abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196675242
>:O
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196675253
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die het :') vind.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_196675255
Hoeveel producten zouden er alleen bestaansrecht hebben door kerstpakketten? :D
pi_196675265
Vanmorgen 70 borrelpakketten ingepakt en verdeeld. Volgende week de provincie door om te bezorgen.
Vervolgens 5 minuten thuis om auto voor fiets te wisselen en te gaan sporten. Daarna door naar mijn ouders, die wilden een digitale kerstkaart.
En nu thuis, bedenken wat ik ga eten.

Voordat ik aanschuif bij een digitale borrel, waar ik vorige week al borrelboxen voor gemaakt had.

Morgen doe ik de hele dag NIKS. Behalve kittens knuffelen en er twee uitzwaaien.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196675294
In het ziekenhuis waar ik stage liep hadden ze die Tea Of Life thee voor de medewerkers en het was vrij matige thee eigenlijk :')
Tony Chocolonely vind ik ook steeds jammerder worden. Ik merk dat ik huismerk AH chocola eigenlijk veel lekkerder vind, die hebben tegenwoordig ook zat rare smaakjes. En het is de helft goedkoper.
@sigme
pi_196675319
Ik vroeg me daarnet iets af, waarom heeft nog niemand een mashup/medley gemaakt van Let It Go (Frozen) en Let It Snow (kerstliedje). :o
pi_196675326
Oh Isa :'( :*
pi_196675354
Isa -O-
pi_196675363
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:39 schreef Tele6 het volgende:
Ik vroeg me daarnet iets af, waarom heeft nog niemand een mashup/medley gemaakt van Let It Go (Frozen) en Let It Snow (kerstliedje). :o
Je bedoelt zoiets?

https://fb.watch/2jmMjE6l5H/
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_196675371
Ik dacht dat chocolonely juist fair trade en zo was? Dus zeg maar 'de goede chocolade'. Heb ik het mis?

En ja, Cat-astrophe, operatie is niet uitgesteld wegens corona oid. Maar het is nu even onverantwoord.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 11 december 2020 @ 17:44:05 #11
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196675383
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_196675400
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:43 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht dat chocolonely juist fair trade en zo was? Dus zeg maar 'de goede chocolade'. Heb ik het mis?

En ja, Cat-astrophe, operatie is niet uitgesteld wegens corona oid. Maar het is nu even onverantwoord.
"on the way to slave free" oid. Ze kwamen erachter dat ze niet konden garanderen dat er niet toch ergens in het productieproces een slaaf zat.

Balen joh :*
Ik hoop dat het gauw beter wordt en er duidelijkheid komt over wanneer het wel kan.
pi_196675458
Het valt mee. Wikipedia zegt dat de cacaoboter en cacaomassa traceerbaar slaafvrij zijn. En dat Tony's de slogan "op weg naar 100% slaafvrije chocolade" erop laat staan tot alle chocola ter wereld slaafvrij is.
pi_196675469
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:43 schreef Isabeau het volgende:

Hopelijk kunnen jullie snel onder het mes zodra het weer kan :*
pi_196675485
Chocolonoly is niet slaafvrij en niet fair.
Dat soort chocolade bestaat wel, is ook wel te koop, maar die prijzen liggen echt bóven wat de normale consument wil betalen. Ik zal ze zo even opzoeken.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_196675491
Ik vind Tony chocolade wel lekker, alleen mezelf aangeleerd niet meer enthousiast te worden van alle stomme smaken, want die vallen altijd tegen.
pi_196675495
Vanochtend kwam een collega erwtensoep ophalen voor haar man. Ze kreeg ook roggebrood mee (lust ik echt niet). Krijg ik net een foto van een genietende erwtensoepeter...met op tafel een kuipje halvarine en een flesje maggi :o
We have far more in common than that which devides us..
pi_196675496
Eerst dit: hier kan je een locatie aanklikken, en dan zien hoeveel nieuwe corona-besmettingen er in de afgelopen week op die plaats geweest zijn.
https://www.coronalocatie.nl/#{%22showTrend%22:false,%22zoomLevel%22:0}

Bij mij is dat 1 à 2 per dag.
pi_196675526
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:51 schreef sigme het volgende:
Eerst dit: hier kan je een locatie aanklikken, en dan zien hoeveel nieuwe corona-besmettingen er in de afgelopen week op die plaats geweest zijn.

T gaat hier heel slecht ja.
pi_196675552
quote:

56 vandaag :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_196675587
quote:

19 hier....
pi_196675593
Jezus Isa -O- :*

Ik ben van team-o-heerlijk-we-hoeven-niet-dit-jaar-lets-get-naked wat kerst betreft, vooral omdat we dit jaar dus NIET naar het buitenland hoeven. Wat altijd leuk is, maar een hoop gedoe, voor weinig quality time. Vervolgens vonden mn ouders dan wel dat ik wel weer eens bij hen kon komen eten en dat doen we ook. Schoonouders vonden dat ook, maar dat doen we niet omdat de groep te groot werd. Levert geen gezeik op, we hebben het gepland met het als-het-kan-voorbehoud.

Helemaal eens met alles wat Candaasje zegt. Ook wmb eigen gedrag. En in theorie ook met Myra's "oordeel gewoon eens wat minder", maar in de praktijk lukt me dat gewoon niet. Ik merk dat ik het die mensen kwalijk neem dat het zo lang doorettert.

Prima dat jij individueel keuzes maakt die niet aan de regels voldoen. Maar ik merk zo fucking vaak in het openbaar dat afstand houden onmogelijk is. Vorige week was ik bij een voorstelling, zaal ingericht obv de reserveringen, met gegroepeerde stoelen, die je niet mocht verzetten. Gaat er een chick in de lege ruimte naast mn stoel zitten zodat ze gezellig met mijn buurvrouw en haar gezelschap kan klessebesse.... Sorry, maar zo iemand wil ik dan echt gelijk belonen met een Darwin Award, de groenhakselaar ingooien en uitrijden over het land ofzo. En alle mensen van de organisatie die het gewoon laten gebeuren ook :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_196675608
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:54 schreef Isabeau het volgende:

56 vandaag :o
Mooi kleurgebruik. Mijn vandaag 56 is knalrood en de 450 bij een vriendin in de buurt is geel.

edit: oh geel is blijknaar erger dan rood
pi_196675609
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Vanochtend kwam een collega erwtensoep ophalen voor haar man. Ze kreeg ook roggebrood mee (lust ik echt niet). Krijg ik net een foto van een genietende erwtensoepeter...met op tafel een kuipje halvarine en een flesje maggi :o
Margerine :9~
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 11 december 2020 @ 18:00:12 #25
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196675649
Tussen de 1 of 2, net waar ik een dorp in de buurt wel of niet raak met het selectieding...
pi_196675655
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus Isa -O- :*

Ik ben van team-o-heerlijk-we-hoeven-niet-dit-jaar-lets-get-naked wat kerst betreft, vooral omdat we dit jaar dus NIET naar het buitenland hoeven. Wat altijd leuk is, maar een hoop gedoe, voor weinig quality time. Vervolgens vonden mn ouders dan wel dat ik wel weer eens bij hen kon komen eten en dat doen we ook. Schoonouders vonden dat ook, maar dat doen we niet omdat de groep te groot werd. Levert geen gezeik op, we hebben het gepland met het als-het-kan-voorbehoud.

Helemaal eens met alles wat Candaasje zegt. Ook wmb eigen gedrag. En in theorie ook met Myra's "oordeel gewoon eens wat minder", maar in de praktijk lukt me dat gewoon niet. Ik merk dat ik het die mensen kwalijk neem dat het zo lang doorettert.

Prima dat jij individueel keuzes maakt die niet aan de regels voldoen. Maar ik merk zo fucking vaak in het openbaar dat afstand houden onmogelijk is. Vorige week was ik bij een voorstelling, zaal ingericht obv de reserveringen, met gegroepeerde stoelen, die je niet mocht verzetten. Gaat er een chick in de lege ruimte naast mn stoel zitten zodat ze gezellig met mijn buurvrouw en haar gezelschap kan klessebesse.... Sorry, maar zo iemand wil ik dan echt gelijk belonen met een Darwin Award, de groenhakselaar ingooien en uitrijden over het land ofzo. En alle mensen van de organisatie die het gewoon laten gebeuren ook :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Supermarkt vanmiddag echt stampvol. Zelden zo druk gezien. Lange rijen bij de kassa's. Er liep ook een mevrouw rond zonder mondkapje. Niemand die daar iets van zei. En in de rij bij de kassa kwam een vrouw met rollator met 3 boodschapjes er in vlak naast me staan. Type mondkapje losjes over mond alleen en ook nog eens hoesten en proesten. Ja, serieus :') Ik ben de rij weer uit gegaan om elders aan te sluiten. Want ook ik durf nooit iets te zeggen. Daarbij gaat zo'n hoestend iemand dan ook nog tegen me práten en wie weet schreeuwen, dus nog meer besmettingskans. Doei :W
pi_196675680
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:50 schreef sigme het volgende:
Chocolonoly is niet slaafvrij en niet fair.
Dat soort chocolade bestaat wel, is ook wel te koop, maar die prijzen liggen echt bóven wat de normale consument wil betalen. Ik zal ze zo even opzoeken.
Heb je een bron voor dat Chocolonely niet slaafvrij en niet fair is? Ik weet nu ook niet meer wat het nou is met ze.
pi_196675719
Even mijn ogen open, want dag in bed met geen temp, wèl keel ontsteking en stem kwijt.
“Trek je jas aan als je naar buiten gaat.”

@ISA Wat ontzettend stom en alles voor jou en voor je neef.

Wat corona en verspreiding betreft...in de regio hier: + 154, en 2 grote middelbare dicht en een dorpsschool met 2 (enige) besmette docenten.
Nu luister ik even naar de persconf. van Andrew Cuomo, gvn NY , die rekent nog 3 maanden tot zeker maart volgens Fauci en Redfield.
Dank voor de link, sigme.
  Moderator vrijdag 11 december 2020 @ 18:07:11 #29
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196675760
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:02 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Heb je een bron voor dat Chocolonely niet slaafvrij en niet fair is? Ik weet nu ook niet meer wat het nou is met ze.
Akwazi maakt reclame voor ze, dus dan is het politiek correcte reclame.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_196675809
quote:

20 Stuks binnen 2,5 kilometer. Eerst stabiel op 12 maar sinds 3 dagen loopt het hard op. Niet dat zo'n korte periode iets zegt natuurlijk.

Mensen! Ik heb goed nieuws. Mijn woonkamer is officieel schoon. Inclusief de binnenkanten van de kasten en een volledige ontrommeling *O*
Spoilers!
pi_196675838
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:48 schreef Tele6 het volgende:
Het valt mee. Wikipedia zegt dat de cacaoboter en cacaomassa traceerbaar slaafvrij zijn. En dat Tony's de slogan "op weg naar 100% slaafvrije chocolade" erop laat staan tot alle chocola ter wereld slaafvrij is.
Ze hadden er eerst 'slaafvrije chocolade' op staan, maar dat werd door een concurrent aangevochten en hebben ze moeten aanpassen ;)

Over fairtrade voor chocola: https://clearchox.com/bbc-watchdog-hekelt-fairtrade/
pi_196675904
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:02 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Oh, alle cacao gaat op 1 hoop. Daarvan is ongeveer 1% fairtrade, dus mag er van de grote hoop 1% fairtrade verkocht worden. De slaafvrije cacao gaat dus óók op de grote hoop, zeg even dat dat ook 1% is. In je chocolonely zit dan dus 99% slaafcacoa en 1%slaafvrij.

Uitzondering op die regel zijn chocolatiers die zelf cacao inkopen, verschepen en verwerken. Daar is Tony er niet een van.

Ik wil best even wat bronnen hiervan opzoeken hoor, momentje.
-edit: oh, als het goed is staat dat ook in dat rapport van bbc watchdog.

Hier even wat anders geformuleerd:
quote:
99,5% Van de chocolade die u eet is zgn slaafchocolade. Dat komt omdat slechts een half procent van de wereldproductie fairtrade gelabeld is en alles op de grote hoop gaat. Of beter: in het ruim van het schip. Het enige dat geldt is dat als een cacao-/chocoladehandelaar een ton fairtrade inkoopt, hij ook een ton als fairtrade mag verkopen. De kanalen zijn niet gescheiden, want dat is te duur. Het is een beetje als groene stroom.

https://mergenmetz.nl/blog/fairtrade-in-het-geding/
pi_196675997
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:56 schreef Sarabi het volgende:

[..]

19 hier....
252 rondom mijn adres :X

Maar goed.. wonen in verhouding ook veel meer mensen dus dat er dan meer besmettingen zijn lijkt me niet heel vreemd.

En als je bedenkt hoe vaak ik ergens kom of iemand daadwerkelijk real life spreek...

Is het risico alsnog niet onwijs groot
pi_196676011
Crisp is binnen. :9 Wel altijd weer teleurstellend hoe weinig het eigenlijk is voor het geld. :')
  Moderator vrijdag 11 december 2020 @ 18:22:56 #35
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196676029
De afgelopen week 4 binnen 2,5km.
  Moderator vrijdag 11 december 2020 @ 18:24:37 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196676070
Als ik inzoom gaat springt ie op en neer tussen 1 en 2
pi_196676078
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:21 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

252 rondom mijn adres :X

Maar goed.. wonen in verhouding ook veel meer mensen dus dat er dan meer besmettingen zijn lijkt me niet heel vreemd.
Ja daar moet je natuurlijk ook naar kijken :Y als ik een paar minuten loop sta ik tussen weilanden en zie je geen huizen
pi_196676101
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:04 schreef AnneX het volgende:
Even mijn ogen open, want dag in bed met geen temp, wèl keel ontsteking en stem kwijt.
“Trek je jas aan als je naar buiten gaat.”

@:Isa Wat ontzettend stom en alles voor jou en voor je neef.

Wat corona en verspreiding betreft...in de regio hier: + 154, en 2 grote middelbare dicht en een dorpsschool met 2 (enige) besmette docenten.
Nu luister ik even naar de persconf. van Andrew Cuomo, gvn NY , die rekent nog 3 maanden tot zeker maart volgens Fauci en Redfield.
Dank voor de link, sigme.
Ik trek tegenwoordig jas aan en schoenen als ik naar de schuur ga. En woensdag kerstboom in de hal optuigen, ook met jas aan. Voor de zekerheid.

@AnneX, volgens een econoom/epidemioloog in de usa verwachten ze daar de komende 3 maanden nog tussen de 180000 en 270000 doden -O-
pi_196676115
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:25 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja daar moet je natuurlijk ook naar kijken :Y als ik een paar minuten loop sta ik tussen weilanden en zie je geen huizen
Mja maar als je elke week met het hele dorp naar de markt zou gaan.
Loop je ook noemensomewr risico dan ik die dus eigenlijk nergens heen ga.
Boodschappen en de post wordt gebracht.

Verder zie ik enkel dochter, vriend en exschoonouders.
Waarbij de eerste nog het grootste risico voor ons alle 5 is. Want die gaat gewoon naar school uiteindelijk.
pi_196676160
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:26 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja maar als je elke week met het hele dorp naar de markt zou gaan.
Loop je ook noemensomewr risico dan ik die dus eigenlijk nergens heen ga.
Boodschappen en de post wordt gebracht.

Verder zie ik enkel dochter, vriend en exschoonouders.
Waarbij de eerste nog het grootste risico voor ons alle 5 is. Want die gaat gewoon naar school uiteindelijk.
Is ook zo :Y

Morgen zie ik mijn schoonouders, voor het eerst in maanden. Wel ook gewoon buiten omdat zij wel gewoon nog iedereen zien/alles doen.

Maar verder zie ik ook alleen mijn man (duh :+) en mijn ouders.
pi_196676205
quote:

Ik kijk van tijd tot tijd hier https://coronadashboard.r(...)itief-geteste-mensen
Gisteren over de 70 positief getest.
pi_196676225
147 binnen 2,5km hier. Toch ken ik eigenlijk nog niemand die corona heeft (gehad). Het 'dichtstbij' komt de schoonmoeder van een vriendin. :')
pi_196676239
En jeetje. Reservering om eten af te halen. Is m'n vriend in Rotterdam om het op te pikken. Is die hele zaak gewoon dicht. Echt, te irritant.
pi_196676246
Hier enkel mijn schoonzus in maart.

Ik ben heel voorzichtig.
Werewolf
pi_196676288
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:34 schreef Myraela het volgende:
En jeetje. Reservering om eten af te halen. Is m'n vriend in Rotterdam om het op te pikken. Is die hele zaak gewoon dicht. Echt, te irritant.
Nou ja zeg :(
pi_196676298
Intussen alweer een stuk of 10 vrienden/kennissen en een neef die positief getest waren. Gelukkig geen ernstig zieken. Tot nu toe.
  vrijdag 11 december 2020 @ 18:37:44 #47
63722 z80
I fink you freaky
pi_196676302
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik kijk van tijd tot tijd hier https://coronadashboard.r(...)itief-geteste-mensen
Gisteren over de 70 positief getest.
Gemeente berg en dal. Dat is het hele stuk langs de grens van Groesbeek tot/met Millingen wel 10 nieuwe besmettingen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_196676309
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:34 schreef Myraela het volgende:
Wat slecht :D
pi_196676347
Niet aan m'n eten komen, dan word ik echt bloedjechagrijnig. :') Nu heb ik natuurlijk weer het probleem dat ik nergens zin in heb maar wel pleurishonger heb.
pi_196676412
Ik denk dat veel familie en kennissen het hier in februari/maart hebben gehad maar toen werd er niet getest zoals nu.

In de straat zijn er wel een paar overleden maar kan niet zeggen dat ik die echt ken.
Verder ken ik maar 2 personen die besmet zijn geweest. De man die mijn auto altijd maakt en het nichtje van mijn man. Oja en de vader van een vriendin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')