abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196675242
>:O
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196675253
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die het :') vind.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_196675255
Hoeveel producten zouden er alleen bestaansrecht hebben door kerstpakketten? :D
pi_196675265
Vanmorgen 70 borrelpakketten ingepakt en verdeeld. Volgende week de provincie door om te bezorgen.
Vervolgens 5 minuten thuis om auto voor fiets te wisselen en te gaan sporten. Daarna door naar mijn ouders, die wilden een digitale kerstkaart.
En nu thuis, bedenken wat ik ga eten.

Voordat ik aanschuif bij een digitale borrel, waar ik vorige week al borrelboxen voor gemaakt had.

Morgen doe ik de hele dag NIKS. Behalve kittens knuffelen en er twee uitzwaaien.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196675294
In het ziekenhuis waar ik stage liep hadden ze die Tea Of Life thee voor de medewerkers en het was vrij matige thee eigenlijk :')
Tony Chocolonely vind ik ook steeds jammerder worden. Ik merk dat ik huismerk AH chocola eigenlijk veel lekkerder vind, die hebben tegenwoordig ook zat rare smaakjes. En het is de helft goedkoper.
@sigme
pi_196675319
Ik vroeg me daarnet iets af, waarom heeft nog niemand een mashup/medley gemaakt van Let It Go (Frozen) en Let It Snow (kerstliedje). :o
pi_196675326
Oh Isa :'( :*
pi_196675354
Isa -O-
pi_196675363
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:39 schreef Tele6 het volgende:
Ik vroeg me daarnet iets af, waarom heeft nog niemand een mashup/medley gemaakt van Let It Go (Frozen) en Let It Snow (kerstliedje). :o
Je bedoelt zoiets?

https://fb.watch/2jmMjE6l5H/
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_196675371
Ik dacht dat chocolonely juist fair trade en zo was? Dus zeg maar 'de goede chocolade'. Heb ik het mis?

En ja, Cat-astrophe, operatie is niet uitgesteld wegens corona oid. Maar het is nu even onverantwoord.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 11 december 2020 @ 17:44:05 #11
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196675383
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_196675400
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:43 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht dat chocolonely juist fair trade en zo was? Dus zeg maar 'de goede chocolade'. Heb ik het mis?

En ja, Cat-astrophe, operatie is niet uitgesteld wegens corona oid. Maar het is nu even onverantwoord.
"on the way to slave free" oid. Ze kwamen erachter dat ze niet konden garanderen dat er niet toch ergens in het productieproces een slaaf zat.

Balen joh :*
Ik hoop dat het gauw beter wordt en er duidelijkheid komt over wanneer het wel kan.
pi_196675458
Het valt mee. Wikipedia zegt dat de cacaoboter en cacaomassa traceerbaar slaafvrij zijn. En dat Tony's de slogan "op weg naar 100% slaafvrije chocolade" erop laat staan tot alle chocola ter wereld slaafvrij is.
pi_196675469
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:43 schreef Isabeau het volgende:

Hopelijk kunnen jullie snel onder het mes zodra het weer kan :*
pi_196675485
Chocolonoly is niet slaafvrij en niet fair.
Dat soort chocolade bestaat wel, is ook wel te koop, maar die prijzen liggen echt bóven wat de normale consument wil betalen. Ik zal ze zo even opzoeken.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_196675491
Ik vind Tony chocolade wel lekker, alleen mezelf aangeleerd niet meer enthousiast te worden van alle stomme smaken, want die vallen altijd tegen.
pi_196675495
Vanochtend kwam een collega erwtensoep ophalen voor haar man. Ze kreeg ook roggebrood mee (lust ik echt niet). Krijg ik net een foto van een genietende erwtensoepeter...met op tafel een kuipje halvarine en een flesje maggi :o
We have far more in common than that which devides us..
pi_196675496
Eerst dit: hier kan je een locatie aanklikken, en dan zien hoeveel nieuwe corona-besmettingen er in de afgelopen week op die plaats geweest zijn.
https://www.coronalocatie.nl/#{%22showTrend%22:false,%22zoomLevel%22:0}

Bij mij is dat 1 à 2 per dag.
pi_196675526
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:51 schreef sigme het volgende:
Eerst dit: hier kan je een locatie aanklikken, en dan zien hoeveel nieuwe corona-besmettingen er in de afgelopen week op die plaats geweest zijn.

T gaat hier heel slecht ja.
pi_196675552
quote:

56 vandaag :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_196675587
quote:

19 hier....
pi_196675593
Jezus Isa -O- :*

Ik ben van team-o-heerlijk-we-hoeven-niet-dit-jaar-lets-get-naked wat kerst betreft, vooral omdat we dit jaar dus NIET naar het buitenland hoeven. Wat altijd leuk is, maar een hoop gedoe, voor weinig quality time. Vervolgens vonden mn ouders dan wel dat ik wel weer eens bij hen kon komen eten en dat doen we ook. Schoonouders vonden dat ook, maar dat doen we niet omdat de groep te groot werd. Levert geen gezeik op, we hebben het gepland met het als-het-kan-voorbehoud.

Helemaal eens met alles wat Candaasje zegt. Ook wmb eigen gedrag. En in theorie ook met Myra's "oordeel gewoon eens wat minder", maar in de praktijk lukt me dat gewoon niet. Ik merk dat ik het die mensen kwalijk neem dat het zo lang doorettert.

Prima dat jij individueel keuzes maakt die niet aan de regels voldoen. Maar ik merk zo fucking vaak in het openbaar dat afstand houden onmogelijk is. Vorige week was ik bij een voorstelling, zaal ingericht obv de reserveringen, met gegroepeerde stoelen, die je niet mocht verzetten. Gaat er een chick in de lege ruimte naast mn stoel zitten zodat ze gezellig met mijn buurvrouw en haar gezelschap kan klessebesse.... Sorry, maar zo iemand wil ik dan echt gelijk belonen met een Darwin Award, de groenhakselaar ingooien en uitrijden over het land ofzo. En alle mensen van de organisatie die het gewoon laten gebeuren ook :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_196675608
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:54 schreef Isabeau het volgende:

56 vandaag :o
Mooi kleurgebruik. Mijn vandaag 56 is knalrood en de 450 bij een vriendin in de buurt is geel.

edit: oh geel is blijknaar erger dan rood
pi_196675609
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Vanochtend kwam een collega erwtensoep ophalen voor haar man. Ze kreeg ook roggebrood mee (lust ik echt niet). Krijg ik net een foto van een genietende erwtensoepeter...met op tafel een kuipje halvarine en een flesje maggi :o
Margerine :9~
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  vrijdag 11 december 2020 @ 18:00:12 #25
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196675649
Tussen de 1 of 2, net waar ik een dorp in de buurt wel of niet raak met het selectieding...
pi_196675655
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus Isa -O- :*

Ik ben van team-o-heerlijk-we-hoeven-niet-dit-jaar-lets-get-naked wat kerst betreft, vooral omdat we dit jaar dus NIET naar het buitenland hoeven. Wat altijd leuk is, maar een hoop gedoe, voor weinig quality time. Vervolgens vonden mn ouders dan wel dat ik wel weer eens bij hen kon komen eten en dat doen we ook. Schoonouders vonden dat ook, maar dat doen we niet omdat de groep te groot werd. Levert geen gezeik op, we hebben het gepland met het als-het-kan-voorbehoud.

Helemaal eens met alles wat Candaasje zegt. Ook wmb eigen gedrag. En in theorie ook met Myra's "oordeel gewoon eens wat minder", maar in de praktijk lukt me dat gewoon niet. Ik merk dat ik het die mensen kwalijk neem dat het zo lang doorettert.

Prima dat jij individueel keuzes maakt die niet aan de regels voldoen. Maar ik merk zo fucking vaak in het openbaar dat afstand houden onmogelijk is. Vorige week was ik bij een voorstelling, zaal ingericht obv de reserveringen, met gegroepeerde stoelen, die je niet mocht verzetten. Gaat er een chick in de lege ruimte naast mn stoel zitten zodat ze gezellig met mijn buurvrouw en haar gezelschap kan klessebesse.... Sorry, maar zo iemand wil ik dan echt gelijk belonen met een Darwin Award, de groenhakselaar ingooien en uitrijden over het land ofzo. En alle mensen van de organisatie die het gewoon laten gebeuren ook :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Supermarkt vanmiddag echt stampvol. Zelden zo druk gezien. Lange rijen bij de kassa's. Er liep ook een mevrouw rond zonder mondkapje. Niemand die daar iets van zei. En in de rij bij de kassa kwam een vrouw met rollator met 3 boodschapjes er in vlak naast me staan. Type mondkapje losjes over mond alleen en ook nog eens hoesten en proesten. Ja, serieus :') Ik ben de rij weer uit gegaan om elders aan te sluiten. Want ook ik durf nooit iets te zeggen. Daarbij gaat zo'n hoestend iemand dan ook nog tegen me práten en wie weet schreeuwen, dus nog meer besmettingskans. Doei :W
pi_196675680
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:50 schreef sigme het volgende:
Chocolonoly is niet slaafvrij en niet fair.
Dat soort chocolade bestaat wel, is ook wel te koop, maar die prijzen liggen echt bóven wat de normale consument wil betalen. Ik zal ze zo even opzoeken.
Heb je een bron voor dat Chocolonely niet slaafvrij en niet fair is? Ik weet nu ook niet meer wat het nou is met ze.
pi_196675719
Even mijn ogen open, want dag in bed met geen temp, wèl keel ontsteking en stem kwijt.
“Trek je jas aan als je naar buiten gaat.”

@ISA Wat ontzettend stom en alles voor jou en voor je neef.

Wat corona en verspreiding betreft...in de regio hier: + 154, en 2 grote middelbare dicht en een dorpsschool met 2 (enige) besmette docenten.
Nu luister ik even naar de persconf. van Andrew Cuomo, gvn NY , die rekent nog 3 maanden tot zeker maart volgens Fauci en Redfield.
Dank voor de link, sigme.
  Moderator vrijdag 11 december 2020 @ 18:07:11 #29
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196675760
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:02 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Heb je een bron voor dat Chocolonely niet slaafvrij en niet fair is? Ik weet nu ook niet meer wat het nou is met ze.
Akwazi maakt reclame voor ze, dus dan is het politiek correcte reclame.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_196675809
quote:

20 Stuks binnen 2,5 kilometer. Eerst stabiel op 12 maar sinds 3 dagen loopt het hard op. Niet dat zo'n korte periode iets zegt natuurlijk.

Mensen! Ik heb goed nieuws. Mijn woonkamer is officieel schoon. Inclusief de binnenkanten van de kasten en een volledige ontrommeling *O*
Spoilers!
pi_196675838
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:48 schreef Tele6 het volgende:
Het valt mee. Wikipedia zegt dat de cacaoboter en cacaomassa traceerbaar slaafvrij zijn. En dat Tony's de slogan "op weg naar 100% slaafvrije chocolade" erop laat staan tot alle chocola ter wereld slaafvrij is.
Ze hadden er eerst 'slaafvrije chocolade' op staan, maar dat werd door een concurrent aangevochten en hebben ze moeten aanpassen ;)

Over fairtrade voor chocola: https://clearchox.com/bbc-watchdog-hekelt-fairtrade/
pi_196675904
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:02 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Oh, alle cacao gaat op 1 hoop. Daarvan is ongeveer 1% fairtrade, dus mag er van de grote hoop 1% fairtrade verkocht worden. De slaafvrije cacao gaat dus óók op de grote hoop, zeg even dat dat ook 1% is. In je chocolonely zit dan dus 99% slaafcacoa en 1%slaafvrij.

Uitzondering op die regel zijn chocolatiers die zelf cacao inkopen, verschepen en verwerken. Daar is Tony er niet een van.

Ik wil best even wat bronnen hiervan opzoeken hoor, momentje.
-edit: oh, als het goed is staat dat ook in dat rapport van bbc watchdog.

Hier even wat anders geformuleerd:
quote:
99,5% Van de chocolade die u eet is zgn slaafchocolade. Dat komt omdat slechts een half procent van de wereldproductie fairtrade gelabeld is en alles op de grote hoop gaat. Of beter: in het ruim van het schip. Het enige dat geldt is dat als een cacao-/chocoladehandelaar een ton fairtrade inkoopt, hij ook een ton als fairtrade mag verkopen. De kanalen zijn niet gescheiden, want dat is te duur. Het is een beetje als groene stroom.

https://mergenmetz.nl/blog/fairtrade-in-het-geding/
pi_196675997
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:56 schreef Sarabi het volgende:

[..]

19 hier....
252 rondom mijn adres :X

Maar goed.. wonen in verhouding ook veel meer mensen dus dat er dan meer besmettingen zijn lijkt me niet heel vreemd.

En als je bedenkt hoe vaak ik ergens kom of iemand daadwerkelijk real life spreek...

Is het risico alsnog niet onwijs groot
pi_196676011
Crisp is binnen. :9 Wel altijd weer teleurstellend hoe weinig het eigenlijk is voor het geld. :')
  Moderator vrijdag 11 december 2020 @ 18:22:56 #35
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196676029
De afgelopen week 4 binnen 2,5km.
  Moderator vrijdag 11 december 2020 @ 18:24:37 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196676070
Als ik inzoom gaat springt ie op en neer tussen 1 en 2
pi_196676078
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:21 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

252 rondom mijn adres :X

Maar goed.. wonen in verhouding ook veel meer mensen dus dat er dan meer besmettingen zijn lijkt me niet heel vreemd.
Ja daar moet je natuurlijk ook naar kijken :Y als ik een paar minuten loop sta ik tussen weilanden en zie je geen huizen
pi_196676101
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:04 schreef AnneX het volgende:
Even mijn ogen open, want dag in bed met geen temp, wèl keel ontsteking en stem kwijt.
“Trek je jas aan als je naar buiten gaat.”

@:Isa Wat ontzettend stom en alles voor jou en voor je neef.

Wat corona en verspreiding betreft...in de regio hier: + 154, en 2 grote middelbare dicht en een dorpsschool met 2 (enige) besmette docenten.
Nu luister ik even naar de persconf. van Andrew Cuomo, gvn NY , die rekent nog 3 maanden tot zeker maart volgens Fauci en Redfield.
Dank voor de link, sigme.
Ik trek tegenwoordig jas aan en schoenen als ik naar de schuur ga. En woensdag kerstboom in de hal optuigen, ook met jas aan. Voor de zekerheid.

@AnneX, volgens een econoom/epidemioloog in de usa verwachten ze daar de komende 3 maanden nog tussen de 180000 en 270000 doden -O-
pi_196676115
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:25 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja daar moet je natuurlijk ook naar kijken :Y als ik een paar minuten loop sta ik tussen weilanden en zie je geen huizen
Mja maar als je elke week met het hele dorp naar de markt zou gaan.
Loop je ook noemensomewr risico dan ik die dus eigenlijk nergens heen ga.
Boodschappen en de post wordt gebracht.

Verder zie ik enkel dochter, vriend en exschoonouders.
Waarbij de eerste nog het grootste risico voor ons alle 5 is. Want die gaat gewoon naar school uiteindelijk.
pi_196676160
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:26 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja maar als je elke week met het hele dorp naar de markt zou gaan.
Loop je ook noemensomewr risico dan ik die dus eigenlijk nergens heen ga.
Boodschappen en de post wordt gebracht.

Verder zie ik enkel dochter, vriend en exschoonouders.
Waarbij de eerste nog het grootste risico voor ons alle 5 is. Want die gaat gewoon naar school uiteindelijk.
Is ook zo :Y

Morgen zie ik mijn schoonouders, voor het eerst in maanden. Wel ook gewoon buiten omdat zij wel gewoon nog iedereen zien/alles doen.

Maar verder zie ik ook alleen mijn man (duh :+) en mijn ouders.
pi_196676205
quote:

Ik kijk van tijd tot tijd hier https://coronadashboard.r(...)itief-geteste-mensen
Gisteren over de 70 positief getest.
pi_196676225
147 binnen 2,5km hier. Toch ken ik eigenlijk nog niemand die corona heeft (gehad). Het 'dichtstbij' komt de schoonmoeder van een vriendin. :')
pi_196676239
En jeetje. Reservering om eten af te halen. Is m'n vriend in Rotterdam om het op te pikken. Is die hele zaak gewoon dicht. Echt, te irritant.
pi_196676246
Hier enkel mijn schoonzus in maart.

Ik ben heel voorzichtig.
Werewolf
pi_196676288
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:34 schreef Myraela het volgende:
En jeetje. Reservering om eten af te halen. Is m'n vriend in Rotterdam om het op te pikken. Is die hele zaak gewoon dicht. Echt, te irritant.
Nou ja zeg :(
pi_196676298
Intussen alweer een stuk of 10 vrienden/kennissen en een neef die positief getest waren. Gelukkig geen ernstig zieken. Tot nu toe.
  vrijdag 11 december 2020 @ 18:37:44 #47
63722 z80
I fink you freaky
pi_196676302
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik kijk van tijd tot tijd hier https://coronadashboard.r(...)itief-geteste-mensen
Gisteren over de 70 positief getest.
Gemeente berg en dal. Dat is het hele stuk langs de grens van Groesbeek tot/met Millingen wel 10 nieuwe besmettingen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_196676309
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:34 schreef Myraela het volgende:
Wat slecht :D
pi_196676347
Niet aan m'n eten komen, dan word ik echt bloedjechagrijnig. :') Nu heb ik natuurlijk weer het probleem dat ik nergens zin in heb maar wel pleurishonger heb.
pi_196676412
Ik denk dat veel familie en kennissen het hier in februari/maart hebben gehad maar toen werd er niet getest zoals nu.

In de straat zijn er wel een paar overleden maar kan niet zeggen dat ik die echt ken.
Verder ken ik maar 2 personen die besmet zijn geweest. De man die mijn auto altijd maakt en het nichtje van mijn man. Oja en de vader van een vriendin.
pi_196676519
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:40 schreef Myraela het volgende:
Niet aan m'n eten komen, dan word ik echt bloedjechagrijnig. :') Nu heb ik natuurlijk weer het probleem dat ik nergens zin in heb maar wel pleurishonger heb.
Herkenbaar :D

En Isa, wat shit :* al die tegenslag. Klotezooi.

Vriend gaat zo pompoensoep maken (Ik doe de afwas :P )

Nu eerst alleen even een kop thee en 'Aaah!-en' bij Nox die zich vermaakt met een doos O+

Oh en in het kader van positief nieuws; ik heb het idee dat Cas een stukje minder met zijn poot sleept. Echt goed functioneel is ie niet, maar hij zit ook niet echt in de weg :)
  vrijdag 11 december 2020 @ 18:51:32 #52
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196676567
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mooi kleurgebruik. Mijn vandaag 56 is knalrood en de 450 bij een vriendin in de buurt is geel.

edit: oh geel is blijknaar erger dan rood
Logisch kleurgebruik wel :')

En sterkte, wat een narigheid allemaal tegelijkertijd bij elkaar zeg
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196676655
Er passen maar 4 hele portobello's in en nieuwe ovalen Caribbean Blue 4,7l }:|
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 11 december 2020 @ 18:56:49 #54
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_196676658
8 binnen 2,5 km.

Wat kut Isa. :{. Sterkte!
pi_196676665
De kunstige kroketten zijn binnen. Het verpakkingsijs zorgt voor een mistige gootsteen😂
pi_196676673
160! Heuj!

Ik heb lekker gegeten. :9 Banh xeo. O+ Heb ook met een restje daikon 'Turnip cake' gemaakt waar dus geen turnip in zit. Voor de dim sum avond die ik ga hebben met mezelf binnenkort.
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 11 december 2020 @ 19:00:42 #57
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196676729
Isa :*

Ik ga naar kantoor en de sportschool. Zo af en toe naar IJmuiden. En ook als ik niet in de buurt aan de wandel ga, dan neem ik het OV. Buiten dat ben ik 1x met vier bockbiertjes wezen drinken. Op zich doe ik het netjes, maar neem wel een gecalculeerd risico. :s).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator vrijdag 11 december 2020 @ 19:01:37 #58
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196676740
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:57 schreef Kaatje1 het volgende:
De kunstige kroketten zijn binnen. Het verpakkingsijs zorgt voor een mistige gootsteen😂
Goed ventileren, is allemaal CO2
  vrijdag 11 december 2020 @ 19:03:18 #59
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196676773
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:16 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh, alle cacao gaat op 1 hoop. Daarvan is ongeveer 1% fairtrade, dus mag er van de grote hoop 1% fairtrade verkocht worden. De slaafvrije cacao gaat dus óók op de grote hoop, zeg even dat dat ook 1% is. In je chocolonely zit dan dus 99% slaafcacoa en 1%slaafvrij.

Uitzondering op die regel zijn chocolatiers die zelf cacao inkopen, verschepen en verwerken. Daar is Tony er niet een van.

Ik wil best even wat bronnen hiervan opzoeken hoor, momentje.
-edit: oh, als het goed is staat dat ook in dat rapport van bbc watchdog.

Hier even wat anders geformuleerd:
[..]

En die figuren maken mega omzetten, en amper tot geen winst

Ik vind het oprecht knap dat hun imago zo prachtig is

Asshole onderneming inmiddels, net als zovelen
  vrijdag 11 december 2020 @ 19:04:02 #60
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196676792
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:57 schreef Lonaa het volgende:
160! Heuj!

Ik heb lekker gegeten. :9 Banh xeo. O+ Heb ook met een restje daikon 'Turnip cake' gemaakt waar dus geen turnip in zit. Voor de dim sum avond die ik ga hebben met mezelf binnenkort.
Heb je receptje voor die turnip cake? Restje rettich hier én enorme voorliefde voor turnip cake :9
pi_196676819
Ok, ik ben weer blij. Ik maak zelf een burger met de vegan bacon van de Junkfood bar erbij. En die is wel oprecht goed. :9 Niet zo'n overdreven smaak.
pi_196676834
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 19:04 schreef Molo het volgende:

[..]

Heb je receptje voor die turnip cake? Restje rettich hier én enorme voorliefde voor turnip cake :9
https://www.aziatische-ingredienten.nl/turnip-cake-recept/

Dees heb ik gebruikt. Hij staat nu af te koelen. Morgen bak ik een plak om te proeven en de rest gaat in de vriezer.
  vrijdag 11 december 2020 @ 19:11:10 #63
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196676916
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 december 2020 19:06 schreef Lonaa het volgende:

[..]

https://www.aziatische-ingredienten.nl/turnip-cake-recept/

Dees heb ik gebruikt. Hij staat nu af te koelen. Morgen bak ik een plak om te proeven en de rest gaat in de vriezer.
Ah, tuurlijk, van Robin ^O^
pi_196676944
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 19:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Goed ventileren, is allemaal CO2
Mmmm nu maar in een schaal gedaan en op het balkon gezet. Maar hoe kom ik hiervan af.?
  vrijdag 11 december 2020 @ 19:17:37 #65
63722 z80
I fink you freaky
pi_196677034
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 19:12 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Mmmm nu maar in een schaal gedaan en op het balkon gezet. Maar hoe kom ik hiervan af.?
Als het droogijs is. Dan is het morgen wel weg. Wel buiten laten liggen.
pi_196677125
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 19:17 schreef z80 het volgende:

[..]

Als het droogijs is. Dan is het morgen wel weg. Wel buiten laten liggen.
Het wel aan het smelten zag ik. Een blokje op een schaaltje gelegd en dat smolt
  vrijdag 11 december 2020 @ 19:33:19 #67
3878 Vork
Manisch creatief
pi_196677318
640 :{ wat win ik?
pi_196677333
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Had jij verpakkingsijs?
Ik had vanavond de boskroket :9
pi_196677488
Onze kerstkaarten zijn al geschreven :o Inclusief persoonlijke tekst voor het merendeel van de ontvangers. Het moet niet gekker worden met me. Mijn adresboek is ook nog helemaal bijgewerkt.
Spoilers!
pi_196677489
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 19:34 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Had jij verpakkingsijs?
Ik had vanavond de boskroket :9
Ja. Vorige keer handige diepgevroren zakjes die ik nog regelmatig gebruik, nu los ijs
pi_196677504
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 19:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Onze kerstkaarten zijn al geschreven :o Inclusief persoonlijke tekst voor het merendeel van de ontvangers. Het moet niet gekker worden met me.
Hier ook en ze zitten zelfs al in de brievenbus, ongekend
  vrijdag 11 december 2020 @ 19:42:36 #72
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196677523
quote:
Onze kerstkaarten zijn al geschreven :o Inclusief persoonlijke tekst voor het merendeel van de ontvangers. Het moet niet gekker worden met me. Mijn adresboek is ook nog helemaal bijgewerkt.
Wij zijn nu ook bezig. Had er geen zin in dus weinig tekst _O-
pi_196677524
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 19:33 schreef Vork het volgende:
Oeh
pi_196677591
Wauw @Lucky_Strike en @Kaatje1 _O_

Ik ben ze nog aan het maken. Op dit moment zijn er 15 af, behalve dat ik er nog stickers met tekst op wil plakken en ik moet natuurlijk bedenken voor wie ze worden en er wat op schrijven en enveloppen beschrijven en zo. Ik heb al wel decemberzegels ^O^

Maar per kaart ben ik soms wel anderhalf uur bezig, dus er zitten al heel wat avonden in :D 4 kaarten per avond is wat ik ongeveer doe. Vanavond had ik wat makkelijkere, dus ik heb er al 3. Ik denk dat ik kaarten ga beschrijven als de 4e af is :)
  vrijdag 11 december 2020 @ 19:45:57 #75
3878 Vork
Manisch creatief
pi_196677602
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 19:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Oeh
Ik wil geen oeh.

Maar ik ben al tijden niet meer buiten de stadsgrenzen geweest, dus geen paniek, voorlopig kom ik het niet met jullie delen.
pi_196677619
Ach Isa, :*
pi_196677731
quote:
Goed bezig.

Ik kom nooit verder dan onze namen :') maar goed de kaarten zelf zijn wel gemaakt door mij
  vrijdag 11 december 2020 @ 19:53:56 #78
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_196677784
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 19:33 schreef Vork het volgende:
Corona. Als je niet uitkijkt.
pi_196677834
ik ben al heel erg blij dat mijn ouders het aandurven om op onze jongens te passen terwijl we verhuizen. Dat maakt ons leven zoveel makkelijker....
  vrijdag 11 december 2020 @ 19:58:44 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196677899
Ik ben extreem verbaasd dat er nog mensen zijn die aan kerstkaarten doen joh :D
pi_196677935
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 december 2020 19:58 schreef Molo het volgende:
Ik ben extreem verbaasd dat er nog mensen zijn die aan kerstkaarten doen joh :D
Leuk juist. Wel ieder jaar minder maar het blijft leuk
pi_196677982
ik denk elk jaar dat het leuk zou zijn om kerstkaarten te versturen, maar het is lang geleden dat ik het gedaan heb. Dit jaar met de verhuizing heb ik niet eens gedacht dat het wel leuk zou zijn...
pi_196678009
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:02 schreef Jagärtrut het volgende:
ik denk elk jaar dat het leuk zou zijn om kerstkaarten te versturen, maar het is lang geleden dat ik het gedaan heb. Dit jaar met de verhuizing heb ik niet eens gedacht dat het wel leuk zou zijn...
Stuur je verhuiskaarten?
pi_196678048
Ik deed er altijd aan, vind het leuk ze te ontvangen maar het is zo duur geworden.
Nu dus alleen kaartjes naar directe familie en dat is het wel.

Ik zag net op de familie app de vraag verschijnen wie welk gerecht maakt met kerst. Ik. Wil. Niet.
Ik ben enigszins verbaasd dat ze het door laten gaan. Morgen maar eens bellen om me af te melden.
pi_196678052
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Stuur je verhuiskaarten?
Nee, helaas. Een mailtje, misschien...
pi_196678086
ik kan het me bijna niet meer voorstellen hoe het is om met andere mensen af te spreken.

Ik was vandaag voor het eerst sinds tijden op kantoor. 3 man fysiek aanwezig, 35 man digitaal voor een vergadering. Na die tijd nog even zitten praten, en ik realiseerde me hoe fijn het voelde om een fysiek gesprek te hebben met iemand anders dan de duutser. Dat was echt al heel lang geleden...
  vrijdag 11 december 2020 @ 20:07:10 #87
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196678119
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:05 schreef Jagärtrut het volgende:
ik kan het me bijna niet meer voorstellen hoe het is om met andere mensen af te spreken.

Ik was vandaag voor het eerst sinds tijden op kantoor. 3 man fysiek aanwezig, 35 man digitaal voor een vergadering. Na die tijd nog even zitten praten, en ik realiseerde me hoe fijn het voelde om een fysiek gesprek te hebben met iemand anders dan de duutser. Dat was echt al heel lang geleden...
Heeft jouw oudste ook geen speelafspraakjes?
pi_196678131
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik deed er altijd aan, vind het leuk ze te ontvangen maar het is zo duur geworden.

Ik zag net op de familie app de vraag verschijnen wie welk gerecht maakt met kerst. Ik. Wil. Niet.
Ik ben enigszins verbaasd dat ze het door laten gaan. Morgen maar eens bellen om me af te melden.
Ik koop bij action altijd een pakket enveloppen en correspondentiekaarten, maak een foto (of gebruik er een die ik al genaakt heb), laat die tig keer afdrukken, plak m op de kaart en klaar
pi_196678142
En er is er altijd eentje die mekkert dat ze de link voor de virtuele borrel niet kan vinden... gisteren gemaild (want ik weet dat de meesten het kwijtraken als ik dat eerder doe) en ze staat er gewoon bij }:|
pi_196678155
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:07 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik koop bij action altijd een pakket enveloppen en correspondentiekaarten, maak een foto (of gebruik er een die ik al genaakt heb), laat die tig keer afdrukken, plak m op de kaart en klaar
Goedkope kerstkaarten vinden is het probleem niet. Het zijn de postzegels.
  vrijdag 11 december 2020 @ 20:10:23 #91
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196678187
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

De zegels worden steeds duurder ja.
Kaartjes onlangs bij de kringloop kunnen scoren *O* 2 pakjes nog in verpakking _O-
pi_196678188
Postzegels zijn duur ja
Werewolf
pi_196678203
Kerst zal in beperkte kring zijn. Ik zit in de bubbel van mijn ouders.
Werewolf
pi_196678303
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:08 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Goedkope kerstkaarten vinden is het probleem niet. Het zijn de postzegels.
Postbodes moeten ook betaald worden
pi_196678387
Online thuiswerkend kantoortje spelen begint in ons team te kraken.
Er zijn wat fricties (joh!), en nu is er door collega A geklaagd over collega B, bij een manager. Dat is geen oplossingsgerichte manager ( :') ), dus die escaleerde de boel en trok die collega weg uit ons team. Daarna kwam Hoger Management bij een beperkt(!) setje teamleden info halen over B, maar ze mochten geen vragen stellen(!) en het niet met anderen bespreken(!). Ok, dat was weird. Maar B overleefde en A is pleite.

Komt gister B in de feestelijke online bijeenkomst voor de geslaagde productiegang van dat programma van ons melden dat 'ie na 5 minuten weg moet, want moet weer opdraven bij directeur want er heeft nu iemand anoniem geklaagd over B.
  vrijdag 11 december 2020 @ 20:24:26 #96
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196678485
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:19 schreef sigme het volgende:
Er zijn wat fricties (joh!), en nu is er door collega A geklaagd over collega B, bij een manager. Dat is geen oplossingsgerichte manager ( :') ), dus die escaleerde de boel en trok die collega weg uit ons team. Daarna kwam Hoger Management bij een beperkt(!) setje teamleden info halen over B, maar ze mochten geen vragen stellen(!) en het niet met anderen bespreken(!). Ok, dat was weird. Maar B overleefde en A is pleite.

Komt gister B in de feestelijke online bijeenkomst voor de geslaagde productiegang van dat programma van ons melden dat 'ie na 5 minuten weg moet, want moet weer opdraven bij directeur want er heeft nu iemand anoniem geklaagd over B.
Maar nu de hamvraag... Was dit offline wél goed gegaan qua aanpak met deze mensen?
  Moderator vrijdag 11 december 2020 @ 20:30:25 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196678590
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:19 schreef sigme het volgende:

Goed verhaal wel. :P
pi_196678608
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Maar nu de hamvraag... Was dit offline wél goed gegaan qua aanpak met deze mensen?
Niet per se. Maar dan hadden de mensen die nu geëscaleerd hebben, veel beter de steun en stemming bij collega's kunnen peilen. Wat waarschijnlijk in een minder hotseknots vertrek had geresulteerd. En de kritiek op B had dan ook persoonlijker en minder schadelijk met hem besproken kunnen worden.

Ongeveer anderhalf jaar geleden hebben we offline ook een teamexplosie gehad, dus IRL wil dat ook prima. Dat werd toen een gruwelijke dagvullende sessie aan gewijd waarin het team tot inkeer had moeten komen ofzo. Dat liep niet geheel naar wens af :').

Per saldo heeft ons team inmiddels een slechte naam en willen er dus geen internen heen.
pi_196678691
De kantoorverhalen zijn vermakelijk en triest.
Afbraak van mensen, door karakters die ervoor hebben doorgeleerd, zou ik verwachten.

Inmiddels in de fase van ‘blafhoesten’ beland. Zorgen dat het geen rauwe keel wordt.
Enne...de cijfers via de site die sigme linkte, lijken te overtuigen, dat de Kerst for two zal zijn. Schoonzus heeft dan 1 staar ingreep achter de rug en 2 weken later het andere oog. En die wordt best nerveus van mensen over de vloer, laat staan met een pas geopereerd oog en nazorg.
  vrijdag 11 december 2020 @ 20:35:16 #100
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196678694
Ik mis de wolven en maagden in het verhaal :@
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_196678765
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:35 schreef AnneX het volgende:
De kantoorverhalen zijn vermakelijk en triest.
Afbraak van mensen, door karakters die ervoor hebben doorgeleerd, zou ik verwachten.

Inmiddels in de fase van ‘blafhoesten’ beland. Zorgen dat het geen rauwe keel wordt.
Enne...de cijfers via de site die sigme linkte, lijken te overtuigen, dat de Kerst for two zal zijn. Schoonzus heeft dan 1 staar ingreep achter de rug en 2 weken later het andere oog. En die wordt best nerveus van mensen over de vloer.

Ga je laten testen? Met je hoest?
Het klinkt iig helemaal niet fijn. :*
pi_196678782
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:38 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ga je laten testen? Met je hoest?
Eh, neuh. Vandaag gewoon belabberd en strontverkouden, want tig keer buiten zónder jas.
pi_196678943
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:07 schreef Molo het volgende:

[..]

Heeft jouw oudste ook geen speelafspraakjes?
Nope, Daar heeft hij helemaal geen behoefte aan. En met huidige Belgische regelgeving zou het ook echt niet kunnen dat ik dan ergens zou blijven hangen om te kletsen. Plus, met het overgrote deel van ouders op zijn school kan ik toch niet communiceren...
pi_196678994
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:39 schreef AnneX het volgende:

[..]

Eh, neuh. Vandaag gewoon belabberd en strontverkouden, want tig keer buiten zónder jas.
Maar van een paar keer buiten zonder jas wordt je toch niet echt belabberd?
Beetje snotteren/keelpijn misschien.
Maar goed als je verder niemand ziet maakt het ook niet veel verschil.
pi_196679033
Ok, we hebben een maagd. Schikkerig en lichtgeraakt :'). En een onbehouwen boer die het op raadselachtige wijze tot kasteelheer geschopt heeft. Maagd, lid van het nonnengenoodschap, vind dat kasteelheer een hork is, en heeft haar nood geklaagd bij de bisschop. Bisschop aait haar over d'r bolletje en plaatst haar over naar een ander klooster.

Bisschop, altijd in voor een vette rel, zeker omdat hij de implosie van de vorige maagd (een geharnaste maagd, waarvan niemand denkt dat ze maagd was) nog vers in het geheugen heeft. Ok, bisschop dus, die liep naar de lokale koning en brieste dat Kasteelheer terug naar z'n varrekens mot worden geschopt.

Koning weet van hoed noch rand, heeft geen idee of bisschop een punt heeft een stuurt een paar duiven naar lakeien in het kasteel waarin hij eist dat ze direct antwoorden op de vraag of kasteelhereboer een lul is, zonder nadere context en met een dreigement dat ze het niet mogen doorverklappen.

De lakeien begrijpen de vraag niet echt, snappen wel dat er ergens stront aan de knikker is en houden zich wat op de vlakte. Ze hebben sowieso niet echt problemen met de kasteelheer (of eigenlijk: andere kasteelheren zijn ook geen pretje).

Koning besluit dat maagd vermoedelijk wat schrikachtig van aard is en dat het beslkuit van bisschop op haar over te plaatsten een wijs besluit is, doet alsof het zijn besluit is en stuurt kasteelheer een reprimande voor het op de kast jagen van maagden en daarmee is de kous af.

Totdat een geheimzinnige brief de koning bereikt. Daarin staat dat er heus wel wat mankeert aan die kasteelheer! We noemen geen man en paard maar..... Nu is de koning verward. Heeft hij misschien geblunderd? Heeft hij misschien een maagd geofferd op het altaar van een waanzinnige boer? Hij stuurt een brief op poten naar de kasteelheer over wangedrag en verantwoordelijkheid en transparantie en boetedoening. De koningsbrief wordt aan de kasteelheer overhandigd op het moment dat deze net een belangrijk feest aan het openen is. Kasteelheer opent brief, valt sidderend op z'n knieën en stamelt nog net iets naar z'n getrouwen en rent lijkbleek weg...
pi_196679231
quote:
Kou heeft toch niets te maken met ziek worden?
  vrijdag 11 december 2020 @ 21:12:44 #107
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196679584
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Niet per se. Maar dan hadden de mensen die nu geëscaleerd hebben, veel beter de steun en stemming bij collega's kunnen peilen. Wat waarschijnlijk in een minder hotseknots vertrek had geresulteerd. En de kritiek op B had dan ook persoonlijker en minder schadelijk met hem besproken kunnen worden.

Ongeveer anderhalf jaar geleden hebben we offline ook een teamexplosie gehad, dus IRL wil dat ook prima. Dat werd toen een gruwelijke dagvullende sessie aan gewijd waarin het team tot inkeer had moeten komen ofzo. Dat liep niet geheel naar wens af :').

Per saldo heeft ons team inmiddels een slechte naam en willen er dus geen internen heen.
Klinkt als uhmmm, interessant :+

Maar, zit je met allemaal externen nu dan? Is het dan niet juist goed om even lekker op te schudden en wat vernieuwing in te brengen in dat team?
Niet jij dus, maar management :P
pi_196679614
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 21:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Klinkt als uhmmm, interessant :+

Maar, zit je met allemaal externen nu dan? Is het dan niet juist goed om even lekker op te schudden en wat vernieuwing in te brengen in dat team?
Niet jij dus, maar management :P
Hallo Molo! O+
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  vrijdag 11 december 2020 @ 21:14:03 #109
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196679616
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:47 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nope, Daar heeft hij helemaal geen behoefte aan. En met huidige Belgische regelgeving zou het ook echt niet kunnen dat ik dan ergens zou blijven hangen om te kletsen. Plus, met het overgrote deel van ouders op zijn school kan ik toch niet communiceren...
Oh dat is wel jammer
  vrijdag 11 december 2020 @ 21:17:04 #110
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196679680
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 december 2020 21:13 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Hallo Molo! O+
Wat

De

Fak

!!!!!

Haiiiii _O_ *O* _O_
  vrijdag 11 december 2020 @ 21:18:48 #111
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_196679714
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 december 2020 21:13 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Hallo Molo! O+
Whoah :o
Obli :o
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_196680111
Hello darlings! :W O+ O+
  vrijdag 11 december 2020 @ 21:41:06 #113
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196680113
En toen werd het stil?
  vrijdag 11 december 2020 @ 21:41:18 #114
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196680120
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 december 2020 21:41 schreef Oblivion het volgende:
Hello darlings! :W O+ O+
Oow toch niet :)
pi_196680149
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 21:41 schreef fietsie het volgende:

[..]

Oow toch niet :)
sorry! Wilde het topic niet stil laten vallen... :Y)
  vrijdag 11 december 2020 @ 21:43:22 #116
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196680162
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2020 21:42 schreef Oblivion het volgende:

[..]

sorry! Wilde het topic niet stil laten vallen... :Y)
Molo ligt naast dr stoel, en Muck zit denk met dr onderkaak nog omlaag ofzo....
pi_196680179
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Ze hadden er eerst 'slaafvrije chocolade' op staan, maar dat werd door een concurrent aangevochten en hebben ze moeten aanpassen ;)

Over fairtrade voor chocola: https://clearchox.com/bbc-watchdog-hekelt-fairtrade/
Dit is al sinds het begin aangepast jaren geleden. Maar ik ben al heel lang geen liefhebber. Te brave onduidelijke smaken. Wat heb je aan minder dan 5% vulling.

Jezus, klote @Isabeau :{
Misschien wil je ooit kwijt waarom de 24e niet doorgaat. Gecondoleerd met je oom en veel sterkte ;(
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_196680184
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 21:43 schreef fietsie het volgende:

[..]

:o :o *)
  vrijdag 11 december 2020 @ 21:47:58 #119
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196680263
Ik hoop voor je dat ze snel weer hersteld zijn
pi_196680290
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 21:47 schreef fietsie het volgende:
Ze zijn wel verdacht stil ja :D

Hoi @Oblivion
pi_196680323
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 21:47 schreef fietsie het volgende:
Want anders? ~O>
  vrijdag 11 december 2020 @ 21:51:10 #122
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196680325
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 21:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Hoi @:Oblivion
Ja Molo valt niet zo snel stil normaal... Daar heb je normaal toch wel een cementtruck en wapeningsstaal voor nodig om die te dempen :P
pi_196680330
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 21:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Hoi @:Oblivion
Hoi @Kaatje1
pi_196680340
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 21:51 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ja Molo valt niet zo snel stil normaal... Daar heb je normaal toch wel een cementtruck en wapeningsstaal voor nodig om die te dempen :P
Ze komt zo weer boven water, let maar op!
pi_196680376
quote:

[..]

hallo @ AnneX :W

Hoe is het met jou?
  vrijdag 11 december 2020 @ 22:04:00 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196680498
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2020 21:51 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Ze komt zo weer boven water, let maar op!
Check!

Inmiddels bier erbij gepakt *)
pi_196680508
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 22:04 schreef Molo het volgende:

[..]

Check!

Inmiddels bier erbij gepakt *)
See told you so! Some things never change!
  vrijdag 11 december 2020 @ 22:07:42 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196680542
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 december 2020 22:04 schreef Oblivion het volgende:

[..]

See told you so! Some things never change!
Same shit different daydecade :+
pi_196680580
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 22:07 schreef Molo het volgende:

[..]

Same shit different daydecade :+
8-) 8-) ~O>
pi_196680593
Nu nog dat vallende poppetje!!

Weet iemand van jullie een poppetje, het is een gifje dus een heel mannetje dat heel hard lacht, dubbel vouwt en dan valt van het lachen....long long time ago... :D
  vrijdag 11 december 2020 @ 22:12:47 #131
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196680595
Ik zit al de hele dag hiermee in mijn hoofd :')

Tijd voor meer bier, dat snappen jullie
  vrijdag 11 december 2020 @ 22:15:21 #132
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196680622
quote:
4s.gif Op vrijdag 11 december 2020 22:12 schreef Oblivion het volgende:
Nu nog dat vallende poppetje!!

Weet iemand van jullie een poppetje, het is een gifje dus een heel mannetje dat heel hard lacht, dubbel vouwt en dan valt van het lachen....long long time ago... :D
Zat te denken en zoeken, is het deze?

pi_196680633
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 22:12 schreef Molo het volgende:
Ik zit al de hele dag hiermee in mijn hoofd :')

Tijd voor meer bier, dat snappen jullie
Als ik daarop druk dan krijg ik een mooi wit vlak... ;(
pi_196680645
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 22:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Zat te denken en zoeken, is het deze?

[ afbeelding ]
Nee, het is echt een mannetje, geen smilie.

Hij dondert echt om van het lachen, als je 'm ziet dan lach jezelf ook.
  vrijdag 11 december 2020 @ 22:17:55 #135
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196680665
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 december 2020 22:16 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Als ik daarop druk dan krijg ik een mooi wit vlak... ;(
Kinderen voor kinderen - Pasapas

Je kúnt het googlen, maar geen aanrader, want oorwurm :+
  vrijdag 11 december 2020 @ 22:18:33 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196680678
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2020 22:16 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Nee, het is echt een mannetje, geen smilie.

Hij dondert echt om van het lachen, als je 'm ziet dan lach jezelf ook.
Helaasch

Misschien een andere oude garde :+
  vrijdag 11 december 2020 @ 22:19:04 #137
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196680689
Viggo Mortensen trouwens met die baard van 'm _O_ :9

Goed

Ik ga offline, fijne avond allen!
  vrijdag 11 december 2020 @ 22:20:31 #138
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196680709
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 22:19 schreef Molo het volgende:

Goed

:W
pi_196680716
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 22:19 schreef Molo het volgende:

Goed

Doeg meis, fijne avond! :W
  vrijdag 11 december 2020 @ 22:43:45 #140
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_196681062
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 21:43 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ja, ik ben blij dat ik een mondkapje op had, anders had ie in de trein gelegen :P
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_196681209
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:51 schreef sigme het volgende:
Ok, we hebben een maagd. Schikkerig en lichtgeraakt :'). En een onbehouwen boer die het op raadselachtige wijze tot kasteelheer geschopt heeft. Maagd, lid van het nonnengenoodschap, vind dat kasteelheer een hork is, en heeft haar nood geklaagd bij de bisschop. Bisschop aait haar over d'r bolletje en plaatst haar over naar een ander klooster.

Bisschop, altijd in voor een vette rel, zeker omdat hij de implosie van de vorige maagd (een geharnaste maagd, waarvan niemand denkt dat ze maagd was) nog vers in het geheugen heeft. Ok, bisschop dus, die liep naar de lokale koning en brieste dat Kasteelheer terug naar z'n varrekens mot worden geschopt.

Koning weet van hoed noch rand, heeft geen idee of bisschop een punt heeft een stuurt een paar duiven naar lakeien in het kasteel waarin hij eist dat ze direct antwoorden op de vraag of kasteelhereboer een lul is, zonder nadere context en met een dreigement dat ze het niet mogen doorverklappen.

De lakeien begrijpen de vraag niet echt, snappen wel dat er ergens stront aan de knikker is en houden zich wat op de vlakte. Ze hebben sowieso niet echt problemen met de kasteelheer (of eigenlijk: andere kasteelheren zijn ook geen pretje).

Koning besluit dat maagd vermoedelijk wat schrikachtig van aard is en dat het beslkuit van bisschop op haar over te plaatsten een wijs besluit is, doet alsof het zijn besluit is en stuurt kasteelheer een reprimande voor het op de kast jagen van maagden en daarmee is de kous af.

Totdat een geheimzinnige brief de koning bereikt. Daarin staat dat er heus wel wat mankeert aan die kasteelheer! We noemen geen man en paard maar..... Nu is de koning verward. Heeft hij misschien geblunderd? Heeft hij misschien een maagd geofferd op het altaar van een waanzinnige boer? Hij stuurt een brief op poten naar de kasteelheer over wangedrag en verantwoordelijkheid en transparantie en boetedoening. De koningsbrief wordt aan de kasteelheer overhandigd op het moment dat deze net een belangrijk feest aan het openen is. Kasteelheer opent brief, valt sidderend op z'n knieën en stamelt nog net iets naar z'n getrouwen en rent lijkbleek weg...
_O_ meer sigmewerkverhalen! Was een mooi verhaaltje voor het slapengaan. Slaap ze allemaal!
pi_196681312
Ondertussen ik net dit: https://kro-ncrv.nl/veelg(...)te-online-kerstdiner

Grappig concept.. en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat dat dan voor diner is.
pi_196681445
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 22:57 schreef Uhmmpie het volgende:
Ondertussen ik net dit: https://kro-ncrv.nl/veelg(...)te-online-kerstdiner

Grappig concept.. en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat dat dan voor diner is.
Wat een leuk idee. Resto Vanharte ken ik wel, tenminste hier in Arnhem caterden ze vaak bij vluchtelingen activiteiten. Prima eten
pi_196681678
quote:

[..]

Als je de komende 10 dagen geen mensen gaat zien is het niet nodig je te laten testen.
Hebben jij of je man nog afspraken (of boodschappen) buiten de deur... waaaaarom laat je je in deze tijden dan niet testen? Dat je zeker weet wat het is, en wat het vooral niet is.

Vanavond bijklets via Zoom met het koor gehad. Eentje is een week naar haar LATrelatie gegaan omdat haar twee zonen besmet waren. Ander lid is zelf besmet. En die waren niet eens snotverkouden...
pi_196681699
Sigmewerkverhalen _O_

Weet je zeker dat je niet voor een soapserie werkt of zo? :P
pi_196682432
Waar zijn de posts gebleven? Slaap rustig verder Obli! Of je kijkt even naar boven...

Sorry! :X :@ _O-

[ Bericht 87% gewijzigd door Oblivion op 12-12-2020 00:18:23 (dumbo move) ]
pi_196684216
Mogge.
Weekend
c_/
  zaterdag 12 december 2020 @ 06:26:07 #148
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196684249
Morguh, mijn weekend uitslasp is stuk -O- alhoewel, toch weer een uur langer geslapen dsn normaal
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 december 2020 @ 07:31:44 #149
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196684538
Morning. Heerlijk wandelweer. Zo richting Kolhorn voor 22km naar Obdam. w/
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_196684564
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 06:26 schreef Barreltje het volgende:
Morguh, mijn weekend uitslasp is stuk -O- alhoewel, toch weer een uur langer geslapen dsn normaal
Krijgen jullie langzamerhand een ritme in leven, werken en reizen hier en daar?

Vanmiddag half vijf een test, voor wie het weten wil.

@Oblivion ...ikdacht dat ik vannacht de vraag postte: de foto’s zijn stuk in je k&w topic van lang lang geleden.
Jij was toch degene, die een geweldige Engelse country schoorsteenmantel had gemetseld?!
pi_196684608
Sigme O+ op zich nog goed herkenbaar ook.
pi_196684625
Voel je jezelf vandaag alweer wat minder belabberd, Annex?
pi_196684670
Dochters playmobil tafereel is weer en schitterende weergave van hoe het gaat in nl op het moment.

Grote bijeenkomst van mensen met kindertjes.
Soort van kinderdagverblijf maar dan omdat het er heel leuk is.
Deels buiten... want dat is beter coronatechnisch.
Groot hek er omheen voor de kindjes.
Balie buiten want dan hoef je niet binnen te wachten voor je naar binnen mag.
Iedereen netjes in de rij op gepaste afstand.

Eenmaal binnen zie je dus iedereen gewoon in groepjes bij elkaar staan.

So far.. de worldview van mijn 13-jarige :)
pi_196684753
Ik wilde nog even mijn middelvinger opsteken naar Molo. :{w
Passapas. Pffff. :(
pi_196684800
Wakker. Koffie. Geen planning. Lastig.
pi_196684936
Lekker geslapen. O+ Zouden vandaag de deuren in de gang gaan schilderen, maar daar wachten we toch nog maar een dagje mee omdat er vanavond vriendinnen komen gourmetten. Wel naar de bouwmarkt om een grote plank te halen.

Ik had het plan om op de eettafel een hele lang plank iets verhoogd neer te leggen. Dan kan ik daaronder guirlande proppen en daarop gewoon de bakjes eten zetten. En dan ziet de tafel er tijdens het kerstdiner toch nog gezellig uit. Want anders is het met zo'n rijsttafel altijd zo sfeerloos.
  zaterdag 12 december 2020 @ 09:18:22 #158
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196685024
Wij gaan ern kerstboom kopen en vanavond trafotionerl uit eten..ben benieuwd naar de lokale kerst lekkernijen ^O^
pi_196685112
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 07:31 schreef borisz het volgende:
Wow goed bezig zeg! Hopelijk blijft het goed weer. Hier als t goed is vanaf 12u alleen maar regen. Waarschijnlijk vandaag niet wandelen en morgen wel. Dan blijft t ook droog als t goed is.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_196685165
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 08:16 schreef Isabeau het volgende:
Ik moet altijd grinniken aan de herinnering aan een klasgenootje van mijn zoon die tijdens het jaarlijks Zomeravondconcert vol trots de 'Pastapas' opvoerde O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196685186
Het jongmens zit bij de kapper. Daarna nog snel een rondje gericht winkelen voor de laatste kerstcadeaus en dan na de lunch noordwaarts voor pakjesavond :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196685325
Lief onverwacht vrij. Planning in de war. Ga dan maar de boodschappen vandaag doen want de auto is er dus.
pi_196685456
Wakker, gelopen, badkamervloer gepoetst, gedoucht, ontbeten. Na 2 dagen wijn enzo met bubbelvriendin (covid&cava bubbel) ben ik vandaag weer boven water :7 Zo ff de stad in, boodschappen, enzovoort. Misschien een digitale kerstgroet opnemen voor familie, die heb ik nu al heel lang niet gezien. Straks hier maar eens wat bijlezen, al zag ik in de gauwigheid een verhaal over een koning en een leuk tafelidee van @Myraela. En @Clubsoda veel plezier!
pi_196685496
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 09:00 schreef Myraela het volgende:
Lekker geslapen. O+ Zouden vandaag de deuren in de gang gaan schilderen, maar daar wachten we toch nog maar een dagje mee omdat er vanavond vriendinnen komen gourmetten. Wel naar de bouwmarkt om een grote plank te halen.

Ik had het plan om op de eettafel een hele lang plank iets verhoogd neer te leggen. Dan kan ik daaronder guirlande proppen en daarop gewoon de bakjes eten zetten. En dan ziet de tafel er tijdens het kerstdiner toch nog gezellig uit. Want anders is het met zo'n rijsttafel altijd zo sfeerloos.
Voor iets extra’s nog, kan je ook wat (koelkast)dozen inpakken in kerstpapier (in dezelfde kleur als de guirlandes en die omgekeerd op tafel zetten met wat bakjes erop
pi_196685720
Mogguh :O Lang getwijfeld vanmorgen maar uiteindelijk toch richting Zeeland voor wat fotografie en ontspanning :9 O+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_196685756
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 07:47 schreef Myraela het volgende:
Voel je jezelf vandaag alweer wat minder belabberd, Annex?
Het komt los...snotterde snotter...schraapschraap. Slikt nog 2 mollen.

Goed idee van de plank op tafel.
pi_196685780
En weer een bekende besmet (risicogroep). Na twee weken nog flink ziek, geplande operatie met lange wachtlijst moet uitgesteld... pff. Net dus het kerstdiner afgebeld. Familie snapte het wel, we gaan kijken hoe we het met de surprises doen. Want daar wil ik wel even voor langs komen. Desnoods met medisch mondmasker, als de cijfers over twee weken nog ellendiger zijn.

Denk dat ik maar een leuke kerstbox ga bestellen.
pi_196685799
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:39 schreef PdeHoog het volgende:
Mogguh :O Lang getwijfeld vanmorgen maar uiteindelijk toch richting Zeeland voor wat fotografie en ontspanning :9 O+
Met de mist spelen? :)
pi_196685911
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
En weer een bekende besmet (risicogroep). Na twee weken nog flink ziek, geplande operatie met lange wachtlijst moet uitgesteld... pff. Net dus het kerstdiner afgebeld. Familie snapte het wel, we gaan kijken hoe we het met de surprises doen. Want daar wil ik wel even voor langs komen. Desnoods met medisch mondmasker, als de cijfers over twee weken nog ellendiger zijn.

Denk dat ik maar een leuke kerstbox ga bestellen.
Verstandig, klote maar verstandig
pi_196686038
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:55 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Verstandig, klote maar verstandig
Nog verstandiger zou zijn als we het helemaal afblazen maar dat kan ik niet voor hen bepalen -O-
pi_196686094
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Nog verstandiger zou zijn als we het helemaal afblazen maar dat kan ik niet voor hen bepalen -O-
Nee, maar dat komt misschien nog wel. Broer en schoonzus hebben het nu ook afgeblazen, zus en ik waren al niets van plan, maar daar moest het nog even landen. Maar moeder van schzus zit nu met het hele verzorgingshuis in quarantaine. We hebben nu bedacht dat we volgend jaar het laatste deel van de erfenis van onze ouders met z’n allen in 1x gaan verbrassen 😉
pi_196686098

Koffie op bed. Poes op bed. Om de een of andere reden slechte pop uit de keuken. Ik heb veel vragen. Niet genoeg om op te staan.
pi_196686150
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:08 schreef DancingPhoebe het volgende:

Koffie op bed. Poes op bed. Om de een of andere reden slechte pop uit de keuken. Ik heb veel vragen. Niet genoeg om op te staan.
App hem.
Spoilers!
pi_196686162
Oeh, boterhammen met kaas en appelstroop op bed. Het leven is goed.
pi_196686171
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

App hem.
Dat vermijd ik doorgaans omdat dat leidt tot praten :')
pi_196686223
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:08 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nee, maar dat komt misschien nog wel. Broer en schoonzus hebben het nu ook afgeblazen, zus en ik waren al niets van plan, maar daar moest het nog even landen. Maar moeder van schzus zit nu met het hele verzorgingshuis in quarantaine. We hebben nu bedacht dat we volgend jaar het laatste deel van de erfenis van onze ouders met z’n allen in 1x gaan verbrassen 😉
Goed plan O+

Ik ben meteen gaan googlen op boxen en de eerste hit vond ik al dikke prima.
https://restaurantflavours.nl/kerstvoorthuis/
5 gangen besteld, kan ik evt nog verdelen over twee dagen :9
Anders wordt het zo’n gehaast met op eerste kerstdag de ochtend werken en ergens op die dag surprise. En tweede kerstdag de avond werken.
pi_196686235
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:13 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Praten voor 12 uur :r
pi_196686291
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:16 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Goed plan O+

Ik ben meteen gaan googlen op boxen en de eerste hit vond ik al dikke prima.
https://restaurantflavours.nl/kerstvoorthuis/
5 gangen besteld, kan ik evt nog verdelen over twee dagen :9
Anders wordt het zo’n gehaast met op eerste kerstdag de ochtend werken en ergens op die dag surprise. En tweede kerstdag de avond werken.
Ik heb voor eerste kerstdag de box van Konijnenvoer (veganistisch) en de tweede zal een krokettendag worden 🤣
pi_196686317
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:13 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Mja, te groot risico dan. Het werkt hier prima doorgaans.
Spoilers!
pi_196686353
Ik heb net kroketten besteld: rendang, bospaddenstoel, stilton en alisia (Zwitserse kaas). Dat zijn twee bekende en twee onbekende smaken. Ik heb ook de boer met de fijne frietaardappels gemaild wanneer hun winkeltje open is voor de feestdagen. Ik vind tegen die tijd ook wel een tomaat in de koelkast ofzo. Het krokettenmaal is rond zo.
Spoilers!
pi_196686363
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:17 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Praten voor 12 uur :r
:r

Kwebbelen met de kat voor 12 uur
:Y

Ik zit mezelf natuurlijk veelsteveel op te hypen, maar als ze in 2021 niet de stap naar op schoot waagt zou het me eeeernstig verbazen O+
pi_196686396
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net kroketten besteld: rendang, bospaddenstoel, stilton en alisia (Zwitserse kaas). Dat zijn twee bekende en twee onbekende smaken. Ik heb ook de boer met de fijne frietaardappels gemaild wanneer hun winkeltje open is voor de feestdagen. Ik vind tegen die tijd ook wel een tomaat in de koelkast ofzo. Het krokettenmaal is rond zo.
Ik zag bij AH dat ze ook steak tartare hadden, die bestel ik voor oudejaarsavond
pi_196686459
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Eerste twee :9 , laatste twee... :P
Mijn ouders hebben de Alisia ook. Volgens mij nog niet geproefd.

Het zou best lollig zijn als we met zijn drietjes (en wie nog meer wil) op tweede kerstdag een krokettendag doen.
pi_196686466
Heeft iemand hier toevallig een geniaal nasi goreng recept? Ik kom allemaal recepten tegen met hele zakken wokgroenten etc. Ik wil juist een redelijk pure gebakken rijst want ik maak al zat bijgerechten met groente.
pi_196686488
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:24 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik zit mezelf natuurlijk veelsteveel op te hypen, maar als ze in 2021 niet de stap naar op schoot waagt zou het me eeeernstig verbazen O+
Kwebbelen met de kat dag en nacht _O_

Ik had net de kittens op bed. Eentje zat lekker op mijn dekbed te spelen. Dacht ik.
O nee, eronder. Dacht ik.

Beest was erin gekropen en wurmde gezellig rond bij mijn hoofdeind _O- Werd besprongen door de familie, af en toe dook er een hoofd- of pootvormige bult op... hij vond het best prima in zijn grot.

Duimen voor de 2021 stap! Kater klom als kitten op schoot, heeft het daarna jaren niet gedaan en inmiddels hebben we dagelijks wel weer onze momenten.
pi_196686557
Ik ben benieuwd wanneer de extra maatregelen gaan komen (want voor m'n gevoel is het geen of, maar wanneer). En of de groepsgrootte verder wordt ingeperkt.

Volgend weekend staat nu op de planning dat m'n ouders en broer+vriendin komen eten voor mijn verjaardag (aan 2.6m lange tafel en met ramen open) en de 30e vieren we in zelfde samenstelling kerst bij m'n ouders. Zou jammer zijn als dat niet door kan gaan. Misschien dat als er op kerstdagen wel uitzondering gemaakt wordt het dan toch nog naar kerst ipv de 30e verschoven kan worden..

Hoop dat in elk geval één van de twee door kan gaan. Alleen zitten op m'n verjaardag én met alle kerstdagen en oud&nieuw zie ik best wel een beetje tegenop..
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:35:44 #187
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196686568
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 08:16 schreef Isabeau het volgende:
Met de heel klas

*O* *O* *O*
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:36:48 #188
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196686595
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 09:42 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik moet altijd grinniken aan de herinnering aan een klasgenootje van mijn zoon die tijdens het jaarlijks Zomeravondconcert vol trots de 'Pastapas' opvoerde O+
Goeie mental image dit O+
pi_196686604
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:24 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik met Nika ook. Voor haar is mijn thuiszijn heel goed gebleken. Ze komt speeltjes brengen, “praat” wanneer ik in de keuken ben (dan moet ik brokjes op de grond leggen blijkt), en gisteravond lag ze zowaar, op anderhalve meter, naast me op de bank, eerst helemaal in trance trappelen, en toen lekker pitten
pi_196686646
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer de extra maatregelen gaan komen (want voor m'n gevoel is het geen of, maar wanneer). En of de groepsgrootte verder wordt ingeperkt.

Volgend weekend staat nu op de planning dat m'n ouders en broer+vriendin komen eten voor mijn verjaardag (aan 2.6m lange tafel en met ramen open) en de 30e vieren we in zelfde samenstelling kerst bij m'n ouders. Zou jammer zijn als dat niet door kan gaan. Misschien dat als er op kerstdagen wel uitzondering gemaakt wordt het dan toch nog naar kerst ipv de 30e verschoven kan worden..

Hoop dat in elk geval één van de twee door kan gaan. Alleen zitten op m'n verjaardag én met alle kerstdagen en oud&nieuw zie ik best wel een beetje tegenop..
Morgen extra catshuis overleg begreep ik
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:41:13 #191
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196686672
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:35 schreef vlindertje89 het volgende:

Stiekem wel benieuwd op welk nummer André Hazes binnen komt in de top 40 één dezer dagen
pi_196686896
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:39 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Morgen extra catshuis overleg begreep ik
Dat zondagse overleg is toch elke week al?
pi_196686905
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:51 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat zondagse overleg is toch elke week al?
Nee, deze is extra volgens de nieuwsberichten
pi_196686923
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:52 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nee, deze is extra volgens de nieuwsberichten
Dus in plaats van het vaste zondagse overleg... doen ze nu een extra overleg.

Duidelijk weer.
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:56:59 #195
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196686991
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:53 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Duidelijk weer.
Wellicht een andere samenstelling van personen :+
pi_196687107
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:53 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Duidelijk weer.
https://nos.nl/l/2360308
pi_196687214
quote:
Dat zijn dus de overleggen die extra zijn en al wekenlang op zondag gevoerd worden. Alleen deze week wilden ze overslaan maar goh... niet handig dus we laten het toch maar doorgaan.
pi_196687460
quote:
Duidelijk :)

Blijft wel een beetje een suf verhaal.
De wekelijkse overleggen waren dus al extra.
Logisch wel ook.
Maar goed.. ben benieuwd naar dinsdag.

Beloofd met kerst te koken voor de ouders van mijn lief. Die boodschappen wachten we nog maar even mee.
pi_196687487
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:08 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat zijn dus de overleggen die extra zijn en al wekenlang op zondag gevoerd worden. Alleen deze week wilden ze overslaan maar goh... niet handig dus we laten het toch maar doorgaan.
Ik dacht dat ze iedere 2 weken waren de laatste tijd
pi_196687690
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Eerste twee :9 , laatste twee... :P
Mijn ouders hebben de Alisia ook. Volgens mij nog niet geproefd.

Het zou best lollig zijn als we met zijn drietjes (en wie nog meer wil) op tweede kerstdag een krokettendag doen.
Ik denk niet dat wij het echt met kerst eten. Het is voor ergens in de kerstvakantie, op een moment dat we er trek in hebben.

Ik heb net eten voor vanavond besteld bij een Surinaams/Indonesisch/Midden-Oosters eethuis: spicey tempeh, rendang en chicken tenders :9
Spoilers!
pi_196687801
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:41 schreef Molo het volgende:

[..]

Stiekem wel benieuwd op welk nummer André Hazes binnen komt in de top 40 één dezer dagen
Misschien ben ik niet helemaal scherp hoor, maar ik snap je reactie niet denk ik?
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:45:47 #202
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196687817
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:38 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik denk niet dat wij het echt met kerst eten. Het is voor ergens in de kerstvakantie, op een moment dat we er trek in hebben.

Ik heb net eten voor vanavond besteld bij een Surinaams/Indonesisch/Midden-Oosters eethuis: spicey tempeh, rendang en chicken tenders :9
Ik zie altijd kippen voor me die aanbestedingen doen als ik tenders lees :')
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:46:16 #203
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196687826
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:45 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Misschien ben ik niet helemaal scherp hoor, maar ik snap je reactie niet denk ik?

;)

Niet alle tekst uit dat nummer, maar de eerste regels van couplet zeg maar
pi_196687934
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:45 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Met de mist spelen? :)
Idd :)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:53:09 #205
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196687938
Hier is de kerst al heerlijk eenzaam gepland dus voor ons geen effect als er nieuwe maatregelen komen.
Maar ik mag toch hopen dat als ze wat doen het gewoon iets groots is. Want die aantallen visite gaan ze toch niet handhaven dus daar hebben alleen de brave burgers weer last van.
pi_196687943
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:46 schreef Molo het volgende:

[..]

;)

Niet alle tekst uit dat nummer, maar de eerste regels van couplet zeg maar
Ahhh *kwartje valt*
Ik ben van de generatie dat ik bij André Hazes aan de juniorversie denk :')
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:58:01 #207
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196688008
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:53 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ahhh *kwartje valt*
Wij schelen maar 7 jaar :P
pi_196688074
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:53 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ahhh *kwartje valt*
Hazes sr verdrongen hebben klinkt plausibeler. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_196688091
Ik wou dat die hele Hazes-clan collectief verdrongen werd.
Spoilers!
  Spellchecker zaterdag 12 december 2020 @ 13:04:42 #210
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_196688150
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja ik heb er ook nog wel een paar voor de nominatie!
pi_196688167
quote:
Dat mag je ook wel in het kookboekentopic zetten. Heb alleen geen tijd om het op te zoeken, duty calls ;)
Spoilers!
  zaterdag 12 december 2020 @ 13:06:23 #213
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196688169
pi_196688174
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:53 schreef gcjoel het volgende:
Hier is de kerst al heerlijk eenzaam gepland dus voor ons geen effect als er nieuwe maatregelen komen.
Maar ik mag toch hopen dat als ze wat doen het gewoon iets groots is. Want die aantallen visite gaan ze toch niet handhaven dus daar hebben alleen de brave burgers weer last van.
Mja maar dat is steeds.
De mensen die al voorzichtig waren hebben er last van.
En voor degenen die het toch al aan de laars lapten veranderd er niks.

En als mensen nou gewoon zelf eens zouden nadenken zou ook al schelen.

Wij zien al maanden niemand buiten ons mini kringetje.. en diegenen ook niet.
Dus is er geen groter risico als we met kerst bij opa en oma gaan koken.
  zaterdag 12 december 2020 @ 13:07:21 #215
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196688193
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:05 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ja ik heb er ook nog wel een paar voor de nominatie!
Deze toch niet hè?

Graag gedaan @IJsdraakje O+
pi_196688216
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:07 schreef Molo het volgende:

[..]

Deze toch niet hè?

Graag gedaan @:ijsdraakje O+
Oehhhh, daarmee kon ik een vriendin mee het huis uitjagen :D
  zaterdag 12 december 2020 @ 13:10:19 #217
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196688242
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:06 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja maar dat is steeds.
De mensen die al voorzichtig waren hebben er last van.
En voor degenen die het toch al aan de laars lapten veranderd er niks.

En als mensen nou gewoon zelf eens zouden nadenken zou ook al schelen.

Wij zien al maanden niemand buiten ons mini kringetje.. en diegenen ook niet.
Dus is er geen groter risico als we met kerst bij opa en oma gaan koken.
Daarom ook gewoon winkels dicht of een week extra scholen dicht. Dat kun je niet negeren.
pi_196688320
Mog....euh middag.

Uitgeslapen, broodjes laten aanbranden (oeps), congres half gevolgd, vriend is nu bezig met een energielabel aanvragen voor het huis (nu kost dat 7,5 euro i.p.v. 100 euro vanaf komend jaar), ik ben een beetje aan het opruimen, en zo eens mijn illustraties voor een presentatie af maken. Eens kijken of het eindresultaat net zo wordt als het er in mijn hoofd al uit ziet :P

Oh en misschien straks nog even langs de Aldi. Ik schijn de stol te moeten proberen, las ik net :9
pi_196688322
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:10 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Daarom ook gewoon winkels dicht of een week extra scholen dicht. Dat kun je niet negeren.
Mja vinden wij ook... maarja :X

Al kan ik me voorstellen dat winkels niet zo fijn is voor de toch al balancerende detailhandel..

Maar scholen een week online les.
Dat moet overkomelijk zijn. Zeker als het voorkomt dat het straks veel langer moet.

[ Bericht 15% gewijzigd door Uhmmpie op 12-12-2020 13:19:29 ]
pi_196688325
Ik heb Boekoe Kita en Boekoe Bangsa in de kast staan en zou ze zeker niet verkopen, veel te leuke boeken :D
pi_196688372
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:10 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Tja, ik las gisteren dat slagers in België behoorlijk veel kerst cater bestellingen hebben voor 20 of meer personen. Zal in Nederland niet anders zijn ga ik vanuit
pi_196688381
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:13 schreef Candaasje het volgende:
Mog....euh middag.

Uitgeslapen, broodjes laten aanbranden (oeps), congres half gevolgd, vriend is nu bezig met een energielabel aanvragen voor het huis (nu kost dat 7,5 euro i.p.v. 100 euro vanaf komend jaar), ik ben een beetje aan het opruimen, en zo eens mijn illustraties voor een presentatie af maken. Eens kijken of het eindresultaat net zo wordt als het er in mijn hoofd al uit ziet :P

Oh en misschien straks nog even langs de Aldi. Ik schijn de stol te moeten proberen, las ik net :9
ooooh? Joh!
pi_196688471
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:16 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

ooooh? Joh!
Ja, las dat ergens hier op Fok! . En afhankelijk van of je een appartement of 'gewoon' huis hebt, kunnen de kosten wel tot bijna 200 euro oplopen. Voor zo'n stom label :X
Dus we zijn het maar voor. We willen hier geen jaren meer blijven wonen, en dan kan de woningbouw (die verplicht is het terug te kopen van ons) er ook niet over gaan mekkeren. Op de verkoop van een huis is het qua bedrag natuurlijk een heel klein druppeltje, maar je kunt er toch weer een euh.... leuke lamp ( :D ) voor kopen. Of schakelmateriaal.
pi_196688528
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:16 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

ooooh? Joh!
Wij hebben het ook een aantal keren doorgegeven aan de bewoners. Is eigen verantwoording natuurlijk of ze het doen, maar het is wel zonde geld
pi_196688623
Door de omverhoopte planning vergeten dat moeders op de koffie kwam. Ik was nog net niet weg :+.
Tijdens bezoek kwam vaders vriendin binnenlopen voor een vaderupdate en tijdens de update belde vader. Vader heeft dagje extra op IC gelegen wegens lage bloeddruk maar is nu verhuisd naar de afdeling.

Nadat vadervriendin en moeder weer opgestapt waren geluncht met liefste. Zijn meeneemhapjes maar dan voor ons samen:

Pastasalade, bietensalade, met feta gevulde paprika'tjes, gekookte eitjes.
PS: voor mee krijgt hij geen wijn, maar koffie, water & melk. En hij had ook nog 4 bolletjes in z'n eettas zitten.
pi_196688665
Ja, dat is nog even lekker besparen voor in de toekomst :Y

Familie is wakker geschud, kerstdiner gaat niet door. Nu zijn we aan het nadenken over Corona proof surprise uitwisselen. Al zal dat wel een samenzijn inhouden. Maar daar is ruimte genoeg voor bij broer.
pi_196688707
Kaartje gekocht voor thuistheater vanavond.
pi_196688738
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Same, same.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_196688748
quote:

[..]

Deze toch niet hè?

:(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  zaterdag 12 december 2020 @ 13:48:03 #230
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196688856
Ik kijk Olchoi Chorchoi. Maar het is weer een herhaling van dezelfde niets zeggende documentaire die niet tot conclusies komt :(
pi_196688997
Dit weekend is al heel tof 8-) Kreeg vandaag bericht dat de overdracht 5 maart ipv 31 maart *O*
pi_196689016
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:13 schreef Candaasje het volgende:
vriend is nu bezig met een energielabel aanvragen voor het huis (nu kost dat 7,5 euro i.p.v. 100 euro vanaf komend jaar),
Is dat nou alleen handig als je verhuisplannen hebt, of sowieso slim?
pi_196689018
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:14 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik heb Boekoe Kita en Boekoe Bangsa in de kast staan en zou ze zeker niet verkopen, veel te leuke boeken :D
Ik heb ze ook volgens mij. Ergens diep verstopt in een doos in de schuur O-)
pi_196689030
Ik heb net de boodschappen voor het kerstdiner bij Appie in m'n mandje gegooid. Heb er echt zin in. :9

En toen zag ik dat er tegenwoordig Van Dobben kaaskroketten zijn die uit de oven kunnen. Dus die ook even in m'n mandje gedaan. Dat valt in het niet met de krokettenfeestjes hier in het topic, maar toch. :D
pi_196689039
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:59 schreef Myraela het volgende:

[..]

Is dat nou alleen handig als je verhuisplannen hebt, of sowieso slim?
Zo'n label is 10 jaar geldig, dus het kan geen kwaad :)
  zaterdag 12 december 2020 @ 14:11:29 #236
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_196689180
Isa.. heb niet mee gekregen wat er aan de hand is maar sterkte..

Jager, wanneer gaan jullie verhuizen?

Kerst.. Tja ik had moeten werken maar aangezien ik nog in ziektewet zit gaat dat niet door.
Hopelijk 21 weer naar het werk voor een paar uur.

Woon nu een paar weken samen ook met 2 herders en 2 katten.
Die herders wijken nu al niet meer van mijn zijde 8)7
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_196689283
Kerstbox is misschien wel een leuk idee, ik zal eens kijken wat ik hier kan krijgen :) Vanochtend al wel de kadootjes voor me myself and I onder mijn boom aangevuld *)

Net wat zaken opgehangen (lang leve Tesa strips), jammer wel dat ik geen strips meer heb en 1 ding net te hoog hangt. Eens kijken of ik ergens touw heb liggen om de boel wat lager te hangen. Begint ergens op te lijken hier O+
pi_196689311
Oh halleluja, bonbons met crunchy sticky nougatine laagje erin, over de vulling heen O+ !!

Edit, dit dus O+ Krokante nougatine, met de hand gevuld met verse vanilleroom of koffieganache en omhuld met een dun laagje verfijnde melk- of intense pure chocolade.
pi_196689482
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Kaartje gekocht voor thuistheater vanavond.
Wat houdt in?
pi_196689487
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 14:11 schreef uniekhoorn het volgende:
Isa.. heb niet mee gekregen wat er aan de hand is maar sterkte..

Jager, wanneer gaan jullie verhuizen?

Kerst.. Tja ik had moeten werken maar aangezien ik nog in ziektewet zit gaat dat niet door.
Hopelijk 21 weer naar het werk voor een paar uur.

Woon nu een paar weken samen ook met 2 herders en 2 katten.
Die herders wijken nu al niet meer van mijn zijde 8)7
Alleen 2 herders en 2 katten of hoort er ook een eigenaar bij? :D
  Moderator zaterdag 12 december 2020 @ 14:30:16 #241
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196689511
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 13:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ja, dat is nog even lekker besparen voor in de toekomst :Y

Familie is wakker geschud, kerstdiner gaat niet door.
Met de hele familie (moederskant) kerst is dit jaar überhaupt niet "im Frage" geweest want dat kan en mag gewoon niet.

Wat we met oma (vaderskant) doen weten we nog niet. Geen idee ook wat het verzorgingshuis voorschrijft. Aan de andere kant, ze is 94. Misschien is ze volgend jaar sowieso dood en ik denk dat het zorgpersoneel een grote risico is dan wij.
pi_196689550
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 14:28 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Wat houdt in?
Nasrdin Dchar zal optreden in een theater met een livestream. Deze voorstelling stond (nog) niet gepland voor Arnhem komend voorjaar, en nu kan ik, lekker op de bank, glas wijn erbij, kijken
pi_196689596
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 14:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nasrdin Dchar zal optreden in een theater met een livestream. Deze voorstelling stond (nog) niet gepland voor Arnhem komend voorjaar, en nu kan ik, lekker op de bank, glas wijn erbij, kijken
Oooh! Leuk wel!
pi_196689607
Klinkt leuk @Kaatje1 :)
pi_196689712
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 14:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Met de hele familie (moederskant) kerst is dit jaar überhaupt niet "im Frage" geweest want dat kan en mag gewoon niet.

Wat we met oma (vaderskant) doen weten we nog niet. Geen idee ook wat het verzorgingshuis voorschrijft. Aan de andere kant, ze is 94. Misschien is ze volgend jaar sowieso dood en ik denk dat het zorgpersoneel een grote risico is dan wij.
Lastige afwegingen. Want kwaliteit van leven wordt op een gegeven moment belangrijker dan kwantiteit.
Ik denk wel dat het personeel zich beschermt met medische mondmaskers en handschoenen. En als ze dat netjes doen zijn onbeschermde bezoekers toch nog altijd een groter risico, helaas. Voor alle bewoners.

Ik hoor net dat ik het verkeerd begrepen had. Kerstdiner gaat in principe door zonder mij, surprises op een andere dag, omdat mij. Mijn ouders willen nu nog niet de knoop doorhakken dus tja.
pi_196689853
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 14:39 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Lastige afwegingen. Want kwaliteit van leven wordt op een gegeven moment belangrijker dan kwantiteit.
Ik denk wel dat het personeel zich beschermt met medische mondmaskers en handschoenen. En als ze dat netjes doen zijn onbeschermde bezoekers toch nog altijd een groter risico, helaas. Voor alle bewoners.

Ik hoor net dat ik het verkeerd begrepen had. Kerstdiner gaat in principe door zonder mij, surprises op een andere dag, omdat mij. Mijn ouders willen nu nog niet de knoop doorhakken dus tja.
Nou ja :'( en hoeveel (volwassen) gasten?
pi_196690113
Klinkt leuk Kaatje!

Energielabel al binnen :D (je moet een deskundige kiezen uit een lijst met meer dan 600 mensen. Vriend had iemand gekozen die 'M de Bruyn' heet. Vond 'ie grappig ofzo :') )
Label D, valt me niet eens heel erg tegen gezien het soort woning en de weinige mogelijkheden tot verduurzaming.
  zaterdag 12 december 2020 @ 15:08:08 #248
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196690176
*O* Max *O*

Poleposition Verstappen voor laatste Grand Prix van 2020

[ Bericht 34% gewijzigd door fietsie op 12-12-2020 15:17:57 ]
pi_196690281
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 14:50 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nou ja :'( en hoeveel (volwassen) gasten?
Ligt eraan: gaan ze naar broer dan zijn het er drie.
Gaan ze naar mijn ouders.... zes.

Maar diner is al jaren bij broer, gaat nu niet veranderen.
Nu is het nog de vraag waar we surprise gaan doen. Ze denken niet na. Als ze naar ons stadje komen zit schoonmoeder twee keer met het heel gezin in de auto. Blijven ze bij broer in zijn stad, dan is het 10 minuten met alleen de chauffeur. Dus :')
  zaterdag 12 december 2020 @ 15:16:08 #250
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196690307
Mijn ouders doen kerstdiner op 1e kerstdag met broer en kids.

Dus hebben wij besloten dan dus niets met die set te ondernemen; ook de 200km verplaatsen is in strijd met de richtlijn/het advies.
pi_196690335
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 15:14 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ligt eraan: gaan ze naar broer dan zijn het er drie.
Gaan ze naar mijn ouders.... zes.

Maar diner is al jaren bij broer, gaat nu niet veranderen.
Nu is het nog de vraag waar we surprise gaan doen. Ze denken niet na. Als ze naar ons stadje komen zit schoonmoeder twee keer met het heel gezin in de auto. Blijven ze bij broer in zijn stad, dan is het 10 minuten met alleen de chauffeur. Dus :')
Maar als ik het bot samenvat, ze snappen dat jij niet erbij wil zijn, ook de redenen waarom niet, maar doen er zelf niets op uit want het is altijd zo dus nu ook (hoor dat hier in mijn omgeving ook veel)
pi_196690360
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 15:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar als ik het bot samenvat, ze snappen dat jij niet erbij wil zijn, ook de redenen waarom niet, maar doen er zelf niets op uit want het is altijd zo dus nu ook (hoor dat hier in mijn omgeving ook veel)
Of, ze hebben gewoon respect voor haar keuze, maar maken zelf een andere keuze.
pi_196690429
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 14:39 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Misschien dinsdag wel bij meer maatregelen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zaterdag 12 december 2020 @ 15:26:52 #254
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196690449
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 15:25 schreef Tally het volgende:

[..]

Misschien dinsdag wel bij meer maatregelen.
Ik ben ook wel benieuwd naar wat Duitsland nu landsbreed gaat besluiten, en of onze media daar ook verslag van doen
pi_196690476
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 15:20 schreef Myraela het volgende:

[..]

Of, ze hebben gewoon respect voor haar keuze, maar maken zelf een andere keuze.
Dat is het meer.

Net zo min als zij mij dwingen tot een andere keuze, wil ik hen niet dwingen om een andere keuze te maken. Hun keuze past (nu nog) binnen de maatregelen. En de rest is meer familieminded dan ik, dus hun dilemma is groter.
pi_196690478
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 15:16 schreef fietsie het volgende:
Mijn ouders doen kerstdiner op 1e kerstdag met broer en kids.

Dus hebben wij besloten dan dus niets met die set te ondernemen; ook de 200km verplaatsen is in strijd met de richtlijn/het advies.
Wij blijven ook lekker thuis. Mijn ouders gaan naar Landal en normaal zouden we langskomen. Schoonouders alleen thuis (maar zou me niets verbazen als mijn schoonzusjes/zwagers er heen gaan).

Kerstavond eten we van een lokaal restaurant. 1ste kerstdag bbq-en we in de tuin. Onder een partytent met verwarming. 2de kerstdag doen we pizzarette en gourmetten in de tuin. Zelfde partytent en verwarming :P
3de kerstdag :+ maken we op wat we nog over hebben.

Net mijn boodschappenlijstje ingevuld. Morgen nog eens langslopen en bestellen. Dan komen ze het brengen op de woensdag ervoor. Hoef ik die drukke winkels niet in.
  zaterdag 12 december 2020 @ 15:29:25 #257
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196690495
Ik hoef eigenlijk alleen de ossenhaas nog, en dat doe ik op een werkdag midden op de dag bij de Makro.
pi_196690496
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 15:26 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik ben ook wel benieuwd naar wat Duitsland nu landsbreed gaat besluiten, en of onze media daar ook verslag van doen
Ik hoop op strenge regels. Ook op school.
Alleen ga ik maandag solliciteren :D Op een school :P
Dus ben heel erg benieuwd.
pi_196690505
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 15:29 schreef fietsie het volgende:
Ik hoef eigenlijk alleen de ossenhaas nog, en dat doe ik op een werkdag midden op de dag bij de Makro.
Ik dan alleen nog een rondje slager en bakker :P
pi_196690682
Kogeltje door de kerk: na wat gesudder hier en afwachtend gedoe, heeft mnX gebeld met zijn broer over wat anders en daarna er is duidelijk afgesproken dat een ieder thuis
blijft. 🎄
Hèhè.

Ja, Tally een sollicitatie! Succes.
pi_196690779
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 15:40 schreef AnneX het volgende:
Kogeltje door de kerk: na wat gesudder hier en afwachtend gedoe, heeft mnX gebeld met zijn broer over wat anders en daarna er is duidelijk afgesproken dat een ieder thuis
blijft. 🎄
Hèhè.

Ja, Tally een sollicitatie! Succes.
Dank je!

Een duidelijkheid is ook fijn ;)
pi_196691083
Weer geprobeerd mn inner-Myra te channelen bij het rondje boodschappies, maar mn oogspieren moeten 2 weken actieve rust houden om bij te komen van al het passief agressief draaien :')
pi_196691304
Ik heb weer boodschappen gedaan voor de hele week. Wou prima (naar mijn mening). Sowieso draagt iedereen hier al eeuwen al die mondneusflapjes, is het nergens erg druk, en lijken mensen wel wat afstand van elkaar te houden. Maar mogelijk vindt een ander dezelfde mensen met hetzelfde gedrag in dezelfde supermarkt wel allemaal driedubbelovergehaalde coronaschenners, ik heb eerlijk geen idee. Het lijkt nogal subjectief allemaal, tenminste, als ik een deel van jullie oordelen afzet tegen het mijne.

Oh ik geloof dat ik trouwens vandaag gruwelijk zondig tegen de regels, want ik heb dus (tegelijkertijd) al moeder + vadervriendin in huis ontvangen en straks komen zusje + man nog hier binnen. Aiaiai, als we daar maar niet teveel bezoeken stapelen, zo'n buitenkansje laat dat virus zich natuurlijk niet ontnemen!
pi_196691398
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 december 2020 16:23 schreef sigme het volgende:
Ik heb weer boodschappen gedaan voor de hele week. Wou prima (naar mijn mening). Sowieso draagt iedereen hier al eeuwen al die mondneusflapjes, is het nergens erg druk, en lijken mensen wel wat afstand van elkaar te houden. Maar mogelijk vindt een ander dezelfde mensen met hetzelfde gedrag in dezelfde supermarkt wel allemaal driedubbelovergehaalde coronaschenners, ik heb eerlijk geen idee. Het lijkt nogal subjectief allemaal, tenminste, als ik een deel van jullie oordelen afzet tegen het mijne.

Oh ik geloof dat ik trouwens vandaag gruwelijk zondig tegen de regels, want ik heb dus (tegelijkertijd) al moeder + vadervriendin in huis ontvangen en straks komen zusje + man nog hier binnen. Aiaiai, als we daar maar niet teveel bezoeken stapelen, zo'n buitenkansje laat dat virus zich natuurlijk niet ontnemen!
Mja pas maar op.
Dat virus staat gewoon headcounts te doen in de deuropening hoor.
pi_196691486
Doet me ineens erg denken aan de 5 seconden regel ook.

Moderator zaterdag 12 december 2020 @ 16:45:31 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196691514
In aanloop naar dreigende lockdown in D vanochtend daar wat zaken gehaald. Roggebloem, verse gist en nog wat dingetjes waar ik in NL veel verschillende winkels voor moet bezoeken. En roomboter, dat kost ¤1,34 per pakje ipv ¤1,89 ofzo.
pi_196691532
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 16:42 schreef Uhmmpie het volgende:

[ afbeelding ]
_O-
  zaterdag 12 december 2020 @ 16:47:08 #268
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196691534
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 16:45 schreef derLudolf het volgende:
In aanloop naar dreigende lockdown in D vanochtend daar wat zaken gehaald. Roggebloem, verse gist en nog wat dingetjes waar ik in NL veel verschillende winkels voor moet bezoeken. En roomboter, dat kost ¤1,34 per pakje ipv ¤1,89 ofzo.
Heb jij daar in NL media verder al wat over gevonden?
pi_196691566
quote:
Oh, ik wou eigenlijk komende week (donderdag denk ik) even naar de krokettenkoning, en dan gelijk even wat fatsoenlijke Duitse pils halen (Jever). Beter laat de lockdown NL-winkelaars nog gewoon toe.
De kroketter is wel open toch?
pi_196691579
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 16:47 schreef fietsie het volgende:

[..]

Heb jij daar in NL media verder al wat over gevonden?
Ik las er vooral over dat merkel het HEEL graag wil... maar dat zij die beslissing niet kan nemen omdat gezondheid een zaak is van de deelstaten zelf.
  zaterdag 12 december 2020 @ 16:50:45 #271
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196691582
quote:

[ afbeelding ]
Oud collega van me had een meervoudig gehandicapte zoon

Die hadden daar de 5 minuten regel. Anders bleef ze eten maken/weggooien, was haar redenatie :+ :+
pi_196691626
quote:

[ afbeelding ]
Ja, dat _O-

Die regel van aantal personen per bezoek en per dag is gewoon onlogisch.
Als broer en gezin bij mij op bezoek komt zijn we zwaar in overtreding. Als ik daarheen ga... dikke prima :|W
pi_196691629
quote:

[ afbeelding ]
_O-

Ik at vanochtend (iets teveel) chocolaatjes uit de IKEA advent kalender. Nou, dat doe ik nooit meer. Ik weet niet wat het is, maar ik voel me sinds ik ze op heb (11u ofzo) echt al de hele dag ellendig. Kotsmisselijk, enorme buikpijn die ook doorstraalt naar m'n rug.. halve dag op bank gelegen en andere helft vd dag in bed omdat dat iets beter gaat met m'n rug. Het kan bijna niet iets uit de chocolaatjes zijn (ik heb ze allemaal al een keer eerder gegeten in de afgelopen weken), dus het is of de combinatie/hoeveelheid geweest of gewoon toeval. Maar shit ik voel me kut. Is dit de alcoholloze variant van hoe mensen zich voelen de ochtend na een drankfestijn als ze zeggen dat ze NOOIT meer gaan drinken?
pi_196691634
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 16:50 schreef Molo het volgende:

[..]

Oud collega van me had een meervoudig gehandicapte zoon

Die hadden daar de 5 minuten regel. Anders bleef ze eten maken/weggooien, was haar redenatie :+ :+
Kan me daar iets bij voorstellen...

Van dat soort omstandigheden word je vanzelf creatief denk ik.
pi_196691652
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 16:53 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

_O-

Ik at vanochtend (iets teveel) chocolaatjes uit de IKEA advent kalender. Nou, dat doe ik nooit meer. Ik weet niet wat het is, maar ik voel me sinds ik ze op heb (11u ofzo) echt al de hele dag ellendig. Kotsmisselijk, enorme buikpijn die ook doorstraalt naar m'n rug.. halve dag op bank gelegen en andere helft vd dag in bed omdat dat iets beter gaat met m'n rug. Het kan bijna niet iets uit de chocolaatjes zijn (ik heb ze allemaal al een keer eerder gegeten in de afgelopen weken), dus het is of de combinatie/hoeveelheid geweest of gewoon toeval. Maar shit ik voel me kut. Is dit de alcoholloze variant van hoe mensen zich voelen de ochtend na een drankfestijn als ze zeggen dat ze NOOIT meer gaan drinken?
Yikes... niet stiekem iets anders verkeerds gegeten?
  zaterdag 12 december 2020 @ 16:55:26 #276
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196691662
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 16:53 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ja, dat _O-

Als broer en gezin bij mij op bezoek komt zijn we zwaar in overtreding. Als ik daarheen ga... dikke prima :|W
Het is een advies/maatregel, geen strafbaar feit

Het is op zich de bedoeling dat je vooral zelf blijft nadenken. En zelf ook afwegingen maakt en daar hoort nuance bij
pi_196691673
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 16:53 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ja, dat _O-

Mja dat is volgens mij typisch 1 van die regels die er vooral is omdat mensen zelf niet nadenken wat er wel/niet verstandig is.
  Moderator zaterdag 12 december 2020 @ 16:58:11 #278
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196691701
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 december 2020 16:49 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh, ik wou eigenlijk komende week (donderdag denk ik) even naar de krokettenkoning, en dan gelijk even wat fatsoenlijke Duitse pils halen (Jever). Beter laat de lockdown NL-winkelaars nog gewoon toe.
De kroketter is wel open toch?
Ik zag dr gisteren licht branden.
Zou van te voren even kijken of ie geopend is.

Jever was in de aanbieding bij de Edeka. Ben geen bierdrinker, maar da's goed bier dus? Hebben vaak Krombacher in huis.

Ze hebben ook bier in de koeling staan, van een brouwerij uit de buurt. Schijnt goed te
pi_196691704
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 16:54 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Yikes... niet stiekem iets anders verkeerds gegeten?
Dat zou dan gister geweest moeten zijn, want vandaag nog niks anders op.. (vanwege die misselijkheid en buikpijn niks meer gegeten erna).
Chocola ontbijt was het dus :@

En gister had ik ook niks raars en ex, waar ik gister mee at, heeft nergens last van (en ik zou dan ook eerder al wel een reactie verwachten).
pi_196691756
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 16:58 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Dat zou dan gister geweest moeten zijn, want vandaag nog niks anders op.. (vanwege die misselijkheid en buikpijn niks meer gegeten erna).
Chocola ontbijt was het dus :@

En gister had ik ook niks raars en ex, waar ik gister mee at, heeft nergens last van (en ik zou dan ook eerder al wel een reactie verwachten).
Hmm apart.. voedselvergiftiging van chcocolade is niet heel standaard toch
pi_196691950
Misselijkheid en toevallig last van maagzuur?
Dat heb ik nog wel eens als ik teveel chocolade eet. Vet en suiker.

Hopelijk snel weer beter :* Het helpt mij vaak wel om toch even iets anders te eten of te drinken.
Is het niet omdat onderliggende honger stilt (kun je ook weer misselijk van worden, dan wordt het zo'n fijne vicieuze cirkel) dan is het wel omdat ik soms de hele boel eruit gooi, en dan ben ik er ook vanaf :+ (hoewel dit laatste misschien niet meer echt het zinvol is, zoveel uren ná het eten van de chocolade.)
pi_196692141
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 16:53 schreef vlindertje89 het volgende:

_O-

Klinkt als galblaas koliek en chocolade is daar een bekende veroorzaker van. Daar word je misselijk van met heftige pijnscheuten richting rug en schouderblad. De pijn begint dan vaak na het eten van een vette maaltijd en chocolade en eieren zijn er berucht voor.
pi_196692157
Misselijk, willen kotsen maar er komt niks uit, buikpijn, rugpijn.
Net maar even een appel gegeten. Kijken of dat helpt.

Enige dat ik kan bedenken is dat het teveel lactose tegelijk is geweest, maar ik heb daar nog niet eerder zo heftig op gereageerd. Of dat het misschien gewoon toeval is en niks met het eten te maken heeft gehad..

Edit: oh, ik ga daar even op googlen @Isabeau!
Hm, de buikpijn zit bij mij wel wat lager dan ik online kan vinden als typisch voor bij galsteenkoliek (meer door m'n hele buik heen en van paar cm boven tot paar cm onder m'n navel) maar ik hou het wel even in m'n achterhoofd! Want andere dingen klinken wel weer bekend. Wel ook rugpijn hoog tussen m'n schouderbladen (en onder in rug, hele rug eigenlijk).

[ Bericht 22% gewijzigd door vlindertje89 op 12-12-2020 17:32:20 ]
pi_196692269
Het kan betekenen dat er een galsteentje klem zit en dan moet dat eerst los schieten. Maar het hoeft niet. Het is een typisch symptoom bij galstenen. Wat overigens iedereen kan krijgen, maar vooral mensen die veel zijn afgevallen (en de zogenaamde F risicofactoren: female, fat, forty, fertile :+ ). Ik wil niet zeggen dat je misschien dik bent, maar dat is wel een risicofactor :+ (en forty ben je ook nog lang niet :D )
pi_196692305
Uitstralende pijn in het buikgebied is sowieso een beetje lastig te interpreteren, de pijn hoeft totaal niet in de buurt van de veroorzaker te zitten.
pi_196692307
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 17:31 schreef Isabeau het volgende:
Het kan betekenen dat er een galsteentje klem zit en dan moet dat eerst los schieten. Maar het hoeft niet. Het is een typisch symptoom bij galstenen. Wat overigens iedereen kan krijgen, maar vooral mensen die veel zijn afgevallen (en de zogenaamde F risicofactoren: female, fat, forty, fertile :+ ). Ik wil niet zeggen dat je misschien dik bent, maar dat is wel een risicofactor :+ (en forty ben je ook nog lang niet :D )
Haha, mijn BMI is wel wat te hoog (26.8) en vrouw, dus dat is al twee van de vier.
Ik hou het even in m'n achterhoofd mocht het niet weg trekken. Thanks voor de info!!
pi_196692311
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 17:33 schreef vlindertje89 het volgende:

Haha, mijn BMI is wel wat te hoog (26.8) en vrouw, dus dat is al twee van de vier.
Ik hou het even in m'n achterhoofd mocht het niet weg trekken. Thanks voor de info!!
En ik hoop dat je fertile bent :+
pi_196692341
Ahw beterschap Vlinder :*

En ook nog een :* voor alle shit die jij nu mee maakt Isa ;( wat kut allemaal.
pi_196692369
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 17:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En ik hoop dat je fertile bent :+
Haha nou ik slik de pil permanent door dus weet niet of het geldt voor in vruchtbare leeftijd zijn of ook daadwerkelijk een cyclus hebben?
pi_196692392
2e kerstdag komt mijn beste vriend eten en verder geen plannen eigenlijk. Ik vind het wel best ook, geen gehaast en druk om ergens te zijn. Gewoon lekker thuis O+
pi_196692453
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 17:38 schreef vlindertje89 het volgende:

Haha nou ik slik de pil permanent door dus weet niet of het geldt voor in vruchtbare leeftijd zijn of ook daadwerkelijk een cyclus hebben?
Ik heb serieus geen idee :o maar ik neem aan dat de risicofactor de hormonen zijn. Maar welke weet ik niet.
  zaterdag 12 december 2020 @ 17:56:35 #292
63722 z80
I fink you freaky
pi_196692725
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 07:31 schreef borisz het volgende:
Nog aan het bijlezen. Maar wandelweer? Het is hier grijs en nat. Zodra je beweegt zie je de druppels op de kleding verschijnen.
pi_196692734
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:30 schreef Myraela het volgende:
Heeft iemand hier toevallig een geniaal nasi goreng recept? Ik kom allemaal recepten tegen met hele zakken wokgroenten etc. Ik wil juist een redelijk pure gebakken rijst want ik maak al zat bijgerechten met groente.
Mijne zijn altijd variaties op simpele basis. Sowieso eerst ei loskloppen met knof uit potje en wat vissaus, dat op hoog vuur in wok zo groot mogelijk ronddraaien tot 'omelet'. Die in reepjes voor door de rijst.
Rijst bakken in genoeg goed hete olie (afh van stemming met knof en of gember), dikke scheut sojasaus en evt een pietsie suiker erbij, beetje diepvrieserwten.
Afhankelijk van bijgerechten dan met of zonder reepjes wortel, taugé etc meegebakken. Pinda's en chilli's in t zuur erbij op tafel.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 12 december 2020 @ 18:09:50 #294
63722 z80
I fink you freaky
pi_196692931
quote:

[..]

Deze toch niet hè?

Je vraagt er om!
  Moderator zaterdag 12 december 2020 @ 18:14:44 #295
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196692992
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 11:30 schreef Myraela het volgende:
Ik Google op nasi als bij de Chinees.

Uit m'n hoofd:
Rijst koken in bouillon en laten afkoelen.
Ui, knoflook, rode peper, en prei fijn hakken. In olie bakken. Hamblokjes toevoegen, wat kruiden/ (zout laos en nog iets). Dan de rijst toevoegen/bakken.
  zaterdag 12 december 2020 @ 18:21:18 #296
63722 z80
I fink you freaky
pi_196693092
quote:
Bij het naar huis rijden viel het al op hoe druk het nu is met Nederlanders. Tanken leek gratis. Het is een groot terrein, maar toch stonden ze op de oprit al vast. De supermarktparkeerplaats ook helemaal vol met een file op er ook nog bij te gaan staan.
  zaterdag 12 december 2020 @ 18:22:01 #297
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196693104
quote:
Dit werd serieus op de bruiloft van mijn zusje gedraaid als eerste nummer

Slechtste DJ ever

ok, één na slechtste, de slechtste ontmoette ik vorig jaar in een skihut :')
  zaterdag 12 december 2020 @ 18:23:07 #298
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196693127
Ik las galkolieken, mogelijk. Auwwww de herinneringen
  zaterdag 12 december 2020 @ 18:23:22 #299
63722 z80
I fink you freaky
pi_196693128
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 16:50 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik las er vooral over dat merkel het HEEL graag wil... maar dat zij die beslissing niet kan nemen omdat gezondheid een zaak is van de deelstaten zelf.
Merkel en der vriendje in Beieren. Beieren wil alles dicht. Vooral dicht. En ook de grens dicht. Verder maakt het niet uit als het maar dicht is.
  Moderator zaterdag 12 december 2020 @ 18:29:21 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196693227
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 18:21 schreef z80 het volgende:

[..]

Bij het naar huis rijden viel het al op hoe druk het nu is met Nederlanders. Tanken leek gratis. Het is een groot terrein, maar toch stonden ze op de oprit al vast. De supermarktparkeerplaats ook helemaal vol met een file op er ook nog bij te gaan staan.
¤1,069 bij een bemande Aral pomp. In NL ¤1,149 bij een witte pomp. Rij je ook nog eens onzuiniger is mijn ervaring.

Maar bij jullie lijkt het altijd wel een stuk erger _O-
  zaterdag 12 december 2020 @ 18:34:34 #301
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196693295
@Sarabi

Ik heb nu een Oostvleteren quadrupel, fúcking lekker _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: