Of ICs dicht, dan belanden ook minder mensen op de ICquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:30 schreef kol7680 het volgende:
Crosspost
Ik zeg alles dicht. Ook supermarkten. Krijg je ook minder mensen op de IC, want obesitas mensen vallen af. Win, win.
Winkels sluitenquote:Op zaterdag 12 december 2020 22:31 schreef Nattekat het volgende:
Goed, ons bestuur kennende gaan de musea, theaters en zwembaden weer dicht, en niks anders. Dat heel deze bende te danken is aan overvolle winkelstraten en markten is natuurlijk niet zo relevant. Nee, we moeten en zullen iedere keer dezelfde sectoren sluiten
Echt, je kan nu net zo goed de restaurants weer open gooien en winkels sluiten. Deel de lasten nou eens godverdomme.
Ja, winkels dicht. Heel makkelijk. Het moet godverdomme eens tijd zijn dat een andere sector de lasten gaat dragen, en dan bij voorkeur de sector die verantwoordelijk is voor deze puinhoop.quote:
De sector genaamd Nederlandse burgers dus?quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, winkels dicht. Heel makkelijk. Het moet godverdomme eens tijd zijn dat een andere sector de lasten gaat dragen, en dan bij voorkeur de sector die verantwoordelijk is voor deze puinhoop.
Volgens mij zijn het nog altijd de mensen die zelf verantwoordelijk zijn voor deze puinhoop (en dat vervoersbedrijf die busfeesten aanbiedt). Welke winkels zouden volgens jou dicht moeten? Alle winkels?quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, winkels dicht. Heel makkelijk. Het moet godverdomme eens tijd zijn dat een andere sector de lasten gaat dragen, en dan bij voorkeur de sector die verantwoordelijk is voor deze puinhoop.
Misschien moeten we af van het idee dat er iemand, of een groep, of een sector, verantwoordelijk zou zijn voor het verloop van een pandemie en dat we die zouden moeten bestraffen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Laten we wel wezen, we hebben allemaal invloed op een pandemie. Wat dat betreft kan je mensen ook enigszins (in beperkte mate) verantwoordelijk houden voor het verloop ervan.quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien moeten we af van het idee dat er iemand, of een groep, of een sector, verantwoordelijk zou zijn voor het verloop van een pandemie en dat we die zouden moeten bestraffen.
Ik durf wel de gok te wagen dat winkelstraten en markten vele malen meer bijdragen aan de puinhoop dan theaters en musea.quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien moeten we af van het idee dat er iemand, of een groep, of een sector, verantwoordelijk zou zijn voor het verloop van een pandemie en dat we die zouden moeten bestraffen.
Beter doe je net als ik geen poging meer om nog orde te ontwaren in de chaos. Nog een paar maandjes doorbijten en de spuiten gaan er op grote schaal in. Deze winter blijft het gewoon aankloten.quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik durf wel de gok te wagen dat winkelstraten en markten vele malen meer bijdragen aan de puinhoop dan theaters en musea.
En dan nog, waarom moeten theaters en musea WEER dicht, waarom zijn restaurants al maanden de dupe, terwijl winkels keer op keer ontzien worden?
Tja nog even geduld. in 2022 weer een nieuwe Avatar.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:16 schreef Leonos het volgende:
[..]
Alsof er nu iets boeiends draait in de bios
Oh je bedoelt de regering? Die IS namelijk verantwoordelijk voor deze puinhoop.quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Welke sector is dat volgens jou?quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Of het beleid van rutte van de afgelopen jaren ongedaan maken, dan hebben we weer 2x zoveel IC's!quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:29 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Of ICs dicht, dan belanden ook minder mensen op de IC
De sector die koste wat kost een jaarlijks iets door moest laten gaan waarbij traditiegetrouw grote drukte in de winkelstraten onstaat.quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Welke sector is dat volgens jou?
Ah de media. Die staan volledig in dienst van de overheid, die eigenaar is van alle media in NL. Dus daar moet je wezen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De sector die koste wat kost een jaarlijks iets door moest laten gaan waarbij traditiegetrouw grote drukte in de winkelstraten onstaat.
De Jonge blijft gewoon corona-minister hoor.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:22 schreef GemMagic het volgende:
Nu de Jonge op krast wordt er een ervaren dictator ingevlogen zodat Rutte die lachend de lastige mededelingen kan laten doen?
Ow? Maar we dragen toch die allestegenhoudende mondkapjes in winkels en winkelcentra?quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik durf wel de gok te wagen dat winkelstraten en markten vele malen meer bijdragen..
Ook in theaters.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:36 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Ow? Maar we dragen toch die allestegenhoudende mondkapjes in winkels en winkelcentra?
Bewijs of een aanname van je? Zo zijn er bv ook veel besmettingen bij tieners (10/15 jaar) van de middelbare school leeftijd die dus weer thuis de overige gezinsleden besmetten. Ook wordt er minder thuisgewerkt, dus de werksituatie kan ook van invloed zijnquote:Op zaterdag 12 december 2020 22:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Sound of Music gereserveerd bij de bieb..... die niet dichtgaat... hopen wequote:Op zaterdag 12 december 2020 12:52 schreef Zipportal het volgende:
Hopelijk worden de bioscopen ontzien.
En anders een maandje Disney+ nemen, daar staat Sound of Music ook opquote:Op zondag 13 december 2020 01:46 schreef Vallon het volgende:
[..]
Sound of Music gereserveerd bij de bieb..... die niet dichtgaat... hopen we
De sector die verantwoordelijk is voor deze puinhoop moet de lasten gaan draaien ?quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:34 schreef Nattekat het volgende:
De musea en bibliotheken moesten toen dicht omdat ze 'een signaal wilden afgeven naar de zorg'quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:42 schreef Nattekat het volgende:Ik durf wel de gok te wagen dat winkelstraten en markten vele malen meer bijdragen aan de puinhoop dan theaters en musea.
quote:Intussen wordt achter de coalitieschermen gesproken van ’debiele’ en ’feitenvrije waanideeën’ van De Jonge om het virus te bestrijden, terwijl zijn testbeleid ’een rotzooi’ is.
Nadat een totale lockdown was gesneuveld en een avondklok op de lange baan geschoven, meenden De Jonge, Rutte en Van Ark nog steeds dat er ’een signaal richting de zorg’ moest worden afgegeven.
En dus moesten de musea en de theaters maar dicht.
In het kabinet werden er nauwelijks besmettingsbeperkingen van verwacht (’zinloos’), maar het leek tenminste een verscherping van het beleid want het zou reisbewegingen beperken.
Restaurants zijn al maandenlang de dupe omdat hun lobby blijkbaar niet sterk genoeg is, en ze over zich heen laten lopen. Op een gegeven moment moet je als sector gewoon zeggen "en nu is het klaar, wij gaan weer open"quote:En dan nog, waarom moeten theaters en musea WEER dicht, waarom zijn restaurants al maanden de dupe, terwijl winkels keer op keer ontzien worden?
Heb jij er bewijs voor dat Black Friday en 'drukte' voor extra besmettingen heeft gezorgd ?quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:57 schreef Nattekat het volgende:
De sector die koste wat kost een jaarlijks iets door moest laten gaan waarbij traditiegetrouw grote drukte in de winkelstraten onstaat.
overal is het chaos en lockdownquote:Op zondag 13 december 2020 07:11 schreef nostra het volgende:
Het boeit veel mensen simpelweg niet zoveel meer. Dan kan je als overheid nog wel standje Vollpanik aanzetten, het oogst alleen niet meer. Maar goed, besmettingen, beperkingen, maatregelen en ondertussen loopt de rest van de wereld rustig door.
En Indiana Jones 5.quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:52 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Tja nog even geduld. in 2022 weer een nieuwe Avatar.
Ja, ik had het nieuws, dat al te nadrukkelijk als een nederlaag voor de Jonge werd gepresenteerd, even verkeerd geintepreteerd. Je zou ook kunnen zeggen dat deze man zijn politieke carriere opoffert om te doen wat hij meent dat het beste is voor Nederland. Ik ben het niet altijd met z'n boodschap eens, met name bij de min of meer dreigende toonzetting, maar zijn rol is er natuurlijk niet een om jaloers op te zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:35 schreef -river- het volgende:
[..]
De Jonge blijft gewoon corona-minister hoor.
Ik werk in de sector zorg en wij dragen de lasten al sinds maart non stop.quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Precies, wat is dat voor gekkigheid. En alsof je lasten altijd maar gelijkwaardig kan verdelen. Zo werkt het niet in het levenquote:Op zondag 13 december 2020 08:55 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik werk in de sector zorg en wij dragen de lasten al sinds maart non stop.
Dat valt toch wel mee? Ik ga gewoon weer naar kantoor, heb fysieke meetings, aankomende week een kerstetentje met de rest vd directie en aanhang, kan winkelen in een outletcentrum wat niet bepaald essentieel is en spreek ook gewoon met vrienden af. Goed, geen lallend oud en nieuw in een pijpenla, maar door de bank genomen draait het leven weer redelijk door. Maar dat zet natuurlijk wel druk op besmettingscijfers ja.quote:Op zondag 13 december 2020 08:34 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
overal is het chaos en lockdowndus van rustig doorlopen is geen sprake
Als ze echt effect willen bereiken gaat er dus vanalles op slot. De lockdown uit het voorjaar zou ik persoonlijk kiezen. Aangezien die zich effectief heeft getoond. Kan het nog aan iets anders gelegen hebben, maar dat is je beste gok. In mijn ogen danquote:Op zondag 13 december 2020 07:11 schreef nostra het volgende:
Het boeit veel mensen simpelweg niet zoveel meer. Dan kan je als overheid nog wel standje Vollpanik aanzetten, het oogst alleen niet meer. Maar goed, besmettingen, beperkingen, maatregelen en ondertussen loopt de rest van de wereld rustig door.
Ja als je alle maatregelen in de wind slaat is het verschil met het vroegere, gewone leven niet zo groot neequote:Op zondag 13 december 2020 08:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat valt toch wel mee? Ik ga gewoon weer naar kantoor, heb fysieke meetings, aankomende week een kerstetentje met de rest vd directie en aanhang, kan winkelen in een outletcentrum wat niet bepaald essentieel is en spreek ook gewoon met vrienden af. Goed, geen lallend oud en nieuw in een pijpenla, maar door de bank genomen draait het leven weer redelijk door. Maar dat zet natuurlijk wel druk op besmettingscijfers ja.
Door dit gedrag zal het niet onwaarschijnlijk zijn dat er uiteindelijk een wat hardere meer echte lockdown gaat komen dan de intelligente lockdown die eerder is toegepast denk ik. Want duidelijk is dat rekenen op de eigen verantwoording nemen van mensen niet werkt. De overgrote meerderheid zal best de regels opvolgen maar luitjes als jij zijn de potentiële superverspreiders van het corona virus.quote:Op zondag 13 december 2020 08:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat valt toch wel mee? Ik ga gewoon weer naar kantoor, heb fysieke meetings, aankomende week een kerstetentje met de rest vd directie en aanhang, kan winkelen in een outletcentrum wat niet bepaald essentieel is en spreek ook gewoon met vrienden af. Goed, geen lallend oud en nieuw in een pijpenla, maar door de bank genomen draait het leven weer redelijk door. Maar dat zet natuurlijk wel druk op besmettingscijfers ja.
Alle maatregelen in de wind slaan is natuurlijk weer het andere uiterste. Je kan prima afstand houden, elkaar niet onder hoesten en een mondkapje opdoen fwiw. Maar in algemene zin zijn drastische beperkingen gewoon maar beperkt houdbaar. Dat kan je dan onverantwoordelijk of onsaamhorig vinden, maar goed, tegelijkertijd kan je moeilijk van mensen verlangen dat ze hun leven anderhalf jaar op pauze zetten.quote:Op zondag 13 december 2020 09:02 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ja als je alle maatregelen in de wind slaat is het verschil met het vroegere, gewone leven niet zo groot nee
Ik denk dat het meer een kwestie van mentaliteit is? Er zijn gebeurtenissen geweest dat het leven wel langer on hold was. Maar die mensen zijn blijkbaar wat sterker dan de jonge Nederlander van nu?quote:Op zondag 13 december 2020 09:10 schreef nostra het volgende:
maar goed, tegelijkertijd kan je moeilijk van mensen verlangen dat ze hun leven anderhalf jaar op pauze zetten.
Volgend jaar een nieuwe James Bond👍quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:52 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Tja nog even geduld. in 2022 weer een nieuwe Avatar.
Sowieso is die 1.5 jaar al ernstig overdreven we staan pas 9 maanden op een semi on hold.quote:Op zondag 13 december 2020 09:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer een kwestie van mentaliteit is? Er zijn gebeurtenissen geweest dat het leven wel langer on hold was. Maar die mensen zijn blijkbaar wat sterker dan de jonge Nederlander van nu?
Ik weet niet of het een kwestie van sterker of zwakker is, het is gewoon des mens dat men sociaal contact wil in plaats van tegen een scherm te praten, een relatie wil zoeken, wil sporten enzovoorts. Zulke algemene beperkingen voor een langdurige periode kan ik me niet heugen.quote:Op zondag 13 december 2020 09:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer een kwestie van mentaliteit is? Er zijn gebeurtenissen geweest dat het leven wel langer on hold was. Maar die mensen zijn blijkbaar wat sterker dan de jonge Nederlander van nu?
Dat klopt. Wat een plus is natuurlijk. Maar ook een nadeel kan zijn.quote:Op zondag 13 december 2020 09:39 schreef nostra het volgende:
Zulke algemene beperkingen voor een langdurige periode kan ik me niet heugen.
Ja goed idee. En dan de zondag na kerst alle supermarkten open van 1200 tot 1800, zodat je topdrukte krijgt omdat iedereen massaal boodschappen gaat doen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:44 schreef KillerBee4ever het volgende:
Ik verwacht:
-Milde avondklok (bijv. vanaf 22:00u tot 06:00u) gedurende twee weken, vanaf a.s. woensdag (stopt vlak voor oudjaar)
-Langere kerstvakantie basisscholen (en misschien ook voortgezet onderwijs)
-Niet max. drie, maar nog max. twee bezoekers in huis voor kerst / oudjaar
-Op beide kerstdagen moeten alle winkels (ook supermarkten) dicht blijven
Ik vermoed dat er vlak voor oud & nieuw opnieuw geëvalueerd zal worden.
Ik ben benieuwd!
Persoonlijk vind ik het open gooien van cafés/koffiehuizen als bagels and beans (geen feestcafes) ook wel een goeie.quote:Op zondag 13 december 2020 09:43 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja goed idee. En dan de zondag na kerst alle supermarkten open van 1200 tot 1800, zodat je topdrukte krijgt omdat iedereen massaal boodschappen gaat doen.
Je kunt beter tweede kerstdag vrijgeven en de winkels gewoon lang open laten, de zondag er na ook. Veel betere spreiding van bezoekers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |