Buiten het feit dat er van alles mankeerde aan die rijdende doodskisten (ook in een later stadium) doken de eigenaren voornamelijk in de slachtofferrol en toonden echt nul empathie met de overleden kinderen en hun ouders, het zwaargewonde kind en begeleider, treinmachinist, etc, Nee hoor, voornamelijk bezig het bedrijf te redden en alles te bagetalliseren. Inmidddels meer dan bewijs genoeg voor een flinke gevangenisstraf; 4 dode kinderen en een zwaargewond kind en begeleider en gigantische trauma's bij ouders e.d. door nalatigheid, onzorgvuldigheid, regels omzeilen, valsheid in geschrifte, etc. Tel daarbij op het op geen enkele wijze interesse tonen in de slachtoffers van dit rampzalige incident.quote:Op zaterdag 13 december 2025 11:59 schreef r_one het volgende:
[..]
Je weet, ik kan mij heel goed zakelijk/juridisch opstellen maar dat geeft in casu geen pas. Een oprechte blijk van medeleven (hell, al was het maar een 'gecondoleerd') zal echt niet in de rechtbank worden opgevat als schuldbekentenis.
No way
Ik begrijp dat wij het dus eens zijnquote:Op zaterdag 13 december 2025 13:21 schreef matspontius het volgende:
[..]
Buiten het feit dat er van alles mankeerde aan die rijdende doodskisten (ook in een later stadium) doken de eigenaren voornamelijk in de slachtofferrol en toonden echt nul empathie met de overleden kinderen en hun ouders, het zwaargewonde kind en begeleider, treinmachinist, etc, Nee hoor, voornamelijk bezig het bedrijf te redden en alles te bagetalliseren. Inmidddels meer dan bewijs genoeg voor een flinke gevangenisstraf; 4 dode kinderen en een zwaargewond kind en begeleider en gigantische trauma's bij ouders e.d. door nalatigheid, onzorgvuldigheid, regels omzeilen, valsheid in geschrifte, etc. Tel daarbij op het op geen enkele wijze interesse tonen in de slachtoffers van dit rampzalige incident.
Wat fijn dat je zo goed weet wat de ouders van die omgekomen kinderen wel of niet zouden moeten willen.quote:Op zaterdag 13 december 2025 13:20 schreef Loohcs het volgende:
[..]
M'n laatse post hierover, want blijf mezelf herhalen. Maar ik zou niet echt vrolijk worden van 'oprecht' medeleven van directeuren van 't bedrijf die het mogelijk niet deugdelijke vervoermiddel (of dat mogelijk niet voldeed aan alle wettelijke eisen) gemaakt hebben. Zeker als nu achteraf blijkt dat ze dezelfde middag nog dingen in de beschrijving hebben aangepast
Heb in post 136 al gezegd dat ik me niet in hun leed kan verplaatsen. En volgens mij heb ik nergens gezegd dat ouders iets niet goed snappen.quote:Op zaterdag 13 december 2025 13:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat fijn dat je zo goed weet wat de ouders van die omgekomen kinderen wel of niet zouden moeten willen.
En dat nadat ze stuk voor stuk uitgesproken hebben het wel heel vervelend te vinden dat ze niets van het bedrijf en/of de directeuren gehoord hebben.
Het is fijn voor je dat je je zo goed kunt verplaatsen in de mensen die het meegemaakt hebben dat je kunt uitspreken dat zij niet echt goed snappen wat ze zelf wel of niet zouden willen, omdat jij (ongehinderd door hetzelfde leed) zeker weet dat je dat niet zou willen.
Is ook zo; de hele zaak was totaal kansloos en die advocaat zal ook wel gedacht hebben: uurtje factuurtje, we maken er maar even een mooi verhaal van.quote:Op zaterdag 13 december 2025 01:01 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Volgens die advocaat ja. Die kan dat wel in een brief zetten, maar dat zegt nog helemaal niks. Zat advocaten die met enige regelmaat de plank misslaan.
Door te blijven roepen dat jij niet vrolijk zou worden van oprecht medeleven van het bedrijf cq de directie, geef je aan dat je de opmerkingen die de ouders daarover gemaakt hebben niet serieus neemt.quote:Op zaterdag 13 december 2025 14:26 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Heb in post 136 al gezegd dat ik me niet in hun leed kan verplaatsen. En volgens mij heb ik nergens gezegd dat ouders iets niet goed snappen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |