Daar ben ik dan weer niet rouwig om, haha.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:31 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Verder baal ik stiekem ook van de aftocht van Maroon 5 - She Will Be Loved, jeugdsentiment
Ik ben rouwiger om het feit dat Maroon 5 nu alleen nog maar in de lijst staat met het saaie Memoriesquote:Op vrijdag 11 december 2020 18:31 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Verder baal ik stiekem ook van de aftocht van Maroon 5 - She Will Be Loved, jeugdsentiment
Oh ja, deed (probeerde) ik ook! Afschuwelijk! Ook omdat ik de motoriek heb van een langpootmugquote:Op vrijdag 11 december 2020 18:32 schreef Cassa95 het volgende:
Toen ik 11 was deden we dit allemaal op het schoolplein:
Ik vond zelf Pump It het leukst, maar Shut Up en Let's Get It Started waren ook genot, echt jeugdsentiment.quote:Op vrijdag 11 december 2020 17:18 schreef Yolk het volgende:
Als 11-jarige knul ging ik behoorlijk los op Let's Get It Started van The Black Eyed Peas, imho veel prettiger dan I Gotta Feeling. Niet dat ik er op zou stemmen..
gewoon negeren mien jongquote:Op vrijdag 11 december 2020 18:19 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Nou ja zeg.
Dat kun je dan over 99% van de posts hier wel zeggen.
Op the Monkees na wel begrijpelijke uitvallers.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:17 schreef DecoAoreste het volgende:
Nu de nieuwkomers en uitvallers ongeveer allemaal bekend zijn heb ik even wat lijstjes gemaakt, omdat het kan!
Uitvallers die ik het meest ga missen:
![]()
1. City to City – The Road Ahead
2. Of Monsters and Men - Little Talks
3. Blaudzun - Promises Of No Man's Land
4. Kaiser Chiefs - Ruby
5. Coldplay - Charlie Brown
6. Waylon – Outlaw In 'Em
7. The Script - No Good In Goodbye
8. U2 – Elevation
9. Coldplay - Life In Technicolor II
10. The Monkees - Daydream Believer
Power To All Our Friends mag er wel weer in...quote:Op vrijdag 11 december 2020 19:20 schreef cafca het volgende:
[..]
Op the Monkees na wel begrijpelijke uitvallers.
En Living Doll met the Young Ones heeft zijn houdbaarheidsdatum inderdaad wel overschreden, maar helemaal geen Cliff Richard meer in de lijst, vind ik toch jammer.
Jij bent nog een jonge blom!quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:32 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Net ff ouder dan Noobie en Peaceman, maar wel een stuk jonger dan MadMaster
Kom op moppie, spreid je dijen in de 'hertaling' van Jan Rot!quote:
Hij stond er al 8 jaar met alleen dat onbenullige nummer in, wat sowieso al niet zo representatief was.quote:Op vrijdag 11 december 2020 19:20 schreef cafca het volgende:
[..]
Op the Monkees na wel begrijpelijke uitvallers.
En Living Doll met the Young Ones heeft zijn houdbaarheidsdatum inderdaad wel overschreden, maar helemaal geen Cliff Richard meer in de lijst, vind ik toch jammer.
Al was het maar als herinnering aan de jaren van Veronica op zee, waarbij en waarvoor het nummer destijds veel gedraaid werd...quote:Op vrijdag 11 december 2020 19:39 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hij stond er al 8 jaar met alleen dat onbenullige nummer in, wat sowieso al niet zo representatief was.
Maar Power To All Our Friends zoals @:madmaster noemde zou als ‘oeuvre-beloning’ wel mogen inderdaad.
Hé, ben jij mij?quote:Op vrijdag 11 december 2020 19:45 schreef Starflyer het volgende:
Toen ik elf was luisterde ik naar Meat loaf, Boney M, Grease en de Beegees en zo.
Ongeveer even oud dan, denk ikquote:
En Golden Earring met de clip van When The Lady Smiles bij toppop. Ongeveer dezelfde periode.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:31 schreef Doedezemaar het volgende:
En geen idee wat ik luisterde toen ik 11 was, waarschijnlijk Modern Talking, Wham, Abba en BZN
Dit probeerde ik ook in die tijd! (Nadruk op 'probeerde', ik was ~7 jaar oud).quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:32 schreef Cassa95 het volgende:
Toen ik 11 was deden we dit allemaal op het schoolplein:
Ik ook wel, met de kanttekening dat de Top 40 toen nog wel stukken beter was dan nu natuurlijk. En dat mijn ouders bakken vol platen en singles hadden die ik ook best kon waarderen als kind. Dit is overigens ook de reden dat ik zo gek ben op Meat Loaf.quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:00 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Toen ik elf was luisterde ik naar dingen als Party Rock Anthem en Lady Gaga
Had nog niet echt een 'eigen' muzieksmaak toen, dus luisterde gewoon naar wat er in de Top 40 stond.
Oh, met die "schokkende" clip die alleen door Veronica werd uitgezonden.quote:Op vrijdag 11 december 2020 19:57 schreef usagi414 het volgende:
[..]
En Golden Earring met de clip van When The Lady Smiles bij toppop.
Oh dan ben je wel een stukje jonger dan ik, ik zat op het VWO toen jumpen een ding was.quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:02 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Dit probeerde ik ook in die tijd! (Nadruk op 'probeerde', ik was ~7 jaar oud).
Ja, dat zeiden wij toen over de top 40 in de jaren 70/80quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:03 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik ook wel, met de kanttekening dat de Top 40 toen nog wel stukken beter was dan nu natuurlijk.
1988 was wel zo’n beetje het eindequote:Op vrijdag 11 december 2020 20:08 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, dat zeiden wij toen over de top 40 in de jaren 70/80
quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:03 schreef asco het volgende:
[..]
Oh, met die "schokkende" clip die alleen door Veronica werd uitgezonden.
quote:De videoclip voor When the Lady Smiles, geregisseerd door Dick Maas, deed nogal wat stof opwaaien. Dit kwam onder meer doordat de hoofdpersoon van de video, gespeeld door zanger Barry Hay, een non aanrandt in de metro. Deze scène werd snel verwijderd uit de video (en de volledige versie werd pas na middernacht op tv vertoond)
En daar hebben jullie beslist gelijk in!quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:08 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, dat zeiden wij toen over de top 40 in de jaren 70/80
Die non deed later de Philadelphia smeerkaas reclame, dus het is allemaal goed gekomen..quote:
Och, ook de vogeltjesdans stond destijds in de Top40 he?quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:14 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
En daar hebben jullie beslist gelijk in!
Het is wel jammer dat ik de tijd niet heb meegemaakt dat rock en pop synoniemen waren.
En het smurfenliedquote:Op vrijdag 11 december 2020 20:15 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Och, ook de vogeltjesdans stond destijds in de Top40 he?
41 weken genot, 5 hoogste plek.quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:15 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Daar heb je ook weer gelijk in. En andersom: dit jaar stond Blinding Lights een eeuwigheid op 1, wat natuurlijk een ijzersterk nummer is.quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:15 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Lachkabouters, Marsupilami's, Wuppies, we hebben het allemaal overleefd...
David Bowie's eerste single ging over lachende kabouters. En een van de eerste Pink Floyd-platen ook.quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Lachkabouters, Marsupilami's, Wuppies, we hebben het allemaal overleefd...
Het zal één van mijn eerste singles zijn geweest. Maar toen was ik 8 of zoiets.quote:
Höllenboer...quote:
Dschingis Khanquote:
Dat waren gnomen, da's heel wat andersquote:Op vrijdag 11 december 2020 20:23 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
David Bowie's eerste single ging over lachende kabouters. En een van de eerste Pink Floyd-platen ook.
Yep. Op nummer 500 ofzo.quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:25 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Die stond in de allereerste Top 2000, is het niet?
Geen idee, zou kunnen kennen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:25 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Die stond in de allereerste Top 2000, is het niet?
Was ze buschauffeur?quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Geen idee, zou kunnen kennen.
Weet wel dat het gedraaid werd tijdens de uitvaart van een tante van me...
Wel humor, busje komt zo.quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Geen idee, zou kunnen kennen.
Weet wel dat het gedraaid werd tijdens de uitvaart van een tante van me...
Onbenullige muziek is van alle tijden, maar voor ongeveer 2000 had je in elk geval het voordeel dat de Top 40 (en ook de Album Top 100) gebaseerd waren op verkopen. Wat er voor kon zorgen dat muziek die te veel of te weinig airplay kreeg enigszins gecorrigeerd werd door het publiek. Daarna veranderde de samenstelling van de lijst, en werd elke plaat die veel gedraaid werd op Radio 538 automatisch een hit.quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:26 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Noveltyplaten zijn gewoon hét argument dat muziek vroeger niet altijd beter was.
Led Zeppelin, Bowie en de Sex Pistols waren actief terwijl Disco Duck en het Smurfenlied bovenaan in de hitparade stonden.
Gelukkig zorgt de tijd ervoor dat we juist de goede acts herinneren en niet de meuk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |