Je bedoelt zoiets?quote:Op vrijdag 11 december 2020 17:39 schreef Tele6 het volgende:
Ik vroeg me daarnet iets af, waarom heeft nog niemand een mashup/medley gemaakt van Let It Go (Frozen) en Let It Snow (kerstliedje).
"on the way to slave free" oid. Ze kwamen erachter dat ze niet konden garanderen dat er niet toch ergens in het productieproces een slaaf zat.quote:Op vrijdag 11 december 2020 17:43 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht dat chocolonely juist fair trade en zo was? Dus zeg maar 'de goede chocolade'. Heb ik het mis?
En ja, Cat-astrophe, operatie is niet uitgesteld wegens corona oid. Maar het is nu even onverantwoord.
Hopelijk kunnen jullie snel onder het mes zodra het weer kanquote:Op vrijdag 11 december 2020 17:43 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht dat chocolonely juist fair trade en zo was? Dus zeg maar 'de goede chocolade'. Heb ik het mis?
En ja, Cat-astrophe, operatie is niet uitgesteld wegens corona oid. Maar het is nu even onverantwoord.
T gaat hier heel slecht ja.quote:Op vrijdag 11 december 2020 17:51 schreef sigme het volgende:
Eerst dit: hier kan je een locatie aanklikken, en dan zien hoeveel nieuwe corona-besmettingen er in de afgelopen week op die plaats geweest zijn.
https://www.coronalocatie.nl/#{%22showTrend%22:false,%22zoomLevel%22:0}
Bij mij is dat 1 à 2 per dag.
56 vandaagquote:Op vrijdag 11 december 2020 17:51 schreef sigme het volgende:
Eerst dit: hier kan je een locatie aanklikken, en dan zien hoeveel nieuwe corona-besmettingen er in de afgelopen week op die plaats geweest zijn.
19 hier....quote:Op vrijdag 11 december 2020 17:51 schreef sigme het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Mooi kleurgebruik. Mijn vandaag 56 is knalrood en de 450 bij een vriendin in de buurt is geel.quote:
Margerinequote:Op vrijdag 11 december 2020 17:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Vanochtend kwam een collega erwtensoep ophalen voor haar man. Ze kreeg ook roggebrood mee (lust ik echt niet). Krijg ik net een foto van een genietende erwtensoepeter...met op tafel een kuipje halvarine en een flesje maggi
quote:Op vrijdag 11 december 2020 17:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus Isa![]()
Ik ben van team-o-heerlijk-we-hoeven-niet-dit-jaar-lets-get-naked wat kerst betreft, vooral omdat we dit jaar dus NIET naar het buitenland hoeven. Wat altijd leuk is, maar een hoop gedoe, voor weinig quality time. Vervolgens vonden mn ouders dan wel dat ik wel weer eens bij hen kon komen eten en dat doen we ook. Schoonouders vonden dat ook, maar dat doen we niet omdat de groep te groot werd. Levert geen gezeik op, we hebben het gepland met het als-het-kan-voorbehoud.
Helemaal eens met alles wat Candaasje zegt. Ook wmb eigen gedrag. En in theorie ook met Myra's "oordeel gewoon eens wat minder", maar in de praktijk lukt me dat gewoon niet. Ik merk dat ik het die mensen kwalijk neem dat het zo lang doorettert.
Prima dat jij individueel keuzes maakt die niet aan de regels voldoen. Maar ik merk zo fucking vaak in het openbaar dat afstand houden onmogelijk is. Vorige week was ik bij een voorstelling, zaal ingericht obv de reserveringen, met gegroepeerde stoelen, die je niet mocht verzetten. Gaat er een chick in de lege ruimte naast mn stoel zitten zodat ze gezellig met mijn buurvrouw en haar gezelschap kan klessebesse.... Sorry, maar zo iemand wil ik dan echt gelijk belonen met een Darwin Award, de groenhakselaar ingooien en uitrijden over het land ofzo. En alle mensen van de organisatie die het gewoon laten gebeuren ookSupermarkt vanmiddag echt stampvol. Zelden zo druk gezien. Lange rijen bij de kassa's. Er liep ook een mevrouw rond zonder mondkapje. Niemand die daar iets van zei. En in de rij bij de kassa kwam een vrouw met rollator met 3 boodschapjes er in vlak naast me staan. Type mondkapje losjes over mond alleen en ook nog eens hoesten en proesten. Ja, serieusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de rij weer uit gegaan om elders aan te sluiten. Want ook ik durf nooit iets te zeggen. Daarbij gaat zo'n hoestend iemand dan ook nog tegen me práten en wie weet schreeuwen, dus nog meer besmettingskans. Doei
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Heb je een bron voor dat Chocolonely niet slaafvrij en niet fair is? Ik weet nu ook niet meer wat het nou is met ze.quote:Op vrijdag 11 december 2020 17:50 schreef sigme het volgende:
Chocolonoly is niet slaafvrij en niet fair.
Dat soort chocolade bestaat wel, is ook wel te koop, maar die prijzen liggen echt bóven wat de normale consument wil betalen. Ik zal ze zo even opzoeken.
Akwazi maakt reclame voor ze, dus dan is het politiek correcte reclame.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Heb je een bron voor dat Chocolonely niet slaafvrij en niet fair is? Ik weet nu ook niet meer wat het nou is met ze.
20 Stuks binnen 2,5 kilometer. Eerst stabiel op 12 maar sinds 3 dagen loopt het hard op. Niet dat zo'n korte periode iets zegt natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 december 2020 17:51 schreef sigme het volgende:
Ze hadden er eerst 'slaafvrije chocolade' op staan, maar dat werd door een concurrent aangevochten en hebben ze moeten aanpassenquote:Op vrijdag 11 december 2020 17:48 schreef Tele6 het volgende:
Het valt mee. Wikipedia zegt dat de cacaoboter en cacaomassa traceerbaar slaafvrij zijn. En dat Tony's de slogan "op weg naar 100% slaafvrije chocolade" erop laat staan tot alle chocola ter wereld slaafvrij is.
Oh, alle cacao gaat op 1 hoop. Daarvan is ongeveer 1% fairtrade, dus mag er van de grote hoop 1% fairtrade verkocht worden. De slaafvrije cacao gaat dus óók op de grote hoop, zeg even dat dat ook 1% is. In je chocolonely zit dan dus 99% slaafcacoa en 1%slaafvrij.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Heb je een bron voor dat Chocolonely niet slaafvrij en niet fair is? Ik weet nu ook niet meer wat het nou is met ze.
quote:99,5% Van de chocolade die u eet is zgn slaafchocolade. Dat komt omdat slechts een half procent van de wereldproductie fairtrade gelabeld is en alles op de grote hoop gaat. Of beter: in het ruim van het schip. Het enige dat geldt is dat als een cacao-/chocoladehandelaar een ton fairtrade inkoopt, hij ook een ton als fairtrade mag verkopen. De kanalen zijn niet gescheiden, want dat is te duur. Het is een beetje als groene stroom.
https://mergenmetz.nl/blog/fairtrade-in-het-geding/
252 rondom mijn adresquote:
Ja daar moet je natuurlijk ook naar kijkenquote:Op vrijdag 11 december 2020 18:21 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
252 rondom mijn adres
Maar goed.. wonen in verhouding ook veel meer mensen dus dat er dan meer besmettingen zijn lijkt me niet heel vreemd.
Ik trek tegenwoordig jas aan en schoenen als ik naar de schuur ga. En woensdag kerstboom in de hal optuigen, ook met jas aan. Voor de zekerheid.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:04 schreef AnneX het volgende:
Even mijn ogen open, want dag in bed met geen temp, wèl keel ontsteking en stem kwijt.
“Trek je jas aan als je naar buiten gaat.”
@:Isa Wat ontzettend stom en alles voor jou en voor je neef.
Wat corona en verspreiding betreft...in de regio hier: + 154, en 2 grote middelbare dicht en een dorpsschool met 2 (enige) besmette docenten.
Nu luister ik even naar de persconf. van Andrew Cuomo, gvn NY , die rekent nog 3 maanden tot zeker maart volgens Fauci en Redfield.
Dank voor de link, sigme.
Mja maar als je elke week met het hele dorp naar de markt zou gaan.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja daar moet je natuurlijk ook naar kijkenals ik een paar minuten loop sta ik tussen weilanden en zie je geen huizen
Is ook zoquote:Op vrijdag 11 december 2020 18:26 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja maar als je elke week met het hele dorp naar de markt zou gaan.
Loop je ook noemensomewr risico dan ik die dus eigenlijk nergens heen ga.
Boodschappen en de post wordt gebracht.
Verder zie ik enkel dochter, vriend en exschoonouders.
Waarbij de eerste nog het grootste risico voor ons alle 5 is. Want die gaat gewoon naar school uiteindelijk.
Ik kijk van tijd tot tijd hier https://coronadashboard.r(...)itief-geteste-mensenquote:Op vrijdag 11 december 2020 17:51 schreef sigme het volgende:
Nou ja zegquote:Op vrijdag 11 december 2020 18:34 schreef Myraela het volgende:
En jeetje. Reservering om eten af te halen. Is m'n vriend in Rotterdam om het op te pikken. Is die hele zaak gewoon dicht. Echt, te irritant.
Gemeente berg en dal. Dat is het hele stuk langs de grens van Groesbeek tot/met Millingen wel 10 nieuwe besmettingen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik kijk van tijd tot tijd hier https://coronadashboard.r(...)itief-geteste-mensen
Gisteren over de 70 positief getest.
Wat slechtquote:Op vrijdag 11 december 2020 18:34 schreef Myraela het volgende:
En jeetje. Reservering om eten af te halen. Is m'n vriend in Rotterdam om het op te pikken. Is die hele zaak gewoon dicht. Echt, te irritant.
Herkenbaarquote:Op vrijdag 11 december 2020 18:40 schreef Myraela het volgende:
Niet aan m'n eten komen, dan word ik echt bloedjechagrijnig.Nu heb ik natuurlijk weer het probleem dat ik nergens zin in heb maar wel pleurishonger heb.
Logisch kleurgebruik welquote:Op vrijdag 11 december 2020 17:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mooi kleurgebruik. Mijn vandaag 56 is knalrood en de 450 bij een vriendin in de buurt is geel.
edit: oh geel is blijknaar erger dan rood
Goed ventileren, is allemaal CO2quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:57 schreef Kaatje1 het volgende:
De kunstige kroketten zijn binnen. Het verpakkingsijs zorgt voor een mistige gootsteen😂
En die figuren maken mega omzetten, en amper tot geen winstquote:Op vrijdag 11 december 2020 18:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, alle cacao gaat op 1 hoop. Daarvan is ongeveer 1% fairtrade, dus mag er van de grote hoop 1% fairtrade verkocht worden. De slaafvrije cacao gaat dus óók op de grote hoop, zeg even dat dat ook 1% is. In je chocolonely zit dan dus 99% slaafcacoa en 1%slaafvrij.
Uitzondering op die regel zijn chocolatiers die zelf cacao inkopen, verschepen en verwerken. Daar is Tony er niet een van.
Ik wil best even wat bronnen hiervan opzoeken hoor, momentje.
-edit: oh, als het goed is staat dat ook in dat rapport van bbc watchdog.
Hier even wat anders geformuleerd:
[..]
Heb je receptje voor die turnip cake? Restje rettich hier én enorme voorliefde voor turnip cakequote:Op vrijdag 11 december 2020 18:57 schreef Lonaa het volgende:
160! Heuj!
Ik heb lekker gegeten.Banh xeo.
Heb ook met een restje daikon 'Turnip cake' gemaakt waar dus geen turnip in zit. Voor de dim sum avond die ik ga hebben met mezelf binnenkort.
https://www.aziatische-ingredienten.nl/turnip-cake-recept/quote:Op vrijdag 11 december 2020 19:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb je receptje voor die turnip cake? Restje rettich hier én enorme voorliefde voor turnip cake
Ah, tuurlijk, van Robinquote:Op vrijdag 11 december 2020 19:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
https://www.aziatische-ingredienten.nl/turnip-cake-recept/
Dees heb ik gebruikt. Hij staat nu af te koelen. Morgen bak ik een plak om te proeven en de rest gaat in de vriezer.
Mmmm nu maar in een schaal gedaan en op het balkon gezet. Maar hoe kom ik hiervan af.?quote:Op vrijdag 11 december 2020 19:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Goed ventileren, is allemaal CO2
Als het droogijs is. Dan is het morgen wel weg. Wel buiten laten liggen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 19:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mmmm nu maar in een schaal gedaan en op het balkon gezet. Maar hoe kom ik hiervan af.?
Het wel aan het smelten zag ik. Een blokje op een schaaltje gelegd en dat smoltquote:Op vrijdag 11 december 2020 19:17 schreef z80 het volgende:
[..]
Als het droogijs is. Dan is het morgen wel weg. Wel buiten laten liggen.
Had jij verpakkingsijs?quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:57 schreef Kaatje1 het volgende:
De kunstige kroketten zijn binnen. Het verpakkingsijs zorgt voor een mistige gootsteen😂
Ja. Vorige keer handige diepgevroren zakjes die ik nog regelmatig gebruik, nu los ijsquote:Op vrijdag 11 december 2020 19:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Had jij verpakkingsijs?
Ik had vanavond de boskroket
Hier ook en ze zitten zelfs al in de brievenbus, ongekendquote:Op vrijdag 11 december 2020 19:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Onze kerstkaarten zijn al geschrevenInclusief persoonlijke tekst voor het merendeel van de ontvangers. Het moet niet gekker worden met me.
Wij zijn nu ook bezig. Had er geen zin in dus weinig tekstquote:Op vrijdag 11 december 2020 19:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Onze kerstkaarten zijn al geschrevenInclusief persoonlijke tekst voor het merendeel van de ontvangers. Het moet niet gekker worden met me. Mijn adresboek is ook nog helemaal bijgewerkt.
Ik wil geen oeh.quote:
Goed bezig.quote:Op vrijdag 11 december 2020 19:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Onze kerstkaarten zijn al geschrevenInclusief persoonlijke tekst voor het merendeel van de ontvangers. Het moet niet gekker worden met me. Mijn adresboek is ook nog helemaal bijgewerkt.
Leuk juist. Wel ieder jaar minder maar het blijft leukquote:Op vrijdag 11 december 2020 19:58 schreef Molo het volgende:
Ik ben extreem verbaasd dat er nog mensen zijn die aan kerstkaarten doen joh
Stuur je verhuiskaarten?quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:02 schreef Jagärtrut het volgende:
ik denk elk jaar dat het leuk zou zijn om kerstkaarten te versturen, maar het is lang geleden dat ik het gedaan heb. Dit jaar met de verhuizing heb ik niet eens gedacht dat het wel leuk zou zijn...
Heeft jouw oudste ook geen speelafspraakjes?quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:05 schreef Jagärtrut het volgende:
ik kan het me bijna niet meer voorstellen hoe het is om met andere mensen af te spreken.
Ik was vandaag voor het eerst sinds tijden op kantoor. 3 man fysiek aanwezig, 35 man digitaal voor een vergadering. Na die tijd nog even zitten praten, en ik realiseerde me hoe fijn het voelde om een fysiek gesprek te hebben met iemand anders dan de duutser. Dat was echt al heel lang geleden...
Ik koop bij action altijd een pakket enveloppen en correspondentiekaarten, maak een foto (of gebruik er een die ik al genaakt heb), laat die tig keer afdrukken, plak m op de kaart en klaarquote:Op vrijdag 11 december 2020 20:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik deed er altijd aan, vind het leuk ze te ontvangen maar het is zo duur geworden.
Nu dus alleen kaartjes naar directe familie en dat is het wel.
Ik zag net op de familie app de vraag verschijnen wie welk gerecht maakt met kerst. Ik. Wil. Niet.
Ik ben enigszins verbaasd dat ze het door laten gaan. Morgen maar eens bellen om me af te melden.
Goedkope kerstkaarten vinden is het probleem niet. Het zijn de postzegels.quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik koop bij action altijd een pakket enveloppen en correspondentiekaarten, maak een foto (of gebruik er een die ik al genaakt heb), laat die tig keer afdrukken, plak m op de kaart en klaar
De zegels worden steeds duurder ja.quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik deed er altijd aan, vind het leuk ze te ontvangen maar het is zo duur geworden.
Nu dus alleen kaartjes naar directe familie en dat is het wel.
Ik zag net op de familie app de vraag verschijnen wie welk gerecht maakt met kerst. Ik. Wil. Niet.
Ik ben enigszins verbaasd dat ze het door laten gaan. Morgen maar eens bellen om me af te melden.
Postbodes moeten ook betaald wordenquote:Op vrijdag 11 december 2020 20:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Goedkope kerstkaarten vinden is het probleem niet. Het zijn de postzegels.
Maar nu de hamvraag... Was dit offline wél goed gegaan qua aanpak met deze mensen?quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:19 schreef sigme het volgende:
Online thuiswerkend kantoortje spelen begint in ons team te kraken.
Er zijn wat fricties (joh!), en nu is er door collega A geklaagd over collega B, bij een manager. Dat is geen oplossingsgerichte manager (), dus die escaleerde de boel en trok die collega weg uit ons team. Daarna kwam Hoger Management bij een beperkt(!) setje teamleden info halen over B, maar ze mochten geen vragen stellen(!) en het niet met anderen bespreken(!). Ok, dat was weird. Maar B overleefde en A is pleite.
Komt gister B in de feestelijke online bijeenkomst voor de geslaagde productiegang van dat programma van ons melden dat 'ie na 5 minuten weg moet, want moet weer opdraven bij directeur want er heeft nu iemand anoniem geklaagd over B.
Goed verhaal wel.quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:19 schreef sigme het volgende:
Online thuiswerkend kantoortje spelen begint in ons team te kraken.
Er zijn wat fricties (joh!), en nu is er door collega A geklaagd over collega B, bij een manager. Dat is geen oplossingsgerichte manager (), dus die escaleerde de boel en trok die collega weg uit ons team. Daarna kwam Hoger Management bij een beperkt(!) setje teamleden info halen over B, maar ze mochten geen vragen stellen(!) en het niet met anderen bespreken(!). Ok, dat was weird. Maar B overleefde en A is pleite.
Komt gister B in de feestelijke online bijeenkomst voor de geslaagde productiegang van dat programma van ons melden dat 'ie na 5 minuten weg moet, want moet weer opdraven bij directeur want er heeft nu iemand anoniem geklaagd over B.
Niet per se. Maar dan hadden de mensen die nu geëscaleerd hebben, veel beter de steun en stemming bij collega's kunnen peilen. Wat waarschijnlijk in een minder hotseknots vertrek had geresulteerd. En de kritiek op B had dan ook persoonlijker en minder schadelijk met hem besproken kunnen worden.quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Maar nu de hamvraag... Was dit offline wél goed gegaan qua aanpak met deze mensen?
Ga je laten testen? Met je hoest?quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:35 schreef AnneX het volgende:
De kantoorverhalen zijn vermakelijk en triest.
Afbraak van mensen, door karakters die ervoor hebben doorgeleerd, zou ik verwachten.
Inmiddels in de fase van ‘blafhoesten’ beland. Zorgen dat het geen rauwe keel wordt.
Enne...de cijfers via de site die sigme linkte, lijken te overtuigen, dat de Kerst for two zal zijn. Schoonzus heeft dan 1 staar ingreep achter de rug en 2 weken later het andere oog. En die wordt best nerveus van mensen over de vloer.
Nope, Daar heeft hij helemaal geen behoefte aan. En met huidige Belgische regelgeving zou het ook echt niet kunnen dat ik dan ergens zou blijven hangen om te kletsen. Plus, met het overgrote deel van ouders op zijn school kan ik toch niet communiceren...quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Heeft jouw oudste ook geen speelafspraakjes?
Maar van een paar keer buiten zonder jas wordt je toch niet echt belabberd?quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:39 schreef AnneX het volgende:
[..]
Eh, neuh. Vandaag gewoon belabberd en strontverkouden, want tig keer buiten zónder jas.
Kou heeft toch niets te maken met ziek worden?quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:39 schreef AnneX het volgende:
Eh, neuh. Vandaag gewoon belabberd en strontverkouden, want tig keer buiten zónder jas.
Klinkt als uhmmm, interessantquote:Op vrijdag 11 december 2020 20:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Niet per se. Maar dan hadden de mensen die nu geëscaleerd hebben, veel beter de steun en stemming bij collega's kunnen peilen. Wat waarschijnlijk in een minder hotseknots vertrek had geresulteerd. En de kritiek op B had dan ook persoonlijker en minder schadelijk met hem besproken kunnen worden.
Ongeveer anderhalf jaar geleden hebben we offline ook een teamexplosie gehad, dus IRL wil dat ook prima. Dat werd toen een gruwelijke dagvullende sessie aan gewijd waarin het team tot inkeer had moeten komen ofzo. Dat liep niet geheel naar wens af.
Per saldo heeft ons team inmiddels een slechte naam en willen er dus geen internen heen.
Hallo Molo!quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Klinkt als uhmmm, interessant
Maar, zit je met allemaal externen nu dan? Is het dan niet juist goed om even lekker op te schudden en wat vernieuwing in te brengen in dat team?
Niet jij dus, maar management
Oh dat is wel jammerquote:Op vrijdag 11 december 2020 20:47 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nope, Daar heeft hij helemaal geen behoefte aan. En met huidige Belgische regelgeving zou het ook echt niet kunnen dat ik dan ergens zou blijven hangen om te kletsen. Plus, met het overgrote deel van ouders op zijn school kan ik toch niet communiceren...
Oow toch nietquote:
sorry! Wilde het topic niet stil laten vallen...quote:
Molo ligt naast dr stoel, en Muck zit denk met dr onderkaak nog omlaag ofzo....quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:42 schreef Oblivion het volgende:
[..]
sorry! Wilde het topic niet stil laten vallen...
Dit is al sinds het begin aangepast jaren geleden. Maar ik ben al heel lang geen liefhebber. Te brave onduidelijke smaken. Wat heb je aan minder dan 5% vulling.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Ze hadden er eerst 'slaafvrije chocolade' op staan, maar dat werd door een concurrent aangevochten en hebben ze moeten aanpassen
Over fairtrade voor chocola: https://clearchox.com/bbc-watchdog-hekelt-fairtrade/
quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Molo ligt naast dr stoel, en Muck zit denk met dr onderkaak nog omlaag ofzo....
Ze zijn wel verdacht stil jaquote:Op vrijdag 11 december 2020 21:47 schreef fietsie het volgende:
Ik hoop voor je dat ze snel weer hersteld zijn
Want anders?quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:47 schreef fietsie het volgende:
Ik hoop voor je dat ze snel weer hersteld zijn
Ja Molo valt niet zo snel stil normaal... Daar heb je normaal toch wel een cementtruck en wapeningsstaal voor nodig om die te dempenquote:Op vrijdag 11 december 2020 21:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ze zijn wel verdacht stil ja![]()
Hoi @:Oblivion
Hoi @Kaatje1quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ze zijn wel verdacht stil ja![]()
Hoi @:Oblivion
Ze komt zo weer boven water, let maar op!quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja Molo valt niet zo snel stil normaal... Daar heb je normaal toch wel een cementtruck en wapeningsstaal voor nodig om die te dempen
hallo @ AnneXquote:Op vrijdag 11 december 2020 20:39 schreef AnneX het volgende:
[..]
Check!quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:51 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ze komt zo weer boven water, let maar op!
See told you so! Some things never change!quote:
Same shit different daydecadequote:Op vrijdag 11 december 2020 22:04 schreef Oblivion het volgende:
[..]
See told you so! Some things never change!
quote:
Zat te denken en zoeken, is het deze?quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:12 schreef Oblivion het volgende:
Nu nog dat vallende poppetje!!
Weet iemand van jullie een poppetje, het is een gifje dus een heel mannetje dat heel hard lacht, dubbel vouwt en dan valt van het lachen....long long time ago...
Als ik daarop druk dan krijg ik een mooi wit vlak...quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:12 schreef Molo het volgende:
Ik zit al de hele dag hiermee in mijn hoofd![]()
Tijd voor meer bier, dat snappen jullie
Nee, het is echt een mannetje, geen smilie.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Zat te denken en zoeken, is het deze?
[ afbeelding ]
Kinderen voor kinderen - Pasapasquote:Op vrijdag 11 december 2020 22:16 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Als ik daarop druk dan krijg ik een mooi wit vlak...
Helaaschquote:Op vrijdag 11 december 2020 22:16 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Nee, het is echt een mannetje, geen smilie.
Hij dondert echt om van het lachen, als je 'm ziet dan lach jezelf ook.
quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:19 schreef Molo het volgende:
Viggo Mortensen trouwens met die baard van 'm![]()
![]()
Goed
Ik ga offline, fijne avond allen!
Doeg meis, fijne avond!quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:19 schreef Molo het volgende:
Viggo Mortensen trouwens met die baard van 'm![]()
![]()
Goed
Ik ga offline, fijne avond allen!
Ja, ik ben blij dat ik een mondkapje op had, anders had ie in de trein gelegenquote:Op vrijdag 11 december 2020 21:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Molo ligt naast dr stoel, en Muck zit denk met dr onderkaak nog omlaag ofzo....
quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:51 schreef sigme het volgende:
Ok, we hebben een maagd. Schikkerig en lichtgeraakt. En een onbehouwen boer die het op raadselachtige wijze tot kasteelheer geschopt heeft. Maagd, lid van het nonnengenoodschap, vind dat kasteelheer een hork is, en heeft haar nood geklaagd bij de bisschop. Bisschop aait haar over d'r bolletje en plaatst haar over naar een ander klooster.
Bisschop, altijd in voor een vette rel, zeker omdat hij de implosie van de vorige maagd (een geharnaste maagd, waarvan niemand denkt dat ze maagd was) nog vers in het geheugen heeft. Ok, bisschop dus, die liep naar de lokale koning en brieste dat Kasteelheer terug naar z'n varrekens mot worden geschopt.
Koning weet van hoed noch rand, heeft geen idee of bisschop een punt heeft een stuurt een paar duiven naar lakeien in het kasteel waarin hij eist dat ze direct antwoorden op de vraag of kasteelhereboer een lul is, zonder nadere context en met een dreigement dat ze het niet mogen doorverklappen.
De lakeien begrijpen de vraag niet echt, snappen wel dat er ergens stront aan de knikker is en houden zich wat op de vlakte. Ze hebben sowieso niet echt problemen met de kasteelheer (of eigenlijk: andere kasteelheren zijn ook geen pretje).
Koning besluit dat maagd vermoedelijk wat schrikachtig van aard is en dat het beslkuit van bisschop op haar over te plaatsten een wijs besluit is, doet alsof het zijn besluit is en stuurt kasteelheer een reprimande voor het op de kast jagen van maagden en daarmee is de kous af.
Totdat een geheimzinnige brief de koning bereikt. Daarin staat dat er heus wel wat mankeert aan die kasteelheer! We noemen geen man en paard maar..... Nu is de koning verward. Heeft hij misschien geblunderd? Heeft hij misschien een maagd geofferd op het altaar van een waanzinnige boer? Hij stuurt een brief op poten naar de kasteelheer over wangedrag en verantwoordelijkheid en transparantie en boetedoening. De koningsbrief wordt aan de kasteelheer overhandigd op het moment dat deze net een belangrijk feest aan het openen is. Kasteelheer opent brief, valt sidderend op z'n knieën en stamelt nog net iets naar z'n getrouwen en rent lijkbleek weg...
Wat een leuk idee. Resto Vanharte ken ik wel, tenminste hier in Arnhem caterden ze vaak bij vluchtelingen activiteiten. Prima etenquote:Op vrijdag 11 december 2020 22:57 schreef Uhmmpie het volgende:
Ondertussen ik net dit: https://kro-ncrv.nl/veelg(...)te-online-kerstdiner
Grappig concept.. en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat dat dan voor diner is.
Als je de komende 10 dagen geen mensen gaat zien is het niet nodig je te laten testen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:39 schreef AnneX het volgende:
[..]
Krijgen jullie langzamerhand een ritme in leven, werken en reizen hier en daar?quote:Op zaterdag 12 december 2020 06:26 schreef Barreltje het volgende:
Morguh, mijn weekend uitslasp is stukalhoewel, toch weer een uur langer geslapen dsn normaal
Wow goed bezig zeg! Hopelijk blijft het goed weer. Hier als t goed is vanaf 12u alleen maar regen. Waarschijnlijk vandaag niet wandelen en morgen wel. Dan blijft t ook droog als t goed is.quote:Op zaterdag 12 december 2020 07:31 schreef borisz het volgende:
Morning. Heerlijk wandelweer. Zo richting Kolhorn voor 22km naar Obdam.
Ik moet altijd grinniken aan de herinnering aan een klasgenootje van mijn zoon die tijdens het jaarlijks Zomeravondconcert vol trots de 'Pastapas' opvoerdequote:Op zaterdag 12 december 2020 08:16 schreef Isabeau het volgende:
Ik wilde nog even mijn middelvinger opsteken naar Molo.![]()
Passapas. Pffff.
Voor iets extra’s nog, kan je ook wat (koelkast)dozen inpakken in kerstpapier (in dezelfde kleur als de guirlandes en die omgekeerd op tafel zetten met wat bakjes eropquote:Op zaterdag 12 december 2020 09:00 schreef Myraela het volgende:
Lekker geslapen.Zouden vandaag de deuren in de gang gaan schilderen, maar daar wachten we toch nog maar een dagje mee omdat er vanavond vriendinnen komen gourmetten. Wel naar de bouwmarkt om een grote plank te halen.
Ik had het plan om op de eettafel een hele lang plank iets verhoogd neer te leggen. Dan kan ik daaronder guirlande proppen en daarop gewoon de bakjes eten zetten. En dan ziet de tafel er tijdens het kerstdiner toch nog gezellig uit. Want anders is het met zo'n rijsttafel altijd zo sfeerloos.
Het komt los...snotterde snotter...schraapschraap. Slikt nog 2 mollen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 07:47 schreef Myraela het volgende:
Voel je jezelf vandaag alweer wat minder belabberd, Annex?
Met de mist spelen?quote:Op zaterdag 12 december 2020 10:39 schreef PdeHoog het volgende:
MogguhLang getwijfeld vanmorgen maar uiteindelijk toch richting Zeeland voor wat fotografie en ontspanning
![]()
Verstandig, klote maar verstandigquote:Op zaterdag 12 december 2020 10:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
En weer een bekende besmet (risicogroep). Na twee weken nog flink ziek, geplande operatie met lange wachtlijst moet uitgesteld... pff. Net dus het kerstdiner afgebeld. Familie snapte het wel, we gaan kijken hoe we het met de surprises doen. Want daar wil ik wel even voor langs komen. Desnoods met medisch mondmasker, als de cijfers over twee weken nog ellendiger zijn.
Denk dat ik maar een leuke kerstbox ga bestellen.
Nog verstandiger zou zijn als we het helemaal afblazen maar dat kan ik niet voor hen bepalenquote:Op zaterdag 12 december 2020 10:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Verstandig, klote maar verstandig
Nee, maar dat komt misschien nog wel. Broer en schoonzus hebben het nu ook afgeblazen, zus en ik waren al niets van plan, maar daar moest het nog even landen. Maar moeder van schzus zit nu met het hele verzorgingshuis in quarantaine. We hebben nu bedacht dat we volgend jaar het laatste deel van de erfenis van onze ouders met z’n allen in 1x gaan verbrassen 😉quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nog verstandiger zou zijn als we het helemaal afblazen maar dat kan ik niet voor hen bepalen
App hem.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Koffie op bed. Poes op bed. Om de een of andere reden slechte pop uit de keuken. Ik heb veel vragen. Niet genoeg om op te staan.
Dat vermijd ik doorgaans omdat dat leidt tot pratenquote:
Goed planquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee, maar dat komt misschien nog wel. Broer en schoonzus hebben het nu ook afgeblazen, zus en ik waren al niets van plan, maar daar moest het nog even landen. Maar moeder van schzus zit nu met het hele verzorgingshuis in quarantaine. We hebben nu bedacht dat we volgend jaar het laatste deel van de erfenis van onze ouders met z’n allen in 1x gaan verbrassen 😉
Praten voor 12 uurquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dat vermijd ik doorgaans omdat dat leidt tot praten
Ik heb voor eerste kerstdag de box van Konijnenvoer (veganistisch) en de tweede zal een krokettendag worden 🤣quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Goed plan![]()
Ik ben meteen gaan googlen op boxen en de eerste hit vond ik al dikke prima.
https://restaurantflavours.nl/kerstvoorthuis/
5 gangen besteld, kan ik evt nog verdelen over twee dagen![]()
Anders wordt het zo’n gehaast met op eerste kerstdag de ochtend werken en ergens op die dag surprise. En tweede kerstdag de avond werken.
Mja, te groot risico dan. Het werkt hier prima doorgaans.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dat vermijd ik doorgaans omdat dat leidt tot praten
quote:
Ik zag bij AH dat ze ook steak tartare hadden, die bestel ik voor oudejaarsavondquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net kroketten besteld: rendang, bospaddenstoel, stilton en alisia (Zwitserse kaas). Dat zijn twee bekende en twee onbekende smaken. Ik heb ook de boer met de fijne frietaardappels gemaild wanneer hun winkeltje open is voor de feestdagen. Ik vind tegen die tijd ook wel een tomaat in de koelkast ofzo. Het krokettenmaal is rond zo.
Eerste tweequote:Op zaterdag 12 december 2020 11:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net kroketten besteld: rendang, bospaddenstoel, stilton en alisia (Zwitserse kaas). Dat zijn twee bekende en twee onbekende smaken. Ik heb ook de boer met de fijne frietaardappels gemaild wanneer hun winkeltje open is voor de feestdagen. Ik vind tegen die tijd ook wel een tomaat in de koelkast ofzo. Het krokettenmaal is rond zo.
Kwebbelen met de kat dag en nachtquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Kwebbelen met de kat voor 12 uur
Ik zit mezelf natuurlijk veelsteveel op te hypen, maar als ze in 2021 niet de stap naar op schoot waagt zou het me eeeernstig verbazen
Met de heel klasquote:Op zaterdag 12 december 2020 08:16 schreef Isabeau het volgende:
Ik wilde nog even mijn middelvinger opsteken naar Molo.![]()
Passapas. Pffff.
Goeie mental image ditquote:Op zaterdag 12 december 2020 09:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik moet altijd grinniken aan de herinnering aan een klasgenootje van mijn zoon die tijdens het jaarlijks Zomeravondconcert vol trots de 'Pastapas' opvoerde
Dat gevoel heb ik met Nika ook. Voor haar is mijn thuiszijn heel goed gebleken. Ze komt speeltjes brengen, “praat” wanneer ik in de keuken ben (dan moet ik brokjes op de grond leggen blijkt), en gisteravond lag ze zowaar, op anderhalve meter, naast me op de bank, eerst helemaal in trance trappelen, en toen lekker pittenquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Kwebbelen met de kat voor 12 uur
Ik zit mezelf natuurlijk veelsteveel op te hypen, maar als ze in 2021 niet de stap naar op schoot waagt zou het me eeeernstig verbazen
Morgen extra catshuis overleg begreep ikquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer de extra maatregelen gaan komen (want voor m'n gevoel is het geen of, maar wanneer). En of de groepsgrootte verder wordt ingeperkt.
Volgend weekend staat nu op de planning dat m'n ouders en broer+vriendin komen eten voor mijn verjaardag (aan 2.6m lange tafel en met ramen open) en de 30e vieren we in zelfde samenstelling kerst bij m'n ouders. Zou jammer zijn als dat niet door kan gaan. Misschien dat als er op kerstdagen wel uitzondering gemaakt wordt het dan toch nog naar kerst ipv de 30e verschoven kan worden..
Hoop dat in elk geval één van de twee door kan gaan. Alleen zitten op m'n verjaardag én met alle kerstdagen en oud&nieuw zie ik best wel een beetje tegenop..
Stiekem wel benieuwd op welk nummer André Hazes binnen komt in de top 40 één dezer dagenquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer de extra maatregelen gaan komen (want voor m'n gevoel is het geen of, maar wanneer). En of de groepsgrootte verder wordt ingeperkt.
Volgend weekend staat nu op de planning dat m'n ouders en broer+vriendin komen eten voor mijn verjaardag (aan 2.6m lange tafel en met ramen open) en de 30e vieren we in zelfde samenstelling kerst bij m'n ouders. Zou jammer zijn als dat niet door kan gaan. Misschien dat als er op kerstdagen wel uitzondering gemaakt wordt het dan toch nog naar kerst ipv de 30e verschoven kan worden..
Hoop dat in elk geval één van de twee door kan gaan. Alleen zitten op m'n verjaardag én met alle kerstdagen en oud&nieuw zie ik best wel een beetje tegenop..
Dat zondagse overleg is toch elke week al?quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Morgen extra catshuis overleg begreep ik
Nee, deze is extra volgens de nieuwsberichtenquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat zondagse overleg is toch elke week al?
Dus in plaats van het vaste zondagse overleg... doen ze nu een extra overleg.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee, deze is extra volgens de nieuwsberichten
Wellicht een andere samenstelling van personenquote:Op zaterdag 12 december 2020 11:53 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dus in plaats van het vaste zondagse overleg... doen ze nu een extra overleg.
Duidelijk weer.
https://nos.nl/l/2360308quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:53 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dus in plaats van het vaste zondagse overleg... doen ze nu een extra overleg.
Duidelijk weer.
Dat zijn dus de overleggen die extra zijn en al wekenlang op zondag gevoerd worden. Alleen deze week wilden ze overslaan maar goh... niet handig dus we laten het toch maar doorgaan.quote:
Duidelijkquote:
Ik dacht dat ze iedere 2 weken waren de laatste tijdquote:Op zaterdag 12 december 2020 12:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat zijn dus de overleggen die extra zijn en al wekenlang op zondag gevoerd worden. Alleen deze week wilden ze overslaan maar goh... niet handig dus we laten het toch maar doorgaan.
Ik denk niet dat wij het echt met kerst eten. Het is voor ergens in de kerstvakantie, op een moment dat we er trek in hebben.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Eerste twee, laatste twee...
Mijn ouders hebben de Alisia ook. Volgens mij nog niet geproefd.
Het zou best lollig zijn als we met zijn drietjes (en wie nog meer wil) op tweede kerstdag een krokettendag doen.
Misschien ben ik niet helemaal scherp hoor, maar ik snap je reactie niet denk ik?quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Stiekem wel benieuwd op welk nummer André Hazes binnen komt in de top 40 één dezer dagen
Ik zie altijd kippen voor me die aanbestedingen doen als ik tenders leesquote:Op zaterdag 12 december 2020 12:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik denk niet dat wij het echt met kerst eten. Het is voor ergens in de kerstvakantie, op een moment dat we er trek in hebben.
Ik heb net eten voor vanavond besteld bij een Surinaams/Indonesisch/Midden-Oosters eethuis: spicey tempeh, rendang en chicken tenders
quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:45 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Misschien ben ik niet helemaal scherp hoor, maar ik snap je reactie niet denk ik?
Iddquote:
Ahhh *kwartje valt*quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet alle tekst uit dat nummer, maar de eerste regels van couplet zeg maar
Wij schelen maar 7 jaarquote:Op zaterdag 12 december 2020 12:53 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ahhh *kwartje valt*
Ik ben van de generatie dat ik bij André Hazes aan de juniorversie denk
Hazes sr verdrongen hebben klinkt plausibeler.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:53 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ahhh *kwartje valt*
Ik ben van de generatie dat ik bij André Hazes aan de juniorversie denk
Ja ik heb er ook nog wel een paar voor de nominatie!quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wou dat die hele Hazes-clan collectief verdrongen werd.
Dat mag je ook wel in het kookboekentopic zetten. Heb alleen geen tijd om het op te zoeken, duty callsquote:Op zaterdag 12 december 2020 13:04 schreef maily het volgende:
V&A / [GEZ] Receptenboek Boekoe Bagoes, Boekoe Kita, Boekoe Bangsa.
Dit klinkt, fantastischquote:Op zaterdag 12 december 2020 13:04 schreef maily het volgende:
V&A / [GEZ] Receptenboek Boekoe Bagoes, Boekoe Kita, Boekoe Bangsa.
Mja maar dat is steeds.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:53 schreef gcjoel het volgende:
Hier is de kerst al heerlijk eenzaam gepland dus voor ons geen effect als er nieuwe maatregelen komen.
Maar ik mag toch hopen dat als ze wat doen het gewoon iets groots is. Want die aantallen visite gaan ze toch niet handhaven dus daar hebben alleen de brave burgers weer last van.
Deze toch niet hè?quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja ik heb er ook nog wel een paar voor de nominatie!
Oehhhh, daarmee kon ik een vriendin mee het huis uitjagenquote:Op zaterdag 12 december 2020 13:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Deze toch niet hè?
Graag gedaan @:ijsdraakje
Daarom ook gewoon winkels dicht of een week extra scholen dicht. Dat kun je niet negeren.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:06 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja maar dat is steeds.
De mensen die al voorzichtig waren hebben er last van.
En voor degenen die het toch al aan de laars lapten veranderd er niks.
En als mensen nou gewoon zelf eens zouden nadenken zou ook al schelen.
Wij zien al maanden niemand buiten ons mini kringetje.. en diegenen ook niet.
Dus is er geen groter risico als we met kerst bij opa en oma gaan koken.
Mja vinden wij ook... maarjaquote:Op zaterdag 12 december 2020 13:10 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Daarom ook gewoon winkels dicht of een week extra scholen dicht. Dat kun je niet negeren.
Tja, ik las gisteren dat slagers in België behoorlijk veel kerst cater bestellingen hebben voor 20 of meer personen. Zal in Nederland niet anders zijn ga ik vanuitquote:Op zaterdag 12 december 2020 13:10 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Daarom ook gewoon winkels dicht of een week extra scholen dicht. Dat kun je niet negeren.
ooooh? Joh!quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:13 schreef Candaasje het volgende:
Mog....euh middag.
Uitgeslapen, broodjes laten aanbranden (oeps), congres half gevolgd, vriend is nu bezig met een energielabel aanvragen voor het huis (nu kost dat 7,5 euro i.p.v. 100 euro vanaf komend jaar), ik ben een beetje aan het opruimen, en zo eens mijn illustraties voor een presentatie af maken. Eens kijken of het eindresultaat net zo wordt als het er in mijn hoofd al uit ziet![]()
Oh en misschien straks nog even langs de Aldi. Ik schijn de stol te moeten proberen, las ik net
Ja, las dat ergens hier op Fok! . En afhankelijk van of je een appartement of 'gewoon' huis hebt, kunnen de kosten wel tot bijna 200 euro oplopen. Voor zo'n stom labelquote:
Wij hebben het ook een aantal keren doorgegeven aan de bewoners. Is eigen verantwoording natuurlijk of ze het doen, maar het is wel zonde geldquote:
Same, same.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wou dat die hele Hazes-clan collectief verdrongen werd.
quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Deze toch niet hè?
Is dat nou alleen handig als je verhuisplannen hebt, of sowieso slim?quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:13 schreef Candaasje het volgende:
vriend is nu bezig met een energielabel aanvragen voor het huis (nu kost dat 7,5 euro i.p.v. 100 euro vanaf komend jaar),
Ik heb ze ook volgens mij. Ergens diep verstopt in een doos in de schuurquote:Op zaterdag 12 december 2020 13:14 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik heb Boekoe Kita en Boekoe Bangsa in de kast staan en zou ze zeker niet verkopen, veel te leuke boeken
Zo'n label is 10 jaar geldig, dus het kan geen kwaadquote:Op zaterdag 12 december 2020 13:59 schreef Myraela het volgende:
[..]
Is dat nou alleen handig als je verhuisplannen hebt, of sowieso slim?
Wat houdt in?quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Kaartje gekocht voor thuistheater vanavond.
Alleen 2 herders en 2 katten of hoort er ook een eigenaar bij?quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:11 schreef uniekhoorn het volgende:
Isa.. heb niet mee gekregen wat er aan de hand is maar sterkte..
Jager, wanneer gaan jullie verhuizen?
Kerst.. Tja ik had moeten werken maar aangezien ik nog in ziektewet zit gaat dat niet door.
Hopelijk 21 weer naar het werk voor een paar uur.
Woon nu een paar weken samen ook met 2 herders en 2 katten.
Die herders wijken nu al niet meer van mijn zijde
Met de hele familie (moederskant) kerst is dit jaar überhaupt niet "im Frage" geweest want dat kan en mag gewoon niet.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ja, dat is nog even lekker besparen voor in de toekomst
Familie is wakker geschud, kerstdiner gaat niet door.
Nasrdin Dchar zal optreden in een theater met een livestream. Deze voorstelling stond (nog) niet gepland voor Arnhem komend voorjaar, en nu kan ik, lekker op de bank, glas wijn erbij, kijkenquote:
Oooh! Leuk wel!quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nasrdin Dchar zal optreden in een theater met een livestream. Deze voorstelling stond (nog) niet gepland voor Arnhem komend voorjaar, en nu kan ik, lekker op de bank, glas wijn erbij, kijken
Lastige afwegingen. Want kwaliteit van leven wordt op een gegeven moment belangrijker dan kwantiteit.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Met de hele familie (moederskant) kerst is dit jaar überhaupt niet "im Frage" geweest want dat kan en mag gewoon niet.
Wat we met oma (vaderskant) doen weten we nog niet. Geen idee ook wat het verzorgingshuis voorschrijft. Aan de andere kant, ze is 94. Misschien is ze volgend jaar sowieso dood en ik denk dat het zorgpersoneel een grote risico is dan wij.
Nou jaquote:Op zaterdag 12 december 2020 14:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Lastige afwegingen. Want kwaliteit van leven wordt op een gegeven moment belangrijker dan kwantiteit.
Ik denk wel dat het personeel zich beschermt met medische mondmaskers en handschoenen. En als ze dat netjes doen zijn onbeschermde bezoekers toch nog altijd een groter risico, helaas. Voor alle bewoners.
Ik hoor net dat ik het verkeerd begrepen had. Kerstdiner gaat in principe door zonder mij, surprises op een andere dag, omdat mij. Mijn ouders willen nu nog niet de knoop doorhakken dus tja.
Ligt eraan: gaan ze naar broer dan zijn het er drie.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:50 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nou jaen hoeveel (volwassen) gasten?
Maar als ik het bot samenvat, ze snappen dat jij niet erbij wil zijn, ook de redenen waarom niet, maar doen er zelf niets op uit want het is altijd zo dus nu ook (hoor dat hier in mijn omgeving ook veel)quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ligt eraan: gaan ze naar broer dan zijn het er drie.
Gaan ze naar mijn ouders.... zes.
Maar diner is al jaren bij broer, gaat nu niet veranderen.
Nu is het nog de vraag waar we surprise gaan doen. Ze denken niet na. Als ze naar ons stadje komen zit schoonmoeder twee keer met het heel gezin in de auto. Blijven ze bij broer in zijn stad, dan is het 10 minuten met alleen de chauffeur. Dus
Of, ze hebben gewoon respect voor haar keuze, maar maken zelf een andere keuze.quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar als ik het bot samenvat, ze snappen dat jij niet erbij wil zijn, ook de redenen waarom niet, maar doen er zelf niets op uit want het is altijd zo dus nu ook (hoor dat hier in mijn omgeving ook veel)
Misschien dinsdag wel bij meer maatregelen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Lastige afwegingen. Want kwaliteit van leven wordt op een gegeven moment belangrijker dan kwantiteit.
Ik denk wel dat het personeel zich beschermt met medische mondmaskers en handschoenen. En als ze dat netjes doen zijn onbeschermde bezoekers toch nog altijd een groter risico, helaas. Voor alle bewoners.
Ik hoor net dat ik het verkeerd begrepen had. Kerstdiner gaat in principe door zonder mij, surprises op een andere dag, omdat mij. Mijn ouders willen nu nog niet de knoop doorhakken dus tja.
Ik ben ook wel benieuwd naar wat Duitsland nu landsbreed gaat besluiten, en of onze media daar ook verslag van doenquote:Op zaterdag 12 december 2020 15:25 schreef Tally het volgende:
[..]
Misschien dinsdag wel bij meer maatregelen.
Dat is het meer.quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Of, ze hebben gewoon respect voor haar keuze, maar maken zelf een andere keuze.
Wij blijven ook lekker thuis. Mijn ouders gaan naar Landal en normaal zouden we langskomen. Schoonouders alleen thuis (maar zou me niets verbazen als mijn schoonzusjes/zwagers er heen gaan).quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:16 schreef fietsie het volgende:
Mijn ouders doen kerstdiner op 1e kerstdag met broer en kids.
Dus hebben wij besloten dan dus niets met die set te ondernemen; ook de 200km verplaatsen is in strijd met de richtlijn/het advies.
Ik hoop op strenge regels. Ook op school.quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:26 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd naar wat Duitsland nu landsbreed gaat besluiten, en of onze media daar ook verslag van doen
Ik dan alleen nog een rondje slager en bakkerquote:Op zaterdag 12 december 2020 15:29 schreef fietsie het volgende:
Ik hoef eigenlijk alleen de ossenhaas nog, en dat doe ik op een werkdag midden op de dag bij de Makro.
Dank je!quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:40 schreef AnneX het volgende:
Kogeltje door de kerk: na wat gesudder hier en afwachtend gedoe, heeft mnX gebeld met zijn broer over wat anders en daarna er is duidelijk afgesproken dat een ieder thuis
blijft. 🎄
Hèhè.
Ja, Tally een sollicitatie! Succes.
Mja pas maar op.quote:Op zaterdag 12 december 2020 16:23 schreef sigme het volgende:
Ik heb weer boodschappen gedaan voor de hele week. Wou prima (naar mijn mening). Sowieso draagt iedereen hier al eeuwen al die mondneusflapjes, is het nergens erg druk, en lijken mensen wel wat afstand van elkaar te houden. Maar mogelijk vindt een ander dezelfde mensen met hetzelfde gedrag in dezelfde supermarkt wel allemaal driedubbelovergehaalde coronaschenners, ik heb eerlijk geen idee. Het lijkt nogal subjectief allemaal, tenminste, als ik een deel van jullie oordelen afzet tegen het mijne.
Oh ik geloof dat ik trouwens vandaag gruwelijk zondig tegen de regels, want ik heb dus (tegelijkertijd) al moeder + vadervriendin in huis ontvangen en straks komen zusje + man nog hier binnen. Aiaiai, als we daar maar niet teveel bezoeken stapelen, zo'n buitenkansje laat dat virus zich natuurlijk niet ontnemen!
quote:Op zaterdag 12 december 2020 16:42 schreef Uhmmpie het volgende:
Doet me ineens erg denken aan de 5 seconden regel ook.
[ afbeelding ]
Heb jij daar in NL media verder al wat over gevonden?quote:Op zaterdag 12 december 2020 16:45 schreef derLudolf het volgende:
In aanloop naar dreigende lockdown in D vanochtend daar wat zaken gehaald. Roggebloem, verse gist en nog wat dingetjes waar ik in NL veel verschillende winkels voor moet bezoeken. En roomboter, dat kost ¤1,34 per pakje ipv ¤1,89 ofzo.
Oh, ik wou eigenlijk komende week (donderdag denk ik) even naar de krokettenkoning, en dan gelijk even wat fatsoenlijke Duitse pils halen (Jever). Beter laat de lockdown NL-winkelaars nog gewoon toe.quote:Op zaterdag 12 december 2020 16:45 schreef derLudolf het volgende:
In aanloop naar dreigende lockdown in D vanochtend daar wat zaken gehaald. Roggebloem, verse gist en nog wat dingetjes waar ik in NL veel verschillende winkels voor moet bezoeken. En roomboter, dat kost ¤1,34 per pakje ipv ¤1,89 ofzo.
Ik las er vooral over dat merkel het HEEL graag wil... maar dat zij die beslissing niet kan nemen omdat gezondheid een zaak is van de deelstaten zelf.quote:Op zaterdag 12 december 2020 16:47 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heb jij daar in NL media verder al wat over gevonden?
Oud collega van me had een meervoudig gehandicapte zoonquote:Op zaterdag 12 december 2020 16:42 schreef Uhmmpie het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, datquote:Op zaterdag 12 december 2020 16:42 schreef Uhmmpie het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 12 december 2020 16:42 schreef Uhmmpie het volgende:
[ afbeelding ]
Kan me daar iets bij voorstellen...quote:Op zaterdag 12 december 2020 16:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Oud collega van me had een meervoudig gehandicapte zoon
Die hadden daar de 5 minuten regel. Anders bleef ze eten maken/weggooien, was haar redenatie![]()
Yikes... niet stiekem iets anders verkeerds gegeten?quote:Op zaterdag 12 december 2020 16:53 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]![]()
Ik at vanochtend (iets teveel) chocolaatjes uit de IKEA advent kalender. Nou, dat doe ik nooit meer. Ik weet niet wat het is, maar ik voel me sinds ik ze op heb (11u ofzo) echt al de hele dag ellendig. Kotsmisselijk, enorme buikpijn die ook doorstraalt naar m'n rug.. halve dag op bank gelegen en andere helft vd dag in bed omdat dat iets beter gaat met m'n rug. Het kan bijna niet iets uit de chocolaatjes zijn (ik heb ze allemaal al een keer eerder gegeten in de afgelopen weken), dus het is of de combinatie/hoeveelheid geweest of gewoon toeval. Maar shit ik voel me kut. Is dit de alcoholloze variant van hoe mensen zich voelen de ochtend na een drankfestijn als ze zeggen dat ze NOOIT meer gaan drinken?
Het is een advies/maatregel, geen strafbaar feitquote:Op zaterdag 12 december 2020 16:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja, dat![]()
Die regel van aantal personen per bezoek en per dag is gewoon onlogisch.
Als broer en gezin bij mij op bezoek komt zijn we zwaar in overtreding. Als ik daarheen ga... dikke prima
Mja dat is volgens mij typisch 1 van die regels die er vooral is omdat mensen zelf niet nadenken wat er wel/niet verstandig is.quote:Op zaterdag 12 december 2020 16:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja, dat![]()
Die regel van aantal personen per bezoek en per dag is gewoon onlogisch.
Als broer en gezin bij mij op bezoek komt zijn we zwaar in overtreding. Als ik daarheen ga... dikke prima
Ik zag dr gisteren licht branden.quote:Op zaterdag 12 december 2020 16:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, ik wou eigenlijk komende week (donderdag denk ik) even naar de krokettenkoning, en dan gelijk even wat fatsoenlijke Duitse pils halen (Jever). Beter laat de lockdown NL-winkelaars nog gewoon toe.
De kroketter is wel open toch?
Dat zou dan gister geweest moeten zijn, want vandaag nog niks anders op.. (vanwege die misselijkheid en buikpijn niks meer gegeten erna).quote:Op zaterdag 12 december 2020 16:54 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Yikes... niet stiekem iets anders verkeerds gegeten?
Hmm apart.. voedselvergiftiging van chcocolade is niet heel standaard tochquote:Op zaterdag 12 december 2020 16:58 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat zou dan gister geweest moeten zijn, want vandaag nog niks anders op.. (vanwege die misselijkheid en buikpijn niks meer gegeten erna).
Chocola ontbijt was het dus![]()
En gister had ik ook niks raars en ex, waar ik gister mee at, heeft nergens last van (en ik zou dan ook eerder al wel een reactie verwachten).
Klinkt als galblaas koliek en chocolade is daar een bekende veroorzaker van. Daar word je misselijk van met heftige pijnscheuten richting rug en schouderblad. De pijn begint dan vaak na het eten van een vette maaltijd en chocolade en eieren zijn er berucht voor.quote:Op zaterdag 12 december 2020 16:53 schreef vlindertje89 het volgende:
![]()
Ik at vanochtend (iets teveel) chocolaatjes uit de IKEA advent kalender. Nou, dat doe ik nooit meer. Ik weet niet wat het is, maar ik voel me sinds ik ze op heb (11u ofzo) echt al de hele dag ellendig. Kotsmisselijk, enorme buikpijn die ook doorstraalt naar m'n rug.. halve dag op bank gelegen en andere helft vd dag in bed omdat dat iets beter gaat met m'n rug. Het kan bijna niet iets uit de chocolaatjes zijn (ik heb ze allemaal al een keer eerder gegeten in de afgelopen weken), dus het is of de combinatie/hoeveelheid geweest of gewoon toeval. Maar shit ik voel me kut. Is dit de alcoholloze variant van hoe mensen zich voelen de ochtend na een drankfestijn als ze zeggen dat ze NOOIT meer gaan drinken?
Haha, mijn BMI is wel wat te hoog (26.8) en vrouw, dus dat is al twee van de vier.quote:Op zaterdag 12 december 2020 17:31 schreef Isabeau het volgende:
Het kan betekenen dat er een galsteentje klem zit en dan moet dat eerst los schieten. Maar het hoeft niet. Het is een typisch symptoom bij galstenen. Wat overigens iedereen kan krijgen, maar vooral mensen die veel zijn afgevallen (en de zogenaamde F risicofactoren: female, fat, forty, fertile). Ik wil niet zeggen dat je misschien dik bent, maar dat is wel een risicofactor
(en forty ben je ook nog lang niet
)
En ik hoop dat je fertile bentquote:Op zaterdag 12 december 2020 17:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Haha, mijn BMI is wel wat te hoog (26.8) en vrouw, dus dat is al twee van de vier.
Ik hou het even in m'n achterhoofd mocht het niet weg trekken. Thanks voor de info!!
Haha nou ik slik de pil permanent door dus weet niet of het geldt voor in vruchtbare leeftijd zijn of ook daadwerkelijk een cyclus hebben?quote:
Ik heb serieus geen ideequote:Op zaterdag 12 december 2020 17:38 schreef vlindertje89 het volgende:
Haha nou ik slik de pil permanent door dus weet niet of het geldt voor in vruchtbare leeftijd zijn of ook daadwerkelijk een cyclus hebben?
Nog aan het bijlezen. Maar wandelweer? Het is hier grijs en nat. Zodra je beweegt zie je de druppels op de kleding verschijnen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 07:31 schreef borisz het volgende:
Morning. Heerlijk wandelweer. Zo richting Kolhorn voor 22km naar Obdam.
Mijne zijn altijd variaties op simpele basis. Sowieso eerst ei loskloppen met knof uit potje en wat vissaus, dat op hoog vuur in wok zo groot mogelijk ronddraaien tot 'omelet'. Die in reepjes voor door de rijst.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:30 schreef Myraela het volgende:
Heeft iemand hier toevallig een geniaal nasi goreng recept? Ik kom allemaal recepten tegen met hele zakken wokgroenten etc. Ik wil juist een redelijk pure gebakken rijst want ik maak al zat bijgerechten met groente.
Je vraagt er om!quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Deze toch niet hè?
Ik Google op nasi als bij de Chinees.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:30 schreef Myraela het volgende:
Heeft iemand hier toevallig een geniaal nasi goreng recept? Ik kom allemaal recepten tegen met hele zakken wokgroenten etc. Ik wil juist een redelijk pure gebakken rijst want ik maak al zat bijgerechten met groente.
Bij het naar huis rijden viel het al op hoe druk het nu is met Nederlanders. Tanken leek gratis. Het is een groot terrein, maar toch stonden ze op de oprit al vast. De supermarktparkeerplaats ook helemaal vol met een file op er ook nog bij te gaan staan.quote:Op zaterdag 12 december 2020 16:45 schreef derLudolf het volgende:
Dit werd serieus op de bruiloft van mijn zusje gedraaid als eerste nummerquote:
Merkel en der vriendje in Beieren. Beieren wil alles dicht. Vooral dicht. En ook de grens dicht. Verder maakt het niet uit als het maar dicht is.quote:Op zaterdag 12 december 2020 16:50 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik las er vooral over dat merkel het HEEL graag wil... maar dat zij die beslissing niet kan nemen omdat gezondheid een zaak is van de deelstaten zelf.
¤1,069 bij een bemande Aral pomp. In NL ¤1,149 bij een witte pomp. Rij je ook nog eens onzuiniger is mijn ervaring.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:21 schreef z80 het volgende:
[..]
Bij het naar huis rijden viel het al op hoe druk het nu is met Nederlanders. Tanken leek gratis. Het is een groot terrein, maar toch stonden ze op de oprit al vast. De supermarktparkeerplaats ook helemaal vol met een file op er ook nog bij te gaan staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |