abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196654023
pi_196654172
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:42 schreef Uhmmpie het volgende:
Same issue hier
Ik ga het toch maar niet doen. Eigenlijk lijkt alleen Patchwork me wel tof.
pi_196654207
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:58 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik ga het toch maar niet doen. Eigenlijk lijkt alleen Patchwork me wel tof.
Dochterlief lijkt getaway driver erg leuk.
Die riep meteen: soort van gta!?!

Ben dus bang dat dat in de realiteit een beetje tegen valt...

En glasgow leek mij erg leuk maar ook nogal een crossover van caverna/agricola.
Die eerste spelen we zelden ondanks dat we de 2p versie hebben. De 2e vinden we erg leuk maar moet je eigenlijk echt met meer dan 2 personen voor zijn. En opa/oma vinden het te ingewikkeld. -O-

Dus ik weet het niet zo goed.
Neig een beetje naar “toch niet dolenthousiast.. wie weet wat er nog meer komt..”
pi_196654242
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:27 schreef fietsie het volgende:

[..]

RTL-Z ?
Nee, Countryfile. Een soort Gardeners World maar dan over allemaal boerderij- en plattelanddingen. Enorm leuk programma.

Ik moest enorm hard lachen om het plaatje in de OP _O-
Spoilers!
pi_196654351
Oh slotje. Sorry :@ Alweer :@
Sterkheidsbaas van alles.
pi_196654354
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 14:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nee, Countryfile. Een soort Gardeners World maar dan over allemaal boerderij- en plattelanddingen. Enorm leuk programma.

Ik moest enorm hard lachen om het plaatje in de OP _O-
Ja geweldig is dat; gaat die presentator zijn boerderij over, langs de langwolharigeknuffelkoetjes en de blue-faced-sheep en de curled-horned-wooly-bush-sheep and so on :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_196654363
quote:
2s.gif Op donderdag 10 december 2020 14:10 schreef Lonaa het volgende:
Hehehe ik was al op mn handen gaan zitten toen de postcount in de 250+ kwam :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_196654956
quote:
2s.gif Op donderdag 10 december 2020 14:10 schreef Lonaa het volgende:
gewoon de mist de schuld geven :)
pi_196655250
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 08:56 schreef PdeHoog het volgende: Hmmm...ze voeren per morgen een mondkapjesverplichting in op kantoor. Zodra je opstaat van je bureau: mondkapje op. Er was weer een besmetting. Op de verdieping waar ik normaal gesproken werk. Ik heb er nu maar eens een zeikmail over gestuurd: dat het allemaal wel leuk is dat ze een mondkapjesverplichting invoeren, maar dat ze misschien eerst het niet-kritische personeel dat op kantoor werkt naar huis moeten sturen (en de kantoren zitten niet heel vol, maar wel voller dan zou moeten). En dat ze ook de rest van de activiteiten eens moeten aanpassen aan thuiswerken: het sint-presentje stond op kantoor, het kerstpakket moet op kantoor worden afgehaald, het pakket voor de naamswijziging.....jawel...stond op kantoor :') Ik ging 1-2 dagen per week naar kantoor, maar ik geloof dat ik nu maar weer helemaal weg blijf. Mondkapjes best, maar alleen als het niet anders kan. En bij IT is er bijna geen 1,5 meter te houden :{
Ehrmagerd, blijk ik ineens collega's met P te zijn :o
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_196655293
Al hebben wij de mondkapjesplicht al langer en ben ik er inmiddels zo aan gewend dat ik mn eigen mondheum niet meer ruik en soms al een kwartier in de auto zit en me dan realiseer dat ik dat ding nog op heb.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_196655922
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 14:53 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ehrmagerd, blijk ik ineens collega's met P te zijn :o
_O-

Kreeg vandaag al van een collega de vraag waarom ik niet meer kwam :') HR reageert maar wijselijk niet geloof ik.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_196656337
Ik moet even de tranen van het lachen weghalen. Krijg net een hele serieuze reactie op FB. Alleen.....de dame nam een stuk van Nieuwspaal serieus _O- _O- _O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_196656476
*hij*
Hardlopen bij zonlicht is niks voor deze goth hoor.. 8-) Pfffrt.

Zo bijlees! Günther heeft sinds de zevende keer vannacht niet meer overgegeven en da's mooi, want het schone beddengoed, en als alternatief: de badlakens, waren op. :') Dude was na een paar uur slapen een dusdanig blij ei dat er gewoon gezwemlesd is maar paar uur wandelen in de Winter Efteling vanmiddag toch maar verruild voor een zeer flinke middagdut :)
Nu zelf wel slaap, want daar kwam het vannacht helemaal niet meer van :O
Let me see you stripped down to the bone
pi_196656664
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik moet even de tranen van het lachen weghalen. Krijg net een hele serieuze reactie op FB. Alleen.....de dame nam een stuk van Nieuwspaal serieus _O- _O- _O-
Dat van die gps bij dje engelse dame?

Heb er echt zo om gelachen vanochtend.
Geen idee bij wie ik die precies zag.
pi_196656724
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:58 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Dat van die gps bij dje engelse dame?

Heb er echt zo om gelachen vanochtend.
Geen idee bij wie ik die precies zag.
Nee, dat Jaap van Dissel net terug is van een vakanie, naar een goedkope all inclusive in Spanje _O-
pi_196656820
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:01 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nee, dat Jaap van Dissel net terug is van een vakanie, naar een goedkope all inclusive in Spanje _O-
Ah die was ook leuk ja.

Net als dat mensen zich pas laten inenten als rutte het zou verbieden.
Vrees dat sommige mensen er echt zo in staan.
pi_196656863
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:06 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ah die was ook leuk ja.

Net als dat mensen zich pas laten inenten als rutte het zou verbieden.
Vrees dat sommige mensen er echt zo in staan.
Dat laatste denk ik ook. Net als mensen die eerst orgaan donor waren, maar toen het systeem anders werd, ze zich uitschreven.
pi_196657094
Mijn sportclub traint dus nog steeds in chaotische groepen van 20 buiten "maar het zijn 5 groepjes van 4 dus het mag". Nou hebben ze een waarschuwing gekregen van handhaving, en als ze het nog een keer doen krijgen ze een boete ^O^

Ik sport dus sinds de 4-personenregel niet meer daar omdat ze zich er niet aan houden. Wat ze nu gaan doen is wel 5 groepjes van 4 tegelijk laten trainen, maar ze écht apart houden dus fysiek een heel eind uit elkaar. Daar kan ik nog wel in komen. ^O^
pi_196657348
Inkakkerrrrrr. En dat komt helemaal niet goed uit.
Spoilers!
pi_196657497
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Inkakkerrrrrr. En dat komt helemaal niet goed uit.
Dit.
pi_196657586
De lichtjes doen het.🎄
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196657594
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:49 schreef AnneX het volgende:
De lichtjes doen het.🎄
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^O^ ^O^
pi_196657609
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:49 schreef AnneX het volgende:
De lichtjes doen het.🎄
SPOILER
Mooi weer!
pi_196657652
Zwaar teleurgesteld in de vegetarische ‘rookworst’ van Unox -O-
Ik was al gewaarschuwd, en gelukkig had ik extra appelmoes om de smaak wat te verbloemen. Andere helft gaat de vuilnisbak in, blegh.

Vanavond adoptiebezoek voor twee kittens en daarna nog een zoom meet(je) voor het werk. POEF! Weg dag! :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196657710
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zwaar teleurgesteld in de vegetarische ‘rookworst’ van Unox -O-
Ik was al gewaarschuwd, en gelukkig had ik extra appelmoes om de smaak wat te verbloemen. Andere helft gaat de vuilnisbak in, blegh.

Vanavond adoptiebezoek voor twee kittens en daarna nog een zoom meet(je) voor het werk. POEF! Weg dag! :D
Het mooist aan die "worst" is dus de reclame ervan?
pi_196657757
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:58 schreef fietsie het volgende:

[..]

Het mooist aan die "worst" is dus de reclame ervan?
Als hij een beetje beter had gesmaakt... nee. Maar het is zo’n muffe hap met raar mondgevoel dat die afschuwelijke reclame inderdaad het beste stuk is :')
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196657761
Wie heeft er nog meer buitenlichtjes?
pi_196657772
ik geef zo maar even de diva's wat te eten, zij blij, zo vroeg. Maar wij hebben straks een "kerstiets" om 17.30 en als ze dan met z'n beiden schooien is ook niet handig. Kerstmuts met knipperlichtjes blijkt stuk, dus maar want lampjes erin gefriemeld. De kerstboomslinger kriebelt als een gek en de sterren in mijn oorhangers zijn zwaar. Je moet wat 8)7
pi_196657780
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 17:01 schreef AnneX het volgende:
Ik langs de balustrade. Maar die werken op zonlicht, dus vandaag doen ze het niet.
pi_196657987
quote:
Ik heb zo'n lichtslang in de vorm van een pakketje, maar die hangt nog niet omdat de gevelreinigers morgen komen
pi_196658036
Ik had het ook al wel zien aankomen @Cat-astrophe want ik heb nog geen enkele vegaworst geproefd die niet raar smaakte. Alleen de groentehotdogs van de Ikea vond ik lekker, maar die hebben niets weg van worst eigenlijk, en ik had er mosterd en rode kool en augurken op :D
De neprookworst van Garden Gourmet vond ik nog wel gaan geloof ik. Maar niet zo dat ik 'm zelf koop, dus dat is lang geleden :X

Ik ga vanavond de chicken tenders van Vivera eten, geloof dat @Myraela daar enthousiast over was?
pi_196658040
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 17:13 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik heb zo'n lichtslang in de vorm van een pakketje, maar die hangt nog niet omdat de gevelreinigers morgen komen
Gevelteinigers als in ‘voegenuitkrabbers’? Of grafitti verwijderen?
#eerstegedachte.
pi_196658043
quote:
Ik heb geen buiten.
pi_196658052
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 17:16 schreef Tele6 het volgende:
Ik ga vanavond de chicken tenders van Vivera eten, geloof dat @:Myraela daar enthousiast over was?
Jup, die zijn superchill.
pi_196658056
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 17:16 schreef AnneX het volgende:

[..]

#eerstegedachte.
Mooi woord voor glazenwasser?
pi_196658057
quote:
Ik had het ook al wel zien aankomen @:Cat-astrophe want ik heb nog geen enkele vegaworst geproefd die niet raar smaakte. Alleen de groentehotdogs van de Ikea vond ik lekker, maar die hebben niets weg van worst eigenlijk, en ik had er mosterd en rode kool en augurken op :D
De neprookworst van Garden Gourmet vond ik nog wel gaan geloof ik. Maar niet zo dat ik 'm zelf koop, dus dat is lang geleden :X

Ik ga vanavond de chicken tenders van Vivera eten, geloof dat @:Myraela daar enthousiast over was?
Als dat de beste worst was... brr dan ben ik spontaan per direct genezen van vegetarische worst. Vond dat echt vies.
pi_196658067
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 17:17 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Als dat de beste worst was... brr dan ben ik spontaan per direct genezen van vegetarische worst. Vond dat echt vies.
Het is ook een kwestie van smaak hè. Misschien vind jij een vegaworst lekker die ik weer hartstikke goor vind. ;)
pi_196658099
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 17:16 schreef AnneX het volgende:

[..]

#eerstegedachte.
Al het houtwerk boenen :)
pi_196658101
Ik vind vega rookworst ook geen succes. Al schijnt die van de HEMA beter te zijn. Die heb ik liggen, moet ik nog proberen.

Ik vind wel meer vega worst lekker (braadworst van de Lidl bijvoorbeeld) maar het is nooit te vergelijken met een echte braadworst. Die zijn altijd zo lekker vet.
pi_196658121
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 17:18 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Het is ook een kwestie van smaak hè. Misschien vind jij een vegaworst lekker die ik weer hartstikke goor vind. ;)
Haha nou.. ik heb er nog geen gevonden.
Maar worst is ook lastig qua structuur denk ik.

Of het wordt iets in worstvorm dat er verder niet naar probeert te smaken (prima wat mij betreft)
Of iets dat er gewoon echt niks mee van doen heeft maar wel heel hard claimed naar worst te smaken. En dat dus van de opties doe ik tot nu toe probeerde... nog niet geslaagd is wat mij betreft.

Het voelt raar... en het smaakt op zn best... “niet heel lekker”.

Maar goed.. we experimenteren gewoon door.
Nu tijdelijk wel even om de worst heen dus _O-
pi_196658127
Alles van Garden Gourmet is overigens ranzig. Al heb ik nog wel de chorizo van ze liggen, omdat ik dat zo mis. Maar ik durf er eigenlijk niet aan te beginnen. :')
pi_196658128
Oh nee vega(n) worstjes die op knakworsten of rookworsten moeten lijken vallen altijd tegen. Die kritiek op de Unox-worst is nooit mals ( :P ) geweest.
pi_196658151
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2020 17:21 schreef Candaasje het volgende:
Oh nee vega(n) worstjes die op knakworsten of rookworsten moeten lijken vallen altijd tegen. Die kritiek op de Unox-worst is nooit mals ( :P ) geweest.
Ik vind de Unox knakworstjes prima hoor. Maar dan moet je ze wel vergelijken met de normale Unox knakworsten, gewoon chemische slappe hap. Daar lijken ze wel gewoon op. Maar dat is niet zoals een echte knakworst.
pi_196658171
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 17:21 schreef Myraela het volgende:
Alles van Garden Gourmet is overigens ranzig. Al heb ik nog wel de chorizo van ze liggen, omdat ik dat zo mis. Maar ik durf er eigenlijk niet aan te beginnen. :')
Mijn eerste associatie bij die naam zouden die kattevoerblikjes zijn :D :X
pi_196658224
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 17:23 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik vind de Unox knakworstjes prima hoor. Maar dan moet je ze wel vergelijken met de normale Unox knakworsten, gewoon chemische slappe hap. Daar lijken ze wel gewoon op. Maar dat is niet zoals een echte knakworst.
Ah ok, ja die heb ik niet geprobeerd. (want ei). Maar kan het me wel voorstellen; hoe bewerkter en verder van 'dier' het afstaat qua product, hoe makkelijker, zeker als je de receptuur zelf heb liggen als producent. Denk ik :P

Moet zeggen dat ik de Hema-hotdogs ook wel prima vond, maar wel het liefst met die tikkie overheersende hotdogsaus van ze :D
pi_196658267
quote:
Ik had het ook al wel zien aankomen @:Cat-astrophe want ik heb nog geen enkele vegaworst geproefd die niet raar smaakte. Alleen de groentehotdogs van de Ikea vond ik lekker, maar die hebben niets weg van worst eigenlijk, en ik had er mosterd en rode kool en augurken op :D

Er is echt weinig vega ‘vlees’ wat ik lekker vind. Sorry beestjes ;(

Gelukkig heb ik kittens (van echt levend vleesch) en roomtruffels om me te troosten *;
pi_196658332
Er is zoveel lekkerder eten dan 'nepvlees'.

Zoals bijvoorbeeld de paddenstoelen van @minilot ! :9
(Volgende keer gooi ik er wel een iets kleinere peper in. Hallelujah, dat was een hete avond :+ )

Ik heb er geen foto van, want het zag er niet uit (mijn opmaakskills zijn om te huilen), maar zoveel smaak!
En niet eens moeilijk om te maken. (Het duurt alleen even, omdat het lang in de oven moet.)
pi_196658492
Nog maar één dagje werken. Echt aftellen. *O*
  Moderator donderdag 10 december 2020 @ 17:47:43 #49
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196658511
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 17:24 schreef fietsie het volgende:

[..]

Mijn eerste associatie bij die naam zouden die kattevoerblikjes zijn :D :X
Hehe, dat dacht ik dus ook _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_196658651
quote:
14s.gif Op donderdag 10 december 2020 17:46 schreef Myraela het volgende:
Nog maar één dagje werken. Echt aftellen. *O*
Ik schrok gisteren dat er na deze week nog maar 1 week tot de vakantie is. Ik heb nog zo veel te doen. Maar het lukt net denk ik om alles af te krijgen.
Spoilers!
pi_196658658
Mijn man is de allerlaatste flesjes Rocketmango aan het bezorgen. Ik kon helaas niet mee want Amazing Oriental komt zo nog een pakket brengen -O-

Verder is mijn man nu 2 weken vrij dus eens verzinnen wat we in de buurt kunnen gaan doen O+ sowieso veel wandelen en bier brouwen :+
pi_196658661
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 17:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik schrok gisteren dat er na deze week nog maar 1 week tot de vakantie is. Ik heb nog zo veel te doen. Maar het lukt net denk ik om alles af te krijgen.
Beetje stress in de laatste week hoort erbij. *O*
pi_196658735
quote:
14s.gif Op donderdag 10 december 2020 17:57 schreef Myraela het volgende:

[..]

Beetje stress in de laatste week hoort erbij. *O*
Absoluut *O*
Maar volgens mij is alles onder controle. Tot nu toe werkt iedereen mee. Als ze dat blijven doen, komt het goed.

We zijn ons eerste bedrijf aan het opheffen. Het gaat verder als handelsnaam van het tweede bedrijf. Dat betekent in dit geval andere bankrekeningen, aanpassingen bij de KvK, een nieuw contract voor de pinautomaat, wijzigingen in verzekeringen, etc. Ik ben bezig met de puntjes op de i.
Spoilers!
pi_196659039
Ik zit vorig jaar opgenomen hoorcolleges te kijken. Ik wist niet dat als je in de pauze even aan het bureau een vraag stelde, dit dus echt heel duidelijk te horen is op de opnamen. Kennelijk waren die microfoons behoorlijk gevoelig. Gênant wel, jezelf zo terug zien en horen. Maar misschien is dat ook gewoon omdat het raar is je eigen stem te horen zoals iemand anders die waarneemt :')

EDIT: had ik dit al verteld, eerder dit semester? /alzheimerzitindefamilie
pi_196659089
@Cat-astrophe nou die chicken tenders van Vivera zijn dus lekker. Heb je een Coop bij jou in de buurt? Daar doen ze ze regelmatig 3 pakjes voor ¤5.

Al vraag ik me af wat er níet lekker is als je het paneert en vervolgens in een boel vet bakt. :')

Maar het is een aanrader. Ook lekker dat er vier in een pakje van 200 g zitten, dus het voelt als heel veel want ik heb maar liefst twee stukken nepvlees op m'n bord :o :D
pi_196659092
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:23 schreef Candaasje het volgende:
Ik zit vorig jaar opgenomen hoorcolleges te kijken. Ik wist niet dat als je in de pauze even aan het bureau een vraag stelde, dit dus echt heel duidelijk te horen is op de opnamen. Kennelijk waren die microfoons behoorlijk gevoelig. Gênant wel, jezelf zo terug zien en horen. Maar misschien is dat ook gewoon omdat het raar is je eigen stem te horen zoals iemand anders die waarneemt :')

EDIT: had ik dit al verteld, eerder dit semester? /alzheimerzitindefamilie
Ik kan het me iig niet herinneren *G*
pi_196659111
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:27 schreef Tele6 het volgende:
Al vraag ik me af wat er níet lekker is als je het paneert en vervolgens in een boel vet bakt. :')
Dit is wel waar. :D Al moet ik zeggen dat ik die chicken tenders van Vivera wel echt het lekkerste vind. Gewoon omdat ze ook goed gekruid zijn.
  Moderator donderdag 10 december 2020 @ 18:28:31 #58
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196659112
quote:
Al vraag ik me af wat er níet lekker is als je het paneert en vervolgens in een boel vet bakt.
Chocolade? Winegums? Slagroomtaart
pi_196659185
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ooit geprobeerd? :P Wie weet smaakt het wel goddelijk.
  donderdag 10 december 2020 @ 18:33:10 #60
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196659187
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Gefrituurde mars :9
  Moderator donderdag 10 december 2020 @ 18:35:04 #61
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196659211
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:33 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Gefrituurde mars :9
Gooide gij nou een Bounty in den frituur?
  Moderator donderdag 10 december 2020 @ 18:36:24 #62
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196659229
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:32 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ooit geprobeerd? :P Wie weet smaakt het wel goddelijk.
Nee, maar er zijn zoveel dingen die ik nog nooit heb gedaan waarvan ik weet dat het ook geen goed idee is om wel te doen :P
pi_196659252
Ik denk dat slagroomtaart vooral heel moeilijk is om te frituren :X
pi_196659258
quote:
@:Cat-astrophe nou die chicken tenders van Vivera zijn dus lekker. Heb je een Coop bij jou in de buurt? Daar doen ze ze regelmatig 3 pakjes voor ¤5.

Maar het is een aanrader. Ook lekker dat er vier in een pakje van 200 g zitten, dus het voelt als heel veel want ik heb maar liefst twee stukken nepvlees op m'n bord :o :D
Grappig, ik vind twee stukken vlees juist veel. Hoe klein ze ook zijn _O-

Geen Coop in de buurt -O- Jammer wel, fijne winkel met goeie acties.
pi_196659264
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:38 schreef Tele6 het volgende:
En zonde :(
pi_196659322
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:39 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Grappig, ik vind twee stukken vlees juist veel. Hoe klein ze ook zijn _O-

Geen Coop in de buurt -O- Jammer wel, fijne winkel met goeie acties.
Bij de Spar en de Plus hebben ze ze wellicht ook. AH heeft volgens mij maar een heel beperkt assortiment Vivera.
pi_196659463
Ik had even verdrongen hoe kut zenuwen bij al die diersoorten zijn :') Ze doen allemaal anders, en tegen de tijd dat je aan het einde van de zin bent, ben je alweer kwijt waarmee je begon.

Hier, voorbeeld van een rund, als je op kerstavond die irritante oom of tante wil aftroeven met semi-intellectueel geneuzel:

SPOILER
pi_196659488
Overigens: nu eerst tijd voor friet en kroketten 8-)
Die van de vega-slager zijn prima te hachelen met een likje mosterd.
pi_196659568
Hmmm ik zou ruimte maken in de vriezer voor de bestelling van Amazing Oriental.
Maar nu heb ik opeens 4 extra porties soep die ook de vriezer in moeten :')
Misschien de komende week maar even stoppen met koken.
pi_196659976
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:01 schreef Sarabi het volgende:
Of meer eten. :7
pi_196660025
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:26 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Of meer eten. :7
Dat gaat ook wel goed komen :9
pi_196660077
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:29 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat gaat ook wel goed komen :9
Wat voor soep is het trouwens?
pi_196660164
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:31 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Wat voor soep is het trouwens?
Chinese tomatensoep :9 voor kerstavond (en nog een paar keer)
  donderdag 10 december 2020 @ 19:37:09 #74
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196660211
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:54 schreef Candaasje het volgende:
Ik had even verdrongen hoe kut zenuwen bij al die diersoorten zijn :') Ze doen allemaal anders, en tegen de tijd dat je aan het einde van de zin bent, ben je alweer kwijt waarmee je begon.

Hier, voorbeeld van een rund, als je op kerstavond die irritante oom of tante wil aftroeven met semi-intellectueel geneuzel:

SPOILER
Heb jij een Latijn gehad op de middelbare? Ik heb er serieus nog dagelijks plezier van, idioot eigenlijk, terwijl het me destijds afgeraden werd (want dode taal) en ik uit koppigheid dus uiteraard tóch wilde doen :+

Heerlijk, logica qua localisatie in taal vatten O+

Ik zie het trouwens altijd helemaal voor me, mental image ervan, hoe de structuren lopen O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 10 december 2020 @ 19:37:44 #75
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196660228
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:01 schreef Sarabi het volgende:
De vraag is natuurlijk nu wel of je ook de noodzakelijke crispy chilli oil hebt gekocht :o
pi_196660333
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:37 schreef Molo het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk nu wel of je ook de noodzakelijke crispy chilli oil hebt gekocht :o
Nee -O-
  donderdag 10 december 2020 @ 19:56:33 #77
63722 z80
I fink you freaky
pi_196660618
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:38 schreef Tele6 het volgende:
Je kunt ook ijs frituren. Room moet dan ook wel lukken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_196660714
quote:

[..]

Heb jij een Latijn gehad op de middelbare? Ik heb er serieus nog dagelijks plezier van, idioot eigenlijk, terwijl het me destijds afgeraden werd (want dode taal) en ik uit koppigheid dus uiteraard tóch wilde doen :+

Ik zie het trouwens altijd helemaal voor me, mental image ervan, hoe de structuren lopen O+
Zonder Latijn en/of Grieks - want M.M.S. - hadden wij met Kerst de Medische terminologie en alle afleidingen etc. onder de knie voor een paramedische opleiding.
Ook handig als je in Italië de weg vraagt 😅 sinistra o destra...
pi_196660848
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:56 schreef z80 het volgende:

[..]

Je kunt ook ijs frituren. Room moet dan ook wel lukken.
Ja maar ijs is stevig. Misschien werkt het als je de room eerst invriest... gewoon zo'n goedkope slagroomtaart ergens uit een vriesvak van de Aldi trekken of zo... :Y)
pi_196662131
quote:

[..]

Nee, ik heb ooit wel getwijfeld of ik gymnasium met Latijn ging doen, maar uiteindelijk toch niet.
Dat schijnt overigens wel een probleem te zijn als je tot het clubje wil behoren dat de namen voor anatomische structuren mag bedenken, (aldus mijn anatomie-docente, die af en toe heerlijk cynisch rant over clubjes elitaire mannen, tijdens de les. Die heeft het denk ik niet makkelijk gehad op de weg naar prof en vice decaan :D )

Maar moet zeggen dat de proffen vaak de oorsprong van de namen wel verklaren. (En we worden niet afgestraft op verkeerde uitgangen, dat is wel fijn, haha)

Oh en ja, heerlijk hè, dat visueel kunnen voorstellen! O+ De practica helpen daar natuurlijk ook wel bij, maar het kunnen tekenen omdat je het verloop als een filmpje/foto voor je kunt zien in plaats van dat je het puur op basis van tekst memoriseert, dat is echt wel heel prettig. (Ik heb geloof ik behoorlijk veel medestudenten die dat niet kunnen. )
  Moderator donderdag 10 december 2020 @ 21:30:04 #81
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196662834
Latijn, ik heb het al gehad. Vwo+ werd het genoemd. Eindexamen kon je er niet in doen, het is eigenlijk begonnen als "hobby" van twee leraren :D

Toen ik in de vierde klas zat, werd het de bovenbouw veranderd, daarin was per jaar X uur vrije ruimte, die werden bij ons modules genoemd. Van Russisch tot programmeren, best veel werd aangeboden. Latijn viel daar ook onder. De eerste drie jaar was het ipv handvaardigheid volgens mij :D

Echt heel leuk vond ik het niet, meer ja, Romereis in de 4e leek me wel iets. Om na de reis te stoppen voelde ook lullig en het was een gezellig groepje, dus uiteindelijk had ik zes jaar Latijn.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 10 december 2020 @ 21:37:02 #82
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196663063
Wie zal de gekleurde schoenen van Hugo gaan vullen?
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_196663127
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:37 schreef borisz het volgende:
Pieter Omzigt lijkt me de enige aangewezene
pi_196663174
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:37 schreef borisz het volgende:
Die wordt van boven aangewezen en ingestraald toch?
pi_196663536
Stopt Hugo?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_196663643
pi_196664009
J. heeft aan Latijn vooral dat -ie in Parc Asterix kan hihaho'en over alle grapjes in de wachtrijen en op de bebording. :+
En :O
Al een uur in bed, dacht dat het na afgelopen nacht wel lukken zou, maar nope.

@Sarabi Waarom niet aangeschaft? -O- Anyway, fijne vakantie, niettemin!
@Lonaa kocht wél een pot - al geproefd? *O*
pi_196664182
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:22 schreef minilot het volgende:
J. heeft aan Latijn vooral dat -ie in Parc Asterix kan hihaho'en over alle grapjes in de wachtrijen en op de bebording. :+

@:Sarabi Waarom niet aangeschaft? -O- Anyway, fijne vakantie, niettemin!
@:Lonaa kocht wél een pot - al geproefd? *O*
Slaap lekker mini :* Heb je geen trucje om volledig te ontspannen?
(Ik word altijd volledig zen als iemand over m'n rug kriebelt. Dan ben ik net Fluffy uit Harry Potter. Dus ik heb C. inmiddels zodanig afgericht dat 'ie me elke avond (bijna) in slaap kriebelt :D )
pi_196664183
quote:

@:Lonaa kocht wél een pot - al geproefd? *O*
Uk hier meent dat zij latijn en grieks wel even zal rocken, zeker omdat ik er mee gekapt ben in de 3e :P
pi_196664323
quote:

Mini! We zijn net aan het tweede seizoen can Poesjes begonnen en Crazy Pepe zit er niet meer in! Hebben jullie kunnen wennen aan dit gemis?
Spoilers!
pi_196664441
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:29 schreef fietsie het volgende:

[..]

Uk hier meent dat zij latijn en grieks wel even zal rocken, zeker omdat ik er mee gekapt ben in de 3e :P
Ik vind het wel iets woest aantrekkelijks hebben, die prof die dus hele verhalen in het Latijns houdt en ik mezelf dus actief bij m'n aantekeningen moet houden om niet kwijlend boven m'n tafeltje te eindigen.

(Nouja goed, nu is het online, dus dan heeft niemand er last van...)
  Moderator donderdag 10 december 2020 @ 22:40:12 #92
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196664453
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:39 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Pieter Omzigt lijkt me de enige aangewezene
Bij Op1 hebben ze het over Wobke
pi_196664469
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:39 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik vind het wel iets woest aantrekkelijks hebben, die prof die dus hele verhalen in het Latijns houdt en ik mezelf dus actief bij m'n aantekeningen moet houden om niet kwijlend boven m'n tafeltje te eindigen.

(Nouja goed, nu is het online, dus dan heeft niemand er last van...)
Mijn leraar latijn en grieks van destijds kon mn leer-aanpak niet waarderen en was blij dat ik er mee stopte :P

Uk deed gister proef schoolmiddag gymnasium en was hyperblij
pi_196664545
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Bij Op1 hebben ze het over Wobke
Moet die wel willen
  Moderator donderdag 10 december 2020 @ 22:46:29 #95
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196664646
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Moet die wel willen
Ik snap de argumentatie ook nog. "De helft van de CDA'ers wil Omzigt niet"

Tja, als iets minder als de helft op Omzigt wil, willen ze De Jonge blijkbaar (liever) niet.
  Moderator donderdag 10 december 2020 @ 22:49:22 #96
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196664727
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:40 schreef fietsie het volgende:

[..]

Mijn leraar latijn en grieks van destijds kon mn leer-aanpak niet waarderen en was blij dat ik er mee stopte :P

Wat was je aanpak?

Aangezien Latijn niet meetelde voor de overgang de laatste drie jaren was mijn aanpak: heb ik een belangrijker toets: dan leer ik daar voor. Is er tijd over: Latijn.

Dan haalde je een 5. "volgens mij kun je beter"
Kon ik ook maar natuurkunde vond ik belangrijker.
pi_196664862
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat was je aanpak?

Aangezien Latijn niet meetelde voor de overgang de laatste drie jaren was mijn aanpak: heb ik een belangrijker toets: dan leer ik daar voor. Is er tijd over: Latijn.

Dan haalde je een 5. "volgens mij kun je beter"
Kon ik ook maar natuurkunde vond ik belangrijker.
Cijfer werd opgebouwd uit overhoringen woordjeslijsten, en proefvertalingen.
Iedere overhoring telde 1x mee, iedere proefvertaling 3x.

Vertalen ging me prima af, dus daarmee hield ik mn cijfer rond de 6 gemiddeld.
En leren van rijtjes, dat vind ik nog steeds iets voor de dommen :P Je moet weten waar je iets op moet zoeken :P
pi_196665168
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:29 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Slaap lekker mini :* Heb je geen trucje om volledig te ontspannen?
(Ik word altijd volledig zen als iemand over m'n rug kriebelt. Dan ben ik net Fluffy uit Harry Potter. Dus ik heb C. inmiddels zodanig afgericht dat 'ie me elke avond (bijna) in slaap kriebelt :D )
Grappig, ik ben juist de kriebelaar thuis! :) En ik ben zo ontspannen als wat, ik val alleen niet in slaap. Maar komt goed :)

@Lucky_Strike Noes!! Zo ver zelf niet gekomen - nu het Sinterklaasjournaal voorbij is zie ik geen Poesjes meer :) Maar snif @ Pepe dan!
pi_196665208
En weer eens een flinke klap! Politieauto en een andere auto. En binnen 5 minuten zijn er 5 politie wagens en een ambulance
pi_196665215
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:40 schreef fietsie het volgende:

[..]

Hoezee! *O* Wat vond ze er allemaal leuk aan? :)
pi_196665255
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 23:14 schreef minilot het volgende:

[..]

Hoezee! *O* Wat vond ze er allemaal leuk aan? :)
"Allemaal slimme kinderen die gingen doen wat de juf vroeg, en nu snap ik waarom rekenen belangrijk is want we kregen echte wiskunde met griekse letters en die hadden we het uur ervoor in de griekse les gehad, en tijdens griekse geschiedenis leerden we over hoe dat allemaal bij elkaar hoort."
  Moderator donderdag 10 december 2020 @ 23:21:06 #102
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196665338
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:54 schreef fietsie het volgende:

[..]

Cijfer werd opgebouwd uit overhoringen woordjeslijsten, en proefvertalingen.
Iedere overhoring telde 1x mee, iedere proefvertaling 3x.

Vertalen ging me prima af, dus daarmee hield ik mn cijfer rond de 6 gemiddeld.
En leren van rijtjes, dat vind ik nog steeds iets voor de dommen :P Je moet weten waar je iets op moet zoeken :P
servus servum servi servos de andere naamvallen ben ik vergeten :P

Wat betreft formules en dergelijk ben ik het met je eens, maar als je bij - okay compleet andere taal - het Duits bijvoorbeeld bij elk voorzetsel de naamval op moet gaan zoeken, dat schiet ook niet op als je iets wilt schrijven.
pi_196665371
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 23:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

servus servum servi servos de andere naamvallen ben ik vergeten :P

Wat betreft formules en dergelijk ben ik het met je eens, maar als je bij - okay compleet andere taal - het Duits bijvoorbeeld bij elk voorzetsel de naamval op moet gaan zoeken, dat schiet ook niet op als je iets wilt schrijven.
Bij moderne talen vertaal je twee kanten op, bij die dooie talen nie.

En dan nog, naamvallen, da's alleen iets voor talen die achter lopen in hun ontwikkeling :P *brrrrr*
pi_196665521
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 23:16 schreef fietsie het volgende:

[..]

"Allemaal slimme kinderen die gingen doen wat de juf vroeg, en nu snap ik waarom rekenen belangrijk is want we kregen echte wiskunde met griekse letters en die hadden we het uur ervoor in de griekse les gehad, en tijdens griekse geschiedenis leerden we over hoe dat allemaal bij elkaar hoort."
Wat leuk! Het enthousiasme _O-
pi_196665526
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 23:22 schreef fietsie het volgende:

[..]

Zeg dat even tegen J. die op onverhoedse momenten een gitaar pakt en zijn Latijnse vertaling van Al die willen te kaap'ren varen buldert |:)
  Moderator donderdag 10 december 2020 @ 23:34:30 #106
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196665530
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 23:22 schreef fietsie het volgende:

[..]

En dan nog, naamvallen, da's alleen iets voor talen die achter lopen in hun ontwikkeling :P *brrrrr*
Niets mooiers dan een genitief op z'n tijd O+
pi_196665548
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 23:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Niets mooiers dan een genitief op z'n tijd O+
Eens hoor :Y Ook mooie Nederlandse. 'Onzer' O+
  Moderator donderdag 10 december 2020 @ 23:47:54 #108
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196665668
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 23:35 schreef minilot het volgende:

[..]

Eens hoor :Y Ook mooie Nederlandse. 'Onzer' O+
Ik had al verwacht in dezen een medestander te hebben in jou ;)
pi_196665821
quote:

Ik wist van niets. Ik hoor niet bij jullie kliekjes ;)
pi_196667014
Mogguh :O
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_196667086
Goedemorgen. O+
pi_196667087
Ik ben al wakker. Misschien dit laatste dagje voor de vakantie maar gewoon extra vroeg beginnen.
  vrijdag 11 december 2020 @ 06:47:46 #113
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196667094
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 06:45 schreef Myraela het volgende:
Ik ben al wakker. Misschien dit laatste dagje voor de vakantie maar gewoon extra vroeg beginnen.
Heb je nog lekker wat aan je dag O+

SPOILER
  vrijdag 11 december 2020 @ 06:48:36 #114
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196667096
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 00:10 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik wist van niets. Ik hoor niet bij jullie kliekjes ;)
Volgende keer, kaufen!

Pot is hier al bijna op, nog geen twee weken in huis
pi_196667142
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 06:47 schreef Molo het volgende:
Heb je nog lekker wat aan je dag O+

SPOILER
Ik ben ook zo iemand. :D Al kan ik nu met corona ook wel erg genieten van wat langer in bed blijven liggen, er is toch niets te doen.
  vrijdag 11 december 2020 @ 07:02:51 #116
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196667163
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 06:58 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik ben ook zo iemand. :D Al kan ik nu met corona ook wel erg genieten van wat langer in bed blijven liggen, er is toch niets te doen.
Ah, dat laatste heb ik nog nooit last van gehad, ook sinds corona niet

Lang in bed blijven liggen is wel altijd heerlijk eigenlijk, het leven fietst er alleen altijd doorheen hier

Succes je laatste werkdag, ik nog een week. Ik kijk uit naar vakantie O+
Bijtukken en tofheden *;
Ga jij nog wat leuks doen?
pi_196667200
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 07:02 schreef Molo het volgende:
Ah, dat laatste heb ik nog nooit last van gehad, ook sinds corona niet

Lang in bed blijven liggen is wel altijd heerlijk eigenlijk, het leven fietst er alleen altijd doorheen hier

Succes je laatste werkdag, ik nog een week. Ik kijk uit naar vakantie O+
Bijtukken en tofheden *;
Ga jij nog wat leuks doen?
Kan jij ook lang uitslapen? Ik werd afgelopen weekend rond 9 uur wakker en dat is voor mij wel echt uniek. :D

Ik ga een nachtje naar het oosten van het land, een nachtje naar Utrecht met een bubbelbad op de kamer en voor de rest vooral veel lekker eten. O+ Ik heb ook een lijstje gemaakt met allemaal dingetjes die ik in huis wil doen. Echt aan toe.
  vrijdag 11 december 2020 @ 07:11:20 #118
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196667227
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 07:07 schreef Myraela het volgende:

[..]

Kan jij ook lang uitslapen? Ik werd afgelopen weekend rond 9 uur wakker en dat is voor mij wel echt uniek. :D

Ik ga een nachtje naar het oosten van het land, een nachtje naar Utrecht met een bubbelbad op de kamer en voor de rest vooral veel lekker eten. O+ Ik heb ook een lijstje gemaakt met allemaal dingetjes die ik in huis wil doen. Echt aan toe.
Ja hoor, als ik de kans krijg, heerlijk tot 12 uur uitslapen vind ik echt zalig. Of een dutje doen overdag, liefst in de zon, hemels

Kijk, goeie plannen! Veel plezier alvast!
pi_196667364
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 23:34 schreef minilot het volgende:

[..]

Zeg dat even tegen J. die op onverhoedse momenten een gitaar pakt en zijn Latijnse vertaling van Al die willen te kaap'ren varen buldert |:)
:D _O-

Ik zing er dan weliswaar niet bij (nu instant dat in mijn hoofd :') ) maar ik vertaal nu voortdurend Nederlandse termen naar het Latijns. E nik moet zeggen dat ik de Latijnse varianten vaak veel mooier vind, ook de eenvoudige O+ Ik bedoel...kraakbeen(kam) van het schouderblad ( :{ ) of 'cartilago scapulae' ( O+ )

Verder geen verstand van de grammatica. Ik sla de uitgangen al voortdurend voor elkaar.

@Myraela: bijna vakantie *O*

Goed, ik ga weer naar Antwerpen. Voor een ochtendje. Ajuus! :W
(Als iemand denkt; why the fuck ga je telkens op en neer en blijf je tussendoor niet gewoon daar; ik heb 6 huisgenoten, waar ik alles qua voorzieningen mee moet delen. Ik zie die liever niet te lang en te vaak in deze periode. Daarbij is het 's nachts stervenskoud in die kamer en slaap ik liever tegen mijn vriend aan. En heb ik daar geen konijntjes :+ )
pi_196667473
us-i-o-um-o-i-orum-is-os-is. :7

Goedemorgen.
pi_196667579
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 06:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Volgende keer, kaufen!

Ja, het klinkt wel vrij geniaal :Y
pi_196667601
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 06:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Volgende keer, kaufen!

Noteert op het lijstje..
pi_196667757
Oh my, Molo en ik zouden goed samen kunnen leven als ze zonder kind kwam O+
pi_196667796
Ik moet ook echt even een lijstje maken, crispy chili oil en die saus met grappige beschrijving (daar ga ik een eind mee komen :')).

En hoi!
pi_196667805
Lang uitslapen O+ dat was ooit echt mijn favoriete hobby, maar nu lukt het niet meer :'( zelfs niet als we Jip uitbesteden }:|
pi_196667849
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 08:51 schreef Aure het volgende:
Lang uitslapen O+ dat was ooit echt mijn favoriete hobby, maar nu lukt het niet meer :'( zelfs niet als we Jip uitbesteden }:|
Pfoe.. uitslapen..
ik was nog even in slaap gevallen tot half 8...
Telt dat ook?
pi_196667857
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 08:57 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Pfoe.. uitslapen..
ik was nog even in slaap gevallen tot half 8...
Telt dat ook?
Nee.

:D
pi_196667864
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 08:50 schreef Aure het volgende:
Ik moet ook echt even een lijstje maken, crispy chili oil en die saus met grappige beschrijving (daar ga ik een eind mee komen :')).

En hoi!
Staat hier standaard een apart boodschappenlijstje open...
incl de delicious flavor dipping condiment inderdaad :)
En de naam van mn favo sojasaus en dergelijke.

En vooral de random dingen die ik af en toe mis in de keuken maar die ik dan dus geheid vergeet omdat ik ze niet al te vaak gebruik.
pi_196667901
Mogge!

Uitslapen, hopelijk lukt het morgen weer. Was vandaag ook vast gelukt als ik niet had hoeven werken.

Wel op tijd stoppen, straks naar de kapper
pi_196667924
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 08:50 schreef Aure het volgende:

En hoi!
Bedoel je de delicious flavour sauce: https://www.orientalwebsh(...)licious-flavour-100g?
pi_196667954
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2020 09:06 schreef Myraela het volgende:

[..]

Bedoel je de delicious flavour sauce: https://www.orientalwebsh(...)licious-flavour-100g?
Die ja 8-)
pi_196667969
Ik had hem wel gescreenshot dus was wel ergens terug te vinden :P
pi_196667974
Okay ik ga vuilnis weggooien en koffie halen c_/
  vrijdag 11 december 2020 @ 09:11:07 #134
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_196667987
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 07:53 schreef Tele6 het volgende:
us-i-o-um-o-i-orum-is-os-is. :7

Goedemorgen.
Ik mis een ae.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_196667995
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 09:09 schreef Aure het volgende:
Okay ik ga vuilnis weggooien en koffie halen c_/
Hier op de bank met starbucks kerstmok vol koffie O+

Ik ga straks maar even het afval doen tho.
En even opruimen ook want oma komt straks.
pi_196668030
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 09:11 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik mis een ae.
a-ae-ae-am-a-ae-arum-is-as-is

Alsjeblieft :*
pi_196668046
Eerst discussie met dochterlief over de opvoeding van onze muizen :)

En over hoeveel eten ze moeten.. want deze zijn wel veel gezelliger dan vorige muisjes... maar het zijn ook echt een soort van bodemloze putjes _O-
Vreten gewoon door als je blijft voeren...
en dat is bij hedwigje ook wel enigzins zichtbaar inmiddels ondanks dat ze toch heel wat af rent.

En ze zijn zo cute O+
  vrijdag 11 december 2020 @ 09:22:55 #138
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196668094
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2020 07:37 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik zing er dan weliswaar niet bij (nu instant dat in mijn hoofd :') ) maar ik vertaal nu voortdurend Nederlandse termen naar het Latijns. E nik moet zeggen dat ik de Latijnse varianten vaak veel mooier vind, ook de eenvoudige O+ Ik bedoel...kraakbeen(kam) van het schouderblad ( :{ ) of 'cartilago scapulae' ( O+ )

Verder geen verstand van de grammatica. Ik sla de uitgangen al voortdurend voor elkaar.

@:Myraela: bijna vakantie *O*

(Als iemand denkt; why the fuck ga je telkens op en neer en blijf je tussendoor niet gewoon daar; ik heb 6 huisgenoten, waar ik alles qua voorzieningen mee moet delen. Ik zie die liever niet te lang en te vaak in deze periode. Daarbij is het 's nachts stervenskoud in die kamer en slaap ik liever tegen mijn vriend aan. En heb ik daar geen konijntjes :+ )
Het is Latijn, zonder s op het einde

* Molo twitcht verder

vrijdag 11 december 2020 @ 09:23:32 #139
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_196668100
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 09:15 schreef Tele6 het volgende:

[..]

a-ae-ae-am-a-ae-arum-is-as-is

Alsjeblieft :*
O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 11 december 2020 @ 09:25:04 #140
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196668112
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 08:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
Oh my, Molo en ik zouden goed samen kunnen leven als ze zonder kind kwam O+
Mijn kind is anders ook fantastisch én houdt meestal wel van slapen O+
  vrijdag 11 december 2020 @ 09:25:26 #141
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196668113
Zei ik 'ook'? O-)
  vrijdag 11 december 2020 @ 09:30:04 #142
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_196668172
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 december 2020 09:25 schreef Molo het volgende:
Zei ik 'ook'? O-)
Smooth.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_196668607
Alles staat gewoon al klaar voor m'n vakantie. Wat ben ik blij dat ik dat afgelopen weekend even heb gedaan. Heerlijk. O+ Nog even een paar uurtjes normaal werken en dan kan ik met een goed gevoel m'n laptop dichtklappen en zowaar weer een keer opbergen.
pi_196668630
Oeh en Crisp komt vanavond. :9
En vanavond lekker eten halen bij Ellis Gourmet Burger. :9
pi_196668801
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:06 schreef Myraela het volgende:
Oeh en Crisp komt vanavond. :9
En vanavond lekker eten halen bij Ellis Gourmet Burger. :9
Goed begin van de vakantie :D
pi_196668868
Shit. We blijken mogelijk toch recht te hebben gehad op die 4000 euro die sommige ondernemers kregen ivm de pandemie. En nu is de regeling gesloten. Dat is matig zeg.
Spoilers!
pi_196668872
Lekker Myraela!

Wij hebben gisteren de kroeg om de hoek maar gesponsord en eten besteld bij Sijf. Hun eigen bezorger kwam al puffend de trappen op, maar moest lachen toen hij mij al zwanger in de deuropening zag staan :D

Maar ze hadden het dus super leuk verpakt (wel beetje veel afval wellicht), in kartonnen dozen en de kidsmeal had zelfs een inpakpapiertje eromheen en een klein cadeautje erbij. We werden er helemaal blij van. Het was alleen niet superwarm en we wonen letterlijk om de hoek, dus ik zou er geloof ik niet zo snel bestellen als ik heel veel verder weg woon :+

Nog even een plaatje bij praatje:

Ik had pulled pork op een brioche :9

[ Bericht 15% gewijzigd door Aure op 11-12-2020 10:37:14 ]
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:35:34 #148
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196669025
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Shit. We blijken mogelijk toch recht te hebben gehad op die 4000 euro die sommige ondernemers kregen ivm de pandemie. En nu is de regeling gesloten. Dat is matig zeg.
Oow da's wel balen, zoiets.
pi_196669071
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:25 schreef Aure het volgende:
Lekker Myraela!

Wij hebben gisteren de kroeg om de hoek maar gesponsord en eten besteld bij Sijf. Hun eigen bezorger kwam al puffend de trappen op, maar moest lachen toen hij mij al zwanger in de deuropening zag staan :D

Maar ze hadden het dus super leuk verpakt (wel beetje veel afval wellicht), in kartonnen dozen en de kidsmeal had zelfs een inpakpapiertje eromheen en een klein cadeautje erbij. We werden er helemaal blij van. Het was alleen niet superwarm en we wonen letterlijk om de hoek, dus ik zou er geloof ik niet zo snel bestellen als ik heel veel verder weg woon :+

[ afbeelding ]

Hm dat ziet er wel echt heel goed uit. :9
Dat komt vast nooit warm op zuid terecht :(
pi_196669078
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:38 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hm dat ziet er wel echt heel goed uit. :9
Dat komt vast nooit warm op zuid terecht :(
Nah zou het er niet op wagen geloof ik.
pi_196669094
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:35 schreef fietsie het volgende:

[..]

Oow da's wel balen, zoiets.
Ja best wel. Je kunt blijkbaar met terugwerkende kracht je SBI-code aanpassen als je voldoende bewijs aanlevert. Ah well, scheelt weer een hoop administratief gedoe. En we hadden er toch niet op gerekend. Er zijn veel meer ondernemers die het echt nodig hebben, dat hebben wij niet echt.
Spoilers!
pi_196669109
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:38 schreef Aure het volgende:

[..]

Nah zou het er niet op wagen geloof ik.
Sowieso durf ik nooit zo goed aan de andere kant van het water te bestellen.
EN meesten bezorgen uberhaupt niet aan de overkant. Willekeurig of ze nou boven of onder het water zitten :)

Toen we verhuisden van noord naar zuid... was dat echt wel even wennen.. alles weer opnieuw uitproberen ook. (Geen straf natuurlijk.. )
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:43:54 #153
63722 z80
I fink you freaky
pi_196669164
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:29 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ooit heel lang geleden 1 jaar Grieks gehad. De insteek toen was, als je de techniek in gaat kom je het Griekse alfabet overal tegen. En dan is het wel handig een klein beetje achtergrond te hebben.
En daar is weer het Grieks nu is. Heeeeeeeeeeeeeeeeel ver op de achtergrond.

Goede morgen.
Eerste sloot koffie inmiddels op. Eerste was zit in de machine. Nu verder bijlezen, nieuwssites door en een half brood ontbijt wegwerken. Verder geen verplichtingen vandaag.
pi_196669191
Oops weer in slaap gevallen en net pas weer wakker :O
pi_196669200
Ik heb over een kwartier een teamsvergadering en precies nul zin.
pi_196669209
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:25 schreef Aure het volgende:
Lekker Myraela!

[ afbeelding ]

Zou eten. :9 Al is het wel jammer als het zelfs zo dichtbij niet helemaal warm is.
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:55:40 #157
63722 z80
I fink you freaky
pi_196669339
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2020 07:37 schreef Candaasje het volgende:

[..]

@:Myraela: bijna vakantie *O*

Deze is ook wel aardig als je alle landen van de wereld wil leren.
pi_196669764
Ons nieuwste biertje voor de verkoop wordt een barleywine. Willen jullie nog een mening geven over de naam? :D we twijfelen over Barley Wine's Angels of Barley's Angels.
pi_196670057
Oeh, ik vond bij de Action Merci mini's met alleen maar m'n favoriete smaak (koffie). :9
pi_196670070
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:29 schreef Sarabi het volgende:
Ons nieuwste biertje voor de verkoop wordt een barleywine. Willen jullie nog een mening geven over de naam? :D we twijfelen over Barley Wine's Angels of Barley's Angels.
Barley's Angels

Als je wijn er nog tussen doet, verliest het in mijn ogen het grapje wel.
pi_196670093
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:51 schreef Myraela het volgende:

[..]

Barley's Angels

WZZ :Y
pi_196670100
quote:

[..]

Barley's Angels

Dat :)
pi_196670114
quote:

[..]

Barley's Angels

:Y duidelijk

Snap ook niet dat we dat bij onze homebrew niet al door hadden. Maar goed grote kans dat we het dus gaan veranderen voor de verkoop :)
pi_196670255
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:29 schreef Sarabi het volgende:
Ik stem voor Barley Potter and the Goblet of Wine :P
pi_196670266
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:02 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Die is ook cool :Y
pi_196670275
quote:

[..]

:D we zijn wel al een tijdje op zoek naar welke leuk zijn met Harry Potter
pi_196670281
quote:
_O_ _O_ _O_ _O_
pi_196670320
quote:

[..]

_O_
Spoilers!
  vrijdag 11 december 2020 @ 12:09:30 #169
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196670393
Bluh net overleg gehad met onze mensen van de acute zorg; of we toch nog even voor de kerst een rij extra beademde bedden kunnen gaan opbouwen, net als in de 1e golf.
De boel loopt vol met mensen die het zelf niet redden voldoende lucht binnen te krijgen....
  vrijdag 11 december 2020 @ 12:09:59 #170
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_196670399
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:09 schreef fietsie het volgende:
Bluh net overleg gehad met onze mensen van de acute zorg; of we toch nog even voor de kerst een rij extra beademde bedden kunnen gaan opbouwen, net als in de 1e golf.
De boel loopt vol met mensen die het zelf niet redden voldoende lucht binnen te krijgen....
-O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_196670413
quote:
:{ -O-
  vrijdag 11 december 2020 @ 12:14:51 #172
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196670469
De pittigste discussie die zich ontspon ging over de mensen, verlof, rusttijden, uitzicht op meerdere dagen rust.

Die techniek, vierkante meters, apparaten en het geld is allemaal wel regelbaar.
SPOILER
pi_196670516
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:14 schreef fietsie het volgende:
De pittigste discussie die zich ontspon ging over de mensen, verlof, rusttijden, uitzicht op meerdere dagen rust.

Die techniek, vierkante meters, apparaten en het geld is allemaal wel regelbaar.

SPOILER
En dan kun je er denk ik vanuit gaan dat de echte ellende begin januari 'pas' komt...
pi_196670522
quote:

[..]

*O*
  vrijdag 11 december 2020 @ 12:20:38 #175
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196670541
Ik zou persoonlijk voor Potter een ander woord kiezen, om gezeur met merkenrechten enzo te omzeilen.
  vrijdag 11 december 2020 @ 12:29:11 #176
63722 z80
I fink you freaky
pi_196670655
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:19 schreef Candaasje het volgende:

[..]

En dan kun je er denk ik vanuit gaan dat de echte ellende begin januari 'pas' komt...
Hier in Duitsland is al gerommel om in een volledige lockdown te gaan voor kerst. Echter verschillende deelstaatem willen de scholen niet extra dicht gooien. En laat nou net dat het verschil zijn tussen de eerst lockdown waarbij de cijfers redelijk vlot daalde en de tweede lockdown waarbij de cijfers enkel maar stijgen.
Maak een keuze. Of doe iets wat werkt of doen niets. Niet van dat halfzachte.
Iets met zachte heelmeesters en wonden.
pi_196670668
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:20 schreef fietsie het volgende:
Ik zou persoonlijk voor Potter een ander woord kiezen, om gezeur met merkenrechten enzo te omzeilen.
Daarom zouden we dat voor de verkoop ook niet doen :) maar misschien ooit iets grappigs voor onze homebrew.
pi_196670672
quote:
Poeh, en jullie zijn vast niet het enige ziekenhuis waar dit is.
pi_196670675
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:19 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja -O-
  Moderator vrijdag 11 december 2020 @ 12:31:31 #180
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196670680
quote:
En toch is er niets van waar en is het allemaal een spelletje van de politiek...

Echt waar, ik maak me wel es zorgen om mensen die denken dat dat allemaal zo is. Wat moet je daar mee? Als die zo makkelijk mee gaan in leugens en daar zo volhardend in zijn.

SPOILER
pi_196670710
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

En toch is er niets van waar en is het allemaal een spelletje van de politiek...

Echt waar, ik maak me wel es zorgen om mensen die denken dat dat allemaal zo is. Wat moet je daar mee? Als die zo makkelijk mee gaan in leugens en daar zo volhardend in zijn.

SPOILER
En dan lees je dit....zodat de zorgverzekeraars dit vergoeden :(

https://www.nrc.nl/nieuws(...)therapeuten-a4023472
pi_196670714
poh fietsie, heftig is dat.

ik hoorde hier dat in het AZ hier gedacht wordt dat we begin februari midden in de derde golf zitten. Ik ben het zo langzamerhand zo zat, dit circus...
pi_196670831
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:33 schreef Jagärtrut het volgende:

ik hoorde hier dat in het AZ hier gedacht wordt dat we begin februari midden in de derde golf zitten. Ik ben het zo langzamerhand zo zat, dit circus...
Ja, spuugzat. Dat virus is er, vaccin is onderweg., maar als ik hier naar buiten kijk is het aantal auto's net zoveel als een jaar geleden. Waarom kunnen mensen zich nou niet aan regels en adviezen houden, des te eerder zijn we van deze ellende af.
  vrijdag 11 december 2020 @ 13:15:35 #184
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196671329
Het wordt steeds meer en meer een personeelsprobleem.
Ziekteverzuim stijgt, motivatie daalt, acceptatie daalt nog veel harder. Medewerkers beginnen het gevoel te krijgen dat de maatschappij zich doelbewust misdraagt.
pi_196671384
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:15 schreef fietsie het volgende:
Ziekteverzuim stijgt, motivatie daalt, acceptatie daalt nog veel harder. Medewerkers beginnen het gevoel te krijgen dat de maatschappij zich doelbewust misdraagt.
Dat idee heb ik ook wel eens. "mij raakt het niet"
Vanochtend een collega die voor dit weekend alle afspraken had afgezegd (en dat waren er best wat). Bleek dat hij afgelopen week getest was na een avondje met vrienden die beiden corona positief waren...nu kwam het wel dichtbij. Tja jongen, zo dichtbij is het altijd al geweest
pi_196671387
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ja, spuugzat. Dat virus is er, vaccin is onderweg., maar als ik hier naar buiten kijk is het aantal auto's net zoveel als een jaar geleden. Waarom kunnen mensen zich nou niet aan regels en adviezen houden, des te eerder zijn we van deze ellende af.
Overheid is te zacht en geeft aan dat we zo goed bezig zijn (Grapperhaus moet echt opzouten).
Denken nog steeds dat de samenleving in NL dit zelf kan oplossen omdat we er allemaal zo goed rekening mee houden.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_196671430
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:18 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Overheid is te zacht en geeft aan dat we zo goed bezig zijn (Grapperhaus moet echt opzouten).
Denken nog steeds dat de samenleving in NL dit zelf kan oplossen omdat we er allemaal zo goed rekening mee houden.
Verwacht een beetje (na de belofte om niet aan de kerstdagen te komen) dat er dinsdag een volledige lockdown komt van dan t/m 3 januari muv kerstdagen.

En als je dan leest dat de politie maximaal opschaalt voor oud en nieuw omdat ze dan rellen verwachten....ik zie die dagen met angst en beven dichterbij komen
  vrijdag 11 december 2020 @ 13:22:13 #188
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_196671435
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:18 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Moeten ze het leger inzetten om iedereen in het gareel te krijgen?
pi_196671519
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:22 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Hopelijk niet maar er zijn er te veel die er trots op zijn zich nergens aan te houden. Maar alleen noodzakelijke winkels open, veel meer nadruk op thuis werken (ik ken echt veel mensen die nog/weer op kantoor zitten), en laat die collega's van @fietsie dan maar op nationale tv zeggen "dikke vinger" naar de Nederlanders die weigeren zich ergens aan te houden, evt. bij het persmoment van Rutte en de Jonge.
pi_196671570
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Je geeft denk ik zelf al het antwoord; het is (bijna) een jaar geleden dat het begon. En het gaat nog wel even duren voordat de herd-immunity er is door vaccins. Ik schat zo in dat het voor heel veel mensen heel uitzichtloos voelt.

En natuurlijk, als iedereen zich aan de regels houdt (al is het maar iets beter), dan ontlasten we de zorg. Maar tot nu toe heeft corona altijd weer de kop opgestoken. Ik denk dat het daarom ook wel sterker als 'zinloos' verlies van tijd/vrijheid/samenzijn/werk/etc. wordt ervaren door veel mensen. Is het natuurlijk niet, want de ellende zou zonder maatregelen waarschijnlijk veel groter zijn geweest. Maar dat concept is voor veel wat moeilijk te bevatten lijkt het.

En toegegeven, als je zelf niet in directe aanraking met corona bent gekomen, niet in de zorg werkt, maar - ik noem maar iets - wel je eigen ontslagbrief op de mat krijgt, of je oude (groot)moeder niet meer mag bezoeken...dan kan ik me voorstellen dat je af en toe het middel als erger dan de kwaal ervaart. Gevoelsmatig. (Piepend aan de beademing liggen is natuurlijk nog de overtreffende trap van 'erger dan een ontslagbrief krijgen, maar dat is toch voor een aanzienlijk deel van de bevolking een ver-van-het-bed-show.).

En dan is er dus nog de vraag hoe lang het nog gaat duren; ook met vaccins zijn we zo weer een aantal maanden tot een jaar verder. Hoe zal het leven in de tussentijd eruitzien? Er zullen nog steeds maatregelen nodig zijn, zeker de eerste maanden. Maar welke?

We bereiken denk ik voor veel mensen wel de grens van wat ze zelf willen opgeven/ on hold willen zetten voor nog onbepaalde tijd, om een ander (of zichzelf, maar misschien minder waarschijnlijk) te helpen. Dat dit niet per se handig is, is een tweede.

Dit gezegd hebben; ik keur zeker niet goed dat mensen massaal de regels grof willen overtreden met Kerst en diners met 15 man in het vooruitzicht. Ik denk dat er binnen de maatregelen in Nederland prima een fijne kerst te vieren valt, hetzij wat kleiner dan voorgaande jaren. En zaken zoals Black Friday.... ik kan daar met m'n pet niet bij. Ook van die lui bij klachten wel naar hun werk gaan enzo....
  vrijdag 11 december 2020 @ 13:31:44 #191
13783 Anthraxx
pi_196671587
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:30 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Je geeft denk ik zelf al het antwoord; het is (bijna) een jaar geleden dat het begon. En het gaat nog wel even duren voordat de herd-immunity er is door vaccins. Ik schat zo in dat het voor heel veel mensen heel uitzichtloos voelt.

En natuurlijk, als iedereen zich aan de regels houdt (al is het maar iets beter), dan ontlasten we de zorg. Maar tot nu toe heeft corona altijd weer de kop opgestoken. Ik denk dat het daarom ook wel sterker als 'zinloos' verlies van tijd/vrijheid/samenzijn/werk/etc. wordt ervaren door veel mensen. Is het natuurlijk niet, want de ellende zou zonder maatregelen waarschijnlijk veel groter zijn geweest. Maar dat concept is voor veel wat moeilijk te bevatten lijkt het.

En toegegeven, als je zelf niet in directe aanraking met corona bent gekomen, niet in de zorg werkt, maar - ik noem maar iets - wel je eigen ontslagbrief op de mat krijgt, of je oude (groot)moeder niet meer mag bezoeken...dan kan ik me voorstellen dat je af en toe het middel als erger dan de kwaal ervaart. Gevoelsmatig. (Piepend aan de beademing liggen is natuurlijk nog de overtreffende trap van 'erger dan een ontslagbrief krijgen, maar dat is toch voor een aanzienlijk deel van de bevolking een ver-van-het-bed-show.).

En dan is er dus nog de vraag hoe lang het nog gaat duren; ook met vaccins zijn we zo weer een aantal maanden tot een jaar verder. Hoe zal het leven in de tussentijd eruitzien? Er zullen nog steeds maatregelen nodig zijn, zeker de eerste maanden. Maar welke?

We bereiken denk ik voor veel mensen wel de grens van wat ze zelf willen opgeven/ on hold willen zetten voor nog onbepaalde tijd, om een ander (of zichzelf, maar misschien minder waarschijnlijk) te helpen. Dat dit niet per se handig is, is een tweede.

Dit gezegd hebben; ik keur zeker niet goed dat mensen massaal de regels grof willen overtreden met Kerst en diners met 15 man in het vooruitzicht. Ik denk dat er binnen de maatregelen in Nederland prima een fijne kerst te vieren valt, hetzij wat kleiner dan voorgaande jaren. En zaken zoals Black Friday.... ik kan daar met m'n pet niet bij. Ook van die lui bij klachten wel naar hun werk gaan enzo....
Je verwoord het goed 👍 8-)
pi_196671589
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:22 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Verwacht een beetje (na de belofte om niet aan de kerstdagen te komen) dat er dinsdag een volledige lockdown komt van dan t/m 3 januari muv kerstdagen.

En als je dan leest dat de politie maximaal opschaalt voor oud en nieuw omdat ze dan rellen verwachten....ik zie die dagen met angst en beven dichterbij komen
Bij mij voor wordt er carbid geschoten. Altijd maar ben bang dat het dit jaar heftiger gaat worden omdat er kwajongens tussen zitten die dit ook willen doen maar dan met ander materiaal bv.
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:22 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Meer bekeuren en hogere bekeuringen. Liefst een lockdown van paar weken.
Wat heb je aan 'na Black Friday heeft iedereen zich voorbeeldig gedragen' en 'er wordt weinig gehandhaaft want mondkapje kan iedereen vergeten'.

Vind jij dat iedereen er alles aan doen om dit in te dammen?
pi_196671617
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:30 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Denk dat mensen vooral het perspectief kwijt zijn... geen toekomstvisie meer hebben.
En dus “maar” doorgaan met leven.

Overigens wisselen wij natuurlijk regelmatig van huis en doen dat doorgaans in de spits.
Het is wezenlijk drukker op de weg weer... maar nog steeds staan we niet in de file doorgaans.
Dus er is echt wel een heel stuk minder verkeer nog steeds.

Overigens vraag ik me af of je de grenzen vam de maatregelsn moet opzoeken mbt kerstdiners...
of dat je beter gewoon zelf even heel sec per persoon kunt bedenken wat wel of niet verstandig is.
pi_196671634
Dat (sommige) mensen nu al zeggen dat ze zich met Kerst aan de regels houden van aantal mensen en afstand maakt me behoorlijk zenuwachtig voor januari.
pi_196671666
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:14 schreef fietsie het volgende:

SPOILER
Wat een ellende voor de mensen in de Zorg.
En hierover heb ik wel even zitten nadenken, voordat ik het postte.
Wat een ellende.
pi_196671667
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:31 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Je verwoord het goed 👍 8-)
Dank!

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:33 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Denk dat mensen vooral het perspectief kwijt zijn... geen toekomstvisie meer hebben.
En dus “maar” doorgaan met leven.

Overigens wisselen wij natuurlijk regelmatig van huis en doen dat doorgaans in de spits.
Het is wezenlijk drukker op de weg weer... maar nog steeds staan we niet in de file doorgaans.
Dus er is echt wel een heel stuk minder verkeer nog steeds.
Ja, denk ik ook :Y

Eerst was het "Nou jongens, even 3 maanden (?weetikveel) de schouders er met z'n allen eronder, en dan schoppen we dat klotevirus gewoon naar de maan! We kunnen het!' ROAAAR!

Nu blijkt dat het toch niet zo eenvoudig is. En onzekerheid is moeilijk om mee overweg te gaan. (Ik dacht dat in het boek 'Why zebra's don't get ulcers' het een van de grootste oorzaken van chronische stress werd genoemd.)
pi_196671671
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:22 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik zag de burgemeester van Den Haag vandeweek nog zeggen dat hij er alle vertrouwen in had om dat alle gestelde regels een duidelijk doel hebben en dat het dus gewoon goed gaat komen.

Weet dat dit de beste man zn eerste oud en nieuw is... maar ik vermoed.. dat ie stiekem buiten de tv uitzending... echt wel weet dat hagenezen.. gewoon hun eigen ding doen. Willekeurig of de regels duidelijk en zinvol zijn.
pi_196671697
Maar als we even eerlijk zijn. Dan gaan we er toch allemaal wel weer wat soepeler mee om dan de eerste weken?

Er zijn echt wel mensen die overal schijt aan hebben. En het is heel makkelijk om naar die mensen te kijken. Maar uiteindelijk zit het niet alleen daarin. Het zit ook in al die kleine dingetjes waar iedereen zich net even wat minder druk over maakt.
  vrijdag 11 december 2020 @ 13:38:15 #199
13783 Anthraxx
pi_196671708
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:31 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Bij mij voor wordt er carbid geschoten. Altijd maar ben bang dat het dit jaar heftiger gaat worden omdat er kwajongens tussen zitten die dit ook willen doen maar dan met ander materiaal bv.
[..]

Meer bekeuren en hogere bekeuringen. Liefst een lockdown van paar weken.
Wat heb je aan 'na Black Friday heeft iedereen zich voorbeeldig gedragen' en 'er wordt weinig gehandhaaft want mondkapje kan iedereen vergeten'.

Vind jij dat iedereen er alles aan doen om dit in te dammen?
Ik vind en zie dat niemand zich volledig 100% aan de regels houd. Mijzelf inclusief. En dat het een zinloze discussie is. Het is makkelijk roepen dat iedereen zich beter moet houden aan regels.

Daarnaast verwoord Candaasje het prima. Genoeg mensen die geen perspectief hebben of zien, die geen werk meer hebben of in de onzekerheid zitten, die met alle maatregelen ook hun laatste uitlaatklep zien verdwijnen. Dat doet best veel met mensen.
pi_196671711
Hier in de stad is het ook wel rustiger op de weg, maar vooral omdat de universiteit zo goed als dicht is. De enige studenten die in die richting gaan, zijn op weg naar het sportcentrum.

Ik vind dat de supermarkten het wel weer beter opgepakt hebben. De Jumbo hier om de hoek heeft nu een heel handig karretjes- en handdesinfectiestation zodat je ook geen interactie meer hebt met een karretjespoetsende medewerker. O+

Ik word er ook moedeloos van soms. Ik bedoel, ik heb sinds maart 3x IRL psychische hulp gekregen en alles heeft verder via videobellen gemoeten. En dan zitten die mensen met hun 15en te dineren. Dan sport mijn sportclub 4x in de week met z'n 20en, gezellig op een kluitje door het park rennen. Dan gaan mensen feesten in touringcars want daarin geldt de 4-personenregel niet en het is geen horeca.

Voor sommige mensen snap ik dat het ook gewoon lastig is om te begrijpen wat er nou aan de hand is en wat de bedoeling is. Ik herinner me de mevrouw die handschoenen aan had in de winkel "tegen het virus" en die witte gebreide handschoenen zaten helemaal vol met foundation omdat ze er continu mee aan haar gezicht zat. Je moet het ook allemaal maar net weten.
  vrijdag 11 december 2020 @ 13:40:08 #201
13783 Anthraxx
pi_196671738
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:37 schreef Myraela het volgende:
Maar als we even eerlijk zijn. Dan gaan we er toch allemaal wel weer wat soepeler mee om dan de eerste weken?

Er zijn echt wel mensen die overal schijt aan hebben. En het is heel makkelijk om naar die mensen te kijken. Maar uiteindelijk zit het niet alleen daarin. Het zit ook in al die kleine dingetjes waar iedereen zich net even wat minder druk over maakt.
Ja. Dit.
pi_196671757
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:36 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik zag de burgemeester van Den Haag vandeweek nog zeggen dat hij er alle vertrouwen in had om dat alle gestelde regels een duidelijk doel hebben en dat het dus gewoon goed gaat komen.

Weet dat dit de beste man zn eerste oud en nieuw is... maar ik vermoed.. dat ie stiekem buiten de tv uitzending... echt wel weet dat hagenezen.. gewoon hun eigen ding doen. Willekeurig of de regels duidelijk en zinvol zijn.
Ja natuurlijk zegt hij dat. Dat is ook gewoon de psychologie van persconferenties. Als hij of Rutte/De Jonge zegt dat iedereen het allemaal zo kut doet, denkt iedereen dat niemand zich aan de regels houdt en dan gaan ze het helemaal niet doen. Natuurlijk blijven ze positief.
Spoilers!
pi_196671771
quote:

Dat is ook wel zeker zo.
Zo zijn wij de eerste maanden niet in de winkel geweest maar nu als het moet gaan we wel gewoon even iets halen.

Het zijn allemaal kleine dingetjes, maar alles bij elkaar.....
pi_196671777
quote:

Ergens ben ik ook wel blij dat ik niet zo bang ben om m'n huis uit te gaan als dat ik in maart en april was. Dat ook wel weer.
pi_196671831
quote:

Oh ja, ben ik van overtuigd ja. Ik ben er zelf hier en daar ook iets makkelijker in geweest dan in vergelijking met het begin van de uitbraak. (Niet heel veel, maar dat komt omdat ik gewoon niet zoveel beleef en weinig mensen zie, dus dan kom je al minder snel in de verleiding.)

Maar ik denk wel dat het risico op verspreiding met grotere groepen die binnenshuis langdurig samenkomen echt wel substantieel toeneemt. Ik hoop wel dat veel mensen dat willen meenemen met Kerst en O&N. Ook al doen ze het verder niet perfect.
pi_196671862
Wanneer iedereen een beetje schijt aan dingen heeft dan blijft dit dooretteren want ook al is er begin januari een vaccin, het duurt nog een hele tijd voordat iedereen (die wil) dat heeft gehad.
En ik ben echt heel "blij" dat ik me geen zorgen meer hoef te maken over mijn ouders. Maar nu kerst vieren met grotere groepen "want dat deden we altijd dus nu ook" en dan volgend jaar janken omdat opa en oma er niet bij zijn, daar kan ik dus echt niet bij met m'n verstand.
Al jaren klaagt iedereen over "er moet zoveel met kerst". En dan kan je een keer, met een verdomd goed excuus, zeggen "dit jaar maar even niet" en wil iedereen met z'n allen samen komen.
En er zit wel een lichtpuntje, ook al is het verder weg als gehoopt. Maar met een beetje mazzel is het over een jaar klaar. Meeste mensen zitten nog altijd met het eigen gezin. @FutureFairytale @z80 en ik (en nog veel anderen) zitten wel alleen. Deels eigen keuze, dat wel. Maar wanneer dan mensen met een gezin van 5 of zo loopt te klagen dat kerst zo niet gezellig is...hou toch op
pi_196671933
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Al jaren klaagt iedereen over "er moet zoveel met kerst". En dan kan je een keer, met een verdomd goed excuus, zeggen "dit jaar maar even niet" en wil iedereen met z'n allen samen komen.
Misschien he, maar het is maar een idee. Zijn het niet dezelfde mensen die normaal klagen dat ze geen zin hebben in Kerstmis, die er nu juist wel zin in hebben.
  vrijdag 11 december 2020 @ 13:57:32 #208
63722 z80
I fink you freaky
pi_196671968
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:27 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Hopelijk niet maar er zijn er te veel die er trots op zijn zich nergens aan te houden. Maar alleen noodzakelijke winkels open, veel meer nadruk op thuis werken (ik ken echt veel mensen die nog/weer op kantoor zitten), en laat die collega's van @:Fietsie dan maar op nationale tv zeggen "dikke vinger" naar de Nederlanders die weigeren zich ergens aan te houden, evt. bij het persmoment van Rutte en de Jonge.
Zolang het onderwijs doorgaat op locatie blijft de hele keten draaien. Van vervoer, catering, gebouwenbeheer en schoonmakers tot aan die gene die daadwerkelijk voor de klas staan.
Maar onderwijs platgooien is nog niet aan de orde. Horeca en dergelijke sluiten is een stuk makkelijker en beter overzienbaar. Zij iemand uit de tweedekamer bij M. Blijkbaar heeft het nemen van een makkelijk besluit voorrang ipv een besluit dat daadwerkelijk helpt.
pi_196672051
quote:

Behalve dat ik mijn ouders zie niet meer dan dat.
pi_196672058
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bijzonder matig! :X
pi_196672080
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 14:03 schreef FutureFairytale het volgende:
Is toch weer een klein stapje. Als we allemaal net even één iemand meer zijn gaan zien, vergroot dat toch weer de kans op verspreiding.
pi_196672090
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 14:03 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Dat lijkt me zo ontzettend moeilijk.
pi_196672097
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja natuurlijk zegt hij dat. Dat is ook gewoon de psychologie van persconferenties. Als hij of Rutte/De Jonge zegt dat iedereen het allemaal zo kut doet, denkt iedereen dat niemand zich aan de regels houdt en dan gaan ze het helemaal niet doen. Natuurlijk blijven ze positief.
Kan ook verkeerd uitpakken nml dat mensen denken dat ze zo door kunnen gaan omdat ze het goed doen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Wanneer iedereen een beetje schijt aan dingen heeft dan blijft dit dooretteren want ook al is er begin januari een vaccin, het duurt nog een hele tijd voordat iedereen (die wil) dat heeft gehad.
En ik ben echt heel "blij" dat ik me geen zorgen meer hoef te maken over mijn ouders. Maar nu kerst vieren met grotere groepen "want dat deden we altijd dus nu ook" en dan volgend jaar janken omdat opa en oma er niet bij zijn, daar kan ik dus echt niet bij met m'n verstand.
En er zit wel een lichtpuntje, ook al is het verder weg als gehoopt. Maar met een beetje mazzel is het over een jaar klaar. Meeste mensen zitten nog altijd met het eigen gezin. @:FutureFairytale @:Z80 en ik (en nog veel anderen) zitten wel alleen. Deels eigen keuze, dat wel. Maar wanneer dan mensen met een gezin van 5 of zo loopt te klagen dat kerst zo niet gezellig is...hou toch op
Ik vier een kerstdag met mijn ouders, en dat was het. Ga niet met m'n zussen ook zitten. Maar blijf positief. Vriendinnen (heb er maar weinig) hebben gelukkig begrip dat ik ze niet kan zien, al vind ik dat soms moeilijk. Ben heel blij met hun begrip. Probeer van alles positieve kant in te zien. Met kerst is dit 'voor minder mensen hoeven koken' en 'lekker veel kerstfilms kijken thuis'. Anders kom je deze hele lange coronatijd niet door..
Hoop dat het met jou ook goed gaat :*
pi_196672119
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 14:05 schreef Myraela het volgende:

[..]

Is toch weer een klein stapje. Als we allemaal net even één iemand meer zijn gaan zien, vergroot dat toch weer de kans op verspreiding.
Heel klein stapje ja. Heb al 3 collega's gesproken die Sinterklaas met meerdere mensen hebben gevierd ('ja maar 1 meer dan toegestaan') en geen afstand 'maar het was wel heel gezellig!'
  vrijdag 11 december 2020 @ 14:08:59 #215
63722 z80
I fink you freaky
pi_196672121
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:38 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik vind en zie dat niemand zich volledig 100% aan de regels houd. Mijzelf inclusief. En dat het een zinloze discussie is. Het is makkelijk roepen dat iedereen zich beter moet houden aan regels.

Daarnaast verwoord Candaasje het prima. Genoeg mensen die geen perspectief hebben of zien, die geen werk meer hebben of in de onzekerheid zitten, die met alle maatregelen ook hun laatste uitlaatklep zien verdwijnen. Dat doet best veel met mensen.
Er spelen ook nog wat meer dingen mee nu het langer gaat duren.
Mensen die tegen het einde van het leven aan zitten, zitten nu gevangen in hun eigen omgeving zonder familie.
Die komen nu langzaamaan weer buiten en ontvangen familie nu het nog kan.
Mensen met ziektes, maar niet ziek genoeg om in de uitzonderingspositie te zitten lopen inmiddels ook tegen allerlei problemen op. Ook die gaan op zoek naar "oplossingen". Voor mij is deze winter afgeschreven. Alles waar kracht bij komt kijken kan pas weer tegen de zomer. Want sporten/bewegen/oefeningen doen waarbij hulpmiddelen nodig zijn die ik niet thuis heb gaat niet meer.
pi_196672122
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 14:03 schreef AnneX het volgende:

[..]

Bijzonder matig! :X
Ja dit inderdaad. Hopelijk hebben jullie er eigenlijk toch geen recht op...
  vrijdag 11 december 2020 @ 14:12:27 #217
13783 Anthraxx
pi_196672162
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 14:08 schreef z80 het volgende:

[..]

Er spelen ook nog wat meer dingen mee nu het langer gaat duren.
Mensen die tegen het einde van het leven aan zitten, zitten nu gevangen in hun eigen omgeving zonder familie.
Die komen nu langzaamaan weer buiten en ontvangen familie nu het nog kan.
Mensen met ziektes, maar niet ziek genoeg om in de uitzonderingspositie te zitten lopen inmiddels ook tegen allerlei problemen op. Ook die gaan op zoek naar "oplossingen". Voor mij is deze winter afgeschreven. Alles waar kracht bij komt kijken kan pas weer tegen de zomer. Want sporten/bewegen/oefeningen doen waarbij hulpmiddelen nodig zijn die ik niet thuis heb gaat niet meer.
Als ik stervende zou zijn zou ik ook mijn familie willen zien en afscheid nemen. Dat lijkt mij heel menselijk.
pi_196672170
quote:
Ik vier een kerstdag met mijn ouders, en dat was het. Ga niet met m'n zussen ook zitten. Maar blijf positief. Vriendinnen (heb er maar weinig) hebben gelukkig begrip dat ik ze niet kan zien, al vind ik dat soms moeilijk. Ben heel blij met hun begrip. Probeer van alles positieve kant in te zien. Met kerst is dit 'voor minder mensen hoeven koken' en 'lekker veel kerstfilms kijken thuis'. Anders kom je deze hele lange coronatijd niet door..
Hoop dat het met jou ook goed gaat :*
Gelukkig dat je daar wel heen gaat op deze manier. Stond voirge week ook van een collega te kijken, die gaat ieder jaar met kerst skieen, voornamelijk om haar schoonfamilie te ontlopen. Maar nu gaan ze toch met z'n allen gourmetten 8)7
Hier komt het heus wel goed. Broer en schoonzus vieren het met hun kinderen, zus blijft thuis (die ziet al veel mensen op het werk en de trainingen die ze geeft, wil niet "onnodig" mensen zien, ik ben dus onnodig _O- ) en ik vermaak me heus wel. Boeken/films/wandelingen.
Maar al die mensen die zich nergens aan houden, die zorgen ervoor dat dit allemaal veel langer duurt maar ook dat de maatregelen steeds strenger moeten
pi_196672378
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2020 14:12 schreef Anthraxx het volgende:
Als ik stervende zou zijn zou ik ook mijn familie willen zien en afscheid nemen. Dat lijkt mij heel menselijk.
Ook van oudere of kwetsbare mensen die niet per se stervende zijn, kan ik het soms prima begrijpen. Ik zie best wat berichten van kwetsbare mensen die gewoon accepteren dat corona de druppel kan zijn, net als dat ze niet bang proberen te zijn voor alle andere redenen waardoor ze ineens om zouden kunnen vallen.

En tegelijkertijd krijgen ze een partijtje boze blikken of commentaar wanneer ze zonder mondkapje (omdat ze er geen kunnen dragen) naar de winkel gaan. Waarom is die slome ouwe niet naar het kwetsbare-uurtje naar de supermarkt gegaan? Komen jouw kleinkinderen gewoon nog over de vloer!? Zie haar dan constant aan der mondkapje zitten, zo werkt het toch niet dom wicht.

Ik ben zo moe van constant veroordelende.
  vrijdag 11 december 2020 @ 14:27:32 #220
13783 Anthraxx
pi_196672417
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 14:25 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ook van oudere of kwetsbare mensen die niet per se stervende zijn, kan ik het soms prima begrijpen. Ik zie best wat berichten van kwetsbare mensen die gewoon accepteren dat corona de druppel kan zijn, net als dat ze niet bang proberen te zijn voor alle andere redenen waardoor ze ineens om zouden kunnen vallen.

En tegelijkertijd krijgen ze een partijtje boze blikken of commentaar wanneer ze zonder mondkapje (omdat ze er geen kunnen dragen) naar de winkel gaan. Waarom is die slome ouwe niet naar het kwetsbare-uurtje naar de supermarkt gegaan? Komen jouw kleinkinderen gewoon nog over de vloer!? Zie haar dan constant aan der mondkapje zitten, zo werkt het toch niet dom wicht.

Ik ben zo moe van constant veroordelende.
Ik ook :).
pi_196672518
Ik ben daar zelf overigens ook niet heilig in. Misschien dat ik er juist daarom wel een beetje moe van begin te worden. Ik heb helemaal geen zin om zo naar mensen te kijken. Om constant maar bezig te zijn met wat een ander doet.
pi_196672545
Maar we doen het toch echt niet goed. Bijna 8900 besmettingen erbij. Die komen echt niet doordat de mensen afstand houden en zo min mogelijk bij elkaar zijn.
Daardoor meer en meer collega's van @fietsie die het niet meer zien zitten. Niet voor niets dat 25% van de beginnende artsen ermee willen stoppen, dat verpleegkundigen het bijltje erbij neer willen gooien.
Veroordelen, ja zeker, want dit was niet nodig geweest, wanneer iedereen zich een beetje meer aan de maatregelen zou houden.
pi_196672590
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 14:33 schreef Myraela het volgende:
Ik ben daar zelf overigens ook niet heilig in. Misschien dat ik er juist daarom wel een beetje moe van begin te worden. Ik heb helemaal geen zin om zo naar mensen te kijken. Om constant maar bezig te zijn met wat een ander doet.
Maar die mensen verpesten het wel voor anderen. En dan hebben we het nog niet eens over de neef van @Isabeau die nu eigenlijk had moeten beginnen met zijn herstel ipv aan de diaslyse en zo zijn er nog veel meer "neven van Isa"
pi_196672604
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 14:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Gelukkig dat je daar wel heen gaat op deze manier. Stond voirge week ook van een collega te kijken, die gaat ieder jaar met kerst skieen, voornamelijk om haar schoonfamilie te ontlopen. Maar nu gaan ze toch met z'n allen gourmetten 8)7
Hier komt het heus wel goed. Broer en schoonzus vieren het met hun kinderen, zus blijft thuis (die ziet al veel mensen op het werk en de trainingen die ze geeft, wil niet "onnodig" mensen zien, ik ben dus onnodig _O- ) en ik vermaak me heus wel. Boeken/films/wandelingen.
Maar al die mensen die zich nergens aan houden, die zorgen ervoor dat dit allemaal veel langer duurt maar ook dat de maatregelen steeds strenger moeten
Haha ze zal het vast niet zo bedoelen maar eerder dat ze geen risico voor jou wil zijn denk ik :) niet 'onnodig' dus afspreken omdat Kerst toch ook uiteindelijk maar gewoon een dag is.
Ja duf he; normaal mensen zuchten dat ze ene dag naar eigen familie en andere dag naar schoonfamilie moeten, en nu organiseren dat ze afspreken.
Hoorde het zojuist van het aantal besmettingen en ik ben het helemaal met jou eens -O-
pi_196672746
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 14:37 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Haha ze zal het vast niet zo bedoelen maar eerder dat ze geen risico voor jou wil zijn denk ik :) niet 'onnodig' dus afspreken omdat Kerst toch ook uiteindelijk maar gewoon een dag is.
Ja duf he; normaal mensen zuchten dat ze ene dag naar eigen familie en andere dag naar schoonfamilie moeten, en nu organiseren dat ze afspreken.
Hoorde het zojuist van het aantal besmettingen en ik ben het helemaal met jou eens -O-
Ik ken 'm zus goed genoeg...zo bedoelde ze het echt niet :D. Dat is er ook één die het liefst oud/nieuw alleen (ook in bed) doorbrengt. Het leek me ooit eens gezellig om samen met haar te vieren. Andere afspraak afgeslagen....het was rustig...heel rustig, in mijn eentje vier ik grotere feesten _O-
pi_196672750
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 14:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar die mensen verpesten het wel voor anderen. En dan hebben we het nog niet eens over de neef van @:Isabeau die nu eigenlijk had moeten beginnen met zijn herstel ipv aan de diaslyse en zo zijn er nog veel meer "neven van Isa"
Maar wie zijn 'die' mensen, Kaatje? Je weet toch helemaal niets over 'die mensen'. Ik ga volgende week twee keer een nachtje naar een hotel, ben ik ook één van 'die mensen' omdat ik ook thuis had kunnen blijven? Ik zie (binnen de maatregelen) mijn familie met Kerstmis, ben ik dan één van 'die mensen'? Of ben je pas één van 'die mensen' wanneer je een regel overtreed? De regel dat je niet met gezin van 4 op visite mag, maar visite wel bij jou mag komen, bijvoorbeeld? Ben je één van 'die mensen' wanneer jouw werkgever je toch vraagt naar kantoor te komen? Of ben je pas één van 'die mensen' als je de werkgever bent die dat vraagt?
pi_196672815
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 14:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar die mensen verpesten het wel voor anderen. En dan hebben we het nog niet eens over de neef van @:Isabeau die nu eigenlijk had moeten beginnen met zijn herstel ipv aan de diaslyse en zo zijn er nog veel meer "neven van Isa"
Heeft die Corona dan, die neef van Isa?
  vrijdag 11 december 2020 @ 14:50:33 #228
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196672830
Ik denk dat wat Myraela al zei het grootste verschil is met het voorjaar. Iedereen staat zichzelf nu net iets meer toe dan toen.
Ik ging net ook naar intratuin voor een geurkaars. Had ik in april echt niet gedaan. En ik kies nog steeds wel een rustig moment en uiteraard mondkapje en afstand. Maar het zijn toch weer extra contact momenten
pi_196672887
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 14:45 schreef Myraela het volgende:

[..]

Maar wie zijn 'die' mensen, Kaatje? Je weet toch helemaal niets over 'die mensen'. Ik ga volgende week twee keer een nachtje naar een hotel, ben ik ook één van 'die mensen' omdat ik ook thuis had kunnen blijven? Ik zie (binnen de maatregelen) mijn familie met Kerstmis, ben ik dan één van 'die mensen'? Of ben je pas één van 'die mensen' wanneer je een regel overtreed? De regel dat je niet met gezin van 4 op visite mag, maar visite wel bij jou mag komen, bijvoorbeeld? Ben je één van 'die mensen' wanneer jouw werkgever je toch vraagt naar kantoor te komen? Of ben je pas één van 'die mensen' als je de werkgever bent die dat vraagt?
Ik denk dat jij wel uitkijkt om niet te dicht bij anderen te komen. Maar de mensen die "zo nodig" de stad in moeten want gezellig, de mensen die over een ander heen hangen om wat te pakken in een winkel. De hoteleigenaar die gezellige avonden organiseert met 100 man omdat er in de regels niet staat dat het niet mag. Mensen die de regels "benden" omdat ze zien dat het kan. De mensen die met sinterklaas/kerst/oud en nieuw met tig anderen samen komen omdat achter de voordeur er geen controle is. Blijf dan ook de komende 10 dagen achter die voordeur en meng je niet onder de mensen.
Een werkgever die dat vraagt, terwijl thuiswerken wel mogelijk is, ja, is ook fout bezig. En ik zou een gezin van 4 niet op bezoek willen hebben, en ik zou er ook niet naar toe gaan. Dat virus moet de wereld uit en door je niet aan de adviezen te houden zorg je er voor dat het veel langer duurt dan nodig.
pi_196672897
quote:
4s.gif Op vrijdag 11 december 2020 14:49 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Heeft die Corona dan, die neef van Isa?
Nee dat niet, maar dat was toch de reden dat de operatie werd uitgesteld?
pi_196672933
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 14:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Nee dat niet, maar dat was toch de reden dat de operatie werd uitgesteld?
Nee. Zijn gezondheid laat het *volgens mij* op dit moment niet toe. Heeft niks met corona te maken.
  vrijdag 11 december 2020 @ 15:06:24 #232
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196673065
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:55 schreef z80 het volgende:

[..]

Deze is ook wel aardig als je alle landen van de wereld wil leren.
Oh die is leuk ja!

Ik gebruikte voor verpleegkundigen laagdrempelig opleiden nog weleens deze als binnenkomer en huiswerk :+

Heerlijk
pi_196673107
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 14:08 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Heel klein stapje ja. Heb al 3 collega's gesproken die Sinterklaas met meerdere mensen hebben gevierd ('ja maar 1 meer dan toegestaan') en geen afstand 'maar het was wel heel gezellig!'
Mja heel eerlijk.. vind ik dat niet heel raar ook.

Niet verstandig... maar echt raar? Nee ook niet.

Mensen zijn gezelschapsbeestjes en wat eerder al gezegd werd.. toen het voor een paar maanden was... was het heel anders dan nu iedereen er eigenlijk wel doorheen zit en er nog geen eind in zicht is. Sterker nog... het wordt gewoon allemaal nog weer wat zwaarder waarschijnlijk.

En ja daar hebben we met zn alleen de hand in.. maar er zit vaak toch een groot gat tussen gevoel en verstand. En hoe langer dit duurt.. hoe meer gevoel de overhand gaat krijgen.
pi_196673145
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 14:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar we doen het toch echt niet goed. Bijna 8900 besmettingen erbij. Die komen echt niet doordat de mensen afstand houden en zo min mogelijk bij elkaar zijn.
Daardoor meer en meer collega's van @:Fietsie die het niet meer zien zitten. Niet voor niets dat 25% van de beginnende artsen ermee willen stoppen, dat verpleegkundigen het bijltje erbij neer willen gooien.
Veroordelen, ja zeker, want dit was niet nodig geweest, wanneer iedereen zich een beetje meer aan de maatregelen zou houden.
Maar het veroordelen helpt niet. Dat is het probleem. Mijn overburen passief-agressief aanstaren omdat ze met z'n achten op het balkon op een kluitje staan te roken (het balkon van een studentenkamer waar je met maximaal 2 personen mag wonen), zorgt er niet voor dat ze daarmee gaan stoppen. Ik kan veroordelen tot ik een ons weeg en dan nog stoppen ze niet. En ik word er wel moe van als ik dat doe.

Ik weet ook niet wat je dan wél zou kunnen doen. Misschien echt er wat van zeggen, maar dat kan ook maken dat die mensen alleen maar kwaad op jou worden. Je kan er geen BOA of zo op afsturen. Je kan de corona niet zo richten dat alleen de risiconemende mensen het krijgen en dat de mensen die hun best doen gespaard blijven.
pi_196673178
We kunnen beter maar duimen dat het vaccin effectief blijkt. Dat is denk ik de beste remedie. :)

We kunnen in elk geval niet eeuwig de teugels strak blijven houden, dat heeft ook zijn prijs (niet te onderschatten) en daarbij zien we in andere landen met strengere maatregelen (België, Oostenrijk) dat het bij het laten vieren toch weer direct terug slaat. Dan halen we de teugels weer in, voor een x aantal dagen/weken.... en hopen dat het de volgende keer wél weg blijft. Maar dat gebeurt niet, want het virus is net zo hardnekkig als een vlooienplaag die eitjes heeft gelegd tussen de plinten van je laminaat. :{

En soms zijn er situaties waarin je toch de regels overtreed. Soms met kleine passen, soms met grote stappen.
De ene keer meer 'geoorloofd' dan de andere keer. Ik zie dat bij mezelf ook terug.

Nu ik erover nadenk; ik zal geen kerst vieren met 15 man aan tafel. Maar ik ben in de zomer wel bij een uitvaartdienst geweest (80 man aanwezig o.i.d.) en we gaan toch ook echt weer acties opzetten. (Weliswaar volgens de maatregelen, in overleg met gemeenten/politie, maar we hebben het bewust maandenlang stilgelegd wegens 'corona'. Alleen het broeit, er is enorme onrust; men wil niet meer zwijgend toekijken). En ik ben laatst naar de kapper geweest in de stad, had het vast zonder knipbeurt ook wel overleefd.
pi_196673180
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

SPOILER
Vroeger gingen we gewoon een keer extra vroeg opstaan om te jagen en lieten we de lullen achter om in hun eentje om te komen. Maar ja... frowned upon...
pi_196673191
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:33 schreef Jagärtrut het volgende:

Net of we ooit uit de eerste zijn gekomen ook, ook zo'n onzin.
  vrijdag 11 december 2020 @ 15:14:06 #238
13783 Anthraxx
pi_196673207
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2020 15:12 schreef Candaasje het volgende:
We kunnen beter maar duimen dat het vaccin effectief blijkt. Dat is denk ik de beste remedie. :)

We kunnen in elk geval niet eeuwig de teugels strak blijven houden, dat heeft ook zijn prijs (niet te onderschatten) en daarbij zien we in andere landen met strengere maatregelen (België, Oostenrijk) dat het bij het laten vieren toch weer direct terug slaat. Dan halen we de teugels weer in, voor een x aantal dagen/weken.... en hopen dat het de volgende keer wél weg blijft. Maar dat gebeurt niet, want het virus is net zo hardnekkig als een vlooienplaag die eitjes heeft gelegd tussen de plinten van je laminaat. :{

En soms zijn er situaties waarin je toch de regels overtreed. Soms met kleine passen, soms met grote stappen.
De ene keer meer 'geoorloofd' dan de andere keer. Ik zie dat bij mezelf ook terug.

Nu ik erover nadenk; ik zal geen kerst vieren met 15 man aan tafel. Maar ik ben in de zomer wel bij een uitvaartdienst geweest (80 man aanwezig o.i.d.) en we gaan toch ook echt weer acties opzetten. (Weliswaar volgens de maatregelen, in overleg met gemeenten/politie, maar we hebben het bewust maandenlang stilgelegd wegens 'corona'. Alleen het broeit, er is enorme onrust; men wil niet meer zwijgend toekijken). En ik ben laatst naar de kapper geweest in de stad, had het vast zonder knipbeurt ook wel overleefd.
En ook met vaccin zal het virus nog wel jaren rondzwerven. Of voor altijd.
pi_196673208
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:15 schreef fietsie het volgende:
"de maatschappij" heeft dat gevoel ook. En die heeft er niet op die manier mee te maken, die heeft alleen zn moeder al 9 maanden niet geknuffeld :'(
pi_196673224
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 14:56 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Nee. Zijn gezondheid laat het *volgens mij* op dit moment niet toe. Heeft niks met corona te maken.
Oh, dat is nog erger -O-
pi_196673251
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 15:14 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

En ook met vaccin zal het virus nog wel jaren rondzwerven. Of voor altijd.
Jup, of er komt weer een volgende overheen. Elke 25 jaar een pandemie (gemiddeld) is het, dacht ik.

Betekent natuurlijk niet dat we nu alle remmen los moeten gooien, maar ik snap de (groeiende) weerstand en 'burgerlijke ongehoorzaamheid' van velen wel tot op zekere hoogte. Niemand wil aan een leiband gelegd worden. Zeker niet als je merkt dat je er zelf (of je familie/vrienden) op welke manier dan ook aan onderdoor gaat.
pi_196673256
Ik vier sinds ik gescheiden ben... 1e kerstdag doorgaans in pyama met hapjes en netflix.

Heerlijk :)

En 2e kerstdag doorgaans bij opa en oma.
Dat valt dit jaar een beetje tegen want opa vindt het erg eng.

En eerlijk is eerlijk.... onze puber is de enige met een sociaal leven op het moment.
En dus de voornaamste risicofactor.
pi_196673262
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 15:14 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

"de maatschappij" heeft dat gevoel ook. En die heeft er niet op die manier mee te maken, die heeft alleen zn moeder al 9 maanden niet geknuffeld :'(
Maar dat hebben die medewerkers ook niet.
pi_196673305
Euh, van 'risico nemen' wordt het virus niet erger ofzo. Enkel als het nemen van dat risico verkeerd uitpakt.
ELKE keer dat je ELKE regel TOTAAL negeert en er was/werd niemand besmet heeft dat niet niks nakkes nada bijgedragen aan verspeiding virus/noodtoestand ziekenhuizen/zoveelste golf/mensen op ic.

Dat weet je natuurlijk pas achteraf. Maar achteraf is het gewoon volledig en 100% waar dat als het goedging, je geen enkele bijdrage hebt geleverd aan enige corona-ellende.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 11 december 2020 @ 15:19:15 #245
13783 Anthraxx
pi_196673307
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2020 15:16 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Jup, of er komt weer een volgende overheen. Elke 25 jaar een pandemie (gemiddeld) is het, dacht ik.

Betekent natuurlijk niet dat we nu alle remmen los moeten gooien, maar ik snap de (groeiende) weerstand en 'burgerlijke ongehoorzaamheid' van velen wel tot op zekere hoogte. Niemand wil aan een leiband gelegd worden. Zeker niet als je merkt dat je er zelf (of je familie/vrienden) op welke manier dan ook aan onderdoor gaat.
Gezellig. Gaan we over 25 jaar weer deze discussies voeren. Net als de terugkerende Piet discussie 8-).
pi_196673340
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2020 15:19 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Gezellig. Gaan we over 25 jaar weer deze discussies voeren. Net als de terugkerende Piet discussie 8-).
Zitten we in elk geval niet om een onderwerp verlegen! 8-)
  vrijdag 11 december 2020 @ 15:23:11 #247
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196673362
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 15:16 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik vier sinds ik gescheiden ben... 1e kerstdag doorgaans in pyama met hapjes en netflix.

Heerlijk :)

Echt nu al zin in ook :D
Vriendje heeft net ook al eerste deel van de kerstboodschappen gedaan bij de sligro. *O*
Ik wil wildzwijn stoof met pasta maken wat hier laatst voorbij kwam, iemand goede ervaringen met bepaalde recepten?
pi_196673363
Jongens, ik moet terug naar huis.
Ik weet niet of ik hier nog voor januari terugkom, dat is best een maf gevoel. (Maar niet zo maf als in maart afgelopen jaar, dat was echt heel surreëel. )

Ik heb alleen geen zin om die eeuwige file rond A'werpen tijdens de spit in te rijden ;(
pi_196673375
En ik hou me zowat aan werkelijk élke regel, ik ben al 10 maanden niet op kantoor geweest met 2 uitzonderingen, waarvan 1 x op bevel en 1 x 5 minuten om te printen. Ik ga niet winkelen in de binnenstad, ik ga naar de (super)markt om te kopen wat ik nodig heb. Ik hou anderhalve meter afstand. Ik ontvang zelden mensen thuis - en dan hooguit 2, en ik ga zelden op bezoek.
Oh nee, ik hou me niet aan elke regel altijd: ik raak mijn moeder soms aan (oeh! fout! mag niet!). En papieren zakdoekjes gebruik ik een hele dag (oeh, slécht hè).

En hier zijn tot nu toe geen coronagevallen in mijn omgeving. Niet. Nul. Geen. Al tien maanden niet. En dan zou ik me moeten opwinden over regelschenners? Gaat toch heen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_196673447
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 december 2020 15:24 schreef sigme het volgende:
En ik hou me zowat aan werkelijk élke regel, ik ben al 10 maanden niet op kantoor geweest met 2 uitzonderingen, waarvan 1 x op bevel en 1 x 5 minuten om te printen. Ik ga niet winkelen in de binnenstad, ik ga naar de (super)markt om te kopen wat ik nodig heb. Ik hou anderhalve meter afstand. Ik ontvang zelden mensen thuis - en dan hooguit 2, en ik ga zelden op bezoek.
Oh nee, ik hou me niet aan elke regel altijd: ik raak mijn moeder soms aan (oeh! fout! mag niet!). En papieren zakdoekjes gebruik ik een hele dag (oeh, slécht hè).

En hier zijn tot nu toe geen coronagevallen in mijn omgeving. Niet. Nul. Geen. Al tien maanden niet. En dan zou ik me moeten opwinden over regelschenners? Gaat toch heen.
Ik hou me ook aan vrijwel alle regels, en naast vrienden die ziek zijn geweest, geen gevallen in de omgeving, gelukkig. Maar ik kan me daar wel over opwinden. Zolang die regelschenners de regels blijven schenden, blijft dat virus rondgaan en steeds erger. Dus de maatregelen worden niet minder, steeds meer waarschijnlijk. En dat zou niet nodig moeten zijn.
pi_196673537
Begrip voor iedereen hebben is fijn en heb ik zelf altijd ook. Maar dat is nu met corona gewoonweg niet mogelijk doch verstandig. Ja wel, maar tot op een zekere hoogte. Luisterend oor bv ja, maar dan zomaar afspreken met veel en dichtbij omdat je dat nodig hebt, nee.
Belangrijkste is minder mensen die we kwijt raken hieraan of blijvend ziek worden want gezondheid gaat altijd voor. Daarbij ook nog het zorgpersoneel die uitvalt vanwege óf corona óf overwerkt.

Ik ga dan nu niet al zeggen 'ja maar over 25 jaar hebben we toch weer een pandemie'. Weet ook niet wat je daarmee wilt zeggen maar laten nu eerst deze met z'n allen door zien te komen.

Denk ook dat enige hoop een vaccin is. Zodra ik aan de beurt ben sta ik vooraan. Ik denk zelf dat met alles waarmee ik me inhou dat als het voorbij is ik gewoon ga huilen van geluk.
pi_196673550
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 15:34 schreef FutureFairytale het volgende:
Begrip voor iedereen hebben is fijn en heb ik zelf altijd ook. Maar dat is nu met corona gewoon niet mogelijk doch verstandig. Belangrijkste is minder mensen die we kwijt raken hieraan of blijvend ziek worden want gezondheid gaat altijd voor. Daarbij ook nog het zorgpersoneel die uitvalt vanwege óf corona óf overwerkt.

Ik ga dan nu niet al zeggen 'ja maar over 25 jaar hebben we toch weer een pandemie'. Weet ook niet wat je daarmee wilt zeggen maar laten nu eerst deze met z'n allen door zien te komen.

Denk ook dat enige hoop een vaccin is. Zodra ik aan de beurt ben sta ik vooraan. Ik denk zelf dat met alles waarmee ik me inhou dat als het voorbij is ik gewoon ga huilen van geluk.
Ik huil dan met je mee :*
pi_196673551
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 15:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik hou me ook aan vrijwel alle regels, en naast vrienden die ziek zijn geweest, geen gevallen in de omgeving, gelukkig. Maar ik kan me daar wel over opwinden. Zolang die regelschenners de regels blijven schenden, blijft dat virus rondgaan en steeds erger. Dus de maatregelen worden niet minder, steeds meer waarschijnlijk. En dat zou niet nodig moeten zijn.
Maar je maakt de maatregelen voor jezelf nu al strenger dan ze zijn. Dus wat maakt het dan uit als ze daadwerkelijk strenger worden? Komen we dan niet juist op het niveau dat de maatregelen aansluiten op het gedrag dat je van jezelf en andere verwacht?
pi_196673592
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 15:35 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik huil dan met je mee :*
*;
pi_196673607
Ik heb vrij veel de corona-maatregelen geschonden, de afgelopen maanden.
Rond de uitvaart heb ik mensen geknuffeld, met groepen van +- 10 man in één huiskamer gezeten, en dan natuurlijk tijdens de begrafenis zelf met z'n allen (zeker 50 man) op een kluitje rond een open graf (1,5 m afstand houden is dan helemaal niet te doen joh, dan hoor je de begrafenisondernemer/dominee niet).

Daarnaast heb ik op een drukke zonnige herfstdag de dag na de uitvaart met familie in het bos gewandeld (3 verschillende gezinnen, 7 personen boven de 12).

Dat alles heeft niemand ziek gemaakt, voor zover ik weet.

Dus nu komen er op kerstavond 4 volwassenen en 2 kinderen uit twee verschillende gezinnen bij ons eten. We doen dan ons best om 1,5 m afstand te houden maar ons huis is klein dus de kans is aanwezig dat dat niet voor 100% lukt.

Ik weet dat het niet volgens de letter van de wet is. Het is er één teveel. Maar in tijden van rouw is het goed elkaar op te zoeken, de zinnen te verzetten, herinneringen te delen. En dat kun je nu eenmaal niet in je eentje. Buiten deze momenten probeer ik me aan wel aan de regels te houden. Waarbij het wel wat vreemd voelt dat ik dagelijks naar mijn werk moet en weinig thuis kan werken, en zodoende met veel mensen in contact kom.
En gisteren hoorde ik dat een collega waarmee ik samen heb gewerkt positief getest is. Dus het is de vraag nog of het kerstfeest doorgaat.

Ik ken inmiddels best wat mensen die corona hebben gehad. Maar allen een milde variant. Soms niet erger dan een verkoudheid. Voor mij geen reden om de regels te negeren overigens, maar ik merk dat de angst voor de ziekte er wel af is. En dan ligt nonchalance wel op de loer.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_196673613
Ja weet je, ik vind het ook soms lastig.

De regel is: max 3 buiten je huishouden ontvangen en max 1 groep per dag.

Als mijn broer+vriendin en ik bij mijn ouders gaan eten, houden we ons daaraan.
Als mijn ouders en ik bij mijn broer+vriendin gaan eten, houden we ons daaraan.
Als mijn ouders en broer+vriendin bij mij komen eten, houden we ons daar niet aan.

Maar je maakt mij niet wijs dat als zij bij mij komen eten, we ineens wél ervoor zorgen dat het virus blijft rondgaan en het steeds erger wordt, en als we met precies dezelfde mensen bij één van hen gaan eten niet.

Dus ja, zo rechtlijnig als "iedereen die zich niet 100% aan alle regels houdt is er mede verantwoordelijk voor dat het nu kut gaat", is het volgens mij niet.
  vrijdag 11 december 2020 @ 15:40:18 #257
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196673624
Boeiende posts om te lezen wel
pi_196673640
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 15:34 schreef FutureFairytale het volgende:
Begrip voor iedereen hebben is fijn en heb ik zelf altijd ook. Maar dat is nu met corona gewoon niet mogelijk doch verstandig. Belangrijkste is minder mensen die we kwijt raken hieraan of blijvend ziek worden want gezondheid gaat altijd voor. Daarbij ook nog het zorgpersoneel die uitvalt vanwege óf corona óf overwerkt.

Wat ik ermee bedoelde te zeggen is dat we met het bestaan van virussen moeten leren omgaan. En dat is een proces. Maar het is een utopie te denken dat we nooit meer met dit soort en ander ongemak zullen hoeven dealen.

En ik denk niet dat van mensen verwachten dat ze meer dan 1 jaar hun complete leven zonder enig probleem on hold zetten, reëel is. Ik denk dat we er eerlijk over moeten zijn dat het wat met mensen doet, dat het zingeving wegneemt, dat het eenzaam maakt. Dat het weerstand oproept. En dat we het elkaar kunnen verwijten, dat we niet genoeg ons best doen, of dat we elkaar proberen te helpen.

De meeste mensen overtreden namelijk heel niet zo graag regels, is mijn ervaring. Niet om het overtreden zelf. Daar zit wat achter. In het geval van corona is het denk ik een vorm van leed die de meesten hier niet gekend hebben; we zijn het niet (meer) gewend om ingeperkt te worden in onze vrijheden. Dus dat zeurt, sluimert, steekt, wurgt.

Er is meer leed dan corona (helaas). En het is niet een geval van het zorgpersoneel versus de maatschappij. We zijn allen deel van de maatschappij, hebben er allemaal een aandeel in. Moeten er allemaal mee leren omgaan.
pi_196673650
Met strenge regels, met nageleefde regels: dat virus waart rond.
Speculeren dat het allemaal veel beter zou zijn als er maar dit of maar dat, is speculatie.

En voor wie heel graag noord-Koreaanse lockdowns zou zien in democratische landen moet zich misschien eens op het hoofd krabben.
pi_196673655
Ik probeer juist minder veroordelend te zijn. Dat is op dit moment wel iets moeilijker maar ik blijf mijn best doen.

Dus. Ik heb heerlijke chocolade, puur met amandel en zeezout. Een impulsaankoop bij Kruidvat. En daar kom ik het komende half jaar niet meer dus helaas, geen goddelijke chocolade meer voor mij voorlopig. Dan moet ik het maar doen met een van de andere 10 repen die nog in de kast liggen.
Spoilers!
pi_196673660
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 15:40 schreef Molo het volgende:
Boeiende posts om te lezen wel
not sure if serious?
  vrijdag 11 december 2020 @ 15:45:05 #262
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196673704
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 15:43 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

not sure if serious?
Ik vind oprecht de verschillende denkbeelden wel boeiend om te beschouwen

Inkijkje in de menselijke aard/brein/angst etc
pi_196673748
Ik ben sowieso wel vrij veroordelen, geen goede eigenschap maarja.

Ik heb ook iets te veel mensen in mijn omgeving die wekelijks meerdere keren te veel mensen binnen hebben en dan totaal geen afstand houden. En ja die mensen zullen het vast zwaarder hebben dan ik, want ik ben niet zo sociaal. Maar ik heb er wel een mening over....
pi_196673749
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 15:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik probeer juist minder veroordelend te zijn. Dat is op dit moment wel iets moeilijker maar ik blijf mijn best doen.

Dus. Ik heb heerlijke chocolade, puur met amandel en zeezout. Een impulsaankoop bij Kruidvat. En daar kom ik het komende half jaar niet meer dus helaas, geen goddelijke chocolade meer voor mij voorlopig. Dan moet ik het maar doen met een van de andere 10 repen die nog in de kast liggen.
Zwaar leven :Y

;)

Ik ben het geoordeel ook zat hoor. De collega die positief getest is deelde een lijstje met mensen met wie hij in de twee dagen ervoor contact had gehad. Mán, wat een lijst :o en drie daarvan nauw contact (dus binnen 1,5 m zonder mondkapje). Echt niet allemaal absoluut noodzakelijk.
Ik kan dan wel zitten mopperen over de risico's waar hij al die mensen aan blootstelt. Maarja, wat heb je daar aan. Ik schat hem in als iemand die enorm gedijt bij sociaal contact, die zijn werk dan ook het beste kan uitvoeren, die een hoog plichtsbesef heeft als het gaat om de uitvoering van zijn werk. Dus ja, fingers crossed dat verder niemand ziek wordt óf het allemaal mild verloopt en dat hij er van leert.

[ Bericht 14% gewijzigd door Lot_1 op 11-12-2020 16:03:12 ]
pi_196673763
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2020 15:41 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Wat ik ermee bedoelde te zeggen is dat we met het bestaan van virussen moeten leren omgaan. En dat is een proces. Maar het is een utopie te denken dat we nooit meer met dit soort en ander ongemak zullen hoeven dealen.

En ik denk niet dat van mensen verwachten dat ze meer dan 1 jaar hun complete leven zonder enig probleem on hold zetten, reëel is. Ik denk dat we er eerlijk over moeten zijn dat het wat met mensen doet, dat het zingeving wegneemt, dat het eenzaam maakt. Dat het weerstand oproept. En dat we het elkaar kunnen verwijten, dat we niet genoeg ons best doen, of dat we elkaar proberen te helpen.

De meeste mensen overtreden namelijk heel niet zo graag regels, is mijn ervaring. Niet om het overtreden zelf. Daar zit wat achter. In het geval van corona is het denk ik een vorm van leed die de meesten hier niet gekend hebben; we zijn het niet (meer) gewend om ingeperkt te worden in onze vrijheden. Dus dat zeurt, sluimert, steekt, wurgt.

Er is meer leed dan corona (helaas). En het is niet een geval van het zorgpersoneel versus de maatschappij. We zijn allen deel van de maatschappij, hebben er allemaal een aandeel in. Moeten er allemaal mee leren omgaan.
Geen tijd om zelf een duit in het zakje te doen vandaag, maar door @Candaasje hoeft dat ook niet meer :) ^O^
pi_196673910
Overigens, @Tele6:
zo weinig face to face behandeling gehad afgelopen jaar? Heb je aangegeven bij je behandelaars dat het je niet uitmaakt of dat je via beeldbellen ook wel oké vindt? Of is dit de regel vanuit de instelling?
Ik weet natuurlijk niet wat in jouw omgeving en bij de zorginstelling waaruit jij zorg krijgt de norm is, maar ik weet wel het volgende:
- bij de grootste GGZ instelling in deze omgeving is het beleid 'om-en-om' (dus de ene keer face to face, de andere keer beeldbellen) waar door medewerkers naar eigen inzicht vanaf geweken wordt aangezien sommige cliënten meer baat hebben bij face-to-face contact dan anderen
- bij de instelling waar ik werk mag je dit naar eigen inzicht bepalen. In de praktijk betekent dit dat ik een aantal cliënten altijd face to face zie, het bij een aantal cliënten afwissel, en bij een enkeling voornamelijk beeldbel.

Ik weet wel dat sommige instellingen wat voorzichtiger zijn dan anderen maar als je zelf denkt meer uit je behandeling te kunnen halen wanneer het vaker face to face is zou ik daar toch om vragen.
pi_196673948
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2020 15:41 schreef Candaasje het volgende:

[..]

We zijn nog niet gewend om met virussen om te gaan, dat zie je aan de aanpak. In veel landen in Azië zijn ze hier veel verder mee. Bv afstand houden voordat dit gevraagd wordt of op advies (geen verplichting) al doen wat het beste is. In Korea en Japan zijn ze weer bij elkaar, uit eten, naar de karaokebar. Taiwan doet het vreselijk goed. Nieuw-Zeeland, Australië... Kunnen ze allemaal weer zoveel.

Betreft het niet willen overtreden; als ik mensen vraag afstand te nemen kijken ze me raar aan en gaan ze door, in de supermarkt bv. Als ik iemand via de uitgang naar binnen zie gaan, zonder mondkapje en zonder mandje.. Kun je wel zeggen 'ja ach hij/zij wil dit helemaal niet' maar wat schiet je daarmee op. Ik wil het ook niet maar doe wat ik denk dat kan bijdragen aan het verminderen van de verspreiding.
pi_196673978
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 16:02 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

We zijn nog niet gewend om met virussen om te gaan, dat zie je aan de aanpak. ()
Que? Het ene virus is het andere niet, vooral niet in de manier waarop ze zich verspreiden.
pi_196673994
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 december 2020 16:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Que? Het ene virus is het andere niet, vooral niet in de manier waarop ze zich verspreiden.
Corona in ieder geval niet dan. Dachten zelfs dat het hier niet zou komen en ook niet toch een plan gemaakt voor als het wel zou gebeuren. Maar goed, dit vind ik weer een andere discussie. Mij gaat het erom om hieruit te komen.
Waarom nu over allerlei virussen praten wat gaat komen of wat is geweest als we nú met probleem corona zitten.
pi_196674016
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 15:49 schreef minilot het volgende:

[..]

Geen tijd om zelf een duit in het zakje te doen vandaag, maar door @:Candaasje hoeft dat ook niet meer :) ^O^
Mini, je envelop is binnen *O*
pi_196674052
En dan lees je dit, en valt je mond open van verbazing. Dit is dus de manier om nooit uit die lockdowns te komen.
Begrijp het wel, naar de kapper was best fijn. Maar als het niet mag, waarom dit dan wel doen en daarna zeuren dat je niets mag (terwijl je zoveel mag)
https://nos.nl/l/2360213
  vrijdag 11 december 2020 @ 16:13:56 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196674096
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 16:06 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Corona in ieder geval niet dan. Dachten zelfs dat het hier niet zou komen en ook niet toch een plan gemaakt voor als het wel zou gebeuren. Maar goed, dit vind ik weer een andere discussie. Mij gaat het erom om hieruit te komen.
Waarom nu over allerlei virussen praten wat gaat komen of wat is geweest als we nú met probleem corona zitten.
Omdat het in een context zit

Het is niet het eerste virus/pandemie en niet het laatste. En leven en de samenleving gaan gewoon door. En alles houdt verband met elkaar.
Je kunt er niet één element uitlichten en dat als absoluut iets aanhouden
pi_196674141
quote:

[..]

Ah, op zo'n fiets. Ja, eens.
pi_196674159
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 16:00 schreef Lot_1 het volgende:
Overigens, @:Tele6:
zo weinig face to face behandeling gehad afgelopen jaar? Heb je aangegeven bij je behandelaars dat het je niet uitmaakt of dat je via beeldbellen ook wel oké vindt? Of is dit de regel vanuit de instelling?
Ik weet natuurlijk niet wat in jouw omgeving en bij de zorginstelling waaruit jij zorg krijgt de norm is, maar ik weet wel het volgende:
- bij de grootste GGZ instelling in deze omgeving is het beleid 'om-en-om' (dus de ene keer face to face, de andere keer beeldbellen) waar door medewerkers naar eigen inzicht vanaf geweken wordt aangezien sommige cliënten meer baat hebben bij face-to-face contact dan anderen
- bij de instelling waar ik werk mag je dit naar eigen inzicht bepalen. In de praktijk betekent dit dat ik een aantal cliënten altijd face to face zie, het bij een aantal cliënten afwissel, en bij een enkeling voornamelijk beeldbel.

Ik weet wel dat sommige instellingen wat voorzichtiger zijn dan anderen maar als je zelf denkt meer uit je behandeling te kunnen halen wanneer het vaker face to face is zou ik daar toch om vragen.
Het is lastig. Ik zou graag face to face behandeling hebben, maar op dit moment heb ik vooral ambulante begeleiding en ik heb dan weer níet graag mensen in mijn huis die wie-weet-waar allemaal aan zitten en waarschijnlijk te dicht bij me komen (ik woon in een studio'tje van 28 m2). Het maakt me wel uit -- ik weet dat fysiek afspreken beter zou werken voor me -- maar afspreken bij mij in huis werkt nu niet beter voor me en anders gaat niet.
Een van mijn drie begeleiders zit trouwens tijdens videogesprekken de hele tijd te hoesten, dus ik ben ook wel blij dat ik geen fysieke begeleiding van haar heb. Ze test telkens wel negatief, maar blijft toch maar thuis want haar verkoudheden (waar in 's hemelsnaam ze ze ook vandaan haalt) wil niemand natuurlijk. :X

Ik ga vanaf het nieuwe jaar een deel van die ambulante begeleiding bij een andere organisatie doen (die niet alleen gespecialiseerd is in autisme) en volgende week komen ze bij me thuis voor de intake. Dat vind ik echt spannend. Het wordt ramen open, naderhand oppervlakken desinfecteren, en 3 stoelen aan 3 kanten van m'n kamer en dan zal het wel lukken. Ik vind het het wel waard, want het is goed als ze me in ieder geval een keer echt zien. :Y

Ik liep begin dit jaar voor diagnose bij een ziekenhuis. Dat ziekenhuis ging eerst gewoon DICHT, dus helemaal geen afspraken, en na een maand kon ik gelukkig videobellen. Tegen de zomer kon ik mijn laatste paar afspraken wel fysiek in het ziekenhuis doen.
Mijn huisarts is een keer op huisbezoek geweest toen het niet ging met me. Dat is de 3e van de 3 keren dat ik behandelaars IRL gezien heb.

De organisatie waar ik op de wachtlijst sta om behandeld te gaan worden heeft al gezegd dat mijn hele behandeling via videobellen gaat worden, en als ik daar geen zin in heb moet ik maar ergens anders heen (en weer opnieuw beginnen met wachten). Groepstherapie via videobellen lijkt me nog vermoeiender dan IRL, maar we gaan het zien.

TLDR mensen bij mij thuis zien vind ik niet fijn, ziekenhuis ging in het begin dicht, en bij instelling mag het niet
pi_196674182
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 16:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Begrijp het wel, naar de kapper was best fijn. Maar als het niet mag, waarom dit dan wel doen en daarna zeuren dat je niets mag (terwijl je zoveel mag)
Wat mag er dan niet wat hier wel gedaan wordt? Ik heb het even gescand, ik lees geen regelovertreding. Enkel dat de regels in grensregio's grensproblemen veroorzaken.
pi_196674189
quote:

[..]

Waarom praten over dijken als we nú met zandzakken moeten slepen. Kom op, zandzakken slepen allemaal.
pi_196674211
Nou moet ik aan @Lonaa denken.
pi_196674233
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 16:21 schreef Tele6 het volgende:
Nou moet ik aan @:Lonaa denken.
Ik sleep helemaal niks meer. #moe
Sterkheidsbaas van alles.
pi_196674252
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 16:18 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Het is lastig. Ik zou graag face to face behandeling hebben, maar op dit moment heb ik vooral ambulante begeleiding en ik heb dan weer níet graag mensen in mijn huis die wie-weet-waar allemaal aan zitten en waarschijnlijk te dicht bij me komen (ik woon in een studio'tje van 28 m2). Het maakt me wel uit -- ik weet dat fysiek afspreken beter zou werken voor me -- maar afspreken bij mij in huis werkt nu niet beter voor me en anders gaat niet.
Een van mijn drie begeleiders zit trouwens tijdens videogesprekken de hele tijd te hoesten, dus ik ben ook wel blij dat ik geen fysieke begeleiding van haar heb. Ze test telkens wel negatief, maar blijft toch maar thuis want haar verkoudheden (waar in 's hemelsnaam ze ze ook vandaan haalt) wil niemand natuurlijk. :X

Ik ga vanaf het nieuwe jaar een deel van die ambulante begeleiding bij een andere organisatie doen (die niet alleen gespecialiseerd is in autisme) en volgende week komen ze bij me thuis voor de intake. Dat vind ik echt spannend. Het wordt ramen open, naderhand oppervlakken desinfecteren, en 3 stoelen aan 3 kanten van m'n kamer en dan zal het wel lukken. Ik vind het het wel waard, want het is goed als ze me in ieder geval een keer echt zien. :Y

Ik liep begin dit jaar voor diagnose bij een ziekenhuis. Dat ziekenhuis ging eerst gewoon DICHT, dus helemaal geen afspraken, en na een maand kon ik gelukkig videobellen. Tegen de zomer kon ik mijn laatste paar afspraken wel fysiek in het ziekenhuis doen.
Mijn huisarts is een keer op huisbezoek geweest toen het niet ging met me. Dat is de 3e van de 3 keren dat ik behandelaars IRL gezien heb.

De organisatie waar ik op de wachtlijst sta om behandeld te gaan worden heeft al gezegd dat mijn hele behandeling via videobellen gaat worden, en als ik daar geen zin in heb moet ik maar ergens anders heen (en weer opnieuw beginnen met wachten). Groepstherapie via videobellen lijkt me nog vermoeiender dan IRL, maar we gaan het zien.

TLDR mensen bij mij thuis zien vind ik niet fijn, ziekenhuis ging in het begin dicht, en bij instelling mag het niet
Ik snap je. Bij ons doet de begeleiding in zo'n geval ook vaak het alternatief van samen een wandeling maken. Het is niet ideaal, helemaal niet nu het kouder wordt, maar soms zien begeleiders dan toch beter hoe het met je gaat en kunnen ze daar op acteren. Is dat misschien een optie?

Ik weet niet hoe dat voor jou is, maar bij veel cliënten waarbij woonbegeleiding ingezet wordt is het ook goed om echt binnen te komen. Je ziet dan veel beter hoe het met iemand gaat. Ook gaat het het gevoel van eenzaamheid tegen wat een trigger kan zijn voor terugval (in ons geval is dat in middelengebruik, maar ook terugval in andere klachten).
Dus sowieso goed dat de intake wel bij jou thuis plaatsvindt. Dat je het spannend vindt snap ik wel.

Het blijft een lastig evenwicht he. Als je bijvoorbeeld kunt voorkomen dat de huisarts op bezoek moet komen door wél face to face contact met je begeleiders te hebben, dan lijkt me dat het wel waard.
pi_196674268
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 16:20 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Waarom praten over dijken als we nú met zandzakken moeten slepen. Kom op, zandzakken slepen allemaal.
Ik vind dat corona eerder aangepakt had moeten worden en beter (toen het nog alleen in China al was dus).
Ik ben alleen bang dat mensen van alles gebruiken om hun eigen gedrag daarin goed te praten door de aandacht op iets anders te leggen.
En nu ga ik nog even werken. Ik krijg het hier veels te warm van.
pi_196674303
Raam open voor de ventilatie, FutureFairytale ;)

Ik ga ook werken. Half 5 en nog niets gedaan aan het document wat ik al sinds 13.00 uur open heb staan :s)
pi_196674312
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 16:25 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ik vind dat corona eerder aangepakt had moeten worden en beter (toen het nog alleen in China al was dus).
Ik ben alleen bang dat mensen van alles gebruiken om hun eigen gedrag daarin goed te praten door de aandacht op iets anders te leggen.
En nu ga ik nog even werken. Ik krijg het hier veels te warm van.
Huh, je zegt eerst dat je vindt dat het niet goed is om te praten over wat al geweest is omdat er gefocust moet worden op hoe we nu van de corona af komen. En hier heb je het wel over wat ze hadden moeten doen toen corona nog alleen in China was.

Succes met werken & afkoelen nog :*
pi_196674339
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 december 2020 16:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat mag er dan niet wat hier wel gedaan wordt? Ik heb het even gescand, ik lees geen regelovertreding. Enkel dat de regels in grensregio's grensproblemen veroorzaken.
België sluit kapperssalons. En dan gaan mensen de grens over. Het is misschien niet verboden maar al die extra bewegingen helpen niet mee, juist tegen. En dat weet iedereen, het is randjes opzoeken. En als het van levensbelang is, prima...maar de kapper?
  vrijdag 11 december 2020 @ 16:31:22 #284
63722 z80
I fink you freaky
pi_196674376
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 16:10 schreef Kaatje1 het volgende:
En dan lees je dit, en valt je mond open van verbazing. Dit is dus de manier om nooit uit die lockdowns te komen.
https://nos.nl/l/2360213
Dit is exact het zelfde wat de Nederlanders doen. Over de grens boodschappen doen. Terwijl dit een oranje land is. Met andere woorden, bij terugkomst uit een oranje land in quarantaine.
Mensen gaan door met leven. Overal ter wereld.
Nu kun je een eiland wel afschermen. En met behoorlijk wat druk de mensen een korte periode binnen houden. Maar ook dat kent zijn grenzen.
Maar landen met opengrenzen waar elk land zijn eigen regels heeft verwachten dat mensen zeer lange tijd zonder uitzicht wanneer het ten einde is zich aan alle regels houden gaat niet.
Als in de praktijk blijkt dat bv in dit geval kapperszaken geen extra risico vormen, maar in eigen land dicht zitten en 5 minuten verderop gewoon open zijn. Ga je dan de spiegel vermeiden en wachten tot je weer bij de eigen kapper terecht kunt? Of ga je 5 minuten verderop naar de kapper?
Of is het een intelligent virus. Hee een Belg die infecteer ik bij de kapper. De Nederlander in de stoel er naast laat ik met rust.
pi_196674423
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 16:29 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

België sluit kapperssalons. En dan gaan mensen de grens over. Het is misschien niet verboden maar al die extra bewegingen helpen niet mee, juist tegen. En dat weet iedereen, het is randjes opzoeken. En als het van levensbelang is, prima...maar de kapper?
Tsja, de EU kan nog stukken beter gecoördineerd worden. Maar er is hier geen sprake van mensen die zich niet aan regels houden. Ook voor extra bewegingen geldt: ze werken enkel tegen ALS ze (achteraf gezien) besmetting blijken te hebben veroorzaakt. Doen ze dat niet dan heeft het geen enkel kwaad gedaan. De meeste van deze mensen hebben zich dus a) aan de regels gehouden en b) niet bijgedragen aan welke verhoging van welke corona dan ook.
pi_196674462
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 16:24 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Ik snap je. Bij ons doet de begeleiding in zo'n geval ook vaak het alternatief van samen een wandeling maken. Het is niet ideaal, helemaal niet nu het kouder wordt, maar soms zien begeleiders dan toch beter hoe het met je gaat en kunnen ze daar op acteren. Is dat misschien een optie?

Ik weet niet hoe dat voor jou is, maar bij veel cliënten waarbij woonbegeleiding ingezet wordt is het ook goed om echt binnen te komen. Je ziet dan veel beter hoe het met iemand gaat. Ook gaat het het gevoel van eenzaamheid tegen wat een trigger kan zijn voor terugval (in ons geval is dat in middelengebruik, maar ook terugval in andere klachten).
Dus sowieso goed dat de intake wel bij jou thuis plaatsvindt. Dat je het spannend vindt snap ik wel.

Het blijft een lastig evenwicht he. Als je bijvoorbeeld kunt voorkomen dat de huisarts op bezoek moet komen door wél face to face contact met je begeleiders te hebben, dan lijkt me dat het wel waard.
Een wandeling is ook een goede optie inderdaad. Al zit ik vaak aantekeningen te maken en dingen te veranderen in mijn planner terwijl we aan het praten zijn, en dat gaat dan wat minder makkelijk.

Ik voel me geloof ik niet eenzamer nu mijn begeleiders niet langskomen. Ik denk dat bij mij eenzaamheid meer zit in als ik niemand kan knuffelen en als ik niet door de dag heen wat kleine grapjes en dingen kan delen. Dat eerste probeer ik in het weekend in te halen met A en B en bij dat tweede helpen jullie hier :)

Inderdaad kunnen ze IRL veel beter zien hoe het met me gaat. Maar ik ben ook sinds maart aan het oefenen met beter vertellen hoe het gaat, zodat het videobellen beter lukt. En dat lijkt te helpen. Ik denk dus ook niet dat ik nu voor meer face to face contact met mijn begeleiders zou gaan om te voorkomen dat de huisarts weer moet komen, want ik denk dat dat een te grote maatregel zijn voor wat het zou opleveren.
pi_196674645
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 16:37 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Een wandeling is ook een goede optie inderdaad. Al zit ik vaak aantekeningen te maken en dingen te veranderen in mijn planner terwijl we aan het praten zijn, en dat gaat dan wat minder makkelijk.

Ik voel me geloof ik niet eenzamer nu mijn begeleiders niet langskomen. Ik denk dat bij mij eenzaamheid meer zit in als ik niemand kan knuffelen en als ik niet door de dag heen wat kleine grapjes en dingen kan delen. Dat eerste probeer ik in het weekend in te halen met A en B en bij dat tweede helpen jullie hier :)

Inderdaad kunnen ze IRL veel beter zien hoe het met me gaat. Maar ik ben ook sinds maart aan het oefenen met beter vertellen hoe het gaat, zodat het videobellen beter lukt. En dat lijkt te helpen. Ik denk dus ook niet dat ik nu voor meer face to face contact met mijn begeleiders zou gaan om te voorkomen dat de huisarts weer moet komen, want ik denk dat dat een te grote maatregel zijn voor wat het zou opleveren.
Klinkt alsof je er best goed over nagedacht hebt.
Ik hoop dat het niet voelt alsof je je moet verklaren; ik wil vooral zeggen dat er vaak wel meer mogelijk is als je je behoeften uitspreekt. Maar als je een goed plan hebt en een goede samenwerking dan moet je niets veranderen :)
En hoera voor de dingen die je geleerd hebt sinds maart ^O^ goed bezig!
pi_196674961
Een oom is vanmorgen overleden. Plots, waarschijnlijk hartinfarct oid. Zijn favoriete hobby was naar het café gaan en biljarten. Maar dat heeft hij dus al heel lang niet kunnen doen. Door corona heeft hij zijn kleinkinderen weinig gezien en niet kunnen knuffelen en kussen. Ik heb hem voor het laatst op verjaardagen in 2019 gezien. Door corona. En de familie is best heel groot en dit is een zwager van mijn vader, dus die uitvaart zal ik wel niet bij kunnen wonen. Door corona.

Kutcorona.

Het is overigens niet de vader van mijn neef-met-de-matige-nieren. Moest er ook nog bij komen :{ En het is ook niet de oom die terminaal is met kanker.

Oh ja, operatie gaat de 24ste ook niet door.

Tot zover het Isabeaujournaal.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_196674993
Ach :'( sterkte Isabeau.

Waarom is de operatie weer uitgesteld? Wat een achtbaan zo joh, voor je neef maar ook voor jou.
  vrijdag 11 december 2020 @ 17:18:11 #290
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196675044
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:12 schreef Isabeau het volgende:
Een oom is vanmorgen overleden. Plots, waarschijnlijk hartinfarct oid. Zijn favoriete hobby was naar het café gaan en biljarten. Maar dat heeft hij dus al heel lang niet kunnen doen. Door corona heeft hij zijn kleinkinderen weinig gezien en niet kunnen knuffelen en kussen. Ik heb hem voor het laatst op verjaardagen in 2019 gezien. Door corona. En de familie is best heel groot en dit is een zwager van mijn vader, dus die uitvaart zal ik wel niet bij kunnen wonen. Door corona.

Kutcorona.

Het is overigens niet de vader van mijn neef-met-de-matige-nieren. Moest er ook nog bij komen :{ En het is ook niet de oom die terminaal is met kanker.

Getverdemme. Dat die nu allemaal tegelijk moet. Bah.

-knuffel-
pi_196675056
quote:

Kutcorona.

:* :*
Spoilers!
pi_196675075
Bleh dikke knuffel Isa :*
pi_196675084
quote:

Kutcorona.

Och Isa, wat een opeenstapeling wan ellende -O- :*
pi_196675117
Dat zuigt allemaal big time, Isabeau.
pi_196675175
Isabeau -O- :*
  vrijdag 11 december 2020 @ 17:28:48 #296
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196675196
Ik deed iets doms.
Ik klikte op een link, en nu zit ik hebberig te kijken naar dingen die veel lekkerder zelf te maken zijn, maar ze zijn zo makkelijk, snel, instant gratification terwijl zelfmaken in die volumes best... even werk is...

https://producten.makro.n(...)len/bak-dessertmixen
pi_196675206
Ik had vandaag alweeeeeeeeeeer een kerstaardigheidje van een baas, nu van een hoge directeur. Ik werd er wat treurig van. Het was een reep chocolonely (niet slaafvrij, niet ok, wel zeer markertingsuccesvol), en niet maar 1 maar wel liefst 5(!) theezakjes, in een ontzettende feelgoodwatzijnwijgoed-dingus, waar ik echt heel treurig van word.
quote:

Met deze gezellige Tealight Giftset kom je gelijk in de circulaire sfeer. Het is namelijk een geschenkverpakking én theelicht ineen!

Een originele geschenkverpakking met hierin 5 smaken Tea of Life theezakjes, die je daarna kunt gebruiken als een sfeervolle Tealight!

Plaats zelf een gehard glas met waxinelichtje in de verpakking en je hebt instant een mooi licht.

De Tealight uit de collectie van Superwaste is gemaakt van gerecyclede theezakken uit de theepluk in India.
Dus ze stoppen een hoop energie in recycelen van theezakken om er een nutteloos prul van te maken, uit te delen aan de andere kant van de wereld. Hoera -O-
pi_196675217
Dat waxinelichtding heb ik ook eens gekregen. :')
pi_196675222
quote:

Kutcorona.

Ellende ;(
Het komt allemaal bij elkaar nu zeg!

Wat al gevraagd was: waarom is de operatie uitgesteld? Gezondheid van je neef?
pi_196675229
En helemaal kut, Isa. Veel meer kan ik er niet van maken. Gewoon helemaal kut.
pi_196675233
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:30 schreef Myraela het volgende:
Dat waxinelichtding heb ik ook eens gekregen. :')
Als ik me niet vergis was dat twee jaar geleden mijn ‘kerstpakket’ :') :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')