quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:27 schreef billiebob123 het volgende:
@:Alfje, het gaat volgens mij mis bij je allereerste veronderstelling
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
voorzichtig begonnen, maar loop snel vastquote:Op zaterdag 12 december 2020 22:23 schreef Beerrend het volgende:
Hier mensen 14 al opgelost? Of kan ik wachten op errata?
Daar kun je zeker op wachten! Maar ik denk niet dat die gaan komenquote:Op zaterdag 12 december 2020 22:23 schreef Beerrend het volgende:
quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:26 schreef saaie_kaas het volgende:
[..]
voorzichtig begonnen, maar loop snel vast
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op zondag 13 december 2020 00:02 schreef Legoblokje het volgende:
Ik heb de lus van 22 gemaakt, maar nu heb ik geen idee hoe ik aan een antwoord kom. Herkenbaar?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 26% gewijzigd door ZiGZaG3737 op 13-12-2020 00:21:00 ]
ik heb 14 opgelost, maar er zit toch een kleine onvolkomenheid in het antwoordquote:Op zaterdag 12 december 2020 22:46 schreef De_Escalatievogel het volgende:
[..]
Daar kun je zeker op wachten! Maar ik denk niet dat die gaan komen
Nee, wacht, geen paniek. Hij klopt toch precies hahaquote:Op zondag 13 december 2020 00:25 schreef puzzelaar85 het volgende:
[..]
ik heb 14 opgelost, maar er zit toch een kleine onvolkomenheid in het antwoord
quote:Op zondag 13 december 2020 00:14 schreef ZiGZaG3737 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 13 december 2020 00:55 schreef Legoblokje het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 13 december 2020 01:00 schreef Beerrend het volgende:
quote:Op zondag 13 december 2020 01:26 schreef Legoblokje het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is er trouwens al iemand met me eens dat 25 helemaal niet als een trein gaat?
[ Bericht 3% gewijzigd door ZiGZaG3737 op 13-12-2020 03:19:22 ]
quote:Op zondag 13 december 2020 03:12 schreef ZiGZaG3737 het volgende:
[..]Ik heb allemaal letters,, maar het lukt me niet er wat zinnigs van te maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is er trouwens al iemand met me eens dat 25 helemaal niet als een trein gaat?“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
Hier ging ie redelijk als een trein, dan wel een stoomtrein die heel lang moest opwarmen.quote:Op zondag 13 december 2020 03:12 schreef ZiGZaG3737 het volgende:
[..]
Is er trouwens al iemand met me eens dat 25 helemaal niet als een trein gaat?
quote:Op zondag 13 december 2020 09:42 schreef Habi82 het volgende:
Ik had beter niet de trein kunnen pakken, nog niet terug van wereldreis... wel alles ontcijferd maar dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind 18 maar vaag, volgens mij mis ik een heel deel van de logicaquote:Op zondag 13 december 2020 13:11 schreef Beerrend het volgende:
Zijn er meer mensen die voor 18b geen mooi antwoord krijgen, maar een hele reeks aan mogelijkheden, of mis ik dan nog wat
quote:Op zondag 13 december 2020 13:12 schreef Legoblokje het volgende:
Is het trouwens al iemand gelukt om de vraag van 21 te ontcijferen?
quote:Op zondag 13 december 2020 13:11 schreef Beerrend het volgende:
Zijn er meer mensen die voor 18b geen mooi antwoord krijgen, maar een hele reeks aan mogelijkheden, of mis ik dan nog wat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
Ik denk dat je er gewoon eentje mag geven. Zolang je niet hele domme dingen doet, zal t wel goed zijn.quote:Op zondag 13 december 2020 13:11 schreef Beerrend het volgende:
Ik zou eens heel bewust zoeken naar de regels van het spel. En niet net doen alsof je denkt dat je weet welk spel het is en hoe het werkt.quote:Op zondag 13 december 2020 13:28 schreef billiebob123 het volgende:
ik dacht vandaag eens gezellig te beginnen aan de 'klassieke' vraag 14. helaas ben ik na twee uur puzzelen nog niet verder dan stap 1. of zelfs weer helemaal terug bij af...
zijn de regels van het spel nou zó afwijkend van het echte spel.. of..?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Loopt iemand anders daar ook op vast?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AIVD-puzzel: al: 1 3ab 4ac 5 6 7ab 8a 11 13a 14abc 25abc 27
quote:Op zondag 13 december 2020 17:17 schreef llamalama het volgende:
Vraagje over 19:Volgens mij heb je die niet nodigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet. Ik heb hem precies andersom.quote:Op zondag 13 december 2020 19:01 schreef Cassa95 het volgende:
Hoe kan het dat het ontcijferen van de Slitherlink naar het uiteindelijke antwoord voor de normale puzzel erg makkelijk is en voor de juniorpuzzel niet te doen is?
quote:Op zondag 13 december 2020 17:17 schreef llamalama het volgende:
Vraagje over 19:Ga er maar vanuit dat de puzzelmakers wiskundig gezien goed onderlegd zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Ik doe het andersom, ik ga er vanuit dat ze niet goed wiskundig onderlegd zijn anders ga ik te moeilijk nadenken over een opgave. Al weet ik natuurlijk dat het tegenovergestelde waar isquote:Op maandag 14 december 2020 09:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat de puzzelmakers wiskundig gezien goed onderlegd zijn
ook dan blijft er m.i. nog een 'discussiepuntje' waar niet alle wiskundigen (en taalkundigen) het mee eens zullen zijnquote:Op maandag 14 december 2020 09:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat de puzzelmakers wiskundig gezien goed onderlegd zijn
Ligt eraan hoe efficiënt je werkt natuurlijkquote:Op maandag 14 december 2020 16:13 schreef thabit het volgende:
Het is bij een hoop opgaven een pittige hoeveelheid werk inderdaad.
quote:Op maandag 14 december 2020 17:06 schreef PuzzelPlezier het volgende:
Is er al iemand die 11d heeft opgelost?
Nou je moet de puzzelmakers nageven dat ze optimaal ingespeeld hebben op de actuele situatie en de voorspellende gave van de komende lockdown konden zij alleen hebben natuurlijk ...quote:Op maandag 14 december 2020 16:13 schreef thabit het volgende:
Het is bij een hoop opgaven een pittige hoeveelheid werk inderdaad.
Zeker waar, ookal denk ik niet dat ze dit helemaal voorzien hadden tijdens het maken van de puzzels.quote:Op maandag 14 december 2020 18:16 schreef Habi82 het volgende:
[..]
Nou je moet de puzzelmakers nageven dat ze optimaal ingespeeld hebben op de actuele situatie en de voorspellende gave van de komende lockdown konden zij alleen hebben natuurlijk ...
En meer goed nieuws: we gaan in lockdown t/m de deadline, dus nóg meer tijd voor het monnikenwerk
Jaquote:Op maandag 14 december 2020 17:06 schreef PuzzelPlezier het volgende:
Ik werk in de verkeerde branche. Ik heb minder tijd dan ooit tevoren.quote:Op maandag 14 december 2020 18:16 schreef Habi82 het volgende:
[..]
En meer goed nieuws: we gaan in lockdown t/m de deadline, dus nóg meer tijd voor het monnikenwerk
Je bezorgt pakketjes?quote:Op maandag 14 december 2020 19:38 schreef ZiGZaG3737 het volgende:
[..]
Ik werk in de verkeerde branche. Ik heb minder tijd dan ooit tevoren.
Nee ik werk bij een supermarktketen. Restaurants dicht, boeren boos, leveranciers met corona problemen, dat soort dingen komen soms even langs tussen vraag 6 en 7 door.quote:
Ha bedankt voor de tip, was even speuren maar nu heb ik 'm ook!quote:Op maandag 14 december 2020 20:22 schreef ZiGZaG3737 het volgende:
[..]
We dwalen af. Voor het eerst gekeken naar 13, binnen 2 minuten opgelost. Wat een verademing tussen alle tijdvreters.
Ik nog niet. Na vast te zijn gelopen bij c dacht ik d wel even snel te vinden. Maar dat viel dus tegen...quote:Op maandag 14 december 2020 17:06 schreef PuzzelPlezier het volgende:
Ha. Ha. Neenquote:Op dinsdag 15 december 2020 10:49 schreef LoisElisabeth het volgende:
Iemand al begonnen aan opgave 9?
was er net naar aan het kijken, maarquote:Op dinsdag 15 december 2020 10:49 schreef LoisElisabeth het volgende:
Iemand al begonnen aan opgave 9?
quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:22 schreef Whukintia het volgende:
[..]
was er net naar aan het kijken, maarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, enorm!quote:Op zondag 13 december 2020 00:02 schreef Legoblokje het volgende:
Ik heb de lus van 22 gemaakt, maar nu heb ik geen idee hoe ik aan een antwoord kom. Herkenbaar?
Succesquote:Op dinsdag 15 december 2020 11:46 schreef LoisElisabeth het volgende:
Ik heb alles uitgeknipt en ben lekker aan het schuiven voor 9. Ondertussen tetrismuziek opgezet voor de sfeer.
Join the clubquote:Op dinsdag 15 december 2020 12:17 schreef Beerrend het volgende:
[..]
Ja, enorm!![]()
Maar hey, de lus is tenminste klaar, dus dat is iets
quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:08 schreef Legoblokje het volgende:
[..]
Join the club
Ik zit ondertussen nog steeds vast op 29, volgens mij zie ik iets finaal over het hoofdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet perse de club die ik dit jaar graag wou joinenquote:Op dinsdag 15 december 2020 13:08 schreef Legoblokje het volgende:
[..]
Join the club
Ik zit ondertussen nog steeds vast op 29, volgens mij zie ik iets finaal over het hoofd
quote:
quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:22 schreef Legoblokje het volgende:
Tellen tot 5 blijft een uitdaging voor mij blijkbaarquote:Op dinsdag 15 december 2020 12:17 schreef Beerrend het volgende:
[..]
Ja, enorm!![]()
Maar hey, de lus is tenminste klaar, dus dat is iets
Zullen we het wel een beetje leuk houden? We zijn nog geen week in de puzzel, en volgens mij wordt er ook alleen maar geklaagd door Legoblokje, maar verwacht hij geen hapklare oplossing.quote:
Om dit op de proef te stellen zouden ze eigenlijk vorige winnaars moeten uitsluiten van deelneming, niet?quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:37 schreef QIXL het volgende:
[..]
Zullen we het wel een beetje leuk houden? We zijn nog geen week in de puzzel, en volgens mij wordt er ook alleen maar geklaagd door Legoblokje, maar verwacht hij geen hapklare oplossing.
Ik klaag ook graag over puzzels die ik bijna heb (zoals 8, 14 of 18 mijn weekend met maar minimale punten), wat ik graag hier doe. Maar dan hoef ik nog niet per se een hint. Het vinden is toch het leukst van de puzzel, niet het winnen. Dat denk ik althans, nooit gewonnen
Klopt, ik verwacht idd geen overduidelijke hints of oplossingen. Het is eerder gewoon een uiting van frustratiequote:Op dinsdag 15 december 2020 13:37 schreef QIXL het volgende:
[..]
Zullen we het wel een beetje leuk houden? We zijn nog geen week in de puzzel, en volgens mij wordt er ook alleen maar geklaagd door Legoblokje, maar verwacht hij geen hapklare oplossing.
Ik klaag ook graag over puzzels die ik bijna heb (zoals 8, 14 of 18 mijn weekend met maar minimale punten), wat ik graag hier doe. Maar dan hoef ik nog niet per se een hint. Het vinden is toch het leukst van de puzzel, niet het winnen. Dat denk ik althans, nooit gewonnen
Yep, klopt precies en kan maar op één manier opgelost wordenquote:Op zaterdag 12 december 2020 22:23 schreef Beerrend het volgende:
Yep, dat heb ik ondertussen ook door. Leuke puzzel!quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:40 schreef pluisjeislief het volgende:
[..]
Yep, klopt precies en kan maar op één manier opgelost worden
quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:45 schreef Whukintia het volgende:
iemand anders ook een foutje gespot in 22?Ik heb wel een foutje in mijn oplossing gevonden, maar daar kan ik de puzzelmakers niet echt de schuld van gevenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
iemand anders ook een foutje gespot in 22?Klopt inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AIVD puzzel 2024:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 13, 14abc, 15, 16, 17, 18a, 19, 22, 24abc, 25abc, 27
Bijzondere conclusie makkelijker maar weinig opgelost Haha. Ik vind m ook beter te doen dan vorig jaar maar de tijd ontbreekt nog om echt even meters te makenquote:Op dinsdag 15 december 2020 14:41 schreef pluisjeislief het volgende:
ik vind de puzzel dit jaar makkelijker dan vorig jaar, al kom ik niet heel erg ver...
Iemand zin om samen te puzzelen? Waarschuwing, ik heb nog niet veel opgelost (1, heb ik, 14 ook en een aantal deels).
iemand anders ook een foutje gespot in 22?ik ben geen foutje tegengekomenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag het ook pas toen iemand anders me erop weesquote:Op dinsdag 15 december 2020 22:06 schreef billiebob123 het volgende:
[..]
ik ben geen foutje tegengekomen
iemand anders ook een foutje gespot in 22?Bij nader inzien toch wel jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed dat je dan toch de reis gaat makenquote:Op dinsdag 15 december 2020 22:13 schreef llamalama het volgende:
Gisteravond wat van 7 gevonden maar ik ben niet thuis in dat wereldje. Zelfs Wiki is niet afdoende.
Vandaag? 19 nog eens proberen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand die al wat voor 11 c heeft gevonden? Daar kom ik dan net weer niet uit.
[ Bericht 41% gewijzigd door LBBBBB op 16-12-2020 10:30:56 ]
Hints even in een spoiler svpquote:Op dinsdag 15 december 2020 22:31 schreef LBBBBB het volgende:
Iemand die al wat voor 11 c heeft gevonden? Daar kom ik dan net weer niet uit.
uhhh, ja ik wil niet teveel prijs geven, maar ik gok dat je nogal achter loopt. Maar goed nog genoeg tijd om me in te halen, want ja dat gebeurd ook vaak genoegquote:Op dinsdag 15 december 2020 22:33 schreef Beerrend het volgende:
@:CarloV, hoe staat het er eigenlijk voor bij jou? Een schatting van hoeveel procent je ongeveer hebt opgelost? Dan weet ik of we nog op schema lopen
Ik ben er wel in thuis en heb alles gevonden, maar vervolgens nog steeds geen idee hoe dat om te zetten naar een antwoord. Story of my life deze kerstpuzzel, want bij 22 strand ik ook in het zicht van de havenquote:Op dinsdag 15 december 2020 22:13 schreef llamalama het volgende:
Gisteravond wat van 7 gevonden maar ik ben niet thuis in dat wereldje. Zelfs Wiki is niet afdoende.
Vandaag? 19 nog eens proberen?
Hier hetzelfde verhaal. 1 af, 7 bijna, maar nog geen idee hoe nu verder en de rest een keer vluchtig overheen gekeken. Vandaag heb ik een dag vrij, eens kijken of ik wat verder kan komen.quote:Op woensdag 16 december 2020 03:04 schreef Ell__ het volgende:
[..]
Ik ben er wel in thuis en heb alles gevonden, maar vervolgens nog steeds geen idee hoe dat om te zetten naar een antwoord. Story of my life deze kerstpuzzel, want bij 22 strand ik ook in het zicht van de haven
17b heeft er nooit eenvoudig uitgezien hoorquote:Op woensdag 16 december 2020 12:44 schreef Nattekat het volgende:
17 leek zo eenvoudig op het eerste gezicht...
Dit dusquote:Op woensdag 16 december 2020 12:51 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
17b heeft er nooit eenvoudig uitgezien hoor
17b is de reden dat ik voor a toch eerst een goede techniek wil vinden ipv het eea gokkenquote:Op woensdag 16 december 2020 12:51 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
17b heeft er nooit eenvoudig uitgezien hoor
Werksequote:Op woensdag 16 december 2020 13:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
17b is de reden dat ik voor a toch eerst een goede techniek wil vinden ipv het eea gokken
Gokken werkt best goed met een excel bestandje erbijquote:Op woensdag 16 december 2020 13:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
17b is de reden dat ik voor a toch eerst een goede techniek wil vinden ipv het eea gokken
Gewoon oldschool kladblok.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:03 schreef Beerrend het volgende:
[..]
Gokken werkt best goed met een excel bestandje erbij
17b is stiekem ook best naar als je wél weet wat je aan het doen bent. Het is gewoon een tijdvreter.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
quote:Story of my life deze kerstpuzzel, want bij 22 strand ik ook in het zicht van de haven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
quote:Op woensdag 16 december 2020 14:44 schreef Cassa95 het volgende:
Vraag 25:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 25Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neuh dat wordt al vaker gedaan, alleen daar is nooit echt duidelijk over gecommuniceerd volgens mij. Hoe wil je anders die gokopgave van vorig jaar na gaan kijkenquote:Op woensdag 16 december 2020 14:49 schreef Beerrend het volgende:
Op het voorblad
"Die antwoordenworden (deels) geautomatiseerd nagekeken."
Is dat nieuw? Of heb ik eerder gewoon nooit dingen gelezen?
Ach, hoe langer de uitslag op zich laat wachten, hoe meer kans op een fysieke uitreikingquote:Op woensdag 16 december 2020 14:59 schreef CarloV het volgende:
[..]
Neuh dat wordt al vaker gedaan, alleen daar is nooit echt duidelijk over gecommuniceerd volgens mij. Hoe wil je anders die gokopgave van vorig jaar na gaan kijken
Verder leveren sommigen een pdf in die niet uit te lezen is, dus die moeten allemaal nog handmatig nagekeken worden of ingevuld worden in het systeem. Ik weet niet hoe ze dat doen.
oh dat wordt volgens mij sowieso fysiek, immers anders had ik allang mijn beker voor 2019 in ontvangst genomen.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:01 schreef Beerrend het volgende:
[..]
Ach, hoe langer de uitslag op zich laat wachten, hoe meer kans op een fysieke uitreiking
SPOILER: bekerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 16 december 2020 15:05 schreef CarloV het volgende:
[..]
oh dat wordt volgens mij sowieso fysiek, immers anders had ik allang mijn beker voor 2019 in ontvangst genomen.Haha, heb je ondertussen al een plankje voor al die bekers?SPOILER: bekerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja nou ja heel bescheiden, ik woon nog op soort studentenkamer waar niemand komt. Ik zal het wel mooi uitstallen als ik straks een nieuwe baan heb (maar goed ik heb nu geen tijd om te solliciterenquote:Op woensdag 16 december 2020 15:09 schreef Beerrend het volgende:
[..]
Haha, heb je ondertussen al een plankje voor al die bekers?
quote:Op woensdag 16 december 2020 16:34 schreef puzzelaar85 het volgende:
Heeft iemand opgave 19 al opgelost?
Te druk met puzzelen?quote:Op woensdag 16 december 2020 15:15 schreef CarloV het volgende:
[..]
Ja nou ja heel bescheiden, ik woon nog op soort studentenkamer waar niemand komt. Ik zal het wel mooi uitstallen als ik straks een nieuwe baan heb (maar goed ik heb nu geen tijd om te solliciteren)
Er staat bij dat hij versleuteld is ... dus hoe dat dan is is onderdeel van de vraag.quote:Op woensdag 16 december 2020 19:38 schreef AnneZ het volgende:
Iemand die weet hoe je 8 moet lezen? Ik heb alles ingevuld en het sleutelwoord gevonden, maar het blijft nog steeds nonsense. Ik heb alle richtingen geprobeerd, draai een beetje door hier.
Hoe heb je dan het sleutelwoord te pakken gekregen? 😳quote:Op woensdag 16 december 2020 19:38 schreef AnneZ het volgende:
Iemand die weet hoe je 8 moet lezen? Ik heb alles ingevuld en het sleutelwoord gevonden, maar het blijft nog steeds nonsense. Ik heb alle richtingen geprobeerd, draai een beetje door hier.
Doordat deel 1 me ook niet lukt. ik heb mijn vermoedens, maar geen concrete dingen. Ik denk de helft te hebben. Ik zit dichter bij het einde bij andere puzzels. Die frustreren me meer.quote:Op woensdag 16 december 2020 21:00 schreef Jurian95 het volgende:
Waarom klaagt niemand over 27?
Deel 1 is zo makkelijk, maar wie....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AIVD kerstpuzzel opgelost: 1ab, 2, 3abc, 4abcd, 5, 6, 7abcd, 8ab, 9?, 10, 11, 13ab, 14a, 15, 16, 17abc, 18ab, 19, 20ab, 22, 24abc, 27;
dobbels pagina: 1, 2, 3, 5, 8, 11, 13, 14, 17
Ehmmm... deel 1 zeg je? Altijd als ik zulke opgaven tegenkom, verwelkom ik mijn twee grote vrienden, Black Out en Blinde Paniek. Ik zie daar gewoon geen aanknopingspunten...quote:Op woensdag 16 december 2020 21:00 schreef Jurian95 het volgende:
Klagen werkt, weer een puntje!quote:Op woensdag 16 december 2020 21:00 schreef Jurian95 het volgende:
quote:
SPOILER: klachtOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wacht maar tot morgen!quote:Op woensdag 16 december 2020 21:51 schreef QIXL het volgende:
Wat mij vandaag vooral frustreert is puzzels waar ik a (bijna) volledig snap en uitgewerkt heb en ze dan bij b net iets anders vragen en ik de laatste deel onvoldoende in de vingers heb om daar zeker, of uberhaupt te antwoorden.
Dat heb ik bij 21 en 24.quote:Op woensdag 16 december 2020 21:51 schreef QIXL het volgende:
Wat mij vandaag vooral frustreert is puzzels waar ik a (bijna) volledig snap en uitgewerkt heb en ze dan bij b net iets anders vragen en ik de laatste deel onvoldoende in de vingers heb om daar zeker, of uberhaupt te antwoorden.
quote:Op woensdag 16 december 2020 22:33 schreef Athos3000 het volgende:
[..]
Dat heb ik bij 21 en 24.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
8 is echt een vraag voor de mensen uit de zes(hoek)jescultuur. Invullen is toch immers al voldoende?quote:Op woensdag 16 december 2020 22:38 schreef QIXL het volgende:
24b is idd een van de velen waar ik dat heb, bij 8 heb ik wel de zeshoekjes ingevuld, maar kom ik niet verder en ik vergeet er vast nog een
En Carlo, geldt dat ook voor jou? Met andere woorden, heb jij 8 wel helemaal kunnen afmaken?quote:Op woensdag 16 december 2020 22:44 schreef CarloV het volgende:
[..]
8 is echt een vraag voor de mensen uit de zes(hoek)jescultuur. Invullen is toch immers al voldoende?
Hier hetzelfde. Blijf 3 woorden houden waar ik niks mee kan en ook de vervolgstappen die ik in gedachten had komen voor nu nergens op uit helaas.quote:Op woensdag 16 december 2020 21:39 schreef Nikkie72 het volgende:
Weer een frustrerend avondje.....
Na gisteren een opening gevonden te hebben bij opgave 7, dacht ik dat vandaag wel even op te lossen.
Maar ik blijf helaas al een paar uur hangen op één woord....
En dan klopt mijn eerste idee voor de volgende stap ook nog eens niet :-(
Laten we het zo zeggen: Ook ik ben zeker geen perfecte student geweestquote:Op woensdag 16 december 2020 23:01 schreef Erbo79 het volgende:
[..]
En Carlo, geldt dat ook voor jou? Met andere woorden, heb jij 8 wel helemaal kunnen afmaken?
SPOILER: Er is hoop voor iedereen!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nopes, maar op de puntentelling moet je ook nooit zo letten. 1 punt betekent meestal weinig werk, als je het ziet en zeer veel hersenen kraken als je niet weet waar te beginnenquote:Op donderdag 17 december 2020 10:23 schreef _remco- het volgende:
Iemand vraag 15 al opgelost? 1 Punt en toch loop ik al 5 dagen mijn hoofd ertegen te stoten...
Mag ik jullie herinneren aan opgave 4 van 2017quote:Op donderdag 17 december 2020 11:56 schreef QIXL het volgende:
[..]
Nopes, maar op de puntentelling moet je ook nooit zo letten. 1 punt betekent meestal weinig werk, als je het ziet en zeer veel hersenen kraken als je niet weet waar te beginnen
Van de 9 opgaven die voor 1 punt zijn, heb ik er ook maar 2.Toegegeven aan 26 ben ik nog niet begonnen dus mss is 26b doenbaar
Ben ik heel benieuwd waar je op gezocht hebt. Kleine tip?quote:Op donderdag 17 december 2020 00:19 schreef llamalama het volgende:
Yes, 7 gevonden! gewoon met google
Ik vermoed op wat ie uit z'n puzzel kreeg, is maar een gokje hoorquote:Op donderdag 17 december 2020 12:56 schreef aivdpuzzel123 het volgende:
[..]
Ben ik heel benieuwd waar je op gezocht hebt. Kleine tip?
SPOILER: 23bOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuke opgave 14, maar de frustratie is er zeker haha. Iemand die ook vastloopt bij beurt 4 van W?quote:Op maandag 14 december 2020 23:19 schreef billiebob123 het volgende:
14 eindelijk vol. na veel frustratie in het begin wil ik nu toch wel stellen dat ik hem zeer goed vindhij staat nu in mijn top 5, samen met de monsterpuzzel en de galgjepuzzel. wat mij betreft is dit echt klassiek aivd
ik las eerder over mogelijk fouten. ik heb uiteindelijk niet nageteld of alle gebruikte letters ook echt in het spel zitten, maar ik heb geen fout kunnen ontdekken. het enige is dat het finalewoord misschien niet wordt 'herkend' door het spel, maar het is zeker een geldig woord!
[ Bericht 31% gewijzigd door Martini13 op 17-12-2020 16:28:47 ]
quote:Op donderdag 17 december 2020 15:01 schreef Ell__ het volgende:
Er zijn vast mensen die 6 al opgelost hebben, maar:Wat verwacht je nu voor antwoord dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Er zijn vast mensen die 6 al opgelost hebben, maar:Ik zou dan weer niet weten hoe je dat brute forced...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Open mind for a different view and nothing else matters.
Haha, niks eigenlijk. Misschien dat iemand zegt: kop op, het is beter te doen dan het lijkt. Ofzoquote:Op donderdag 17 december 2020 15:03 schreef Jurian95 het volgende:
[..]
Wat verwacht je nu voor antwoord dan?
Ik kan je in ieder geval niet gerust stellen. Ik heb ook totaal geen zin in opgave 6quote:Op donderdag 17 december 2020 15:04 schreef Ell__ het volgende:
[..]
Haha, niks eigenlijk. Misschien dat iemand zegt: kop op, het is beter te doen dan het lijkt. Ofzo
Dat kan ik jou wel weer gerust stellen denk ik, hier is hij ook nog niet opgelostquote:Op donderdag 17 december 2020 15:07 schreef CarloV het volgende:
[..]
Ik kan je in ieder geval niet gerust stellen. Ik heb ook totaal geen zin in opgave 6
Er zijn vast mensen die 6 al opgelost hebben, maar:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zojuist voor het eerst weer punten gesprokkeld sinds ik 14 had opgelost, dus nu is het inderdaad weer leuk.quote:
Shit. Dat is inderdaad niet geruststellendquote:Op donderdag 17 december 2020 15:07 schreef CarloV het volgende:
[..]
Ik kan je in ieder geval niet gerust stellen. Ik heb ook totaal geen zin in opgave 6
Over opgave 14quote:Op donderdag 17 december 2020 14:18 schreef Martini13 het volgende:
Persoonlijk vond ik beurt 4 van N moeilijker. W ging mij in het algemeen sowieso wat makkelijker af. Let wel, het vierde woord van W wordt mogelijk niet erkend door het officiële spel.
[ Bericht 1% gewijzigd door aivdpuzzel123 op 17-12-2020 15:56:02 ]
Er zijn vast mensen die 6 al opgelost hebben, maar:Zelfde probleem hierSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AIVD puzzel 2024:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 13, 14abc, 15, 16, 17, 18a, 19, 22, 24abc, 25abc, 27
quote:Op donderdag 17 december 2020 15:38 schreef aivdpuzzel123 het volgende:
[..]
Over opgave 14SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 14Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 december 2020 15:54 schreef jurjen3000 het volgende:
[..]
Zelfde probleem hierSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 december 2020 15:38 schreef aivdpuzzel123 het volgende:
[..]
Over opgave 14SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
6 zou je kunnen beschouwen als creativiteitsopgave, verzin iets leuks, jij bent immers de schrijver!quote:Op donderdag 17 december 2020 19:02 schreef De_Escalatievogel het volgende:
Laten we het positief bekijken, in vergelijking met 6 is 17b een piece of cake
Ik sta bij 6 inmiddels al lang niet meer met lege handen, en het gedeelte wat ik heb was écht niet zo lastig. Het is alleen echt het minst relevante deel van de tekst, ben ik bang. Ik moet er een keer een avond flink voor gaan zitten denk ik. Hopelijk wordt het na de feestdagen wat rustiger.quote:Op donderdag 17 december 2020 19:02 schreef De_Escalatievogel het volgende:
Laten we het positief bekijken, in vergelijking met 6 is 17b een piece of cake
Dan weet ik welk deel van de tekst je hebt gevonden! Die heb ik namelijk ook!quote:Op donderdag 17 december 2020 19:29 schreef ZiGZaG3737 het volgende:
[..]
Ik sta bij 6 inmiddels al lang niet meer met lege handen, en het gedeelte wat ik heb was écht niet zo lastig. Het is alleen echt het minst relevante deel van de tekst, ben ik bang. Ik moet er een keer een avond flink voor gaan zitten denk ik. Hopelijk wordt het na de feestdagen wat rustiger.
Haha. Ik was daar wel lichtjes teleurgesteld over. Het is wel veruit de makkelijkste ingang in de puzzel, als je eenmaal een plan van aanpak hebt.quote:Op donderdag 17 december 2020 19:35 schreef CarloV het volgende:
[..]
Dan weet ik welk deel van de tekst je hebt gevonden! Die heb ik namelijk ook!
Knap!quote:Op donderdag 17 december 2020 19:29 schreef ZiGZaG3737 het volgende:
[..]
Ik sta bij 6 inmiddels al lang niet meer met lege handen, en het gedeelte wat ik heb was écht niet zo lastig. Het is alleen echt het minst relevante deel van de tekst, ben ik bang. Ik moet er een keer een avond flink voor gaan zitten denk ik. Hopelijk wordt het na de feestdagen wat rustiger.
Klagen hielp met punten krijgen toch? In dat geval, vraag 6 is stom.quote:Op donderdag 17 december 2020 21:25 schreef IshaD het volgende:
ff klagen. Ik loop constant vast bij verschillende opgaven. Dat je doorhebt wat er aan de hand is, maar 'm toch niet op kan lossen. 7 en 24 zijn de grootste overtreders
quote:Op donderdag 17 december 2020 21:34 schreef _remco- het volgende:
[..]
Klagen hielp met punten krijgen toch? In dat geval, vraag 6 is stom.
SPOILER: 15Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerder al!quote:Op donderdag 17 december 2020 14:07 schreef aivdpuzzel123 het volgende:
[..]
Leuke opgave 14, maar de frustratie is er zeker haha. Iemand die ook vastloopt bij beurt 4 van W?
Ik weet niet of hij lastig is, maar ik vind hem wel lastig.quote:Op donderdag 17 december 2020 21:42 schreef Legoblokje het volgende:
Is 15 echt zo lastig? Niet dat ik die heb, maar hij is maar 1 punt..
Al had je in 2017 ook een 1-puntsvraag die niemand had
quote:Op donderdag 17 december 2020 23:04 schreef thaGcollector het volgende:
En is bij opgave 3, de 4e hint niet een beetje vergezocht?
SPOILER: 3Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: oeps, zat weer bij het verkeerde nummertje te kijkenSPOILER: 3Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 december 2020 23:09 schreef CarloV het volgende:
[..]Ik denk ook wel dat ik ze alle 5 heb. Heb het thema en 5x klopt die. Maar die 4e voelt gewoon minder lekker dan de andere 4.SPOILER: 3Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 december 2020 23:10 schreef thaGcollector het volgende:
[..]
Ik denk ook wel dat ik ze alle 5 heb. Heb het thema en 5x klopt die. Maar die 4e voelt gewoon minder lekker dan de andere 4.
SPOILER: 3Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh kak. Er zijn gewoon meerdere mogelijkheden voor de kakuro. als je daarmee begintquote:Op donderdag 17 december 2020 22:58 schreef thaGcollector het volgende:
Ik loop vast bij 19. Heb de kakuro linksonder opgelost. Dus dan weet ik A. Maar A verticaal klopt weer niet. Wat doe ik fout?
quote:Op donderdag 17 december 2020 23:04 schreef thaGcollector het volgende:
En is bij opgave 3, de 4e hint niet een beetje vergezocht?
SPOILER: 3 ivOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
quote:Op donderdag 17 december 2020 23:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
ja klopt helemaal. Nu weet ik ook zeker dat ik hem goed heb.SPOILER: 3 ivOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 december 2020 23:44 schreef QIXL het volgende:
ik vind de puzzel 3 altijd extreem vervelend. Het kan overduidelijk zijn zoals de hallelujah puzzel enkele jaren geleden of zoiets vaags zoals vorig jaar, waar mogelijks een hoeveelheid drugs genuttigd is toen deze bedacht is. En ik weet nooit hoe abstract te denken en welke drugs in welke hoeveelheid nodig zijn voor de goede richting.
Alhoewel ik denk dat ik dit jaar het niet overduidelijk is, omdat ik er al even naar staar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
Vreemd dat stating the obvious leidt tot meer oplossingen.quote:Op donderdag 17 december 2020 23:57 schreef QIXL het volgende:
klagen helpt idd, ik heb hem ook, maar ik vind, als mijn gedachten kloppen, V juist minder mooi dan de rest.
quote:Op donderdag 17 december 2020 23:44 schreef QIXL het volgende:
ik vind de puzzel 3 altijd extreem vervelend. Het kan overduidelijk zijn zoals de hallelujah puzzel enkele jaren geleden of zoiets vaags zoals vorig jaar, waar mogelijks een hoeveelheid drugs genuttigd is toen deze bedacht is. En ik weet nooit hoe abstract te denken en welke drugs in welke hoeveelheid nodig zijn voor de goede richting.
Alhoewel ik denk dat ik dit jaar het niet overduidelijk is, omdat ik er al even naar staar.
SPOILER: 3Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kloptquote:Op donderdag 17 december 2020 23:23 schreef thaGcollector het volgende:
[..]
Oh kak. Er zijn gewoon meerdere mogelijkheden voor de kakuro. als je daarmee begint
Ik heb de puzzel een beetje verdeeld in 'ik snap wat ik moet doen, maar het is veel werk' en 'ik weet nog niet wat ik moet doen'. Ik richt me nu zoveel mogelijk op de tweede categorie, en daar hoort 20 niet bij.quote:Op vrijdag 18 december 2020 09:30 schreef Erbo79 het volgende:
Volgens mij heb ik opgave 20 nog helemaal niet voorbij zien komen op het forum. Of hij is zo makkelijk dat niemand er iets over kwijt hoeft, óf iedereen loopt al vast bij de parallelle opgave in de Junior-editie
Klinkt als een goede beslissing in deze fase van de strijd. Mijn handen (hoofd) jeuken om aan 20 te beginnen, maar ik heb mezelf beloofd om wat minder opgaven tegelijk onder handen te hebben, dus eerst maar eens afmaken waar ik mee bezig benquote:Op vrijdag 18 december 2020 10:07 schreef ZiGZaG3737 het volgende:
[..]
Ik heb de puzzel een beetje verdeeld in 'ik snap wat ik moet doen, maar het is veel werk' en 'ik weet nog niet wat ik moet doen'. Ik richt me nu zoveel mogelijk op de tweede categorie, en daar hoort 20 niet bij.
quote:Op vrijdag 18 december 2020 09:16 schreef thabit het volgende:
SPOILER: 3Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik was met een andere begonnen. Dat ging tot nu toe goed. Maar helaas nog 2 van de 4 niet af. Dus ik zal wel een fout gemaakt hebbenquote:Op vrijdag 18 december 2020 09:25 schreef Erbo79 het volgende:
[..]
klopt![]()
Ik was zelf ook met de kakuro begonnen, en die opties kan je meenemen naar je volgende puzzel. Scheelt weer voor de opties daar!
It's a trap!quote:Op vrijdag 18 december 2020 12:17 schreef CarloV het volgende:
Kijk wat afleiding!
https://www.gchq.gov.uk/news/christmas-card-2020
De rest afleiden zodat ze minder tijd hebben voor de kerstpuzzel, daar trap ik niet inquote:Op vrijdag 18 december 2020 12:17 schreef CarloV het volgende:
Kijk wat afleiding!
Eindelijk, want ik begon me al stierlijk te vervelen met de Kerstpuzzel... NOTquote:Op vrijdag 18 december 2020 12:17 schreef CarloV het volgende:
Kijk wat afleiding!
Oh dit ziet er inderdaad leuk uit! Wel een beetje overkill voor een kerstpuzzel, maar vooruitquote:Op vrijdag 18 december 2020 14:09 schreef Erbo79 het volgende:
[..]
Maar even doorklikkend naar hun Twitter page zag ik daar wel het volgende pareltje: https://gchq.github.io/CyberChef/
Over handige tools gesproken!
Tja, wat wil je nou dat ik hierop antwoord?quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:40 schreef QIXL het volgende:
omdat klagen zo goed heeft geholpen, heeft er al iemand al gekeken naar 4? ik heb er vage gedachten over, maar nog niks concreets gezien.
Ik denk ja of neequote:Op vrijdag 18 december 2020 15:04 schreef CarloV het volgende:
[..]
Tja, wat wil je nou dat ik hierop antwoord?
Gekeken zeer zekerquote:Op vrijdag 18 december 2020 14:40 schreef QIXL het volgende:
omdat klagen zo goed heeft geholpen, heeft er al iemand al gekeken naar 4? ik heb er vage gedachten over, maar nog niks concreets gezien.
Via het juiste antwoordquote:Op vrijdag 18 december 2020 15:47 schreef Legoblokje het volgende:
[..]
Als ik toch eens wist hoe die te ontcijferen
We zijn blij voor je, IshaD!quote:Op vrijdag 18 december 2020 16:14 schreef IshaD het volgende:
Na 3 dagen zonder punten nu eindelijk Opgave 17 gekraakt. Ik vind het weer leuk
Wauw! Dan ben ik slechts één dag 9 jaar ouder dan jou!quote:Op vrijdag 18 december 2020 17:15 schreef Legoblokje het volgende:
[..]
Hmja.
Over 10 dagen ben ik zelf officieel 21. Dan zal ik hem vast oplossen
Knap. Ik heb er al lang naar zitten staren maar nog geen ideequote:Op vrijdag 18 december 2020 16:14 schreef IshaD het volgende:
Na 3 dagen zonder punten nu eindelijk Opgave 17 gekraakt. Ik vind het weer leuk
quote:Op vrijdag 18 december 2020 21:34 schreef Whukintia het volgende:
Is het wel correct om te concluderen dat N het spel wint bij 14?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit kan je denk ik zelf beantwoorden als je opzoekt hoe de puzzels werken en als je kijkt naar de getalletjes in de vakjesquote:Op vrijdag 18 december 2020 21:56 schreef Silentwind het volgende:
Onduidelijkheid bij vraag 19: Is de info van horizontaal en verticaal voor alle 4 de puzzels van toepassing of alleen voor de doorloper? Dank.
Dank, dan had ik het toch juist.quote:Op vrijdag 18 december 2020 22:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit kan je denk ik zelf beantwoorden als je opzoekt hoe de puzzels werken en als je kijkt naar de getalletjes in de vakjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[/quote]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 18 december 2020 02:14 schreef Ell__ het volgende:
[..]Mij ook! en dat was wel een hallelujah momentje :-)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 19 december 2020 01:17 schreef PnavE_81 het volgende:
so he...tis eventjes puzzelen, maar dan heb je ook wat. Wat is 14 leuk zeg (als je hem eenmaal af hebt)
[ Bericht 12% gewijzigd door PuzzelPlezier op 19-12-2020 10:35:17 ]
quote:Op zaterdag 19 december 2020 10:29 schreef PuzzelPlezier het volgende:
quote:Op zaterdag 19 december 2020 12:43 schreef Cassa95 het volgende:
Wanneer komt de errata van 14?Ik heb 14 nog niet geheel opgelost, maar ben stap 2 wel voorbij en ik kan zeggen dat het toch echt mogelijk is!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Iedereen die hier zegt dat ze 14 hebben liegt, het zijn allemaal dubbelagenten!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AIVD puzzel 2024:
Wanneer komt de errata van 14?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Iedereen die hier zegt dat ze 14 hebben liegt, het zijn allemaal dubbelagenten!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer komt de errata van 14?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Iedereen die hier zegt dat ze 14 hebben liegt, het zijn allemaal dubbelagenten!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AIVD kerstpuzzel opgelost: 1ab, 2, 3abc, 4abcd, 5, 6, 7abcd, 8ab, 9?, 10, 11, 13ab, 14a, 15, 16, 17abc, 18ab, 19, 20ab, 22, 24abc, 27;
dobbels pagina: 1, 2, 3, 5, 8, 11, 13, 14, 17
Ik ook...10a lukte nog wel, maar b ben ik al uren naar op zoekquote:Op zaterdag 19 december 2020 17:27 schreef Habi82 het volgende:
Klaag klaag zit de hele dag al muurvast in vooral opgave 10
Met een hamer past alles.quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:22 schreef Legoblokje het volgende:
10 is hier ook een pijnpunt, vooral omdat de trompetneushoornzuigschijf al niet in het kruiswoord past.
quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:07 schreef mister_xxx het volgende:
Na 3 dagen eindelijk de slang van vraag 22 compleet, wat een draak zeg. Zeker in vergelijking met de junior versie, dat duurde nog geen uur! Alleen snap ik nu niet zo goed hoe ik het antwoord aan moet vullen... Iemand een tip?
[ Bericht 1% gewijzigd door jurjen3000 op 20-12-2020 12:05:09 ]AIVD puzzel 2024:
Dit gaf wel even een flashback naar opgave 17 van 2018...quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:07 schreef mister_xxx het volgende:
Na 3 dagen eindelijk de slang van vraag 22 compleet, wat een draak zeg. Zeker in vergelijking met de junior versie, dat duurde nog geen uur! Alleen snap ik nu niet zo goed hoe ik het antwoord aan moet vullen... Iemand een tip?
quote:Op zondag 20 december 2020 09:57 schreef jurjen3000 het volgende:
quote:Op zondag 20 december 2020 11:12 schreef mister_xxx het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AIVD puzzel 2024:
quote:Op zondag 20 december 2020 12:39 schreef jurjen3000 het volgende:
Pffff 8 is frustrerend zeg, iemand een kleine tip?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 8Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pffff 8 is frustrerend zeg, iemand een kleine tip?Iedereen lijkt er moeite mee te hebben, dus ik denk niet dat iemand dat zomaar gaat doen bij 8. Ik in ieder geval nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Snap ik hier uit dat je hem in ieder geval wel hebt opgelost? Dan is er tenminste nog hoop. :pquote:Op zondag 20 december 2020 12:44 schreef CarloV het volgende:
[..]
Iedereen lijkt er moeite mee te hebben, dus ik denk niet dat iemand dat zomaar gaat doen bij 8. Ik in ieder geval niet
Pffff 8 is frustrerend zeg, iemand een kleine tip?Zeker zijn van je sleutelwoord voordat je hem hebt opgelost? Mhhh...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had vorig jaar 20a, 20b en 26 ook en die had ook bijna niemand, dus ja wat je hoop noemt (al had ik natuurlijk 6 weer niet waar een aantal dat wel hadden). Maar goed ik heb veel vertrouwen in jullie!quote:Op zondag 20 december 2020 12:46 schreef jurjen3000 het volgende:
[..]
Snap ik hier uit dat je hem in ieder geval wel hebt opgelost? Dan is er tenminste nog hoop. :p
quote:Op zondag 20 december 2020 11:15 schreef Drekkoning het volgende:
Je hebt nog 3 weken, natuurlijk is er nog hoop!quote:Op zondag 20 december 2020 12:46 schreef jurjen3000 het volgende:
[..]
Snap ik hier uit dat je hem in ieder geval wel hebt opgelost? Dan is er tenminste nog hoop. :p
Vooral de 8 letterwoorden zijn frustrerend ja, maar uiteindelijk wel de oplossing gevonden.quote:Op zondag 20 december 2020 14:29 schreef Whukintia het volgende:
Frustraties... de laatste 3 woorden van 25a willen maar niet lukken
Ik loop nog te strugglen op 521/273...quote:Op zondag 20 december 2020 15:12 schreef jurjen3000 het volgende:
[..]
Vooral de 8 letterwoorden zijn frustrerend ja, maar uiteindelijk wel de oplossing gevonden.
Doe je het met de hand of laat je de computer het werk doen?quote:Op zondag 20 december 2020 15:17 schreef Jurian95 het volgende:
[..]
Ik loop nog te strugglen op 521/273...
Zie volgens mij echt iets over het hoofd
5-letterwoord heb ik inderdaad wel mogelijke oplossingen voor, maar een fatsoenlijke zin/vraag vormen met 2 8-letterwoorden wil nog niet lukkenquote:Op zondag 20 december 2020 15:12 schreef jurjen3000 het volgende:
[..]
Vooral de 8 letterwoorden zijn frustrerend ja, maar uiteindelijk wel de oplossing gevonden.
quote:Op zondag 20 december 2020 15:24 schreef Whukintia het volgende:
[..]
5-letterwoord heb ik inderdaad wel mogelijke oplossingen voor, maar een fatsoenlijke zin/vraag vormen met 2 8-letterwoorden wil nog niet lukken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AIVD puzzel 2024:
De computer was het probleem jaquote:Op zondag 20 december 2020 15:20 schreef jurjen3000 het volgende:
[..]
Doe je het met de hand of laat je de computer het werk doen?
Deze met de hand doen is wel goed veel werkquote:Op zondag 20 december 2020 15:20 schreef jurjen3000 het volgende:
[..]
Doe je het met de hand of laat je de computer het werk doen?
Klopt, alhoewel het tot dat punt nog wel mogelijk is met veel doorzettingsvermogen, vandaar de vraag.quote:Op zondag 20 december 2020 15:50 schreef Beerrend het volgende:
[..]
Deze met de hand doen is wel goed veel werk
vraag 1, vraag 3 en vraag 7quote:Op zondag 20 december 2020 16:10 schreef mister_xxx het volgende:
Ik heb zojuist m'n allereerste kerstpuzzel vraag ooit opgelost, vraag 22, en dit smaakt naar meer. Maar volgens mij zijn sommige vragen te lastig voor beginnelingen zoals ik. Welke vraag raden jullie aan als goede tweede?
quote:Op zondag 20 december 2020 16:10 schreef mister_xxx het volgende:
Ik heb zojuist m'n allereerste kerstpuzzel vraag ooit opgelost, vraag 22, en dit smaakt naar meer. Maar volgens mij zijn sommige vragen te lastig voor beginnelingen zoals ik. Welke vraag raden jullie aan als goede tweede?
Hier nog een beginner. 1, 2, 5, 7, 11 (deels), 12 en 19 zijn mij tot nu toe gelukt. Dus die kunnen niet al te moeilijk zijn.quote:
19 vooral als je veel tijd hebtquote:Op zondag 20 december 2020 16:57 schreef Menno_Bouw het volgende:
[..]
Hier nog een beginner. 1, 2, 5, 7, 11 (deels), 12 en 19 zijn mij tot nu toe gelukt. Dus die kunnen niet al te moeilijk zijn.
W&T / AIVD Juniorkerstpuzzelquote:Op zondag 20 december 2020 17:26 schreef marieke88 het volgende:
Iemand die mij een "tip"kan geven voor de junior editie, vraag 8?
25 klopt gewoon.quote:Op zondag 20 december 2020 19:24 schreef Jurian95 het volgende:
Klopt de een-na-laatste wagon bij 25?
Of moet dit een erratum zijn gezien dezelfde score bij het andere 8-letterwoord?
Het antwoord wat het volgens mij is krijg ik er niet passend in...
Deze klopt gewoon!quote:Op zondag 20 december 2020 19:24 schreef Jurian95 het volgende:
Klopt de een-na-laatste wagon bij 25?
Of moet dit een erratum zijn gezien dezelfde score bij het andere 8-letterwoord?
Het antwoord wat het volgens mij is krijg ik er niet passend in...
Ben ik blij dat ik er maar 1 heb gevonden, scheelt weer kiezenquote:Op zondag 20 december 2020 19:33 schreef CarloV het volgende:
Voor opgave 12 heb ik inmiddels 5 antwoorden die perfect passen, dat wordt nog wat met kiezen
Doe je toch iets fout, want de ene (en ik weet welke) is de minst mooie van het stelquote:Op zondag 20 december 2020 19:37 schreef Beerrend het volgende:
[..]
Ben ik blij dat ik er maar 1 heb gevonden, scheelt weer kiezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |