abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196801891
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 13:49 schreef zoost het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen of kranten ideeën willen becommentariëren die geen beleid zijn en slechts een idee. Maar evenzo zou je niet met ideeën moet willen komen waar je je eigenlijk voor schaamt.
Ja, kranten willen dat zeker becommentariëren. En ik vind dat je op een ministerie gewoon gekke ideeën moet kunnen hebben om iets wat vast zit los te trekken.

Van beleidsopvattingen en ideeën van ambtenaren moeten ze gewoon afblijven. Net als van stukken midden in onderhandelingen die het uiteindelijk niet worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 18 december 2020 @ 17:51:11 #77
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196806005
Rutte ontwijkt vraag over aftreden na rapport toeslagen :') : ‘Eerst zorgen dat we ouders helpen’

Premier Mark Rutte zegt dat een eventueel aftreden van bewindspersonen of het gehele kabinet vanwege het snoeiharde rapport over de toeslagenaffaire ‘nu niet aan de orde’ is. ,,Het belangrijkste is dat ouders nu zo snel mogelijk worden geholpen.”

Rutte noemde tijdens zijn wekelijkse persconferentie na afloop van de ministerraad het gisteren verschenen rapport van de parlementaire ondervragingscommissie kinderopvangtoeslag ‘indrukwekkend’ en ‘fair’. ,,Onschuldige mensen zijn in de knel gekomen. Daar kunnen we ons alleen maar voor schamen.” Hij benadrukte wel dat hij pas in mei 2019 in de gaten kreeg dat het toeslagenbeleid zo hard uitpakte dat ouders bij een klein foutje alles terug moesten betalen. ,,Ik had kunnen ingrijpen als ik ervan wist. Ik wist het voor 2019 niet.”

Er wordt op het Binnenhof volop gespeculeerd over de vraag welke politieke consequenties het rapport zou moeten hebben. Een van de scenario’s is dat Rutte namens het gehele kabinet het ontslag aanbiedt bij de koning, vlak voor de verkiezingen. Zo zou politieke verantwoordelijkheid worden genomen, zonder dat het grote bestuurlijke gevolgen heeft. Het kabinet-Kok II deed dat bij het verschijnen van een hard rapport over Srebrenica in 2002.

Catshuis
Rutte zei dat scenario ‘in de media’ te hebben gelezen. ,,Aan verdere politieke vragen zijn we nog niet toe.” Volgens de premier moet dat ‘eerst allemaal gewogen’ worden. Daar maakt het kabinet dinsdag een begin mee, als betrokken bewindslieden samenkomen op het Catshuis om het over de kwestie te hebben. Tegemoetkoming van de ouders staat volgens hem voorop.

De Tweede Kamer is verbolgen over het feit dat vrijwel alle getroffen ouders, die als fraudeur werden gestempeld en vaak grote bedragen moesten terugbetalen, nog altijd niet zijn gecompenseerd. Rutte wilde er nog niet op vooruitlopen of de compensatieregeling wordt aangepast. ,,Dat gaan we stap voor stap grondig bekijken.” Volgens Rutte is de goede afwikkeling van de kinderopvangtoeslagaffaire ‘een erekwestie’. ,,We moeten aan het werk: hoe zorgen we dat in toekomst niet meer kan gebeuren?”

https://www.ad.nl/politie(...)ers-helpen~ac15d81c/

En weer worden de ouders misbruikt om niet zelf af te treden, om te :r
pi_196807024
Er is ook nog geen debat (wilde de oppositie ook niet), dus die vraag ligt ook nog niet op tafel. Aftreden doe je tijdens een debat. Anders schoffeer je de kamer behoorlijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196807650
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 december 2020 17:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
Rutte ontwijkt vraag over aftreden na rapport toeslagen :') : ‘Eerst zorgen dat we ouders helpen’

Premier Mark Rutte zegt dat een eventueel aftreden van bewindspersonen of het gehele kabinet vanwege het snoeiharde rapport over de toeslagenaffaire ‘nu niet aan de orde’ is. ,,Het belangrijkste is dat ouders nu zo snel mogelijk worden geholpen.”

Rutte noemde tijdens zijn wekelijkse persconferentie na afloop van de ministerraad het gisteren verschenen rapport van de parlementaire ondervragingscommissie kinderopvangtoeslag ‘indrukwekkend’ en ‘fair’. ,,Onschuldige mensen zijn in de knel gekomen. Daar kunnen we ons alleen maar voor schamen.” Hij benadrukte wel dat hij pas in mei 2019 in de gaten kreeg dat het toeslagenbeleid zo hard uitpakte dat ouders bij een klein foutje alles terug moesten betalen. ,,Ik had kunnen ingrijpen als ik ervan wist. Ik wist het voor 2019 niet.”

Er wordt op het Binnenhof volop gespeculeerd over de vraag welke politieke consequenties het rapport zou moeten hebben. Een van de scenario’s is dat Rutte namens het gehele kabinet het ontslag aanbiedt bij de koning, vlak voor de verkiezingen. Zo zou politieke verantwoordelijkheid worden genomen, zonder dat het grote bestuurlijke gevolgen heeft. Het kabinet-Kok II deed dat bij het verschijnen van een hard rapport over Srebrenica in 2002.

Catshuis
Rutte zei dat scenario ‘in de media’ te hebben gelezen. ,,Aan verdere politieke vragen zijn we nog niet toe.” Volgens de premier moet dat ‘eerst allemaal gewogen’ worden. Daar maakt het kabinet dinsdag een begin mee, als betrokken bewindslieden samenkomen op het Catshuis om het over de kwestie te hebben. Tegemoetkoming van de ouders staat volgens hem voorop.

De Tweede Kamer is verbolgen over het feit dat vrijwel alle getroffen ouders, die als fraudeur werden gestempeld en vaak grote bedragen moesten terugbetalen, nog altijd niet zijn gecompenseerd. Rutte wilde er nog niet op vooruitlopen of de compensatieregeling wordt aangepast. ,,Dat gaan we stap voor stap grondig bekijken.” Volgens Rutte is de goede afwikkeling van de kinderopvangtoeslagaffaire ‘een erekwestie’. ,,We moeten aan het werk: hoe zorgen we dat in toekomst niet meer kan gebeuren?”

https://www.ad.nl/politie(...)ers-helpen~ac15d81c/

En weer worden de ouders misbruikt om niet zelf af te treden, om te :r
Niet aftreden, maar optreden! Die kennen we.

Verbaast me trouwens wel enigszins dat het woord 'aftreden' nu voorbijkomt, had niet het idee dat dat de inzet was. Dat zal dan toch wat symbolisch aanvoelen. Bijna de hele club had hier een vinger in de pap, en wil na maart ook nog wel in het kabinet terugkeren. Rutte wil door als premier, Hoekstra wil premier worden. Daarnaast is één van de oppositieleiders betrokken geweest, Asscher, die wil in principe ook gewoon door als lijsttrekker lijkt me.
  vrijdag 18 december 2020 @ 19:45:45 #80
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196808395
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 19:19 schreef Vasilevski het volgende:
Niet aftreden, maar optreden! Die kennen we.
Idd september 2017...
Minister Hennis, hoewel demissionair, is politiek verantwoordelijk voor het ongeval. Voor de camera van de NOS zegt ze niet te willen aftreden, maar te willen optreden, om zo herhaling te voorkomen :')

En zelfs al eerder :') :')

Politiek commentator Xander van der Wulp noemt de reactie van minister Hennis een ‘politieke klassieker’. De uitspraak ‘niet aftreden maar optreden’ werd in 2013 al door de toenmalige minister Opstelten en staatssecretaris Teeven gebruikt.
https://www.bnnvara.nl/pa(...)h-op-minister-hennis

Ik stel voor niet aftreden, maar ontslag op staande voet, zonder wachtgeld en zonder proces kaalgeplukt de gevangenis in :7

Ouders dubbel compenseren en verantwoordelijken laten creperen :7
pi_196808469
Ik schaam me vanwege de brute, mensonterende manier waarop onschuldige burgers door de overheid finaal naar de knoppen zijn geholpen om Nederlander te zijn. En die vieze walgelijke gladjakker Rutte is de ergste van het hele stel. Altijd weer die smerige glimlach van die rothond en hij kan zich nooit iets herinneren of memo's zijn niet aangekomen. Hij heeft altijd wel een smoesje klaar staan. De Nederlands politiek is door en door verrot op alle niveaus, zo veel is wel duidelijk. En Asscher is een enorme hypocriet. Als PVDA'er altijd verkondigen dat hij wil opkomen voor de zwaksten in de samenleving maar als het er op aan komt is hij niets beter dan de rest. Hij heeft onschuldige mensen keihard laten creperen, wilde ze godverdomme niet eens helpen. Het zijn allemaal, stuk voor stuk, smerige teringlijers.
  vrijdag 18 december 2020 @ 19:53:22 #82
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196808590
Nu is het dus aan ons om te zorgen dat dat tuig er niet mee weg komt

Zeker dus niet op stemmen in maart op dat schorum
Zorgen dat ze kaalgeplukt de gevangenis in gaan
Elke mogelijkheid gebruiken om ze aan dit misbruik te herinneren en publiekelijk af te branden tot op het bot
Publieke opinie zo afstellen dat iedereen dit schorum uitkotst zo dat er ook voor hun geen leven meer is na de politiek
Achtervolgen tot in de hel met dit schorum :7
pi_196818202
Een van de grootste overheidsschandalen (misschien we dé grootste) van de 21e eeuw tot nu toe. Talloze gedupeerden, gewoon slachtoffers eigenlijk, en een overheid die haar misgrijpen actief probeert achter te houden. Hier moeten koppen rollen. Als we horen dat dit in Nigeria gebeurt lachen we erom, maar ondertussen zijn we geen haar beter.

Belastingdienst was de onderzoeker, aanklager en rechter tegelijkertijd, terwijl de "verdachten" niet de informatie ontvingen waar ze recht op hadden. Vooral mensen met weinig opleiding, vaak de taal niet goed machtig en weinig geld om bijv. te kunnen procederen waren slachtoffer. Er is al een ouder die zelfmoord heeft gepleegd.

Alleen dankzij het goede werk van kamerlid Omtzigt is deze zaak openbaar geworden. Hadden al die vogels in de Tweede Kamer maar de helft van de doortastendheid van deze man. Het land zou er beter van worden.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_196829549
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 18:53 schreef Hanca het volgende:
Er is ook nog geen debat (wilde de oppositie ook niet), dus die vraag ligt ook nog niet op tafel. Aftreden doe je tijdens een debat. Anders schoffeer je de kamer behoorlijk.
Valt best mee, aftreden is vormvrij. Opstelten en Teeven deden het op een persco bijvoorbeeld.
zie email 27 oktober
pi_196835736
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 21:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Valt best mee, aftreden is vormvrij. Opstelten en Teeven deden het op een persco bijvoorbeeld.
En daar sprak iedereen in Den Haag schande van.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hanca op 20-12-2020 08:41:42 ]
pi_196835991
Er kunnen hier een paar users hun emoties niet echt onder controle houden zo te zien. Direct beginnen met vloeken, schelden en tieren, wat een zwaktebod.

Deze situatie is natuurlijk uiterst schrijnend, echt bizar dat dit heeft kunnen gebeuren. Het belangrijkste is nu dat de mensen die getroffen zijn keihard worden gecompenseerd. Ik zou opperen voor volledige terugbetaling + fikse schadevergoeding. Daarna moeten betrokkenen bij zichzelf en hun partij te rade gaan of opstappen de juiste keus is.
  zondag 20 december 2020 @ 12:06:41 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196838230
Omtzigt en Leijten in Buitenhof
https://www.vpro.nl/buitenhof.html
  zondag 20 december 2020 @ 12:13:48 #88
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196838368
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 12:06 schreef Hexagon het volgende:
^O^ Opname loopt
Rutte en Hoekstra hadden geen zin om langs te komen om alles te ontkennen :? :r
  zondag 20 december 2020 @ 13:00:19 #89
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_196839345
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 12:06 schreef Hexagon het volgende:
_O_ Hedendaagse helden die 2.
  zondag 20 december 2020 @ 13:08:57 #90
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196839560
Vanavond gaat Omtzigt _O_ weer nieuwe kamervragen stellen en gaat ook meineed aantonen *O* *O* *O*
  zondag 20 december 2020 @ 13:09:34 #91
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196839575
Zelfs Renske brandt ook Hoekstra helemaal af _O_ _O_
  zondag 20 december 2020 @ 17:33:59 #92
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196845628
Omtzigt is regelmatig benaderd door staatssecretarissen en persoonlijke assistenten van de minister om te stoppen met vragen stellen :')
Zijn antwoord was nee, en hij reageerde met gelijk de volgende dag extra vragen te stellen per brief
_O_ _O_ _O_
Wat een godenzoon is dit zeg ^O^
pi_196847036
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 11:37 schreef Gibraltar70 het volgende:
Een van de grootste overheidsschandalen (misschien we dé grootste) van de 21e eeuw tot nu toe. Talloze gedupeerden, gewoon slachtoffers eigenlijk, en een overheid die haar misgrijpen actief probeert achter te houden. Hier moeten koppen rollen. Als we horen dat dit in Nigeria gebeurt lachen we erom, maar ondertussen zijn we geen haar beter.

Belastingdienst was de onderzoeker, aanklager en rechter tegelijkertijd, terwijl de "verdachten" niet de informatie ontvingen waar ze recht op hadden. Vooral mensen met weinig opleiding, vaak de taal niet goed machtig en weinig geld om bijv. te kunnen procederen waren slachtoffer. Er is al een ouder die zelfmoord heeft gepleegd.

Alleen dankzij het goede werk van kamerlid Omtzigt is deze zaak openbaar geworden. Hadden al die vogels in de Tweede Kamer maar de helft van de doortastendheid van deze man. Het land zou er beter van worden.
Samen met de gaswinning zou ik zeggen.

Dus enige vergoeding kan nog lang duren.
pi_196847211
quote:
6s.gif Op zondag 20 december 2020 13:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
Vanavond gaat Omtzigt _O_ weer nieuwe kamervragen stellen en gaat ook meineed aantonen *O* *O* *O*
Benieuwd naar de vragen. Hij was getergd tijdens Buitenhof.
pi_196847613
Ik snap het inzicht dat ze moeten/gaan aftreden niet. Ondertussen snappen we ook wel dat er een motie van wantrouwen ingediend gaat worden die met de bekende sisser afloopt. Er verandert helemaal niks verder. Dit omdat ook politici zich niet meer persoonlijk verantwoordelijk voelen en dat ze kunnen liegen en afschuiven van de verantwoordelijkheid als de beste. Die eigenschappen zijn nou eenmaal inherent aan het metier annex het ambacht van de politicus. En anders beweren ze gewoon dat hun geheugen hen hier in de steek laat. :X

Dat is onze moderne tijd. Het is een groot schandaal, deze case en een goed voorbeeld van totale onkunde en ignorantie en machtsmisbruik. Maar er zal niets veranderen daardoor. Volgens mij is dat de trieste waarheid.

Als ik ongelijk krijg in deze is dat heel goed maar ik zie het niet gebeuren. Geen koppen die gaan rollen en geen veranderingen als zodanig. De verantwoordelijken zijn min of meer onaantastbaar.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bart2002 op 20-12-2020 19:26:59 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 20 december 2020 @ 19:37:29 #96
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_196848010
quote:
7s.gif Op zondag 20 december 2020 09:08 schreef Dejannn het volgende:
Het belangrijkste is nu dat de mensen die getroffen zijn keihard worden gecompenseerd. Ik zou opperen voor volledige terugbetaling + fikse schadevergoeding. Daarna moeten betrokkenen bij zichzelf en hun partij te rade gaan of opstappen de juiste keus is.
Ik zou zeggen dat het belangrijkste is dat er eens force celstraffen worden gegeven aan degene aan de top die hun macht misbruiken.

Het mag niet zo zijn dat er hoogstens een ontslagje volgt, dan lekker wachtgeld trekken, en na een tijdje aan de slag als CEO van een (middel)groot bedrijf of organisatie.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_196848337
Media wassen uitkomsten van het #toeslagen onderzoek wit. Het is overduidelijk dat de overgrote meerderheid van slachtoffers een migrantenafkomst heeft, maar ik zag/zie vooral witte mensen in beeld. En één vrouw genaamd Fatima. Dit is een hetze tegen niet-witte mensen geweest.

Door de nadruk te verleggen naar de reguliere burger (heb geen betere naam) wordt de discussie verlegd naar complexe procedures, bevoegdheden en IT systemen binnen de overheid. De oplossing daarvan is simpel: fonds, plan van aanpak, aftreden, maar...

Wanneer media zouden focussen op de bron van het probleem, nl. racisme en discriminatie zou de journalistieke vraag en politieke context zijn: wie is strafbaar? Dan is het urgent. En dat raakt opeens Kamerleden, kabinetsleden en ambtenaren. Dus gaat het er niet over (!) en zal ook het probleem niet opgelost worden.

Media formuleren nu de vraag: hoe heeft het in de uitvoering zo mis kunnen gaan? En een boel human interest verhalen. Daarmee is letterlijk niemand geholpen en je hebt niets van de macht getoetst als journaille.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_196851445
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 19:48 schreef Navifactiva het volgende:
Ik schaam me vanwege de brute, mensonterende manier waarop onschuldige burgers door de overheid finaal naar de knoppen zijn geholpen om Nederlander te zijn. En die vieze walgelijke gladjakker Rutte is de ergste van het hele stel. Altijd weer die smerige glimlach van die rothond en hij kan zich nooit iets herinneren of memo's zijn niet aangekomen. Hij heeft altijd wel een smoesje klaar staan. De Nederlands politiek is door en door verrot op alle niveaus, zo veel is wel duidelijk. En Asscher is een enorme hypocriet. Als PVDA'er altijd verkondigen dat hij wil opkomen voor de zwaksten in de samenleving maar als het er op aan komt is hij niets beter dan de rest. Hij heeft onschuldige mensen keihard laten creperen, wilde ze godverdomme niet eens helpen. Het zijn allemaal, stuk voor stuk, smerige teringlijers.
En straks gewoon weer 40 zetels hoor. Daarom gaat Rutte ook echt niet aftreden. Als je aftreedt kun je natuurlijk niet weer premier worden.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_196852012
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 18:58 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Heb je alleen even tot na het reces? ‘Klaar terwijl u wacht’ geldt bij de opticien als er een nieuw schroefje in je ziekenfondsbrilletje moet, maar niet voor een paar op een zondagavond gestelde Kamervragen.
  zondag 20 december 2020 @ 23:37:49 #100
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196853156
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 18:58 schreef Dutchguy het volgende:
Ik ook

Terugkijken doen we hier :7

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')