Waarom meteen ontslag nemen? Gewoon massaal ziekmelden.quote:Op zondag 13 december 2020 17:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zou ontslag nemen als agent eigenlijk. Dankzij idiote beslissingen mogen zij straks weer in de vuurlinie staan.
Het is niet zwart/wit denken het is gewoon kijken naar de economie. Maar goed misschien kom je er ooit nog is achter. (tip ga is kijken in de grensstreek dan leer je het misschien)quote:Op zondag 13 december 2020 17:01 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit. Ik snap ook niet waarom er meteen zo zwart/wit gedacht moet worden. Men zoekt meteen weer naar de onmogelijkheden. Niemand roept om de grenzen helemaal dicht te gooien, muren te bouwen of het met tanks te verdedigen.
Zal allemaal best, maar iedereen heeft last van COVID-19, dus waarom moeten wij ons in allerlei bochten gaan wringen op de grensbewoners buiten schot te houden? Ik snap dat voor de scholen, maar wat maakt deze grensbewoners zo anders/speciaal dat wij het maar moeten accepteren?quote:Op zondag 13 december 2020 16:58 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wat ik al eerdere zei als je niet in de grensstreek woont snap je inderdaad amper de impact die het gaat hebben. Ik zal je 1 tip geven als je volgende keer op vakantie gaat neem een keer niet de snelweg maar gewoon een b weg. Dan zie je hoeveel winkels bijvoorbeeld aan de grens alleen maar gericht zijn op bevolking aan de andere kant van de grens.
Kan ook uiteraard.quote:Op zondag 13 december 2020 17:04 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waarom meteen ontslag nemen? Gewoon massaal ziekmelden.
Zoals hier ook gebeurde met musea en theaters.quote:Op zondag 13 december 2020 17:04 schreef maan_man het volgende:
[..]
De minister heeft zich zelfs de woede van iedereen op de hals gehaald door te zeggen dat het nooit nodig was, maar dat ze een shock effect wilden veroorzaken.
Een keer wat anders bij de oliebol. Den Haag, Urk of toch ergens anders?quote:Op zondag 13 december 2020 17:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Oud en Nieuw wordt wel echt genot. Lekker live streampjes pakken die avond.
Dit is nog steeds de tweede golf hoor, of wil je beweren dat we bij het dieptepunt van 4918 dagelijkse gevallen (3o november) niet meer in een epidemie zaten?quote:Op zondag 13 december 2020 16:55 schreef VoMy het volgende:
In vergelijking met de eerste golf (R > 2), de tweede golf (R > 1,3) is de huidige urgentie nog echt wel lager dan destijds (R 1,1?). De ziekenhuisopnames lopen ook lang niet zo hard op als bij deze eerdere twee fases.
Ik ben benieuwd naar het gezicht van Brulsquote:Op zondag 13 december 2020 17:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kom toch uit die grensbubbel zeg. Die winkels in de grensstreek zijn een druppel.op de gloeiende plaat als je het vergelijkt met de winkels in het 'binnenland'.quote:Op zondag 13 december 2020 17:04 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het is niet zwart/wit denken het is gewoon kijken naar de economie. Maar goed misschien kom je er ooit nog is achter. (tip ga is kijken in de grensstreek dan leer je het misschien)
Wel eens hoor maar je kan ook thuis bodyweight exercises doen, push ups,situps, koop laar dumbells, eiwitten hoog houden etc.quote:Op zondag 13 december 2020 16:35 schreef Noek het volgende:
[..]
Je spierkracht...
Dat kan dus niet. Gewoon niet. En iedereen die anders denkt lult uit zn nek.
Geen idee waarom iedereen maar denkt dat sporten een algemeen iets is, sporten is specifiek en is maatwerk. Elke sport vraagt andere onderdelen en vaardigheden en dat lost men buiten niet op. Zeker wanneer het gaat om wedstrijdsporten en atleten. Er is meer dan lopen met Evy.
Een lijf is daarnaast ook niet algemeen. Iemand die wil starten met conditie opbouwen en overgewicht heeft, kan bijv. niet starten met buiten hardlopen, vooral niet wanneer de zorg niet overbelast mag raken.
Sporten is een vak, net als dat de zorg dat ook is.
Als die maar wel op FOK! te zien zijn zodat er samen van kunnen genietOn.quote:Op zondag 13 december 2020 17:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Formeel is dat natuurlijk nog niet te stellen, de rechter moet je "onafhankelijk" laten.quote:Op zondag 13 december 2020 16:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom weten ze nu eigenlijk al exact wanneer ze het gaan goedkeuren? Kan dat niet sneller?
Of is het 'uiterlijk per' of zo?
Het is gewoon simpel hoeveel wil je de economie in puin hebben. Hoeveel sector wil je nog meer kapot hebben. Plus de bom die het onder Shengen kan leggen. Dat is in de eerste golf namelijk al vrij duidelijk geworden.quote:Op zondag 13 december 2020 17:05 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zal allemaal best, maar iedereen heeft last van COVID-19, dus waarom moeten wij ons in allerlei bochten gaan wringen op de grensbewoners buiten schot te houden? Ik snap dat voor de scholen, maar wat maakt deze grensbewoners zo anders/speciaal dat wij het maar moeten accepteren?
Ik zie het echt niet. Ook zij hebben gewoon even pech, net als de horeca.
De kerstvakantie kan wel tricky zijn, maar vergeet niet dat het slechts om relatieve wjizingen gaat. De R is boven de 1 door wellicht veranderende omstandigheden, maar dat wil niet zeggen dat de R zelf door blijft stijgen. Daarvoor zijn weer nieuwe omstandigheden nodig.quote:Op zondag 13 december 2020 17:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Echter hadden wij in maart/april al het ergste achter de rug (wintervakanties en carnaval). Nu hebben wij Black Friday en Sinterklaas gehad en staan de kerstvakantie, kerstviering en oud&nieuw voor de deur. Als je dan nu al op boven de 1 zit is de weg naar 2 wel heel snel met zulke grote sociale evenementen voor de boeg.
Daarom lekker de grenzen openlaten is beter voor de economie als het allemaal toch zo verwaarloosbaar is.quote:Op zondag 13 december 2020 17:06 schreef Confetti het volgende:
[..]
Kom toch uit die grensbubbel zeg. Die winkels in de grensstreek zijn een druppel.op de gloeiende plaat als je het vergelijkt met de winkels in het 'binnenland'.
En ook die buitenlandse reizen naar familie in Duitsland is totaal verwaarloosbaar als het om het landsbelang gaat. Er worden veel ernstigere maatregelen genomen.
Leger tegen je burgers inzetten is wel een teken van beschaving ja.quote:Op zondag 13 december 2020 17:09 schreef Pvt.Webster het volgende:
Oud en Nieuw gewoon leger op straat
Politie gaat er teveel van langs krijgen anders
Die nieuwe omstandigheden zijn de kerstvakantie, kerstviering en oud & nieuw. Wij hebben de mogelijke effecten van Sinterklaas nog niet eens volledig gezien denk ik. Ik denk dat deze omstandigheden echt relatief grote omstandigheden zijn en niet zo makkelijk weggecijferd kunnen worden.quote:Op zondag 13 december 2020 17:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
De kerstvakantie kan wel tricky zijn, maar vergeet niet dat het slechts om relatieve wjizingen gaat. De R is boven de 1 door wellicht veranderende omstandigheden, maar dat wil niet zeggen dat de R zelf door blijft stijgen. Daarvoor zijn weer nieuwe omstandigheden nodig.
Luchtalarm inzetten om de avondklok aan te kondigen. Tijd om het eens met intimideren te proberen.quote:Op zondag 13 december 2020 17:09 schreef Pvt.Webster het volgende:
Misschien dat België dan maar van deze situatie gebruik moet maken:quote:Op zondag 13 december 2020 17:02 schreef Fred het volgende:
[..]
Die Belgen waren dan ook op grote schaal hier in Nederland aan het shoppen.
Je hoeft ze niet neer te schieten he? Gewoon wat toezicht houden is al voldoendequote:Op zondag 13 december 2020 17:10 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Leger tegen je burgers inzetten is wel een teken van beschaving ja.
Kan me niet voorstellen dat dat goed zal vallen voor de verkiezingen, het leger inzetten om je eigen volk in het gareel te krijgenquote:Op zondag 13 december 2020 17:09 schreef Pvt.Webster het volgende:
Ramen afplakken ook.quote:Op zondag 13 december 2020 17:11 schreef Confetti het volgende:
[..]
Luchtalarm inzetten om de avondklok aan te kondigen. Tijd om het eens met intimideren te proberen.
Nou, ik kan me niet voorstellen dat iemand daar blij van wordt.quote:Op zondag 13 december 2020 17:11 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Je hoeft ze niet neer te schieten he? Gewoon wat toezicht houden is al voldoende
Verschrikkelijke ventquote:Op zondag 13 december 2020 17:12 schreef Kyran het volgende:
Die Bruls is ook echt een aandachtsgeil type he
Sorry.. wat? Het is een virus hè, de Duitsers zijn niet binnen gevallen.quote:Op zondag 13 december 2020 17:11 schreef Confetti het volgende:
[..]
Luchtalarm inzetten om de avondklok aan te kondigen. Tijd om het eens met intimideren te proberen.
Gaat het toch nog knallen worden met oud en nieuw!quote:Op zondag 13 december 2020 17:09 schreef Pvt.Webster het volgende:
Ik zou zeggen road blocks rondom de hotspots. Iedereen die erin of uit wil na het starten van de avondklok direct oppakken en in bewaring stellen.quote:Op zondag 13 december 2020 17:09 schreef Pvt.Webster het volgende:
Kip Madrasquote:Op zondag 13 december 2020 17:13 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk maar deze zijn best lekker hoor
Doe er dan ook wat laag vliegende straaljagers bij, hebben we tenminste ook nog wat te zien met maximale impact.quote:Op zondag 13 december 2020 17:11 schreef Confetti het volgende:
[..]
Welkom tot het nieuwe normaal waar mensen oproepen tot intimidatie en fysiek geweld.quote:Op zondag 13 december 2020 17:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Sorry.. wat? Het is een virus hè, de Duitsers zijn niet binnen gevallen.
Niet de makkelijkste iddquote:Op zondag 13 december 2020 17:12 schreef Kyran het volgende:
Die Bruls is ook echt een aandachtsgeil type he
Persoonlijk vind ik Kip Tandoori en die Risotto wel lekker. Uiteraard zelf truffelrisotto maken is 10x lekkerder. maar vind die Knorr gerechten echt niet vies hoorquote:
Want alleen tokkies willen geen avondklokquote:Op zondag 13 december 2020 17:13 schreef 297534 het volgende:
De tokkies zullen wel weer ziedend worden over oud en nieuw. Dat was in andere jaren ook al zo. Die zien het vernielen van hun eigen steden als een soort grondrecht.
Ik werk oa met gymnasten, gewichtheffers en allerhande atleten, die hebben echt geen fuck aan wat push ups en dumbells bijv.quote:Op zondag 13 december 2020 17:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wel eens hoor maar je kan ook thuis bodyweight exercises doen, push ups,situps, koop laar dumbells, eiwitten hoog houden etc.
Niet dat ideaal is meer beter dan niets.
En je kan gewoon beginnen met rennen toch met overgewicht? Tenzij echt morbide obesitas ofzo.
Bizar hè.quote:Op zondag 13 december 2020 17:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Welkom tot het nieuwe normaal waar mensen oproepen tot intimidatie en fysiek geweld.
@Haags verzorgt het livestreamen van de Haagse rellenquote:Op zondag 13 december 2020 17:08 schreef Noek het volgende:
[..]
Als die maar wel op FOK! te zien zijn zodat er samen van kunnen genietOn.
Het is wel grappig ja dat vorige jaarwisseling zo'n beetje heel politiekorps Haaglanden om Duindorp heen stond, het daar rustig bleeg terwijl het elders in de stad gierend uit de klauwen liepquote:Op zondag 13 december 2020 17:13 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik zou zeggen road blocks rondom de hotspots. Iedereen die erin of uit wil na het starten van de avondklok direct oppakken en in bewaring stellen.
Op 1 januari kunnen we dan zien wat er nog over is van de gemeenschappen zoals Urk en Duindorp. Zien we vanzelf of ze echt zo hecht zijn als ze zelf altijd beweren.
Tenzij avondklok. Dan moet meer blauw op FOK!quote:Op zondag 13 december 2020 17:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
@:Haags verzorgt het livestreamen van de Haagse rellen
Dr. Campbell uit de openingspost heeft het altijd over een periode van een week of twee tot een besmettingspiek terug te zien is in de opnamecijfers. Als dat waar is, zou je de gevolgen van sinterklaasavond pas volgende week echt merken in de ziekenhuizen.quote:Op zondag 13 december 2020 17:11 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wij hebben de mogelijke effecten van Sinterklaas nog niet eens volledig gezien denk ik
Ja, wel jammer. Maar vergeleken met veel andere maatregelen vind ik deze toch niet zo ingrijpend.quote:Op zondag 13 december 2020 17:16 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Want alleen tokkies willen geen avondklok
Een tijdelijk effect blijft een tijdelijk effect. De R gaat nu niet hoger worden omdat er straks kerst is, en ook niet omdat er net Sinterklaas was. Sinterklaas is een gepasseerd station, dat gaat nu echt niets meer doen op de cijfers bijvoorbeeld.quote:Op zondag 13 december 2020 17:11 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die nieuwe omstandigheden zijn de kerstvakantie, kerstviering en oud & nieuw. Wij hebben de mogelijke effecten van Sinterklaas nog niet eens volledig gezien denk ik. Ik denk dat deze omstandigheden echt relatief grote omstandigheden zijn en niet zo makkelijk weggecijferd kunnen worden.
Tegen die tijd zijn we al zo lamgeslagen dat we allemaal Youp en Guido kijken en daarna gaan slapen.quote:Op zondag 13 december 2020 17:17 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Tenzij avondklok. Dan moet meer blauw op FOK!
P-p-p-pangquote:Op zondag 13 december 2020 17:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gaat het toch nog knallen worden met oud en nieuw!
Veel pogingen tot eerste topics van 2021 denk ikquote:Op zondag 13 december 2020 17:17 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Tenzij avondklok. Dan moet meer blauw op FOK!
Ik persoonlijk ook niet. Maar ik vind het zo jammer dat er altijd gelijk wordt geroepen dat tokkies geen maatregelen willen. Dat polariseren leidt tot he-le-maal niets.quote:Op zondag 13 december 2020 17:18 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ja, wel jammer. Maar vergeleken met veel andere maatregelen vind ik deze toch niet zo ingrijpend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |