Is 22e niet te dicht op kerst? Er komen dan ook maatregelen voor kerst neem ik aan.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:16 schreef Haags het volgende:
[..]
De 22e![]()
Stok achter de deur voor 31 december.
Yup. En dinsdag/woensdag zijn vaak iets lager dan de rest van de week. Gaan deze week nog wel paar keer over de 7k heen denk ik.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:16 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Meh.. Over de 6k begint weer een beetje standaard te worden he?
Dit zei mn pa dus ook toen ik het met hem over langskomen had. Ja dan houden we toch gewoon die 1.5 steeds aan, dan kan het toch wel?quote:Op woensdag 9 december 2020 14:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik probeer er wel echt op te letten als we bezoek krijgen van iemand die we niet vaker zien dan dat. Denk aan een schilder, of weet ik veel wat. Maar bij vrienden en familie word het al heel snel een ander verhaal. In het begin letten alle partijen er enorm op (geen hand geven, dus geforceerd ellebogen tegen elkaar), maar hoe gezelliger het word hoe minder er op gelet word. We proberen wel om eventuele snacks (koekjes, whatever) uit elkaar te houden. Een pakje voor de gasten, en eentje voor ons. Bij chips krijgen gasten een eigen ''graaibak''. Maar die 1,5 meter gaat echt heel vaak fout; ook al hebben mensen goede intenties.
Ik ook hoor, ik zou ook liever de horeca open zien.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Sporten kun je ook buiten in het park doen. Scholing kan online. Reisbewegingen moet je juist zoveel mogelijk stoppen. Restrictie voor zakelijke reizen voor hotels is nog een overweging waard anders. Bouwmarkten verkopen geen artikelen die absoluut noodzakelijk zijn om te blijven leven. Voer voor je huisdier hebben ze bij de supermarkt ook.
In de horeca zijn veel mensen aan het werk en veel kleine ondernemers. Funest voor je land om die zo lang te sluiten. Dat moet dus wel logisch en eerlijk zijn als je het doet, en dat begin ik toch te missen.
Met een paar selecte mensen die verder oppassen heb ik 'knuffelcontact' zoals dat heet.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hier ook, lukt niet altijd 100%, maar denk wel zeker 80% van de tijd. Sowieso aan tafel / op de bank etc. netjes ruimte laten.
Dat krijg je van de dubbele standaarden voor religie. Achterlijk dat religieuzen zich niet aan dezelfde regels hoeven te houden als de rest.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:16 schreef Gunner het volgende:
[..]
Achterlijke conclusie. Vrijheid van godsdienst. Dat is gewoon een legitimatie zoeken om te zuipen. (en dat zeg ik als Christen) dat soort lieden geven de rest een slechte naam.
Mijn huis, mijn regels.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:18 schreef Questular het volgende:
80% van de tijd denk ik nog niet eens aan de 1,5 maatregel als ik thuis ben
quote:Op woensdag 9 december 2020 14:15 schreef Questular het volgende:
[..]
Zodat de mensen nog eerder lekker binnen elkaar gaan aansteken?
Het is niet mijn idee hèquote:Op woensdag 9 december 2020 14:15 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Die avondklok gaat echt helpen ja met dit weer.
Nee joh natuurlijk niet. Gewoon je gezond verstand gebruiken.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:07 schreef Questular het volgende:
Zijn er dan mensen die echt de 1,5 meter hanteren thuis? Ik hou me netjes aan het max aantal bezoekers maar naar die 1,5 meter kijkt niemand.
Prima en in mijn huis is er niemand die er op let. Niet omdat we de regel onzin vinden maar ik merk dat we hier gewoon bezoek krijgen en dan (schijnbaar) nauwelijks letten op de regel.quote:
Opnames echt hoog en ook het aantal overlijdens.. blegh!quote:Op woensdag 9 december 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
6528 nieuwe positieve testen
194 nieuwe ziekenhuisopnames
36 nieuwe IC-opnames
66 nieuwe overlijdens
Is ook heel normaal. Sociale wezens en zo; dat krijg je er niet zomaar uit door geforceerde maatregelen.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit zei mn pa dus ook toen ik het met hem over langskomen had. Ja dan houden we toch gewoon die 1.5 steeds aan, dan kan het toch wel?
Maar ik weet hoe dat gaat.... eerste uur, tweede uur let je er nog redelijk op. Derde uur al minder, en savonds zit je bij wijze van naast elkaar op de bank. Zo gaat dat gewoon idd.
Afgelopen weekend zei mn opa: Ik wil dat jullie langskomen, ik heb een kado voor mn achterkleinkind. Dus wij erheen, zit ie snotterend op de bank.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit zei mn pa dus ook toen ik het met hem over langskomen had. Ja dan houden we toch gewoon die 1.5 steeds aan, dan kan het toch wel?
Maar ik weet hoe dat gaat.... eerste uur, tweede uur let je er nog redelijk op. Derde uur al minder, en savonds zit je bij wijze van naast elkaar op de bank. Zo gaat dat gewoon idd.
Mensen volgen het nieuws echt niet zo nauwkeurig.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:21 schreef crystal_meth het volgende:
Ik vraag me af hoeveel mensen hun beslissingen baseren op een inschatting van het risico.
Bvb: in mijn gemeente zijn er momenteel 186 besmettingen per 100k. 6, 7 weken geleden was dat 1100 per 100k. Als ik nu 10 personen thuis uitnodig loop ik minder risico besmet te raken dan wanneer ik toen 2 personen uitnodigde.
Hier ook niet maar ik respecteer bezoek die het anders ziet.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:20 schreef Questular het volgende:
[..]
Prima en in mijn huis is er niemand die er op let.
Ja, kut hè? Ik zou uitgaan van wat je vader wil en wel je zorgen uitleggen natuurlijk maar het bij hem neerleggen.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:06 schreef dick_laurent het volgende:
Ik wil in de kerstvakantie eigenlijk mijn pa weer eens opzoeken. Woont een eindje van me vandaan en meestal als ik/we daar op bezoek gingen bleven we ook een nachtje slapen (2 uur rijden enkele reis, dus nogal een rit om op een dag heen en weer te doen).
Maar ja, pa loopt tegen de 70 en heeft enkele jaren terug een hartaanval gehad... dus valt behoorlijk onder de risicogroep.
Zelf is hij de nuchterheid zelve en vind hij het leuk en prima als we weer eens op bezoek komen (de laatste keer dat ik hem in het echt gezien heb was dit voorjaar)
Ik vind het erg lastig, want zijn huisje is niet heel groot, dus de 1.5m gaan we natuurlijk wel proberen zoveel mogelijk in acht te nemen, maar ik weet haast wel zeker dat er momenten gaan komen dat het even "vergeten" wordt... Nu ben ik zelf niet heel bang voor een eventuele besmetting, maar ja ik wil mijn pa uiteraard in bescherming nemen. Heel lastig dilemma dit
Dat zeker.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:22 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Hier ook niet maar ik respecteer bezoek die het anders ziet.
Haha, ben jij de mininster van EZK?quote:Op woensdag 9 december 2020 14:18 schreef Fred het volgende:
Ook vandaag hogere cijfers, sinds de invoering van de mondkapjes een stijgende lijn: Zou er een verband zijn?
Maakt hij ook broodjes?quote:Op woensdag 9 december 2020 14:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zelfs Martino vindt dat we thuis moeten blijven.
Vooral met het uitgebreide testbeleid.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:18 schreef Fred het volgende:
Ook vandaag hogere cijfers, sinds de invoering van de mondkapjes een stijgende lijn: Zou er een verband zijn?
Was het maar zo'n feest.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:23 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Haha, ben jij de mininster van EZK?
Ik ben wel blij dat experts in complexe systemen van alle systemen verstand hebben, ook menselijk gedrag.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zelfs Martino vindt dat we thuis moeten blijven.
Dat is toch niet zoveel aangepast sinds 1-12?quote:Op woensdag 9 december 2020 14:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Vooral met het uitgebreide testbeleid.
Echt hè. Was ik maar zo'n supermensquote:Op woensdag 9 december 2020 14:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben wel blij dat experts in complexe systemen van alle systemen verstand hebben, ook menselijk gedrag.
Dat leer je allemaal als je in je tweede jaar met je bacheloropleiding stopt.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben wel blij dat experts in complexe systemen van alle systemen verstand hebben, ook menselijk gedrag.
Hier ook. We zitten nu als er gasten zijn altijd aan de (ruime) eettafel met ruimte tussen de huishoudens.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hier ook, lukt niet altijd 100%, maar denk wel zeker 80% van de tijd. Sowieso aan tafel / op de bank etc. netjes ruimte laten.
Juist wel, vanaf 1 december kun je ook testen als je geen klachten hebt maar wel in contact bent geweest met iemand met corona. Heeft geleid tot veel meer testen.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:24 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat is toch niet zoveel aangepast sinds 1-12?
De media pakt alleen de excessen op. Dat de rest van religieus nederland zich prima aan de regels houdt hoor je ze niet over want dat is niet interessant genoeg.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat krijg je van de dubbele standaarden voor religie. Achterlijk dat religieuzen zich niet aan dezelfde regels hoeven te houden als de rest.
Nu ook duidelijk een stijgende lijn in het aantal opnames. Ben benieuwd wat de volgende "excuus" wordt om te zeggen dat wij helemala niet stijgen en dat de cijfers verkeerd worden "gelezen".quote:
Ah, dacht dat het 1-11 al zo was.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Juist wel, vanaf 1 december kun je ook testen als je geen klachten hebt maar wel in contact bent geweest met iemand met corona. Heeft geleid tot veel meer testen.
Is een ondergewaardeerde kunst als je het mij vraagt!quote:Op woensdag 9 december 2020 14:26 schreef Questular het volgende:
Ik ben vooral expert in het bijna niks weten van heel veel dingen. Jarenlange ervaring.
Ja, maar nu zie je ook een stijgende lijn bij opnames, dus het kan niet alleen maar verklaard worden met "wij testen meer".quote:Op woensdag 9 december 2020 14:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Juist wel, vanaf 1 december kun je ook testen als je geen klachten hebt maar wel in contact bent geweest met iemand met corona. Heeft geleid tot veel meer testen.
Dat valt dus best mee, want dat waren er afgelopen week slechts 18.000 van de 320.000.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:25 schreef Momo het volgende:
[..]
11,6% positief tegen 11,1% positiefquote:Op woensdag 9 december 2020 14:27 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ah, dacht dat het 1-11 al zo was.
Is het besmettingspercentage ook significant hoger geworden?
Was 11.1% is nu 11.6% geworden, dus wel ietsjes hoger. Maar de grootste toename van de absolute aantal positieve testen komt doordat er meer testen zijn gedaan.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:27 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ah, dacht dat het 1-11 al zo was.
Is het besmettingspercentage ook significant hoger geworden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |