Heb hem wel, maar is inderdaad gros van de tijd bijzonder irritant.quote:Op zondag 13 december 2020 13:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als ik ergens niet aan mee doe is het de buurtapp wel.
Cadeautjes kopen voor de kerst voordat we in lockdown gaan volgende week.quote:Op zondag 13 december 2020 13:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus de besmettingen stijgen......er is een extra overleg over mogelijk strengere maatregelen en wat gaan de mensen doen ? funshoppen !!!![]()
![]()
en ja dat is daar echt wel funshoppen en zeker niet noodzakelijk
dat zeg ik, totaal niet noodzakelijk....als je nu online besteld heb je het ook op zeker nog voor de kerst binnenquote:Op zondag 13 december 2020 13:57 schreef quirina het volgende:
[..]
Cadeautjes kopen voor de kerst voordat we in lockdown gaan volgende week.
Ik dacht dat ze daar Amazon voor uitgevonden hadden (Of BOL)quote:Op zondag 13 december 2020 13:57 schreef quirina het volgende:
[..]
Cadeautjes kopen voor de kerst voordat we in lockdown gaan volgende week.
Ze moeten daar gewoon een drive-in maken voor het ophalen. Dus online bestellen en nog dezelfde dag ophalen.quote:Op zondag 13 december 2020 13:48 schreef Kyran het volgende:
Bouwmarkten is wel een lastige hoor. Ik zou snappen als ze die wel open zouden laten. Even snel iets halen om iets in je huis te repareren is wel handig (lekkende kraan bijvoorbeeld). PostNL is op dit moment een rotzooi, dus vandaag bestellen en morgen in huis is ook geen optie meer voor de meeste winkels.
Aan de andere kant zal zo'n bouwmarkt misschien wel weer een hotspot worden als dat de enige is wat open is. Je weet het niet.
Zou beide kanten kunnen verdedigen.
Jeetje, ik had die drukte echt niet verwacht.quote:Op zondag 13 december 2020 13:54 schreef quirina het volgende:
Het is te druk go away!
Had je gezien Telegraaf?
https://www.telegraaf.nl/(...)FNOcLkZr9UdsH2gT6j78
"sommige" mensen zijn gewoon echt compleet achterlijk in deze crisis.....quote:Op zondag 13 december 2020 13:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze daar Amazon voor uitgevonden hadden (Of BOL)
hebben ze al hier bij de Hornbach.....quote:Op zondag 13 december 2020 13:58 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ze moeten daar gewoon een drive-in maken voor het ophalen. Dus online bestellen en nog dezelfde dag ophalen.
Nou ja, niet alleen in de crisis, natuurlijk. Het is alleen wat opvallender nuquote:Op zondag 13 december 2020 13:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
"sommige" mensen zijn gewoon echt compleet achterlijk in deze crisis.....
Ik was gistermiddag bij drie bouwmarkten en was echt superrustig eigenlijkquote:Op zondag 13 december 2020 13:58 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ze moeten daar gewoon een drive-in maken voor het ophalen. Dus online bestellen en nog dezelfde dag ophalen.
Dit land vraagt ook om een lockdown. Wat een figuren lopen er toch rond. Stel Lemmingsquote:Op zondag 13 december 2020 13:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus de besmettingen stijgen......er is een extra overleg over mogelijk strengere maatregelen en wat gaan de mensen doen ? funshoppen !!!![]()
![]()
en ja dat is daar echt wel funshoppen en zeker niet noodzakelijk
Waar je niet heen kan, word je ook niet besmet.quote:Op zondag 13 december 2020 14:01 schreef _serial_ het volgende:
Ik snap persoonlijk niet echt dat er gedacht wordt :
- Het sluiten van de retail veel besmettingen scheelt terwijl er deurbeleid is per winkel
- Het sluiten van een sportschool veel besmettingen scheelt (slechts 1% in bco)
- Het sluiten van een dierentuin veel besmettingen scheelt (veelal gezinnnetjes)
- het sluiten van een zwembad veel besmettingen scheelt.
Terwijl we massaal weer naar het werk gaan (12% uit BCO)
En massaal de isolatie / quarantaine overtreden na een positieve test
We gaan de situatie echt oplossen op deze manier door meer repressie, dat werkt zo goed, dus dat moeten we maar doen. (ja in de 1e golf toen iedereen zich nog doordrongen was van de ernst)
Kijk, denken in oplossingenquote:Op zondag 13 december 2020 13:58 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Gaan de mensen nog langer en meer elkaar thuis opzoeken.quote:Op zondag 13 december 2020 14:02 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Waar je niet heen kan, word je ook niet besmet.
Pics?quote:Op zondag 13 december 2020 14:03 schreef Elan het volgende:
Net weer een rij van 500 meter bij de action, gooi maar dicht, mensen luisteren toch niet
Alleen de domme.quote:Op zondag 13 december 2020 14:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Gaan de mensen nog langer en meer elkaar thuis opzoeken.
https://www.bol.com/nl/s/?searchtext=ruitenwisservloeistoffenquote:Op zondag 13 december 2020 14:04 schreef maan_man het volgende:
Ik moet nog ruitenwisselvloeistof halen bij de Action anders overlijd ik niet aan Corona maar rijd ik door het slechte zicht tegen de boom.
Ook daar hoef je de deur niet voor uit, kan morgen al bij je op de stoep staan als je snel klikt:quote:Op zondag 13 december 2020 14:04 schreef maan_man het volgende:
Ik moet nog ruitenwisselvloeistof halen bij de Action anders overlijd ik niet aan Corona maar rijd ik door het slechte zicht tegen de boom.
quote:Op zondag 13 december 2020 14:05 schreef summer2bird het volgende:
[..]
https://www.bol.com/nl/s/?searchtext=ruitenwisservloeistoffen
succes
Afzetterij. Ik ga niet naar de Action omdat ik de lotto heb gewonnen.quote:Op zondag 13 december 2020 14:06 schreef Fred het volgende:
[..]
Ook daar hoef je de deur niet voor uit, kan morgen al bij je op de stoep staan als je snel klikt:
https://www.bol.com/nl/p/(...)er/9200000088748071/
Om te janken dit, ik heb zelf mijn vakantie en uitjes geannuleerd dit jaar verder gaat 90% online bezorging.quote:Op zondag 13 december 2020 13:54 schreef quirina het volgende:
Het is te druk go away!
Had je gezien Telegraaf?
https://www.telegraaf.nl/(...)FNOcLkZr9UdsH2gT6j78
Bij Action 2,49!quote:Op zondag 13 december 2020 14:05 schreef summer2bird het volgende:
[..]
https://www.bol.com/nl/s/?searchtext=ruitenwisservloeistoffen
succes
Die heeft een tankstation ook toch?quote:Op zondag 13 december 2020 14:04 schreef maan_man het volgende:
Ga maar fietsen, is ook beter voor het milieu.quote:Op zondag 13 december 2020 14:06 schreef maan_man het volgende:
[..]
Afzetterij. Ik ga niet naar de Action omdat ik de lotto heb gewonnen.
Het kan nog goedkoper dan de Action.quote:Op zondag 13 december 2020 14:06 schreef maan_man het volgende:
[..]
[..]
Afzetterij. Ik ga niet naar de Action omdat ik de lotto heb gewonnen.
En voor de beweging!quote:Op zondag 13 december 2020 14:07 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ga maar fietsen, is ook beter voor het milieu.
En dan in februari weer op hetzelfde punt.quote:Op zondag 13 december 2020 14:01 schreef _serial_ het volgende:
Ik snap persoonlijk niet echt dat er gedacht wordt :
- Het sluiten van de retail veel besmettingen scheelt terwijl er deurbeleid is per winkel
- Het sluiten van een sportschool veel besmettingen scheelt (slechts 1% in bco)
- Het sluiten van een dierentuin veel besmettingen scheelt (veelal gezinnnetjes)
- het sluiten van een zwembad veel besmettingen scheelt.
Terwijl we massaal weer naar het werk gaan (12% uit BCO)
En massaal de isolatie / quarantaine overtreden na een positieve test
We gaan de situatie echt oplossen op deze manier door meer repressie, dat werkt zo goed, dus dat moeten we maar doen. (ja in de 1e golf toen iedereen zich nog doordrongen was van de ernst)
Ja precies. tot eind april.quote:Op zondag 13 december 2020 14:09 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En dan in februari weer op hetzelfde punt.
Dan ga je lopenquote:Op zondag 13 december 2020 14:09 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En voor de beweging!![]()
O wacht... ik heb een hekel aan fietsen...
Christus te paard...quote:Op zondag 13 december 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
9884 nieuwe positieve testen
166 nieuwe ziekenhuisopnames
36 nieuwe IC-opnames
29 nieuwe overlijdens
morgen de 10.000 dusquote:Op zondag 13 december 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
36 nieuwe IC-opnames
29 nieuwe overlijdens
Maar wel heel gezond, natuurlijk want je moet ook nog een stukje zwemmenquote:Op zondag 13 december 2020 14:15 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Duurt lang voordat ik bij jou op visite kan hoor!
Besmettingen hoog. Rest valt nog mee toch?quote:
Lekker shoppenquote:Op zondag 13 december 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
36 nieuwe IC-opnames
29 nieuwe overlijdens
Sowieso. Maar ik hekel het beleid dat we vooral alleen maar meer repressie lijken te willen doen en vingertje wijzen, maar tegelijk 0,000 perspectief geven voor de rest van de komende tijd.quote:Op zondag 13 december 2020 14:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Beetje de moed er in houden, Serial.
Had nog wat gehoopt op wat fluctuatiequote:Op zondag 13 december 2020 14:16 schreef Noppie2000 het volgende:
Zo schrokkend zijn de cijfers toch niet meer? Al die puntjes en emjous telkens
Het beeld van een verplichte kerst in eigen huishouden is voor mij een heerlijk perspectief.quote:Op zondag 13 december 2020 14:18 schreef _serial_ het volgende:
Sowieso. Maar ik hekel het beleid dat we vooral alleen maar meer repressie lijken te willen doen en vingertje wijzen, maar tegelijk 0,000 perspectief geven voor de rest van de komende tijd.
Damn... ik moet er wel wat voor over hebben he?!quote:Op zondag 13 december 2020 14:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar wel heel gezond, natuurlijk want je moet ook nog een stukje zwemmen
Leg je maar neer bij het feit dat dat zo blijft totdat we de laatste Nederlander hebben gevaccineerd. Ze doen al negen maanden niets anders, dus ik denk niet dat het nog gaat veranderen.quote:Op zondag 13 december 2020 14:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sowieso. Maar ik hekel het beleid dat we vooral alleen maar meer repressie lijken te willen doen en vingertje wijzen, maar tegelijk 0,000 perspectief geven voor de rest van de komende tijd.
Neequote:Op zondag 13 december 2020 14:17 schreef Questular het volgende:
Schrikken mensen nog van deze cijfers?
Rest valt inderdaad mee.quote:Op zondag 13 december 2020 14:17 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Besmettingen hoog. Rest valt nog mee toch?
Komt wellicht volgende week nog vanwege vertraging.
Pas nou op, voor je het weet springt er een hele meute op de boot...quote:
Gisteren in het VK 461 doden. Het VK heeft 4x maal de bevolking van Nederland. Kortom, het kan nog veel erger.quote:Op zondag 13 december 2020 14:20 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 9924
Totaal: 613487 (+9884 ivm -40 corr.)
Opgenomen*: 166
Huidig*: 1270 (+28)
Opgenomen op IC*: 36
Huidig*: 497 (+16)
* LCPS cijfers - http://lcps.nu
Overleden: 29
Totaal: 10048
https://twitter.com/mzelst/status/1338110375548645376
Het schijnt zelfs dat je een kontkap op moet als je op het buitendek staat midden in de zeewind.quote:Op zondag 13 december 2020 14:20 schreef Fred het volgende:
[..]
Pas nou op, voor je het weet springt er een hele meute op de boot...
Maar daar ligt dan ook een schietterein van de Luchtmacht.quote:
Overdrijven is ook een vak.quote:Op zondag 13 december 2020 14:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Leg je maar neer bij het feit dat dat zo blijft totdat we de laatste Nederlander hebben gevaccineerd. Ze doen al negen maanden niets anders, dus ik denk niet dat het nog gaat veranderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er :
5 steden met 0 besmettingen
4 steden met 1 besmetting
27 steden met 2-5 besmettingen
45 steden met 6-9 besmettingenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Het probleem bij mensen dat ze (ook ik) op momenten van stress maar één ding tegelijk kunnen doen.quote:Op zondag 13 december 2020 12:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
sommigen denken echt dat die 1.5m heilig is, omdat de regel is ......
Tja, ik zei in maart reeds dat ook als het klopt dat het virus niet "airborne" is, maw dat enkel druppels groter dan 5 micron diameter een rol spelen bij besmetting, een afstand van 1.5 meter enkel veilig is wanneer er geen horizontale luchtstroming is en iedereen blijft stilstaan.quote:Op zondag 13 december 2020 12:37 schreef Momo het volgende:
Evidence of Long-Distance Droplet Transmission of SARS-CoV-2 by Direct Air Flow in a Restaurant in Korea
Een nieuwe studie laat naast het bestaande werk ook zien dat verspreiding snel gaat in restaurants. En daarom is het ook niet verstandig om restaurants weer te open in de situatie waar we nu zitten.
Neuh... vandaag overlegje, nog ff afwachten tot dinsdag en dan knopen doorhakken + persco en dan gaan vrijdag misschien de nieuwe maatregelen in... Rustig aan...quote:Op zondag 13 december 2020 14:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Gaat lekker he jongens.. en maar niet tijdig in willen grijpen
Vrijdag zitten we op 15-20k besmettingen per dag.quote:Op zondag 13 december 2020 14:26 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Neuh... vandaag overlegje, nog ff afwachten tot dinsdag en dan knopen doorhakken + persco en dan gaan vrijdag misschien de nieuwe maatregelen in... Rustig aan...
Jij doet wel veel moeite voor de Kerst, zie ikquote:Op zondag 13 december 2020 14:26 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Neuh... vandaag overlegje, nog ff afwachten tot dinsdag en dan knopen doorhakken + persco en dan gaan vrijdag misschien de nieuwe maatregelen in... Rustig aan...
Duss... grote mensen verbieden.quote:Op zondag 13 december 2020 14:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tja, ik zei in maart reeds dat ook als het klopt dat het virus niet "airborne" is, maw dat enkel druppels groter dan 5 micron diameter een rol spelen bij besmetting, een afstand van 1.5 meter enkel veilig is wanneer er geen horizontale luchtstroming is en iedereen blijft stilstaan.
Druppels met een diameter van 10 micron vallen met een snelheid van 3 mm/s. Maw, als iemand 20 seconden later op dezelfde plek langskomt is zo'n druppel slechts 6 cm gezakt. En dat is enkel wanneer je de convectie negeert (uitgeademde lucht is warmer, die stijgt meerdere centimeters per seconde, waardoor zo'n druppel in het begin omhoog ipv omlaag zal bewegen).
De 1.5 meter regel zal in de praktijk enkel tegen druppels groter dan pakweg 30 a 40 micron beschermen (die zakken 2.7 tot 4.8 cm per seconde).
Alleen met kerst dan weer niet.quote:Op zondag 13 december 2020 14:26 schreef Mammietje het volgende:
[..]
quote:Op zondag 13 december 2020 14:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij doet wel veel moeite voor de Kerst, zie ik
Lekker polderenquote:Op zondag 13 december 2020 14:29 schreef Ven1972 het volgende:
Er komt van de week weer een coronadebat en technische briefing, volgens mij.
Betekent dit dat kleine mensen meer risico lopen op besmetting dan lange mensen?quote:Op zondag 13 december 2020 14:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tja, ik zei in maart reeds dat ook als het klopt dat het virus niet "airborne" is, maw dat enkel druppels groter dan 5 micron diameter een rol spelen bij besmetting, een afstand van 1.5 meter enkel veilig is wanneer er geen horizontale luchtstroming is en iedereen blijft stilstaan.
Druppels met een diameter van 10 micron vallen met een snelheid van 3 mm/s. Maw, als iemand 20 seconden later op dezelfde plek langskomt is zo'n druppel slechts 6 cm gezakt. En dat is enkel wanneer je de convectie negeert (uitgeademde lucht is warmer, die stijgt meerdere centimeters per seconde, waardoor zo'n druppel in het begin omhoog ipv omlaag zal bewegen).
De 1.5 meter regel zal in de praktijk enkel tegen druppels groter dan pakweg 30 a 40 micron beschermen (die zakken 2.7 tot 4.8 cm per seconde).
Dat zitten we al weken.quote:Op zondag 13 december 2020 14:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vrijdag zitten we op 15-20k besmettingen per dag.
Hey! Ik probeer de moed er in te houden ja?!quote:Op zondag 13 december 2020 14:30 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Betekent dit dat kleine mensen meer risico lopen op besmetting dan lange mensen?
Geeft ook wel aan dat de noodzaak toch niet zo hoog is.quote:Op zondag 13 december 2020 14:33 schreef Luke83 het volgende:
En nu maar weer lekker tot dinsdag wachten met de persco, donderdag nieuwe maatregelen. Top.
Ben ik wel benieuwd wat je dan niet zou mee vind vallenquote:Op zondag 13 december 2020 14:18 schreef vuvuzela het volgende:
10.000 op 17 miljoen? Valt toch reuze mee
quote:Op zondag 13 december 2020 14:33 schreef Luke83 het volgende:
En nu maar weer lekker tot dinsdag wachten met de persco, donderdag nieuwe maatregelen. Top.
Ja Hugo heeft wat tijd nodig om nieuwe metaforen te bedenkenquote:Op zondag 13 december 2020 14:33 schreef Luke83 het volgende:
Ik hoop dat we verder stijgen. Geeft de onzin van alle maatrgelen aanquote:Op zondag 13 december 2020 14:33 schreef Discombobulate het volgende:
Prachtige cijfers weer![]()
Straks met kerst en oud en nieuw halen we in januari hopelijk het dubbele! Zou mooi record zijn tot nu toe.
En na te denken over schoenen die er mooi bij passen.quote:Op zondag 13 december 2020 14:35 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Ja Hugo heeft wat tijd nodig om nieuwe metaforen te bedenken
Correlatie is geen causatiequote:Op zondag 13 december 2020 14:23 schreef nirvana het volgende:
Ik neem aan dat de mondkapjesplicht gelijk wordt afgeschaft. Dat is de enige verandering sinds de besmettingen opeens weer erg toenemen. Gelukkig een eenvoudige maatregel om te nemen.
Vergeet het hosselen van wat grammetjes 'wit' niet.quote:Op zondag 13 december 2020 14:36 schreef quirina het volgende:
[..]
En na te denken over schoenen die er mooi bij passen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |