abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196786686
quote:
80s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:25 schreef F.Sinatra het volgende:
[ twitter ]

Wat vinden we hiervan?

Ik ken de context niet, maar vind het te ver gaan afgaande op de beschrijving dat het louter zou gaan over een mondkapje.
Waarom? Hij heeft zich aan de regels te houden. Als hij dat weigert mag hij verwijderd worden.
Als jij je in een kroeg misdraagt en verzocht wordt om weg te gaan wat je weigert gebeurt hetzelfde. Geen hond die daar problemen mee heeft. Dus waarom hier wel?
pi_196786728
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:00 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Waarom? Hij heeft zich aan de regels te houden. Als hij dat weigert mag hij verwijderd worden.
Als jij je in een kroeg misdraagt en verzocht wordt om weg te gaan wat je weigert gebeurt hetzelfde. Geen hond die daar problemen mee heeft. Dus waarom hier wel?
Behandel hem dan hetzelfde als een dief. Bel de politie en laat die het oplossen.
Niet een random beveiliger iemand naar buiten laten sleuren. Als je dat toelaat is het hek van de dam.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2020 16:02:42 ]
pi_196786830
quote:
80s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:02 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Behandel hem dan hetzelfde als een dief. Bel de politie en laat die het oplossen.
Niet een random beveiliger iemand naar buiten laten sleuren. Als je dat toelaat is het hek van de dam.
Als ondernemer ben je verantwoordelijk voor orde en veiligheid in de winkel en het naleven van de gedragsregels.
Worden deze overtreden dan kun je dus als ondernemer een fikse boete krijgen. OOk moet je een actief deurbeleid volgen. Lijkt me dat ze dat doen
pi_196787185
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 14:05 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee dood door andere oorzaken.
Is het heel moeilijk te bevatten dat als je 90.000 mensen in een groep hebt dat de kans dat er een paar overlijden door natuurlijke oorzaken ~100% is, zonder dat dat waarvoor ze getest worden ermee te maken heeft

Hiermee kun je wat berekeningen loslaten
https://www.kansberekeningen.nl/sterftekans/

Stel dat het om 900000 mannen zou gaan met een leeftijd van 18.5 jaar
90000*0.036%=32 personen die statistisch gezien zouden komen te overlijden
maar dat zegt toch niks?

Ik vind het wel een héél triest bericht hoor, serieus, maar hij is toch niet gestorven omdat hij
mee deed met dat onderzoek? Hij had gewoon een placebo geslikt...

https://g1.globo.com/rj/r(...)-aluno-da-ufrj.ghtml

Dokter die meedeed aan de Oxford-vaccintests en stierf met Covid studeerde vorig jaar af aan de UFRJ: 'Voorbeeldige student'

Vrienden definieerden João Pedro Feitosa, 28, als een 'goede dokter' en met een gemakkelijke glimlach. Hij stond aan de frontlinie en bood zich aan voor onderzoek naar het Oxford-vaccin.

Hij werkte in twee ziekenhuizen, een openbaar en een privé, beide in de noordelijke zone van Rio de Janeiro, en werkte zelfs in een veldhospitaal. Hij handelde onder het risico van besmetting met dezelfde moed die hij had om zich aan te melden en te helpen bij het onderzoek naar het vaccin.

Als je nou zegt, hij is gestorven omdat hij een goed mens was en heel veel risico's nam en ook veel risico
liep door zijn werk als arts in twee ziekenhuizen en ook nog eens veldhospitaal.

Ja dan is het een heel ander verhaal...

RIP trouwens ;(
pi_196787204
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:07 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Als ondernemer ben je verantwoordelijk voor orde en veiligheid in de winkel en het naleven van de gedragsregels.
Worden deze overtreden dan kun je dus als ondernemer een fikse boete krijgen. OOk moet je een actief deurbeleid volgen. Lijkt me dat ze dat doen
Ja, alleen mag een beveiliger niet meer dan een normale burger mag.
pi_196787302
quote:
80s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:25 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ja, alleen mag een beveiliger niet meer dan een normale burger mag.
Ach volgens mij doet niet veel meer dan de man onder begeleiding naar buiten dirigeren. Prima actie. Als je je niet aan de regels van de winkel wenst te houden, dan heb je daar ook niks te zoeken
Ik zie in ieder geval geen geweld.

Edit... is zelfs jurisprudentie over

Jurisprudentiële ontwikkelingen rondom de beveiliger:

In 2013 oordeelde het Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden voor het eerst expliciet dat het een beveiliger is toegestaan om geweld te gebruiken. In die zaak ging het om een portier die een lastige klant uit een discotheek had verwijderd. De portier werd bedreigd en gaf vervolgens een forse duw. De klant kwam ten val en brak daarbij zijn been op diverse plaatsen. Het Gerechtshof oordeelde als volgt:

quote:
" Een beveiliger is uit hoofde van zijn aanstelling bevoegd "personen binnen te laten of, als dat nodig is, te verwijderen. Bij het toelaten is de portier bevoegd zo nodig de doorgang te blokkeren, terwijl hij bij het verwijderen van iemand die de orde verstoort bevoegd moet worden geacht personen niet alleen verbaal de toegang te ontzeggen maar hen ook zo nodig aan te raken. Ook het geven van een duw kan naar het oordeel van het Gerechtshof onder omstandigheden gerechtvaardigd zijn. Maatgevend bij de beoordeling van het optreden is dat de portier daarbij de grenzen van de redelijkheid niet overschrijdt. Dat laat enige beoordelingsruimte voor verschillen van inzicht en van reactiemogelijkheden. Zoals verdachte heeft opgemerkt, werkt hij als portier van een uitgaansgelegenheid in een gebied met mensen die alcohol of andere middelen gebruiken."
bron

En duwen is eigenlijk gewoon dezelfde categorie als iemand trekken.
pi_196787419
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:30 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ach volgens mij doet niet veel meer dan de man onder begeleiding naar buiten dirigeren. Prima actie. Als je je niet aan de regels van de winkel wenst te houden, dan heb je daar ook niks te zoeken
Ik zie in ieder geval geen geweld.

Edit... is zelfs jurisprudentie over

Jurisprudentiële ontwikkelingen rondom de beveiliger:

In 2013 oordeelde het Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden voor het eerst expliciet dat het een beveiliger is toegestaan om geweld te gebruiken. In die zaak ging het om een portier die een lastige klant uit een discotheek had verwijderd. De portier werd bedreigd en gaf vervolgens een forse duw. De klant kwam ten val en brak daarbij zijn been op diverse plaatsen. Het Gerechtshof oordeelde als volgt:
[..]

bron

En duwen is eigenlijk gewoon dezelfde categorie als iemand trekken.
Iemand aan z'n voeten naar buiten slepen vind ik toch wel wat anders eigenlijk.
pi_196787516
quote:
80s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:37 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Mag je vinden. Ik denk dat dit valt onder dwang iemand naar buiten dirigeren zonder fysiek geweld.
We weten beide niet wat er aan vooraf is gegaan, maar als die man als een klein kind op de grond is gaan zitten en weigert te vertrekken dan kan dit de orde en rust verstoren in de winkel. Daar is de eigenaar van de winkel voor verantwoordelijk en kan hij zelfs een aantal duizenden Euro's boete krijgen.

Als de man het daar niet mee eens is kan hij naar de rechter stappen
  donderdag 17 december 2020 @ 16:44:03 #259
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196787583
Mja, iemand zo naar buiten slepen verdient geen schoonheidsprijs natuurlijk. Aan de andere kant weet meneer heel goed wat de regels zijn en laat hij het zelf zo ver komen. Je kan namelijk ook gewoon een mondkapje dragen zoals we afgesproken hebben, en wanneer je dat weigert dan dien je op het verzoek van het personeel ofwel dat mondkapje op te doen ofwel de winkel te verlaten.

Conclusie: ik vind het allebei sukkels.
Huilen dan.
pi_196787711
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:40 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Mag je vinden. Ik denk dat dit valt onder dwang iemand naar buiten dirigeren zonder fysiek geweld.
We weten beide niet wat er aan vooraf is gegaan, maar als die man als een klein kind op de grond is gaan zitten en weigert te vertrekken dan kan dit de orde en rust verstoren in de winkel. Daar is de eigenaar van de winkel voor verantwoordelijk en kan hij zelfs een aantal duizenden Euro's boete krijgen.

Als de man het daar niet mee eens is kan hij naar de rechter stappen
Klopt, ik ken de context ook niet (wat ik aangaf). Ik sluit me aan bij @Isdatzo
pi_196787729
quote:
80s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:49 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Klopt, ik ken de context ook niet (wat ik aangaf). Ik sluit me aan bij @:isdatzo
Ik hou een slag om de arm en heb geen oordeel
pi_196787744
quote:
80s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:25 schreef F.Sinatra het volgende:
[ twitter ]

Wat vinden we hiervan?

Ik ken de context niet, maar vind het te ver gaan afgaande op de beschrijving dat het louter zou gaan over een mondkapje.
Ik denk dat het een logisch voorvloeisel is uit de huidige massapsychotische staat waarin de meesten verkeren en in geïndoctrineerd zijn.
pi_196787888
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:51 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Ik denk dat het een logisch voorvloeisel is uit de huidige massapsychotische staat waarin de meesten verkeren en in geïndoctrineerd zijn.
Tja ze kunnen ook gewoon een mondkapje op doen
pi_196787966
quote:
7s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:44 schreef Isdatzo het volgende:
Je kan namelijk ook gewoon een mondkapje dragen zoals we afgesproken hebben ons opgedragen is
fixed

Niet iedereen is zo van het blindelings opvolgen van bevelen.
  donderdag 17 december 2020 @ 17:09:55 #265
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196788121
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 17:02 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

fixed

Opgedragen net zoals alle andere regels en geboden waaraan je niet ontkomt in een samenleving.

Kijk, ik vind het ook onzinnig dat ik jou niet de hersens mag inslaan maar dat is nu eenmaal de afspraak hier.
Huilen dan.
  donderdag 17 december 2020 @ 17:12:04 #266
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196788170
Grapje natuurlijk: ik ben hartstikke pacifistisch.
Huilen dan.
  donderdag 17 december 2020 @ 17:24:30 #267
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196788406
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

maar dat zegt toch niks?

Ik vind het wel een héél triest bericht hoor, serieus, maar hij is toch niet gestorven omdat hij
mee deed met dat onderzoek? Hij had gewoon een placebo geslikt...

https://g1.globo.com/rj/r(...)-aluno-da-ufrj.ghtml

Dokter die meedeed aan de Oxford-vaccintests en stierf met Covid studeerde vorig jaar af aan de UFRJ: 'Voorbeeldige student'

Vrienden definieerden João Pedro Feitosa, 28, als een 'goede dokter' en met een gemakkelijke glimlach. Hij stond aan de frontlinie en bood zich aan voor onderzoek naar het Oxford-vaccin.

Hij werkte in twee ziekenhuizen, een openbaar en een privé, beide in de noordelijke zone van Rio de Janeiro, en werkte zelfs in een veldhospitaal. Hij handelde onder het risico van besmetting met dezelfde moed die hij had om zich aan te melden en te helpen bij het onderzoek naar het vaccin.

Als je nou zegt, hij is gestorven omdat hij een goed mens was en heel veel risico's nam en ook veel risico
liep door zijn werk als arts in twee ziekenhuizen en ook nog eens veldhospitaal.

Ja dan is het een heel ander verhaal...

RIP trouwens ;(
Nja een placebo kan je beschouwen als een snoepje.
Tenzij hij gestikt is in het snoepje is hij/zij overleden door totaal andere omstandigheden, wat dus los staat van de placebo.
Je kan er wel meer achter gaan zoeken maar ook sommige topsporters vallen ook zomaar dood neer.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_196789117
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 17:02 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

fixed

Die vent wordt daar regelmatig de winkel uitgewerkt, nu wilde die geen mondkapje op, eerder kwam die zonder broek.
pi_196789151
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 17:24 schreef theguyver het volgende:

[..]

Nja een placebo kan je beschouwen als een snoepje.
Tenzij hij gestikt is in het snoepje is hij/zij overleden door totaal andere omstandigheden, wat dus los staat van de placebo.
Je kan er wel meer achter gaan zoeken maar ook sommige topsporters vallen ook zomaar dood neer.
ja daarom...
pi_196789161
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 18:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die vent wordt daar regelmatig de winkel uitgewerkt, nu wilde die geen mondkapje op, eerder kwam die zonder broek.
Doet voor mij overigens niets af aan de manier waarop het gebeurd ;)
pi_196789267
twitter

Geen prik-expert dus zeg het maar...
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_196790213
quote:
80s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:37 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

quote:
Het lawaaierige filmpje - inmiddels ruim 100.000 keer bekeken - geeft volgens enkele reacties op sociale media niet de werkelijkheid weer. Zo zou de klant een medewerkster geschopt hebben en zou hij zeer agressief zijn geworden toen hem werd gevraagd een mondkapje op te zetten. ,,Hij ging uit zijn stekker”, stelt een ooggetuige van het voorval. ,,Toen de beveiliger voor hem bleef staan, spuugde de man hem in het gezicht.” Vervolgens ging de klant ‘demonstratief’ op de grond zitten en blokkeerde hij de ingang voor andere klanten. De man bleef schreeuwen, niemand kon meer naar binnen.”

Volgens ooggetuigen werd de klant diverse keren gesommeerd de winkel te verlaten, maar wilde hij daar niets van weten. Daarop besloot de beveiliger het heft in eigen handen te nemen en de klant uit de supermarkt te sleuren. ,,Respect voor deze beveiliger”, stelt een ooggetuige. ,,Wie blijft er rustig en relaxed als hij in zijn gezicht wordt gespuugd? Ik niet.”
https://www.ad.nl/koken-e(...)-mondkapje~a4d0d907/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196790279
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 19:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Ja, zoals ik zei was mijn reactie/oordeel gebaseerd op de eenzijdige context.

Het blijft alsnog niet handig. Maar gegeven de informatie kan ik het me volledig voorstellen van de beveiliger.
  donderdag 17 december 2020 @ 21:31:33 #274
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196793304
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 14:19 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Geen idee, maar lijkt me stug dat ze druivensuiker rechtstreeks in je bloedbaan spuiten... Eoa zoutoplossing net als je in het ziekenhuis krijgt tegen uitdroging lijkt me logischer
Bedoelde ook meer als het een pilletje betrof.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_196795830
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 00:04 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wat als het aantal positieve tests straks daalt, waren het dan nog steeds onzin maatregelen?
Of gaat het alleen om de action/hema maatregel hier
Als als als als, hou op hoor, basisregels werken prima aanvullend geen bewijs voor. Helemaal nada,en die mondkapjes slaan al helemaal nergens op.

Aantal cases neemt altijd toe tot de piek van het seizoen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')