abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196636795
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentile groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patinten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:

Handige kaart voor covid en andere aandoeningen:

En door..
pi_196636800
twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196636802
Topic gekaapt, duurde wel erg lang ;)
  woensdag 9 december 2020 @ 13:45:24 #4
14505 OProg
A Life in Music
pi_196636806
quote:
80s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:26 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Bij de griep ook, maar ik ben geen medicus dus weet ook niet exact hoe het werkt.

1 jaar is overigens nog wel te doen qua productie/logistiek etc. lijkt me. 3 maanden zou een ander verhaal zijn.
Bij griep komt het toch ook door de verschillende varianten van het virus waarin ze elk jaar een ander kiezen voor het vaccin? :?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 9 december 2020 @ 13:45:36 #5
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_196636810
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Probleem is dat het OMT kan zeggen wat ze willen; het kabinet heeft meer overwegingen om te maken.
Where law ends, tyrrany begins.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 13:45:38 #6
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196636811
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Heb je dat leopoldina-verslag gelezen?
Merkel gaat heel Duitsland in Lockdown gooien. :o

Hier met Engelse ondertiteling.
[ twitter ]
Wat een verschil ook met hoe het hier gaat.
pi_196636814
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:23 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Maar serieus. Ik denk echt dat het merendeel zich ook gewoon keurig aan de regels houdt.

Nou woon ik niet bepaald in een grote stad, dus ik weet niet zo goed hoe het er aan toe gaat daar.

Die paar die zich er niet aan houden, zou dat werkelijk het verschil maken?

Toen gisteren werd gefluisterd over strengere maatregelen dacht ik echt .. ja maar hoe dan? Iedereen doet het al zo goed mogelijk.
In mijn optiek kunnen er prima oplopende cijfers zijn ondanks wat wordt gezien als voorzichtigheid.

We meten de mate van goed gedrag alleen aan de resulterende R, en nooit aan de hoeveelheid moeite die mensen er wel niet voor moeten doen. Je koopt er niks voor maar is m.i. een beetje een onderbelicht aspect.
I'll give you something to do
pi_196636818
quote:
5s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:45 schreef OProg het volgende:

[..]

Bij griep komt het toch ook door de verschillende varianten van het virus waarin ze elk jaar een ander kiezen voor het vaccin? :?
Ja, dus?
pi_196636829
Sinterklaas, de Kerstman en Coronazweet bestaan niet.
Go hard or go home
  woensdag 9 december 2020 @ 13:47:02 #10
14505 OProg
A Life in Music
pi_196636831
quote:
80s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:46 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ja, dus?
Nou, dat dit dus de reden is voor elk jaar een nieuwe prik. Omdat ze meer dan 1 variant willen dekken. :) Niet omdat het uitwerkt na een jaar. Of is dit te kort door de bocht?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_196636839
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:42 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Dat het beleid niet logisch is, dat zorgt er dus voor dat mensen er klaar mee zijn. Het is gewoon niet uit te leggen dat de horeca (en dan doel ik vooral op restaurants) niet open mag.
Het helpt ook niet mee als je minister president op live TV aangeeft dat dat pakket rondom bioscopen en dierentuinen wel degelijk een effect had, maar dat hij niet kan omschrijven wat dat effect was. Hij bleef volhouden dat er een effect was, maar geen enkele onderbouwing.
  woensdag 9 december 2020 @ 13:47:31 #12
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196636843
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:42 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Dat het beleid niet logisch is, dat zorgt er dus voor dat mensen er klaar mee zijn. Het is gewoon niet uit te leggen dat de horeca (en dan doel ik vooral op restaurants) niet open mag.
Dat bedoel ik. Dit is gewoon slecht voor het draagvlak want niet uit te leggen, zeker niet aan de horecamensen die kapot gaan. En dat ge-foei en die wapperende wijsvinger van de persco van gisteren doet de rest.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196636849
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:45 schreef Kyran het volgende:

[..]

'Als je je ouders met kerst wil bezoeken, mag je eerst 10 dagen in zelf isolatie. Kinderen niet naar school.
Want het kan niet zo zijn dat dit de laatste kerst voor je ouders is.'

Wat een vrouw. O+

En zie je die AFDers vies kijken?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196636854
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:37 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat is waar, maar hoe staat dat in verhouding tot alles wat wel open is? Hotels. Scholen, met het hyginisch besef van kinderen. Sportscholen, lekker je coronazweet op elk oppervlak lekken. Alle winkels, ook de tuincentra en bouwmarkten enzo en ook op black friday. Kantoren, waar thuiswerken alleen maar een advies is dat een werkgever kan overrulen. Levert dat allemaal minder risico op dan een restaurant? Ik vind het niet zo logisch, dit beleid.
Ik denk dat ze ook nadenken over de voor- en nadelen van het open houden. Sportscholen zorgen ervoor dat mensen in een betere fysieke gezondheid zijn, dus wellicht minder mensen die opgenomen worden in het ziekenhuis. Scholen zijn open vanwege de noodzaak tot onderwijs voor kinderen. Hotels omdat je niet alle reisbewegingen kunt stoppen, waar zouden die dan overnachten. Bouwmarkten verkopen ook producten die van belang zijn.

Tuincentra kan ik zo snel niet plaatsen., maar ik kan me voorstellen dat hondenvoer/kattenvoer enzo als belangrijk gezien wordt.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 13:48:33 #15
416575 crew  Evenstar
pi_196636863
quote:
[ twitter ]
Ah na het lezen van dit stukje snap ik wat van Dissel nu bedoelde dat het elkaar niet compenseert. Ik vond het al een rare opmerking, maar het was dus een serieuze vraag vanuit de regering _O-

Scholen niet willen sluiten om het allemaal fatsoenlijk in te dammen, maar wel willen sluiten om uitgebreid kerst te kunnen vieren. Je moet er maar op komen.
pi_196636870
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:46 schreef Noek het volgende:
Sinterklaas en de Kerstman bestaan niet? -O-

Dag, wereldbeeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2020 13:49:23 ]
pi_196636872
quote:
7s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:47 schreef OProg het volgende:

[..]

Nou, dat dit dus de reden is voor elk jaar een nieuwe prik. Omdat ze meer dan 1 variant willen dekken. :) Niet omdat het uitwerkt na een jaar. Of is dit te kort door de bocht?
Ja, dat kan best :P maar dat was mijn punt niet (edit: ik las verkeerd ;))
Ik bedoelde dat wanneer het niet 1 jaar zou 'dekken' maar 3 maanden, je logistiek hele andere issues krijgt.

Ik weet niet wat de reden is, maar wat ik las werkt het wel uit.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2020 13:50:14 ]
pi_196636874
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:46 schreef Noek het volgende:
Dreams.... shattered. Bedankt h. Ik geloofde al niet in de kerstman, maar coronazweet door de schoorsteen leek me wel een ding.
  woensdag 9 december 2020 @ 13:49:53 #19
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196636883
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:37 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat is waar, maar hoe staat dat in verhouding tot alles wat wel open is? Hotels. Scholen, met het hyginisch besef van kinderen. Sportscholen, lekker je coronazweet op elk oppervlak lekken. Alle winkels, ook de tuincentra en bouwmarkten enzo en ook op black friday. Kantoren, waar thuiswerken alleen maar een advies is dat een werkgever kan overrulen. Levert dat allemaal minder risico op dan een restaurant? Ik vind het niet zo logisch, dit beleid.
Dat weet ik niet, hoe wel ik net als iedereen mijn vermoedens heb dat het allemaal weinig logisch is.

Los van ingesleten veronderstellingen omtrent oorzaken, zou ik - als onderzoeker - andere mogelijkeden willen bekijken en/of proberen dan een model te maken waar in het onbekende dan een betere plaats krijgt.
Iig beter dan te gemakkelijk te wijzen naar een horeca, kerk, mondkapje of mensen tot zelfschuldig te verklaren omdat zij hun (uiterst menselijke) gedragingen hebben.

Als ik vaak zeg, detectie van het virus moet niet gelijk staan aan besmet, besmettelijk of dus gevolgen gevend. Horeca sluiten etc is vooral omdat in het virus-101 boekeje uit 1954 staat dat beperking van moibiliteit een manier is om de verspreiding tegen te gaan. Of dit ook kan werd in 1950, werd dociel, niet eens overwogen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196636889
quote:
80s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:49 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ja, dat kan best :P maar dat was mijn punt niet.
Ik bedoelde dat wanneer het niet 1 jaar zou 'dekken' maar 3 maanden, je logistiek hele andere issues krijgt.

Als de immuniteit maar 3 maanden zou zijn hadden we best een probleem(pje) gehad.
pi_196636892
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:45 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hier wordt meteen de vergelijking getrokken met 80 jaar geleden bij zo'n toespraak.

Maar ik geef het op: Zie alweer dat ikdoenietmeermee trending is op twitter. Nu is twitterend nederland wellicht niet de afspiegeling van de maatschappij, maar ook hier zie ik steeds meer mensen die de regels niet meer gaan opvolgen. Op weg naar de massa slachting. En persoonlijk op weg naar een tijd waarbij mijn vrouw straks weer dubbel aantal uren kan draaien weken lang. Hey, maar we hebben lekker geshopt op black friday en we hebben lekker gezellig gegeten met kerst. Wel jammer dat het de laatste kerst was voor relatief veel opa's en oma's.
  woensdag 9 december 2020 @ 13:50:33 #22
14505 OProg
A Life in Music
pi_196636893
quote:
80s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:49 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ja, dat kan best :P maar dat was mijn punt niet (edit: ik las verkeerd ;))

Oh. Ik interpreteerde het anders maar nu begrijp ik wat je bedoelt. :)
pi_196636896
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:47 schreef capricia het volgende:

[..]

'Als je je ouders met kerst wil bezoeken, mag je eerst 10 dagen in zelf isolatie. Kinderen niet naar school.
Want het kan niet zo zijn dat dit de laatste kerst voor je ouders is.'

Wat een vrouw. O+

En zie je die AFDers vies kijken?
Gisteren werd Duitsland ook al aangehaald tijdens de persco (dat het daar bijna net zo slecht ging als hier). Ben benieuwd of Duits beleid enigszins meegenomen wordt in onze beleidsvorming.
  woensdag 9 december 2020 @ 13:50:49 #24
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196636898
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dit is wat er over Moderna staat (op de site van henzelf):
[..]

Waar wordt het Moderna vaccin geproduceerd? Trump's Executive Order verbiedt uitvoer van vaccins tot de VS voldoende voorraad voor de eigen bevolking heeft...
are we infinite or am I alone
pi_196636902
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als de immuniteit maar 3 maanden zou zijn hadden we best een probleem(pje) gehad.
Ja. Vandaar mijn vraag of daar iets meer bekend over was. Omdat men eerst ook dacht dat je maar 1 keer Corona kon krijgen.
pi_196636907
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:50 schreef OProg het volgende:

[..]

Oh. Ik interpreteerde het anders maar nu begrijp ik wat je bedoelt. :)
Ik jou ook :P *;
pi_196636920
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:50 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Gisteren werd Duitsland ook al aangehaald tijdens de persco (dat het daar bijna net zo slecht ging als hier). Ben benieuwd of Duits beleid enigszins meegenomen wordt in onze beleidsvorming.
Duitsland is later in de stijgende lijn gekomen maar pakt sneller door met maatregelen.
Wij blijven polderen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_196636924
quote:

[..]

Ik denk het wel. Rutte liet vallen dat hij toch vooral overlegd met Duitsland. Ons beleid is alleen minder effectief dan het beleid daar, haha.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2020 13:52:55 ]
pi_196636930
quote:
80s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:51 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ja. Vandaar mijn vraag of daar iets meer bekend over was. Omdat men eerst ook dacht dat je maar 1 keer Corona kon krijgen.
Wat was het, 50 herbesmettingen tot nu toe geteld op hoeveel miljoen? Volgens mij ben je voor langere tijd immuun. Hoe lang is nog de vraag, maar wat ik gelezen heb uit het laatste onderzoek ziet het er vrij goed uit op de lange termijn (als je het virus al gehad hebt)
pi_196636935
quote:
7s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Rutte liet vallen dat hij toch vooral overlegd met Duitsland.
Ow... dat heb ik dan weer niet meegekregen..
Dat zou dan betekenen dat we hem dus toch nog terug zien voor de kerst... :{
pi_196636936
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:50 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Waar wordt het Moderna vaccin geproduceerd? Trump's Executive Order verbiedt uitvoer van vaccins tot de VS voldoende voorraad voor de eigen bevolking heeft...
Moderna lijkt met Lonza samen te werken: https://www.lonza.com/news/2020-05-01-04-50

Die zitten in Cambridge (USA) en Zwitserland (Basel):
quote:
Under the terms of the agreement, the companies plan to establish manufacturing suites at Lonza’s facilities in the United States and Switzerland for the manufacture of mRNA-1273 at both sites. Technology transfer is expected to begin in June 2020, and the companies intend to manufacture the first batches of mRNA-1273 at Lonza U.S. in July 2020. Over time, the parties intend to establish additional production suites across Lonza’s worldwide facilities, ultimately allowing for the manufacture of material equivalent to up to 1 billion doses of mRNA-1273 per year for use worldwide assuming the currently expected dose of 50 g. The manufacturing facilities at Lonza complement Moderna’s ongoing U.S. manufacturing efforts, which continue to ramp up to prepare for the further clinical development and commercialization of mRNA-1273.
Los van of 't wel of niet kan, denk ik dat Trump wel 's hele grote problemen kan krijgen als ie dat doet.
pi_196636952
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:53 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Daar hintte hij gister natuurlijk niet voor niets naar (meerdere malen).
pi_196636956
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:53 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik denk het ook wel. Cijfers zullen niet opeens gaan dalen; helemaal niet in deze feestmaand en hij gaf al aan dat ze waarschijnlijk wel gaan ingrijpen voor de kerst als we de komende twee weken door stijgen.
pi_196636961
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:52 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Wat was het, 50 herbesmettingen tot nu toe geteld op hoeveel miljoen? Volgens mij ben je voor langere tijd immuun. Hoe lang is nog de vraag, maar wat ik gelezen heb uit het laatste onderzoek ziet het er vrij goed uit op de lange termijn (als je het virus al gehad hebt)
het ziet er goed uit na vaccinatie mits je het virus al hebt gehad?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 13:55:27 #35
416575 crew  Evenstar
pi_196636966
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:53 schreef chratnox het volgende:

[..]

Moderna lijkt met Lonza samen te werken: https://www.lonza.com/news/2020-05-01-04-50

Die zitten in Cambridge (USA) en Zwitserland (Basel):
[..]

Los van of 't wel of niet kan, denk ik dat Trump wel 's hele grote problemen kan krijgen als ie dat doet.
Over een maandje is Biden er gelukkig en ik verwacht dat hij dat soort dingen wel terug zou draaien om niet zijn vier jaar met ruzie te beginnen.
pi_196636969
quote:
80s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:55 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

het ziet er goed uit na vaccinatie mits je het virus al hebt gehad?
nee als je het virus gehad hebt lijkt je voor langere tijd immuun te zijn (op die 50 herbesmettingen na). Of dat ook met het vaccin zo is, weet ik niet.
pi_196636970
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik denk het ook wel. Cijfers zullen niet opeens gaan dalen; helemaal niet in deze feestmaand en hij gaf al aan dat ze waarschijnlijk wel gaan ingrijpen voor de kerst als we de komende twee weken door stijgen.
En dan verwachten dat mensen plots hun kerstbestellingen die al stonden gaan afzeggen. |:(
pi_196636974
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:55 schreef aartstyle het volgende:

[..]

nee als je het virus gehad hebt lijkt je voor langere tijd immuun te zijn (op die 50 herbesmettingen na). Of dat ook met het vaccin zo is, weet ik niet.
Maar ik had het juist over het vaccin ;)
pi_196636975
quote:
[ twitter ]
Dit is wel heel populistisch. Blijf thuis, beperk contacten en vermijd funshoppen is natuurlijk ook gewoon door Rutte gezegd. Alleen gaat het kabinet daar nu met kerst niet de nadruk op leggen of daar wettelijke gevolgen aan verbinden, want dan verlies je het laatste beetje draagvlak.

quote:

[..]

Nederland en Duitsland zijn zo'n beetje identiek qua beleid. Je moet wel met een vergrootglas zoeken om echt verschillende strategien te ontwaren zoals sommigen hier deden. Het enige verschil is dat Merkel het land niet in lockdown kan gooien, daar moet ze met alle deelstaten overeenstemming over bereiken.
pi_196636983
quote:

[..]

En dan verwachten dat mensen plots hun kerstbestellingen die al stonden gaan afzeggen. |:(
Denk dat ie dan een probleem heeft met het volk.

Maar het was wel een gedachte die mij gisteren ook te binnen schoot.
pi_196636987
quote:
80s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:56 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Maar ik had het juist over het vaccin ;)
Snap ik, maar het vermoeden is dat het met het vaccin hetzelfde werkt. Dat denkt men. Alleen zeker weten is wat anders want zo lang is het vaccin er nog niet.
pi_196636992
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:55 schreef Kyran het volgende:

[..]

Over een maandje is Biden er gelukkig en ik verwacht dat hij dat soort dingen wel terug zou draaien om niet zijn vier jaar met ruzie te beginnen.
In die maand kan er nog een hoop kapot gemaakt worden ;)
pi_196637009
Heb even het OMT-advies doorgekeken, maar daarin wordt wel degelijk gesteld dat een langere kerstvakantie nut heeft. Alleen niet heel veel effect, en veel minder effect dan verruiming max. aantal bezoekers naar zes en verruiming culturele instellingen en restaurants.

Erg vreemd dat het verhaal opeens kwam dat verlenging kerstvakantie een averechts effect zou hebben omdat het zo'n sociale vakantie was?
pi_196637018
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:56 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Denk dat ie dan een probleem heeft met het volk.

Maar het was wel een gedachte die mij gisteren ook te binnen schoot.
Nouja probleem, ik denk vooral dat velen dan denken. Joh, prima, ik ga lekker doen wat ik gepland had.
Gister was het moment om wellicht nog wat invloed op de kerstdagen uit te oefenen.
Niet over 2 weken.

Ook fijn voor de winkeliers etc. die dan eventueel annuleringen krijgen, moeten gaan uitleggen dat men niet kan annuleren, etc. top ^O^ Lekker je probleem afschuiven vind ik dat.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2020 14:00:04 ]
pi_196637035
quote:

[..]

Nogal naef ja. Mensen gaan hun kerstplannen niet opeens massaal veranderen. Wij vieren het hier gewoon lekker met z'n tweetjes (en de kat O+ ), maar iedereen om ons heen heeft gewoon plannen gemaakt en daar zijn meer personen bij betrokken dan dat is toegestaan. Gaan ze echt niet veranderen hoor; het valt iedereen op dat het beleid ruk is en al die foei gerelateerde uitspraken helpen ook niet bepaald.

Maar misschien dat ze dan wel eindelijk in gaan grijpen op scholen (langer dan de standaard kerstvakantie). Heel misschien.
  woensdag 9 december 2020 @ 14:01:34 #46
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196637051
Ze willen niet eens een serieuze poging doen om terug te keren naar lage aantallen die je verder kunt indammen. Uit een memo van 3 ministers.

Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_196637054
quote:
80s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:59 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Nouja probleem, ik denk vooral dat velen dan denken. Joh, prima, ik ga lekker doen wat ik gepland had.
Gister was het moment om wellicht nog wat invloed op de kerstdagen uit te oefenen.
Niet over 2 weken.

Ook fijn voor de winkeliers etc. die dan eventueel annuleringen krijgen, moeten gaan uitleggen dat men niet kan annuleren, etc. top ^O^ Lekker je probleem afschuiven vind ik dat.
Ze hadden ook nu die maatregelen kunnen verscherpen hoor als je dat beter had gevonden? Ze geven ons (zichzelf) nog een kans om drie mensen uit te nodigen, mits we ons nu beter aan de regels houden. Doen we dat niet dan zullen ze idd de regels verscherpen. Zo moeilijk is dat niet. Dat men zich er daarna niet aan houdt, tja.
pi_196637062
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Nogal naef ja. Mensen gaan hun kerstplannen niet opeens massaal veranderen. Wij vieren het hier gewoon lekker met z'n tweetjes (en de kat O+ ), maar iedereen om ons heen heeft gewoon plannen gemaakt en daar zijn meer personen bij betrokken dan dat is toegestaan. Gaan ze echt niet veranderen hoor; het valt iedereen op dat het beleid ruk is en al die foei gerelateerde uitspraken helpen ook niet bepaald.

Maar misschien dat ze dan wel eindelijk in gaan grijpen op scholen (langer dan de standaard kerstvakantie). Heel misschien.
Ik heb ook 2 dagen 4 gasten. Daar ga ik ook niets aan veranderen mochten er strengere maatregelen komen.
Maar ik hoor exact dit hetzelfde om me heen.

3 is natuurlijk ook echt een vervelend aantal :D
pi_196637084
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:01 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Ze hadden ook nu die maatregelen kunnen verscherpen hoor als je dat beter had gevonden? Ze geven ons (zichzelf) nog een kans om drie mensen uit te nodigen, mits we ons nu beter aan de regels houden. Doen we dat niet dan zullen ze idd de regels verscherpen. Zo moeilijk is dat niet. Dat men zich er daarna niet aan houdt, tja.
De regels zullen niet niet opeens anders worden opgevolgd tot aan kerst. Met kerst wel....
Dus wat is dan het idee erachter?
  woensdag 9 december 2020 @ 14:03:20 #50
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196637095
quote:
80s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:59 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Niet over 2 weken.

Over 2 weken is het al de 22ste.. dan is het veel te laat. Iedereen heeft trouwens nu zijn plannen al klaar, voor kerst en voor oud & nieuw.

Als je dan toch ff 2 weken wilt lockdownen doe het dan in januari.
pi_196637118
quote:
80s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:02 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik heb ook 2 dagen 4 gasten. Daar ga ik ook niets aan veranderen mochten er strengere maatregelen komen.
Maar ik hoor exact dit hetzelfde om me heen.

3 is natuurlijk ook echt een vervelend aantal :D
Iemand moet zijn vervelende partner dus maar thuis laten.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196637119
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Over 2 weken is het al de 22ste.. dan is het veel te laat. Iedereen heeft trouwens nu zijn plannen al klaar, voor kerst en voor oud & nieuw.

Ik heb al bij 3 restaurants gereserveerd. Dat moest zelfs voor de 10e.
Ik denk heel veel mensen met mij. Ik vind het echt kinderlijk naief om te denken dat mensen zich opeens toch gaan aanpassen een paar dagen vantevoren.
pi_196637125
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:04 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Iemand moet zijn vervelende partner dus maar thuis laten.
Schoonmoeder regel *O*
pi_196637134
Die lockdown of zelfisolatie moet voor de kerst.
Na de kerst zijn opa en oma al besmet.

Merkel heeft gelijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196637135
quote:

[..]

En ik denk dat dit ook gaat gebeuren in januari. Halve maatregelen werken niet meer. Of een volledige lockdown wel gaat werken is ook maar de vraag, maar proberen gaan ze het wel.

Geef gewoon elk individu 10 sneltests kado die ze 10 dagen achter elkaar moeten doen. Het kost wat, maar dan heb je het virus aardig bij de kladden. (disclaimer: Geen kosten berekent, zelfs niet op een bierviltje)
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 14:06:13 #56
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196637144
Ik wil in de kerstvakantie eigenlijk mijn pa weer eens opzoeken. Woont een eindje van me vandaan en meestal als ik/we daar op bezoek gingen bleven we ook een nachtje slapen (2 uur rijden enkele reis, dus nogal een rit om op een dag heen en weer te doen).

Maar ja, pa loopt tegen de 70 en heeft enkele jaren terug een hartaanval gehad... dus valt behoorlijk onder de risicogroep.
Zelf is hij de nuchterheid zelve en vind hij het leuk en prima als we weer eens op bezoek komen (de laatste keer dat ik hem in het echt gezien heb was dit voorjaar :{ )

Ik vind het erg lastig, want zijn huisje is niet heel groot, dus de 1.5m gaan we natuurlijk wel proberen zoveel mogelijk in acht te nemen, maar ik weet haast wel zeker dat er momenten gaan komen dat het even "vergeten" wordt... Nu ben ik zelf niet heel bang voor een eventuele besmetting, maar ja ik wil mijn pa uiteraard in bescherming nemen. Heel lastig dilemma dit -O-
pi_196637151
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:05 schreef aartstyle het volgende:

[..]

En ik denk dat dit ook gaat gebeuren in januari. Halve maatregelen werken niet meer. Of een volledige lockdown wel gaat werken is ook maar de vraag, maar proberen gaan ze het wel.

Geef gewoon elk individu 10 sneltests kado die ze 10 dagen achter elkaar moeten doen. Het kost wat, maar dan heb je het virus aardig bij de kladden. (disclaimer: Geen kosten berekent, zelfs niet op een bierviltje)
Die zelftest zelf doen gaat niks opleveren. Zelf doen kan bijna niet zonder oefening/begeleiding.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2020 14:06:45 ]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 14:07:12 #58
416575 crew  Evenstar
pi_196637161
quote:

[..]

Ze hadden het nu moeten doen, maar dat was weer ten koste gegaan van de economie. Dit keer kiezen ze dus meer voor economie en het sociale aspect en de zorg mag het uitzoeken in januari.

Als je vanaf begin december drie weken lockdown had gehad dan was de kerst geen groot issue geweest en had je ook gewoon restaurants etc. kunnen openen (onder voorwaarden). Minder besmette personen op 24 december zorgt ook voor minder verspreiding. Wij kunnen er heel moeilijk over blijven doen, maar de basis is echt kinderlijk simpel.
pi_196637165
quote:
80s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:06 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Die zelftest zelf doen gaat niks opleveren. Zelf doen kan bijna niet zonder oefening/begeleiding.
Hmm, had begrepen dat die sneltests toch wel makkelijker waren. Maar heb mij daar niet echt in verdiept. Jammer
pi_196637166
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:06 schreef dick_laurent het volgende:
Ik wil in de kerstvakantie eigenlijk mijn pa weer eens opzoeken. Woont een eindje van me vandaan en meestal als ik/we daar op bezoek gingen bleven we ook een nachtje slapen (2 uur rijden enkele reis, dus nogal een rit om op een dag heen en weer te doen).

Maar ja, pa loopt tegen de 70 en heeft enkele jaren terug een hartaanval gehad... dus valt behoorlijk onder de risicogroep.
Zelf is hij de nuchterheid zelve en vind hij het leuk en prima als we weer eens op bezoek komen (de laatste keer dat ik hem in het echt gezien heb was dit voorjaar :{ )

Ik vind het erg lastig, want zijn huisje is niet heel groot, dus de 1.5m gaan we natuurlijk wel proberen zoveel mogelijk in acht te nemen, maar ik weet haast wel zeker dat er momenten gaan komen dat het even "vergeten" wordt... Nu ben ik zelf niet heel bang voor een eventuele besmetting, maar ja ik wil mijn pa uiteraard in bescherming nemen. Heel lastig dilemma dit -O-
Dan ga je van te voren zelf in isolatie.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196637175
Zijn er dan mensen die echt de 1,5 meter hanteren thuis? Ik hou me netjes aan het max aantal bezoekers maar naar die 1,5 meter kijkt niemand.
pi_196637183
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:07 schreef capricia het volgende:

[..]

Of je laat je testen in de week voor de kerst. Al denk ik dat je niet de enige bent...:)
pi_196637193
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:07 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Hmm, had begrepen dat die sneltests toch wel makkelijker waren. Maar heb mij daar niet echt in verdiept. Jammer
Mijn vrouw heeft sneltest laten doen (en zelf moeten betalen) i.v.m. businesstrip.
Maar was zelfde als GGD test.
pi_196637199
quote:

Misschien jezelf laten testen en daarna een paar dagen in quarantaine voordat je naar hem toe gaat?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 14:08:57 #65
416575 crew  Evenstar
pi_196637203
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:08 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Of je laat je testen in de week voor de kerst. Al denk ik dat je niet de enige bent...:)
Je laat je dan 5 dagen van te voren testen, dag later loop je iets op, en met kerst geef je het alsnog door. Een negatieve test is niet waterdicht.
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 14:09:01 #66
Dick Laurent Is Dead
pi_196637205
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:07 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat doe ik al. Ik werk 100% thuis. Ik kom nergens. Maar ja ik heb een vrouw die in de kinderdagopvang werkt. En dus 5 dagen per week allemaal mensen/kinderen ziet. En haar zie ik uiteraard elke dag. Dus hoe los ik dat op ;)
pi_196637210
quote:

Is echt shit, dit soort dilemma's.
Je wil ook geen spijt achteraf hebben als je hem niet gezien hebt en er gebeurt wat.
pi_196637214
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:08 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Dan zou ik een paar dagen achter elkaar gaan. Want vandaag testen, en morgen besmet blijken kan natuurlijk gewoon.
  woensdag 9 december 2020 @ 14:09:32 #69
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196637219
quote:
7s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Misschien jezelf laten testen en daarna een paar dagen in quarantaine voordat je naar hem toe gaat?
Ik verwacht dat veel mensen dat gaan doen in de dagen voor kerst, en eerlijk gezegd, ging dat ook wel door mijn hoofd.
  woensdag 9 december 2020 @ 14:09:50 #70
473584 Gretzl
pi_196637225
Achterlijke gladiolen
twitter
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
pi_196637242
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:08 schreef Kyran het volgende:

[..]

Je laat je dan 5 dagen van te voren testen, dag later loop je iets op, en met kerst geef je het alsnog door. Een negatieve test is niet waterdicht.
Tuurlijk, risico is er altijd. Maar je verkleind het risico wel. Het liefst op donderdag laten testen en vrijdag je uitslag. Zaterdag bij pa langs.
pi_196637258
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:09 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Dat doe ik al. Ik werk 100% thuis. Ik kom nergens. Maar ja ik heb een vrouw die in de kinderdagopvang werkt. En dus 5 dagen per week allemaal mensen/kinderen ziet. En haar zie ik uiteraard elke dag. Dus hoe los ik dat op ;)
Wel echt kut; dit soort situaties en afwegingen. Ik hoop voor je dat je hem alsnog gewoon kan zien :*
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 14:11:08 #73
416575 crew  Evenstar
pi_196637261
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:09 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Is echt shit, dit soort dilemma's.
Je wil ook geen spijt achteraf hebben als je hem niet gezien hebt en er gebeurt wat.
Mja, werkt beide kanten op, is echt lastig.

Toen ik in juni eindelijk weer eens had afgesproken met mijn ouders werd ik een dag later flink ziek (koorts, hoesten, verkouden). Heb toen echt wel zeven kleuren gescheten hoor totdat ik mijn uitslag had _O-
  woensdag 9 december 2020 @ 14:11:34 #74
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196637274
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:07 schreef Questular het volgende:
Zijn er dan mensen die echt de 1,5 meter hanteren thuis? Ik hou me netjes aan het max aantal bezoekers maar naar die 1,5 meter kijkt niemand.
Is ook bijna niet te doen thuis.
  woensdag 9 december 2020 @ 14:11:36 #75
pi_196637275
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik denk dat ze ook nadenken over de voor- en nadelen van het open houden. Sportscholen zorgen ervoor dat mensen in een betere fysieke gezondheid zijn, dus wellicht minder mensen die opgenomen worden in het ziekenhuis. Scholen zijn open vanwege de noodzaak tot onderwijs voor kinderen. Hotels omdat je niet alle reisbewegingen kunt stoppen, waar zouden die dan overnachten. Bouwmarkten verkopen ook producten die van belang zijn.

Tuincentra kan ik zo snel niet plaatsen., maar ik kan me voorstellen dat hondenvoer/kattenvoer enzo als belangrijk gezien wordt.
Sporten kun je ook buiten in het park doen. Scholing kan online. Reisbewegingen moet je juist zoveel mogelijk stoppen. Restrictie voor zakelijke reizen voor hotels is nog een overweging waard anders. Bouwmarkten verkopen geen artikelen die absoluut noodzakelijk zijn om te blijven leven. Voer voor je huisdier hebben ze bij de supermarkt ook.

In de horeca zijn veel mensen aan het werk en veel kleine ondernemers. Funest voor je land om die zo lang te sluiten. Dat moet dus wel logisch en eerlijk zijn als je het doet, en dat begin ik toch te missen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 9 december 2020 @ 14:13:04 #76
473584 Gretzl
pi_196637296
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:05 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Nee ze lijken het helemaal niet te gaan proberen, zie mijn bericht van twee posts geleden over dat memo.

Instrumentarium om een succesvolle ‘Dans’ uit te voeren is nog steeds verre van op orde. Waarschijnlijk omdat het niet strookt met de officile overheidsstrategie.
pi_196637299
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:11 schreef Kyran het volgende:

[..]

Mja, werkt beide kanten op, is echt lastig.

Toen ik in juni eindelijk weer eens had afgesproken met mijn ouders werd ik een dag later flink ziek (koorts, hoesten, verkouden). Heb toen echt wel zeven kleuren gescheten hoor totdat ik mijn uitslag had _O-
Ja, dat snap ik.
Bij ons is het al tig keer afgezegd omdat er op het laatste moment toch n van ons vijf lichte klachten kreeg. -O-
Heb ze 2 keer gezien sinds dit gedonder.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 14:13:33 #78
416575 crew  Evenstar
pi_196637307
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:10 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Tuurlijk, risico is er altijd. Maar je verkleind het risico wel. Het liefst op donderdag laten testen en vrijdag je uitslag. Zaterdag bij pa langs.
Zelfs dan. Het kan dan ook nog zijn dat je dinsdag bent besmet, donderdag nog niet genoeg virusload hebt om het aan te tonen en zaterdag besmettelijk bent.

Kans is klein, maar zeker aanwezig. Er is geen waterdicht systeem behalve in quarantaine gaan en ook dat is weer lastig. Nare afwegingen die men moet maken. Wij gaan kerst thuis vieren met eigen gezien. Met oud & nieuw komt er n persoon langs. So be it. Liever nu zo, dan straks op je geweten hebben dat je iemand hebt besmet die dan ernstig ziek wordt (of erger).
pi_196637318
De horeca is ook gewoon nodig zodat mensen die kutwerkweek doorkomen.

Nachtcultuur wordt onderschat.
  woensdag 9 december 2020 @ 14:14:29 #80
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196637325
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:05 schreef capricia het volgende:
Die lockdown of zelfisolatie moet voor de kerst.
Na de kerst zijn opa en oma al besmet.

Merkel heeft gelijk.
En pakt het goed in qua inhoud, duidelijk n krachtig

Hier... Mwah :{
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196637331
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:14 schreef Specularium het volgende:
De horeca is ook gewoon nodig zodat mensen die kutwerkweek doorkomen.

Nachtcultuur wordt onderschat.
Sommige komen juist de werkweek door, door de horeca.
pi_196637333
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:13 schreef Kyran het volgende:

[..]

Zelfs dan. Het kan dan ook nog zijn dat je dinsdag bent besmet, donderdag nog niet genoeg virusload hebt om het aan te tonen en zaterdag besmettelijk bent.

Kans is klein, maar zeker aanwezig. Er is geen waterdicht systeem behalve in quarantaine gaan en ook dat is weer lastig. Nare afwegingen die men moet maken. Wij gaan kerst thuis vieren met eigen gezien. Met oud & nieuw komt er n persoon langs. So be it. Liever nu zo, dan straks op je geweten hebben dat je iemand hebt besmet die dan ernstig ziek wordt (of erger).
Jip, helaas denken er velen anders over. Inmiddels vrees ik echt het ergste voor januari straks.
  woensdag 9 december 2020 @ 14:15:12 #83
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196637342
Ben benieuwd wanneer die avondklok komt.
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 14:15:27 #84
Dick Laurent Is Dead
pi_196637351
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:13 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik.
Bij ons is het al tig keer afgezegd omdat er op het laatste moment toch n van ons vijf lichte klachten kreeg. -O-
Anderzijds, mijn ma heb ik vorige week nog gezien. Ook mee in de auto gezeten (wel beide mondkapje burka op :P ) en daarna thuis ook hele middag gekletst etc, wel op enige afstand aan een tafel.

Maar ja zij is wat gezonder en jonger dan mijn pa. Niet dat zij ook niet heel ziek zou kunnen worden. Ergens hypocriet ook dat ik er bij mijn ma makkelijker mee om lijk te gaan :{
  woensdag 9 december 2020 @ 14:15:30 #85
473584 Gretzl
pi_196637353
@aartstyle, zie ook:

twitter
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 14:15:31 #86
416575 crew  Evenstar
pi_196637355
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:13 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik.
Dat hebben wij met onze beste vrienden. In totaal vier volwassenen en drie kinderen die naar de basisschool gaan. Twee van de volwassenen werken volledig thuis, n in de zorg en n bij een universiteit (gedeeltelijk thuis). Kans dat n van de zeven een snotneus heeft is groot, dus wij blijven maar verzetten.
pi_196637357
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:15 schreef leolinedance het volgende:
Zodat de mensen nog eerder lekker binnen elkaar gaan aansteken?
pi_196637358
quote:
Die avondklok gaat echt helpen ja met dit weer.
pi_196637359
6528 nieuwe positieve testen
194 nieuwe ziekenhuisopnames
36 nieuwe IC-opnames
66 nieuwe overlijdens
  woensdag 9 december 2020 @ 14:15:51 #90
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196637363
quote:
Ja hoor, zeker. Met de meeste visite doe ik dat
pi_196637367
quote:
Ik probeer er wel echt op te letten als we bezoek krijgen van iemand die we niet vaker zien dan dat. Denk aan een schilder, of weet ik veel wat. Maar bij vrienden en familie word het al heel snel een ander verhaal. In het begin letten alle partijen er enorm op (geen hand geven, dus geforceerd ellebogen tegen elkaar), maar hoe gezelliger het word hoe minder er op gelet word. We proberen wel om eventuele snacks (koekjes, whatever) uit elkaar te houden. Een pakje voor de gasten, en eentje voor ons. Bij chips krijgen gasten een eigen ''graaibak''. Maar die 1,5 meter gaat echt heel vaak fout; ook al hebben mensen goede intenties.
  woensdag 9 december 2020 @ 14:16:18 #92
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196637370
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Sporten kun je ook buiten in het park doen. Scholing kan online. Reisbewegingen moet je juist zoveel mogelijk stoppen. Restrictie voor zakelijke reizen voor hotels is nog een overweging waard anders. Bouwmarkten verkopen geen artikelen die absoluut noodzakelijk zijn om te blijven leven. Voer voor je huisdier hebben ze bij de supermarkt ook.

In de horeca zijn veel mensen aan het werk en veel kleine ondernemers. Funest voor je land om die zo lang te sluiten. Dat moet dus wel logisch en eerlijk zijn als je het doet, en dat begin ik toch te missen.
Verder hebben horeca-ondernemers ook gewoon gezinnen en kinderen die keihard geraakt worden hierdoor.
  woensdag 9 december 2020 @ 14:16:27 #93
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_196637375
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:09 schreef Gretzl het volgende:
Achterlijke gladiolen
[ twitter ]
Achterlijke conclusie. Vrijheid van godsdienst. Dat is gewoon een legitimatie zoeken om te zuipen. (en dat zeg ik als Christen) dat soort lieden geven de rest een slechte naam.
  woensdag 9 december 2020 @ 14:16:33 #94
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196637379
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
36 nieuwe IC-opnames
66 nieuwe overlijdens
Meh.. Over de 6k begint weer een beetje standaard te worden he?
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 14:16:45 #95
416575 crew  Evenstar
pi_196637383
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja hoor, zeker. Met de meeste visite doe ik dat
Hier ook, lukt niet altijd 100%, maar denk wel zeker 80% van de tijd. Sowieso aan tafel / op de bank etc. netjes ruimte laten.
pi_196637384
quote:
De 22e :)

Stok achter de deur voor 31 december.
Zonder wrijving geen glans
  Redactie Games woensdag 9 december 2020 @ 14:17:14 #97
181272 crew  Noppie2000
pi_196637395
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:16 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Ja, zal nog wel wat oplopen ook.
  woensdag 9 december 2020 @ 14:17:33 #98
pi_196637402
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Verder hebben horeca-ondernemers ook gewoon gezinnen en kinderen die keihard geraakt worden hierdoor.
Nou ja, dat bedoel ik ook met funest voor het land. Ondernemers kapot is economie kapot.
pi_196637404
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:16 schreef Haags het volgende:

[..]

Of het is een rode lap op een stier. Voor de 31e.
pi_196637422
80% van de tijd denk ik nog niet eens aan de 1,5 maatregel als ik thuis ben :@
  woensdag 9 december 2020 @ 14:18:54 #101
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196637431
Ook vandaag hogere cijfers, sinds de invoering van de mondkapjes een stijgende lijn: Zou er een verband zijn?
So we just called him Fred
  woensdag 9 december 2020 @ 14:18:59 #102
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196637433
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:16 schreef Haags het volgende:

[..]

Is 22e niet te dicht op kerst? Er komen dan ook maatregelen voor kerst neem ik aan.

Denk dat ze het volgende week doen (en dan niet op de dinsdag). Anyway, bij iedere aankondiging voor een persco weet je genoeg.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_196637436
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:16 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Yup. En dinsdag/woensdag zijn vaak iets lager dan de rest van de week. Gaan deze week nog wel paar keer over de 7k heen denk ik.
pi_196637438
6.589
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 14:19:14 #105
Dick Laurent Is Dead
pi_196637440
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik probeer er wel echt op te letten als we bezoek krijgen van iemand die we niet vaker zien dan dat. Denk aan een schilder, of weet ik veel wat. Maar bij vrienden en familie word het al heel snel een ander verhaal. In het begin letten alle partijen er enorm op (geen hand geven, dus geforceerd ellebogen tegen elkaar), maar hoe gezelliger het word hoe minder er op gelet word. We proberen wel om eventuele snacks (koekjes, whatever) uit elkaar te houden. Een pakje voor de gasten, en eentje voor ons. Bij chips krijgen gasten een eigen ''graaibak''. Maar die 1,5 meter gaat echt heel vaak fout; ook al hebben mensen goede intenties.
Dit zei mn pa dus ook toen ik het met hem over langskomen had. Ja dan houden we toch gewoon die 1.5 steeds aan, dan kan het toch wel?

Maar ik weet hoe dat gaat.... eerste uur, tweede uur let je er nog redelijk op. Derde uur al minder, en savonds zit je bij wijze van naast elkaar op de bank. Zo gaat dat gewoon idd.
pi_196637442
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik ook hoor, ik zou ook liever de horeca open zien.

Maargoed, ik snap wel wat je zegt, ik denk dat dat een beetje de overwegingen zijn :)
  woensdag 9 december 2020 @ 14:19:22 #107
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196637444
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:16 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hier ook, lukt niet altijd 100%, maar denk wel zeker 80% van de tijd. Sowieso aan tafel / op de bank etc. netjes ruimte laten.
Met een paar selecte mensen die verder oppassen heb ik 'knuffelcontact' zoals dat heet.

Mijn moeder en nog wat bejaarden hou ik bewust op afstand, want die houden zich zelf nergens aan al zeggen ze van wel :')
  woensdag 9 december 2020 @ 14:19:24 #108
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196637447
twitter

twitter

Red team actie?
  woensdag 9 december 2020 @ 14:19:41 #109
pi_196637451
quote:
19s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:16 schreef Gunner het volgende:

[..]

Achterlijke conclusie. Vrijheid van godsdienst. Dat is gewoon een legitimatie zoeken om te zuipen. (en dat zeg ik als Christen) dat soort lieden geven de rest een slechte naam.
Dat krijg je van de dubbele standaarden voor religie. Achterlijk dat religieuzen zich niet aan dezelfde regels hoeven te houden als de rest.
pi_196637453
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:18 schreef Questular het volgende:
80% van de tijd denk ik nog niet eens aan de 1,5 maatregel als ik thuis ben :@
Mijn huis, mijn regels.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
  woensdag 9 december 2020 @ 14:20:01 #111
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196637460
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:15 schreef Questular het volgende:

[..]

Zodat de mensen nog eerder lekker binnen elkaar gaan aansteken?
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:15 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Die avondklok gaat echt helpen ja met dit weer.
Het is niet mijn idee h :{

Dit is een bericht van een maand geleden:
https://www.volkskrant.nl(...)e-kritiek~b5bc108d6/

We zijn een maand verder en het is er niet bepaald beter op geworden. Ik zie het nog wel gebeuren hoor. Eerder een avondklok dan het sluiten van de Action.
  woensdag 9 december 2020 @ 14:20:12 #112
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196637463
6.589
  woensdag 9 december 2020 @ 14:20:38 #113
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196637468
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:19 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

Red team actie?
Ik heb gewoon cijfers gezien net?
Antifa
  woensdag 9 december 2020 @ 14:20:48 #114
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196637469
quote:
Nee joh natuurlijk niet. Gewoon je gezond verstand gebruiken.
pi_196637470
quote:
7s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:19 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Mijn huis, mijn regels.
Prima en in mijn huis is er niemand die er op let. Niet omdat we de regel onzin vinden maar ik merk dat we hier gewoon bezoek krijgen en dan (schijnbaar) nauwelijks letten op de regel.
pi_196637472
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
36 nieuwe IC-opnames
66 nieuwe overlijdens
Opnames echt hoog en ook het aantal overlijdens.. blegh!
  woensdag 9 december 2020 @ 14:21:05 #117
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196637478
Ik vraag me af hoeveel mensen hun beslissingen baseren op een inschatting van het risico.

Bvb: in mijn gemeente zijn er momenteel 186 besmettingen per 100k. 6, 7 weken geleden was dat 1100 per 100k. Als ik nu 10 personen thuis uitnodig loop ik minder risico besmet te raken dan wanneer ik toen 2 personen uitnodigde.
are we infinite or am I alone
  woensdag 9 december 2020 @ 14:21:07 #118
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196637480
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:20 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik heb gewoon cijfers gezien net?
Van hun?
pi_196637490
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:19 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Dit zei mn pa dus ook toen ik het met hem over langskomen had. Ja dan houden we toch gewoon die 1.5 steeds aan, dan kan het toch wel?

Maar ik weet hoe dat gaat.... eerste uur, tweede uur let je er nog redelijk op. Derde uur al minder, en savonds zit je bij wijze van naast elkaar op de bank. Zo gaat dat gewoon idd.
Is ook heel normaal. Sociale wezens en zo; dat krijg je er niet zomaar uit door geforceerde maatregelen.

Als wij mensen uitnodigen zeggen we er ook altijd bij dat we echt op die 1,5 meter letten, maar dat we ook niks kunnen garanderen. Dat beide partijen het prima moeten vinden om dat risico te nemen. Tot nu toe nog niemand gehad die weigerde, en we geven ze echt genoeg uitwegen. Helemaal geen ramp als iemand niet langs wil komen.
pi_196637491
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:19 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Afgelopen weekend zei mn opa: Ik wil dat jullie langskomen, ik heb een kado voor mn achterkleinkind. Dus wij erheen, zit ie snotterend op de bank.

Zijn woorden: Ja joh, lekker boeiend, ik heb nergens last van, dan kun je toch gewoon komen? :o
  woensdag 9 december 2020 @ 14:21:53 #121
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196637492
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:21 schreef crystal_meth het volgende:
Ik vraag me af hoeveel mensen hun beslissingen baseren op een inschatting van het risico.

Bvb: in mijn gemeente zijn er momenteel 186 besmettingen per 100k. 6, 7 weken geleden was dat 1100 per 100k. Als ik nu 10 personen thuis uitnodig loop ik minder risico besmet te raken dan wanneer ik toen 2 personen uitnodigde.
Mensen volgen het nieuws echt niet zo nauwkeurig.
pi_196637494
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:20 schreef Questular het volgende:

[..]

Prima en in mijn huis is er niemand die er op let.
Hier ook niet maar ik respecteer bezoek die het anders ziet.
[..]
  woensdag 9 december 2020 @ 14:22:21 #123
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196637503
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:19 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

Red team actie?
Zelfs Martino vindt dat we thuis moeten blijven.
  woensdag 9 december 2020 @ 14:22:22 #124
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196637505
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:21 schreef Momo het volgende:

[..]

Van hun?
Nee, maar de cijfers zijn dan ook gewoon openbaar beschikbaar.
Antifa
pi_196637508
quote:

Ja, kut h? Ik zou uitgaan van wat je vader wil en wel je zorgen uitleggen natuurlijk maar het bij hem neerleggen.

Het is waarschijnlijk mijn vaders laatste kerst maar mijn moeder is ook een enorme risicogroepert en ik ga wel heen. Dat is de keuze die zij hebben gemaakt. Hij wil dan met ons zijn, logisch, en mijn moeder neemt dat risico.
Ik kan niet in isolatie, hou me verder aan alle maatregelen en ga al vanaf maart alleen noodzakelijk weg voor hen. Heb geen andere winkel dan een supermarkt meer gezien van binnen. Like WOW!
Go hard or go home
pi_196637512
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:22 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Hier ook niet maar ik respecteer bezoek die het anders ziet.
Dat zeker.
pi_196637520
quote:
7s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:18 schreef Fred het volgende:
Ook vandaag hogere cijfers, sinds de invoering van de mondkapjes een stijgende lijn: Zou er een verband zijn?
Haha, ben jij de mininster van EZK?
  woensdag 9 december 2020 @ 14:23:22 #128
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196637521
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:22 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Maakt hij ook broodjes?
  woensdag 9 december 2020 @ 14:23:50 #129
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196637526
quote:
7s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:18 schreef Fred het volgende:
Vooral met het uitgebreide testbeleid.
  woensdag 9 december 2020 @ 14:23:58 #130
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196637528
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:23 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Haha, ben jij de mininster van EZK?
Was het maar zo'n feest.
So we just called him Fred
pi_196637532
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:22 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik ben wel blij dat experts in complexe systemen van alle systemen verstand hebben, ook menselijk gedrag.
  woensdag 9 december 2020 @ 14:24:14 #132
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196637535
  woensdag 9 december 2020 @ 14:24:34 #133
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196637540
quote:
9s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Maakt hij ook broodjes?
:9~
  woensdag 9 december 2020 @ 14:24:48 #134
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196637543
pi_196637544
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:23 schreef Momo het volgende:

[..]

Vooral met het uitgebreide testbeleid.
Dat is toch niet zoveel aangepast sinds 1-12?
  woensdag 9 december 2020 @ 14:25:09 #136
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196637546
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:24 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben wel blij dat experts in complexe systemen van alle systemen verstand hebben, ook menselijk gedrag.
Echt h. Was ik maar zo'n supermens :{
  woensdag 9 december 2020 @ 14:25:09 #137
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196637547
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:24 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat leer je allemaal als je in je tweede jaar met je bacheloropleiding stopt.
Antifa
  woensdag 9 december 2020 @ 14:25:42 #138
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196637553
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:24 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Urk is uitgewoekerd?
  woensdag 9 december 2020 @ 14:25:46 #139
115121 Arizona
Zeg maar Ariona
pi_196637557
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:16 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hier ook. We zitten nu als er gasten zijn altijd aan de (ruime) eettafel met ruimte tussen de huishoudens.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  woensdag 9 december 2020 @ 14:25:55 #140
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196637559
quote:
80s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:24 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat is toch niet zoveel aangepast sinds 1-12?
Juist wel, vanaf 1 december kun je ook testen als je geen klachten hebt maar wel in contact bent geweest met iemand met corona. Heeft geleid tot veel meer testen.
  woensdag 9 december 2020 @ 14:26:02 #141
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_196637560
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat krijg je van de dubbele standaarden voor religie. Achterlijk dat religieuzen zich niet aan dezelfde regels hoeven te houden als de rest.
De media pakt alleen de excessen op. Dat de rest van religieus nederland zich prima aan de regels houdt hoor je ze niet over want dat is niet interessant genoeg.

M'n kerkgenootschap is in wijken opgedeeld, je moet je online inschrijven, mondkapje op in de hal en stervenskoud in de zaal.

Dus dat niet houden aan de regels is niet waar.
pi_196637561
Ik ben vooral expert in het bijna niks weten van heel veel dingen. Jarenlange ervaring.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 14:26:56 #143
416575 crew  Evenstar
pi_196637573
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:24 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Nu ook duidelijk een stijgende lijn in het aantal opnames. Ben benieuwd wat de volgende "excuus" wordt om te zeggen dat wij helemala niet stijgen en dat de cijfers verkeerd worden "gelezen".

Ik hoop van hart dat het niet nog harder dan dit gaat lopen, maar met alle sociale events van de afgelopen dagen ben ik er bang voor.
pi_196637578
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:25 schreef Momo het volgende:

[..]

Juist wel, vanaf 1 december kun je ook testen als je geen klachten hebt maar wel in contact bent geweest met iemand met corona. Heeft geleid tot veel meer testen.
Ah, dacht dat het 1-11 al zo was.
Is het besmettingspercentage ook significant hoger geworden?
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 14:27:40 #145
Dick Laurent Is Dead
pi_196637581
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:26 schreef Questular het volgende:
Ik ben vooral expert in het bijna niks weten van heel veel dingen. Jarenlange ervaring.
Is een ondergewaardeerde kunst als je het mij vraagt!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 14:28:03 #146
416575 crew  Evenstar
pi_196637586
quote:

[..]

Ja, maar nu zie je ook een stijgende lijn bij opnames, dus het kan niet alleen maar verklaard worden met "wij testen meer".
pi_196637590
Echt Limburg.... zo netjes de hele tijd en nu gaat het ineens los.
pi_196637592
quote:

[..]

Dat valt dus best mee, want dat waren er afgelopen week slechts 18.000 van de 320.000.
pi_196637593
quote:
80s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:27 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

11,6% positief tegen 11,1% positief
  woensdag 9 december 2020 @ 14:28:41 #150
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196637596
quote:
80s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:27 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Was 11.1% is nu 11.6% geworden, dus wel ietsjes hoger. Maar de grootste toename van de absolute aantal positieve testen komt doordat er meer testen zijn gedaan.
pi_196637597
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:28 schreef Questular het volgende:
Echt Limburg.... zo netjes de hele tijd en nu gaat het ineens los.
Echt is dan ook te noordelijk :{w

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2020 14:29:32 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')