abonnement Unibet Coolblue
pi_197383434
Slechts 8% vn de bevolking wil dat het kabinet af gaat treden, aldus I&O research: https://www.ioresearch.nl(...)-mag-blijven-zitten/

Asscher wordt het meest genoemd als persoon die weg moet, gevolgd door Wiebes.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 13 januari 2021 @ 13:41:22 #277
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197383789
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:00 schreef Hanca het volgende:
Rechters weg zetten als niet onafhankelijk vind ik eigenlijk not done op een serieus politiek forum. De Nederlandse rechters functioneren prima.

Het enige wat misschien kraakt in de rechtsstaat is de bereikbaarheid voor mensen met een laag inkomen, maar dat is hier niet het probleem, het ligt al bij de rechter.
Lees het Ongekend Onrecht rapport nog maar eens door. Daar staat wel meer in dan dat. Veel meer. Dat weet je heel goed.

Of de Orde van Advocaten, of de vele onderzoeken die laten zien dat minderheden harder worden gestraft voor hetzelfde vergrijp.

Jij zat nota bene zelf in het 'kamp' dat geïnstitutionaliseerde discriminatie gewoon bestaat; maar nu mag daar niet over gesproken worden.

Soms is de rechter niet alleen onbereikbaar voor lage inkomens, maar er helemaal tussenuit gehaald:

https://www.volkskrant.nl(...)lidariteit~b366bd0f/

https://sargasso.nl/de-aftakeling-van-de-nederlandse-rechtsstaat/

Demonstreren of protesteren kunnen ze niet, want dan worden ze neergeknuppeld, voldoen ze niet meer aan de verplichtingen, dat recht hebben ze niet meer. Voor zover ze niet tegen elkaar op zijn gezet, als het ware aggressieve muizen in een te klein hok.


Het is vals om als ultieme conformist mij monddood te willen maken en een ban/censuur aan te smeren.

Daarom dus ook geen uitgebreide reactie. Het klassieke werk van Loic Wacquant is ook aanbevelenswaardig.

Heb daarom ook geen zin meer in deze discussie.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 13 januari 2021 @ 13:43:23 #278
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197383829
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:23 schreef Hanca het volgende:
Slechts 8% vn de bevolking wil dat het kabinet af gaat treden, aldus I&O research: https://www.ioresearch.nl(...)-mag-blijven-zitten/

Asscher wordt het meest genoemd als persoon die weg moet, gevolgd door Wiebes.
Lachwekkend, Asscher treft de minste blaam. Heeft de wet - waarin geen discretionaire bevoegdheid staat - nota bene aangepast! Tegen de wens in van de VVD.

Maar goed, dit soort opinie-vormende commerciële bureaus wantrouw ik dus.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/TNS_NIPO
(Aan het licht gebracht door de steeds verder gekortwiekte publieke omroep; de leiding van I&O zat eerst bij TNS)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197383960
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Lachwekkend, Asscher treft de minste blaam. Heeft de wet - waarin geen discretionaire bevoegdheid staat - nota bene aangepast! Tegen de wens in van de VVD.

Maar goed, dit soort opinie-vormende commerciële bureaus wantrouw ik dus.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/TNS_NIPO
(Aan het licht gebracht door de steeds verder gekortwiekte publieke omroep; de leiding van I&O zat eerst bij TNS)

Volgens mij kan iedereen lid worden van het panel. En volgens mij zijn hun onderzoeksmethodes wetenschappelijk prima. Al verbaas ik me ook over de uitslag, net als jij. Dat Asscher het meest kwalijk wordt genomen snap ik wel: van hem verwacht je beter. Maar dit geeft denk ik wel aardig de publieke opinie weer: weinig mensen nemen het het kabinet zo kwalijk dat ze moeten opstappen en de mensen die het iemand kwalijk nemen, nemen het Asscher en Wiebes kwalijk. Voor VVd geen probleem: Wiebes staat vast niet op de kieslijst. Voor PvdA wel een probleem.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator woensdag 13 januari 2021 @ 13:53:56 #280
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197383988
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:52 schreef Hanca het volgende:

[..]

Volgens mij kan iedereen lid worden van het panel. En volgens mij zijn hun onderzoeksmethodes wetenschappelijk prima. Al verbaas ik me ook over de uitslag, net als jij. Dat Asscher het meest kwalijk wordt genomen snap ik wel: van hem verwacht je beter. Maar dit geeft denk ik wel aardig de publieke opinie weer: weinig mensen nemen het het kabinet zo kwalijk dat ze moeten opstappen en de mensen die het iemand kwalijk nemen, nemen het Asscher en Wiebes kwalijk. Voor VVd geen probleem: Wiebes staat vast niet op de kieslijst. Voor PvdA wel een probleem.
Ik doe er persoonlijk aan mee maar ik heb niet aan die specifieke enquete meegedaan.

Overigens wel opvallend, ook aan de linkerkant trekt men nu constant instituten in twijfel als de resultaten van een onderzoek of enquete hun niet bevallen. Dat was toch meestal een (extreem) rechts kenmerk.
Onrustbarend, eigenlijk, de leugen regeert tegenwoordig steeds meer en het verzinnen van eigen "feiten" en het promoveren van meningen tot feiten ook
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 13 januari 2021 @ 13:55:32 #281
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197384018
Denken jullie dat het kabinet valt? En of dit gevolgen heeft voor de lijsttrekkerschap van de partijen?
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  Moderator woensdag 13 januari 2021 @ 13:57:18 #282
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197384050
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:55 schreef Grishenko_ het volgende:
Denken jullie dat het kabinet valt? En of dit gevolgen heeft voor de lijsttrekkerschap van de partijen?
Ja en nee :)

Mischien dat Asscher het kind van de rekening wordt, dat zou nog kunnen maar ik zie Rutte of Hoekstra niet terugtreden hier door.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 13 januari 2021 @ 13:58:07 #283
408813 crew  trein2000
pi_197384064
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:55 schreef Grishenko_ het volgende:
Denken jullie dat het kabinet valt? En of dit gevolgen heeft voor de lijsttrekkerschap van de partijen?
Het valt zeker niet uit te sluiten. Extra risicofactor is nog dat kamerleden al weten dat ze niet meer op de lijst komen. Die zouden tegen de lijn in kunnen gaan.

Qua lijsttrekkers lijkt alleen Asscher in gevaar. En de kans op succes voor de rebellen acht in niet heel groot momenteel. Alhoewel het zal afhangen van wat het kabinet doet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197384077
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:55 schreef Grishenko_ het volgende:
Denken jullie dat het kabinet valt? En of dit gevolgen heeft voor de lijsttrekkerschap van de partijen?
Ik denk dat het kabinet zelf op stapt vrijdag, dat het geen gevolg heeft voor lijsttrekkers en dat uiteindelijk alleen PvdA hierdoor minder zetels gaat halen. Waarna Asscher alsnog op moet stappen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:00:01 #285
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197384103
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja en nee :)

Mischien dat Asscher het kind van de rekening wordt, dat zou nog kunnen maar ik zie Rutte of Hoekstra niet terugtreden hier door.
Niet dat ik anti-Rutte ben of anti-VVD (vindt deze partij en lijsttrekker het beste alternatief namelijk), maar onze minister-president heeft veel op zijn kerfstok staan. Van oorlogsmisdaden in Irak, naar financiering rebellen tot aan de toeslagenaffaire en de woningnood. Hopelijk komen er eens politieke verantwoordelijkheid naar boven drijven.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:00:08 #286
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197384104
twitter


Hecht ik meer waarde aan dan de gemasseerde vox populi (die je kunt kopen).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:01:42 #287
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197384133
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het valt zeker niet uit te sluiten. Extra risicofactor is nog dat kamerleden al weten dat ze niet meer op de lijst komen. Die zouden tegen de lijn in kunnen gaan.

Qua lijsttrekkers lijkt alleen Asscher in gevaar. En de kans op succes voor de rebellen acht in niet heel groot momenteel. Alhoewel het zal afhangen van wat het kabinet doet.
Doel je op Omtzigt? Die man is waarschijnlijk de meest integere man van de Tweede Kamer en die wordt dan beloond met een zak stront als hij niet eens op de lijst gaat staan van de CDA. Dat, terwijl de CDA bekend staat om hun normen en waarden.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:03:39 #288
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197384168
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:00 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]

Hecht ik meer waarde aan dan de gemasseerde vox populi (die je kunt kopen).
Maar dan treden ze af, en dan? Het kabinet zal nog steeds demissionair willen regeren, waarna ze weer hun zegetocht kunnen hervatten tijdens de verkiezingen.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_197384171
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:23 schreef Hanca het volgende:
Slechts 8% vn de bevolking wil dat het kabinet af gaat treden, aldus I&O research: https://www.ioresearch.nl(...)-mag-blijven-zitten/

Asscher wordt het meest genoemd als persoon die weg moet, gevolgd door Wiebes.
Ook slechts 8% van de bevolking snapt die hele affaire.
  Moderator woensdag 13 januari 2021 @ 14:04:10 #290
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197384178
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:00 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Niet dat ik anti-Rutte ben of anti-VVD (vindt deze partij en lijsttrekker het beste alternatief namelijk), maar onze minister-president heeft veel op zijn kerfstok staan. Van oorlogsmisdaden in Irak, naar financiering rebellen tot aan de toeslagenaffaire en de woningnood. Hopelijk komen er eens politieke verantwoordelijkheid naar boven drijven.
Tja, dat is een trekje van de VVD, die laten niet snel hun kopstukken vallen en voor de VVD speelt ook nog mee dat er na Rutte best een vacuum is, als Rutte nu wegvalt zo voor de verkiezingen dan hebben ze echt een probleem.

Het is aan de kiezer om daar wat van te zeggen, eigenlijk, en dat zie ik eigenlijk niet gebeuren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 13 januari 2021 @ 14:04:46 #291
408813 crew  trein2000
pi_197384189
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:01 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Doel je op Omtzigt? Die man is waarschijnlijk de meest integere man van de Tweede Kamer en die wordt dan beloond met een zak stront als hij niet eens op de lijst gaat staan van de CDA. Dat, terwijl de CDA bekend staat om hun normen en waarden.
Omtzigt staat op 2. Ik doel meer op types als Voordewind of eventueel Van Dam.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator woensdag 13 januari 2021 @ 14:05:54 #292
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197384204
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:03 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Maar dan treden ze af, en dan? Het kabinet zal nog steeds demissionair willen regeren, waarna ze weer hun zegetocht kunnen hervatten tijdens de verkiezingen.
Exact wat je beschrijft is de "en dan" situatie. Het kabinet zal demissionair doorgaan tot de verkiezingen en totdat er een nieuwe coalitie is gevormd met nieuwe ministers.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 13 januari 2021 @ 14:06:13 #293
408813 crew  trein2000
pi_197384209
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, dat is een trekje van de VVD, die laten niet snel hun kopstukken vallen en voor de VVD speelt ook nog mee dat er na Rutte best een vacuum is, als Rutte nu wegvalt zo voor de verkiezingen dan hebben ze echt een probleem.

Het is aan de kiezer om daar wat van te zeggen, eigenlijk, en dat zie ik eigenlijk niet gebeuren.
Kroonprins Klaas is pleite. En de rest is allemaal middelmaat, er zijn wel wat talentjes maar die zijn er echt nog niet klaar voor.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:07:03 #294
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197384231
GJ Knoops snapt het

twitter
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator woensdag 13 januari 2021 @ 14:07:38 #295
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197384249
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kroonprins Klaas is pleite. En de rest is allemaal middelmaat, er zijn wel wat talentjes maar die zijn er echt nog niet klaar voor.
Precies. Dus Rutte blijft gewoon lijsttrekker ongeacht de uitkomst van deze affaire. Ik zie voor Hoekstra ook niets wijzigen, Omtzigt is al de #2, de mindere goden zijn al weg en alleen Asscher zal nog wat uit moeten leggen binnen de PvdA.
Ik heb niet het idee dat de PvdA staat te trappelen om Asscher te vervangen, overigens, dus die zal ook blijven, denk ik.

Dus, grosso modo, niemand krijgt de rekening behalve mischien de belastingbetaler die schadevergoedingen gaat uitkeren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:11:46 #296
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197384333
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Exact wat je beschrijft is de "en dan" situatie. Het kabinet zal demissionair doorgaan tot de verkiezingen en totdat er een nieuwe coalitie is gevormd met nieuwe ministers.
En het zal me niet verbazen als we weer dezelfde gezichten zullen zien alsof er niets is gebeurd. Ook ben ik bang dat er een bepaald beleid gewoon wordt doorgezet, wat uiteraard schandalig zou zijn. Daarom hoop ik enigszins op een frisse wind in de Nederlandse politiek, ook al ben ik VVD-gezind.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Omtzigt staat op 2. Ik doel meer op types als Voordewind of eventueel Van Dam.
Maar Omtzigt staat bekend als instignator en luis in de pels. Rutte is totaal geen fan van Omtzigt en heeft zowel Buma als andere lijsttrekkers van de CDA gevraagd of hij wilde kappen met zijn 'onderzoeken' naar het kabinet.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:21:41 #297
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_197384537
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:52 schreef Hanca het volgende:

[..]

Volgens mij kan iedereen lid worden van het panel. En volgens mij zijn hun onderzoeksmethodes wetenschappelijk prima. Al verbaas ik me ook over de uitslag, net als jij. Dat Asscher het meest kwalijk wordt genomen snap ik wel: van hem verwacht je beter. Maar dit geeft denk ik wel aardig de publieke opinie weer: weinig mensen nemen het het kabinet zo kwalijk dat ze moeten opstappen en de mensen die het iemand kwalijk nemen, nemen het Asscher en Wiebes kwalijk. Voor VVd geen probleem: Wiebes staat vast niet op de kieslijst. Voor PvdA wel een probleem.
Het debat komt nog. Ik heb eerder al eens gepost dat het CDA nu vol in de aanval moet tegen VVD. Gaat de Kamer volledig vrijuit? Nee. Heeft Omtzigt boter op zijn hoofd? Ja. Maar politiek gaat om beeldvorming en een CDA die de Toeslagen-bal toespeelt naar Rutte is gevaarlijk voor laatstgenoemde.

Ik zeg overigens debat, maar Rutte lijkt dit óf te willen ontwijken door voortijdig af te treden, of hij wil vooraf alles dichtgemetseld hebben binnen de coalitie.

Trouw benoemd de drogreden van Rutte terecht: https://www.trouw.nl/opin(...)r-afleggen~b4f2985c/

NRC maakt de balans op: https://www.nrc.nl/nieuws(...)agenaffaire-a4027201

Ziet Rutte de bui al hangen? https://www.nrc.nl/nieuws(...)euw-overleg-a4027296
pi_197384593
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:03 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Maar dan treden ze af, en dan? Het kabinet zal nog steeds demissionair willen regeren, waarna ze weer hun zegetocht kunnen hervatten tijdens de verkiezingen.
Niet alleen willen, ook moeten. Ze moeten demissionair gewoon regeren. En dat zullen ze ook na maart moeten, voor juli/augustus verwacht ik geen nieuw kabinet. En tot die tijd zit het huidige kabinet er dus en of die nu nu al demissionair zijn of over 8 weken (of feitelijk over 3, bij het begin van het reces) maakt daarin weinig uit: dit kabinet moet blijven regeren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197384630
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:21 schreef Smegma. het volgende:

[..]

Het debat komt nog.
Dan gaat het er inderdaad weer 2 of 3 dagen over op het nieuws. Het lijkt veel mensen gewoon weinig te interesseren, dat is wat eigenlijk uit die peiling blijkt. En mensen die zich voor zo'n panel inschrijven zijn dan nog de mensen die zich vaak bovengemiddeld interesseren in politiek.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator woensdag 13 januari 2021 @ 14:26:16 #300
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197384631
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

Niet alleen willen, ook moeten. Ze moeten demissionair gewoon regeren. En dat zullen ze ook na maart moeten, voor juli/augustus verwacht ik geen nieuw kabinet. En tot die tijd zit het huidige kabinet er dus en of die nu nu al demissionair zijn of over 8 weken (of feitelijk over 3, bij het begin van het reces) maakt daarin weinig uit: dit kabinet moet blijven regeren.
Nu ja, aftreden is ook een optie, natuurlijk, maar ook dan zal er iemand door moeten regeren en dat is normale tijden al het geval laat staan in de huidige, nogal bewogen, tijd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')