abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 19 december 2020 @ 13:17:39 #1
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196819613
Ja.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 19 december 2020 @ 13:23:01 #2
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196819669
Zowaar.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196819755
Welnu.
Aldus.
pi_196819795
Suskasten.
  zaterdag 19 december 2020 @ 14:33:31 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_196820948
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 13:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat vind je merkwaardig?
Is het los spul? Je gaat toch geen vette klei door je zand staan mengen?
[/quote]
Jawel. Gewoon over de plak spreiden en inspitten.
Dit voorjaar had ik bentoniet gekocht, dat is heel fijn en dat kun je strooien en daarna licht inharken. De Rolls-Royce onder de klei. Maar deze klei is letterlijk 100x goedkoper. Zal ook wel werken denk ik.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 19 december 2020 @ 15:32:19 #6
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196822024
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 december 2020 13:29 schreef Gellius het volgende:
Suskasten.
Waar je na een ruzie de boel in stopt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 20 december 2020 @ 22:58:43 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_196852434
Ik heb afgelopen week een set documenten over 1 persoon gekocht waarmee je prachtig de geschiedenis van Duitsland van 1933 tot 1955 kunt beleven. Dat gaat over een man die in 1933 bij de Hitlerjugend komt, daar een leuke tijd waarin het allemaal nog goed ging beleeft, lid wordt van de NSDAP, de eerste oorlogsdagen als jongere een taak krijgt, maar in 1944 toch echt in dienst moet. Vervolgens krijgsgevangene wordt, met interesse de denazificatie volgt tot aan het Wirtschaftswunder in 1955.

Uit die periode heb ik van hem alle officiele documenten, brieven, foto’s, lidmaatschapskaarten, arierverklaring, doktersbriefje (Erfrorene Füssen) zelfs de ‘Weltanschauliche Prüfung für das HJ-leistungsabzeichen” ingevuld en wel. Maar ook bijvoorbeeld een door de Engelsen afgeworpen propagandabiljet. Die zijn vrij zeldzaam want op bezit stond de doodstraf. Hij had op het einde van de oorlog ook precies bijgehouden wie er allemaal als oorlogsmisdadiger veroordeeld was. Hoe hij precies overal over dacht weet ik niet. Er zit ook een dagboekje bij, maar dat is in zo’n klein schrift dat ik het niet kan lezen.


Zo’n Flugblatt zat er ook tussen.

Alles in prima conditie trouwens.

Misschien willen mijn kinderen nog een keer een spreekbeurt over Duitsland rond de oorlog houden. Dan kan dat op basis van deze set. De geschiedenis van 1 man die eigenlijk heel goed de geschiedenis van heel Duitsland toont.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_196863962
quote:
4s.gif Op vrijdag 18 december 2020 22:17 schreef Gellius het volgende:
Ik wil even aandacht vragen voor filters, ventilatoren en roosters. Wie maakt die schoon, überhaupt-serieus (dit zeggen mijn kinderen om urgentie aan te geven: '-serieus', maar als een soort suffix: 'Is dat ècht-serieus', 'lag het daar al die tijd-serieus?' Moest ik dat vandaag doen-serieus')

Ik heb vandaag de filters van de afwasmachine, de wasmachine en de roosters van de ramen (Schipholgebied, dus sus-kasten) schoongemaakt en de teerbeminde keek me aan of ik een soort overbodig ritueel aan het volbrengen was.
Lief doet die dingen braaf, maar ik gooi er met de pet naar. Ik vind dat ik al genoeg lijd omdat ik de droger, de oven, de toiletten en de gootstenen in mijn portefeuille heb. Vooral het schoonhouden van gootstenen is ronduit walgelijk werk.

Het belangrijkste project bij ons thuis is het intelligenter maken van ons huis. De rolverdeling is als volgt: ik bedenk wat we meten en hoe de rapportage eruit moet zien en lief schaft de technologie aan en en brengt die onder in ons systeem. Zo hebben we een 'Waar is Hopper'-knop die we virtueel in kunnen drukken als we op zoek zijn naar onze kat (we krijgen een melding als-ie voor de deur staat). Mijn jongste idee is een 'Waar is Batüwü'-knop, maar lief is daar zelf nog niet van overtuigd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 21 december 2020 @ 17:58:00 #9
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196865319
Gisteren was de afvoer van onze douche verstopt, ploppen hielp niet meer, er moest een mannetje worden opgetrommeld die met een motorgedreven veer de hele leiding schoontrok. We hebben een dag op hem moeten wachten, en toen hij tegen achten voor de deur stond was het eerste dat ie vroeg, of ie bij ons mocht poepen. Dat mocht hij natuurlijk, maar ik vind het idee dat een vreemde kerel met z’n harige kont op onze wc-bril heeft gezeten echt veel viezer dan het weghalen van de rotzooi die vanuit het putje in de douchebak is achtergebleven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ringo op 21-12-2020 20:22:00 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196867981
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 16:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Lief doet die dingen braaf, maar ik gooi er met de pet naar. Ik vind dat ik al genoeg lijd omdat ik de droger, de oven, de toiletten en de gootstenen in mijn portefeuille heb. Vooral het schoonhouden van gootstenen is ronduit walgelijk werk.

Het belangrijkste project bij ons thuis is het intelligenter maken van ons huis. De rolverdeling is als volgt: ik bedenk wat we meten en hoe de rapportage eruit moet zien en lief schaft de technologie aan en en brengt die onder in ons systeem. Zo hebben we een 'Waar is Hopper'-knop die we virtueel in kunnen drukken als we op zoek zijn naar onze kat (we krijgen een melding als-ie voor de deur staat). Mijn jongste idee is een 'Waar is Batüwü'-knop, maar lief is daar zelf nog niet van overtuigd.
Opvallend. Ik heb helemaal niks met die Do-mo-ti-ca.
Aldus.
  maandag 21 december 2020 @ 22:09:55 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_196871702
quote:
2s.gif Op maandag 21 december 2020 19:57 schreef Z het volgende:

[..]

Opvallend. Ik heb helemaal niks met die Do-mo-ti-ca.
Een vriend van me is zijn vrouw kwijtgeraakt aan domotica.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_196872393
Hij drukte per ongeluk op de bediening van het kelderluik?
  maandag 21 december 2020 @ 23:41:03 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_196873748
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 22:38 schreef Sodemieters het volgende:
Hij drukte per ongeluk op de bediening van het kelderluik?
Nee. Hij had een ingenieus systeem bedacht waarbij hij de thermostaat kon regelen door met zijn iPhone in te loggen op de server op het werk die dan de CV-ketel aanstuurde. Heel handig volgens hem. Tot vier jaar terug rond deze tijd die server niet goed functioneerde en ze de hele kerst in de koude zaten.
Ik heb daar allemaal nooit het nut van ingezien. Ik heb nu een thermostaat met een handleiding van 23 pagina’s (voor mijn iPhone heb ik nooit een handleiding gezien) en dan moet je daar de datum, weekeinden, feestdagen en feestdagen zijn vakantiedagen etc etc etc invoeren en een scan van het warmteprofiel van je huis en dat allemaal twee-wekelijks en hoe laat je naar bed gaat en hoe laat je opstaat op een werkdag en weet ik wat meer nog allemaal. Zoiets werkt nooit zoals je wil en dan is het 3e kerstdag en dan besluit die thermostaat dat 17 graden warm genoeg is, terwijl je gewoon thuis bent en dan zit je die hele vrije dag dat ding te programmeren door allerlei LCD-menu’tjes heen te gaan met drie knopjes en uiteindelijk krijg je het dan warm door het apparaat te laten geloven dat het 31 februari 05:00 is.
Gelukkig zit er een stand ‘continue’ op. Die werkt hetzelfde als zo’n ouderwetse draaithermostaat. Zet je hem een half uur voor je wil gaan slapen op 17 en als je wakker wordt terug op 20 als je die dat thuis bent.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 22 december 2020 @ 00:35:06 #14
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196874173
Wat een gedoe. Als je het koud hebt, zet je ’m hoger. Of je trekt een extra trui aan.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196920214
Zeiden de twintingste-eeuwers. Tjongejonge.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196920264
Ik ben wel gevoelig voor de verleiding van de domotica, maar ik ben er te lui voor en het levert maar weer een single point of failure op.
pi_196920360
quote:
2s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:32 schreef Gellius het volgende:
Ik ben wel gevoelig voor de verleiding van de domotica, maar ik ben er te lui voor en het levert maar weer een single point of failure op.
Ik ben gezegend met een lief die goed kan programmeren en die het leuk vindt om te doen.

Een nodeloos ingewikkeld of een slecht ingesteld systeem pleit natuurlijk niet tegen domotica in het algemeen. Ideaal vind ik vaak programma's waar eenvoudig handmatig vanaf geweken kan worden. Denk aan de kerstboom: die gaat automatisch uit na een bepaald tijdstip, maar ik kan die ook eenvoudig uitzetten op de homepage van de domotica-app.

Zo heel intelligent vind ik de systemen trouwens nog niet. Ze fungeren meestal als een tijdklok of een bewegingssensor. Intelligent zou zijn als ze onze voorkeuren leren herkennen en zich daarop aanpassen. Daar is geen sprake van.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196920409
Ik ben vooral content met onze slimme thermostaat. We hebben overal in huis vloerverwarming en die is lastig handmatig in te stellen vanwege de trage reactie. De thermostaat is zo ingesteld dat-ie weet dat de cv aan moet slaan om het om 7 uur 's ochtends warm te hebben in huis. Het fijnste daaraan is dat de handdoeken die over een radiator hangen altijd warm zijn na het douchen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 24 december 2020 @ 11:35:04 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196921149
En als je ouder wordt, kun je domotica nemen die detecteert dat je ‘s nachts te lang uit bed bent. Dan komt de thuiszorg kijken of je gevallen bent of de weg naar je bed niet meer kon vinden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_196921302
Of wanneer het tijd wordt om de dosis Dormicum op te voeren.
pi_196921330
Ik vind het maar productiviteits- en/of optimalisatiewaanzin.

Het enige waar ik enige interesse voor heb, is het cross device heen en weer sturen van audio/video. En dat je makkelijk kunt wisselen tussen devices en koptelefoons. Maar veel verder daarin dan een Soundbridge, die ik al in 2002 kocht en onlangs pas vervangen heb voor een Chromecast, ben ik nog niet gekomen.
Aldus.
  donderdag 24 december 2020 @ 13:28:04 #22
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196923021
quote:
10s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:28 schreef Claudia_x het volgende:
Zeiden de twintingste-eeuwers. Tjongejonge.
Het interesseert me gewoon echt niet. Alles is gericht op de rafelloze ervaring: doordacht, uitgemeten, pasklaar en op maat. Alle gedoe is weggecalculeerd. Nu is een leven zonder gedoe mijn hoogste ideaal, maar dat gedoe zit ’m voor mij niet in het aandraaien van de verwarming of een druk op het lichtknopje.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 24 december 2020 @ 15:28:58 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_196925250
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben gezegend met een lief die goed kan programmeren en die het leuk vindt om te doen.

Een nodeloos ingewikkeld of een slecht ingesteld systeem pleit natuurlijk niet tegen domotica in het algemeen. Ideaal vind ik vaak programma's waar eenvoudig handmatig vanaf geweken kan worden. Denk aan de kerstboom: die gaat automatisch uit na een bepaald tijdstip, maar ik kan die ook eenvoudig uitzetten op de homepage van de domotica-app.

Zo heel intelligent vind ik de systemen trouwens nog niet. Ze fungeren meestal als een tijdklok of een bewegingssensor. Intelligent zou zijn als ze onze voorkeuren leren herkennen en zich daarop aanpassen. Daar is geen sprake van.
Die zogenaamd 'intelligente' systemen zijn het ergste van allemaal. Op mijn werk hebben ze nu ook intelligente printers. De eerste keer dat ik via die printer een PDF printte was het in vijfvoud. Dat doet die printer nu iedere keer. En iedere keer dat hij dat doet bevestigd hij zijn mening dat LXIV nu eenmaal graag PDF's in vijfvoud print. Nu is dat voor een enkel velletje niet zo erg, maar als ik een document heb van 40 pagina's dat ook nog eens vertrouwelijk is sta ik voor ik het weet een half uur na het printen nog te shredden.

En zo'n kerstboomverlichting. Wij trekken gewoon de stekker eruit als we naar bed gaan. Als je dat via een app op de domotica-homepage doet en je kunt je telefoon niet vinden om daar te komen en als je hem gevonden hebt blijkt hij leeg te zijn. Wat een gedoe allemaal.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 24 december 2020 @ 15:39:07 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_196925470
quote:
Even nog iets anders, L. Wat was nu precies je bezwaar tegen het mengen van vette klei in Brabants klapzand?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 24 december 2020 @ 15:47:27 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196925632
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Even nog iets anders, L. Wat was nu precies je bezwaar tegen het mengen van vette klei in Brabants klapzand?
Geen principiële bezwaren. Meer het idee dat het minder doeltreffend is omdat het lastig mengt.

Maar goed, ik zie de klei voor me zoals ik die ken, waar je met een ijzerdraad een stuk vanaf haalt. Om een pot van te bakken.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 24 december 2020 @ 16:59:32 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_196926808
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Geen principiële bezwaren. Meer het idee dat het minder doeltreffend is omdat het lastig mengt.

Maar goed, ik zie de klei voor me zoals ik die ken, waar je met een ijzerdraad een stuk vanaf haalt. Om een pot van te bakken.
Nou, hier zaten brokken bij van een dergelijke samenstelling.

Het idee is om de structuur van mijn bodem te verbeteren. Dit zand wat ik nu heb is zo zanderig dat het niet eens nat wordt als ik er drie emmers water opgooi. En als het dan regent dan zakt het water er zo doorheen. Verder houdt dit zand ook totaal geen voedingstoffen vast. Het is niet voor niks zo dat vroeger de boeren in Brabant, de Veluwe etc zo arm waren. Dat was de grond immers ook. Pas toen de kunstmest kwam ging het hier beter.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 25 december 2020 @ 12:29:16 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_196942769
In de serre is het wel meer dan 20 graden-serieus
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_196952871
Seri!
  zaterdag 26 december 2020 @ 10:31:27 #29
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_196961627
Het kerstdiner is gisteren in het water gevallen. Mijn vrouw had een nieuw gourmet-stel gekocht dat je via de Cloud kon bedienen. Hartstikke handig natuurlijk en geen gedoe met aan-uitknoppen meer! Echter konden we ons Gourmetstel niet vinden op de site van de fabrikant. Hele avond lopen kloten en toen bleek dat het MAC-adres van ons gourmetstel net in de range viel waar ook veel Zuid-Koreaanse Hentai-sites zitten en dus automatisch geblokt werd door onze firewall. Volgend jaar beter.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_196961768
Gewoon even je NAT tabel aanpassen, geez.
  zaterdag 26 december 2020 @ 10:42:59 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_196961852
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 december 2020 10:37 schreef Gellius het volgende:
Gewoon even je NAT tabel aanpassen, geez.
I know, broh. Maar ik was het wachtwoord van mijn router kwijt en had geen CAT-5 kabel om er zo in te komen. Helpdesk natuurlijlk niet bereikbaar op 1e kerstdag.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_196962243
Geen gedoe met aan- en uitknippen. IOT finaly delivers.
Aldus.
pi_196962275
twitter

Internet of Shit.
Aldus.
  zaterdag 26 december 2020 @ 12:13:21 #34
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_196963827
Mijn domotica is beperkt tot een hue-lamp in m'n slaapkamer die ik met m'n telefoon op leessterkte kan zetten. En ik kan natuurlijk best mijn thermostaat van buitenshuis bedienen MAAR WE ZITTEN AL RUIM 9 MAANDEN NON STOP THUIS DOOR DIE FUCKING CORONA DUS ER IS GEEN ENKELE REDEN TE VERZINNEN WAAROM JE JE HUIS UIT ZOU GAAN EN DAN IETS MET JE THERMOSTAAT ZOU WILLEN.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 26 december 2020 @ 21:11:23 #35
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196973191
Zo, dat kerst zit er ook weer op.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196975442
De beste kerst sinds tijden want geen familiegedoe. En twee keer uitstekend gegeten.
Aldus.
  dinsdag 29 december 2020 @ 17:06:00 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197062317
Vandaag voor het eerst in de kerk geweest sinds corona, ivm een begrafenis. Was allemaal goed geregeld daar. Ik snap niet dat mensen zo tegen het door mogen gaan van religieuze vieringen zijn. Er was veel meer afstand dan in de supermarkt en de mensen letten veel beter op. De pastoor had een paars mondkapje.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197063194
Het is denk ik vooral dat het nogal random is dat kerkdiensten wel mogen en andere, vergelijkbare dingen niet.
Aldus.
pi_197065962
Bericht uit de provincie.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 29 december 2020 @ 20:07:40 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197068167
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 december 2020 18:59 schreef sigme het volgende:
Bericht uit de provincie.
[ afbeelding ]
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197087646
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:28 schreef LXIV het volgende:

En zo'n kerstboomverlichting. Wij trekken gewoon de stekker eruit als we naar bed gaan. Als je dat via een app op de domotica-homepage doet en je kunt je telefoon niet vinden om daar te komen en als je hem gevonden hebt blijkt hij leeg te zijn. Wat een gedoe allemaal.
Ik snap best dat je geen behoefte hebt aan een virtuele knop om je kerstboom aan en uit te zetten. Ik vind het zelf ook nog steeds fijn om verlichting handmatig te kunnen bedienen en ik ben niet bepaald versmolten met mijn smartphone. Bij ons zit de stekker van de kerstboom op een moeilijk te bereiken plek en is het fijn om een virtuele knop te hebben. Zo zijn er nog veel meer kleine genoegens die mogelijk worden gemaakt door moderne technologie, bijvoorbeeld dat ik de ontwikkeling door de tijd van de temperatuur in mijn kas eenvoudig kan registreren. Met dat calvinistische 'gedoe hoort bij het leven' heb ik niks.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197087678
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 december 2020 18:59 schreef sigme het volgende:
Bericht uit de provincie.
[ afbeelding ]
O+
pi_197087757
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 december 2020 17:32 schreef Z het volgende:
Het is denk ik vooral dat het nogal random is dat kerkdiensten wel mogen en andere, vergelijkbare dingen niet.
Dit snap je zelf toch ook wel, @LXIV? Het gaat om het gelijkheidsbeginsel. Waarom een kerk wel en een klein theater niet? 't Komt in feite op hetzelfde neer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197087812
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 10:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

I know, broh. Maar ik was het wachtwoord van mijn router kwijt en had geen CAT-5 kabel om er zo in te komen. Helpdesk natuurlijlk niet bereikbaar op 1e kerstdag.
Wachtwoordmanager.

Jemig, stelletje digibeten hier-o.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 30 december 2020 @ 12:42:28 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197089249
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dit snap je zelf toch ook wel, @:LXIV? Het gaat om het gelijkheidsbeginsel. Waarom een kerk wel en een klein theater niet? 't Komt in feite op hetzelfde neer.
Omdat we geen vrijheid van theater hebben?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197089608
Ik weet nooit of Loewies loopt te trollen of met de jaren steeds gekkere ideeën erop na gaat houden.
Aldus.
  woensdag 30 december 2020 @ 13:56:57 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197092261
Het is toch niet zo raar dat godsdienstuitoefening voorrang krijgt boven cabaret? En als dat zo’n extreem idee is, dan heeft de regering dat in ieder geval ook.
Of loopt Rutte dan ook te trollen?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197093699
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 30 december 2020 @ 14:51:12 #49
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_197094464
quote:
2s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:53 schreef Z het volgende:
Ik weet nooit of Loewies loopt te trollen of met de jaren steeds gekkere ideeën erop na gaat houden.
Dat is zuidelijke ironie, de kunst van het carnaval. De burgemeester die gisteren nog met z’n lul uit de kiel een polonaise stond te dansen en vandaag weer de eindbaas van het dorp mag spelen. Niets is zeker, alles is vloeibaar. Noorderlingen kunnen daar niet mee omgaan.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 30 december 2020 @ 18:17:14 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197101915
Ik schaak de laatste tijd nogal wat potjes online via chess.com. Dat is heel internationaal. Wat me opvalt is dat beleefdheid, nee zelfs hoffelijkheid daar de norm is. Wat een verademing vanuit het natte Nederland.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 30 december 2020 @ 19:18:37 #51
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_197104212
Ik heb bij LXIV ook wel wat Pieter Waterdrinker vibes.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_197126752
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Omdat we geen vrijheid van theater hebben?
Da's een cirkelredenering. Men plaatst juist kanttekeningen bij die bevoorrechte positie voor religieuze instellingen. Een ieder zou gelijke vrijheid moeten hebben als het gaat om het hebben en uitdragen van overtuigingen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197126948
quote:
2s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:53 schreef Z het volgende:
Ik weet nooit of Loewies loopt te trollen of met de jaren steeds gekkere ideeën erop na gaat houden.
Als je in een Randstadbubbel leeft, zijn die ideeën misschien gek. Ik juich de provinciale inbreng van Lodewijk toe, al zal ik standpunten waar ik het niet mee eens ben te vuur en te zwaard bestrijden. Misschien ben ik wat fel uit frustratie over de zelfcensuur die van me wordt verwacht aan de kersteettafel van mijn socialistische schoonfamilie. Ik hoop dat je het me kunt vergeven, L.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197147761
Laiverds, veul hail en seeg'n veur 't naie joar!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_197148406
Ja. Ik hoop dat jelui het allemaal een beetje aardig hebben komend jaar, want na al die jaren mag ik jullie toch wel een beetje. Snif.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 12:01:25 #56
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197151987
Allemaal ook veel geluk toegewenst voor 2021. Hier in het zuiden schijnt volop de zon, een goed begin dus!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 12:02:23 #57
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197152004
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 10:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als je in een Randstadbubbel leeft, zijn die ideeën misschien gek. Ik juich de provinciale inbreng van Lodewijk toe, al zal ik standpunten waar ik het niet mee eens ben te vuur en te zwaard bestrijden. Misschien ben ik wat fel uit frustratie over de zelfcensuur die van me wordt verwacht aan de kersteettafel van mijn socialistische schoonfamilie. Ik hoop dat je het me kunt vergeven, L.
Natuurlijk, hoe kan ook anders. Ik waardeer jouw intelligente en rationele inbreng juist altijd. Voor of tegen me.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197153036
Gister werd bekend dat MF DOOM overleden is. Dat is een rapper waar ik fan van ben. In het topic over hem op Fok vind ik een tamelijk hilarische post van mij:
quote:
Wellicht al bekend maar You Tube is een site waar je filmpjes e.d. kan uploaden. Er zijn ook veel clips te vinden, en opname's van concerten of optredens in televisieshows enz ...
Verder staan er in dat topic posts van twee overleden Fokkers. Ook best confronterend. Toestanden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Z op 01-01-2021 13:15:24 ]
Aldus.
pi_197153053
En de beste wensen uiteraard.
Aldus.
pi_197157931
Toestanden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gellius op 02-01-2021 09:42:25 ]
  vrijdag 1 januari 2021 @ 17:08:05 #61
488952 WSobchak
Shut the fuck up, Donny.
pi_197158098
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:28 schreef LXIV het volgende:
En zo'n kerstboomverlichting. Wij trekken gewoon de stekker eruit als we naar bed gaan. Als je dat via een app op de domotica-homepage doet en je kunt je telefoon niet vinden om daar te komen en als je hem gevonden hebt blijkt hij leeg te zijn. Wat een gedoe allemaal.
Deze hi-tech oplossing doet al jaren dienst voor de kerstboom in de straat als wel de kerstboom binnen.

Dat de Geest, die vuur en liefde is, eens ons allen moge troosten en leiden.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 21:37:46 #62
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197163971
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:09 schreef Z het volgende:
Gister werd bekend dat MF DOOM overleden is. Dat is een rapper waar ik fan van ben. In het topic over hem op Fok vind ik een tamelijk hilarische post van mij:
[..]

Verder staan er in dat topic posts van twee overleden Fokkers. Ook best confronterend. Toestanden.
Leuke site trouwens, dat You Tube. Die ga ik bookmarken!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 4 januari 2021 @ 19:00:22 #63
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_197211838
Voor de oude #filo'ers: ik liep vanmiddag RedGuy tegen het lijf op de Javastraat, alwaar hij z'n hond uitliet. Die is nog wel eens na een meet blijven logeren bij me.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 23:37:04 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197237467
Op mijn werk ben ik het gros van de tijd met corona bezig, net als mijn directe collega’s.
Komt er dus een directe collega maandag op het werk na de vakantie, nieuwjaar wensen, oudehoeren etc. Zegt hij om half elf “Ja, eigenlijk voel ik me vandaag niet zo lekker’. Ik hem dus naar de sneltest en naar huis gestuurd, belt hij vandaag dat hij corona heeft. (En dus besmet en al bij ons rondgelopen heeft). Onhandig.
Nu kan ik morgen ook niet naar de verjaardag van mijn moeder die 80 wordt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197241400
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 23:37 schreef LXIV het volgende:
Op mijn werk ben ik het gros van de tijd met corona bezig, net als mijn directe collega’s.
Komt er dus een directe collega maandag op het werk na de vakantie, nieuwjaar wensen, oudehoeren etc. Zegt hij om half elf “Ja, eigenlijk voel ik me vandaag niet zo lekker’. Ik hem dus naar de sneltest en naar huis gestuurd, belt hij vandaag dat hij corona heeft. (En dus besmet en al bij ons rondgelopen heeft). Onhandig.
Nu kan ik morgen ook niet naar de verjaardag van mijn moeder die 80 wordt.
80! Gefeliciteerd alvast. Hoe gaat het je moeder af om in tijden van corona te leven?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 6 januari 2021 @ 14:08:36 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197244174
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

80! Gefeliciteerd alvast. Hoe gaat het je moeder af om in tijden van corona te leven?
Eigenlijk wel goed. Maar ze is alleen en dan zijn het wel lange dagen. Zeker na zoveel maanden. Gelukkig heeft ze een grote tuin waar ze graag in werkt. “Vroeger” was ze altijd heel actief en sociaal in allerlei verenigingen en organisaties. Dat is nu heel anders.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197262198
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Eigenlijk wel goed. Maar ze is alleen en dan zijn het wel lange dagen. Zeker na zoveel maanden. Gelukkig heeft ze een grote tuin waar ze graag in werkt. “Vroeger” was ze altijd heel actief en sociaal in allerlei verenigingen en organisaties. Dat is nu heel anders.
Ik breng zelf ook nog zo nu en dan een paar uur in de tuin door. Een van mijn rozen is weer gaan bloeien. Het is een gekke winter.

Hopelijk komen die verenigingen en organisaties na de zomer weer op gang. Ik zie aan de ouderen in mijn straat dat ze het vrijwilligerswerk en de koorrepetities missen. Gelukkig zien ze, in tegenstelling tot de eerste golf, hun kleinkinderen regelmatig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 20:43:15 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197312868
Ik handel nu in zand, Duitse literatuur en stalmest. Ik mis de tijd van de stammetjes wel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197314016
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 20:43 schreef LXIV het volgende:
Ik handel nu in zand, Duitse literatuur en stalmest. Ik mis de tijd van de stammetjes wel.
Mijn manager heeft een officiële boomzaagcursus gedaan en mag nu een stukje staatsbosbeheerbos beheren en dus stammetjes zagen. Niks voor jou?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 9 januari 2021 @ 22:18:27 #70
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197314532
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 21:48 schreef sigme het volgende:

[..]

Mijn manager heeft een officiële boomzaagcursus gedaan en mag nu een stukje staatsbosbeheerbos beheren en dus stammetjes zagen. Niks voor jou?
Dat zou zeker wat voor mij zijn. Zal eens navragen of dat hier ook kan
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197319273
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 20:43 schreef LXIV het volgende:
Ik handel nu in zand, Duitse literatuur en stalmest. Ik mis de tijd van de stammetjes wel.
Waar willen mensen zand voor? Zandbakken?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 10 januari 2021 @ 10:21:27 #72
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197319358
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Waar willen mensen zand voor? Zandbakken?
Vooral als opvulzand voor bestrating . Daar had ik 60 kuub van over
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 10 januari 2021 @ 22:04:39 #73
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197334321
Kijk, wat ik dus niet wist en wat blijkbaar een ding is, zijn kaalgeschoren orang-utangs met make-up die als prostitue acteren. Is helemaal aan mij voorbij gegaan in het dorp waar ik woon. En met de lockdown ben ik ook al tijden niet meer in Amsterdam geweest.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 10 januari 2021 @ 23:02:15 #74
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_197335476
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 22:04 schreef LXIV het volgende:

kaalgeschoren orang-utangs met make-up die als prostitue acteren
Klinkt als Trump in Guantanamo Bay.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 14 januari 2021 @ 19:51:27 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197411325
Ik heb JAM teruggevonden. Op chess.com. Onder zijn alter ego Paul Fletcher. Maar hij heeft nog niet gereageerd.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 25 januari 2021 @ 19:00:17 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197636383
Honderd jaar geleden hadden we het eens over wandelcoaches in dit topic. Ik doe tegenwoordig bijna al mijn gesprekken wandelend. Dat werkt echt heel goed, merk dat ik meer de tijd neem en ook beter kan luisteren. Iedere dag loop ik zo wel een uur of anderhalf, soms wel drie. Heerlijk.,
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197639207
Je posts hier maak je zeker niet wandelend?
  woensdag 27 januari 2021 @ 19:30:16 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197672996
Nee.

Ik ben vandaag een avondklokrellen-meme geworden. :')
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197674274
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 19:30 schreef LXIV het volgende:
Nee.

Ik ben vandaag een avondklokrellen-meme geworden. :')
:?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 27 januari 2021 @ 20:40:29 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197674592
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 20:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:?
Een foto van mij is gebruikt voor een meme op VKmag. Ik zal kijken of ik hem kan uploaden, kreeg hem van iemand via de app.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 27 januari 2021 @ 20:42:27 #81
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197674626
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197674642
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 20:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een foto van mij is gebruikt voor een meme op VKmag. Ik zal kijken of ik hem kan uploaden, kreeg hem van iemand via de app.
Ben je wezen rellen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 27 januari 2021 @ 20:48:04 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197674755
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 20:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ben je wezen rellen?
Nee. Kijk dan op de foto! Die is ooit gemaakt voor Walibi en ik sta daar op met mijn jongste dochter. Die is gebruikt voor die meme.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197674767
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 20:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee. Kijk dan op de foto! Die is ooit gemaakt voor Walibi en ik sta daar op met mijn jongste dochter. Die is gebruikt voor die meme.
Ik had de foto nog niet gezien. :D O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 27 januari 2021 @ 20:49:47 #85
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197674794
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 20:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik had de foto nog niet gezien. :D O+
Dat was eigenlijk uit een reclame-filmpje. Die is echt ontelbaar vaak uitgezonden geweest (kijk zelf nooit TV). Maar toen kenden heel veel mensen mij daarvan als ik ergens kwam.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197677783
Is het handig om dat hier zo herkenbaar te posten? Ik neem aan dat je niet wilt dat je kinderen ontdekken wat je allemaal post op Fok. Of je werkgever. Er zijn mensen voor minder ontslagen.
pi_197678596
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 22:57 schreef Sodemieters het volgende:
Is het handig om dat hier zo herkenbaar te posten? Ik neem aan dat je niet wilt dat je kinderen ontdekken wat je allemaal post op Fok. Of je werkgever. Er zijn mensen voor minder ontslagen.
Ik hoop juist dat m'n kinderen het ooit lezen. Niet alles, want da's niet te doen, maar het is een mooie inkijk in wie hun moeder was.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197681229
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 23:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik hoop juist dat m'n kinderen het ooit lezen. Niet alles, want da's niet te doen, maar het is een mooie inkijk in wie hun moeder was.
Dat kan ik me voorstellen. Tegen jou zou ik die opmerking ook niet snel gemaakt hebben. Jouw oeuvre hier is van een heel andere orde. Wat LXIV (vooral in NWS) post is geregeld van een bijzonder bedenkelijk niveau, zelfs nadat de expliciet racistische posts weg gemodereerd zijn. Ik kan me lastig voorstellen dat-ie dat met trots aan z'n kinderen zou laten lezen.
  donderdag 28 januari 2021 @ 10:07:57 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197681326
Ik mag toch aannemen dat hij zijn kinderen vanuit hetzelfde gedachtengoed opvoedt.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 28 januari 2021 @ 10:36:06 #90
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197681746
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 10:00 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Dat kan ik me voorstellen. Tegen jou zou ik die opmerking ook niet snel gemaakt hebben. Jouw oeuvre hier is van een heel andere orde. Wat LXIV (vooral in NWS) post is geregeld van een bijzonder bedenkelijk niveau, zelfs nadat de expliciet racistische posts weg gemodereerd zijn. Ik kan me lastig voorstellen dat-ie dat met trots aan z'n kinderen zou laten lezen.
Van welke cancel-culture user ben jij eigenlijk een kloon, S?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197684952
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 10:00 schreef Sodemieters het volgende:

Wat LXIV (vooral in NWS) post is geregeld van een bijzonder bedenkelijk niveau, zelfs nadat de expliciet racistische posts weg gemodereerd zijn. Ik kan me lastig voorstellen dat-ie dat met trots aan z'n kinderen zou laten lezen.
Ik stel me zo voor dat ze er samen de grootste lol om zouden hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 28 januari 2021 @ 14:44:03 #92
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_197685696
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 23:57 schreef Claudia_x het volgende:

Ik hoop juist dat m'n kinderen het ooit lezen. Niet alles, want da's niet te doen, maar het is een mooie inkijk in wie hun moeder was.
Is het de bedoeling dat ze pas gaan lezen zodra er in de verleden tijd over jou gesproken wordt? Dat mag toch hopelijk nog wel even duren dan.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_197685883
quote:
7s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:44 schreef Ringo het volgende:

[..]

Is het de bedoeling dat ze pas gaan lezen zodra er in de verleden tijd over jou gesproken wordt? Dat mag toch hopelijk nog wel even duren dan.
Ik praat nu al over mezelf in de verleden tijd. Ik hang hier sinds 1999 rond en die postings lezen als berichten van een vreemde.

Dat doet me dan weer denken aan een aardig filmcitaat:

I'm nostalgic for conversations I had yesterday. I've begun reminiscing events before they even occur. I'm reminiscing this right now. I can't go to the bar because I've already looked back on it in my memory... and I didn't have a good time.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:22:21 #94
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_197686332
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 10:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Van welke cancel-culture user ben jij eigenlijk een kloon, S?
Wel geestig dat het nu opeens cancel culture heet, terwijl het concept 'dingen weghalen die te ver gaan' ook in NWS al 20 jaar gebeurt.

Framing, mannetje!
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:55:50 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197687818
quote:
10s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:22 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Wel geestig dat het nu opeens cancel culture heet, terwijl het concept 'dingen weghalen die te ver gaan' ook in NWS al 20 jaar gebeurt.

Framing, mannetje!
Het gaat niet om modden, het gaat hieromm:
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 22:57 schreef Sodemieters het volgende:
Is het handig om dat hier zo herkenbaar te posten? Ik neem aan dat je niet wilt dat je kinderen ontdekken wat je allemaal post op Fok. Of je werkgever. Er zijn mensen voor minder ontslagen.
Vooral die laatste zin vind ik erg op cancel-culture lijken. En dat is wel iets nieuws.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197689424
Maar als je die rare kloon aanduidt met 'S', wil ik je vragen om voortaan toch aan mij te refereren als 's'.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 28 januari 2021 @ 18:58:14 #97
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197689728
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat niet om modden, het gaat hieromm:
[..]

Vooral die laatste zin vind ik erg op cancel-culture lijken. En dat is wel iets nieuws.
Wat heeft het precies met ‘cancel-culture’ te maken als je werkgever bezwaar zou hebben tegen je uitspraken op een forum?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 28 januari 2021 @ 19:41:19 #98
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_197690517
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat niet om modden, het gaat hieromm:
[..]

Vooral die laatste zin vind ik erg op cancel-culture lijken. En dat is wel iets nieuws.
Hmm ja, ik snap wel een beetje wat je bedoelt. Vroeger kon het ook gebeuren, maar dan was het meer 'de werkgever zag dat LXIV de helft van de werktijd op fok zat en in elk topic zei dat z'n manager een paardenlul is' en nu is er het 'risico' dat mensen je werkgever gaan mailen met een bloemlezing. Maar goed, zo las ik het niet.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 28 januari 2021 @ 19:41:36 #99
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_197690522
Over kloons gesproken, zou Marble de laatste 10 jaar nog stiekem actief zijn hier?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_197691292
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 18:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat heeft het precies met ‘cancel-culture’ te maken als je werkgever bezwaar zou hebben tegen je uitspraken op een forum?
Dat je werkgever zich met je privéleven bemoeit. Ik snap de opmerking van Lodewijk wel. Ik heb zelf nooit iets op het forum gezet waarvan ik niet zou willen dat iemand in mijn omgeving het leest. Die cancel-culture zag ik wel aankomen. Niet dat ik belangrijk genoeg ben om gecanceld te worden, goddank.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 28 januari 2021 @ 20:44:49 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197692109
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 20:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat je werkgever zich met je privéleven bemoeit. Ik snap de opmerking van Lodewijk wel. Ik heb zelf nooit iets op het forum gezet waarvan ik niet zou willen dat iemand in mijn omgeving het leest. Die cancel-culture zag ik wel aankomen. Niet dat ik belangrijk genoeg ben om gecanceld te worden, goddank.
Een werkgever die iets vindt van wat jij privé doet, is op zich nog geen cancel-cultuur.

Sodemieters waarschuwt L eerder dan dat het een daadwerkelijke ‘cancel’-actie is. Een ‘cancel-actie’ is als sodemieters ons zou oproepen om met zijn allen de werkgever van L via bijv. Twitter te wijzen op zijn laakbare gedrag op dit forum.
The love you take is equal to the love you make.
pi_197692630
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 20:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een werkgever die iets vindt van wat jij privé doet, is op zich nog geen cancel-cultuur.
't Is lastig. Als het over je geaardheid gaat, mag je werkgever daar niks van vinden. Is politieke voorkeur zo anders? Beide zijn bijzondere persoonsgegevens. Aan de andere kant: voor sommige functies doet het ertoe wat je verkondigt, ook als dat uit eigen naam is. En het is ook maar net wat je ziet als privésfeer en wat niet. Van een forum zou je kunnen zeggen dat het een behoorlijk openbare plek is. Zomaar wat lekenobservaties.

Ik vind dit een interessante uitspraak.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 28 januari 2021 @ 21:24:24 #103
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197692883
quote:
2s.gif Op donderdag 28 januari 2021 19:41 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Hmm ja, ik snap wel een beetje wat je bedoelt. Vroeger kon het ook gebeuren, maar dan was het meer 'de werkgever zag dat LXIV de helft van de werktijd op fok zat en in elk topic zei dat z'n manager een paardenlul is' en nu is er het 'risico' dat mensen je werkgever gaan mailen met een bloemlezing. Maar goed, zo las ik het niet.
Voor mij is de cancel-culture eerder dat mensen ‘gecancelled’ worden, dus dat hun maatschappelijke positie wordt aangetast, omdat ze een mening hebben die niet in het gewenste spectrum valt.
Gelukkig ben ik, net zoals Claudia, daar verder niet belangrijk genoeg voor.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197696858
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 20:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een werkgever die iets vindt van wat jij privé doet, is op zich nog geen cancel-cultuur.

Sodemieters waarschuwt L eerder dan dat het een daadwerkelijke ‘cancel’-actie is. Een ‘cancel-actie’ is als sodemieters ons zou oproepen om met zijn allen de werkgever van L via bijv. Twitter te wijzen op zijn laakbare gedrag op dit forum.
Zo is dat.

Ik verbaas me over zijn openheid, in combinatie met bepaalde uitspraken. Foto's, werkgever en volledige naam zijn makkelijk te achterhalen. Als ik werkelijk voorstander zou zijn van de cancel culture, dan had ik die bloemlezing dus al kunnen sturen. Dat gaat echter beslist niet gebeuren.
  vrijdag 29 januari 2021 @ 12:54:05 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197702511
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 00:59 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Zo is dat.

Ik verbaas me over zijn openheid, in combinatie met bepaalde uitspraken. Foto's, werkgever en volledige naam zijn makkelijk te achterhalen. Als ik werkelijk voorstander zou zijn van de cancel culture, dan had ik die bloemlezing dus al kunnen sturen. Dat gaat echter beslist niet gebeuren.
Die hele mogelijkheid zou nog niet in me opkomen.
Maar waar ik wel benieuwd naar ben is van wie je nu een kloon bent. Want jij kent het forum te goed voor iemand die in oktober 2020 geregistreerd is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 13:56:25 #106
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197777965
Ik moet nu ook thuiswerken en wat ik effectief doe is het -digitaal- verschuiven van informatie. Maar zelden hoef ik die informatie echt te analyseren of een besluit te nemen. Ik moet vooral zorgen dat de juiste mensen de juiste informatie ontvangen zodat zij deze weer door kunnen schuiven. Ik krijg dan info via verschillende mail, teams, bellen, Whatsapp etc.

Dat hele proces zou vervangen kunnen worden door een platform gelijk het FOK-forum, met een handige indeling in subforums en nog een beetje autorisering op de juiste mappen. Dat ga ik natuurlijk niet maken, al kan ik het in principe wel, want dan maak ik mezelf nutteloos.

Er zijn in deze tijden echt honderdduizenden mannen van middelbare leeftijd en ouder die thuis zitten en in allerlei gremia overleggen om vooral ‘in de loop te blijven’, ‘de situatie te blijven overzien’ et cetera. Waarom zij dat dan zouden moeten allemaal weet niemand. Ik ben ook zo’n man natuurlijk, daar kan ik verder niks aan doen. Ik weet wel dat het hele proces gewoon weg zou kunnen wanneer niet zelfs de kleinste beslissing over allerlei schijven genomen zou moeten worden. Maar ja, zo ‘bewaken’ we dat ‘het proces integraal blijft’ en ‘iedereen in de loop zit’
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 13:58:34 #107
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197777993
‘Het bureau’ maar weer eens herlezen.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 13:59:09 #108
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197778003
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:58 schreef Lienekien het volgende:
‘Het bureau’ maar weer eens herlezen.
Daar legden ze toch nog, hoe traag dan ook, uiteindelijk wat interessante, heemkundige informatie vast toch?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 13:59:28 #109
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197778008
Ben jij ook aan het thuiswerken, L? En is dat dan wat of niks?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197778089
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daar legden ze toch nog, hoe traag dan ook, uiteindelijk wat interessante, heemkundige informatie vast toch?
De afdeling van Voskuil had als doel tradities vast te leggen. Maar dat kan helemaal niet (volgens Voskuil). Of de gebruikte werkwijze volstaat niet. Voskuil vindt z'n werk de grootst mogelijke en zwaar overbetaalde onzin.
Aldus.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 14:05:41 #111
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197778100
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daar legden ze toch nog, hoe traag dan ook, uiteindelijk wat interessante, heemkundige informatie vast toch?
Iets met de nageboorte van het paard.

Het was toch wel een tergend werkend bestaan.

Ik zit ook hoofdzakelijk thuis.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 14:07:59 #112
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197778128
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:04 schreef Z het volgende:

[..]

De afdeling van Voskuil had als doel tradities vast te leggen. Maar dat kan helemaal niet (volgens Voskuil). Of de gebruikte werkwijze volstaat niet. Voskuil vindt z'n werk de grootst mogelijke en zwaar overbetaalde onzin.
Jij had ‘Het bureau’ toch onlangs weer gelezen?

Het staat hier in de kast, na jarenlang op mijn oude, tot ‘bibliotheek’ omgebouwde slaapkamer te hebben gestaan in mijn inmiddels voormalig ouderlijk huis. Destijds leende ik de delen van mijn vader.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 14:17:35 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197778292
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Iets met de nageboorte van het paard.

Het was toch wel een tergend werkend bestaan.

Ik zit ook hoofdzakelijk thuis.
Wat doe je eigenlijk, L? Ik beeld me altijd een strenge juffrouw met een brilletje en een knotje in, die haar knaap-studentjes middels ferme tuchtiging de ‘d’ en ‘dt’s aanleert, maar misschien is het wel iets heel anders.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 14:18:04 #114
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197778299
Niet dat ik het niet zou willen hoor! Van jou de juiste werkwoordvervoegingen geleerd krijgen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197778385
Ik ben nog bezig. Het is, zeven delen achter elkaar, best een kluif. Maar ik zit toch regelmatig te gniffelen en Voskuil is een uitstekende schrijver.
Aldus.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 14:51:54 #116
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197778717
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat doe je eigenlijk, L? Ik beeld me altijd een strenge juffrouw met een brilletje en een knotje in, die haar knaap-studentjes middels ferme tuchtiging de ‘d’ en ‘dt’s aanleert, maar misschien is het wel iets heel anders.
Dat brilletje klopt inmiddels wel, knotje soms. Ik leer alleen niemand iets beroepsmatig over onze mooie Nederlandse taal. ;(
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 16:33:07 #117
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197780314
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat brilletje klopt inmiddels wel, knotje soms. Ik leer alleen niemand iets beroepsmatig over onze mooie Nederlandse taal. ;(
Maar je doet toch wel iets met taal?

Brilletje om te lezen heb ik nu ook.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197785832
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:56 schreef LXIV het volgende:

Er zijn in deze tijden echt honderdduizenden mannen van middelbare leeftijd en ouder die thuis zitten en in allerlei gremia overleggen om vooral ‘in de loop te blijven’, ‘de situatie te blijven overzien’ et cetera. Waarom zij dat dan zouden moeten allemaal weet niemand. Ik ben ook zo’n man natuurlijk, daar kan ik verder niks aan doen. Ik weet wel dat het hele proces gewoon weg zou kunnen wanneer niet zelfs de kleinste beslissing over allerlei schijven genomen zou moeten worden. Maar ja, zo ‘bewaken’ we dat ‘het proces integraal blijft’ en ‘iedereen in de loop zit’
Ugh. Ik probeer aan mijn eigen organisatie de regel op te leggen dat bij het oprichten van een nieuw gremium er in ieder geval één moet verdwijnen. Daar heb ik de grootst mogelijke moeite mee.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 21:47:34 #119
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_197788046
Als je het woord gremium gebruikt ben je eigenlijk al verloren he. En ja het zit zeker ook in mijn vocabulaire. Als hoogte-/dieptepunt was ik ooit voorzitter van het applicatierationalisatieoverleg.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 21:50:49 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197788153
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:47 schreef I.R.Baboon het volgende:
Als je het woord gremium gebruikt ben je eigenlijk al verloren he. En ja het zit zeker ook in mijn vocabulaire. Als hoogte-/dieptepunt was ik ooit voorzitter van het applicatierationalisatieoverleg.
Ik doe het expres, dan telt het niet
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197789421
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:47 schreef I.R.Baboon het volgende:
Als je het woord gremium gebruikt ben je eigenlijk al verloren he. En ja het zit zeker ook in mijn vocabulaire. Als hoogte-/dieptepunt was ik ooit voorzitter van het applicatierationalisatieoverleg.
Bila. Prio. Stakeholder. Onboarding. Roadmap. User experience. Scope. Commitment. Insteken. Aanhaken. Aanvliegen. Inschieten. Ontzorgen. Ik heb zoveel woorden op een zwarte lijst staan dat het vrijwel onmogelijk wordt om met mijn collega's een gesprek te voeren.

Overigens weet ik helaas ook wat applicatierationalisatie is. Daar ben ik wel weer een voorstander van.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197789557
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Bila. Prio. Stakeholder. Onboarding. Roadmap. User experience. Scope. Commitment. Insteken. Aanhaken. Aanvliegen. Inschieten. Ontzorgen. Ik heb zoveel woorden op een zwarte lijst staan dat het vrijwel onmogelijk wordt om met mijn collega's een gesprek te voeren.

Overigens weet ik helaas ook wat applicatierationalisatie is. Daar ben ik wel weer een voorstander van.
Afpellen vond ik wel een leuke nieuwe binnenkomer. Dikke stijger hier de afgelopen 5 jaar. Hoe ligt 'ie bij jullie?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_197789579
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:37 schreef sigme het volgende:

[..]

Afpellen vond ik wel een leuke nieuwe binnenkomer. Dikke stijger hier de afgelopen 5 jaar. Hoe ligt 'ie bij jullie?
Nog niet gehoord! Wij lopen een paar jaar achter op hip bedrijfsjargon. Semi-ambtenaren, hè.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197789690
Ik krijg nu wel zin om Voskuil te lezen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197789922
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nog niet gehoord! Wij lopen een paar jaar achter op hip bedrijfsjargon. Semi-ambtenaren, hè.
Hmm, ik ging van bedrijfsleven naar volle ambtenarij, en het afpellen dook op bij het bedrijfslevenbedrijf maar heeft hier ten volle de ambtenarij bereikt inmiddels.

Gister een vreselijke online kickoff gehad van de TWO (Tijdelijke Werk Organisatie), met nog een praatje wat afgezien van de lidwoorden één grote verzameling bingo was.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_197790131
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:52 schreef sigme het volgende:

[..]

Hmm, ik ging van bedrijfsleven naar volle ambtenarij, en het afpellen dook op bij het bedrijfslevenbedrijf maar heeft hier ten volle de ambtenarij bereikt inmiddels.
Wat betekent het dan? Is het zoiets als een deep dive?

quote:
Gister een vreselijke online kickoff gehad van de TWO (Tijdelijke Werk Organisatie), met nog een praatje wat afgezien van de lidwoorden één grote verzameling bingo was.
Ik heb veel mogelijkheden om lelijk taalgebruik bij ons aan banden te leggen, alleen heb ik geen enkele medestander. Zelfs de communicatiemedewerker snapt m'n zwarte lijst niet. Tot overmaat van ramp heb ik een onvertaalbare functietitel gekregen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 23:00:41 #127
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_197790152
Over vreselijke lingo gesproken, mijn zoontje wilde vorige week weten hoe het nou zat met de draadjes van de kussens van de bank. Via een weefgetouw kwamen we uiteindelijk bij onderstaand filmpje terecht. Zijn jullie het met me eens dat het een legendarische oneenstapvan inhoudsloze clichés is?

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 23:07:26 #128
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197790328
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:00 schreef I.R.Baboon het volgende:
Over vreselijke lingo gesproken, mijn zoontje wilde vorige week weten hoe het nou zat met de draadjes van de kussens van de bank. Via een weefgetouw kwamen we uiteindelijk bij onderstaand filmpje terecht. Zijn jullie het met me eens dat het een legendarische oneenstapvan inhoudsloze clichés is?

Hm. Ik vind het stukje over de productie wel interessant. Maar ik mis wie de zender is en wie de beoogde ontvanger.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 23:08:08 #129
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197790345
Overigens: schering en inslag.
The love you take is equal to the love you make.
pi_197791483
Ik schep er enig genoegen in om af en toe juist een archaïsch woord te gebruiken. Niet om interessant te doen, eerder om het allemaal een beetje minder saai te maken (niet in de laatste plaats voor mijzelf). Geen al te obscure woorden en wel met mate. Af en toe een woord als 'onderwijl' of 'edoch' gebruiken en dan weer door met meer hedendaagse woorden. Als teksten er onbegrijpelijk door worden schiet het z'n doel natuurlijk voorbij. Al heb ik me onlangs even vergist met 'adagium'. Toch wel een bekend woord, dacht ik. Diverse collega's hadden echter geen flauw benul van de betekenis.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2021 01:07:23 ]
  woensdag 3 februari 2021 @ 01:28:53 #131
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_197791560
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:31 schreef Claudia_x het volgende:
Bila. Prio. Stakeholder. Onboarding. Roadmap. User experience. Scope. Commitment. Insteken. Aanhaken. Aanvliegen. Inschieten. Ontzorgen. Ik heb zoveel woorden op een zwarte lijst staan dat het vrijwel onmogelijk wordt om met mijn collega's een gesprek te voeren.
Sinds mijn afdeling het in d'r kop heeft gehaald om agile te werken, is die zwarte lijst nog veel langer.

Dat thuiswerken, ik vind het van half negen tot een uur of één wel prima, mits ik niet hoef te vergaderen, :r.
Daarna voer ik eigenlijk geen reet meer uit, dat is ook wel prima.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_197791594
Ben je wel netjes bij de standup meeting met je tribe? Straks mis je nog je deliverables en wordt je scrum master boos.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2021 09:41:44 ]
  woensdag 3 februari 2021 @ 08:28:07 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197792396
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2021 01:28 schreef Ringo het volgende:

[..]

Sinds mijn afdeling het in d'r kop heeft gehaald om agile te werken, is die zwarte lijst nog veel langer.

Dat thuiswerken, ik vind het van half negen tot een uur of één wel prima, mits ik niet hoef te vergaderen, :r.
Daarna voer ik eigenlijk geen reet meer uit, dat is ook wel prima.
Bij ons daalt het aantal actieve uren per dag ook langzaam maar gestaag. Daarom denk ik ook dat er op deze crisis een grote ontslagronde voert. Welke commerciele organisatie heeft nu behoefte aan een berg boomers die thuis zitten en geheel vrijblijvend hun licht over allerlei beleidsvoornemens laat schijnen?
Je zou op productiviteit moeten sturen bij thuiswerken, natuurlijk. Maar als die niet echt te benoemen of te meten is dan wordt dat lastig.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 3 februari 2021 @ 08:34:27 #134
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_197792432
Ik heb van deze coronacrisis geleerd dat ik een mensenmens ben die met een hoop random voorbijgangers moet ouwehoeren op kantoor en daardoor de wereld verder brengt. Dat had ik nooit verwacht van mezelf.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 3 februari 2021 @ 09:25:45 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197792989
quote:
8s.gif Op woensdag 3 februari 2021 08:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik heb van deze coronacrisis geleerd dat ik een mensenmens ben die met een hoop random voorbijgangers moet ouwehoeren op kantoor en daardoor de wereld verder brengt. Dat had ik nooit verwacht van mezelf.
Dat aan de keukentafel mailtjes typen vind ik ook echt niks aan. Of bedrijfsvoeringsprocessen vastleggen... Yech...
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 3 februari 2021 @ 09:32:26 #136
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197793083
Soms denk ik ook wel eens dat werken een complot is. Om te voorkomen dat bosjes mannen doelloos op straat gaan hangen en het systeem omverwerpen worden ze bezig gehouden.

Vroeger was dat heel anders. Toen had je het ritme van de seizoenen en moest er hard gewerkt worden om te ploegen, zaaien, maaien, dorsen et cetera. Was je blij als je op zondag naar de kerk moest.
Maar eigenlijk is al het werk tegenwoordig voor 90% geautomatiseerd. Een boer met een trekker en een loonwerk rooien op een dag net zoveel aardappelen als 100 mannen in 1920. Wat doen die andere 98 mannen dan? Daarvoor zijn kantoren gebouwd waar ze vooral elkaar bezighouden met het versturen van briefjes en eindeloos oudenhoeren. Permanent wordt de illusie gewekt dat het enorm belangrijk is en dat iedereen heel druk is en er eigenljk mensen te kort zijn. Dat hele kantoor kan echter dicht zonder dat iemand er verder last van heeft. Maar ja, dan staan al die mannen op straat, zich te vervelen, en daar komt gegarandeerd heibel van.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197794582
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 01:50 schreef Sodemieters het volgende:
Ben je wel netjes bij de standup meeting met je tribe? Straks mis je nog je deliverables en wordt je scrum master boos.
En je product owner ook, kan ik je vertellen. Goddomme, stelletje cowboys die maar wat doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197794655
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:32 schreef LXIV het volgende:
Permanent wordt de illusie gewekt dat het enorm belangrijk is en dat iedereen heel druk is en er eigenljk mensen te kort zijn. Dat hele kantoor kan echter dicht zonder dat iemand er verder last van heeft. Maar ja, dan staan al die mannen op straat, zich te vervelen, en daar komt gegarandeerd heibel van.
Niet bij ons, hoor. Dan hebben studenten geen online colleges meer, worden tentamenresultaten niet geregistreerd, kunnen onderzoekers geen onderzoek doen.

Wij hebben écht veel te doen. Ik erger me verschrikkelijk aan de inefficiëntie en het gebrek aan focus en prioritering. Ik ben een groot voorstander van slimmer en niet harder werken. Dat lukt steeds beter, maar ik heb er een flinke taak aan om de :r gremia :r in bedwang te houden zodat ze niet méér vragen als we slimmer werken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197794673
quote:
8s.gif Op woensdag 3 februari 2021 08:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik heb van deze coronacrisis geleerd dat ik een mensenmens ben die met een hoop random voorbijgangers moet ouwehoeren op kantoor en daardoor de wereld verder brengt. Dat had ik nooit verwacht van mezelf.
En ik dat in in het diepst van mijn gedachten een misantroop ben die uitstekend zonder fysiek contact met collega's kan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 3 februari 2021 @ 11:29:49 #140
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197794678
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Niet bij ons, hoor. Dan hebben studenten geen online colleges meer, worden tentamenresultaten niet geregistreerd, kunnen onderzoekers geen onderzoek doen.

Wij hebben écht veel te doen. Ik erger me verschrikkelijk aan de inefficiëntie en het gebrek aan focus en prioritering. Ik ben een groot voorstander van slimmer en niet harder werken. Dat lukt steeds beter, maar ik heb er een flinke taak aan om de :r gremia :r in bedwang te houden zodat ze niet méér vragen als we slimmer werken.
Bij ons wordt er ook hard gewerkt, zonder meer. De vraag is of er ook veel productie is. Dat geld wel voor het niveau onder mij en ook erboven, maar er is ook zo'n rubberen tussenlaag waar vooral veel geoudehoerd wordt. Daar zit ik dan in.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 3 februari 2021 @ 14:36:57 #141
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_197797779
quote:
18s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:22 schreef Claudia_x het volgende:

En je product owner ook, kan ik je vertellen. Goddomme, stelletje cowboys die maar wat doen.
Ik vind het echt een schimmelige aandoening, al dat gescrum en ge-agile op kantoren. Het nut van werken in korte cycli snap ik prima en het is goed om helder te maken welke resultaten je met elkaar hebt behaald... maar inmiddels wordt er in elke godvergeten kantoorkneuzentuin een scrum-gazonnetje gelegd waarop iedereen geacht wordt met elkaar het agile spel te spelen. Zeker nu alles online gaat, is dat een verschrikking. In plaats van minder overleg is er méér overleg gekomen, het meeste volgens het boekje maar tamelijk zinloos, en hebben mensen die voorheen gewoon lekker aan de slag gingen in een duidelijke functie nu een agile rol opgelegd gekregen waar ze vaak helemaal geen raad mee weten, als een verkeersagent op een autovrij marktplein. En dat taaltje, godallemachtig, om jezelf door de kop te schieten. Ik hoop echt dat deze verandermanagershysterie gauw weer passé is, zodat we eindelijk weer verder kunnen met waar we voor betaald worden: ons werk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ringo op 03-02-2021 14:43:50 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 3 februari 2021 @ 14:48:14 #142
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197797944
quote:
9s.gif Op woensdag 3 februari 2021 14:36 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik vind het echt een schimmelige aandoening, al dat gescrum en ge-agile op kantoren. Het nut van werken in korte cycli snap ik prima en het is goed om helder te maken welke resultaten je met elkaar hebt behaald... maar inmiddels wordt er in elke godvergeten kantoorkneuzentuin een scrum-gazonnetje gelegd waarop iedereen geacht wordt met elkaar het agile spel te spelen. Zeker nu alles online gaat, is dat een verschrikking. In plaats van minder overleg is er méér overleg gekomen, het meeste volgens het boekje maar tamelijk zinloos, en hebben mensen die voorheen gewoon lekker aan de slag gingen in een duidelijke functie nu een agile rol opgelegd gekregen waar ze vaak helemaal geen raad mee weten, als een verkeersagent op een autovrij marktplein. En dat taaltje, godallemachtig, om jezelf door de kop te schieten. Ik hoop echt dat deze verandermanagershysterie gauw weer passé is, zodat we eindelijk weer verder kunnen met waar we voor betaald worden: ons werk.
Om het allerergste cliché dan maar op tafel te gooien:
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197797969
quote:
9s.gif Op woensdag 3 februari 2021 14:36 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik vind het echt een schimmelige aandoening, al dat gescrum en ge-agile op kantoren. Het nut van werken in korte cycli snap ik prima en het is goed om helder te maken welke resultaten je met elkaar hebt behaald... maar inmiddels wordt er in elke godvergeten kantoorkneuzentuin een scrum-gazonnetje gelegd waarop iedereen geacht wordt met elkaar het agile spel te spelen. Zeker nu alles online gaat, is dat een verschrikking. In plaats van minder overleg is er méér overleg gekomen, het meeste volgens het boekje maar tamelijk zinloos, en hebben mensen die voorheen gewoon lekker aan de slag gingen in een duidelijke functie nu een agile rol opgelegd gekregen waar ze vaak helemaal geen raad mee weten, als een verkeersagent op een autovrij marktplein. En dat taaltje, godallemachtig, om jezelf door de kop te schieten. Ik hoop echt dat deze verandermanagershysterie gauw weer passé is, zodat we eindelijk weer verder kunnen met waar we voor betaald worden: ons werk.
Da's niet mijn ervaring. Er is meer overleg, maar dat heeft wel een functie. Wij krijgen meer gedaan en sneller. Bovendien voldoen onze systemen beter aan de eisen die men eraan stelt en kunnen we sneller aanpassingen maken.

Het taaltje is verschrikkelijk, dat wel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197799196
Ik kom uit de oude watervalmethodiek, en dan is agile wel een verademing hoor.
Ik heb er wat stukjes over geschreven in m'n TTK / sigme’s eindeloze feuilleton , en het was echt zo erg.
Het ontwerp was heilig, stond er een fout in het ontwerp dan werd de programmeur geacht het programma te bouwen zoals ontworpen, en de tester moest controleren dat het gelukt was . Als de tester aan de hand van het ontwerp al zag dat er mogelijk iets verkeerd gebouwd kon worden, dan moest je er goed testgevallen voor maken, maar in geen geval de programmeur erop wijzen, want als de programmeur zou weten wat je zou gaan testen dan was het hek van de dam en bestond de optie dat ze gingen maken wat de bedoeling was en dat moest kost wat kost voorkomen worden. Programmeurs moesten ook bij voorkeur(!) niets weten van doel en gebruik van het programma.

En dan dat eindeloze wachten. Twee maanden niks doen was niet eens echt uitzonderlijk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 3 februari 2021 @ 17:58:07 #145
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197800779
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:10 schreef sigme het volgende:
Ik kom uit de oude watervalmethodiek, en dan is agile wel een verademing hoor.
Ik heb er wat stukjes over geschreven in m'n TTK / sigme’s eindeloze feuilleton , en het was echt zo erg.
Het ontwerp was heilig, stond er een fout in het ontwerp dan werd de programmeur geacht het programma te bouwen zoals ontworpen, en de tester moest controleren dat het gelukt was . Als de tester aan de hand van het ontwerp al zag dat er mogelijk iets verkeerd gebouwd kon worden, dan moest je er goed testgevallen voor maken, maar in geen geval de programmeur erop wijzen, want als de programmeur zou weten wat je zou gaan testen dan was het hek van de dam en bestond de optie dat ze gingen maken wat de bedoeling was en dat moest kost wat kost voorkomen worden. Programmeurs moesten ook bij voorkeur(!) niets weten van doel en gebruik van het programma.

En dan dat eindeloze wachten. Twee maanden niks doen was niet eens echt uitzonderlijk.
Het lijkt me wel lastig om iets te maken zonder dat je weet waaarvoor het gebruikt wordt. Werd dat dan allemaal heel abstract beschreven in allerlei procedures of zo?
Het lijkt me verder ook helemaal niet leuk. ASML is hier in de buurt natuurlijk een grote werkgever en heel royaal voor zijn personeel, maar ik hoor ook verhalen dat het helemaal niet leuk werken is en dat iedereen in een heel klein compartimentje zit en precies moet maken wat hij opgedragen krijgt zonder overzicht op het geheel. Alles extreem voorgeschreven en vastgelegd.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197810869
Ik ben het met Loewies eens dat er een "hoop lucht" in de arbeidsmarkt zit. Heel veel hoog opgeleide mensen die veels te serieus met triviale dingen bezig zijn. Of, nog erger, hele slimme mensen die liever bij sexy bedrijven advertenties gaan optimaliseren voor een hoop geld dan die kennis wat nuttiger voor de maatschappij in te zetten. Dat laatste zou je mij wellicht ook enigszins kunnen verwijten (maar ik ben niet heel slim).
Aldus.
pi_197811686
Soms is het een bewuste strategie om mensen geen deelgenoot te maken van het grotere geheel. speelt dat binnen de Fancy niet, LXIV?

Ik sprak ooit een elektrotechnisch ingenieur die in Iran gewerkt had in die omstreden nucleaire faciliteit. Daar waar ze wel of niet werken aan nucleaire wapens. Ik vroeg natuurlijk of-ie daar iets van wist, maar hij gaf aan dat-ie eigenlijk geen idee had waar z'n werk aan bijdroeg. Het waren allemaal kleine klusjes, zonder dat het grote geheel hem bekend was. Alle informatie werd heel strikt op een need-to-know manier verspreid. Je krijgt niets meer te horen dan wat strikt noodzakelijk is om je werk te kunnen doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2021 12:15:02 ]
pi_197812016
Soms verbaas ik me over de manier waarop met name de overheid opdrachten verstrekt. Dat moet allemaal Europees aanbesteed worden. Dan zitten bij zo'n gemeente allemaal hoge ambtenaren en duurbetaalde consultants na te denken over de te volgen procedure. Doen we het me of zonder voorselectie? Welke selectiecriteria, welke gunningscriteria, hoe zwaar wegen we de prijs ten opzichte van de kwaliteit? Moeten we nog iets opnemen over social return?

Vervolgens zitten bij alle leveranciers die mee willen doen ook weer duurbetaalde medewerkers en externe consultants die zich buigen over de eisen die de betreffende overheid nu weer heeft opgesteld. Grote bedrijven hebben zelfs professionele tekstschrijvers en vormgevers in dienst om de in te dienen aanbestedingsstukken zo wervend mogelijk te laten zijn. Waarna de hoge ambtenaren en consultants aan overheidszijde zich weer moeten buigen over al die inschrijvingen om te zien in hoeverre ze voldoen aan alle geformuleerde eisen, zodat er uiteindelijk een winnaar uit de bus komt. En dan moet je nog hopen dat er geen juridische procedure volgt vanuit de verliezende inschrijvers.

Enerzijds snap ik dat wel. De overheid wil open en eerlijk zijn over de vraag wie waarom welke opdracht toebedeeld krijgt. Iedereen maakt kans, geen vriendjespolitiek, geen verworven rechten, geen corruptie. Aan de andere kant is dat aanbesteden een hele sector geworden, waarin duizenden mensen alleen maar bezig zijn met het opstellen en lezen van documenten die verder geen enkel praktisch doel dienen.

Vroeger ging dat heel anders. Dan belde de baas van de gemeentewerken gewoon even met het schildersbedrijf. "Bert, met Frits. Wij willen het stadhuis weer laten schilderen, wat moet dat kosten? Wat?! Bert, doe normaal, Jan doet het voor de helft. Je weet hoe ik denk over Jan, sinds-ie toen met Marietje.... nou ja, je weet wel. Maar er zijn grenzen hè? Ah, dat klinkt al een stuk beter. Zet jij dat even op papier? En heb je mijn huisadres nog, voor het envelopje? Top! Alvast bedankt weer hè?"

Dat was in een uurtje geregeld. Wellicht niet 100% integer, maar wel een stuk efficiënter. Nou wil ik niet zeggen dat we daarnaar terug moeten, maar als het gaat om nutteloos werk... Een 'jurist aanbestedingsrecht' komt wel een aardig eind in die richting.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2021 12:36:55 ]
  donderdag 4 februari 2021 @ 12:48:47 #149
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197812245
Ik vind dat integriteit best wel wat efficiëntie mag kosten. Als je corruptie niet bestrijd wordt het steeds erger.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 4 februari 2021 @ 14:09:05 #150
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_197813780
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:10 schreef sigme het volgende:
Ik kom uit de oude watervalmethodiek, en dan is agile wel een verademing hoor.
Ik heb er wat stukjes over geschreven in m'n TTK / sigme’s eindeloze feuilleton , en het was echt zo erg.
Het ontwerp was heilig, stond er een fout in het ontwerp dan werd de programmeur geacht het programma te bouwen zoals ontworpen, en de tester moest controleren dat het gelukt was . Als de tester aan de hand van het ontwerp al zag dat er mogelijk iets verkeerd gebouwd kon worden, dan moest je er goed testgevallen voor maken, maar in geen geval de programmeur erop wijzen, want als de programmeur zou weten wat je zou gaan testen dan was het hek van de dam en bestond de optie dat ze gingen maken wat de bedoeling was en dat moest kost wat kost voorkomen worden. Programmeurs moesten ook bij voorkeur(!) niets weten van doel en gebruik van het programma.

En dan dat eindeloze wachten. Twee maanden niks doen was niet eens echt uitzonderlijk.
Maar dan is er ook echt een probleem (de watervalmethodiek) dat je met agile werken kunt oplossen. Geldt vooral voor softwareontwikkeling.
In mijn team werd allang min of meer agile gewerkt, in de zin dat wat morgen live moet, vandaag geschreven en gepubliceerd kan worden. Zo heel revolutionair anders is het allemaal niet, we zijn allang flexibel en wendbaar. Wordt er ineens een nieuwe methodiek geïntroduceerd, dan is dat vooral een bureaucratische verandering, die gepaard gaat met veel gewichtigheid en dikdoenerij, moeilijk gedoe over ‘nieuwe werkprocessen’ en natuurlijk dat bijbehorende gruweltaaltje.

Ik heb de meerwaarde nog niet ontdekt, we werken nog steeds zoals vroeger, alleen mogen we elkaar nu vervelen met extra overleggen over de planning, of nog erger, overleggen waarin je met elkaar mag terugblikken op de overleggen hiervóór.
En dat allemaal als ijle zombies vanachter zo’n kutscherm, :r.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_197818311
Ik ga van team veranderen en heb vandaag even virtueel koffie gedronken met mijn nieuwe productowner. Die is bezig zijn team beter te laten scrummen en voorspelbaarder te maken. Ik heb hem verteld groot voorstander te zijn van agile werken en tegenstander van scrum. Dat kan 'ie maar beter gelijk weten.
Vooral die gewenste voorspelbaarheid vind ik zo fraai. Die kan ik probleemloos en vrijwel 100% juist leveren, mocht dat het belangrijkste zijn. Dan maken we bijna nooit wat af. Het alternatief is dat we bijna nooit wat af hebben op het voorspelde moment.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 4 februari 2021 @ 20:49:15 #152
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197821276
Ik vond vandaag een nest met 21 eieren!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197824704
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:48 schreef LXIV het volgende:
Ik vind dat integriteit best wel wat efficiëntie mag kosten. Als je corruptie niet bestrijd wordt het steeds erger.
Tja, maar jij geeft zelf aan dat je met een beetje meer efficientie geen baan meer zou hebben. Dan snap ik dat je daar geen verbetering in aan wilt brengen.
pi_197826782
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:49 schreef LXIV het volgende:
Ik vond vandaag een nest met 21 eieren!
Wat heb je ermee gedaan? Laten zweven in water?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 5 februari 2021 @ 07:19:45 #155
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197827013
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 05:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat heb je ermee gedaan? Laten zweven in water?
Ja, maar ze waren allemaal goed. Dankzij de lage temperatuur
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197828174
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:31 schreef sigme het volgende:
Ik ga van team veranderen en heb vandaag even virtueel koffie gedronken met mijn nieuwe productowner. Die is bezig zijn team beter te laten scrummen en voorspelbaarder te maken. Ik heb hem verteld groot voorstander te zijn van agile werken en tegenstander van scrum. Dat kan 'ie maar beter gelijk weten.
Vooral die gewenste voorspelbaarheid vind ik zo fraai. Die kan ik probleemloos en vrijwel 100% juist leveren, mocht dat het belangrijkste zijn. Dan maken we bijna nooit wat af. Het alternatief is dat we bijna nooit wat af hebben op het voorspelde moment.
Ik ben niet meer zo blij met m'n werk, maar de kwestie hoe je van een team een goed team maakt vind ik nog steeds interessant. Ik vind het belangrijk dat we lol hebben met elkaar, dat we dingen afmaken en dat de mensen voor wie we die dingen maken er blij mee zijn.

In de praktijk merk ik dat focus lastig is voor veel mensen. Ze gaan uit enthousiasme veel dingen naast elkaar doen, gaan inefficiënter werken, verliezen zicht op hoe ze hun tijd besteden. Ik snap die product owner van jou wel: als iemand zegt dat-ie iets in een bepaalde periode af krijgt, dan wil je niet telkens horen dat het nog iets langer duurt. Bij ons duren sommige projecten op die manier al jaren.

Ik help kiezen en dat scheelt al wat, maar het lost het probleem nog steeds niet op. Ik ben een groot voorstander van 'lummeltijd', tijd die collega's vrij kunnen besteden aan klooien, uitproberen. Het enige wat ik wil is een realistische inschatting van wat er haalbaal is in de tijd die overblijft. Sneller klaar is nooit een probleem. Wat langer erover doen is ook geen probleem, zolang het niet structureel gebeurt en er duidelijk over wordt gecommuniceerd. Maar dat lukt bijna niemand. Het is geen onwil, maar er zijn zoveel verleidingen dat het lastig is om focus te houden. En met verleidingen bedoel ik vooral allerlei onnodig overleg. 't Lijkt wel een sport om zoveel mogelijk vergaderclubjes in het leven te roepen.

Ik ben nu met m'n kinderen Star Trek aan het kijken, vanaf de eerste aflevering van The Next Generation. Nu snap ik waarom de serie een grote aantrekkingskracht op me uitoefende: de crew is m'n ideale team en Picard is m'n rolmodel. In het echt hebben ze nog steeds lol met elkaar:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 13:56:51 #157
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_197833187
Het enige wat ik van een teamleider verwacht, is dat die zich zo min mogelijk met mijn werk bemoeit.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 18:23:56 #158
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197986247
Vandaag geschaatst. Was heerlijk weer er voor.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197986980
Wij ook. Leuk gezinsuitje! Was even zoeken maar we vonden mooi ijs.
Aldus.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 19:16:36 #160
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_197987372
Mijn auto deed het niet. Dus ik ben naar landsmeer gefietst om vanaf daar het Legendarische Onhaalbare Veloviewertegeltje voor Amsterdam en Omstreken te halen. Maar het was matig ijs. Morgen vroeg nog even met de bus naar Aalsmeer.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_197988304
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 19:16 schreef I.R.Baboon het volgende:
Mijn auto deed het niet. Dus ik ben naar landsmeer gefietst om vanaf daar het Legendarische Onhaalbare Veloviewertegeltje voor Amsterdam en Omstreken te halen. Maar het was matig ijs. Morgen vroeg nog even met de bus naar Aalsmeer.
Het ijs op zijkanaal b is uitstekend. Bus 82 rijdt er langs.

Ik heb ook wel eens werk van tegeltjes gemaakt maar het is toch niet echt iets voor mij.
Aldus.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 20:31:59 #162
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197989043
Morgenvroeg weer. Morgenmiddag wordt het in het zuiden alweer 5 graden. Dan is het uit met de pret
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 21:06:59 #163
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_197989802
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 19:58 schreef Z het volgende:

[..]

Het ijs op zijkanaal b is uitstekend. Bus 82 rijdt er langs.

Ik heb ook wel eens werk van tegeltjes gemaakt maar het is toch niet echt iets voor mij.
Het is zoals met alles dat je er niet te fanatiek mee moet worden, maar het heeft me vaak ook een leuke nieuwe route opgeleverd. Soms ook een memorabele ervaring als je kriskras door flevoland moet of op een vrachtwagenparkeerplaats bij schiphol belandt.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 21:52:11 #164
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_197990825
Gelukkig wordt het gauw lente.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_197994015
Langs de Kalfjeslaan lag prima zwart ijs en het was er niet eens druk.
  zondag 14 februari 2021 @ 13:32:44 #166
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_197999423
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 21:06 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Het is zoals met alles dat je er niet te fanatiek mee moet worden, maar het heeft me vaak ook een leuke nieuwe route opgeleverd. Soms ook een memorabele ervaring als je kriskras door flevoland moet of op een vrachtwagenparkeerplaats bij schiphol belandt.
Nou z, de tegeltjes hadden weer goed voor me gezorgd, want de westeinderplassen lagen er vanmorgen schitterend bij, en je kon helemaal rond.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_198002230
quote:
14s.gif Op zondag 14 februari 2021 13:32 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nou z, de tegeltjes hadden weer goed voor me gezorgd, want de westeinderplassen lagen er vanmorgen schitterend bij, en je kon helemaal rond.
Doe es een linkje naar je max square etc.
Aldus.
  zondag 14 februari 2021 @ 21:26:57 #168
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_198008870
quote:
2s.gif Op zondag 14 februari 2021 15:51 schreef Z het volgende:

[..]

Doe es een linkje naar je max square etc.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 10% gewijzigd door I.R.Baboon op 14-02-2021 21:54:11 ]
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_198013613
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 21:26 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik bedoel meer zo'n plaatje:


Dit zijn mijn tiles.
Aldus.
  maandag 15 februari 2021 @ 10:13:24 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198013633
quote:
2s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:11 schreef Z het volgende:

[..]

Ik bedoel meer zo'n plaatje:
[ afbeelding ]

Dit zijn mijn tiles.
Ben je in 1 dag vanuit Amsterdam naar Duitsland en terug gefietst?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 15 februari 2021 @ 10:25:48 #171
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_198013826
Zo dan: (om mijn zomervakantie te showen)

en iets meer ingezoomd
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 15 februari 2021 @ 10:29:45 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198013883
Het lijkt me wel verslavend om al die vierkantjes te vullen. Dan zie je in de kop van Noord-Holland nog een maagdelijk wit gebied en dan denk je: Laat ik die dit weekeinde eens afmaken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198014045
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ben je in 1 dag vanuit Amsterdam naar Duitsland en terug gefietst?
Amsterdam-Velp-Amsterdam.
https://www.strava.com/activities/3917649217
Aldus.
pi_198014051
quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zo dan: [ afbeelding ] (om mijn zomervakantie te showen)

en iets meer ingezoomd [ afbeelding ]
Skitterend!
Aldus.
  maandag 15 februari 2021 @ 12:25:21 #175
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_198015707
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:29 schreef LXIV het volgende:
Het lijkt me wel verslavend om al die vierkantjes te vullen. Dan zie je in de kop van Noord-Holland nog een maagdelijk wit gebied en dan denk je: Laat ik die dit weekeinde eens afmaken.
ja en het helpt ook heel goed tegen vooroordelen. Zo kan ik nu bevestigen dat Hoofddorp heel kut is voor fietsers en dat ik heel blij was dat ik nooit meer door Nieuw-Vennep of Heerhugowaard hoefde. En ik was juist aangenaam verrast door de dorpjes/dijkjes boven Alkmaar. En soms met je fiets in de hand door een natuurgebied heeft ook wel wat. Maar goed, een vriend vraagt ook aan boeren of ie een rondje over hun land mag maken, dat gaat me dan weer te ver. En het is nadelig dat ik al het laaghangende fruit geplukt heb dus dat ik meteen uren onderweg moet zijn - en dus moet overleggen met mijn partner etc etc.

Maar goed, bij mij weegt het netto plezier dus op tegen de mentale druk (eigenlijk is de route plannen trouwens veruit het leukst, en het fietsen een noodzakelijk kwaad)
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_198016397
In het wielrentopic zit iemand die zo ongeveer heel Nederland (een aantal keer) ingekleurd heeft (Ivo). Ik vind het vooral ook leuk dat er zoveel verschillende type fietsers zijn. De één rijdt wedstrijdjes, de ander verzameld tegels en weer een ander rijdt 40k aan kilometers per jaar, et cetera.
Aldus.
  maandag 15 februari 2021 @ 14:07:23 #177
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_198017338
quote:
2s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:40 schreef Z het volgende:

[..]

Amsterdam-Velp-Amsterdam.
https://www.strava.com/activities/3917649217
dat is serieus werk. Geen aanvechting om er 250 van te maken?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_198018444
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 14:07 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

dat is serieus werk. Geen aanvechting om er 250 van te maken?
Je moet met nieuwe records altijd bescheiden over het oude record heengaan. Dan is het makkelijker om een record weer te verbreken en dat is leuk. M'n vorige record was 230km. Zo werk ik langzaam naar de 300km.
Aldus.
  maandag 15 februari 2021 @ 16:07:41 #179
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_198019687
De bubkamethode. Net zoals de PVV net na de verhoging van de maximumsnelheid naar 130km/u in haar verkiezingsprogramma opnam om die te verhogen naar 140km/u.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_198020469
quote:
10s.gif Op maandag 15 februari 2021 16:07 schreef I.R.Baboon het volgende:
De bubkamethode. Net zoals de PVV net na de verhoging van de maximumsnelheid naar 130km/u in haar verkiezingsprogramma opnam om die te verhogen naar 140km/u.
Ik ken jou nog als oudmod van subforum school & studie :P
  maandag 15 februari 2021 @ 17:09:55 #181
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_198020600
Dat was dan vast met een ander account.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_198020671
quote:
3s.gif Op maandag 15 februari 2021 17:09 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat was dan vast met een ander account.
Nee in 2003 was dat met het account dat je nu gebruikt, ook van General chat wat mij bijstaat, deed je toen samen met sweek

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2021 17:16:51 ]
  maandag 15 februari 2021 @ 17:22:25 #183
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198020807
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 17:14 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Nee in 2003 was dat met het account dat je nu gebruikt, ook van General chat wat mij bijstaat, deed je toen samen met sweek
Ander account van jou.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 15:05:07 #184
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_198036166
Kijk met lienekien kan ik lezen en schrijven.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 02:33:34 #185
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_198280073
Reeds!
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 2 maart 2021 @ 07:58:04 #186
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198280625
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 02:33 schreef JAM het volgende:
Reeds!
Terug van je tocht naar Sibierië?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 07:59:06 #187
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198280632
JAM!
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 21:29:19 #188
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_198292982
Siberië? Dat is toch een straf? Verder, Lienekien!
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:00:39 #189
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_198293689
Hoe is het met 't kroost, JAM?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:02:04 #190
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_198293727
Maken het beiden erg goed, dank je wel. Het is nu Thomas de Trein en Pokémon/Roblox.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:10:05 #191
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_198293902
Hier TikTak en Paw Patrol.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:58:51 #192
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_198295104
Ah, dat zijn natuurlijk ook goede series. Ja, daar is nr. 2 ook nog wel van.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_198295626
TikTok en Star Trek.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198297130
TikTok, YouTube, Minecraft, Rocket League en Fortnite.
Aldus.
  woensdag 3 maart 2021 @ 08:21:06 #195
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198297385
Tiktok is voor mij al niet meer te volgen. Gemiddeld wordt er per filmpje zo'n 1,2 tot 1,5 seconden gekeken. De aandachtsspanne van een goudvis. En dan telkens weer een ander irritant muziekje.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198299414
TikTok vind ik ook by far het ergst. Niet als ze leuke dansjes doen wel al die hersenloze filmpjes.
Aldus.
  woensdag 3 maart 2021 @ 13:22:09 #197
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198301238
quote:
2s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:07 schreef Z het volgende:
TikTok vind ik ook by far het ergst. Niet als ze leuke dansjes doen wel al die hersenloze filmpjes.
Nee, als ze zelf actief bezig zijn vind ik het ook wel prima. Maar letterlijk 1000 filmpjes achtereen sweepen, wat een ellende..
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198301504
@Bosbeetle, we zijn net klaar met TNG en zijn aan VOY begonnen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198301523
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 08:21 schreef LXIV het volgende:
Tiktok is voor mij al niet meer te volgen. Gemiddeld wordt er per filmpje zo'n 1,2 tot 1,5 seconden gekeken. De aandachtsspanne van een goudvis. En dan telkens weer een ander irritant muziekje.
Typisch gezeur van oude mensen. Ze kunnen ook 8 uur lang achter elkaar Minecraft spelen. Niks mis met de concentratiespanne.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 3 maart 2021 @ 14:01:09 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198301691
quote:
6s.gif Op woensdag 3 maart 2021 13:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Typisch gezeur van oude mensen. Ze kunnen ook 8 uur lang achter elkaar Minecraft spelen. Niks mis met de concentratiespanne.
Uiteraard is dit typisch gezeur. Dat maakt Tiktok echter niet minder irritant. Irritatie is sowieso een subjectief iets.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 3 maart 2021 @ 16:25:18 #201
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198303633
Bij ons in de buurt staat een campertje geparkeerd met daarop de naam ‘JAMper’.

Toeval?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 3 maart 2021 @ 19:07:56 #202
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198306165
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:25 schreef Lienekien het volgende:
Bij ons in de buurt staat een campertje geparkeerd met daarop de naam ‘JAMper’.

Toeval?
I think not. Bij ons in de kast staat een potje geparkeerd met daarop ‘JAMpot’

Ook geen toeval denk ik.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198307311
Kan geen toeval zijn.

Ik tref in mijn Spotify-favorieten liedjes aan van Pearl JAM en Etta JAMes.
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:47:38 #204
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_198311034
Ik heb vandaag twee potten JAM gekocht.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 10 maart 2021 @ 21:41:54 #205
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_198435693
Ik zie je in de quizchat langskomen, Bosbeetle.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_198524655
Als Frollo jarig is, komt hij toch altijd even buurten?
Aldus.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 18:49:24 #207
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_198591219
Als jullie het INTERNETFENOMEEN I.R.BABOON in bijna-levenden lijve willen zien in deze coronatijd moeten jullie zondag om 20.00 naar RTL 4 kijken. Hopelijk later dit jaar weer bij obscure concertjes bij u in de buurt.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Admin zaterdag 20 maart 2021 @ 23:07:52 #208
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_198611819
quote:
3s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 18:49 schreef I.R.Baboon het volgende:
Als jullie het INTERNETFENOMEEN I.R.BABOON in bijna-levenden lijve willen zien in deze coronatijd moeten jullie zondag om 20.00 naar RTL 4 kijken. Hopelijk later dit jaar weer bij obscure concertjes bij u in de buurt.
*O* *O*
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 22 maart 2021 @ 10:35:11 #209
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198631000
quote:
3s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 18:49 schreef I.R.Baboon het volgende:
Als jullie het INTERNETFENOMEEN I.R.BABOON in bijna-levenden lijve willen zien in deze coronatijd moeten jullie zondag om 20.00 naar RTL 4 kijken. Hopelijk later dit jaar weer bij obscure concertjes bij u in de buurt.
Gefeliciteerd, mede namens dwerg.
The love you take is equal to the love you make.
pi_198633546
Ik heb het gemist. -O-
  maandag 22 maart 2021 @ 14:03:54 #211
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198633618
quote:
9s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:59 schreef Gellius het volgende:
Ik heb het gemist. -O-
Je kan het wel terugzien. Bij Ziggo had ik niet de optie om door te spoelen (eerdere kandidaten en reclame) dus het is even geduld.

Sorry voor de spoiler. :+
The love you take is equal to the love you make.
pi_198633949
quote:
3s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 18:49 schreef I.R.Baboon het volgende:
Als jullie het INTERNETFENOMEEN I.R.BABOON in bijna-levenden lijve willen zien in deze coronatijd moeten jullie zondag om 20.00 naar RTL 4 kijken. Hopelijk later dit jaar weer bij obscure concertjes bij u in de buurt.
Dat heb je goed gedaan! Je pakte ze allemaal in. Ik zat naast een glunderende oud-mentor op de bank te kijken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 22 maart 2021 @ 23:06:35 #213
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_198642864
Ja ik kan me wel indenken dat Batuwu even tevreden achterover kan leunen. Misschien moet ik zelf maar de mentorrol oppakken richting de volgende generatie. Pope mailde me wel al meteen vandaag 'wanneer gaan we dure champagne drinken op jouw kosten' dus die komt al goed voor zichzelf op.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 1 april 2021 @ 13:09:02 #214
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_198794072
quote:
14s.gif Op maandag 22 maart 2021 23:06 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja ik kan me wel indenken dat Batuwu even tevreden achterover kan leunen. Misschien moet ik zelf maar de mentorrol oppakken richting de volgende generatie. Pope mailde me wel al meteen vandaag 'wanneer gaan we dure champagne drinken op jouw kosten' dus die komt al goed voor zichzelf op.
Pope heeft nog een hoop te leren! Als je iemand uitnodigt voor dure champagne betaal je daar vanzelfsprekend natuurlijk nooit zelf voor. Het is een stuk beter gewoon die champagne te gaan drinken en als iemand dan om geld gaat zeuren daar heel verontwaardigd op te reageren. 'Wat ben jij ordinair zeg, met je 're-kuh-ning.' Ik ben toch geen proleet ofzo, dat ik daar zelf voor moet betalen?'
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 1 april 2021 @ 15:57:44 #215
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198799115
quote:
7s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:09 schreef JAM het volgende:

[..]

Pope heeft nog een hoop te leren! Als je iemand uitnodigt voor dure champagne betaal je daar vanzelfsprekend natuurlijk nooit zelf voor. Het is een stuk beter gewoon die champagne te gaan drinken en als iemand dan om geld gaat zeuren daar heel verontwaardigd op te reageren. 'Wat ben jij ordinair zeg, met je 're-kuh-ning.' Ik ben toch geen proleet ofzo, dat ik daar zelf voor moet betalen?'
Zit je nog wel eens op chess.com, JAM? Ik heb je daar wel gevonden onder de naam PaulFletcher maar je reageert niet op mijn uitdaging.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 2 april 2021 @ 01:12:25 #216
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_198812825
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zit je nog wel eens op chess.com, JAM? Ik heb je daar wel gevonden onder de naam PaulFletcher maar je reageert niet op mijn uitdaging.
Nee, Loewies, ik gebruik lichess.org. Aldaar is het geval dat niemand weet, niemand weet, dat ik Reempelsnikkel heet. Ik speel eigenlijk aleen 1+0 of twee dagen per zet. Dat slaat natuurlijk nergens op, maar ja. Ieder zijn meug.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 2 april 2021 @ 06:58:53 #217
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198814756
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 01:12 schreef JAM het volgende:

[..]

Nee, Loewies, ik gebruik lichess.org. Aldaar is het geval dat niemand weet, niemand weet, dat ik Reempelsnikkel heet. Ik speel eigenlijk aleen 1+0 of twee dagen per zet. Dat slaat natuurlijk nergens op, maar ja. Ieder zijn meug.
Dat 1+ 0 heb ik tegen je gespeeld in de Haagse schaakclub. Pure waanzin inderdaad.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 2 april 2021 @ 10:06:36 #218
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_198816298
Ik zit sinds kort ook regelmatig op lichess, vooral om potjes te bekijken, en dan verwonder ik me graag over al die bizarre varianten als King of the Hill en Racing Kings. Dat gaat heel mooi vanaf een ipadje. Ik ben zelf Heel Slecht, overigens.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 2 april 2021 @ 10:09:15 #219
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198816334
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 april 2021 10:06 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik zit sinds kort ook regelmatig op lichess, vooral om potjes te bekijken, en dan verwonder ik me graag over al die bizarre varianten als King of the Hill en Racing Kings. Dat gaat heel mooi vanaf een ipadje. Ik ben zelf Heel Slecht, overigens.
Ik ben zelf ook best slecht, al kruipt mijn niveau langzaam weer omhoog nu ik weer vaker schaak. Ik doe meestal zo'n 5 potjes van 3 dagen tegelijk. Het is wel verslavend, je telefoon trilt dan en dan kun je weer een zetje doen. Tijdens vergaderingen denken mensen dan dat je een belangrijk appje moet beantwoorden of zo.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 4 april 2021 @ 19:16:37 #220
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_198853714
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 10:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook best slecht, al kruipt mijn niveau langzaam weer omhoog nu ik weer vaker schaak. Ik doe meestal zo'n 5 potjes van 3 dagen tegelijk. Het is wel verslavend, je telefoon trilt dan en dan kun je weer een zetje doen. Tijdens vergaderingen denken mensen dan dat je een belangrijk appje moet beantwoorden of zo.
Nou, als je eens in de gelegenheid bent, doe er maar eentje bij. Ik zag dat IR me al gevonden had, ondanks dat niemand weet dat ik Reempelsnikkel heet.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zondag 4 april 2021 @ 19:52:23 #221
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198854226
quote:
14s.gif Op zondag 4 april 2021 19:16 schreef JAM het volgende:

[..]

Nou, als je eens in de gelegenheid bent, doe er maar eentje bij. Ik zag dat IR me al gevonden had, ondanks dat niemand weet dat ik Reempelsnikkel heet.
Is de rating daar vergelijkbaar met de ELO? Dan zit je wel erg hoog!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198854239
Heeft iedereen hier gezegende paasdagen?
  maandag 5 april 2021 @ 11:05:08 #223
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198861598
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 19:53 schreef Fugue het volgende:
Heeft iedereen hier gezegende paasdagen?
Of ze gezegend zijn weet ik niet, F. Maar verder gaat het wel goed. Ben jij nu een TTK-modje dat je dit komt checken?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198861676
quote:
7s.gif Op maandag 5 april 2021 11:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Of ze gezegend zijn weet ik niet, F. Maar verder gaat het wel goed. Ben jij nu een TTK-modje dat je dit komt checken?
Al een tijdje :Y
  maandag 5 april 2021 @ 15:15:38 #225
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_198865016
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 19:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Is de rating daar vergelijkbaar met de ELO? Dan zit je wel erg hoog!
Dat durf ik niet te zeggen. Als ik zo kijk naar de mensen die ik ken van de schaakvereniging die daar ook spelen, lijkt het me ietwat aan de hoge kant, zo'n 50-150 punten o.i.d.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 5 april 2021 @ 19:49:08 #226
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198869698
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 11:10 schreef Fugue het volgende:

[..]

Al een tijdje :Y
ok dan! Ik wist niet dat jij mijn baas dus was!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 5 april 2021 @ 19:49:39 #227
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198869709
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 15:15 schreef JAM het volgende:

[..]

Dat durf ik niet te zeggen. Als ik zo kijk naar de mensen die ik ken van de schaakvereniging die daar ook spelen, lijkt het me ietwat aan de hoge kant, zo'n 50-150 punten o.i.d.
Dat is altijd nog hoog zat!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 7 april 2021 @ 16:46:37 #228
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_198900476
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 19:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is altijd nog hoog zat!
Ik kan ook wel een beetje schaken hoor. In vergelijking met de rest van de club sta ik strak onderaan, maar ja, dat is dan ook een behoorlijk harde leerschool. Elders in de regio geniet ik wat meer aanzien. :D .

[ Bericht 0% gewijzigd door JAM op 08-04-2021 00:42:56 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 12 april 2021 @ 13:56:19 #229
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198972905
Nou mensen, TTK is dood, leve LIT.
The love you take is equal to the love you make.
pi_198973122
quote:
81s.gif Op maandag 12 april 2021 13:56 schreef Lienekien het volgende:
Nou mensen, TTK is dood, leve LIT.
Hierom gok ik
LIT / iemand verstand van boeken?

Wel een verbetering
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  maandag 12 april 2021 @ 14:29:10 #231
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198973289
quote:
10s.gif Op maandag 12 april 2021 14:15 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

Hierom gok ik
LIT / iemand verstand van boeken?

Wel een verbetering
Wat een flauwekul.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 12 april 2021 @ 14:58:57 #232
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_198973618
Ik heb even geen zin om het uit te zoeken, maar ik kan me zomaar indenken dat theater ook niet helemaal de lading dekte.

Aan de andere kant zou het mooi zijn als iemand venndiagrammatjes kan maken van hoe literatuur, taal en kunst zich toch elkaar verhielden en hoe dat nu het geval gaat zijn met literatuur, taal en kunst.

Om alvast maar mijn 2 cents te geven: Ik denk niet dat er literatuur is die niet onder de taal valt. Misschien wel die niet onder de kunst valt.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 12 april 2021 @ 15:50:29 #233
319979 Fok-it
All is well
pi_198974228
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 14:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat een flauwekul.
Over het algemeen is het niet heel gek om te kijken naar welke topics het best lopen in een forum en daar je naam op af te stemmen. Dat literatuur dan populairder is dan andere vormen van kunst is al snel te zien.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 15:58:50 #234
42184 crew  DaMart
pi_198974347
quote:
81s.gif Op maandag 12 april 2021 13:56 schreef Lienekien het volgende:
Nou mensen, TTK is dood, leve LIT.
De naam van het forum is gewijzigd, maar qua inhoud verandert er niets. Het maakt het alleen makkelijker voor users om het forum waar topics over boeken thuishoren, te vinden. En dat is toch een van de belangrijkste onderwerpen van dit forum.

En eigenlijk heette TTK vroeger natuurlijk ook LIT (toen nog Literatureluurs).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 12 april 2021 @ 15:59:31 #235
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198974357
quote:
14s.gif Op maandag 12 april 2021 15:50 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Over het algemeen is het niet heel gek om te kijken naar welke topics het best lopen in een forum en daar je naam op af te stemmen. Dat literatuur dan populairder is dan andere vormen van kunst is al snel te zien.
De laatste keer dat ik het hier over Literatuur gehad heb werden we bruut onderbroken door de aanslagen op het WTC.
Wat dat betreft kan het beter OUD heten. Van geoudehoer. Maar die afkorting was al in gebruik.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 12 april 2021 @ 16:01:05 #236
319979 Fok-it
All is well
pi_198974376
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 15:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik het hier over Literatuur gehad heb werden we bruut onderbroken door de aanslagen op het WTC.
Wat dat betreft kan het beter OUD heten. Van geoudehoer. Maar die afkorting was al in gebruik.
Nou ja, literatuur, literatuur. Je kan je afvragen wat daar allemaal onder valt. De meeste mensen die hier posten welke boeken ze hebben gelezen hebben het niet over Dante en Shakespeare, maar Dan Brown mag je dan ook wel onder literatuur scharen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 12 april 2021 @ 16:01:10 #237
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198974378
Kan niet wachten op al die users die hun literatuurtopics komen openen.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 12 april 2021 @ 16:02:06 #238
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198974387
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 16:01 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Nou ja, literatuur, literatuur. Je kan je afvragen wat daar allemaal onder valt. De meeste mensen die hier posten welke boeken ze hebben gelezen hebben het niet over Dante en Shakespeare, maar Dan Brown mag je dan ook wel onder literatuur scharen
Ja, daar gaan we al.

Noem het dan BOE van boeken.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 12 april 2021 @ 16:02:28 #239
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198974390
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 16:01 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Nou ja, literatuur, literatuur. Je kan je afvragen wat daar allemaal onder valt. De meeste mensen die hier posten welke boeken ze hebben gelezen hebben het niet over Dante en Shakespeare, maar Dan Brown mag je dan ook wel onder literatuur scharen
Dan Brown is eigenlijk anti-literatuur. Op de achterkant van een pak hagelslag vind je vaak literatuur van een hoger niveau dan dat.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 12 april 2021 @ 16:02:52 #240
319979 Fok-it
All is well
pi_198974395
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 16:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, daar gaan we al.

Noem het dan BOE van boeken.
Daar heb ik een paar maanden geleden een voorstel voor gedaan toevallig. Maar dat werd niet gehonoreerd :P

Maar met BOE sluit je natuurlijk alle andere kunstvormen uit he, ook niet de bedoeling.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Beste/leukste mod 2022 maandag 12 april 2021 @ 16:03:25 #241
319979 Fok-it
All is well
pi_198974402
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 16:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan Brown is eigenlijk anti-literatuur. Op de achterkant van een pak hagelslag vind je vaak literatuur van een hoger niveau dan dat.
Ja, ben ik het persoonlijk wel een beetje mee eens, maar met zo'n insteek zet je ook een hoop lezers weg die plezier vinden in makkelijkere lectuur :P
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 16:04:09 #242
42184 crew  DaMart
pi_198974412
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 16:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, daar gaan we al.

Noem het dan BOE van boeken.
Dan schrikken mensen.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 12 april 2021 @ 16:06:20 #243
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198974434
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 16:02 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Daar heb ik een paar maanden geleden een voorstel voor gedaan toevallig. Maar dat werd niet gehonoreerd :P

Maar met BOE sluit je natuurlijk alle andere kunstvormen uit he, ook niet de bedoeling.
Met LIT niet? Dat is nou ook niet echt een naam dat je denkt ‘ha, daar moet ik wezen met mijn topic over toneel of schilderijen’.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 16:08:16 #244
42184 crew  DaMart
pi_198974460
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 16:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Met LIT niet? Dat is nou ook niet echt een naam dat je denkt ‘ha, daar moet ik wezen met mijn topic over toneel of schilderijen’.
Nou ja, in de volledige naam komen taal en kunst nog steeds terug natuurlijk. En theater is ook een vorm van kunst.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 12 april 2021 @ 16:09:03 #245
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198974466
Kijk, daar heb je het gelazer al.

quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 16:06 schreef Sumppi het volgende:
[..]

Ik zocht TTK en kon het subforum niet vinden. Mogelijk kan ik als vrijwilliger aan de slag bij de bibliotheek.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 12 april 2021 @ 16:09:54 #246
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198974476
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 16:08 schreef DaMart het volgende:

[..]

Nou ja, in de volledige naam komen taal en kunst nog steeds terug natuurlijk. En theater is ook een vorm van kunst.
Ja, onder de mods is er wel draagvlak.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 12 april 2021 @ 16:16:59 #247
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_198974576
maarwatmaakthetnouallemaaltochuitjongens?
A rose by any other name would smell as sweet
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 12 april 2021 @ 16:24:12 #248
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198974670
Ze pakken ons alles af.

En niemand leest nog Vestdijk. :'(
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 12 april 2021 @ 16:27:09 #249
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_198974713
Ik wilde hier al een hele tijd met Gellius delen dat ik laatst 2 hele late Brakmans gelezen heb, waar werkelijk geen touw meer aan vast valt te knopen. Heel louterend.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 12 april 2021 @ 16:33:58 #250
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198974784
quote:
2s.gif Op maandag 12 april 2021 16:27 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik wilde hier al een hele tijd met Gellius delen dat ik laatst 2 hele late Brakmans gelezen heb, waar werkelijk geen touw meer aan vast valt te knopen. Heel louterend.
Brakman was bevriend met Vestdijk. Dat lees ik nu in een artikel over de biografie van Brakman.

Allebei vreemdgangers, trouwens.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 12 april 2021 @ 16:37:09 #251
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198974819
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 12 april 2021 @ 16:41:20 #252
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_198974858
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 16:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Brakman was bevriend met Vestdijk. Dat lees ik nu in een artikel over de biografie van Brakman.

Allebei vreemdgangers, trouwens.
Ja daardoor moest ik er aan denken. Het liefdesleven van Brakman was overigens wel wat saaier dan dat van Vestdijk.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 12 april 2021 @ 16:43:25 #253
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_198974882
Ik weet niet of ik het destijds hier gedeeld had, maar om dit interview met brakman en z'n groupie-die-toch-niet-z'n-biograaf-werd heb ik bijzonder moeten lachen: https://www.vn.nl/willem-brakman-de-biograaf-als-souffleur/
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 12 april 2021 @ 16:49:40 #254
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198974945
Dan is het nu tijd voor een gedicht.

Geen wonde is zo diep als gij,-
Maar ‘t peilen gaat maar tot de rozen
Die voor éen zomer uitgekozen
Hun wanhoop loozen zij aan zij.

Bezit ‘k haar dan in mijmerij?
Eén daad’loos uur,- welk bleek verpoozen!
En weer de krenkingen der rozen,
Hun roode kreuken: zoo zijt gij.

Vergank’lijkheid leeft nooit alleen.
Gepaard vergaat men traag, en geen
Bevel zal zoo als ‘t háre duren.

Zoodat ik, met haar lot begaan,
Den meimaand opsla van haar naam
En haar bezit in schemeruren.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 12 april 2021 @ 16:50:59 #255
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198974954
quote:
7s.gif Op maandag 12 april 2021 16:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik weet niet of ik het destijds hier gedeeld had, maar om dit interview met brakman en z'n groupie-die-toch-niet-z'n-biograaf-werd heb ik bijzonder moeten lachen: https://www.vn.nl/willem-brakman-de-biograaf-als-souffleur/
Meh, daarvoor moet men lid zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_198975172
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 16:01 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Nou ja, literatuur, literatuur. Je kan je afvragen wat daar allemaal onder valt. De meeste mensen die hier posten welke boeken ze hebben gelezen hebben het niet over Dante en Shakespeare, maar Dan Brown mag je dan ook wel onder literatuur scharen
Als het dan toch moet aansluiten bij de beleving van de gemiddelde user, was LIH beter geweest.

Linkse Hobbies.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 12 april 2021 @ 17:16:08 #257
319979 Fok-it
All is well
pi_198975230
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 17:10 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Als het dan toch moet aansluiten bij de beleving van de gemiddelde user, was LIH beter geweest.

Linkse Hobbies.
Ik mag toch hopen dat er genoeg rechtse stemmers lezen, naar een museum gaan of van andere kunst houden.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 12 april 2021 @ 17:17:02 #258
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198975241
F een eind op met je politiek.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 17:23:54 #259
42184 crew  DaMart
pi_198975310
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 17:10 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Als het dan toch moet aansluiten bij de beleving van de gemiddelde user, was LIH beter geweest.

Linkse Hobbies.
Dan had het jou meer aangesproken, bedoel je?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_198976046
Lit. Hmpf. Chicklit?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 12 april 2021 @ 18:51:03 #261
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198976266
Lit light.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 12 april 2021 @ 19:07:24 #262
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198976466
200519_1_babes_22052020_25.jpg
Kijk, dit is natuurlijk best een schattige en grappige foto van de FP.
Maar als hier bijvoorbeeld 2 achtjarige meisjes te zien waren, die zenuwachtig lachten terwijl ze omringd werden door 5 volwassen mannen met duidelijk zichtbare grote bulten in hun leren broeken, dan vond niemand dat schattig. Snappen jullie dat nou?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 12 april 2021 @ 19:09:38 #263
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198976494
Ik geef ook eerlijk toe dat ik best een van die jongetjes zou willen zijn. En dan gewoon even lekker geknuffeld door die dame op rechts. Niks seksueels of zo, maar gewoon even stevig tegen die borsten aangedrukt worden en door mijn haar gestreeld.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198976504
quote:
7s.gif Op maandag 12 april 2021 19:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Sorry F! Dat wist ik niet. Ik kom vooral in de LPT. Vroeger ging het daar echt over literatuur (of kunst)
Wat heb je recent gelezen of wat vind je echt goed dan?
Boekenclub niets voor jou? Ik heb nu net De Kunstmeisjes uit van Mirjam Kooiman en de laatste tijd lees ik veel van Kristin Hannah.
  maandag 12 april 2021 @ 19:10:26 #265
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198976508
Of anders dit biggetje
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 12 april 2021 @ 19:11:20 #266
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198976523
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 19:10 schreef Fugue het volgende:

[..]

Boekenclub niets voor jou? Ik heb nu net De Kunstmeisjes uit van Mirjam Kooiman en de laatste tijd lees ik veel van Kristin Hannah.
Daar zal ik dan eens gaan kijken. Ik lees meestal oude boeken, maar wellicht doe ik nog inspiratie op.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 12 april 2021 @ 19:12:06 #267
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198976535
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 19:07 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk, dit is natuurlijk best een schattige en grappige foto van de FP.
Maar als hier bijvoorbeeld 2 achtjarige meisjes te zien waren, die zenuwachtig lachten terwijl ze omringd werden door 5 volwassen mannen met duidelijk zichtbare grote bulten in hun leren broeken, dan vond niemand dat schattig. Snappen jullie dat nou?
Ik ga me nu oprecht afvragen welke van die kutusers allemaal kloontjes van jou zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_198976541
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 19:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daar zal ik dan eens gaan kijken. Ik lees meestal oude boeken, maar wellicht doe ik nog inspiratie op.
Hoe oud precies?
  maandag 12 april 2021 @ 19:14:15 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198976571
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 19:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ga me nu oprecht afvragen welke van die kutusers allemaal kloontjes van jou zijn.
Ik heb geen klonen, behalve Bram wiens achternaam ik vergeten ben. Dat was een goede kloon.
Het verbaast me dat mijn post je verbaast. je kent me toch al even.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 12 april 2021 @ 19:15:15 #270
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198976584
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 19:12 schreef Fugue het volgende:

[..]

Hoe oud precies?
Nou ja, die boeken hoeven niet per se oud te zijn, maar lang geleden geschreven bedoel ik dan.
Meestal zo tussen de Frans-Pruissische oorlog en WOII in. Dat is voor mij de glorietijd van de Europese beschaving.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 12 april 2021 @ 19:16:56 #271
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198976608
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 19:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ga me nu oprecht afvragen welke van die kutusers allemaal kloontjes van jou zijn.
Bram Duikelaar. Dat was mijn kloon.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 12 april 2021 @ 19:20:06 #272
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198976663
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 19:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb geen klonen, behalve Bram wiens achternaam ik vergeten ben. Dat was een goede kloon.
Het verbaast me dat mijn post je verbaast. je kent me toch al even.
Ik ben niet verbaasd. Ik word een beetje moe van dat flauwe geprovoceer.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 12 april 2021 @ 19:21:48 #273
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198976690
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 19:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ben niet verbaasd. Ik word een beetje moe van dat flauwe geprovoceer.
Misschien voel jij je te snel geprovoceerd. Dat kan natuurlijk ook, zeker in de tegenwoordige tijd. Ik zag gewoon de bovenstaande foto in dat balkje onderin en klikte erop (random pic van de dag). Daarna repostte ik hem dan hier met mijn gedachte erbij. Hoe kom je erbij dat ik jou of enig andere user in deze teloorgegane topicreeks hier mee zou willen provoceren?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 12 april 2021 @ 19:24:06 #274
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198976731
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 19:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Misschien voel jij je te snel geprovoceerd. Dat kan natuurlijk ook, zeker in de tegenwoordige tijd. Ik zag gewoon de bovenstaande foto in dat balkje onderin en klikte erop (random pic van de dag). Daarna repostte ik hem dan hier met mijn gedachte erbij. Hoe kom je erbij dat ik jou of enig andere user in deze teloorgegane topicreeks hier mee zou willen provoceren?
Je kent mij toch ook onderhand? Dan weet je toch ook wel dat ik niet van het soort bent dat die ondeugende geile LXIV een guitige aai over zijn bol geeft als hij iets opmerkt als hierboven in commentaar op die foto?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 12 april 2021 @ 19:25:54 #275
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198976759
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 19:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je kent mij toch ook onderhand? Dan weet je toch ook wel dat ik niet van het soort bent dat die ondeugende geile LXIV een guitige aai over zijn bol geeft als hij iets opmerkt als hierboven in commentaar op die foto?
Maar Lienekien, die foto is toch helemaal niet provocerend of zelfs maar NSFW! Als het nu een pornografische afbeelding was waar ik me van kan voorstellen dat mensen daar liever niet mee geconfronteerd worden dan post ik hem niet of zet hem in een spoiler-tag. Maar deze foto ‘moet toch kunnen’ zoals ze dat tegenwoordig zeggen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198976805
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 17:23 schreef DaMart het volgende:

[..]

Dan had het jou meer aangesproken, bedoel je?
Wat mij betreft heet dit forum nog steeds K&L.
  maandag 12 april 2021 @ 20:03:41 #277
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_198977567
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 16:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Meh, daarvoor moet men lid zijn.
Ik heb iets semi-illegaals voor je gedaan: https://www.docdroid.net/(...)af-als-souffleur-pdf
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 12 april 2021 @ 20:28:53 #278
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198978011
quote:
7s.gif Op maandag 12 april 2021 20:03 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ik heb iets semi-illegaals voor je gedaan: https://www.docdroid.net/(...)af-als-souffleur-pdf
^O^

Ik ga het lezen!

Ik heb het gelezen. Een lach en een traan. Deze biograaf heeft zijn werk dus niet af kunnen maken.

Ik zie dat de biografie uit 2020 via mijn bibliotheekabonnement online te lezen is...

Zo ben ik laatst ook online in De Gulag Archipel begonnen. :o

[ Bericht 19% gewijzigd door Lienekien op 12-04-2021 21:02:27 ]
The love you take is equal to the love you make.
pi_198978403
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 16:09 schreef Lienekien het volgende:
Kijk, daar heb je het gelazer al.
[..]

Wordt dit dan LITLPT?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  maandag 12 april 2021 @ 21:02:47 #280
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198978479
quote:
11s.gif Op maandag 12 april 2021 20:57 schreef Sumppi het volgende:

[..]

Wordt dit dan LITLPT?
;(
The love you take is equal to the love you make.
pi_198978500
Ik had een strijdbaar 'NOOIT!' verwacht.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  maandag 12 april 2021 @ 21:07:20 #282
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198978552
quote:
9s.gif Op maandag 12 april 2021 21:03 schreef Sumppi het volgende:
Ik had een strijdbaar 'NOOIT!' verwacht.
Ik ben geen Don Quichot. -O-
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 12 april 2021 @ 21:07:27 #283
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_198978554
Ik zat te kijken wanneer het eerste topic dat TTKLPT heette geopend werd en tijdens die zoektocht bemerkte ik dat k_man z'n account heeft opgeblazen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 12 april 2021 @ 21:08:14 #284
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198978568
quote:
2s.gif Op maandag 12 april 2021 21:07 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik zat te kijken wanneer het eerste topic dat TTKLPT heette geopend werd en tijdens die zoektocht bemerkte ik dat k_man z'n account heeft opgeblazen.
Die is via een zijdeur verdwenen. Al best een tijdje, volgens mij.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 12 april 2021 @ 21:11:24 #285
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_198978607
Ok jongens: de RESULTATEN VAN MIJN ONDERZOEK.

-----------------------------------
Met dank aan: De postgeschiedenis van broer.

Alhier, 11 oktober 2008: LIT / K&L LPT Huwelijken en begravenissen

Dus toen was het nog K&L

En dan presenteer ik nu: 3 november 2008: LIT / 'TTK'LPT en niemand weet meer welk deel

Dussem dit overleven we ook wel weer
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 12 april 2021 @ 21:13:55 #286
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_198978640
Dat eerste topic is bij nalezen overigens ook het topic waartijdens dwerg zichzelve klemgezet had.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 12 april 2021 @ 21:26:18 #287
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198978842
quote:
2s.gif Op maandag 12 april 2021 21:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat eerste topic is bij nalezen overigens ook het topic waartijdens dwerg zichzelve klemgezet had.
:o
The love you take is equal to the love you make.
pi_198978893
Ik vond k_man altijd al een pedante kwal.
Aldus.
  maandag 12 april 2021 @ 21:33:52 #289
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198978976
quote:
2s.gif Op maandag 12 april 2021 21:29 schreef Z het volgende:
Ik vond k_man altijd al een pedante kwal.
Dwerg zit hardop te grinniken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_198980711
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 12 april 2021 @ 23:49:20 #291
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198980929


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_198981915
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 19:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Bram Duikelaar. Dat was mijn kloon.
Andre70
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 13 april 2021 @ 08:52:19 #293
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198982336
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 april 2021 07:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Andre70
Wat heb jij toch een olifantengeheugen, S!. Natuurlijk. Andre70!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198985219
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 08:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat heb jij toch een olifantengeheugen, S!. Natuurlijk. Andre70!
Godverdomme, wat fantasieloos.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 13 april 2021 @ 13:14:22 #295
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198985503
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 april 2021 12:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Godverdomme, wat fantasieloos.
Dat was een kloon om de figuur Bram Duikelaar te introduceren. En die was zeker niet fantasieloos.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198986383
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 13:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat was een kloon om de figuur Bram Duikelaar te introduceren. En die was zeker niet fantasieloos.
Ik meen mij te herinneren dat je Andre70 ook had gemaakt om een personage te hebben, een ietwat naïeve maar niet domme jongen. Maar ik kan dat niet terugvinden zo snel.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_199086134
Ik wil best even terugkomen op de Late Brakman. Op zichzelf al een boektitel, overigens.
Welke waren het, IR?
  woensdag 21 april 2021 @ 14:33:50 #298
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_199098431
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 april 2021 17:06 schreef Gellius het volgende:
Ik wil best even terugkomen op de Late Brakman. Op zichzelf al een boektitel, overigens.
Welke waren het, IR?
Het waren De Gifmenger en Moenens Luchtige Sprongen. Allebei bij Kok van de plank, ze zagen er redelijk ongelezen uit. Je mag ze altijd lenen hoor.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_199099339
Neu neu, ik haal ze zelf wel een keertje bij Kok van de plank. Ik ben niet zo'n boekenlener.
  donderdag 22 april 2021 @ 19:45:46 #300
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199114673
Hier staan de eerste aardbeien van de koude grond alweer in bloei! Hoe is dat in het barre noorden @sigme ?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 26 april 2021 @ 21:14:11 #301
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_199170345
Laten we deze editie eens afsluiten met een mooi gedicht.

Stop all the clocks, cut off the telephone,
Prevent the dog from barking with a juicy bone,
Silence the pianos and with muffled drum
Bring out the coffin, let the mourners come.

Let aeroplanes circle moaning overhead
Scribbling on the sky the message ‘He is Dead’.
Put crepe bows round the white necks of the public doves,
Let the traffic policemen wear black cotton gloves.

He was my North, my South, my East and West,
My working week and my Sunday rest,
My noon, my midnight, my talk, my song;
I thought that love would last forever: I was wrong.

The stars are not wanted now; put out every one,
Pack up the moon and dismantle the sun,
Pour away the ocean and sweep up the wood;
For nothing now can ever come to any good.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')