In België waren er sinds midden april 27 dagen waarop de waarde van R minstens 0.3 verschilde van een week eerder. Op 15 van die dagen (in de maanden juli, september en oktober) betrof het een stijging.quote:Op maandag 14 december 2020 20:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar zo'n hoge wijziging in die R0 in een week tijd? De schatting was dat het sluiten van basisscholen en middelbare scholen een verschil van 0,04 ging maken. Een verhoging van de R naar 1,24 in een week tijd is ontzettend groot
@:VoMy : Heb jij nog op 't netvlies hoe de R zich ontwikkelde over de andere weken?
GMTAquote:Op maandag 14 december 2020 21:18 schreef miss_sly het volgende:
Hahaha, ik was een nieuw deel met dezelfde tt aan het maken 😀
Ah right, dank je wel. Heb jij enig idee hoe dat zou kunnen komen?quote:Op maandag 14 december 2020 21:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In België waren er sinds midden april 27 dagen waarop de waarde van R minstens 0.3 verschilde van een week eerder. Op 15 van die dagen (in de maanden juli, september en oktober) betrof het een stijging.
Heb dit even gemist, is het een mutatie in de goede richting of slechte richting (of geen van beide)?quote:Op maandag 14 december 2020 21:22 schreef ipa84 het volgende:
Over de mutatie uit Engeland.
[ twitter ]
Zou sneller verspreiden.quote:Op maandag 14 december 2020 21:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Heb dit even gemist, is het een mutatie in de goede richting of slechte richting (of geen van beide)?
Ja, maar alleen voor de pakketjes.quote:Op maandag 14 december 2020 21:07 schreef STING het volgende: Dus.. als je bijvoorbeeld een boekenwinkel of bloemenwinkel bent en je hebt een PostNL of DHL etc service punt, dan mag je openblijven
Het zal toch niet
![]()
Damn, maar geen bekende effecten qua ziekteverloop? Als het dan ook meteen milder zou verlopen zou het fijn zijn.quote:
Staat er toch? Een mutatie op 501 N met dubbele delete op posities 69/70.quote:Op maandag 14 december 2020 21:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Heb dit even gemist, is het een mutatie in de goede richting of slechte richting (of geen van beide)?
Verspreid zich makkelijker maar het is geen mutatie de vaccin escape tegenhoudt.quote:Op maandag 14 december 2020 21:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Had het kunnen weten inderdaadquote:Op maandag 14 december 2020 21:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Staat er toch? Een mutatie op 501 N met dubbele delete op posities 69/70.
Dat gaat vast lokaal met een stevige burgemeester worden geregeld.quote:Op maandag 14 december 2020 21:07 schreef STING het volgende:
Dus.. als je bijvoorbeeld een boekenwinkel of bloemenwinkel bent en je hebt een PostNL of DHL etc service punt, dan mag je openblijvenHet zal toch niet
Robin Fransman, hoe kan het ook anders.quote:Op maandag 14 december 2020 21:26 schreef Gretzl het volgende:
Die dude op Radio 1 nu over doelgroepenbeleid, hoe kansloosEr is geen land ter wereld dat dit succesvol toepast.
Eens.quote:Op maandag 14 december 2020 21:29 schreef Kyran het volgende:
Dat gezeik dat wij in Nederland nog niet begonnen zijn terwijl ze in de VS/UK wel beginnen met vaccineren is echt niet terecht trouwens (nu op NPO1).
Het is juist heel goed dat wij geen shortcuts willen nemen die ze in de VS en UK wel nemen nu. Draagvlak is al niet gigantisch....
Veel steviger dan Bruls ga je ze niet vindenquote:Op maandag 14 december 2020 21:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat gaat vast lokaal met een stevige burgemeester worden geregeld.
Doorschieten en prijssschieten is doorgaan in een beginstadium prima te doen.
Alweer een faux pas van ons aller Hugo?quote:Op maandag 14 december 2020 21:31 schreef trein2000 het volgende:
HdJ heeft blijkbaar gezegd dat de basisscholen dicht zijn om het thuiswerken “te helpen”. Ik vind dat schandalig en kort geding waardig.
Dat kan echt niet.
Als een factor die meeweegt, niet als enige reden.quote:Op maandag 14 december 2020 21:31 schreef trein2000 het volgende:
HdJ heeft blijkbaar gezegd dat de basisscholen dicht zijn om het thuiswerken “te helpen”. Ik vind dat schandalig en kort geding waardig.
Dat kan echt niet.
Dit was dus een van de slechte scenarios die men tijdens de briefing schetste. Toen werd het hier door sommigen als "niet waar" bestempeld, maar nu is het toch aan het uitkomen en zonder ingrijpen zouden wij dus snel richting de 1.5 gaan, inclusief het dubbel aantal besmettingen t.o.v. maart/april.quote:Op maandag 14 december 2020 21:31 schreef Jazeg het volgende:
De Jonge: R-getal is 1,24
Zojuist is minister De Jonge aangeschoven bij een speciale editie van Het coronavirus: feiten en fabels. Hij vertelde daarin dat RIVM-baas Jaap van Dissel het kabinet vrijdagavond belde: "Het gaat echt niet goed."
Ook zei De Jonge dat het reproductiegetal momenteel rond de 1,24 ligt. Dat getal staat voor de besmettingsfactor, met andere woorden: hoeveel anderen één besmet persoon gemiddeld infecteert. Van Dissel waarschuwde in de coronabriefing in de Tweede Kamer vorige week dat bij een R-getal van 1,25 er begin januari naar verwachting 171.000 mensen met het virus zouden zijn.
Lekker thuiswerken met een kind van 4 en 6 thuisquote:Op maandag 14 december 2020 21:31 schreef trein2000 het volgende:
Dat kan echt niet.
Inderdaad schandalig dat werkgevers in Nederland zo'n maatregel nodig hebben om hun mensen thuis te laten werken.quote:Op maandag 14 december 2020 21:31 schreef trein2000 het volgende:
Dat kan echt niet.
Een boegbeeld.quote:Op maandag 14 december 2020 21:31 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Veel steviger dan Bruls ga je ze niet vinden
Ik vind het echt schandalig om dat mee te wegen. Het andere argument is overigen “halen en brengen is een contactmoment”.quote:Op maandag 14 december 2020 21:34 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Als een factor die meeweegt, niet als enige reden.
Jesse Klaver benoemde dat ook al, die ging daar morgen nog vragen over stellen begreep ik.quote:Op maandag 14 december 2020 21:31 schreef trein2000 het volgende:
Dat kan echt niet.
Ik kan je vertellen dat deze maatregel daar weinig bij gaat helpenquote:Op maandag 14 december 2020 21:36 schreef Fred het volgende:
[..]
Inderdaad schandalig dat werkgevers in Nederland zo'n maatregel nodig hebben om hun mensen thuis te laten werken.
Tja, het voelt alsof ze de wanhoop nabij zijn en nu maar alles dichtgegooid hebben.quote:Op maandag 14 december 2020 21:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind het echt schandalig om dat mee te wegen. Het andere argument is overigen “halen en brengen is een contactmoment”.
Ik vind dat wel een hele schrale onderbouwing voor deze maatregel...
Is er woensdag eigenlijk weer een technische briefing? Zal niet voor het eerst zijn dat de Jonge verkeerd zit met zn R-waarde, tijd terug had ie gezegd dat ie veel lager was dan de waarde daadwerkelijk was.quote:Op maandag 14 december 2020 21:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit was dus een van de slechte scenarios die men tijdens de briefing schetste. Toen werd het hier door sommigen als "niet waar" bestempeld, maar nu is het toch aan het uitkomen en zonder ingrijpen zouden wij dus snel richting de 1.5 gaan, inclusief het dubbel aantal besmettingen t.o.v. maart/april.
Lees trouwens op Rijksoverheid nu dat kinderen van ouders in cruciale beroepen toch wel naar school mogen, dus geldt niet alleen voor KDV.
Ja inderdaad, ouders zouden hierdoor eerder thuisblijven.quote:Op maandag 14 december 2020 21:31 schreef trein2000 het volgende:
Dat kan echt niet.
NIet alleen werkgevers hoor. Ik heb ook collega's die schijt hebben en oogkleppen op hebben en nog zo vaak als ook maar enigszins kan, naar kantoor gaan.quote:Op maandag 14 december 2020 21:36 schreef Fred het volgende:
[..]
Inderdaad schandalig dat werkgevers in Nederland zo'n maatregel nodig hebben om hun mensen thuis te laten werken.
Het is vooral sneu voor de kinderen, het pedagogische effect voor kinderen in primair onderwijs is zoveel meer dan alleen onderwijs op school.quote:Op maandag 14 december 2020 21:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind het echt schandalig om dat mee te wegen. Het andere argument is overigen “halen en brengen is een contactmoment”.
Leg je eigen jeugd maar onder de bus hiervoor.quote:Op maandag 14 december 2020 21:31 schreef trein2000 het volgende:
Dat kan echt niet.
Pakt wel lekkere flappies geld deze tijd. De grote winnaar samen met Appie!quote:Op maandag 14 december 2020 21:40 schreef hjansen82 het volgende:
Jaap van Dissel is de karikatuur van een ambtenaar die alleen maar in een papieren werkelijk leeft.
Dan nog is het de werkgever die deuren van zijn kantoor open zet, het licht laat branden en het bedrijfsnetwerk uit de muur laat komen.quote:Op maandag 14 december 2020 21:40 schreef Arizona het volgende:
NIet alleen werkgevers hoor. Ik heb ook collega's die schijt hebben en oogkleppen op hebben en nog zo vaak als ook maar enigszins kan, naar kantoor gaan.
Klopt, deuren op slot, pasjes deactiveren, en ethernetpoorten en wifi uit is de beste oplossing.quote:Op maandag 14 december 2020 21:42 schreef Fred het volgende:
[..]
Dan nog is het de werkgever die deuren van zijn kantoor open zet, het licht laat branden en het bedrijfsnetwerk uit de muur laat komen.
Het lijkt er inderdaad op dat in ieder geval de basisscholen open waren gebleven als meer werkgevers het thuiswerken hadden aangemoedigd en toegepast.quote:Op maandag 14 december 2020 21:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat is je alternatief?quote:Op maandag 14 december 2020 21:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Leg je eigen jeugd maar onder de bus hiervoor.
Ik heb ze van 4/6/8quote:Op maandag 14 december 2020 21:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Lekker thuiswerken met een kind van 4 en 6 thuis
Dat is toch onbestaanbaar. Dan worden de gigantisch gevolgen voor basisschool kinderen maar even op de koop toe genomen om ze als middel in te zetten om thuiswerken af te dwingenquote:Op maandag 14 december 2020 21:44 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het lijkt er inderdaad op dat in ieder geval de basisscholen open waren gebleven als meer werkgevers het thuiswerken hadden aangemoedigd en toegepast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |