Je bedoelt zoiets?quote:Op vrijdag 11 december 2020 17:39 schreef Tele6 het volgende:
Ik vroeg me daarnet iets af, waarom heeft nog niemand een mashup/medley gemaakt van Let It Go (Frozen) en Let It Snow (kerstliedje).
"on the way to slave free" oid. Ze kwamen erachter dat ze niet konden garanderen dat er niet toch ergens in het productieproces een slaaf zat.quote:Op vrijdag 11 december 2020 17:43 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht dat chocolonely juist fair trade en zo was? Dus zeg maar 'de goede chocolade'. Heb ik het mis?
En ja, Cat-astrophe, operatie is niet uitgesteld wegens corona oid. Maar het is nu even onverantwoord.
Hopelijk kunnen jullie snel onder het mes zodra het weer kanquote:Op vrijdag 11 december 2020 17:43 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht dat chocolonely juist fair trade en zo was? Dus zeg maar 'de goede chocolade'. Heb ik het mis?
En ja, Cat-astrophe, operatie is niet uitgesteld wegens corona oid. Maar het is nu even onverantwoord.
T gaat hier heel slecht ja.quote:Op vrijdag 11 december 2020 17:51 schreef sigme het volgende:
Eerst dit: hier kan je een locatie aanklikken, en dan zien hoeveel nieuwe corona-besmettingen er in de afgelopen week op die plaats geweest zijn.
https://www.coronalocatie.nl/#{%22showTrend%22:false,%22zoomLevel%22:0}
Bij mij is dat 1 à 2 per dag.
56 vandaagquote:Op vrijdag 11 december 2020 17:51 schreef sigme het volgende:
Eerst dit: hier kan je een locatie aanklikken, en dan zien hoeveel nieuwe corona-besmettingen er in de afgelopen week op die plaats geweest zijn.
19 hier....quote:Op vrijdag 11 december 2020 17:51 schreef sigme het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Mooi kleurgebruik. Mijn vandaag 56 is knalrood en de 450 bij een vriendin in de buurt is geel.quote:
Margerinequote:Op vrijdag 11 december 2020 17:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Vanochtend kwam een collega erwtensoep ophalen voor haar man. Ze kreeg ook roggebrood mee (lust ik echt niet). Krijg ik net een foto van een genietende erwtensoepeter...met op tafel een kuipje halvarine en een flesje maggi
quote:Op vrijdag 11 december 2020 17:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus Isa![]()
Ik ben van team-o-heerlijk-we-hoeven-niet-dit-jaar-lets-get-naked wat kerst betreft, vooral omdat we dit jaar dus NIET naar het buitenland hoeven. Wat altijd leuk is, maar een hoop gedoe, voor weinig quality time. Vervolgens vonden mn ouders dan wel dat ik wel weer eens bij hen kon komen eten en dat doen we ook. Schoonouders vonden dat ook, maar dat doen we niet omdat de groep te groot werd. Levert geen gezeik op, we hebben het gepland met het als-het-kan-voorbehoud.
Helemaal eens met alles wat Candaasje zegt. Ook wmb eigen gedrag. En in theorie ook met Myra's "oordeel gewoon eens wat minder", maar in de praktijk lukt me dat gewoon niet. Ik merk dat ik het die mensen kwalijk neem dat het zo lang doorettert.
Prima dat jij individueel keuzes maakt die niet aan de regels voldoen. Maar ik merk zo fucking vaak in het openbaar dat afstand houden onmogelijk is. Vorige week was ik bij een voorstelling, zaal ingericht obv de reserveringen, met gegroepeerde stoelen, die je niet mocht verzetten. Gaat er een chick in de lege ruimte naast mn stoel zitten zodat ze gezellig met mijn buurvrouw en haar gezelschap kan klessebesse.... Sorry, maar zo iemand wil ik dan echt gelijk belonen met een Darwin Award, de groenhakselaar ingooien en uitrijden over het land ofzo. En alle mensen van de organisatie die het gewoon laten gebeuren ookSupermarkt vanmiddag echt stampvol. Zelden zo druk gezien. Lange rijen bij de kassa's. Er liep ook een mevrouw rond zonder mondkapje. Niemand die daar iets van zei. En in de rij bij de kassa kwam een vrouw met rollator met 3 boodschapjes er in vlak naast me staan. Type mondkapje losjes over mond alleen en ook nog eens hoesten en proesten. Ja, serieusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de rij weer uit gegaan om elders aan te sluiten. Want ook ik durf nooit iets te zeggen. Daarbij gaat zo'n hoestend iemand dan ook nog tegen me práten en wie weet schreeuwen, dus nog meer besmettingskans. Doei
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Heb je een bron voor dat Chocolonely niet slaafvrij en niet fair is? Ik weet nu ook niet meer wat het nou is met ze.quote:Op vrijdag 11 december 2020 17:50 schreef sigme het volgende:
Chocolonoly is niet slaafvrij en niet fair.
Dat soort chocolade bestaat wel, is ook wel te koop, maar die prijzen liggen echt bóven wat de normale consument wil betalen. Ik zal ze zo even opzoeken.
Akwazi maakt reclame voor ze, dus dan is het politiek correcte reclame.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Heb je een bron voor dat Chocolonely niet slaafvrij en niet fair is? Ik weet nu ook niet meer wat het nou is met ze.
20 Stuks binnen 2,5 kilometer. Eerst stabiel op 12 maar sinds 3 dagen loopt het hard op. Niet dat zo'n korte periode iets zegt natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 december 2020 17:51 schreef sigme het volgende:
Ze hadden er eerst 'slaafvrije chocolade' op staan, maar dat werd door een concurrent aangevochten en hebben ze moeten aanpassenquote:Op vrijdag 11 december 2020 17:48 schreef Tele6 het volgende:
Het valt mee. Wikipedia zegt dat de cacaoboter en cacaomassa traceerbaar slaafvrij zijn. En dat Tony's de slogan "op weg naar 100% slaafvrije chocolade" erop laat staan tot alle chocola ter wereld slaafvrij is.
Oh, alle cacao gaat op 1 hoop. Daarvan is ongeveer 1% fairtrade, dus mag er van de grote hoop 1% fairtrade verkocht worden. De slaafvrije cacao gaat dus óók op de grote hoop, zeg even dat dat ook 1% is. In je chocolonely zit dan dus 99% slaafcacoa en 1%slaafvrij.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Heb je een bron voor dat Chocolonely niet slaafvrij en niet fair is? Ik weet nu ook niet meer wat het nou is met ze.
quote:99,5% Van de chocolade die u eet is zgn slaafchocolade. Dat komt omdat slechts een half procent van de wereldproductie fairtrade gelabeld is en alles op de grote hoop gaat. Of beter: in het ruim van het schip. Het enige dat geldt is dat als een cacao-/chocoladehandelaar een ton fairtrade inkoopt, hij ook een ton als fairtrade mag verkopen. De kanalen zijn niet gescheiden, want dat is te duur. Het is een beetje als groene stroom.
https://mergenmetz.nl/blog/fairtrade-in-het-geding/
252 rondom mijn adresquote:
Ja daar moet je natuurlijk ook naar kijkenquote:Op vrijdag 11 december 2020 18:21 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
252 rondom mijn adres
Maar goed.. wonen in verhouding ook veel meer mensen dus dat er dan meer besmettingen zijn lijkt me niet heel vreemd.
Ik trek tegenwoordig jas aan en schoenen als ik naar de schuur ga. En woensdag kerstboom in de hal optuigen, ook met jas aan. Voor de zekerheid.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:04 schreef AnneX het volgende:
Even mijn ogen open, want dag in bed met geen temp, wèl keel ontsteking en stem kwijt.
“Trek je jas aan als je naar buiten gaat.”
@:Isa Wat ontzettend stom en alles voor jou en voor je neef.
Wat corona en verspreiding betreft...in de regio hier: + 154, en 2 grote middelbare dicht en een dorpsschool met 2 (enige) besmette docenten.
Nu luister ik even naar de persconf. van Andrew Cuomo, gvn NY , die rekent nog 3 maanden tot zeker maart volgens Fauci en Redfield.
Dank voor de link, sigme.
Mja maar als je elke week met het hele dorp naar de markt zou gaan.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja daar moet je natuurlijk ook naar kijkenals ik een paar minuten loop sta ik tussen weilanden en zie je geen huizen
Is ook zoquote:Op vrijdag 11 december 2020 18:26 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja maar als je elke week met het hele dorp naar de markt zou gaan.
Loop je ook noemensomewr risico dan ik die dus eigenlijk nergens heen ga.
Boodschappen en de post wordt gebracht.
Verder zie ik enkel dochter, vriend en exschoonouders.
Waarbij de eerste nog het grootste risico voor ons alle 5 is. Want die gaat gewoon naar school uiteindelijk.
Ik kijk van tijd tot tijd hier https://coronadashboard.r(...)itief-geteste-mensenquote:Op vrijdag 11 december 2020 17:51 schreef sigme het volgende:
Nou ja zegquote:Op vrijdag 11 december 2020 18:34 schreef Myraela het volgende:
En jeetje. Reservering om eten af te halen. Is m'n vriend in Rotterdam om het op te pikken. Is die hele zaak gewoon dicht. Echt, te irritant.
Gemeente berg en dal. Dat is het hele stuk langs de grens van Groesbeek tot/met Millingen wel 10 nieuwe besmettingen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik kijk van tijd tot tijd hier https://coronadashboard.r(...)itief-geteste-mensen
Gisteren over de 70 positief getest.
Wat slechtquote:Op vrijdag 11 december 2020 18:34 schreef Myraela het volgende:
En jeetje. Reservering om eten af te halen. Is m'n vriend in Rotterdam om het op te pikken. Is die hele zaak gewoon dicht. Echt, te irritant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |