Het zal voor velen een wat minder stoffig geluid zijn.quote:Op donderdag 17 december 2020 22:42 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
is 80s zo ontzettend geliefd dan?
Dat weet ik niet hoor. 80s is volgens mij een populairder decennium bij jongeren (die alle drie de decennia niet hebben meegemaakt) dan de 70s of de 90squote:Op donderdag 17 december 2020 22:30 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik denk dat veel van de huidige eighties-stemmers er over het algemeen ook bij waren, eigenlijk. Als je het breder bekijkt heb je wel gelijk.
Dat helpt zeker ook mee, inderdaad.quote:Op donderdag 17 december 2020 22:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet hoor. 80s is volgens mij een populairder decennium bij jongeren (die alle drie de decennia niet hebben meegemaakt) dan de 70s of de 90s
Neuh, die bewaar ikquote:Op donderdag 17 december 2020 22:40 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Valt mee, ik had een "houd je mond" verwacht.
Klopt wel, maar voor iedere goede plaat van Jimi Hendrix, Zeppelin of Sex Pistols in de 60s/70s heb je tien oubollige middle-of-the-road-gedrochten á la 'Afternoon Delight' of James Last. Dan snap ik dat stoffige imago prima.quote:Op donderdag 17 december 2020 22:56 schreef Dagoduck het volgende:
Stoffig is alleen als je naar van die popnummertjes luistert natuurlijk.
Jimi Hendrix is toch niet stoffig.
Man man man.
Dust in the wind, dat is pas stoffig.quote:Op donderdag 17 december 2020 22:56 schreef Dagoduck het volgende:
Stoffig is alleen als je naar van die popnummertjes luistert natuurlijk.
Jimi Hendrix is toch niet stoffig.
Man man man.
Whaha, Skyrockets in flight..quote:Op donderdag 17 december 2020 23:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nummers over quickies in de middag zijn natuurlijk nooit stoffig
Dat waait tenminste nog weg, Another One Bites The Dust is pas stoffigquote:Op donderdag 17 december 2020 23:21 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dust in the wind, dat is pas stoffig.
Ik wou een Dusty Springfield grapje maken, maar toch ook nietquote:Op donderdag 17 december 2020 23:21 schreef Zorro het volgende:
[..]
Afgelopen week nog even gespeeld op gitaar.quote:Op donderdag 17 december 2020 23:21 schreef Zorro het volgende:
[..]
Gelukkig alleen maar in Kansasquote:Op donderdag 17 december 2020 23:21 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat zou bij mij ook nogal stoffig zijn ben ik bang.quote:Op donderdag 17 december 2020 23:25 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Afgelopen week nog even gespeeld op gitaar.
Misschien wil Ziggy stardust hem wel maken.quote:Op donderdag 17 december 2020 23:23 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik wou een Dusty Springfield grapje maken, maar toch ook niet
Blijft een geniale film ja. Het Lambda Lambda Lambda broederschap was eigenlijk wel een soort 80's Black Lives Matter beweging hequote:Op donderdag 17 december 2020 23:43 schreef Yolk het volgende:
Ik moet bij typische jaren 80-muziek altijd denken aan deze foute scene. Nooit begrepen waarom de zwarte homoseksuele jongen werd gezien als nerd, maar goed.
Family Guy's Seth MacFarlane is een groot 80s-fan, en hij wil een reboot maken van Revenge of the Nerds.
Volgens mij had die poster wel een punt over stoffige muziekquote:Op donderdag 17 december 2020 23:32 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Misschien wil Ziggy stardust hem wel maken.
quote:Op donderdag 17 december 2020 23:43 schreef Yolk het volgende:
Ik moet bij typische jaren 80-muziek altijd denken aan deze foute scene. Nooit begrepen waarom de zwarte homoseksuele jongen werd gezien als nerd, maar goed.
Family Guy's Seth MacFarlane is een groot 80s-fan, en hij wil een reboot maken van Revenge of the Nerds.
90's lijkt qua stijlen van populair geworden nummers te divers/versnipperd om voorbij de 80's te kunnen gaan, ondanks dat er minstens zoveel tussen zit van hoog niveau (en ja, ook veel rommel).quote:Op donderdag 17 december 2020 22:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet hoor. 80s is volgens mij een populairder decennium bij jongeren (die alle drie de decennia niet hebben meegemaakt) dan de 70s of de 90s
Als je die kan, kun je ook Just Breathe van Pearl Jam (die ik bijna onder de knie heb haha)quote:Op donderdag 17 december 2020 23:25 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Afgelopen week nog even gespeeld op gitaar.
Ik heb het idee dat het collectieve geheugen wat jaren 70 betreft steeds selectiever aan het worden is. Artiesten als ABBA, Queen en Fleetwood Mac slaan wel aan bij een jonger publiek en doen het nog steeds goed (zelf Albatros is gestegen, zag ik), de wat minder bekende muziek uit die tijd raakt in de vergetelheid.quote:Op donderdag 17 december 2020 22:52 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Ik ben zelf een gigantische fan van 80s-muziek - geen idee waarom, de algehele sfeer van het decennium spreekt me meer aan dan dat van bijvoorbeeld de 70s en 60s (die hebben allebei inderdaad een iets 'stoffiger' imago).
Ik zag ook dat bijvoorbeeld Wake Me Up Before You Go Go en Everybody Wants To Rule The World op hun hoogste positie ooit staan, da's een teken dat het de 80s hits voor de wind gaat
Nee helemaal niet gek. Steeds meer ouderen haken af en steeds meer jongeren haken aan.quote:Op vrijdag 18 december 2020 07:52 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het collectieve geheugen wat jaren 70 betreft steeds selectiever aan het worden is. Artiesten als ABBA, Queen en Fleetwood Mac slaan wel aan bij een jonger publiek en doen het nog steeds goed (zelf Albatros is gestegen, zag ik), de wat minder bekende muziek uit die tijd raakt in de vergetelheid.
Jaren 60 wordt een beetje de prehistorie van de popmuziek. Ook niet zo heel gek.
quote:Op donderdag 17 december 2020 21:24 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer dat de Beatles niet de hofleverancier van de lijst zijn. Queen heeft ze ingehaald
quote:
Update; was vorig jaar al iets begonnen om dit mogelijk te maken en nu afgemaakt. Duetten tellen nu ook mee in de 'Meest voorkomende artiest', dus Queen staat nu op 34 (en vorig jaar ook bovenaan).quote:Op donderdag 17 december 2020 21:33 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja, wel als je de duetten meerekent.
Dat 'ziet' mijn stats-pagina nog niet.
Ook in de jaren 80 hoor, de kleinere artiesten, de Sandra's en de Feargal Sharkey's van de wereld zijn er ook niet meer in.quote:Op vrijdag 18 december 2020 07:52 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het collectieve geheugen wat jaren 70 betreft steeds selectiever aan het worden is. Artiesten als ABBA, Queen en Fleetwood Mac slaan wel aan bij een jonger publiek en doen het nog steeds goed (zelf Albatros is gestegen, zag ik), de wat minder bekende muziek uit die tijd raakt in de vergetelheid.
Jaren 60 wordt een beetje de prehistorie van de popmuziek. Ook niet zo heel gek.
Anthony Edwards met een Devo impressie. Toch jammer dat je die band nooit hoort behalve op RTBF. Working in a coalmine en going under komen wel eens voor bijquote:Op donderdag 17 december 2020 23:43 schreef Yolk het volgende:
Precies. Voor veel ouderen hebben (langdurige) nummers als Space Oddity en Child in Time (etc, etc) een enorm diepgaande extra lading. De jongere muziekliefhebber ontbeert deze, zoekt simpelweg (razendsnel) naar leuke deuntjes. (Ja, tikje gecharcheerd).quote:Op vrijdag 18 december 2020 07:56 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nee helemaal niet gek. Steeds meer ouderen haken af en steeds meer jongeren haken aan.
Jammer is het wel dat er veel classics voor onze leeftijd op die manier verdwijnen.
En de dodenbonus heeft Tom al gehad. Die komt niet meer terugquote:Op vrijdag 18 december 2020 10:42 schreef Zorro het volgende:
Een handig mailtje van NPO2 leert me dat 3 van mijn platen het niet gered hebben:
Foreigner - Jukebox Hero
The Cars - You Might Think
Tom Petty & The Heartbreakers - Refugee
Dit kan toch niet? Zeker het ontbreken van Refugee is een topic in KLB waard
Dat wil ik niet per sé zeggen, zeker aangezien moderne bands als Tame Impala óók langdurige nummers uitbrengen. Ook waren er in de 60s en 70s genoeg nummers die <3 minuten lang waren, jouw conclusie is dus inderdaad een beetje gechargeerd.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:48 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Precies. Voor veel ouderen hebben (langdurige) nummers als Space Oddity en Child in Time (etc, etc) een enorm diepgaande extra lading. De jongere muziekliefhebber ontbeert deze, zoekt simpelweg (razendsnel) naar leuke deuntjes. (Ja, tikje gecharcheerd).
Ook één van mijn niet-halers. Doet toch een beetje pijn.quote:Op vrijdag 18 december 2020 11:02 schreef Fretwork het volgende:
Black Sabbath - War Pigs
...
Hebben het niet gehaald, ik ben niet verbaasd
Bijzonder inderdaad.quote:Op donderdag 17 december 2020 22:24 schreef Tussle266 het volgende:
USA for Africa eruit is wel totaal atypisch he? Eén op de vier platen is tegenwoordig eighties en dan moet de meest eighties-plaat van allemaal op het toppunt van de roem het veld ruimen...
Die komt ook ieder jaar in de kerstperiode standaard voorbij, dat heb je minder met We Are The World.quote:Op vrijdag 18 december 2020 12:31 schreef Piebe het volgende:
[..]
Bijzonder inderdaad.
En dat terwijl het eentonige Band Aid er wel weer in staat.
😎👍quote:Jaydee Plastic Dreams
Minder erg dan de gemiddelde kerstklassieker.quote:Op vrijdag 18 december 2020 12:31 schreef Piebe het volgende:
[..]
Bijzonder inderdaad.
En dat terwijl het eentonige Band Aid er wel weer in staat.
Uit de Top 2000 iig heel veel. De eerste was die uit 2008. Ik (destijds 27) lag ziek op bed en heb gevoelsmatig bijna elke minuut gehoord. Aan het einde waren meerdere blaadjes vol titels geschreven (zo ging dat in het pré-Shazam-tijdperk nog).quote:Op vrijdag 18 december 2020 13:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Toen ik de Top100 allertijden ging luisteren was ik een jonkie en zelfs toen de Top2000 begon was ik nog relatief jong en door beide lijsten heb ik erg mooie nummers leren kennen uit periodes voor mijn tijd.
Ja, nu kun je door de top2000 muziek leren kennen van na jouw tijdquote:Op vrijdag 18 december 2020 13:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Toen ik de Top100 allertijden ging luisteren was ik een jonkie en zelfs toen de Top2000 begon was ik nog relatief jong en door beide lijsten heb ik erg mooie nummers leren kennen uit periodes voor mijn tijd.
Daar is de Snob-lijst geschikter voor.quote:Op vrijdag 18 december 2020 13:11 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, nu kun je door de top2000 muziek leren kennen van na jouw tijd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |