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:05 schreef Marsenal het volgende:
Die versleten rocker met het krulletjeshaar en bandana die een beetje op een kleine keith richards lijkt die je pre-corona wel eens in het centrum kon spotten terwijl hij jimi luistert en air guitar speelt, die word net de appie uitgetyft omdat ie geen mondkappie op wilde zetten.
Dan weet je dat.
Ah, wel een top luchtgitarist! Zie hem vaak bij de schaapjes staan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:05 schreef Marsenal het volgende:
Die versleten rocker met het krulletjeshaar en bandana die een beetje op een kleine keith richards lijkt die je pre-corona wel eens in het centrum kon spotten terwijl hij jimi luistert en air guitar speelt, die word net de appie uitgetyft omdat ie geen mondkappie op wilde zetten.
Dan weet je dat.
Ik zal ook ff bij ze bestellen om te steunen. Had net de dry january box van van de Streek besteld en nog andere biertjes, maar dry january is toch bijna voorbijquote:Op woensdag 20 januari 2021 17:25 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dan vooral het bier kopen toch?
Ik ben er een paar keer geweest, vond het wel oké. Doneren is echt puur voor het cafe/restaurant toch?
Refuse/resist is trouwens wel een van mijn favoriete bieren dus ben blij dat ze nog brouwen!
Afgezien van een incident op ‘t Goylaan was het rustig. Laten we dat zo houdenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:59 schreef Marsenal het volgende:
Nog geen rellen, terwijl we in het verleden niet immuun zijn gebleken voor verveelde tokkies met molotvjes.
Dit idd! Kunnen we Bunnikside niet ff vragen voor bescherming tegen asotokkies die de Oudegracht willen slopen?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:08 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Afgezien van een incident op ‘t Goylaan was het rustig. Laten we dat zo houden
Ik dacht heel even dat het die zijstraat van de steenweg zou zijn, daar is nieuw trottoir gelegd ondertussen, denk ik. Ben al maanden niet in de steenweg geweest want ER IS GEEN KLOOT TE DOENquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:42 schreef Domnivoor het volgende:
Is zo te zien niet in Utrecht, maar goed
Ik kom er nog als ik naar de markt ga. Het zal je verbazen hoe druk het daar in het weekend is.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:44 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik dacht heel even dat het die zijstraat van de steenweg zou zijn, daar is nieuw trottoir gelegd ondertussen, denk ik. Ben al maanden niet in de steenweg geweest want ER IS GEEN KLOOT TE DOEN
Is er dan helemaal niemand in Kanaleneiland die een gevlagd appgroepje heeft aangemaakt?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:49 schreef Domnivoor het volgende:
[ twitter ]Ons politiekorps wordt weer elders ingezet.
Vast wel. Is het de moeite waard om daar iets mee te doen?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:51 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Is er dan helemaal niemand in Kanaleneiland die een gevlagd appgroepje heeft aangemaakt?
Nou ja, die zijn overdag ook al niet vooruit te branden dus misschien nietquote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:55 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Vast wel. Is het de moeite waard om daar iets mee te doen?
Dat is goed nieuws, want dat zou betekenen dat ze hier niet nodig zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:49 schreef Domnivoor het volgende:
[ twitter ]Ons politiekorps wordt weer elders ingezet.
Waren al allerlei geruchten en oproepen, maar het komt niet van de grond blijkbaar. Complimenten voor de Utrechtse politie hoor, die lijken goed bezig.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:51 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Is er dan helemaal niemand in Kanaleneiland die een gevlagd appgroepje heeft aangemaakt?
Inderdaad.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 18:52 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat is goed nieuws, want dat zou betekenen dat ze hier niet nodig zijn.
Er zijn er ook twee opgepakt omdat ze online aan het opruien warenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 18:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Waren al allerlei geruchten en oproepen, maar het komt niet van de grond blijkbaar. Complimenten voor de Utrechtse politie hoor, die lijken goed bezig.
Klinkt als een doodgewone avondklokovertreding van hangjeugd die ook al fan waren van buiten in de kou rondhangen voor de avondklok.quote:Utrecht
In de stad Utrecht waren geen ongeregeldheden. Wel werden kort na 21.00 uur drie mannen aangehouden op de Europalaan. Het is niet duidelijk waarom zij op dat moment op straat waren.
Dan zouden ze n boete krijgen en niet worden aangehouden.quote:Op woensdag 27 januari 2021 07:39 schreef Chia het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl(...)s-in-te-grijpen.html
[..]
Klinkt als een doodgewone avondklokovertreding van hangjeugd die ook al fan waren van buiten in de kou rondhangen voor de avondklok.
Thnx voor het posten van die site. Ben nu al uren aan het lezen (en zal nog wel even bezig blijven)quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:30 schreef Blues het volgende:
Linkje:
http://www.usine-utrecht.nl/autobussen-herstelgarage-cab-ns/
Leuk om te lezen... ik wist dit allemaal niet. Waar een brand niet goed voor is
http://www.usine-utrecht.(...)w-cartesiusdriehoek/
Dat is wel even schrikken dan.quote:Op zondag 31 januari 2021 13:44 schreef Halveprijs het volgende:
[..]
Ik was daar net aan het hardlopen gister. Kwam er een bus of 12 van de politie aan..
Verraderlijk. Op sommige stukken niks aan de hand, maar toch 4 keer bijna (lopend) onderuit omdat er echt ijs op de stoep lagquote:
Yup, ik ook (1 keer). Vooral die kleine rode klinkertjes zijn link.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:46 schreef Piles het volgende:
[..]
Verraderlijk. Op sommige stukken niks aan de hand, maar toch 4 keer bijna (lopend) onderuit omdat er echt ijs op de stoep lag
Leek anders ook op Leiden, zijstraat van de Breestraatquote:Op dinsdag 26 januari 2021 21:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Is in Den Bosch.
Om precies te zijn de Korte Waterstraat met uitzicht op de Hinthamerstraat
Dat kan, maar dat was niet zo. Dit is Den Boschquote:Op donderdag 4 februari 2021 21:39 schreef Godshand het volgende:
[..]
Leek anders ook op Leiden, zijstraat van de Breestraat
Een huis van 1.1 miljoen? Van Lombok naar het Wilhelminpark ofzo? (Good for you).quote:Op donderdag 4 februari 2021 21:17 schreef speknek het volgende:
Ging vandaag voor het eerst weer eens een huis bekijken. Rijtjeshuis van 1.1 miljoen. De verkoopmakelaar deed niet echt zijn best. Bleek dat toen het bordje omhoog ging, mensen al aanbelden om ongezien een bod uit te brengen. Tsja zei die. Tsja. Voor minder dan een ton overbieden hoefde je eigenlijk niet te beginnen.
Utrecht![]()
.
Bizar, kan me nog herinneren dat er in die straat een te koop stond voor 800k en dat was een paar jaar geleden. Maar nu 1.075.000 is wel next levelquote:Op donderdag 4 februari 2021 23:28 schreef speknek het volgende:
Nee gewoon twee straten verder naar Oog in Al.
Tsja eigen huis is ook een stuk meer waard geworden.
Maar niet zoveel als dat huis. Ik wist nog dat het gebouwd werd en 650k kostte...
Manmanman.quote:Op donderdag 4 februari 2021 21:17 schreef speknek het volgende:
Ging vandaag voor het eerst weer eens een huis bekijken. Rijtjeshuis van 1.1 miljoen. De verkoopmakelaar deed niet echt zijn best. Bleek dat toen het bordje omhoog ging, mensen al aanbelden om ongezien een bod uit te brengen. Tsja zei die. Tsja. Voor minder dan een ton overbieden hoefde je eigenlijk niet te beginnen.
Utrecht![]()
.
Schijnt nu wel echt te veranderen dankzij die twee tarieven van overdrachtsbelasting. Zelfbewoningsclausules zouden er ook meer moeten zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2021 23:44 schreef Marsenal het volgende:
Ik verkocht afgelopen jaar mijn starterswoning in Wittevrouwen, die was met een week weg, en zodra ik het bod accepteerde had de koper hem al te huur staan. Ik had er zelfs nog gereedschap en een bed staan
Ja daar mag wel eens wat aan gedaan worden; het is een vicieuze cirkel; iedereen wil investeren in vastgoed om te verhuren, de prijs gaat omhoog want de vraag is ondertussen twee keer zo groot, dus gaan de huurprijzen omhoog, om de investering er weer uit te halen... waardoor mensen die nu huren toch ook weer willen gaan kopen met die hoge huurprijzen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Schijnt nu wel echt te veranderen dankzij die twee tarieven van overdrachtsbelasting. Zelfbewoningsclausules zouden er ook meer moeten zijn.
Dat opkopen en verhuren is wel echt de grootste farce en (markt-?)falen van de woningmarkt.
Mooie OP. Ook een schitterende foto!quote:Op zondag 20 december 2020 00:10 schreef Blues het volgende:
Dit zou 'mijn' OP zijn.
Welkom in alweer een nieuw deel van het Utrecht reeks
Het Utrecht topic, dat sinds juni 2006 bestaat op het forum van Fok! Hier komen Utrechters bij elkaar om te kletsen, klagen, nieuwtjes te melden en bezoekers helpen. Wij hebben niet echt regels, maar houd het netjes en gezellig.
Over Utrecht
Utrecht is een stad en gemeente in Nederland en de hoofdstad van de provincie Utrecht. Met 357.665 inwoners (1 augustus 2020; bron: CBS) is Utrecht de vierde stad van Nederland naar inwonertal. Utrecht was een van de eerste steden in het huidige Nederland met stadsrechten en heeft een lange geschiedenis en een belangrijk historisch centrum.
Kenmerkend voor de stad zijn onder meer de grachten met haar werfkelders en de Dom van Utrecht (met de 112 meter hoge Domtoren) waaraan de stad de bijnaam Domstad ontleent. In de stad zijn drie universiteiten gevestigd. De Universiteit Utrecht is de bekendste en de grootste werkgever van de stad. Verder zijn er drie hogescholen, het hoofdkantoor van de NS, ProRail, de Rabobank Nederland en de Jaarbeurs Utrecht gevestigd. Bekende trekpleisters in de stad zijn: De Dom, TivoliVredenburg, de oude stad, Hoog Catharijne, diverse musea: Centraal Museum met het Dick Brunahuis, het Nederlands Spoorwegmuseum, sterrenwacht Sonnenborgh, Rietveldhuis en het Catharijneconvent.
Nuttige links
http://www.utrecht.nl/
Evenementen en activiteiten http://www.utrechtsuitburo.nl/events/search?period=THISMONTH
Storingen bij U-OV http://u-ov.info/plan-mijn-reis/storingen
Live werkzaamheden en afzettingen: http://live.andes.nl/utrechtltc/
Leve de Domstad
[ afbeelding ]
Mooiquote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:39 schreef Chia het volgende:
https://www.duic.nl/algem(...)ten-afgelopen-zomer/
Aan de titel te lezen is het dus niets slechts een "verdachte"quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:39 schreef Chia het volgende:
https://www.duic.nl/algem(...)ten-afgelopen-zomer/
Ik begrijp dat nooit he; wat is er nu zo belangrijk aan dat ene kopje afhaalkoffie dat je daar de drukte voor in moet?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 22:05 schreef Domnivoor het volgende:
Met z'n allen op een kluitje op het Wed.
[ afbeelding ]
Ik begrijp het ook niet. Het is ook niet nodig, want er zijn meer plekken waar je koffie kan halen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 22:08 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik begrijp dat nooit he; wat is er nu zo belangrijk aan dat ene kopje afhaalkoffie dat je daar de drukte voor in moet?
Natuurlijk, aandachtsgeilquote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:26 schreef Domnivoor het volgende:
https://www.ad.nl/utrecht(...)-ongehoord~a1013b3f/
Ze lijmen zichzelf vast aan de weg maar klagen over de fysieke gevolgen van hun aanhouding
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
Ik vind dat wel mooi.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:41 schreef Halveprijs het volgende:
Er komt flink wat woontoppervlak bij aan tegen de A2. Wel hoger dan de Domtoren, maar buiten de singel zelfs aan de andere kant van het Amsterdam-Rijnkanaal.
https://www.duic.nl/algemeen/komst-140-meter-hoge-woontoren-met-rooftopbar-in-utrecht-stap-dichterbij/
[ afbeelding ]
He bah, wordt Leidse Rijn straks de echte stad en Utrecht het aanpalende dorp?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:41 schreef Halveprijs het volgende:
Er komt flink wat woontoppervlak bij aan tegen de A2. Wel hoger dan de Domtoren, maar buiten de singel zelfs aan de andere kant van het Amsterdam-Rijnkanaal.
https://www.duic.nl/algemeen/komst-140-meter-hoge-woontoren-met-rooftopbar-in-utrecht-stap-dichterbij/
[ afbeelding ]
Hij kan later worden omgebouwd tot wat anders. En er komt horeca-ruimte onderin:quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:52 schreef zatoichi het volgende:
Wat ik niet zo goed begrijp is dat ze bij het berlijnplein, wat een cultureel ontmoetingsplek zou moeten zijn, nu een parkeergarage recht aan het plein hebben gebouwd.
Niet dat ik daar ooit kom, maar dat lijkt me nou niet bepaald gezellig...
Voor de 40 woningen die deze week in de verkoop gingen waren 2700 gegadigden..quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:59 schreef speknek het volgende:
komt Leeuwesteyn op de A2 ook weer in beeld bij mij,
Bedoel je Lindehof?quote:Op donderdag 8 april 2021 20:26 schreef Halveprijs het volgende:
[..]
Voor de 40 woningen die deze week in de verkoop gingen waren 2700 gegadigden..
Nu de Domtoren toch in de steigers staat, kunnen ze heb gelijk wat ophogen. Dan kan er ook wat hoger in de omgeving gebouwd worden
Ha damn, alhoewel ik op zich al een keer ingeloot was. De allerduurste huizen gaan meestal wat minder hard.quote:Op donderdag 8 april 2021 20:26 schreef Halveprijs het volgende:
[..]
Nu de Domtoren toch in de steigers staat, kunnen ze heb gelijk wat ophogen. Dan kan er ook wat hoger in de omgeving gebouwd worden
Haha wauwquote:
Wat voor eisen heb je dan als je niets onder de 1.5 miljoen kan vinden?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:59 schreef speknek het volgende:
[..]
He bah, wordt Leidse Rijn straks de echte stad en Utrecht het aanpalende dorp?
Moet wel zeggen, door de sores met een huis onder de anderhalf miljoen proberen te vinden, komt Leeuwesteyn op de A2 ook weer in beeld bij mij, dan is het goed om te weten dat deze nieuwbouw er komt. Aan de ene kant omdat LR wat grootstedelijker wordt, aan de andere kant omdat het in het westen ligt dus misschien schaduw oplevert.
Edit: zo te zien hebben ze hem goed in het Noorden gezet dus alleen het bedrijventerrein heeft schaduw.
Ik weet het, maar zoals in het artikel ook stond zijn het merendeel van de inschrijvingen op de starterswoningen en eengezinswoningen geweest. Ook niet gek met die prijzen. De herenhuizen vond ik dan weer aan de hoge kant, iets verder Leidsche Rijn in koop je daar een minstens net zo ruime tweekapper voorquote:Op donderdag 8 april 2021 21:02 schreef Halveprijs het volgende:
[..]
Lindehof was 228.500 tot 760.000 hoewel de starterswoningen inderdaad het leeuwendeel nemen.
Met name de markt verpest het. Je moet er echt ontzettend snel bij zijn of het is al weg. Staat hier in het topic nog een voorbeeld van een huis van 1.1 miljoen dat op de dag van het plaatsen van het bord in de tuin al een bod van 100k boven vraagprijs kreegquote:Op donderdag 8 april 2021 21:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wat voor eisen heb je dan als je niets onder de 1.5 miljoen kan vinden?
I'm a very special boyquote:Op donderdag 8 april 2021 21:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wat voor eisen heb je dan als je niets onder de 1.5 miljoen kan vinden?
Ik ken al 3 mensen die zich daarvoor hadden ingeschreven.quote:Op donderdag 8 april 2021 20:26 schreef Halveprijs het volgende:
[..]
Nu 4quote:Op vrijdag 9 april 2021 07:51 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik ken al 3 mensen die zich daarvoor hadden ingeschreven.
Ik denk dat er echt ontzettend veel vraag is naar de woningen tot 400k euro. Dat ligt namelijk in het bereik van een starter die mogelijk ook nog wat steun krijgt van zijn ouders, en Lindehof had er een aantal onder die prijsklasse zitten. En de maandelijkse lasten zijn obv volledig annuitaire hypotheek lager dan een woning huren. Daarboven begin je toch al vrij snel tegen grenzen van leencapaciteit te komen en je ziet ook dat in de projecten langs het kanaal het de duurdere woningen zijn van 700k+ die langer beschikbaar zijn.quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:42 schreef speknek het volgende:
Ik heb er ook nog over zitten twijfelen, maar ik vond het project eigenlijk niet zo heel mooi (architectuur wel redelijk, en natuurlijk nog altijd veel beter dan andere nieuwbouwprojecten, dat doen ze wel goed in Leeuwesteyn met de focus op Art Deco), met die parkeerbak en soort werfkelders zonder werf. Maar ik snap wel waarom het zo populair is, naast de meer betaalbare woningen ligt het ook vlak bij de Daphne Schippers brug. Ik had er waarschijnlijk al gewoond als je niet zo vreselijk ver om het kanaal moet fietsen om bij een van de twee bruggen te komen.
Dus dan maar de Kroon van Leeuwesteyn wat ik toch al een mooier project vond, maar daar zal ook wel een fikse run op komen.
Er zit op de woningen <250k daar een zelfbewoningsplicht voor 3j vanaf oplevering en voor de woningen <400k ook een antispeculatiebeding waarbij je de winst bij verkoop binnen 3j moet afdragen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:45 schreef speknek het volgende:
Het is volgens mij sowieso lucratief om die huizen te kopen en meteen te flippen, als je ziet dat er 2700 gegadigden zijn, zijn er altijd mensen die achteraf een stuk meer hadden willen betalen.
En precies dit.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat er echt ontzettend veel vraag is naar de woningen tot 400k euro. Dat ligt namelijk in het bereik van een starter die mogelijk ook nog wat steun krijgt van zijn ouders, en Lindehof had er een aantal onder die prijsklasse zitten. En de maandelijkse lasten zijn obv volledig annuitaire hypotheek lager dan een woning huren. Daarboven begin je toch al vrij snel tegen grenzen van leencapaciteit te komen en je ziet ook dat in de projecten langs het kanaal het de duurdere woningen zijn van 700k+ die langer beschikbaar zijn.
MOet wel zeggen, als je het geluk hebt om die gezinswoning of starterswoning te krijgen dat je wel spekkoper bent. Daar zul je niet snel mee onder water komen qua hypotheek
ah dat wist ik niet, dat is wel netjes.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:54 schreef vlindertje89 het volgende:
Er zit op de woningen <250k daar een zelfbewoningsplicht voor 3j vanaf oplevering en voor de woningen <400k ook een antispeculatiebeding waarbij je de winst bij verkoop binnen 3j moet afdragen.
Anders was het aantal inschrijvingen nog dubbel zo hoog geweest gok ikquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:55 schreef speknek het volgende:
[..]
ah dat wist ik niet, dat is wel netjes.
Blijkbaar wordt in de Merwedekanaalzone 10% "betaalbare koop", dus tot de NHG grens van ~325kquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:58 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Anders was het aantal inschrijvingen nog dubbel zo hoog geweest gok ikhaha.
Ik hoop echt dat er nog meer van dit soort projecten komen, want het gaat ZO tegen m'n gevoel in om 400k neer te moeten leggen voor een appartementje met klein balkon en twee slaapkamer(tje)s ergens op een beetje ok locatie in Utrecht/Leidsche Rijn..
Is dat aangepast dan? Want deze zomer waren de goedkoopste woningen daar nog ruim 370k voor een kleine woning van 60+ m2quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:19 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Blijkbaar wordt in de Merwedekanaalzone 10% "betaalbare koop", dus tot de NHG grens van ~325k
Het grootste deel moet nog in de verkoop gaan. Ik doelde op de nieuwe plannen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Is dat aangepast dan? Want deze zomer waren de goedkoopste woningen daar nog ruim 370k voor een kleine woning van 60+ m2
edit: klopt blijkbaar, zie https://www.nieuwbouw-den(...)s=Available.InOption Goedkoopste appartementen voor 371k, en die zijn allemaal al weg. UIteraard nog wel meer vrij in het hogere segment
(overigens niet te vergelijken met de 364k voor 110 m2 in Lindehof, maar dat kan ook niet qua locatie)
quote:Betaalbaar?
Er is een sterk tekort aan woningen in Utrecht. Die 6000 huizen zijn dan ook hard nodig. Zowel Diepeveen als Van Dam benadrukken dat er een hoop betaalbare woningen komen. 45 procent van de woningen is voor de vrije verkoop, 30 procent wordt sociale huurwoningen, 15 procent is middenhuur en 10 procent is betaalbare koop.
Ah, die had ik nog niet gezien. Ik denk dat het beste een leuk stuk Utrecht kan worden, ik woon zelf ook in een autovrije buurt en dat is echt fantastisch met kinderen. Daarbij ook ruimte voor leuke initiatieven zoals horeca en een markthal en het is over 10 jaar waarschijnlijk wel redelijk booming (maar 's avonds doods omdat er weinig buiten mogelijk is qua vertier wegens de woonfunctie die het heeft).quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:47 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het grootste deel moet nog in de verkoop gaan. Ik doelde op de nieuwe plannen.
https://www.duic.nl/algem(...)horeca-en-veel-meer/
[..]
Gezien de zwaarbewapende agenten zal er wel een flinke hoeveelheid drugs gevonden zijn. Die wil een kartel nog wel eens komen halen, op een onvriendelijke manier.quote:Op dinsdag 13 april 2021 17:16 schreef Domnivoor het volgende:
Wat nou weer...
https://www.rtvutrecht.nl(...)nog-onduidelijk.html
En inderdaad: een flinke hoeveelheid drugs en contant geld.quote:Op dinsdag 13 april 2021 17:23 schreef Piles het volgende:
[..]
Gezien de zwaarbewapende agenten zal er wel een flinke hoeveelheid drugs gevonden zijn. Die wil een kartel nog wel eens komen halen, op een onvriendelijke manier.
In Lidl en Actiontassen, want het mag verder gen geld kostenquote:Op dinsdag 13 april 2021 22:45 schreef Domnivoor het volgende:
En inderdaad: een flinke hoeveelheid drugs en contant geld.
Echt he, hier bij zijdebalen hebben ze dat ook. Het ziet er gewoon niet uit...quote:Op woensdag 21 april 2021 20:15 schreef speknek het volgende:
Dat die gezamenlijke binnentuin ongein maar snel mag sterven.
1,05 miljoen is dan ook wel belachelijk goedkoop hoor. Daar mag je niet teveel voor verwachten. Lijkt me logisch.quote:Op woensdag 21 april 2021 20:15 schreef speknek het volgende:
De Nieuwe Defensie huizen zijn en appartementen zijn in de verkoop gegaan.
Toch interessant weer, huizen van 1.05 miljoen met een "tuin" van 3 meter diep. Past echt net mijn barbecue in.
Dat die gezamenlijke binnentuin ongein maar snel mag sterven.
Ik vind het idee best aardig, een plekje voor jonge kinderen om in te spelen en je hebt wat buurt toezicht erop. Maar het moet dan ook altijd gepaard gaan met bijna geen tuin, of nog erger, helemaal geen privacy. Verplicht je heg niet hoger dan vijftig centimeter zodat je elkaar lekker allemaal aan kan staren. Onze buren zijn naar zo'n project verhuisd. Binnen tien minuten op de housewarming party hoorde ik al vijf buurtroddels. Iemand die het lef had gehad een houten schutting te nemen die hoger was dan een meter, dat zou op de volgende bewonersvergadering gesanctioneerd worden met een geldboete, en dat is nog voordat je aan de desperate housewives denkt die er wonen omdat mannie een chirurg of vastgoedhandelaar is, die dus de hele dag de tijd hebben om zich optimaal tegen anderen aan te gaan zitten bemoeien en gezellig samen dingen te organiseren. En als je een houtkachel/vuurkorf aan wil steken (nou heb ik daar zelf ook een hekel aan maar toch), moet het twee weken van tevoren in drievoud ingediend bij de bewonersraad. Geef mij maar een drie meter hoge heg aan alle kanten.quote:Op woensdag 21 april 2021 20:26 schreef zatoichi het volgende:
Echt he, hier bij zijdebalen hebben ze dat ook. Het ziet er gewoon niet uit...
Dat vooral, maar sowieso is de praktijk van zo'n binnentuin, in ieder geval bij het huis op de zijdebalen waar ik ben geweest, gewoon anders dan doet voorstellen. Alle tuinen zijn inderdaad heel klein, maar de bouw eromheen is zeer hoog (de gezinswoningen zijn al vier/vijf verdiepingen en de appartementencomplexen die eromheen staan nog hoger), waardoor het vooral een vierkant, donker binnenplein is wat zo steriel mogelijk eruit moet zien en waar niemand speelt.quote:Op donderdag 22 april 2021 10:42 schreef speknek het volgende:
Ohja en die jonge kinderen die zo lieflijk met zijn allen in de binnentuin aan het spelen zijn en boomhutten bouwen, zijn over tien jaar zestien en dan heb je veertig lui scooterjeugd permanent in je achtertuin.
Ja, overigens hebben ze ook geen van allen een bad, noch lijkt het ruimte daarvoor. Uit eerdere ervaring heeft het ook niet zoveel nut aan de projectontwikkelaar te vragen of dit mogelijk is, want dan hoor je gesteun en geklaag. Kopers met wensen zijn zo lastig.quote:Op donderdag 22 april 2021 09:49 schreef Q. het volgende:
1,05 miljoen is dan ook wel belachelijk goedkoop hoor. Daar mag je niet teveel voor verwachten. Lijkt me logisch.
Klopt, maar dit is ook wel de verantwoordelijkheid van de kopers, in principe zijn dit soort grote woonblokken perfect voor de locatie in de stad. In Parijs, Barcelona, etc. heb je ze ook overal rondom het centrum. Levert een levendige buurt op en veel meer op loop-/fietsafstand. Alleen zijn we in Nederland bijna het hele jaar op zoek naar zon (muv in een hittegolf), terwijl zo'n binnentuin in de schaduw in Spanje juist wel lekker is.quote:Op donderdag 22 april 2021 10:51 schreef zatoichi het volgende:
Nou moet ik zeggen dat bij zijdebalen het ook wel erg klein is opgezet:
https://www.google.com/ma(...)2,238m/data=!3m1!1e3
Hier nog in aanbouw, maar daar zie je al dat op een zonnige dag er een complete schaduw over deze binnentuinen valt. (Goed gezien de stand van de zon is dit wel nog in de ochtend).
En jij denkt dat jouw kind graag onder toezicht van zijn ouders voor zijn eigen deur gaat blijven hangen? Ik zou daar niet zo bang voor zijn om eerlijk te zijn. Helemaal als je in de buurt van de stad woont lijkt het mij evident waar die kids naartoe trekkenquote:Op donderdag 22 april 2021 10:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vind het idee best aardig, een plekje voor jonge kinderen om in te spelen en je hebt wat buurt toezicht erop. Maar het moet dan ook altijd gepaard gaan met bijna geen tuin, of nog erger, helemaal geen privacy. Verplicht je heg niet hoger dan vijftig centimeter zodat je elkaar lekker allemaal aan kan staren. Onze buren zijn naar zo'n project verhuisd. Binnen tien minuten op de housewarming party hoorde ik al vijf buurtroddels. Iemand die het lef had gehad een houten schutting te nemen die hoger was dan een meter, dat zou op de volgende bewonersvergadering gesanctioneerd worden met een geldboete, en dat is nog voordat je aan de desperate housewives denkt die er wonen omdat mannie een chirurg of vastgoedhandelaar is, die dus de hele dag de tijd hebben om zich optimaal tegen anderen aan te gaan zitten bemoeien en gezellig samen dingen te organiseren. En als je een houtkachel/vuurkorf aan wil steken (nou heb ik daar zelf ook een hekel aan maar toch), moet het twee weken van tevoren in drievoud ingediend bij de bewonersraad. Geef mij maar een drie meter hoge heg aan alle kanten.
Ohja en die jonge kinderen die zo lieflijk met zijn allen in de binnentuin aan het spelen zijn en boomhutten bouwen, zijn over tien jaar zestien en dan heb je veertig lui scooterjeugd permanent in je achtertuin.
Voor jou 500 anderen met een miljoen.quote:Op donderdag 22 april 2021 10:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, overigens hebben ze ook geen van allen een bad, noch lijkt het ruimte daarvoor. Uit eerdere ervaring heeft het ook niet zoveel nut aan de projectontwikkelaar te vragen of dit mogelijk is, want dan hoor je gesteun en geklaag. Kopers met wensen zijn zo lastig.
Kwartier gewacht, zit al in de zon!quote:Op zaterdag 1 mei 2021 13:28 schreef speknek het volgende:
Rhijnauwen was dan ook al niet te doen druk nog voordat er corona was. Als ik al de dagelijkse rij bij theehuis Oog in Al kijk, hoef ik Rhijnauwen niet meer te proberen.
Ja maar we zijn toch very smart people?quote:Op zaterdag 1 mei 2021 21:39 schreef DW457 het volgende:
Vandaag ook even een blik in de binnenstad geworpen...vrij snel ook weer naar huis gegaan...wat was t druk!
Bij winkelcentrum Overvecht? Altijd. Voor corona ook al.. bizar.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 13:16 schreef Domnivoor het volgende:
Een enorme rij voor de Nike Clearance Store
Ja idd, heeft niks met corona te maken. Staat ook voor openingstijd altijd een dikke rijquote:Op vrijdag 7 mei 2021 13:18 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Bij winkelcentrum Overvecht? Altijd. Voor corona ook al.. bizar.
Heb een tijdje naast het winkelcentrum gewoond en dan moest ik alsnog mijn best doen om een keer op een rijloos tijdstip naar de Nike Store te gaan.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 13:18 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Bij winkelcentrum Overvecht? Altijd. Voor corona ook al.. bizar.
https://www.rtvutrecht.nl(...)vonden-in-zeist.htmlquote:Op dinsdag 11 mei 2021 11:24 schreef Domnivoor het volgende:
Zorgwekkend dit...
NWS / 48-jarige vrouw uit Zeist vermist
Vind ik het toch iets minder erg dat ik nog huurquote:Op maandag 24 mei 2021 00:36 schreef Halveprijs het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl(...)-corona-dichten.html
[ afbeelding ]
UTRECHT - De Utrechtse woningbezitter gaat fors meer belasting betalen. De onroerendezaakbelasting (ozb) stijgt met ruim 15 procent. Met dat geld wil de gemeente een gat van 20 miljoen euro in de begroting dichten dat onder meer ontstaat door de coronacrisis. Ook wil het college van B&W een beroep doen op de reserves van de gemeente.
Zo creëer je wel extra kritische inwoners.
Sorry, maar huizenbezitters mogen in deze verziekte woningmarkt echt niet klagen. In ieder geval niet richting de gemeente.quote:Op maandag 24 mei 2021 00:55 schreef zatoichi het volgende:
Zo krijg je het land wel in een economische crisis. Werkgevers willen geen cao verhoging vanwege de crisis en de belastingen en dagelijkse boodschappen moeten hoger om de kosten te kunnen dekken van de crisis.
Het klinkt cliché... maar waar komt dus de rekening weer te liggen?
Precies. De rijksoverheid heeft de gemeente op kosten gejaagd. Niet de huizenbezitter.quote:Op maandag 24 mei 2021 01:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Sorry, maar huizenbezitters mogen in deze verziekte woningmarkt echt niet klagen. In ieder geval niet richting de gemeente.
Gemeenten worden door de rijksoverheid op enorme kosten gejaagd door decentralisatie, zonder dat daar een fatsoenlijke bijdrage tegenover staat. En die begroting moet toch rondkomen.
Het gaat om 2 tientjes per jaar gemiddeld...quote:Op maandag 24 mei 2021 00:36 schreef Halveprijs het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl(...)-corona-dichten.html
[ afbeelding ]
UTRECHT - De Utrechtse woningbezitter gaat fors meer belasting betalen. De onroerendezaakbelasting (ozb) stijgt met ruim 15 procent. Met dat geld wil de gemeente een gat van 20 miljoen euro in de begroting dichten dat onder meer ontstaat door de coronacrisis. Ook wil het college van B&W een beroep doen op de reserves van de gemeente.
Zo creëer je wel extra kritische inwoners.
Alleen je huurverhoging per maand is al duurder dan deze lastenverzwaringquote:Op maandag 24 mei 2021 00:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Vind ik het toch iets minder erg dat ik nog huur
Volgens mijn contract nietquote:Op maandag 24 mei 2021 10:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Alleen je huurverhoging per maand is al duurder dan deze lastenverzwaring
Geen vorm van indexatie in je contract?quote:
Per maandquote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Geen vorm van indexatie in je contract?
Een normale huurprijs-indexering was afgelopen jaar 1,3% (snelle google search). Bij een huurprijs van ¤1.250 is dat 16 euro per maand verhoging.
Blij dat ik een koopwoning heb
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Per maand
Zo'n verhoging gaat per jaar gelukkig.
OZB-belasting betaal je per jaar, en die verhoging is een paar tientjes gemiddeld op jaarbasis (edit: 50 euro op basis van gemiddelde WOZ-waarde). Huur betaal je toch echt per maand en een normale huurindexatie van 1,3% gaat toch echt over je maandelijkse huur heen. In het specifieke voorbeeld van een huur van 1250 euro krijg je dus al snel een jaarlijkse huurverhoging van ¤200 voor je kiezen.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Per maand
Zo'n verhoging gaat per jaar gelukkig.
Ik heb nog nooit zo'n hoge huurverhoging gehad, ook niet percentueelquote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:43 schreef Blik het volgende:
[..]
OZB-belasting betaal je per jaar, en die verhoging is een paar tientjes gemiddeld op jaarbasis. Huur betaal je toch echt per maand en een normale huurindexatie van 1,3% gaat toch echt over je maandelijkse huur heen. In het specifieke voorbeeld van een huur van 1250 euro krijg je dus al snel een jaarlijkse huurverhoging van ¤200 voor je kiezen.
Vrije sector hier, ga je snel richting 3% verhogingquote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit zo'n hoge huurverhoging gehad, ook niet percentueel
Dan ben ik wel benieuwd wat voor huurwoning jij hebt en wat voor vriendelijke huisbaas jij hebt om geen jaarlijkse huurverhoging door te berekenen. Want dit is eerder uitzondering dan de regelquote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit zo'n hoge huurverhoging gehad, ook niet percentueel
Als de huurprijs iedere maand 1,3% stijgt, betekent dat na een jaar een stijging van 17% tov de eerste huurprijs. Als het ieder jaar 1,3% stijgt is het na een jaar 1,3% hoger dan de eerste huurprijs. Vrij fors verschil wel.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:56 schreef Domnivoor het volgende:
Bij een percentage maakt het niet uit of je dat per maand of per jaar berekent.
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 10:32 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als de huurprijs iedere maand 1,3% stijgt, betekent dat na een jaar een stijging van 17% tov de eerste huurprijs. Als het ieder jaar 1,3% stijgt is het na een jaar 1,3% hoger dan de eerste huurprijs. Vrij fors verschil wel.
Wacht, ik snap nu waar deze discussie fout gaat
Als je iedere maand een relatief klein bedrag extra huur betaalt kom je op jaarbasis inderdaad flink hoger uit dan die verhoging van de OZB
Mijn WOZ is ook hoger dan die van de buren, ondanks dat ze exact hetzelfde huis hebben. Inderdaad erg vreemd. Ik laat het maar, want wil binnenkort verhuizen en dan is een hogere WOZ mooi meegenomenquote:Op dinsdag 25 mei 2021 12:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wat ik me wel afvraag omtrent de OZB, is hoe de WOZ-waarde wordt berekend in de gemeente Utrecht, wat voor (brakke) algoritmes daar achter zitten. De WOZ-waarde van mijn appartement (75 m2 + balkon) ligt al twee jaar lang ongeveer anderhalf a twee keer zo hoog als die van het maisonette (130 m2 + grote tuin) van mijn onderburen. Daar gaat wel iets mis.
@Sodeknettersquote:Op woensdag 7 juli 2021 17:55 schreef m0ridin het volgende:
Hey mensen, ik overweeg te reageren op een woning in Lunetten zuid-west (echt richting het puntje daar)... paar keer langs gegaan en voelt op zich prima maar hier mensen uit Lunetten die aan kunnen geven hoe het daar tegenwoordig is?
In het verleden was het niet altijd top, maar komt wel over alsof het wat verbeterd is alleen lastig in te schatten (leefbaarometer is nog van 2018 en daar komt het niet heel best naar boven, maar ja... in 3 jaar kan er best wat veranderen).
Thanks... Daar leent de layout zich ook wel voor I guess, veel steegjes/paadjes en veel groen/struiken. Elk voordeel heb zn nadeel.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:16 schreef Stepperoller het volgende:
Volgens mij zijn er nog steeds relatief veel auto-inbraken, maar is het er wel prettig wonen.
Lunetten is een prettige, groene wijk om te wonen naar mijn mening, ik woon er nu zo'n 25 jaar.quote:Op woensdag 7 juli 2021 17:55 schreef m0ridin het volgende:
Hey mensen, ik overweeg te reageren op een woning in Lunetten zuid-west (echt richting het puntje daar)... paar keer langs gegaan en voelt op zich prima maar hier mensen uit Lunetten die aan kunnen geven hoe het daar tegenwoordig is?
In het verleden was het niet altijd top, maar komt wel over alsof het wat verbeterd is alleen lastig in te schatten (leefbaarometer is nog van 2018 en daar komt het niet heel best naar boven, maar ja... in 3 jaar kan er best wat veranderen).
Gelukkig wordt Utrecht Lunetten waarschijnlijk een intercity-station.quote:Op donderdag 8 juli 2021 10:09 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Lunetten is een prettige, groene wijk om te wonen naar mijn mening, ik woon er nu zo'n 25 jaar.
Heeft een goed uitgerust winkelcentrum met twee supermarkten, kapper en een opticien. en paar eettentjes.
Er wordt inderdaad nog wel eens in auto's ingebroken, maar dat gebeurt overal volgens mij. Een nadeel van deze wijk vind ik de bereikbaarheid, als de drukte op de weg weer gaat toenemen staat inde spitsen het Goyplein regelmatig vast.
Dat duurt nog wel een paar jaarquote:Op donderdag 8 juli 2021 10:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Gelukkig wordt Utrecht Lunetten waarschijnlijk een intercity-station.
Als je er al 25 jaar woont valt dat wel mee tochquote:Op donderdag 8 juli 2021 11:21 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat duurt nog wel een paar jaarAls het allemaal doorgaat...
Vanaf station Lunetten is er een prima verbinding naar Utrecht CS. Ongeveer 6 minuten en je bent er.quote:Op donderdag 8 juli 2021 11:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als je er al 25 jaar woont valt dat wel mee toch
Ik kom er nu pas achter dat het niet gewoon een upgrade van station Lunetten is.quote:Op donderdag 8 juli 2021 21:40 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Vanaf station Lunetten is er een prima verbinding naar Utrecht CS. Ongeveer 6 minuten en je bent er.
Naar het station loop ik in vier minuten. Als dat nieuwe IC station er komt, wordt dat een stuk verder lopen.
Het nieuwe station zou in de ‘vork’ tussen de lijnen naar Arnhem en Geldermalsen komen te liggen. Dan zou je ten opzichte van nu het hele Beatrixpark door moeten.quote:Op donderdag 8 juli 2021 22:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik kom er nu pas achter dat het niet gewoon een upgrade van station Lunetten is.
quote:Op vrijdag 9 juli 2021 10:38 schreef Q. het volgende:
https://www.ad.nl/utrecht(...)in-de-stad~a4731abd/
Ja, hoiquote:Het zijn mensen die een half jaar geleden op feestjes hoorden dat ze er maar beter snel bij konden zijn, maar nu toch gedesillusioneerd afhaken. De woningmarkt is voor hen onbereikbaar gebleken.
Gefeliciteerd, (waarschijnlijk) concurrentquote:Op vrijdag 9 juli 2021 23:06 schreef Q. het volgende:
Anyway. Ik ga Utrecht verlaten. Vandaag is ons bod op een huis in Houten geaccepteerd. Dichtbij maar toch ver weg.
Concurrent?quote:Op vrijdag 9 juli 2021 23:08 schreef Piles het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, (waarschijnlijk) concurrent
Is een aanname, maar wij zochten/zoeken ook in Houten, voor een max van 550. Dus ik gokte dat jij in dezelfde range zocht, en we dus wellicht dezelfde huizen hebben gezienquote:
Ja, waarschijnlijk wel.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 23:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Is een aanname, maar wij zochten/zoeken ook in Houten, voor een max van 550. Dus ik gokte dat jij in dezelfde range zocht, en we dus wellicht dezelfde huizen hebben gezien
Het waren er inderdaad 2quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 08:59 schreef Blik het volgende:
Yep, ook gehoord. Er wordt trouwens hier gesproken over 1 knal maar ik hoorde er duidelijk 2
quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 09:41 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dit topic is zó stil dat je nog kan terugscrollen naar de vorige knal (11 juli).
Hier (dicht bij Willem van Noortplein) stonden de ramen te trillen. Het gekke was dat ik met mijn moeder aan de telefoon had, die woont in de Bilt, en hoorde de knal 1 a 2 seconden later.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 09:45 schreef pokkerdepok het volgende:
ja die knal was echt hard, hier bij de draaiweg.
een vriend van me zei, noorderpark. want hij zag een grote flits, hij woont er vlakbij.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 15:14 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Hier (dicht bij Willem van Noortplein) stonden de ramen te trillen. Het gekke was dat ik met mijn moeder aan de telefoon had, die woont in de Bilt, en hoorde de knal 1 a 2 seconden later.
Mijn vrouw was bij station Overvecht en was nog dichter in de buurt, en meende een rookpluim bij de TWC-flats te zien. Daar ergens moet het dus vandaan gekomen zijn.
Bedoel je Noordse Park of Noorderpark Ruigenhoek? Ik woon naast de eerste en de knal was inderdaad ontzettend hard. Volgens een van mijn buren zag hij ook een lichtflits boven het Noordse Park.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 15:33 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
een vriend van me zei, noorderpark. want hij zag een grote flits, hij woont er vlakbij.
oh ja, noordse park bedoel ikquote:Op vrijdag 1 oktober 2021 15:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bedoel je Noordse Park of Noorderpark Ruigenhoek? Ik woon naast de eerste en de knal was inderdaad ontzettend hard. Volgens een van mijn buren zag hij ook een lichtflits boven het Noordse Park.
Ik was al een tijdje niet in de winkelstraten van het centrum geweest, maar ik schrok best wel van die leegstand. Dacht dat Utrecht de dans was ontsprongen, maar de pandemie heeft er dan toch ingehaktquote:Op vrijdag 1 oktober 2021 20:01 schreef Halveprijs het volgende:
Plofkrakers die hun waren testen? RTV-Utrecht-Plofkrakers Utrecht 08-2020
100.000 woningen erbij in Utrecht lijkt mij haast onvermijdelijk. En ook niet zo erg als het geleidelijk gaat. Misschien ook goed tegen de leegstand in het centrum?
4000 van de 10.00 handtekeningen binnengehaald voor referendum
Lekker dan...quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 22:05 schreef DW457 het volgende:
Best link hier in mijn wijkje:
https://www.rtvutrecht.nl(...)te-op-de-vlucht.html
Cafe De Hoek? Staat mij vaag iets van bij?quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 23:42 schreef Blues het volgende:
Hoe heette dat café (nu dus 'de Plak' ) in de Weltevredenstraat vroeger ook alweer?
(heb 40 jaar in het wijkje gewoond, maar kan er niet opkomen)
Dan moet ik meer denken aan de Windhoek op de Laan van nieuw guinea.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 23:52 schreef Ireth het volgende:
Cafe De Hoek? Staat mij vaag iets van bij?
Het onderzoek is in volle gang. Ze weten al dat het een vrouw isquote:Bij het incident raakte ook nog iemand anders gewond, dat blijkt om een vrouw te gaan. Zij kon op eigen kracht naar het ziekenhuis komen, maar is nog niet aanspreekbaar. De politie weet niet hoe oud ze is en waar ze vandaan komt.
Wat is daarquote:Op zondag 10 oktober 2021 13:08 schreef Domnivoor het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl(...)-naar-overvecht.html
[..]
Het onderzoek is in volle gang. Ze weten al dat het een vrouw is
Misschien spreekt ze geen Nederlands?quote:Op zondag 10 oktober 2021 13:33 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Hoe lang heb je nodig om uit te zoeken wie het is?
Dat kan behoorlijk lastig zijn als iemand geen telefoon, geen ID, niet aanspreekbaar is en onbekend is in het café. Misschien moet je eerst eens logisch nadenken voordat je oordeelt, dat helpt.quote:Op zondag 10 oktober 2021 13:33 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Hoe lang heb je nodig om uit te zoeken wie het is?
Informeer jezelf eens voordat je maar wat roept. Als ze op eigen kracht het ziekenhuis kan bereiken weet ze ook wel hoe ze heet. Het ziekenhuis heeft z.s.m. haar patiëntendossier of medische geschiedenis nodig, vooral in een levensbedreigende situatie.quote:Op zondag 10 oktober 2021 14:20 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat kan behoorlijk lastig zijn als iemand geen telefoon, geen ID, niet aanspreekbaar is en onbekend is in het café. Misschien moet je eerst eens logisch nadenken voordat je oordeelt, dat helpt.
Ja, zou zomaar kunnen.quote:Op zondag 10 oktober 2021 14:18 schreef speknek het volgende:
[..]
Misschien spreekt ze geen Nederlands?
(Of plat utregs, dat de politie zoiets heeft van Kaanoallenailaan? Nooit van gehoord)
Op je teentjes getrapt omdat je toch alles beter denkt te weten, maar t allemaal toch wat complexer blijkt te zijn dan je brein had bedacht?quote:Op zondag 10 oktober 2021 15:11 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Informeer jezelf eens voordat je maar wat roept. Als ze op eigen kracht het ziekenhuis kan bereiken weet ze ook wel hoe ze heet. Het ziekenhuis heeft z.s.m. haar patiëntendossier of medische geschiedenis nodig, vooral in een levensbedreigende situatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |