Maar als ze in in begin van volgend jaar in grote hoeveelheden kunnen leveren misschien wel op korte termijn het meest hoopvolle vaccin.quote:Op vrijdag 18 december 2020 19:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
alleen niet zo effectief en meer bijwerkingen
Jep!quote:Op vrijdag 18 december 2020 19:52 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Geen idee of deze link werkt:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20201218_92558374
Ik hoop echt dat ze uiteindelijk boven die 62% effectief blijken te liggen. Ik begrijp dat het (voor o.a. de WHO) vanuit het opzicht van globale pandemiebestrijding goed genoeg is, maar vanuit persoonlijk oogpunt zal het voor veel mensen toch een beetje mager voelen. Weet je toch niet zeker of je wel beschermd bent. En als je dan ook nog zware bijwerkingen riskeert... Ik denk dat een lage effectiviteit wel problematisch kan zijn voor de bereidheid om zich te laten vaccineren. Door normale mensen, bedoel ik. Anti-vaxxers gaan sowieso niet.quote:Op vrijdag 18 december 2020 19:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
alleen niet zo effectief en meer bijwerkingen
We weten al vanaf het begin dat temperatuur an sich weinig uitmaakt. Andere seizoensfactoren waarschijnlijk wel.quote:Op vrijdag 18 december 2020 20:14 schreef capricia het volgende:
Mexico-city ook drie weken lockdown.
Terwijl het daar warm is.
Ook goedemorgen. Zoek eerst eens even de tijdlijn op voordat je dit soort ongeinformeerde veroordelende statements maakt.quote:Op vrijdag 18 december 2020 19:25 schreef Breekfast het volgende:
Stukje uit de NRC vandaag:
[..]
IT-systemen zijn niet klaar. Belscripts zijn niet klaar. Daar is echt geen excuus voor.
En waarom heeft de gezondheidsraad nog zoveel tijd nodig voor zijn advies?
Brazilië gaat ook slecht. En ik vraag me af hoe warm het in Los Angeles is nu.quote:Op vrijdag 18 december 2020 20:14 schreef capricia het volgende:
Mexico-city ook drie weken lockdown.
Terwijl het daar warm is.
Dat gegeven boeit me eigenlijk nog steeds wel. Dat er op aanwijzingen na dat het relateert aan vitamine D door zonlicht bijvoorbeeld en dergelijke zaken er toch zo veel duisternis is waarom een seizoensgriep een seizoensgriep is. Het virus zal niet andere dingen gaan doen maar dan er dan toch zo veel onduidelijk is over het de verspreiding gaat en het lichaam reageert.quote:Op vrijdag 18 december 2020 20:16 schreef Jane het volgende:
[..]
We weten al vanaf het begin dat temperatuur an sich weinig uitmaakt. Andere seizoensfactoren waarschijnlijk wel.
Oh ja? Ik had juist begrepen dat het daar over de piek heen leek te zijn en weer op z'n retour was, maar ik heb het niet zo nauw gevolgd eerlijk gezegd.quote:
LA is een graad of 20 - 25 nu.quote:Op vrijdag 18 december 2020 20:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Brazilië gaat ook slecht. En ik vraag me af hoe warm het in Los Angeles is nu.
Ja, dat is een van de verbazende dingen die ik geleerd heb tijdens deze pandemie: hoe weinig we eigenlijk weten over hoe deze dingen precies werken.quote:Op vrijdag 18 december 2020 20:21 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat gegeven boeit me eigenlijk nog steeds wel. Dat er op aanwijzingen na dat het relateert aan vitamine D door zonlicht bijvoorbeeld en dergelijke zaken er toch zo veel duisternis is waarom een seizoensgriep een seizoensgriep is. Het virus zal niet andere dingen gaan doen maar dan er dan toch zo veel onduidelijk is over het de verspreiding gaat en het lichaam reageert.
Een negatieve test overleggen voor buitenlanders is toch wel een nieuwe regel? Je komt als Nederlander zonder test, straks België niet meer in. Terwijl voorheen je zonder problemen 24-48 uur mocht verblijven.quote:Op vrijdag 18 december 2020 20:11 schreef crystal_meth het volgende:
Samenvatting Vandenbroucke (België): geen nieuwe regels, maar strenger toezicht op naleving van de bestaande regels.
En er zit blijkbaar een anti-vaxxer tussen de journalisten, ik hoorde woorden als "anti-democratique"
Ja, hier hetzelfde. Ik vond het fascinerend dat we in april ofzo hoorden: "Er is meer wat we nog niet weten van het immuunsysteem dan wel, dus we weten eigenlijk niet heel goed waarom iets op een bepaalde manier gedaan wordt"quote:Op vrijdag 18 december 2020 20:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is een van de verbazende dingen die ik geleerd heb tijdens deze pandemie: hoe weinig we er eigenlijk over weten hoe deze dingen precies werken.
Als je het leest gaat het erom als je langer dan 48uur verblijft.. Dus het valt dan wel meequote:Op vrijdag 18 december 2020 20:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Een negatieve test overleggen voor buitenlanders is toch wel een nieuwe regel? Je komt als Nederlander zonder test, straks België niet meer in. Terwijl voorheen je zonder problemen 24-48 uur mocht verblijven.
Zeker weten.quote:Op vrijdag 18 december 2020 20:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is een van de verbazende dingen die ik geleerd heb tijdens deze pandemie: hoe weinig we eigenlijk weten over hoe deze dingen precies werken.
Mijn theorie is dat ze bij warm weer in warme landen juist veel binnen blijven. Terwijl in noordelijke landen mooi weer zo speciaal is dat we juist met zijn allen naar buiten gaan.quote:Op vrijdag 18 december 2020 20:16 schreef Jane het volgende:
[..]
We weten al vanaf het begin dat temperatuur an sich weinig uitmaakt. Andere seizoensfactoren waarschijnlijk wel.
De maatregelen worden in het leven geroepen om het shoppen en de drukte van buitenlanders vanwege het shoppen tegen te gaan.quote:Op vrijdag 18 december 2020 20:25 schreef RipCity het volgende:
[..]
Als je het leest gaat het erom als je langer dan 48uur verblijft.. Dus het valt dan wel meeShoppen kan dus gewoon.
Fantastisch is een groot woord, maar ik had de afgelopen 9 maanden liever in Zweden geleefd dan hier eerlijk gezegd. Vooral omdat de uitkomst uiteindelijk hetzelfde is: in lockdown in december tot de vaccinaties beginnen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 20:18 schreef NightDancert het volgende:
Nou, al die mensen die Zweden als voorbeeld van een fantastische strategie aanhaalden, kom er maar in.
De Zweden die ik spreek zijn er niet zo enthousiast over dat er in hun land een veelvoud van het aantal doden zijn gevallen dan in hun buurlanden.quote:Op vrijdag 18 december 2020 20:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Fantastisch is een groot woord, maar ik had de afgelopen 9 maanden liever in Zweden geleefd dan hier eerlijk gezegd. Vooral omdat de uitkomst uiteindelijk hetzelfde is: in lockdown in december tot de vaccinaties beginnen.
quote:1.
Why is influenza both seasonal and ubiquitous and where is the virus between epidemics?
2.
Why are the epidemics so explosive?
3.
Why do epidemics end so abruptly?
4.
What explains the frequent coincidental timing of epidemics in countries of similar latitudes?
5.
Why is the serial interval obscure?
6.
Why is the secondary attack rate so low?
7.
Why did epidemics in previous ages spread so rapidly, despite the lack of modern transport?
Dat kan.quote:Op vrijdag 18 december 2020 20:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
De Zweden die ik spreek zijn er niet zo enthousiast over dat er in hun land een veelvoud van het aantal doden zijn gevallen dan in hun buurlanden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |