Die mensen blijf je houden, ongeacht wat je ze biedt. Je ziet de hoeveelheid tests toenemen en het percentage positief bleef redelijk gelijk (afgelopen week), dus het lijkt wel degelijk een stuk meer mensen te zijn die anders niet getest zouden worden. Oftewel, er blijven minder mensen onder de radar.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ze al van plan waren niet naar buiten te gaan en zich aan de quarantaine regels te houden. We weten dat een groot deel dat niet doet/deed.
Ik denk dat ook alle 17 nog wat miljoen Nederlanders het eens zijn met de keuze om in te zetten op zo lang mogelijk te leven, ook gaat dat ten kost van levensvreugd, zoals de huidige maatregelen bewerkstellen.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:29 schreef Momo het volgende:
Lijkt mij dan ook weer sterk dat alle 75 bewoners het daar mee eens zijn.
Tja, het zij zo.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:21 schreef Mammietje het volgende:
Lastig he? Dat soort dingen?
Heb het er ook moeilijk mee gehad toen mijn moeder dingen deed (of liet gebeuren) die zeer onverstandig waren. Wekt ook wat wrevel op binnen de familie lijkt me in jouw geval.
Misschien is dat wel het grote probleem en het is jammer dat er niet misschien wat meer/duidelijkere tests mee zijn gedaan. Als dit duidelijk was onderzocht en het een grote vorm van verspreiding is had het natuurlijk vermindert kunnen worden door voorlichting. Nu horen we er niets over.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:32 schreef Jane het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, met de huidige buitentemperaturen zijn maar weinig mensen geneigd de ramen tegen elkaar open te zetten. Zeker niet regelmatig en/of langdurig.
Al helpt het wel om je visite weer op te laten hoepelen natuurlijk, als je ze zat bent.
Ik vind dit zeer onverstandig. Ook medewerkers kunnen hierbij het loodje leggen.... niet alleen de oudjes waar ze op mikken (met hagel).quote:Op donderdag 10 december 2020 15:32 schreef Fred het volgende:
Ik vind dat niet zo gek hoor. Een lang is toch niet per definitie beter dan een leuk leven?
De testbereidheid ligt hoger, zei Van Dissel in die briefing van gister. Men wil zich ook meer laten testen, blijkt dan. wellicht vanwege de familiemomenten van de afgelopen en komende weken.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die mensen blijf je houden, ongeacht wat je ze biedt. Je ziet de hoeveelheid tests toenemen en het percentage positief bleef redelijk gelijk (afgelopen week), dus het lijkt wel degelijk een stuk meer mensen te zijn die anders niet getest zouden worden. Oftewel, er blijven minder mensen onder de radar.
Dit soort dingen zijn onmogelijk goed te doen.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zouden ze het in april en mei alle 75 eens geweest zijn met een bezoekverbod?
Precies.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:33 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik denk dat ook alle 17 nog wat miljoen Nederlanders het eens zijn met de keuze om in te zetten op zo lang mogelijk te leven, ook gaat dat ten kost van levensvreugd, zoals de huidige maatregelen bewerkstellen.
Leuk, jouw afbeelding, maar daar kun je niet goed onderscheid maken tussen jouw suggestie en de realiteit: namelijk dat het griepsseizoen al afgelopen was vr de lockdown en er dus geen of hooguit een beperkte relatie is tussen die twee.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Kijk anders gewoon even naar de afbeelding joh, dan zie je precies wat ik bedoel.
Dat niet iedereen een platform zou moeten hebben.quote:
Mijn schoonmoeder werkt ook in de zorg en gaat met 20 man kerst vieren. Problemen mee en veroordeel ik ze? Nee!quote:Op donderdag 10 december 2020 15:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, het zij zo.
Mijn ene zus werkt ook nog eens in een verzorgingstehuis. Zit ook bij die 13 personen. Kan je toch niet maken
Stiekem hoop ik dat een buurman daaro gaat klagen bij de politie. Zal dat zelf niet doen, maar ben er wel klaar mee.
Zowel mijn moeder, 80 en hartpatint, als ik, vallen onder de risicogroep. Ik let zelf heel goed op en hou me aan de maatregelen. Gaat me niet gebeuren dat ik door hun achterlijkheid besmet raak.
Vorig jaar hadden ze ook zo'n feestje. In de weken daarna zijn ze allemaal flink ziek geweest. En ik 3 weken later.
De kans dat het personeel overlijdt aan een ongeluk op weg naar hun werk is groter, moeten ze dan uit voorzorg maar thuis blijven of verplicht gaan inwonen op het verzorgingstehuis?quote:Op donderdag 10 december 2020 15:34 schreef Blues het volgende:
Ik vind dit zeer onverstandig. Ook medewerkers kunnen hierbij het loodje leggen.... niet alleen de oudjes waar ze op mikken (met hagel).
Ja ik vind het van beide kanten vrij sneu. Die vrouw stelt zich aan met haar ptts, en die man die haar aanspreekt moet ook niet zo dom doen. Beide kanten zitten fout.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:36 schreef D_A het volgende:
[..]
Dat niet iedereen een platform zou moeten hebben.
Als we de helft preventief ruimen is de andere helft blij dat ze leven.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:36 schreef Fred het volgende:
[..]
De kans dat het personeel overlijdt aan een ongeluk op weg naar hun werk is groter, moeten ze dan uit voorzorg maar thuis blijven of verplicht gaan inwonen op het verzorgingstehuis?
Volgens mij heeft ze niet alles op een rijtje, als je bijna 9 minuten kan janken om een klein dingetje.quote:
Graag gedaan.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:22 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik denk dat we inderdaad blij mogen zijn met het handje vol mensen die wel in staat zijn om thuis te werken, niet te funshoppen en ook de andere maatregelen opvolgen.
dom wijfquote:
Nee, want auto-ongelukken zijn niet besmettelijk.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:36 schreef Fred het volgende:
[..]
De kans dat het personeel overlijdt aan een ongeluk op weg naar hun werk is groter, moeten ze dan uit voorzorg maar thuis blijven
Ze zal wel een muilkorf angst hebben. Maar dat gedrag van die man die haar aanspreekt omdat ze geen kapje draagt. Ook kansloos.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:38 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ze niet alles op een rijtje, als je bijna 9 minuten kan janken om een klein dingetje.
Weet je, opzich snap ik het wel. 9 minuten is een beetje onzinnig, maar van die halve stasi in de bouwmarkt of andere winkel kan ik me ook goed aan irriteren.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:38 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ze niet alles op een rijtje, als je bijna 9 minuten kan janken om een klein dingetje.
Het argument was dat medewerkers het loodje zouden leggen en de kans is nou eenmaal groter dat ze het loodje leggen in de auto op weg naar werk.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:39 schreef Tijn het volgende:
Nee, want auto-ongelukken zijn niet besmettelijk.
Ik vind het juist mooi en goed gedaan en de titel behoorlijk sensatiebelust.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:28 schreef capricia het volgende:
https://www.ad.nl/oosterh(...)ensvreugde~a5f52234/
[..]![]()
Okay. Wouw. Je familie zal er maar zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |