Tja, als die eiersnijder je zoveel waard is dat je er een potiële Covid19-besmetting voor over hebt moet je dat vooral doen, denk ik dan. Maar dan moet je niet klagen als je straks niet aan gebroken been geholpen kan worden omdat het ziekenhuis vol ligt met eiersnijder(uit)leners.quote:Op maandag 14 december 2020 22:12 schreef _serial_ het volgende:
En dat ga je nu niet krijgen ? In plaats van een nieuwe eiersnijder bij de Action te halen, ga je hem nu bij vrienden lenen en blijf je voor een bakkie koffie hangen.
Die dan een onderzoek uitvoeren onder hun achterban en een genuanceerd stuk op hun eigen site zetten over de uitkomsten, wat vervolgens op AD.nl eindigt als "leraren willen zus".quote:Op maandag 14 december 2020 22:16 schreef -0- het volgende:
[..]
Het gaat vaak om dezelfde beroepsverenigingen die zeggen deze groep te vertegenwoordigen.
Niemand zegt dat het daarna 'over' is maar je kunt hopelijk wel door tot Pasen vanwege het minimale aantal besmettingsgevallen en rust in de ziekenhuizen. Daarna zien we wel weer en zal het ongetwijfeld ook weer wat toenemen. Maar dan ga je ook hard richting beter weer en hopelijk vaccinatie.quote:Op maandag 14 december 2020 22:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk is de 19e niet het einde. In de Gelderlander kwam alweer een OMT-lid voorbij die verkondigt dat een aantal maatregelen gewoon heel 2021 blijven gelden.
De korte heftige lockdown waarna je weer normaal kan leven is een illusie. Het enige voordeel dat deze stunt biedt is dat de mensen die nog steeds beweren dat het zo werkt, daarna hun bek dicht houden.
Dat zegt wal wat hoe hij erin staat, andere mogen het vuile werk opknappen.quote:Op maandag 14 december 2020 22:15 schreef Benny het volgende:
[..]
Die speech gaat hem wel stemmen leveren, ja
"Het beste voor de leerlingen" gaat verder dan alleen schooltijd natuurlijk. Het is bijvoorbeeld ook niet best voor ze als hun grootouders allemaal sterven mede doordat zij naar school gaan...quote:Op maandag 14 december 2020 22:19 schreef Janneke141 het volgende:
Waarschijnlijk vind je op dit moment geen twee leraren in Nederland met precies hetzelfde idee hebben over hoe nu verder, maar de bindende factor is dat ze het beste voor de leerlingen willen, want anders waren ze geen leraar geworden. En het beste voor de leerlingen vinden ze niet thuis achter de laptop.
Hoe wil je in zo'n korte tijd extra personeel opleiden welke niet meer tijd kost dan ze opleveren voor de ervaren krachten?quote:Op maandag 14 december 2020 22:18 schreef hjansen82 het volgende:
Ik ben niet eens zozeer tegen deze lockdown. Maar wat wordt nu het vervolg. Wordt er extra personeel opgeleid? Worden noodhospitalen geopend? Helemaal niks. We zien het wel op 12 januari. Dit is toch echt heel erg. We helpen de economie naar de kloten en daarna zien we wel.
Volgens mij heeft de detailhandel wel aardig gedraaid dit jaar. Deze voorlopige sluiting stelt in ieder geval minder voor bij wat de horeca voor de kiezen krijgt. Het is waarschijnlijk wel zuur voor de kleine ondernemer, de speciaalzaakjes, etc die nu juist tijdens kerst inkomsten mislopen. In tegenstelling tot de giganten die mooi op hun webshopjes over kunnen gaan.quote:Op maandag 14 december 2020 22:18 schreef Drekkoning het volgende:
Gaat Wopke zo aankondigen dat er dit keer wel een afdoende hulppakket komt voor alle sectoren en bedrijven die nu kapot gemaakt worden?
De eerst komende 2 weken zien we sowieso geen forse daling in de ziekenhuizen.quote:Op maandag 14 december 2020 22:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Niemand zegt dat het daarna 'over' is maar je kunt hopelijk wel door tot Pasen vanwege het minimale aantal besmettingsgevallen en rust in de ziekenhuizen. Daarna zien we wel weer en zal het ongetwijfeld ook weer wat toenemen. Maar dan ga je ook hard richting beter weer en hopelijk vaccinatie.
Het is in elk geval beter dan het halfbakken gekloot van de afgelopen maanden.
Die Angela schiet in de stress om wat cijfertjes en het zootje hier volgt gelijk.quote:Op maandag 14 december 2020 22:21 schreef -0- het volgende:
[..]
Hoe wil je in zo'n korte tijd extra personeel opleiden welke niet meer tijd kost dan ze opleveren voor de ervaren krachten?
Bovendien is 20% extra personeel een paar dagen uitstel van executie.
Dat zie je aan Duitsland,wat toch geroemd werd om zijn hoeveelheid IC bedden.
Tja, asocialen hou je altijd.quote:Op maandag 14 december 2020 22:22 schreef _serial_ het volgende:
Nu mensen de rest van hun pleziertjes kwijt zijn, gaan mensen sowieso vaker bij elkaar op bezoek, die laten zich niet tegenhouden door een max 2 regel.
Heeft zeker niet gezegd wat.quote:Op maandag 14 december 2020 22:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk is de 19e niet het einde. In de Gelderlander kwam alweer een OMT-lid voorbij die verkondigt dat een aantal maatregelen gewoon heel 2021 blijven gelden.
Als er al verruiming komt van het beleid om ondernemers te steunen hoop ik dan ook van harte dat het vooral naar gezonde bedrijven gaat die het echt nodig hebben en niet naar bedrijven die het hele jaar goed gedraait hebben en nu even een klein dipje hebben.quote:Op maandag 14 december 2020 22:21 schreef galantis het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de detailhandel wel aardig gedraaid dit jaar. Deze voorlopige sluiting stelt in ieder geval minder voor bij wat de horeca voor de kiezen krijgt. Het is waarschijnlijk wel zuur voor de kleine ondernemer, de speciaalzaakjes, etc die nu juist tijdens kerst inkomsten mislopen. In tegenstelling tot de giganten die mooi op hun webshopjes over kunnen gaan.
Dit duurt een maand dus sowieso gaan we een gigantisch effect zien. Het probleem van de vorige lockdown was dat de gezelligheid zich gewoon verspreidde van de sportkantines naar de winkelcentra. Maar het sluiten van de doorstroom locaties is denk ik nog het meest rendabel, die hadden ze eigenlijk gewoon niet open moeten gooien. Teveel mensen gaan een dagje met gezin en/of vrienden naar een pretpark. Aangezien de horeca dicht is gaan ze als afsluiting eten bij elkaar, het gevolg laat zich raden.quote:Op maandag 14 december 2020 22:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De eerst komende 2 weken zien we sowieso geen forse daling in de ziekenhuizen.
Nu mensen de rest van hun pleziertjes kwijt zijn, gaan mensen sowieso vaker bij elkaar op bezoek, die laten zich niet tegenhouden door een max 2 regel.
Dus we zullen zien of het werkt.
Ik betwist een groot gedeelte van de maatregelen ook niet, ik zeg alleen dat bepaalde maatregelen iets te vergaand zijn, daar was nog tussenweg mogelijk.quote:Op maandag 14 december 2020 22:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit duurt een maand dus sowieso gaan we een gigantisch effect zien. Het probleem van de vorige lockdown was dat de gezelligheid zich gewoon verspreidde van de sportkantines naar de winkelcentra. Maar het sluiten van de doorstroom locaties is denk ik nog het meest rendabel, die hadden ze eigenlijk gewoon niet open moeten gooien. Teveel mensen gaan een dagje met gezin en/of vrienden naar een pretpark. Aangezien de horeca dicht is gaan ze als afsluiting eten bij elkaar, het gevolg laat zich raden.
Zouden Nederlanders echt zo dom zijn?quote:Op maandag 14 december 2020 22:29 schreef maan_man het volgende:
De Belgische winkelcentra kunnen zich schrap zetten.
Jaquote:Op maandag 14 december 2020 22:30 schreef Fred het volgende:
[..]
Zouden Nederlanders echt zo dom zijn?
Ik ben benieuwd, zou ook kunnen dat we op een plateau blijven hangen.quote:Op maandag 14 december 2020 22:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit duurt een maand dus sowieso gaan we een gigantisch effect zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |