In België waren er sinds midden april 27 dagen waarop de waarde van R minstens 0.3 verschilde van een week eerder. Op 15 van die dagen (in de maanden juli, september en oktober) betrof het een stijging.quote:Op maandag 14 december 2020 20:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar zo'n hoge wijziging in die R0 in een week tijd? De schatting was dat het sluiten van basisscholen en middelbare scholen een verschil van 0,04 ging maken. Een verhoging van de R naar 1,24 in een week tijd is ontzettend groot
@:VoMy : Heb jij nog op 't netvlies hoe de R zich ontwikkelde over de andere weken?
GMTAquote:Op maandag 14 december 2020 21:18 schreef miss_sly het volgende:
Hahaha, ik was een nieuw deel met dezelfde tt aan het maken 😀
Ah right, dank je wel. Heb jij enig idee hoe dat zou kunnen komen?quote:Op maandag 14 december 2020 21:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In België waren er sinds midden april 27 dagen waarop de waarde van R minstens 0.3 verschilde van een week eerder. Op 15 van die dagen (in de maanden juli, september en oktober) betrof het een stijging.
Heb dit even gemist, is het een mutatie in de goede richting of slechte richting (of geen van beide)?quote:Op maandag 14 december 2020 21:22 schreef ipa84 het volgende:
Over de mutatie uit Engeland.
[ twitter ]
Zou sneller verspreiden.quote:Op maandag 14 december 2020 21:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Heb dit even gemist, is het een mutatie in de goede richting of slechte richting (of geen van beide)?
Ja, maar alleen voor de pakketjes.quote:Op maandag 14 december 2020 21:07 schreef STING het volgende: Dus.. als je bijvoorbeeld een boekenwinkel of bloemenwinkel bent en je hebt een PostNL of DHL etc service punt, dan mag je openblijven
Het zal toch niet
![]()
Damn, maar geen bekende effecten qua ziekteverloop? Als het dan ook meteen milder zou verlopen zou het fijn zijn.quote:
Staat er toch? Een mutatie op 501 N met dubbele delete op posities 69/70.quote:Op maandag 14 december 2020 21:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Heb dit even gemist, is het een mutatie in de goede richting of slechte richting (of geen van beide)?
Verspreid zich makkelijker maar het is geen mutatie de vaccin escape tegenhoudt.quote:Op maandag 14 december 2020 21:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Had het kunnen weten inderdaadquote:Op maandag 14 december 2020 21:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Staat er toch? Een mutatie op 501 N met dubbele delete op posities 69/70.
Dat gaat vast lokaal met een stevige burgemeester worden geregeld.quote:Op maandag 14 december 2020 21:07 schreef STING het volgende:
Dus.. als je bijvoorbeeld een boekenwinkel of bloemenwinkel bent en je hebt een PostNL of DHL etc service punt, dan mag je openblijvenHet zal toch niet
Robin Fransman, hoe kan het ook anders.quote:Op maandag 14 december 2020 21:26 schreef Gretzl het volgende:
Die dude op Radio 1 nu over doelgroepenbeleid, hoe kansloosEr is geen land ter wereld dat dit succesvol toepast.
Eens.quote:Op maandag 14 december 2020 21:29 schreef Kyran het volgende:
Dat gezeik dat wij in Nederland nog niet begonnen zijn terwijl ze in de VS/UK wel beginnen met vaccineren is echt niet terecht trouwens (nu op NPO1).
Het is juist heel goed dat wij geen shortcuts willen nemen die ze in de VS en UK wel nemen nu. Draagvlak is al niet gigantisch....
Veel steviger dan Bruls ga je ze niet vindenquote:Op maandag 14 december 2020 21:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat gaat vast lokaal met een stevige burgemeester worden geregeld.
Doorschieten en prijssschieten is doorgaan in een beginstadium prima te doen.
Alweer een faux pas van ons aller Hugo?quote:Op maandag 14 december 2020 21:31 schreef trein2000 het volgende:
HdJ heeft blijkbaar gezegd dat de basisscholen dicht zijn om het thuiswerken “te helpen”. Ik vind dat schandalig en kort geding waardig.
Dat kan echt niet.
Als een factor die meeweegt, niet als enige reden.quote:Op maandag 14 december 2020 21:31 schreef trein2000 het volgende:
HdJ heeft blijkbaar gezegd dat de basisscholen dicht zijn om het thuiswerken “te helpen”. Ik vind dat schandalig en kort geding waardig.
Dat kan echt niet.
Dit was dus een van de slechte scenarios die men tijdens de briefing schetste. Toen werd het hier door sommigen als "niet waar" bestempeld, maar nu is het toch aan het uitkomen en zonder ingrijpen zouden wij dus snel richting de 1.5 gaan, inclusief het dubbel aantal besmettingen t.o.v. maart/april.quote:Op maandag 14 december 2020 21:31 schreef Jazeg het volgende:
De Jonge: R-getal is 1,24
Zojuist is minister De Jonge aangeschoven bij een speciale editie van Het coronavirus: feiten en fabels. Hij vertelde daarin dat RIVM-baas Jaap van Dissel het kabinet vrijdagavond belde: "Het gaat echt niet goed."
Ook zei De Jonge dat het reproductiegetal momenteel rond de 1,24 ligt. Dat getal staat voor de besmettingsfactor, met andere woorden: hoeveel anderen één besmet persoon gemiddeld infecteert. Van Dissel waarschuwde in de coronabriefing in de Tweede Kamer vorige week dat bij een R-getal van 1,25 er begin januari naar verwachting 171.000 mensen met het virus zouden zijn.
Lekker thuiswerken met een kind van 4 en 6 thuisquote:Op maandag 14 december 2020 21:31 schreef trein2000 het volgende:
Dat kan echt niet.
Inderdaad schandalig dat werkgevers in Nederland zo'n maatregel nodig hebben om hun mensen thuis te laten werken.quote:Op maandag 14 december 2020 21:31 schreef trein2000 het volgende:
Dat kan echt niet.
Een boegbeeld.quote:Op maandag 14 december 2020 21:31 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Veel steviger dan Bruls ga je ze niet vinden
Ik vind het echt schandalig om dat mee te wegen. Het andere argument is overigen “halen en brengen is een contactmoment”.quote:Op maandag 14 december 2020 21:34 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Als een factor die meeweegt, niet als enige reden.
Jesse Klaver benoemde dat ook al, die ging daar morgen nog vragen over stellen begreep ik.quote:Op maandag 14 december 2020 21:31 schreef trein2000 het volgende:
Dat kan echt niet.
Ik kan je vertellen dat deze maatregel daar weinig bij gaat helpenquote:Op maandag 14 december 2020 21:36 schreef Fred het volgende:
[..]
Inderdaad schandalig dat werkgevers in Nederland zo'n maatregel nodig hebben om hun mensen thuis te laten werken.
Tja, het voelt alsof ze de wanhoop nabij zijn en nu maar alles dichtgegooid hebben.quote:Op maandag 14 december 2020 21:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind het echt schandalig om dat mee te wegen. Het andere argument is overigen “halen en brengen is een contactmoment”.
Ik vind dat wel een hele schrale onderbouwing voor deze maatregel...
Is er woensdag eigenlijk weer een technische briefing? Zal niet voor het eerst zijn dat de Jonge verkeerd zit met zn R-waarde, tijd terug had ie gezegd dat ie veel lager was dan de waarde daadwerkelijk was.quote:Op maandag 14 december 2020 21:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit was dus een van de slechte scenarios die men tijdens de briefing schetste. Toen werd het hier door sommigen als "niet waar" bestempeld, maar nu is het toch aan het uitkomen en zonder ingrijpen zouden wij dus snel richting de 1.5 gaan, inclusief het dubbel aantal besmettingen t.o.v. maart/april.
Lees trouwens op Rijksoverheid nu dat kinderen van ouders in cruciale beroepen toch wel naar school mogen, dus geldt niet alleen voor KDV.
Ja inderdaad, ouders zouden hierdoor eerder thuisblijven.quote:Op maandag 14 december 2020 21:31 schreef trein2000 het volgende:
Dat kan echt niet.
NIet alleen werkgevers hoor. Ik heb ook collega's die schijt hebben en oogkleppen op hebben en nog zo vaak als ook maar enigszins kan, naar kantoor gaan.quote:Op maandag 14 december 2020 21:36 schreef Fred het volgende:
[..]
Inderdaad schandalig dat werkgevers in Nederland zo'n maatregel nodig hebben om hun mensen thuis te laten werken.
Het is vooral sneu voor de kinderen, het pedagogische effect voor kinderen in primair onderwijs is zoveel meer dan alleen onderwijs op school.quote:Op maandag 14 december 2020 21:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind het echt schandalig om dat mee te wegen. Het andere argument is overigen “halen en brengen is een contactmoment”.
Leg je eigen jeugd maar onder de bus hiervoor.quote:Op maandag 14 december 2020 21:31 schreef trein2000 het volgende:
Dat kan echt niet.
Pakt wel lekkere flappies geld deze tijd. De grote winnaar samen met Appie!quote:Op maandag 14 december 2020 21:40 schreef hjansen82 het volgende:
Jaap van Dissel is de karikatuur van een ambtenaar die alleen maar in een papieren werkelijk leeft.
Dan nog is het de werkgever die deuren van zijn kantoor open zet, het licht laat branden en het bedrijfsnetwerk uit de muur laat komen.quote:Op maandag 14 december 2020 21:40 schreef Arizona het volgende:
NIet alleen werkgevers hoor. Ik heb ook collega's die schijt hebben en oogkleppen op hebben en nog zo vaak als ook maar enigszins kan, naar kantoor gaan.
Klopt, deuren op slot, pasjes deactiveren, en ethernetpoorten en wifi uit is de beste oplossing.quote:Op maandag 14 december 2020 21:42 schreef Fred het volgende:
[..]
Dan nog is het de werkgever die deuren van zijn kantoor open zet, het licht laat branden en het bedrijfsnetwerk uit de muur laat komen.
Het lijkt er inderdaad op dat in ieder geval de basisscholen open waren gebleven als meer werkgevers het thuiswerken hadden aangemoedigd en toegepast.quote:Op maandag 14 december 2020 21:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat is je alternatief?quote:Op maandag 14 december 2020 21:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Leg je eigen jeugd maar onder de bus hiervoor.
Ik heb ze van 4/6/8quote:Op maandag 14 december 2020 21:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Lekker thuiswerken met een kind van 4 en 6 thuis
Dat is toch onbestaanbaar. Dan worden de gigantisch gevolgen voor basisschool kinderen maar even op de koop toe genomen om ze als middel in te zetten om thuiswerken af te dwingenquote:Op maandag 14 december 2020 21:44 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het lijkt er inderdaad op dat in ieder geval de basisscholen open waren gebleven als meer werkgevers het thuiswerken hadden aangemoedigd en toegepast.
quote:Op maandag 14 december 2020 21:45 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik heb ze van 4/6/8
Dat wordt 5 weken netflix voor ze.
Kantoren dicht. Burgemeester ontheffing laten verlenen voor gevallen waar het echt niet anders kan.quote:
Ik dacht ook dat er middelen waren om het af te dwingen om thuis te werken als het mogelijk was. Dat zei Rutte toch in september tijdens één van de persco's?quote:Op maandag 14 december 2020 21:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is toch onbestaanbaar. Dan worden de gigantisch gevolgen voor basisschool kinderen maar even op de koop toe genomen om ze als middel in te zetten om thuiswerken af te dwingen
Ik hoop dat de Kamer daar morgen eens even flink over doorzeurt. Want ik vind dat een schande.
Geen idee. Kan deels het gevolg zijn van foutmarges, als ik de waarde vergelijk met de bovengrens van een week eerder is het hoogste (positieve) verschil 0.24 (op 7 september).quote:Op maandag 14 december 2020 21:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ah right, dank je wel. Heb jij enig idee hoe dat zou kunnen komen?
Dat lijkt me een probleem van de werkgevers.quote:Op maandag 14 december 2020 21:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Lekker thuiswerken met een kind van 4 en 6 thuis
Ja dat hoop ik eerlijk gezegd ook.quote:Op maandag 14 december 2020 21:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is toch onbestaanbaar. Dan worden de gigantisch gevolgen voor basisschool kinderen maar even op de koop toe genomen om ze als middel in te zetten om thuiswerken af te dwingen
Ik hoop dat de Kamer daar morgen eens even flink over doorzeurt. Want ik vind dat een schande.
Rutte valt door de mandquote:Op maandag 14 december 2020 21:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat er middelen waren om het af te dwingen om thuis te werken als het mogelijk was. Dat zei Rutte toch in september tijdens één van de persco's?
Ehm. de sport is afgeschaft.quote:Op maandag 14 december 2020 21:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Open houden, beperkt sluiten tot 4 januari, sporten afschaffen ipv onderwijs?
Blijkbaar is dit dan het middel ofzo.quote:Op maandag 14 december 2020 21:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat er middelen waren om het af te dwingen om thuis te werken als het mogelijk was. Dat zei Rutte toch in september tijdens één van de persco's?
Zeg dan dat je het doet om mensen thuis te laten zitten.quote:Op maandag 14 december 2020 21:49 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat lijkt me een probleem van de werkgevers.
Zij vonden het grosso modo het een beter idee dat hun personeel wél op kantoor zat de afgelopen maanden.
Nu zitten ze met de gebakken peren doordat hun personeel naast het thuis werken ook voor de kinderen moet zorgen.
Reality check, dit wordt niet afgewenteld op werkgeversquote:Op maandag 14 december 2020 21:49 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat lijkt me een probleem van de werkgevers.
Zij vonden het grosso modo het een beter idee dat hun personeel wél op kantoor zat de afgelopen maanden.
Nu zitten ze met de gebakken peren doordat hun personeel naast het thuis werken ook voor de kinderen moet zorgen.
Basisschool of VO?quote:Op maandag 14 december 2020 21:50 schreef Noek het volgende:
Zeggen dat het op scholen goed ging.
Ik hoor niks anders dan onwijs veel besmettingen. School hier in 1 klas 13 besmettingen. Ja, dat ging echt top!
Het verbaast mij in ieder geval dat het kabinet niet eerder bedrijven heeft aangepakt die onnodig werknemers naar kantoor laten komen. Blijkbaar is het niet mogelijk, want anders hadden ze al veel eerder moeten dreigen met flinke boetes voor bedrijven die er met de pet naar gooien.quote:Op maandag 14 december 2020 21:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kantoren zijn toch dichtquote:Op maandag 14 december 2020 21:48 schreef trein2000 het volgende:
Kantoren dicht. Burgemeester ontheffing laten verlenen voor gevallen waar het echt niet anders kan.
En dan de basisschool gewoon open.
Wat mij betreft het grootste paardenmiddel van deze lockdown. Als ze zich zorgen maken over de hoeveelheid besmettingen op scholen moeten ze dat uitspreken en op basis daarvan scholen sluiten. Maar inderdaad, zoals jij zegt, scholen sluiten zodat ouders gedwongen zijn thuis te blijven bij de kinderen voelt nogal extreem.quote:Op maandag 14 december 2020 21:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Blijkbaar is dit dan het middel ofzo.
Het blijven politici hèquote:Op maandag 14 december 2020 21:50 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zeg dan dat je het doet om mensen thuis te laten zitten.
Dit is namelijk niet om het thuiswerken te faciliteren.
Nee hoor. Kantoren zijn helemaal niet dicht.quote:Op maandag 14 december 2020 21:51 schreef Fred het volgende:
[..]
Kantoren zijn toch dicht
Sterker nog, die zouden al maanden dicht moeten zijn. Werkgevers hebben dat massaal genegeerd en daarmee Nederland met meer besmettingen opgezadeld.
Nu krijgen die werkgevers er minder productief personeel voor terug.
Eikeltjes.quote:Op maandag 14 december 2020 21:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Jesse Klaver benoemde dat ook al, die ging daar morgen nog vragen over stellen begreep ik.
En dan met name over het primair onderwijs.
Primair onderwijs openquote:
Dat heb je zelf in de hand, hè.quote:Op maandag 14 december 2020 21:50 schreef Kickinalfa het volgende:
Reality check, dit wordt niet afgewenteld op werkgevers
Nee, er is tot nu toe telkens gezegd: "Als je echt niet thuis kunt werken". Dat kan betekenen als je een woning hebt waar je geen ruimte hebt voor een bureau, of als je woning verbouwd wordt. Of als je buurman al 6 maanden aan 't klussen is, ga zo maar door.quote:Op maandag 14 december 2020 21:51 schreef Fred het volgende:
[..]
Kantoren zijn toch dicht
Sterker nog, die zouden al maanden dicht moeten zijn. Werkgevers hebben dat massaal genegeerd en daarmee Nederland met meer besmettingen opgezadeld.
Nu krijgen die werkgevers er minder productief personeel voor terug.
Hier hoor je niets tot nauwelijks iets over besmettingen, ook niet onder collega's met kids op middelbare.quote:Op maandag 14 december 2020 21:50 schreef Noek het volgende:
Zeggen dat het op scholen goed ging.
Ik hoor niks anders dan onwijs veel besmettingen. School hier in 1 klas 13 besmettingen. Ja, dat ging echt top!
Tja... allemaal keuzes. Hier zitten we al 8 maanden met een bureau in de slaapkamer en een bureau in de woonkamer waar we niet op zitten te wachten. Om nog maar te zwijgen over de herrie van de tram.quote:Op maandag 14 december 2020 21:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, er is tot nu toe telkens gezegd: "Als je echt niet thuis kunt werken". Dat kan betekenen als je een woning hebt waar je geen ruimte hebt voor een bureau, of als je woning verbouwd wordt. Of als je buurman al 6 maanden aan 't klussen is, ga zo maar door.
Dat wordt nogal breed geïnterpreteerd.
Dat geldt slechts voor een deel van het volk. Voor mij en veel van mijn collega's wordt het echt niet dragelijker door het bovenstaande.quote:Op maandag 14 december 2020 21:53 schreef _serial_ het volgende:
Primair onderwijs open
Sportscholen / Zwembaden open (kunnen de kleintjes ook zwemles door laten gaan)
Dat maakt het echt veel dragelijker voor het volk.
Mentale gezondheid kan dan op pijl blijven, kinderen kunnen naar school, ouders kunnen fatsoenlijker thuiswerken zonder kinderen die aandacht vragen, en de impact op de kinderen is veel beperkter dan nu.
Alleen de schoonmaak afdeling en ophalen eiersnijders mag altijd.quote:
Hier een werkkamer die mijn vrouw en ik moeten delen, met een hele zooi dozen om ons heen omdat we binnenkort gaan verhuizen. Ik ken 't probleem.quote:Op maandag 14 december 2020 21:54 schreef Fred het volgende:
[..]
Tja... allemaal keuzes. Hier zitten we al 8 maanden met een bureau in de slaapkamer en een bureau in de woonkamer waar we niet op zitten te wachten. Om nog maar te zwijgen over de herrie van de tram.
De herrie van de tram kan je oplossen met een noisecanceling koptelefoonquote:Op maandag 14 december 2020 21:54 schreef Fred het volgende:
[..]
Tja... allemaal keuzes. Hier zitten we al 8 maanden met een bureau in de slaapkamer en een bureau in de woonkamer waar we niet op zitten te wachten. Om nog maar te zwijgen over de herrie van de tram.
Een aantal een/tweepitters in mijn omgeving is er wel klaar mee en gaan "gewoon" naar hun kantoortje, ook omdat dit een stuk effectiever is om FF samen met anderen wat te brainwaven.quote:Op maandag 14 december 2020 21:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hier een werkkamer die mijn vrouw en ik moeten delen, met een hele zooi dozen om ons heen omdat we binnenkort gaan verhuizen. Ik ken 't probleem.
Maar inderdaad, keuzes. Het siert je dat jij niet naar kantoor gaat, want menig ander zou het in dezelfde situatie wel doen.
Mijn man werkt vanaf dag 1 van de eerste lockdown aan de eettafel. We hebben heel lang samen daar gewerkt. Tijdje terug hebben we op zolder een werkkamer ingericht en nu werk ik boven en hij beneden. Ik ben een aantal keer naar kantoor geweest, dat kan bij ons gemakkelijk in overleg.quote:Op maandag 14 december 2020 21:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hier een werkkamer die mijn vrouw en ik moeten delen, met een hele zooi dozen om ons heen omdat we binnenkort gaan verhuizen. Ik ken 't probleem.
Maar inderdaad, keuzes. Het siert je dat jij niet naar kantoor gaat, want menig ander zou het in dezelfde situatie wel doen.
Gaan dicht.quote:Op maandag 14 december 2020 22:02 schreef Elan het volgende:
Gaat de Action nou ook dicht of vallen die onder cruciaal, ze verkopen eigenlijk letterlijk alles daar. Ook eten en drogisterij-artikelen.
Die begrijp ik ook hoor.quote:Op maandag 14 december 2020 22:00 schreef Vallon het volgende:
[..]
Een aantal een/tweepitters in mijn omgeving is er wel klaar mee en gaan "gewoon" naar hun kantoortje, ook omdat dit een stuk effectiever is om FF samen met anderen wat te brainwaven.
Andere reden is, serieus, er even uit en eindelijk elders te zijn.
Ik heb uit pure ellende een werkplek ingericht bij mn schoonmoeder thuis (die woont vlakbij ons). Extra scherm erheen gesleept etc. Soms als zijn niet thuis is werk ik daar. En, het voelt bijna als op kantoor werken, hoe droevig dat ook kan klinkenquote:Op maandag 14 december 2020 22:00 schreef Vallon het volgende:
[..]
Een aantal een/tweepitters in mijn omgeving is er wel klaar mee en gaan "gewoon" naar hun kantoortje, ook omdat dit een stuk effectiever is om FF samen met anderen wat te brainwaven.
Andere reden is, serieus, er even uit en eindelijk elders te zijn.
Been there, done that.quote:Op maandag 14 december 2020 22:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De herrie van de tram kan je oplossen met een noisecanceling koptelefoon
Als ie het wel doet, kun je dan zorgen voor een livestream in dit topic?quote:Op maandag 14 december 2020 22:03 schreef Fred het volgende:
[..]
Been there, done that.
De herrie hier heeft een aantal maanden geleden nog een leuk item opgeleverd bij SBS met een tierende buurman die dreigde auto's op het tramspoor te zetten.
(heeft-ie helaas niet nog niet gedaan)
Het is een vrij kort stuk maar ik ben het wel eens met het de strekking paniekvoetbal.quote:Op maandag 14 december 2020 22:02 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
Kritische beschouwing in de Televaag. Strekking: dit is paniekvoetbal waar weinig logica meer achter zit, die 19e zal ook niet het einde zijn.
Ik zal het proberen, maar hij lijkt me niet het type dat vooraf gaat aankondigen dat-ie gaat provoceren.quote:Op maandag 14 december 2020 22:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ie het wel doet, kun je dan zorgen voor een livestream in dit topic?
Die hebben nog een redelijk leuk jaar kunnen draaien itt de horeca.quote:Op maandag 14 december 2020 22:05 schreef KennyPowers het volgende:
Pretparkvereniging: duidelijk verhaal, we steunen het kabinet
Pretparkvereniging Club van Elf, waar onder meer de Efteling, Artis en Madurodam onder vallen, noemt de toespraak van Rutte een duidelijk verhaal.
"Het is goed dat er geen uitzonderingen zijn en dat het geen halve maatregelen zijn. We moeten onze schouders eronder zetten. We steunen het kabinet."
Kijk zo kan het ook@:horeca @:winkels
quote:Op maandag 14 december 2020 22:05 schreef KennyPowers het volgende:
En zo is er weer een paarse kroko bijgemaakt.quote:Op maandag 14 december 2020 21:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, er is tot nu toe telkens gezegd: "Als je echt niet thuis kunt werken". Dat kan betekenen als je een woning hebt waar je geen ruimte hebt voor een bureau, of als je woning verbouwd wordt. Of als je buurman al 6 maanden aan 't klussen is, ga zo maar door.
Dat wordt nogal breed geïnterpreteerd.
En zitten nu niet in het hoogseizoen itt winkels en horeca.quote:Op maandag 14 december 2020 22:07 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Die hebben nog een redelijk leuk jaar kunnen draaien itt de horeca.
Het is maar wat je een "Leuk jaar" noemt, ondertussen worden de contracten van vele seizoenwerkers niet verlengd, worden arbeidsvoorwaarden van vast personeel uitgekleed.quote:Op maandag 14 december 2020 22:07 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Die hebben nog een redelijk leuk jaar kunnen draaien itt de horeca.
Vooral ook @docenten, maandenlang zeiken om sluiting, nu gaan ze weer dicht zijn ze zogezegd niet voorbereid en is er weer kritiek. Had dan gezorgd in deze tijd dat zaken klaar stonden.quote:Op maandag 14 december 2020 22:05 schreef KennyPowers het volgende:
Pretparkvereniging Club van Elf, waar onder meer de Efteling, Artis en Madurodam onder vallen, noemt de toespraak van Rutte een duidelijk verhaal.
"Het is goed dat er geen uitzonderingen zijn en dat het geen halve maatregelen zijn. We moeten onze schouders eronder zetten. We steunen het kabinet."
Natuurlijk is de 19e niet het einde. In de Gelderlander kwam alweer een OMT-lid voorbij die verkondigt dat een aantal maatregelen gewoon heel 2021 blijven gelden.quote:Op maandag 14 december 2020 22:02 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
Kritische beschouwing in de Televaag. Strekking: dit is paniekvoetbal waar weinig logica meer achter zit, die 19e zal ook niet het einde zijn.
Het lastige is dat mensen dan ongemerkt toch steeds vaker elkaar gaan opzoeken, met als gevolg de situatie waar we nu in zitten.quote:Op maandag 14 december 2020 22:09 schreef Vallon het volgende:
En zo is er weer een paarse kroko bijgemaakt.
Waarom niet simpel een adviesje: werk thuis als dat mogelijk is.
Vind iemand dat niet mogelijk, ook goed.
Die parkjes hebben toch al nauwelijks aanloop in de wintermaanden en zijn nog lang open gebleven, dus die kunnen makkelijk praten.quote:Op maandag 14 december 2020 22:05 schreef KennyPowers het volgende:
En dat ga je nu niet krijgen ? In plaats van een nieuwe eiersnijder bij de Action te halen, ga je hem nu bij vrienden lenen en blijf je voor een bakkie koffie hangen.quote:Op maandag 14 december 2020 22:11 schreef Fred het volgende:
[..]
Het lastige is dat mensen dan ongemerkt toch steeds vaker elkaar gaan opzoeken, met als gevolg de situatie waar we nu in zitten.
De pretparken waren dit seizoen vrij goed bezet hoor.quote:Op maandag 14 december 2020 22:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is maar wat je een "Leuk jaar" noemt, ondertussen worden de contracten van vele seizoenwerkers niet verlengd, worden arbeidsvoorwaarden van vast personeel uitgekleed.
Maar daar praten we maar niet over, maar is wel realiteit.
Die illusie heb ik niet helaasquote:Op maandag 14 december 2020 22:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]Het enige voordeel dat deze stunt biedt is dat de mensen die nog steeds beweren dat het zo werkt, daarna hun bek dicht houden.
En ook maanden gesloten.quote:Op maandag 14 december 2020 22:12 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
De pretparken waren dit seizoen vrij goed bezet hoor.
Jep.quote:Op maandag 14 december 2020 22:12 schreef Benny het volgende:
Die verwijzing / de improvisatie van Rutte naar de demonstranten was lekker. Haast legendarisch.
quote:Op maandag 14 december 2020 22:01 schreef hjansen82 het volgende:
Als alle overheidsdiensten niet bereikbaar zijn. Is "The purge" begonnen.
quote:CBR: 190.000 rijexamens, toetsen en rijtesten gaan niet door
Alle theorie- en praktijkexamens, tussentijdse toetsen en rijtests vanaf morgen gaan niet door. Dat geldt ook voor de cursussen 'Alcohol' en 'Verantwoord rijgedrag', meldt het CBR.
Voor de komende weken gaat het volgens het CBR om ongeveer 190.000 examens die niet doorgaan. Alle examens en tests kunnen naderhand zonder extra kosten worden ingehaald. Kandidaten die deze week nog op moesten, krijgen vanavond nog een bericht van het CBR. Later deze week neemt het CBR contact op met de overige kandidaten.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-tot-half-maart.html
Ik zal je even een leesaanwijzing geven: de beroepsgroep bestaat uit een paar honderdduizend man. Die niet met een mond spreken. Oftewel: als je op maandag leest 'dat docenten zeiken om sluiting' dan is dat een deel van die groep, en als je op dinsdag leest 'dat ze niet zijn voorbereid', dan is dat zeer waarschijnlijk een ander deel.quote:Op maandag 14 december 2020 22:10 schreef -0- het volgende:
[..]
Vooral ook @:docenten, maandenlang zeiken om sluiting, nu gaan ze weer dicht zijn ze zogezegd niet voorbereid en is er weer kritiek. Had dan gezorgd in deze tijd dat zaken klaar stonden.
Echt wat een enorm zeikende beroepsgroep is dat geworden de laatste jaren.
Four more yearsquote:Op maandag 14 december 2020 22:12 schreef Benny het volgende:
Die verwijzing / de improvisatie van Rutte naar de demonstranten was lekker. Haast legendarisch.
Inderdaad, en blijkbaar vinden sommige mensen het noodzakelijk om naar kantoor te gaan omdat het wc papier daar gratis is terwijl sommige managers het noodzakelijk vinden omdat ze willen weten hoe veel minuten je tijdens werktijd op de pot zit.quote:Op maandag 14 december 2020 22:11 schreef Fred het volgende:
[..]
Het lastige is dat mensen dan ongemerkt toch steeds vaker elkaar gaan opzoeken, met als gevolg de situatie waar we nu in zitten.
Niet zo lang als de horeca. Ken via via iemand die werkzaam is bij een pretpark en die zei dat ze ondanks de eerste paar slechte maanden een uitstekende zomer hebben gedraaid. Geen pieken in de zomer/vakanties etc. maar wel meer spreiding over de rest van het seizoen.quote:
Het gaat vaak om dezelfde beroepsverenigingen die zeggen deze groep te vertegenwoordigen.quote:Op maandag 14 december 2020 22:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zal je even een leesaanwijzing geven: de beroepsgroep bestaat uit een paar honderdduizend man. Die niet met een mond spreken. Oftewel: als je op maandag leest 'dat docenten zeiken om sluiting' dan is dat een deel van die groep, en als je op dinsdag leest 'dat ze niet zijn voorbereid', dan is dat zeer waarschijnlijk een ander deel.
#coronedquote:Op maandag 14 december 2020 21:29 schreef Anton91 het volgende:
Was ontzettend druk bij de kapper, maar wel lekker geknipt
Die was echt strakquote:Op maandag 14 december 2020 22:12 schreef Benny het volgende:
Die ondernemers zijn als de dood dat ze een "zware kerstman" op bezoek krijgen.quote:Op maandag 14 december 2020 22:05 schreef KennyPowers het volgende:
Tja, als die eiersnijder je zoveel waard is dat je er een potiële Covid19-besmetting voor over hebt moet je dat vooral doen, denk ik dan. Maar dan moet je niet klagen als je straks niet aan gebroken been geholpen kan worden omdat het ziekenhuis vol ligt met eiersnijder(uit)leners.quote:Op maandag 14 december 2020 22:12 schreef _serial_ het volgende:
En dat ga je nu niet krijgen ? In plaats van een nieuwe eiersnijder bij de Action te halen, ga je hem nu bij vrienden lenen en blijf je voor een bakkie koffie hangen.
Die dan een onderzoek uitvoeren onder hun achterban en een genuanceerd stuk op hun eigen site zetten over de uitkomsten, wat vervolgens op AD.nl eindigt als "leraren willen zus".quote:Op maandag 14 december 2020 22:16 schreef -0- het volgende:
[..]
Het gaat vaak om dezelfde beroepsverenigingen die zeggen deze groep te vertegenwoordigen.
Niemand zegt dat het daarna 'over' is maar je kunt hopelijk wel door tot Pasen vanwege het minimale aantal besmettingsgevallen en rust in de ziekenhuizen. Daarna zien we wel weer en zal het ongetwijfeld ook weer wat toenemen. Maar dan ga je ook hard richting beter weer en hopelijk vaccinatie.quote:Op maandag 14 december 2020 22:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk is de 19e niet het einde. In de Gelderlander kwam alweer een OMT-lid voorbij die verkondigt dat een aantal maatregelen gewoon heel 2021 blijven gelden.
De korte heftige lockdown waarna je weer normaal kan leven is een illusie. Het enige voordeel dat deze stunt biedt is dat de mensen die nog steeds beweren dat het zo werkt, daarna hun bek dicht houden.
Dat zegt wal wat hoe hij erin staat, andere mogen het vuile werk opknappen.quote:Op maandag 14 december 2020 22:15 schreef Benny het volgende:
[..]
Die speech gaat hem wel stemmen leveren, ja
"Het beste voor de leerlingen" gaat verder dan alleen schooltijd natuurlijk. Het is bijvoorbeeld ook niet best voor ze als hun grootouders allemaal sterven mede doordat zij naar school gaan...quote:Op maandag 14 december 2020 22:19 schreef Janneke141 het volgende:
Waarschijnlijk vind je op dit moment geen twee leraren in Nederland met precies hetzelfde idee hebben over hoe nu verder, maar de bindende factor is dat ze het beste voor de leerlingen willen, want anders waren ze geen leraar geworden. En het beste voor de leerlingen vinden ze niet thuis achter de laptop.
Hoe wil je in zo'n korte tijd extra personeel opleiden welke niet meer tijd kost dan ze opleveren voor de ervaren krachten?quote:Op maandag 14 december 2020 22:18 schreef hjansen82 het volgende:
Ik ben niet eens zozeer tegen deze lockdown. Maar wat wordt nu het vervolg. Wordt er extra personeel opgeleid? Worden noodhospitalen geopend? Helemaal niks. We zien het wel op 12 januari. Dit is toch echt heel erg. We helpen de economie naar de kloten en daarna zien we wel.
Volgens mij heeft de detailhandel wel aardig gedraaid dit jaar. Deze voorlopige sluiting stelt in ieder geval minder voor bij wat de horeca voor de kiezen krijgt. Het is waarschijnlijk wel zuur voor de kleine ondernemer, de speciaalzaakjes, etc die nu juist tijdens kerst inkomsten mislopen. In tegenstelling tot de giganten die mooi op hun webshopjes over kunnen gaan.quote:Op maandag 14 december 2020 22:18 schreef Drekkoning het volgende:
Gaat Wopke zo aankondigen dat er dit keer wel een afdoende hulppakket komt voor alle sectoren en bedrijven die nu kapot gemaakt worden?
De eerst komende 2 weken zien we sowieso geen forse daling in de ziekenhuizen.quote:Op maandag 14 december 2020 22:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Niemand zegt dat het daarna 'over' is maar je kunt hopelijk wel door tot Pasen vanwege het minimale aantal besmettingsgevallen en rust in de ziekenhuizen. Daarna zien we wel weer en zal het ongetwijfeld ook weer wat toenemen. Maar dan ga je ook hard richting beter weer en hopelijk vaccinatie.
Het is in elk geval beter dan het halfbakken gekloot van de afgelopen maanden.
Die Angela schiet in de stress om wat cijfertjes en het zootje hier volgt gelijk.quote:Op maandag 14 december 2020 22:21 schreef -0- het volgende:
[..]
Hoe wil je in zo'n korte tijd extra personeel opleiden welke niet meer tijd kost dan ze opleveren voor de ervaren krachten?
Bovendien is 20% extra personeel een paar dagen uitstel van executie.
Dat zie je aan Duitsland,wat toch geroemd werd om zijn hoeveelheid IC bedden.
Tja, asocialen hou je altijd.quote:Op maandag 14 december 2020 22:22 schreef _serial_ het volgende:
Nu mensen de rest van hun pleziertjes kwijt zijn, gaan mensen sowieso vaker bij elkaar op bezoek, die laten zich niet tegenhouden door een max 2 regel.
Heeft zeker niet gezegd wat.quote:Op maandag 14 december 2020 22:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk is de 19e niet het einde. In de Gelderlander kwam alweer een OMT-lid voorbij die verkondigt dat een aantal maatregelen gewoon heel 2021 blijven gelden.
Als er al verruiming komt van het beleid om ondernemers te steunen hoop ik dan ook van harte dat het vooral naar gezonde bedrijven gaat die het echt nodig hebben en niet naar bedrijven die het hele jaar goed gedraait hebben en nu even een klein dipje hebben.quote:Op maandag 14 december 2020 22:21 schreef galantis het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de detailhandel wel aardig gedraaid dit jaar. Deze voorlopige sluiting stelt in ieder geval minder voor bij wat de horeca voor de kiezen krijgt. Het is waarschijnlijk wel zuur voor de kleine ondernemer, de speciaalzaakjes, etc die nu juist tijdens kerst inkomsten mislopen. In tegenstelling tot de giganten die mooi op hun webshopjes over kunnen gaan.
Dit duurt een maand dus sowieso gaan we een gigantisch effect zien. Het probleem van de vorige lockdown was dat de gezelligheid zich gewoon verspreidde van de sportkantines naar de winkelcentra. Maar het sluiten van de doorstroom locaties is denk ik nog het meest rendabel, die hadden ze eigenlijk gewoon niet open moeten gooien. Teveel mensen gaan een dagje met gezin en/of vrienden naar een pretpark. Aangezien de horeca dicht is gaan ze als afsluiting eten bij elkaar, het gevolg laat zich raden.quote:Op maandag 14 december 2020 22:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De eerst komende 2 weken zien we sowieso geen forse daling in de ziekenhuizen.
Nu mensen de rest van hun pleziertjes kwijt zijn, gaan mensen sowieso vaker bij elkaar op bezoek, die laten zich niet tegenhouden door een max 2 regel.
Dus we zullen zien of het werkt.
Ik betwist een groot gedeelte van de maatregelen ook niet, ik zeg alleen dat bepaalde maatregelen iets te vergaand zijn, daar was nog tussenweg mogelijk.quote:Op maandag 14 december 2020 22:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit duurt een maand dus sowieso gaan we een gigantisch effect zien. Het probleem van de vorige lockdown was dat de gezelligheid zich gewoon verspreidde van de sportkantines naar de winkelcentra. Maar het sluiten van de doorstroom locaties is denk ik nog het meest rendabel, die hadden ze eigenlijk gewoon niet open moeten gooien. Teveel mensen gaan een dagje met gezin en/of vrienden naar een pretpark. Aangezien de horeca dicht is gaan ze als afsluiting eten bij elkaar, het gevolg laat zich raden.
Zouden Nederlanders echt zo dom zijn?quote:Op maandag 14 december 2020 22:29 schreef maan_man het volgende:
De Belgische winkelcentra kunnen zich schrap zetten.
Jaquote:Op maandag 14 december 2020 22:30 schreef Fred het volgende:
[..]
Zouden Nederlanders echt zo dom zijn?
Ik ben benieuwd, zou ook kunnen dat we op een plateau blijven hangen.quote:Op maandag 14 december 2020 22:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit duurt een maand dus sowieso gaan we een gigantisch effect zien.
En je dacht niet "Laat ik mijn verantwoording nemen" en niet gaan?quote:Op maandag 14 december 2020 22:31 schreef Poison-Ivy het volgende:
Bij de Action is nog niet 1x de 1.5 m regel gehaald. Die gangen zijn zo smal.
Gaat gebeuren. Let maar op.quote:Op maandag 14 december 2020 22:30 schreef Fred het volgende:
[..]
Het is vooral onhandig dat primair onderwijs en de opvang sluit ja.quote:Op maandag 14 december 2020 22:31 schreef Ronald het volgende:
Ik vind het wel weer tering onhandig dat de kinderopvang dicht moet, het is heel lastig om dit weer rond te breien qua oppas.
Nooit.quote:Op maandag 14 december 2020 22:32 schreef Fred het volgende:
[..]
En je dacht niet "Laat ik mijn verantwoording nemen" en niet gaan?
Het doel is ook gewoon om ouders thuis te houden. Jammer voor de kinderen, maar die hebben toch geen stemrecht.quote:Op maandag 14 december 2020 22:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is vooral onhandig dat primair onderwijs en de opvang sluit ja.
Overdreven.
Uiteraard. Deden de belgen ook toen er bij hun een lockdown was.quote:Op maandag 14 december 2020 22:32 schreef TheVulture het volgende:
Dus we gaan morgen gezellig shoppen in Belgie in de grensstreek?
Belgen kwamen ook massaal hierheen vorige 2quote:Op maandag 14 december 2020 22:29 schreef maan_man het volgende:
Wat is het verschil tussen vrijwillig niet naar de action gaan en een verbod op naar de action gaan?quote:
Goed voor het maatregelstijfje.quote:Op maandag 14 december 2020 22:33 schreef galantis het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen vrijwillig niet naar de action gaan en een verbod op naar de action gaan?
Als je vrijwillig niet gaat dan heb in elk geval nog de kans om te gaan als het écht nodig is.quote:Op maandag 14 december 2020 22:33 schreef galantis het volgende:
Wat is het verschil tussen vrijwillig niet naar de action gaan en een verbod op naar de action gaan?
Nou krijgen ze een koekje van eigen deegquote:Op maandag 14 december 2020 22:33 schreef RipCity het volgende:
[..]
Belgen kwamen ook massaal hierheen vorige 2
Maanden
Nee het doel is om de zorg in stand te houden....quote:Op maandag 14 december 2020 22:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het doel is ook gewoon om ouders thuis te houden. Jammer voor de kinderen, maar die hebben toch geen stemrecht.
Ik kwam voorbij de Action vandaag, geen grap. Stilte voor de storm.quote:Op maandag 14 december 2020 22:32 schreef TheVulture het volgende:
Als ze al zo lang dicht kunnen lijkt me dat nooit het geval.quote:Op maandag 14 december 2020 22:34 schreef Fred het volgende:
[..]
Als je vrijwillig niet gaat dan heb in elk geval nog de kans om te gaan als het écht nodig is.
Daar is hij journalist voor, de vragen aan een minister stellen die een gewone sterveling niet kan stellen.quote:Op maandag 14 december 2020 22:35 schreef TheVulture het volgende:
Ik word echt gek van al die meningen en theorieën... nu zit Beau weer te vragen of we echt niet wat eerder kunnen versoepelen dan 19 januari als het goed gaat
Ik snap de vraag wel. Duidelijkheid, perspectief. Wie was dat aan tafel die zei: "Hebben jullie niet nu de hele gereedschapskist leeggegooid in de hoop dat er iets tussen zit dat werkt?" (of hoe ie 't ook precies zei).quote:Op maandag 14 december 2020 22:35 schreef TheVulture het volgende:
Ik word echt gek van al die meningen en theorieën... nu zit Beau weer te vragen of we echt niet wat eerder kunnen versoepelen dan 19 januari als het goed gaat
Moet je nagaan hoe klein de noodzaak van het bestaan van die winkel eigen isquote:Op maandag 14 december 2020 22:35 schreef galantis het volgende:
Als ze al zo lang dicht kunnen lijkt me dat nooit het geval.
Misschien stemmen ze als ze 18 zijn dan wel op Hugo als premier.quote:Op maandag 14 december 2020 22:36 schreef Poison-Ivy het volgende:
Lekker de scholen sluiten en de kinderen nóg dommer maken alléén om de ouders thuis te laten werken.
Letterlijk gezegd door Hugo.
Gewoon meenemen die kids naar de Belgische winkelcentra.quote:Op maandag 14 december 2020 22:36 schreef Poison-Ivy het volgende:
Lekker de scholen sluiten en de kinderen nóg dommer maken alléén om de ouders thuis te laten werken.
Gemiddeld genomen kinderen van hoogopgeleide ouders hier beter uit, en kinderen van laagopgeleide en/of buitenlandse ouders slechter.quote:Op maandag 14 december 2020 22:36 schreef Poison-Ivy het volgende:
Dat is geen excuus om dan zelf maar een aantal IC bedden te hebben waar ze zelfs in Haïti om zouden huillachen...quote:Op maandag 14 december 2020 22:21 schreef -0- het volgende:
[..]
Hoe wil je in zo'n korte tijd extra personeel opleiden welke niet meer tijd kost dan ze opleveren voor de ervaren krachten?
Bovendien is 20% extra personeel een paar dagen uitstel van executie.
Dat zie je aan Duitsland,wat toch geroemd werd om zijn hoeveelheid IC bedden.
Ja niet een heel erg handige uitspraak.quote:Op maandag 14 december 2020 22:36 schreef Poison-Ivy het volgende:
Ik heb hem het woord "dommer" niet horen zeggen in deze context.quote:Op maandag 14 december 2020 22:36 schreef Poison-Ivy het volgende:
Perrin jr. krijgt gewoon thuisonderwijs idd.quote:Op maandag 14 december 2020 22:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gemiddeld genomen kinderen van hoogopgeleide ouders hier beter uit, en kinderen van laagopgeleide en/of buitenlandse ouders slechter.
Dat was gewoon een goedkope actie van Wilders om op het sentimentsorgel te blazen omdat er toevallig door maatregelen niet genoeg coalitiepartijen aanwezig waren... de zorgmedewerkers krijgen sowieso al beste loonsverhogingen...quote:Op maandag 14 december 2020 22:35 schreef MakkieR het volgende:
Heeft Rutte het eigenlijk nog gehad over de structurele loonsverhoging van de zorgmedewerkers waar VVDer zich achter hun zetels hadden verstopt of gingen vluchten uit de tweede kamer, toen daar een stemming begon? Hoezo achter de zorgmedewerkers staan, hoezo hypocriet haha
Ook niet helemaal waar, want de ouders van hoogopgeleide ouders hebben het vaak ook druk met werken.quote:Op maandag 14 december 2020 22:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gemiddeld genomen kinderen van hoogopgeleide ouders hier beter uit, en kinderen van laagopgeleide en/of buitenlandse ouders slechter.
Is verboden dit jaar.quote:Op maandag 14 december 2020 22:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja niet een heel erg handige uitspraak.
Dat geeft morgen in de kamer vast nog wat vuurwerk.
Delano en Yousef niet. De ene wordt namelijk afgeleid door zijn vader die alcoholist is, en de ander moet zijn laptop delen met 4 broertjes en zusjes.quote:Op maandag 14 december 2020 22:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Perrin jr. krijgt gewoon thuisonderwijs idd.
Op welk vooroordeel baseer je dat?quote:Op maandag 14 december 2020 22:37 schreef Janneke141 het volgende:
Kwestie van onderling afstemmen. Er zitten meer dan 8 uur in een dag.quote:Op maandag 14 december 2020 22:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ook niet helemaal waar, want de ouders van hoogopgeleide ouders hebben het vaak ook druk met werken.
Het is niet zo dat ze spontaan 40 uur over hebben om de kinderen te onderwijzen.
Nee...die heb ik zelf toegevoegd.quote:Op maandag 14 december 2020 22:37 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik heb hem het woord "dommer" niet horen zeggen in deze context.
En kwalijk dat dat sluiten van scholen dus een argument is om thuiswerken te bevorderen. Dan snap je echt niet hoe dat werkt met een jong kind in huis.quote:Op maandag 14 december 2020 22:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is vooral onhandig dat primair onderwijs en de opvang sluit ja.
Overdreven.
Yep. Ik weet niet of cijfers daarvan het gevolg zijn die sws op elkaar inwerken.quote:Op maandag 14 december 2020 22:11 schreef Fred het volgende:
[..]
Gemiddeld genomen klopt mijn post. De verschillen die er al waren maak je groter met een lockdown. De kansen van de kinderen tussen laten we zeggen 10 en 17 om van een dubbeltje een kwartje te worden zijn we fors aan het vergooien, terwijl het grootste deel van de kwartjes wel kwartjes zal blijven.quote:Op maandag 14 december 2020 22:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ook niet helemaal waar, want de ouders van hoogopgeleide ouders hebben het vaak ook druk met werken.
Het is niet zo dat ze spontaan 40 uur over hebben om de kinderen te onderwijzen.
Gelukkig duurt een schoolweek geen 40 uur en besparen ouders tijd in hun reistijd en de tijd die ze kwijt zijn voor het naar school brengen van hun kinderen.quote:Op maandag 14 december 2020 22:38 schreef _serial_ het volgende:
Die ouders worden nu ineens gedwongen hun kinderen op te voedenquote:Op maandag 14 december 2020 22:39 schreef Ronald het volgende:
[ twitter ]
[..]
En kwalijk dat dat sluiten van scholen dus een argument is om thuiswerken te bevorderen. Dan snap je echt niet hoe dat werkt met een jong kind in huis.
Die asocialen zitten nog altijd met honderden samen in gereformeerde kerken...quote:
Precies dit dus.quote:Op maandag 14 december 2020 22:39 schreef Ronald het volgende:
[ twitter ]
[..]
En kwalijk dat dat sluiten van scholen dus een argument is om thuiswerken te bevorderen. Dan snap je echt niet hoe dat werkt met een jong kind in huis.
Is niks goedkoop aan, als je tegen een structurele loonsverhoging bent, stem dan gewoon tegen, ga niet vluchten uit de tweede kamer. Als je zoveel liefde voelt voor de zorgmedewerker, dan gun je ze de structurele loonsverhoging. We hebben deze mensen zo hard nodig, en de VVD laat ze keihard vallen, dat is de waarheid.quote:Op maandag 14 december 2020 22:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat was gewoon een goedkope actie van Wilders om op het sentimentsorgel te blazen omdat er toevallig door maatregelen niet genoeg coalitiepartijen aanwezig waren... de zorgmedewerkers krijgen sowieso al beste loonsverhogingen...
Maar die kinderen moeten op komen draven op schooltijden (want dan zijn de docenten er ook op Teams/Skula of wat dan ook). Voor veel ouders zijn dat ook de tijden dat ze moeten werken. Sommigen kunnen 'savonds links en rechts wel een uurtje doen, maar dat kan ook niet iedereen.quote:Op maandag 14 december 2020 22:40 schreef Fred het volgende:
[..]
Gelukkig duurt een schoolweek geen 40 uur en besparen ouders tijd in hun reistijd en de tijd die ze kwijt zijn voor het naar school brengen van hun kinderen.
Precies, je kunt elkaar afwisselen en toch nog ieder nog genoeg werk voor elkaar krijgen.quote:Op maandag 14 december 2020 22:40 schreef Fred het volgende:
[..]
Gelukkig duurt een schoolweek geen 40 uur en besparen ouders tijd in hun reistijd en de tijd die ze kwijt zijn voor het naar school brengen van hun kinderen.
Je kunt niet thuis werken met jonge kinderen om je heen, dat heeft niks met opvoeden te maken.quote:Op maandag 14 december 2020 22:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die ouders worden nu ineens gedwongen hun kinderen op te voeden
Je mag van een werkgever ook wel verwachten dat hij begrip heeft in dit soort situaties. Ik werk zelf bij een grootbank en daar zit in het hele bedrijfslagen het besef dat mensen door bepaalde factoren thuis nu niet optimaal kunnen functioneren.quote:Op maandag 14 december 2020 22:39 schreef Ronald het volgende:
[ twitter ]
[..]
Da's niet dom, da's doen wat moet.quote:Op maandag 14 december 2020 22:30 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik doe het dagelijks.quote:Op maandag 14 december 2020 22:42 schreef Ronald het volgende:
[..]
Je kunt niet thuis werken met jonge kinderen om je heen, dat heeft niks met opvoeden te maken.
Met oudere pubers is het een ander verhaal.
Ik was daar in het vorige topic ook al verbolgen over. Vind het een schandaal vergelijkbaar met de verpleeghuizen in maart.quote:Op maandag 14 december 2020 22:39 schreef Ronald het volgende:
[ twitter ]
[..]
Die ouders hoeven het online thuisonderwijs toch niet te volgenquote:Op maandag 14 december 2020 22:41 schreef chratnox het volgende:
Maar die kinderen moeten op komen draven op schooltijden (want dan zijn de docenten er ook). Voor veel ouders zijn dat ook de tijden dat ze moeten werken. Sommigen kunnen 'savonds links en rechts wel een uurtje doen, maar dat kan ook niet iedereen.
Doen wat moet? Wat moet er dan gebeuren dat je er voor naar België moet?quote:Op maandag 14 december 2020 22:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Da's niet dom, da's doen wat moet.
Iedereen die dat afweegt vind ik gemiddeld best slim.
Collega's van me met kinderen op de basisschool waren zo'n beetje de hele dag kwijt om ervoor te zorgen dat hun kinderen daadwerkelijk hun lessen volgden. De leraren waren op dat moment beschikbaar voor vragen, maar ze moesten 't zelf doen.quote:Op maandag 14 december 2020 22:43 schreef Fred het volgende:
[..]
Die ouders hoeven het online thuisonderwijs te volgen
Als het goed is hebben die al hun diploma's al op zak.
Ik heb een hele flexibele werkgever, maar dit is gewoon ontzettend onhandig. Ik wil gewoon normaal kunnen werken.quote:Op maandag 14 december 2020 22:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je mag van een werkgever ook wel verwachten dat hij begrip heeft in dit soort situaties. Ik werk zelf bij een grootbank en daar zit in het hele bedrijfslagen het besef dat mensen door bepaalde factoren thuis nu niet optimaal kunnen functioneren.
Ik vind het wel wat hebben hoor, dat er af en toe een spruit door het beeld heen stuitert.quote:Op maandag 14 december 2020 22:42 schreef Ronald het volgende:
Je kunt niet thuis werken met jonge kinderen om je heen, dat heeft niks met opvoeden te maken.
Met oudere pubers is het een ander verhaal.
Nou prima, maar met mijn werk moet ik gewoon stilte om mij heen hebben. Beetje improviseren lukt wel hoor, maar dit is wel een te lange periode vind ikquote:
Keep the st(r)eam going. Geluid maken en jezelf dan voordoen als kritsich journalistquote:Op maandag 14 december 2020 22:35 schreef TheVulture het volgende:
Dus je vindt het zelf een groter probleem om je kinderen om je heen te hebben dan je werkgeverquote:Op maandag 14 december 2020 22:45 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik heb een hele flexibele werkgever, maar dit is gewoon ontzettend onhandig. Ik wil gewoon normaal kunnen werken.
Maar goed ik heb het voor dit jaar weer kunnen afdichten met opa’s en oma’s en deels vakantie tussen kerst en oud en nieuw
Gemiddelde meetings mag mn kleine prima ronddartelen, daar heb ik weinig last van. Maar als ik werk moet doen waar ik me even voor moet concentreren gaat dat echt niet lukken met mn kleine om me heen.quote:Op maandag 14 december 2020 22:46 schreef Ronald het volgende:
[..]
Nou prima, maar met mijn werk moet ik gewoon stilte om mij heen hebben. Beetje improviseren lukt wel hoor, maar dit is wel een te lange periode vind ik
Ik heb een noise cancelling koptelefoon en een eigen kamer.. Verder wissel ik met mevr. Perrin (die parttime werkt) af. En mijn zoon is 8 en weet dat als ik druk bezig ben, hij me niet mag storen.quote:Op maandag 14 december 2020 22:46 schreef Ronald het volgende:
[..]
Nou prima, maar met mijn werk moet ik gewoon stilte om mij heen hebben. Beetje improviseren lukt wel hoor, maar dit is wel een te lange periode vind ik
Dat zeg ik toch helemaal niet, het is gewoon lastig normaal te werken met kind thuis. Maar ik red mij wel hoor.quote:Op maandag 14 december 2020 22:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dus je vindt het zelf een groter probleem om je kinderen om je heen te hebben dan je werkgever
Andersom stroomden Nederlandse steden in het grensgebied ook continu vol met Belgen toen de middenstand en horeca daar op slot gingen. Met als trieste hoogtepunt de "coronaparties" in Nederlandse cafés in het voorjaar.quote:Op maandag 14 december 2020 22:30 schreef Fred het volgende:
[..]
quote:Op maandag 14 december 2020 22:29 schreef maan_man het volgende:
Shoppen?quote:Op maandag 14 december 2020 22:32 schreef TheVulture het volgende:
Dit dus.quote:Op maandag 14 december 2020 22:34 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nou krijgen ze een koekje van eigen deeg
100%quote:Op maandag 14 december 2020 22:47 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Voorproefje van oud & nieuw?
Mensen zijn overal eender, waar komt toch dat fabeltje vandaan dat b.v. Duitsers zich zo netjes aan de regels zouden houden. Die lopen het hier ook gewoon plat als ze dat zo uitkomt.quote:Op maandag 14 december 2020 22:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Andersom stroomden Nederlandse steden in het grensgebied ook continu vol met Belgen toen de middenstand en horeca daar op slot gingen. Met als trieste hoogtepunt de "coronaparties" in Nederlandse cafés in het voorjaar.
Doe ff normaal.quote:Op maandag 14 december 2020 22:50 schreef Confetti het volgende:
Vraag me af wat ze nog aandurven als deze maatregelen ook niet werken. Ik geloof niet dat dit genoeg gaat helpen. De mens zelf heeft nog teveel vrijheid om te gaan en staan waar ie wil.
Dat afwisselen gaat hier niet omdat mijn vriendin met haar beroep niet thuis kan werken.quote:Op maandag 14 december 2020 22:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik heb een noise cancelling koptelefoon en een eigen kamer.. Verder wissel ik met mevr. Perrin (die parttime werkt) af. En mijn zoon is 8 en weet dat als ik druk bezig ben, hij me niet mag storen.
Jij wil echt iedereen aan de ketting hebben liggen hè, gebaseerd op je posts? Moeten we ook richting zweepslagen?quote:Op maandag 14 december 2020 22:50 schreef Confetti het volgende:
Vraag me af wat ze nog aandurven als deze maatregelen ook niet werken. Ik geloof niet dat dit genoeg gaat helpen. De mens zelf heeft nog teveel vrijheid om te gaan en staan waar ie wil.
Hopelijk dringt de urgentie nu wel meer door, dit zou wel eens de doorslaggevende factor kunnen zijn. Daar kan geen maatregel tegenop.quote:Op maandag 14 december 2020 22:50 schreef Confetti het volgende:
Teveel vrijheid? Ja maak alles maar ondergeschikt.quote:Op maandag 14 december 2020 22:50 schreef Confetti het volgende:
Klagen is gezond, ik klaag weer graag over de klagersquote:Op maandag 14 december 2020 22:52 schreef Ronald het volgende:
[..]
Dat afwisselen gaat hier niet omdat mijn vriendin met haar beroep niet thuis kan werken.
Maar het is niet zo dramatisch verder, ik klaag gewoon wat in dit topic, hoef toch niet alles toe te juichen. Over het algemeen ondersteun ik de maatregelen wel.
quote:Op maandag 14 december 2020 22:55 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat kunnen nog 5 gezellige weken worden.
Kijk eens dom. Ja, ho maar.quote:Op maandag 14 december 2020 22:50 schreef Confetti het volgende:
Volgens het groene boekje is dat allemaal goed geregeld en bij problemen klop je maar aan bij de gemeente.quote:Op maandag 14 december 2020 22:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Delano en Yousef niet. De ene wordt namelijk afgeleid door zijn vader die alcoholist is, en de ander moet zijn laptop delen met 4 broertjes en zusjes.
De afgelopen vier weken hebben imho aangetoond dat we die verantwoordelijkheid als samenleving niet aan kunnen.quote:Op maandag 14 december 2020 22:57 schreef Owen-Kravecki het volgende:
Het gaat wel ver dit allemaal hoor. Wie had dit ooit gedacht van 2020? Wat een klotejaar. Hopelijk gaat 2021 beter worden maar ik vrees een exacte kopie van 2020 met ook maatregelen en beperkingen. Wat is er mis met de verantwoordelijkheid lekker bij je burgers neerleggen? Dit virus is niet gevaarlijk genoeg om mensen te blijven ophokken.
Ik denk inderdaad een groot deel van 2021 wel maatregelen, daar hintte de Jonge ook wel op bij Beau. Ik vraag me daarnaast ook af of het niet als 'makkelijk' gezien wordt om beperkende maatregelen op te gaan leggen vanaf nu bij andere virussen, want het lijkt ook goed daartegen te helpen. Dan zou je ieder jaar een paar maanden beperkende maatregelen krijgen.quote:Op maandag 14 december 2020 22:57 schreef Owen-Kravecki het volgende:
Het gaat wel ver dit allemaal hoor. Wie had dit ooit gedacht van 2020? Wat een klotejaar. Hopelijk gaat 2021 beter worden maar ik vrees een exacte kopie van 2020 met ook maatregelen en beperkingen. Wat is er mis met de verantwoordelijkheid lekker bij je burgers neerleggen? Dit virus is niet gevaarlijk genoeg om mensen te blijven ophokken.
Ik kan het ze ook niet echt kwalijk nemen. 9 maanden mensen ophokken zorgt voor een boel frustratie natuurlijk. Je hoort ook dat de mishandelingen op kinderen en partners weer toenemen. Alsjeblieft mensen, botvier het buiten op overheidsgebouwen en straatmeubilair en niet op je dierbaren.quote:
Menselijk gedrag dat redeneert vanuit een doel met een gedrag en dat omzet naar een actie.quote:Op maandag 14 december 2020 22:44 schreef Fred het volgende:
[..]
Doen wat moet? Wat moet er dan gebeuren dat je er voor naar België moet?
UB's?quote:Op maandag 14 december 2020 22:59 schreef Revanches het volgende:
Kan iemand iets vertellen over de UB's , of deze open zijn? Zit al op alle sites te kijken van de ub's maar kan nergens iets vinden.
Nee, sexwerk is nu verbodenquote:Op maandag 14 december 2020 22:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jij wil echt iedereen aan de ketting hebben liggen hè, gebaseerd op je posts? Moeten we ook richting zweepslagen?
Universiteitsbibliotheek. Zijn namelijk alleen toegankelijk voor studenten, niet openbaar.quote:
Daar ben ik ook bang voor. Hup weer in lockdown als de zorg het ff zwaar krijgt.quote:Op maandag 14 december 2020 22:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad een groot deel van 2021 wel maatregelen, daar hintte de Jonge ook wel op bij Beau. Ik vraag me daarnaast ook af of het niet als 'makkelijk' gezien wordt om beperkende maatregelen op te gaan leggen vanaf nu bij andere virussen, want het lijkt ook goed daartegen te helpen. Dan zou je ieder jaar een paar maanden beperkende maatregelen krijgen.
Leven inruilen voor 'leven', compleet geschift maar ik vrees dat de gemiddelde Nederlander dit zal slikken als zoete koek.quote:Op maandag 14 december 2020 22:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad een groot deel van 2021 wel maatregelen, daar hintte de Jonge ook wel op bij Beau. Ik vraag me daarnaast ook af of het niet als 'makkelijk' gezien wordt om beperkende maatregelen op te gaan leggen vanaf nu bij andere virussen, want het lijkt ook goed daartegen te helpen. Dan zou je ieder jaar een paar maanden beperkende maatregelen krijgen.
Ongetwijfeld alleen afhalen.quote:Op maandag 14 december 2020 23:02 schreef Revanches het volgende:
[..]
Universiteitsbibliotheek. Zijn namelijk alleen toegankelijk voor studenten, niet openbaar.
Had de Jonge niet gezegd dat de maatregelen voor het grootste gedeelte losgelaten zouden worden in Q2?quote:Op maandag 14 december 2020 22:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Delano en Yousef worden voor de bijstand opgeleid, dus die paar weken gemist onderwijs maken geen enkel verschil.quote:Op maandag 14 december 2020 22:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Delano en Yousef niet. De ene wordt namelijk afgeleid door zijn vader die alcoholist is, en de ander moet zijn laptop delen met 4 broertjes en zusjes.
Ik gok dat die betogers niet tot de groep Nederlanders behoren die voordien de maatregelen keurig naleefden.quote:Op maandag 14 december 2020 23:00 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Ik kan het ze ook niet echt kwalijk nemen. 9 maanden mensen ophokken zorgt voor een boel frustratie natuurlijk. Je hoort ook dat de mishandelingen op kinderen en partners weer toenemen. Alsjeblieft mensen, botvier het buiten op overheidsgebouwen en straatmeubilair en niet op je dierbaren.
Talloze behandelingen kunnen dan geen doorgang vinden, wil je dat? Die groep zit tegen overspannenheid aan inmiddels. Waarom is het zo moeilijk om dat te begrijpen?quote:Op maandag 14 december 2020 23:03 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor. Hup weer in lockdown als de zorg het ff zwaar krijgt.
Als de zorg zijn vakantie niet kan opnemen of het rooster niet rondkrijgt.
Tja, op een gegeven moment is het pappen en nathouden. Als 'men' blijkbaar niet in staat is het thuiswerken op te volgen moet het op andere manieren. Je kunt het kabinet niet verwijten dat ze niet maandenlang gehamerd hebben op dat thuiswerken.quote:Op maandag 14 december 2020 22:43 schreef trein2000 het volgende:
Dat zo iets dan een positief neveneffect is dat kan. Maar het kan nooit een argument zijn mijne inziens.
Klinkt niet eens heel bijzonder, detailhandel weer open eind januari, restaurants eind februari/begin maart, kroegen begin aprilquote:Op maandag 14 december 2020 23:04 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Had de Jonge niet gezegd dat de maatregelen voor het grootste gedeelte losgelaten zouden worden in Q2?
En dat laatste hoop ik toch echt niet. Daar mag wel eens een goede kosten en baten rekening op doorgerekend worden. Het zal mij ook niks verbazen want we accepteren nauwelijks risico's en de onvermijdelijke dood meer, lijkt het wel.
Daar schuilt het gevaar, namelijk dat mensen de genomen maatregelen misinterpreteren als zijnde daar om doden en/of losse besmettingen te voorkomen.quote:Op maandag 14 december 2020 23:04 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Had de Jonge niet gezegd dat de maatregelen voor het grootste gedeelte losgelaten zouden worden in Q2?
En dat laatste hoop ik toch echt niet. Daar mag wel eens een goede kosten en baten rekening op doorgerekend worden. Het zal mij ook niks verbazen want we accepteren nauwelijks risico's en de onvermijdelijke dood meer, lijkt het wel.
Dit gaat over maatregelen bij de normale griepgolf.quote:Op maandag 14 december 2020 23:05 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Talloze behandelingen kunnen dan geen doorgang vinden, wil je dat? Die groep zit tegen overspannenheid aan inmiddels. Waarom is het zo moeilijk om dat te begrijpen?
Als snel BNW praat maar het is een gegeven dat groten de kleine opslokken en daarna zo min mogelijk ruimte laten voor nieuwe visjes. We leven niet meer in 1870 waar je van éénpitter tot 10tonner kon worden.quote:Op maandag 14 december 2020 23:02 schreef mir1986 het volgende:
Ik kan niet begrijpen dat er mensen voor zware lockdowns zijn en veel kleine ondernemers kapot willen laten gaan. Zo hou je alleen de grote multinationals over en daarmee de concurrentie.
Anders de riem?quote:Op maandag 14 december 2020 22:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik heb een noise cancelling koptelefoon en een eigen kamer.. Verder wissel ik met mevr. Perrin (die parttime werkt) af. En mijn zoon is 8 en weet dat als ik druk bezig ben, hij me niet mag storen.
Doe normaal..quote:Op maandag 14 december 2020 23:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Delano en Yousef worden voor de bijstand opgeleid, dus die paar weken gemist onderwijs maken geen enkel verschil.
Je moet natuurlijk wel cadeautje meenemen als de Corona volgende week gaat overdragen aan je familie.quote:Op maandag 14 december 2020 23:05 schreef DireStraits7 het volgende:
Beetje hetzelfde als die mensen die vandaag geÏnterviewd werden over het sluiten van de winkels. 'Ja, ik snap het wel'. Allemaal mensen die het 'wel snappen', maar zich blijkbaar niet afgevraagd hebben waarom ze überhaupt daar waren.
Je mag toch twee bezoek(st)ers thuis ontvangenquote:
Hij noemde "wanneer voldoende mensen gevaccineerd zijn en het virus niet meer rond kan gaan" (of iets in die strekking). Er werd eerder gezegd dat de niet-risicogroepen in augustus aan de beurt zijn oid. Dan praat je al eerder over Q3 oid.quote:Op maandag 14 december 2020 23:04 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad gehoord dat Hugo nog ergens 5000 verpleegkundige op de plank heeft liggen.quote:Op maandag 14 december 2020 23:09 schreef hjansen82 het volgende:
Ik hoop dat zorgmedewerkers snel beginnen met staken. Er moeten ziekenhuizen en mensen bij en dan moet dit maar kwaadschiks worden afgedwongen.
Dan moeten er mensen bij. Ik begrijp dat dit tijd kost, maar ik hoor niet eens dat hier überhaupt plannen voor zijn. Beter laat de regering het MKB failliet gaan dan te investeren in de zorg.quote:Op maandag 14 december 2020 23:05 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Talloze behandelingen kunnen dan geen doorgang vinden, wil je dat? Die groep zit tegen overspannenheid aan inmiddels. Waarom is het zo moeilijk om dat te begrijpen?
Nee. Ik heb tot nu toe gedacht dat Nederland niet mee zou doen aan die waanzin. Ik kan het nog steeds niet helemaal geloven eerlijk gezegd.quote:Op maandag 14 december 2020 23:11 schreef Gretzl het volgende:
Hadden jullie toen je Ab Osterhaus en Ginny Mooy half oktober bij Op 1 hoorden praten ook al het gevoel dat ze sowieso gelijk zouden krijgen? Dat die onvermijdelijke totale lockdown er met dit Nederlandse beleid vroeg of laat toch wel zou komen, waarschijnlijk medio december
Vertel.quote:Op maandag 14 december 2020 23:12 schreef Jimbo het volgende:
Mooi hoe mensen hier moeilijk doen over een 'lockdown'
De winkels zijn dicht, je kan verder nog op straat en gewoon vrijwel alles doen
Lockdown van niets dit
Nee.quote:Op maandag 14 december 2020 23:11 schreef Gretzl het volgende:
Hadden jullie toen je Ab Osterhaus en Ginny Mooy half oktober bij Op 1 hoorden praten ook al het gevoel dat ze sowieso gelijk zouden krijgen?
Suggestief pleonasme.quote:Dat die onvermijdelijke totale lockdown er met dit Nederlandse beleid vroeg of laat toch wel zou komen, waarschijnlijk medio december
Alle levensbehoeftes kan je nog prima doen. Sportschool dicht? Ga je toch een rondje rennen? Winkelen? Online, geen probleem. Vreten kan je zo kopenquote:
Hahaha moest daar ook aan denkenquote:
Er zijn heel wat meer dingen die niet mogen nu. Maar dat weet jij ook wel.quote:Op maandag 14 december 2020 23:15 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Alle levensbehoeftes kan je nog prima doen. Sportschool dicht? Ga je toch een rondje rennen? Winkelen? Online, geen probleem. Vreten kan je zo kopen
Oh ja nee je kan niet meer uit eten, nou boehoe. Zoalng je nog naar buiten kan zitten we wmb niet in een lockdown. Dit is gewoon dichte winkels, nou wat erg.
Wel waar voor wat betreft dat rondhuppelen op straat. Dat mocht in Spanje en Italië niet toch?quote:Op maandag 14 december 2020 23:15 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Alle levensbehoeftes kan je nog prima doen. Sportschool dicht? Ga je toch een rondje rennen? Winkelen? Online, geen probleem. Vreten kan je zo kopen
Oh ja nee je kan niet meer uit eten, nou boehoe. Zoalng je nog naar buiten kan zitten we wmb niet in een lockdown. Dit is gewoon dichte winkels, nou wat erg.
Lees nog eens wat je daarmee als feitelijk oordeel uitvaardigt en kom dan nog eens boos terug om je te verwonderen om de ellende die dat inherent meebrengt.quote:Op maandag 14 december 2020 23:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Delano en Yousef worden voor de bijstand opgeleid, dus die paar weken gemist onderwijs maken geen enkel verschil.
Wat is een primaire levensbehoefte die je nu niet kan doenquote:Op maandag 14 december 2020 23:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er zijn heel wat meer dingen die niet mogen nu. Maar dat weet jij ook wel.
klopt, in spanje kreeg je een knuppel in de nek als je niet de juiste a4-tjes hadquote:Op maandag 14 december 2020 23:16 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Wel waar voor wat betreft dat rondhuppelen op straat. Dat mocht in Spanje en Italië niet toch?
Je zou maar zo ver van het padje af zijn dat je een dergelijke optocht organiseert.quote:
Laat me raden. Je werkt gezellig thuis, hebt nergens last van, kunt veilig in je eigen huis Teams/Skype/Zoom meetings houden en laat je boodschappen thuis bezorgen?quote:Op maandag 14 december 2020 23:15 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Als je niks te melden hebt, doe het dan ook niet.quote:Op maandag 14 december 2020 23:17 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Wat is een primaire levensbehoefte die je nu niet kan doen
Op zuipen in de kroeg na, dat is wel belangrijk
Voor het uitoefenen van levensbehoeftes was ik wel een plant geworden.quote:Op maandag 14 december 2020 23:15 schreef Jimbo het volgende:
[..]
De Jonge heeft net bij Beau uitgelegd dat daar geen wettelijke basis voor is.quote:Op maandag 14 december 2020 23:16 schreef chratnox het volgende:
Slob zegt bij Op1 nu nog een keer dat scholen gesloten worden om vervoersbewegingen van de ouders te beperken.
Wat laf zeg. Als de scholen niet het probleem zijn maar de kantoren, sluit die kantoren dan.
Feitelijk onjuist.quote:Op maandag 14 december 2020 23:19 schreef Gretzl het volgende:
Dan was de ziekenhuiscapaciteit toen al overschreden (feitelijk gingen ze er al over omdat er tientallen Duitse bedden nodig waren).
Grof schandaal.quote:Op maandag 14 december 2020 23:16 schreef chratnox het volgende:
Slob zegt bij Op1 nu nog een keer dat scholen gesloten worden om vervoersbewegingen van de ouders te beperken.
Wat laf zeg. Als de scholen niet het probleem zijn maar de kantoren, sluit die kantoren dan.
Bovendien is het verre van ongezomd om dat te doen met een kindquote:Op maandag 14 december 2020 22:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Collega's van me met kinderen op de basisschool waren zo'n beetje de hele dag kwijt om ervoor te zorgen dat hun kinderen daadwerkelijk hun lessen volgden. De leraren waren op dat moment beschikbaar voor vragen, maar ze moesten 't zelf doen.
Gevolg is dan dus dat de ouder de hele tijd op aan 't letten is. Hoe ouder je kind wordt hoe makkelijker 't wordt. Mijne is iets ouder dan anderhalf, die gaat het echt niet accepteren om de hele dag achter de TV gezet te worden. Die staat gewoon na 15 seconden naast je met: "papa papa papa papa papa".
Waarom moet Arie Slob dit goed praten? Ann Vossen zegt net bij Beau dat (kleine) kinderen nagenoeg niet bijdragen, het wordt bij Op1 nog een keer gezegd. Het wordt wekelijks herhaald door het OMT en het RIVM. De enige die het blijven roepen zijn het Red Team en de 'scholenveilig' clubjes.quote:Op maandag 14 december 2020 23:19 schreef Gretzl het volgende:
Bedenk wel eens dat de catastrofe in het voorjaar nog veel groter was geweest als het kabinet in maart voet bij stuk had gehouden en de basisscholen gewoon open had gehouden obv het incomplete advies van het OMT. Dan was de ziekenhuiscapaciteit toen al overschreden (feitelijk gingen ze er al over omdat er tientallen Duitse bedden nodig waren).
Snap niet dat Arie Slob dit nog steeds probeert goed te praten. Hoe moeilijk is het nu om te onderkennen dat kinderen wel een substantiële rol spelen in de verspreiding?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |