Covid-19: 20% blijft asymptomatischquote:Op donderdag 10 december 2020 22:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Bron? Want wat ik een tijd geleden gelezen had was eerder richting de 40% van de mensend die asymptomatisch is. Of bedoel je milde klachten?
Dan hoop ik maaf dat ik daar onder val, brennie voelt zich echt niet best.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Covid-19: 20% blijft asymptomatisch
Ongeveer 20% volgens meerdere studies.
Beterschap voor haar danquote:Op donderdag 10 december 2020 22:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan hoop ik maaf dat ik daar onder val, brennie voelt zich echt niet best.
Beterschap voor je vriendin en sterkte de komende tijd. Hoop dat jij je redelijk goed blijft voelen.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Oh rellen?quote:Op donderdag 10 december 2020 22:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wees niet verbaasd dat je het ws al veel hebt gezien. De meeste rellen worden alleen via RT uitgezonden.
Russia Today zendt die vaak uit om daarmee de indruk te wekken dat ze "journalistiek" verantwoord verslag doen van ongeregeldheden in de westerse wereld.
Ik reken er bijna op dat als zich rellen ergens voordoen, je het via één van hun stream live kunt meemaken om vervolgens over elkaar heen te vallen wat het intifada-suversief gajes allemaal doet.
Jammer is wel dat evenwichtigheid beperkt blijft tot professioneel eenzijdig weergeven de Russische betrokkenheid beperken tot bevestiging dat het hier (in het Westen) maar een rommeltje is.
Dat is iets minder dan ik gelezen had... Maar op zich nog een redelijk substantiële hoeveelheid.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:54 schreef Momo het volgende:
[..]
V for Vendetta. En dan zo timen dat de bommen precies om 00:00 af gaan, gegarandeerd goed gevoelquote:Op donderdag 10 december 2020 22:59 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Oh rellen?Ik ken de stream wel, van Russia Today inderdaad. Bepaalde invalshoek zullen we zeggen.
Dacht dat ze misschien met oud en nieuw nog wat leuks deden met vuurwerk over de hele wereld of zo.
Ik zoek nog wat leuks om met vriendin te kijken wat niet de hele avond emo-terreur is maar wel met een mooi aftelmoment. Ik ga echt niet lekker op de hele nacht sentiment à la 'Alleen samen' en 'Wat was 2020 een kutjaar hè jongens?' Of belegen cabaret. Anders maar gewoon een film kijken die tot na 00:00 uur duurt.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-20-00-uur~a7ca78f6/quote:De Australische overheid heeft een bestelling van 51 miljoen doses van een coronavaccin dat in eigen land werd ontwikkeld geannuleerd. Biotechbedrijf CSL en de Universiteit van Queensland hebben besloten het middel niet verder in een vervolgfase te testen nadat proefpersonen ten onrechte positief waren getest op het hiv-virus.
Het land sloot eerder overeenkomsten met Pfizer/BioNTech, AstraZeneca en Novavax en heeft het aantal bestellingen verhoogd, zei premier Scott Morrison. De verwachting was volgens hem nooit dat alle vier de vaccins de eindstreep zouden halen.
Bij de universiteit klonk teleurstelling. Er is te weinig tijd om het vaccin helemaal opnieuw te construeren, zei professor Paul Young in een verklaring. Dat zou de ontwikkeling met een jaar vertragen.
De regering heeft 20 miljoen extra doses besteld bij AstraZeneca en 11 miljoen bij het Amerikaanse Novavax. Volgens minister Greg Hunt van Volksgezondheid zullen er meer dat 140 miljoen doses beschikbaar komen in Australië. Het land met 25 miljoen inwoners denkt in maart te kunnen beginnen met inenten.
Is er überhaupt een maatregel waarvan bewezen is dat hij werkt? Buiten een superlockdown (geen contact is ook geen besmetting) ben ik er niet voor 100% van overtuigd in ieder geval.quote:Op donderdag 10 december 2020 23:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Cijfers dalen, maatregelen werken
Cijfers stijgen, bevolking houdt zich niet aan de regels, foei!
Wanneer ligt het aan het kabinet dan en de maatregelen die niet werken?
Nooit omdat er verkiezingen aamkomen?
Tenzij het kabinet met plantensproeiers gevuld met covid rondloopt om mensen te infecteren ligt het inderdaad nooit aan het kabinet dat de cijfers oplopen.quote:Op donderdag 10 december 2020 23:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Cijfers dalen, maatregelen werken
Cijfers stijgen, bevolking houdt zich niet aan de regels, foei!
Wanneer ligt het aan het kabinet dan en de maatregelen die niet werken?
Nooit omdat er verkiezingen aamkomen?
Beterschap voor je vriendin en ik hoop dat je er zelf goed bij langs komt, Vosss.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Niet zo moeilijk als het vaccin veroorzaakt dat cellen reageren op een HIV test, terwijl daar in werkelijkheid geen virus van is; ben je klaar. Dit kan ook worden toegepast om iemand een ziekte aan te leunen.quote:Op donderdag 10 december 2020 23:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)-20-00-uur~a7ca78f6/
Hoe kan je ten onrechte positief testen op het hiv virus?
Het grootse probleem met deze type vaccins is die voorzien van de juiste "signatuur" dat ook hier weer blijkt, erg lastig is. bron:medical-netquote:bron: guardian 11dec20
University of Queensland/CSL vaccine: This is also a protein vaccine, and Australia secured 51m units, which it had hoped would be available by mid-2021. Phase one clinical trials in humans began in July in Brisbane, with phase two and three clinical trials to be under way in December. But on 11 December the federal government announced these trials would not proceed and the agreement with CSL had been abandoned, after trial participants returned false positive test results to HIV. There was no risk of the patients developing HIV, but HIV tests would need to be altered to roll-out the vaccine, and with other promising candidates it makes sense for the government to focus on the other three.
Dankje! Komt vast goedquote:Op donderdag 10 december 2020 22:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Beterschap voor je vriendin en sterkte de komende tijd. Hoop dat jij je redelijk goed blijft voelen.
Is toch ook wat? Dat je daar eerst corona voor krijgen moet?quote:Op donderdag 10 december 2020 23:36 schreef vosss het volgende:
Ow ik heb tig quotealerts zie ik nu. Bedankt iedereen die ons beterschap gewenst heeft, dat wordt gewaardeerd
Jij bent in W&T nog populairder dan hier, geloof ik he?!quote:Op donderdag 10 december 2020 23:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tenzij het kabinet met plantensproeiers gevuld met covid rondloopt om mensen te infecteren ligt het inderdaad nooit aan het kabinet dat de cijfers oplopen.
Met terugwerkende kracht vraag ik me eigenlijk of er niet een soort van mazzel was dat het virus in het voorjaar pas tegen het einde van de winter echt compleet openbaarde en dat het invallen van de lente toch meer rol had dat het complete resultaat puur kwam door de maatregelen. Uiteraard is er ook verspreiding in de zomer, maar toch minder.quote:Op donderdag 10 december 2020 23:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Is er überhaupt een maatregel waarvan bewezen is dat hij werkt? Buiten een superlockdown (geen contact is ook geen besmetting) ben ik er niet voor 100% van overtuigd in ieder geval.
Dan kun je (algemeen bedoeld) roepen dat het zonder maatregelen veel heftiger zou zijn geweest maar daar is geen enkel legitiem bewijs voor te vinden.
Ik denk dat de Diamond Princess, wat in feite een gesloten circuit was, met daarin merendeels ouderen, en waar iedereen gemonitord werd, ook achteraf, het meest representatief is.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:54 schreef Momo het volgende:
Wil je nu zeggen dat het sluiten van biebs en verbieden van alcoholverkoop na 20u geen nut heeft?quote:Op donderdag 10 december 2020 23:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Is er überhaupt een maatregel waarvan bewezen is dat hij werkt? Buiten een superlockdown (geen contact is ook geen besmetting) ben ik er niet voor 100% van overtuigd in ieder geval.
Dan kun je (algemeen bedoeld) roepen dat het zonder maatregelen veel heftiger zou zijn geweest maar daar is geen enkel legitiem bewijs voor te vinden.
Ja hoor.... daar heb je hem weer.quote:Op vrijdag 11 december 2020 02:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wil je nu zeggen dat het sluiten van biebs en verbieden van alcoholverkoop na 20u geen nut heeft?
Nou, inhoudelijk snap ik niet dat je het jezelf zo moeilijk maakt.quote:Op vrijdag 11 december 2020 02:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee. Maar in plaats daarvan zou je er ook inhoudelijk op in kunnen gaan. Don't shoot the messenger hè
Mag ik even kotsen?quote:Op vrijdag 11 december 2020 02:30 schreef Tijn het volgende:
Het feit dat de neerwaartse trend nog niet echt gevonden is, is alleen maar meer een reden om die mondkapjes te gebruiken, want alle beetjes helpen.
En vergeet niet het mondkapje af te doen danquote:
Nou ja, het filtert wel de stukjesquote:Op vrijdag 11 december 2020 06:54 schreef pullup het volgende:
[..]
En vergeet niet het mondkapje af te doen dan
Dan kan je dit vaccin toch beter geven aan de groep 18 tot 49 jaarquote:Op vrijdag 11 december 2020 08:30 schreef kol7680 het volgende:
Voor Nederland belangrijk vaccin werkt niet goed, ontwikkeling loopt vertraging op
Coronavaccinontwikkelaars Sanofi en GlaxoSmithKline hebben een tegenvaller te verwerken gekregen. Het blijkt dat hun vaccin bij oudere patiënten minder goed werkt dan gehoopt en dat zorgt voor vertraging bij het ontwikkelingsprogramma. Het vaccin zal daardoor pas eind 2021 beschikbaar komen en dat is later dan verwacht. Dat is ook slecht nieuws voor Nederland, dat 11,7 miljoen doses van het vaccin besteld heeft.
Het vaccin zorgt bij volwassenen in de leeftijd van 18 tot 49 jaar weliswaar voor een immuunreactie die overeenkomt met die van patiënten die zijn hersteld van Covid-19, maar bij oudere mensen blijkt de immuunreactie zwak. Dat komt waarschijnlijk omdat de concentratie van het middel dat de afweerreactie moet opwekken, het zogenoemde antigeen, te laag is.
In februari starten nieuwe tests, waarbij het middel van Sanofi en GlaxoSmithKline ook vergeleken zal worden met een goedgekeurd coronavaccin. Als deze tests positief uitvallen dan zou in de tweede helft van volgend jaar goedkeuring aangevraagd kunnen worden. Dat zorgt dan wel voor een vertraging bij het op de markt brengen tot het vierde kwartaal van 2021, terwijl hier eerder op medio volgend jaar werd gemikt.
Bron: rtlnieuws.
Kortom. Heel 2021 zullen we nog wel vastzitten aan maatregelen.
Feit is dat zoals ik en vele users met me al weken zeggen is dat heel 2021 exact dezelfde maatregelen zullen houden. Met dit nieuws is dat nu wel duidelijkquote:Op vrijdag 11 december 2020 08:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan kan je dit vaccin toch beter geven aan de groep 18 tot 49 jaar
Nou nee, het is een vaccin die pas einde van 2021 geleverd zou worden, en we zouden al genoeg kunnen hebben in Q2quote:Op vrijdag 11 december 2020 08:30 schreef kol7680 het volgende:
Voor Nederland belangrijk vaccin werkt niet goed, ontwikkeling loopt vertraging op
Coronavaccinontwikkelaars Sanofi en GlaxoSmithKline hebben een tegenvaller te verwerken gekregen. Het blijkt dat hun vaccin bij oudere patiënten minder goed werkt dan gehoopt en dat zorgt voor vertraging bij het ontwikkelingsprogramma. Het vaccin zal daardoor pas eind 2021 beschikbaar komen en dat is later dan verwacht. Dat is ook slecht nieuws voor Nederland, dat 11,7 miljoen doses van het vaccin besteld heeft.
Het vaccin zorgt bij volwassenen in de leeftijd van 18 tot 49 jaar weliswaar voor een immuunreactie die overeenkomt met die van patiënten die zijn hersteld van Covid-19, maar bij oudere mensen blijkt de immuunreactie zwak. Dat komt waarschijnlijk omdat de concentratie van het middel dat de afweerreactie moet opwekken, het zogenoemde antigeen, te laag is.
In februari starten nieuwe tests, waarbij het middel van Sanofi en GlaxoSmithKline ook vergeleken zal worden met een goedgekeurd coronavaccin. Als deze tests positief uitvallen dan zou in de tweede helft van volgend jaar goedkeuring aangevraagd kunnen worden. Dat zorgt dan wel voor een vertraging bij het op de markt brengen tot het vierde kwartaal van 2021, terwijl hier eerder op medio volgend jaar werd gemikt.
Dat mag je natuurlijk zeggen en vinden. Maar hoe het nu eruit ziet zouden ze iedereen kunnen vaccineren ergens in de zomer.quote:Op vrijdag 11 december 2020 08:35 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Feit is dat zoals ik en vele users met me al weken zeggen is dat heel 2021 exact dezelfde maatregelen zullen houden. Met dit nieuws is dat nu wel duidelijkpas eind 2021 hoop aan de horizon.
Jaa maar weet je, elke tegenslag betekent het einde van 2021 hier. Was je dat nog niet duidelijk?quote:Op vrijdag 11 december 2020 08:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou nee, het is een vaccin die pas einde van 2021 geleverd zou worden, en we zouden al genoeg kunnen hebben in Q2
[ afbeelding ]
Feit is dat dat geen feit is.quote:Op vrijdag 11 december 2020 08:35 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Feit is dat zoals ik en vele users met me al weken zeggen is dat heel 2021 exact dezelfde maatregelen zullen houden. Met dit nieuws is dat nu wel duidelijkpas eind 2021 hoop aan de horizon.
Je kan ook ten onrechte positief getest worden op covid, blijkt geen probleem te zijn in dat geval,wordt op dezelfde hoop gegooid.quote:Op donderdag 10 december 2020 23:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)-20-00-uur~a7ca78f6/
Hoe kan je ten onrechte positief testen op het hiv virus?
Ik kan het woord "duiden" niet meer horen, dat is echt mijn jeukwoord van 2020 geworden.quote:
Zo praktisch zou ik ook denken jaquote:Op vrijdag 11 december 2020 08:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan kan je dit vaccin toch beter geven aan de groep 18 tot 49 jaar
quote:Op vrijdag 11 december 2020 08:30 schreef kol7680 het volgende:
En vervolgens iedere mogelijke winkel blijven bezoeken jaquote:Op vrijdag 11 december 2020 02:30 schreef Tijn het volgende:
Het feit dat de neerwaartse trend nog niet echt gevonden is, is alleen maar meer een reden om die mondkapjes te gebruiken, want alle beetjes helpen.
De 'oversterfte' is niet zo heel spannend meer nu we daadwerkelijk testen. Een draadje.quote:
Perfect middel voor de jonge mensen, lage concentratie, vreemd dat ze het daar niet voor gebruiken. Liever een mild vaccin dan een zware.quote:Op vrijdag 11 december 2020 08:30 schreef kol7680 het volgende:
Het woord valt mij pas op dat iedereen het pas sinds 'corona' gebruikt inderdaad. Jou ook?quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:00 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik kan het woord "duiden" niet meer horen, dat is echt mijn jeukwoord van 2020 geworden.
Wat een negativiteit. Volgens mij hebben we hoger ingezet op twee andere vaccins, deze hoor ik pas voor het eerst vanquote:Op vrijdag 11 december 2020 08:30 schreef kol7680 het volgende:
Speel eens wat anders dan die langspeelplaat dan.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:11 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Speel de bal, niet de persoon.
Ik heb het wel eerder gehoord, maar nooit zo frequent als dit jaar inderdaadquote:Op vrijdag 11 december 2020 09:08 schreef Gunner het volgende:
[..]
Het woord valt mij pas op dat iedereen het pas sinds 'corona' gebruikt inderdaad. Jou ook?
Heb ook nog nooit zoveel grafieken bekeken als dit jaar.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:19 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb het wel eerder gehoord, maar nooit zo frequent als dit jaar inderdaad
quote:Rijksoverheid komt met speciale coronacampagne rondom de feestdagen
Het kabinet wil extra aandacht vragen voor het belang van drukte vermijden en afstand houden tijdens de feestdagen. Daarom start de Rijksoverheid morgen een ‘decemberspecial’ van de Alleen Samen-campagne. De eerste tv-commercial richt zich op het belang van drukte vermijden in aanloop naar de feestdagen. Vanaf medio december zal een tweede commercial te zien zijn op tv over afstand houden tijdens de feestdagen.
De komende weken zijn cruciaal om het coronavirus onder controle te krijgen. Het aantal coronabesmettingen blijft te hoog en druk op de zorg neemt nog maar nauwelijks af. Alleen door ons goed aan de maatregelen te houden, kunnen we ervoor zorgen dat de cijfers weer de goede kant op gaan. Tijdens de decembermaand vergt dat extra aandacht.
Inkopen doen voor de feestdagen
Winkelen in aanloop naar de feestdagen is dit jaar anders is dan anders. Mensen worden opgeroepen om doelgericht en alleen te winkelen. Ook wordt hen gevraagd vooral inkopen te doen bij winkels dichtbij huis en om ook eens een keer op een doordeweekse dag te gaan in plaats van in het weekend. Zo kunnen we samen drukte te vermijden en besmettingen voorkomen. Naast spotjes van de Rijksoverheid zullen ook brancheorganisaties zich inzetten om deze boodschap in winkels uit te dragen.
Ook afstand houden tijdens de feestdagen
Tijdens de feestdagen is het extra belangrijk dat we de basismaatregelen blijven naleven. We houden anderhalve meter afstand van mensen uit een ander huishouden, ook aan tafel of tijdens de viering. We kiezen waar mogelijk voor het huis met de meeste ruimte, zodat je makkelijker afstand kunt houden. We wassen vaak onze handen, bijvoorbeeld als je ergens binnenkomt of voor je gaat eten. En bij klachten, hoe mild ook, blijven we thuis, gaan niet naar buiten of bij anderen op bezoek en we laten ons testen. Wie besmet is, roept hulp in van anderen. Bijvoorbeeld voor boodschappen en andere klusjes, zodat de besmette persoon thuis kan blijven. De tweede tv-commercial is bedoeld om mensen te herinneren aan het belang van het naleven van de coronamaatregelen tijdens de feestdagen.
Over 'Alleen Samen'
Sinds maart 2020 loopt de publiekscampagne ‘Alleen Samen’. Het doel van de campagne is om Nederland helderheid te geven over de corona-maatregelen en om handelingsperspectieven te bieden die bijdragen aan het beperken van de verspreiding van het virus. De campagne is slechts één onderdeel van alle communicatie rondom het coronavirus. Naast spots op radio en tv worden onder meer sociale media, websites en nieuwsbrieven ingezet. En de Rijksoverheid werkt samen met andere partijen om de communicatie rondom het coronavirus nog verder te brengen.
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/gedragquote:Coronadashboard aangevuld met gegevens over gedrag
Het coronadashboard is op 10 december aangevuld met nieuwe gegevens, waaronder een RIVM-onderzoek naar gedrag. Op landelijk niveau en per veiligheidsregio zijn cijfers beschikbaar over het draagvlak voor en de naleving van maatregelen, zoals afstand houden, een mondkapje dragen en thuisblijven bij klachten. Voor het onderzoek bevraagt de gedragsunit van het RIVM iedere drie weken een dwarsdoorsnede van de samenleving. Daardoor is het mogelijk om trends, verschillen tussen leeftijdsgroepen en verschillen tussen regio’s te zien.
Daarnaast bevat het dashboard ook nieuwe cijfers over de gehandicaptenzorg, thuiswonende 70-plussers, sterfte door COVID-19 en oversterfte. Gebruikers van het dashboard hadden aangegeven graag meer informatie over sterfte op het dashboard te willen zien.
Behalve dat ik er op reageerde, dat weggehaald is en het hele topic daardoor ineens niet meer in MyAT stondquote:Op vrijdag 11 december 2020 08:06 schreef groenen het volgende:
Wel geinig dat Leo tegenwoordig in de nacht dat filmpje plaatst, dan zijn de mods minder scherp.
Nog meer alleen samen bagger.quote:
Tegen de tijd dat dit vaccin gebruikt kan worden, zijn de oudjes toch al gevaccineerd.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:00 schreef Arizona het volgende:
Ik kan het woord "duiden" niet meer horen, dat is echt mijn jeukwoord van 2020 geworden.
[..]
Zo praktisch zou ik ook denken ja
Sow zeg dat wel ja. Zeker dat soort mannetjes als Martino die zichzelf vooral erg interessant vinden 'duiden' graag.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:00 schreef Arizona het volgende:
[..]
[..]
Zo praktisch zou ik ook denken ja
Dat het na 10 maanden pandemie nog steeds niet duidelijk is of door wil dringen dat het niet om 1 of enkele individuele maatregelen, maar om een samenstel van maatregelen gaat. En de maatregelen zijn gericht op het terugdringen van contact tussen mensen, aangezien dat nu juist de transmissie-route van het virus is.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En vervolgens iedere mogelijke winkel blijven bezoeken ja![]()
Nee, die schijnveiligheid van mondkapjes is de grootste bullshit die er is. En alcoholverkoop verbieden na 20u ook. En biebs sluiten ook.
Maar vergeet niet, het ligt allemaal aan ons hè. Wij houden ons niet aan de regeltjes. De regeltjes zelf zijn super
Bij posts als deze mis ik een knop met een duimpje omlaagquote:Op vrijdag 11 december 2020 09:39 schreef leolinedance het volgende:
Mondkapjes propaganda op de radio/spotify al gehoord? Wat achterlijk![]()
Dat ze dat geld aan iets nuttigs besteden..
Ik ben blij dat deze mensen er zijn, want als we het zouden moeten doen met de gebrekkige informatie van het RIVM zouden we ook niet veel wijzer worden.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Sow zeg dat wel ja. Zeker dat soort mannetjes als Martino die zichzelf vooral erg interessant vinden 'duiden' graag.
Wat zei Rutte ook weer? En Sinterklaas doet zijn boodschappen alleen.quote:
Je mag een andere mening hebben, maar ik vind het geldverspilling. Hoeveel mensen zie jij die zich niet aan de (belachelijke) mondkapjesregel houden?quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:44 schreef Benny het volgende:
[..]
Bij posts als deze mis ik een knop met een duimpje omlaag
Ik denk dat ze vooral van Black Friday en Sinterklaas hebben geleerd. Dat het met die ervaring en de stijgende cijfers simpelweg oppassen is dat we niet de verkeerde kant op gaanquote:Op vrijdag 11 december 2020 09:49 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Wat zei Rutte ook weer? En Sinterklaas doet zijn boodschappen alleen.
Geen koopavond, wel Black Friday.
Deze campagne is verspilde tijd, moeite en geld.
Vooral deze is zo wereldvreemd:quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:49 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Wat zei Rutte ook weer? En Sinterklaas doet zijn boodschappen alleen.
Geen koopavond, wel Black Friday.
Deze campagne is verspilde tijd, moeite en geld.
Mensen werken en gaan nu eenmaal massaal op dezelfde dagen/tijdstippen boodschappen doen..quote:Ook wordt hen gevraagd vooral inkopen te doen bij winkels dichtbij huis en om ook eens een keer op een doordeweekse dag te gaan in plaats van in het weekend. Zo kunnen we samen drukte te vermijden en besmettingen voorkomen.
Er zijn jarenlang reclames geweest die een vergelijkbare strekking hebben:quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je mag een andere mening hebben, maar ik vind het geldverspilling. Hoeveel mensen zie jij die zich niet aan de (belachelijke) mondkapjesregel houden?
We maken toch ook geen reclame dat we moeten stoppen voor een rood stoplicht?
Die campagnes zijn er juist om mensen te sturen hun gedrag aan te passen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je mag een andere mening hebben, maar ik vind het geldverspilling. Hoeveel mensen zie jij die zich niet aan de (belachelijke) mondkapjesregel houden?
Nee, maar wel weer campagnes om zonder mobiel in het verkeer te rijden, een lampje aan te doen in het donker en/of zonder alcohol achter het stuur te kruipen.quote:We maken toch ook geen reclame dat we moeten stoppen voor een rood stoplicht?
Jij denkt dat een campagne als deze effect heeft? Hoe stel jij je dat in werkelijkheid voor?quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:50 schreef Benny het volgende:
[..]
Ik denk dat ze vooral van Black Friday en Sinterklaas hebben geleerd. Dat het met die ervaring en de stijgende cijfers simpelweg oppassen is dat we niet de verkeerde kant op gaan
Zolang de winkels gewoon open blijven blijft het daar druk deze maand. Heel simpel. Kun je 100x roepen vanuit Den Haag, gaat niet veranderen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vooral deze is zo wereldvreemd:
[..]
Mensen werken en gaan nu eenmaal massaal op dezelfde dagen/tijdstippen boodschappen doen..
Jij denkt dat het geen effect heeft?quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:53 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Jij denkt dat een campagne als deze effect heeft? Hoe stel jij je dat in werkelijkheid voor?
Ik werk niet en heb supers om de hoek. Het maakt tegenwoordig nauwelijks meer uit op welk tijdstip je je boodschappen haalt. Het is er meer dan normaal druk en (mede door de mondkapjes) houdt men nauwelijks afstand.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vooral deze is zo wereldvreemd:
[..]
Mensen werken en gaan nu eenmaal massaal op dezelfde dagen/tijdstippen boodschappen doen..
Zeker, maar supermarkten blijven hoe dan ook open want dat moet. Maar oproepen zo veel mogelijk gespreid te komen is echt voor het gros van de mensen niet echt praktisch.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zolang de winkels gewoon open blijven blijft het daar druk deze maand. Heel simpel. Kun je 100x roepen vanuit Den Haag, gaat niet veranderen.
Ik dus niet.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:44 schreef JFlip het volgende:
Ik denk ook dat het vanuit epidemiologisch oogpunt beter is om winkels als de Ikea en de Action te sluiten maar ik kan me ook heel goed voorstellen waarom men daar nu niet aan wil.
Ik verwacht ook weinig effect eigenlijk. De stellingen zijn inmiddels wel ingenomen en mensen blijven zitten waar ze zitten.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Jij denkt dat het geen effect heeft?
Ik denk het niet alleen. Ik weet het ook. Ze werken. Ik kan je met een hoop cijfers overladen waaruit dat blijkt, want gedragscampagnes voor de overheid en gerelateerde instanties ís mijn werkquote:Op vrijdag 11 december 2020 09:53 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Jij denkt dat een campagne als deze effect heeft? Hoe stel jij je dat in werkelijkheid voor?
Het strookt ook niet met andere regeltjes zoals het alcoholverbod na 20 uur.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zeker, maar supermarkten blijven hoe dan ook open want dat moet. Maar oproepen zo veel mogelijk gespreid te komen is echt voor het gros van de mensen niet echt praktisch.
Waar komen die cijfers vandaan? NOS heeft iets andere getallen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 08:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou nee, het is een vaccin die pas einde van 2021 geleverd zou worden, en we zouden al genoeg kunnen hebben in Q2
[ afbeelding ]
Spreiden kan prima als de winkels open zijn wanneer mensen erheen kunnen, en nu is dat alleen op 2 beperkte tijdstippen...quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zeker, maar supermarkten blijven hoe dan ook open want dat moet. Maar oproepen zo veel mogelijk gespreid te komen is echt voor het gros van de mensen niet echt praktisch.
Nee. Want iedereen die deze boodschap beluistert denkt dat hij of zij de enige is die op dat moment zijn boodschappen alleen gaat doen. Net zoals iedereen met Black Friday en Sinterklaas dacht alleen de stad of winkel in te gaan. Ik denk dat ik ook straks alleen naar de super ga. Maar ik heb zo maar het idee dat er meer mensen zullen zijn die alleen hun inkopen gaan doen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Jij denkt dat het geen effect heeft?
Volgens mij is het niet zo zwart-wit hullie vs. zullie. Voorlichting voor bewustwording is vaak behoorlijk effectief en ik zie niet in waarom dat bij deze campagne opeens anders zou zijn.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:56 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik verwacht ook weinig effect eigenlijk. De stellingen zijn inmiddels wel ingenomen en mensen blijven zitten waar ze zitten.
Vrijdagochtend is niet rustiger dan zaterdagmiddag in de supermarkt bij jou?quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:00 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Nee. Want iedereen die deze boodschap beluistert denkt dat hij of zij de enige is die op dat moment zijn boodschappen alleen gaat doen. Net zoals iedereen met Black Friday en Sinterklaas dacht alleen de stad of winkel in te gaan. Ik denk dat ik ook straks alleen naar de super ga. Maar ik heb zo maar het idee dat er meer mensen zullen zijn die alleen hun inkopen gaan doen.
Dan ga ik maar eens luisteren en kijken of dit echt zo is.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:00 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Nee. Want iedereen die deze boodschap beluistert denkt dat hij of zij de enige is die op dat moment zijn boodschappen alleen gaat doen. Net zoals iedereen met Black Friday en Sinterklaas dacht alleen de stad of winkel in te gaan. Ik denk dat ik ook straks alleen naar de super ga. Maar ik heb zo maar het idee dat er meer mensen zullen zijn die alleen hun inkopen gaan doen.
Die van de Kruidvatquote:Op vrijdag 11 december 2020 10:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Van mij mogen ze wel gewoon stoppen met de gezellige kerst reclames van supermarkten
Zijn er nog mensen die dat serieus nemen dan?quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Van mij mogen ze wel gewoon stoppen met de gezellige kerst reclames van supermarktenWaar tafels vol mensen kerst vieren, dat geeft ook een verkeerd beeld en vooral verwachtingspatroon.
Welke reclame is dat? Ik zie eigenlijk enkel Corona proof reclames..quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Van mij mogen ze wel gewoon stoppen met de gezellige kerst reclames van supermarktenWaar tafels vol mensen kerst vieren, dat geeft ook een verkeerd beeld en vooral verwachtingspatroon.
"Kerst met gewoon een boterham met kaas, bij albert heijn kan het!"
Ik zie jouw cijfers met regelmaat voorbij komen. Maar hoe had jij vooraf Sinterklaas en BF dan ingeschat op basis van de adviezen vanuit de overheid? En wat was de uitkomst?quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:56 schreef Benny het volgende:
[..]
Ik denk het niet alleen. Ik weet het ook. Ze werken. Ik kan je met een hoop cijfers overladen waaruit dat blijkt, want gedragscampagnes voor de overheid en gerelateerde instanties ís mijn werk
Die van de Albert Heijn zit wel enigszins op het randje met gezellige kerstkraampjes en optredens voor de deurquote:Op vrijdag 11 december 2020 10:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Welke reclame is dat? Ik zie eigenlijk enkel Corona proof reclames..
Dat sowieso, maar dat mogen ze ook in niet-coronatijd gerust achterwege laten hoor. Mierzoete feelgoodzooi, blegh.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Van mij mogen ze wel gewoon stoppen met de gezellige kerst reclames van supermarkten![]()
Ik zie allemaal warme lampjes met tafels vol met eten en mensen en "gezellig kerst" alle supers doen dat AH, Jumbo, Aldi,Lidlquote:Op vrijdag 11 december 2020 10:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Welke reclame is dat? Ik zie eigenlijk enkel Corona proof reclames..
2 beperkte tijdstippen? De meeste supers zijn 7 dagen per week open en doordeweeks van 7 - 22 uur. Hoe ruim wil je het hebben?quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Spreiden kan prima als de winkels open zijn wanneer mensen erheen kunnen, en nu is dat alleen op 2 beperkte tijdstippen...
Dat is toch ook niet verboden? Zou vreemd zijn wanneer alle supers magnetron maaltijden aan gaan prijzen voor kerst..quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik zie allemaal warme lampjes met tafels vol met eten en "gezellig kerst" alle supers doen dat AH, Jumbo, Aldi,Lidl
Het is vooral dat ze het enorm als een feest voor de hele familie aanprijzen en dat nou net niet kan. Aan de ene kant wrijven ze het er lekker in, aan de andere kant stimuleert dat mensen ook om juist tegen de regels in te gaan. We zijn naapende kudde dieren zo ook voor wat we op tv zien.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is toch ook niet verboden? Zou vreemd zijn wanneer alle supers magnetron maaltijden aan gaan prijzen voor kerst..
Die vind ik wel leuk, ja.quote:
Ik bedoel verhoudingsgewijs sinds de corona-crisis.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Vrijdagochtend is niet rustiger dan zaterdagmiddag in de supermarkt bij jou?
De donkere dagen zijn ook, en waarschijnlijk meer dan anders, de tijd van depressies. Misschien kunnen de bouwmarkten hier op inspringen met stuntprijzen voor stevige stukken touw.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is toch ook niet verboden? Zou vreemd zijn wanneer alle supers magnetron maaltijden aan gaan prijzen voor kerst..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |