abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196630626
twitter

twitter

Opnieuw containers overboord op Noordzee: mogelijk groot aantal op Duits grondgebied

quote:
Opnieuw zou een schip in de Noordzee containers hebben verloren. Volgens Rijkswaterstaat gaat het om een schip dat in Duits gebied voer. Precieze details zijn nog niet duidelijk, maar het verhaal gaat dat het om meer dan 200 containers zou gaan, en dat het schip zo'n 100 mijl boven Schiermonnikoog was. Het zou in de Duitse Bocht zijn, het zuidoostelijke deel van de Noordzee dat begrensd wordt door de Nederlandse en Duitse Waddeneilanden.

Volgens berichten van een schipper zouden er containers op het wateroppervlak drijven, maar zouden er ook containers op de zeebodem liggen. Kustwacht Nederland kon nog niets over de containers zeggen en geeft ook aan dat het om Duits gebied gaat. De Kustwacht wacht ook meer berichten af.

https://www.omropfryslan.(...)op-duits-grondgebied
pi_196630655
In principe moeten die dingen vastgezet staan. Dit is niet gelukt.
-nee-
pi_196630659
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2020 01:12 schreef Marsenal het volgende:
in principe....tsja
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_196630683
Vorige week bij Hawa ook al 1900

pi_196630687
Van de week dus ff sigaretten scoren op Schiermonnikoog :7
pi_196630692
quote:
Normaal gaan er zo'n 1300 containers verloren per jaar. Nu dus met deze 200 en die 1900 van vorige week al 2100. Plus wat er eerder dit jaar overboord is gegaan :X
  woensdag 9 december 2020 @ 01:28:54 #7
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_196630698
Kut, daar zat m'n realdoll in.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  woensdag 9 december 2020 @ 05:30:01 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_196631414
quote:
Want iets wat vast staat kan niet losbreken?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_196631637
quote:
Spanbandje te weinig gebruikt. 14.gif
pi_196631670
Geef de schipper een boete voor elke omvallende containers. Op gegeven moment zullen ze wel een manier vinden boel goed vast zetten.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_196631686
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 06:42 schreef Captain_Ghost het volgende:
Geef de schipper een boete voor elke omvallende containers. Op gegeven moment zullen ze wel een manier vinden boel goed vast zetten.
De rederij van het schip die deze verloren heeft lijkt me dan realistischer daar is meer geld te halen dan bij een priv persoon.

Overigens bizar dat er zomaar containers verloren worden bij rustig weer, als het nu tijdens een flinke storm gebeurt zou zijn zou het kunnen komen door materiaal falen, maar nu zal het gewoon menselijk falen geweest zijn.
pi_196631698
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 06:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De rederij van het schip die deze verloren heeft lijkt me dan realistischer daar is meer geld te halen dan bij een priv persoon.
Rederij en schippers zijn vaak samen. Wanneer je op de pad bent, ben je zelf verantwoordelijk voor wat je vervoert. Net als bij het autoverkeer.
Bedrijf moet voor veilig vervoer zorgen, maar de chauffeur of schipper moet zorgen dat lading veilig vastgezet worden.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_196631729
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 06:50 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Rederij en schippers zijn vaak samen. Wanneer je op de pad bent, ben je zelf verantwoordelijk voor wat je vervoert. Net als bij het autoverkeer.
Bedrijf moet voor veilig vervoer zorgen, maar de chauffeur of schipper moet zorgen dat lading veilig vastgezet worden.
Ah daarom hebben we een rijtijdenwet ingevoerd omdat wanneer het aan werkgevers ligt men zo weinig mogelijk regels wilt hebben en het liefst de bestaande regels ontwijken. Nee de werkgever moet gewoon toezien dat hun medewerkers aan de wettelijke eisen voldoen. Het bedrijf faalt daar dus hard in.
pi_196631940
De hebberigheid van de mens gaat ten kostte van het bestaan van onze planeet. Lekker veel, nee nog meer!!! laden op die schepen
U MAD?
pi_196632003
Niet weer :{
  woensdag 9 december 2020 @ 07:51:15 #16
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196632049
Nou, het weer was niets bijzonders. De stuurman zal wel een borrel, of blow te veel op hebben gehad. Idioten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_196632270
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 05:30 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Want iets wat vast staat kan niet losbreken?
Nou, ik heb wel eens gezien hoe die klemmen werken, dit was toevallig laatst op de npo, en ik denk dat het waarschijnlijker is dat ze er een paar vergeten zijn :P
-nee-
  woensdag 9 december 2020 @ 08:28:28 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196632328
Jutten *O*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196632471
Tja...er is een zwaar terkort aan containers en ruimte op het moment in de internationale zeevracht. Dus alles moet snel snel snel, vertragingen mogen niet....hoop niet dat dit ook een gevalletje is van we moeten nu weg komt vast goed
I am a Koala who Stretches :P
  woensdag 9 december 2020 @ 09:04:30 #20
65846 Bocaj
47th President.
pi_196632581
Op die Noordzee bodem moeten nu wel een flink aantal containers liggen lijkt mij...
Geloof nooit dat ze, ze allemaal opvissen...
pi_196632809
Strandjutten ja *O* w/ w/
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_196632827
Kunnen ze die dingen niet gewoon vastzetten?

Hopelijk aantal PS5's *O*
pi_196632890
quote:
4s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:29 schreef Leonos het volgende:
Kunnen ze die dingen niet gewoon vastzetten?

Hopelijk aantal PS5's *O*
Tena Ladies :B
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_196639888
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:35 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Tena Ladies :B
Dat hoop ik niet! Dan hebben we binnenkort geen zeen en oceanen meer. :+
pi_196646963
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:04 schreef Bocaj het volgende:
Op die Noordzee bodem moeten nu wel een flink aantal containers liggen lijkt mij...
Geloof nooit dat ze, ze allemaal opvissen...
Gebeurt nooit volgens mij.

Als er een drijvende container gelokaliseerd is wordt deze lek geschoten door marine/kustwacht.
  woensdag 9 december 2020 @ 23:43:44 #26
65846 Bocaj
47th President.
pi_196647015
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 23:40 schreef tjoptjop het volgende:
Als er een drijvende container gelokaliseerd is wordt deze lek geschoten door marine/kustwacht.
Echt? Ik dacht dat ze die containers op sleeptouw namen en naar een haven brachten...
pi_196647512
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 23:43 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Echt? Ik dacht dat ze die containers op sleeptouw namen en naar een haven brachten...
Ik lees net dat er ook geborgen wordt inderdaad. Misschien is het afhankelijk van de locatie.

Midden op de oceaan kapot schieten versus bergen dichter bij de kust (wat de marine niet doet natuurlijk)
pi_196647656
Ik kwam dit ook tegen, van mei dit jaar

quote:
Uit een thema-inspectie van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) in 2019 blijkt dat 67% van de schepen 1 of meer regels voor het laden en vastzetten van containers en de toepassing van sjormateriaal overtreedt. 36% van de gecontroleerde schepen heeft de containers niet vastgezet volgens de voorschriften van het Cargo Securing Manual. Tegelijk is bekend dat het aantal incidenten met overboord geslagen containers klein is. Dit staat in het rapport Sjorren van containers op zeeschepen van de ILT dat minister Van Nieuwenhuizen op 14 mei 2020 naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.
Sjorren zeecontainers 2019
IenW/ILT

Overtredingen
De inspectie constateerde bij de onderzochte schepen in totaal 87 tekortkomingen. Dat is gemiddeld 1,3 tekortkoming per schip. De overtredingen verschillen per schip en gaan van minder ernstig tot ernstig. Minder ernstig is bijvoorbeeld het niet markeren van de bakken voor afgekeurd sjormateriaal. Ernstiger is bijvoorbeeld het niet of onvoldoende vastzetten van containers of het niet of onvoldoende vastzetten van de laadruimluiken.

Geverifieerde containergewichten
Nederland heeft zich sterk gemaakt voor regels voor het vaststellen van het gewicht van containers vr het aan boord nemen, omdat dit van grote invloed is op de stabiliteit van het schip. Nieuwe regels voor het zogenoemde Verified Gross Mass (VGM) zijn vanaf 2016 van kracht. Hierdoor zijn de gewichten van alle containers veel beter bekend bij de bemanning. Toch ziet de inspectie in 2019 dat bij 2 gecontroleerde schepen het gewicht per containerstapel hoger is dan toegestaan. Daarnaast blijkt bij 8 schepen de volgorde in de gestapelde containers niet goed. Zo staan te zware containers boven in de stapel. Onderliggende containers kunnen hierdoor bezwijken en het heeft invloed op de scheepsstabiliteit. En schip had een aantal containers aan boord waarvan de bemanning het exacte gewicht niet kende. Een verschil tussen het geregistreerde gewicht en het werkelijke gewicht van containers kan ernstige gevolgen hebben voor de stabiliteit van het schip.

Hoog stapelen
Omdat het Cargo Securing Manual (CSM) hoog stapelen toestaat en schepen zo de maximale hoeveelheid vracht kunnen meenemen, stapelen rederijen hoog. De bemanning of sjorploegen zetten de bovenste lagen containers niet vast met aanvullende sjormaterialen (sjorstangen die kruislings bevestigd zijn), omdat dit fysiek onmogelijk is. In de praktijk krijgen juist de containers die hoog in de stapel staan, grote krachten te verwerken bij slingerbewegingen (rollen) van het schip. Containers kunnen hierdoor van het schip in zee vallen bij extreme weersomstandigheden zoals storm met hoge golven.

Containers in zee
Het aantal incidenten met overboord geslagen containers is relatief klein. In de praktijk verliezen schepen per jaar 4 containers per 1 miljoen vervoerde containers. Omdat het relatief weinig voorkomt dat containers overboord slaan, schat de ILT het risico daarop in als gemiddeld tot laag.

Thema-inspectie sjorren
De inspecties vonden plaats in het tweede kwartaal van 2019 op initiatief van de ILT, onder meer naar aanleiding van het incident met de MSC Zoe. Van maart tot en met mei 2019 inspecteerden het Havenbedrijf Rotterdam en de ILT steekproefsgewijs 69 zeeschepen in de Rotterdamse Haven. In totaal is er sprake van 87 overtredingen. Rederijen moesten 35 overtredingen ongedaan maken voor het schip naar zee kon.
https://www.ilent.nl/actu(...)econtainers-afgerond

Toch wel tekortkomingen dus -O-
  zondag 13 december 2020 @ 20:48:07 #29
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196713566
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 23:43 schreef Bocaj het volgende:

[..]

GPS tagged, als het kan een boei eraan, en dan worden ze later opgevist mbv duikers en een bak of DPV met een kraan erop. Ze laten sowieso niets liggen wat is gelokaliseerd..
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
pi_196713614
Wat een onzin welke je hier leest. :')
Vakman pur sang
pi_196713618
Zijn die dingen een beetje waterdicht?
  zondag 13 december 2020 @ 21:14:22 #32
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_196714050
Ai, dat wordt nog langer wachten op de nieuwe voorraad van de ps5.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_196718206
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 20:50 schreef MisterWendel het volgende:
Zijn die dingen een beetje waterdicht?
Door de lucht in die dingen blijven ze net onder water drijven voor een lange tijd, best gevaarlijk voor kleine boten. :{
  maandag 14 december 2020 @ 08:38:30 #34
362582 Interpretatie
Voor iedereen anders.
pi_196718314
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 08:21 schreef Jnk18 het volgende:

[..]

Door de lucht in die dingen blijven ze net onder water drijven voor een lange tijd, best gevaarlijk voor kleine boten. :{
Kubieke inhoud van een veelvoorkomende 40 voet 9'6''-container is 74.6 kubieke meter. De zwaarste containers van deze maat die ik heb meegemaakt was 35 ton (en dat was eigenlijk al niet toegestaan; de containerkraan kon hem niet van dek krijgen zonder op 'extra last' te worden gezet). Bij dicht blijven van de container (bovenaan zitten openingen voor ventilatie maar die zijn relatief zeer klein) zal de container dus maximaal voor de helft in het water zinken. Nog steeds slecht te zien natuurlijk, en ook op de radar geeft het weinig weerkaatsing tussen de golven, en ook nog eens onverlicht 's nachts. Op den duur zal er meer water penetreren in de container en deze steeds verder het water inzakken.
Je dsapprouve ce que vous dites, mais je dfendrai la mort votre droit le dire - Voltaire
_____Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety,_____
____________deserve neither Liberty nor Safety - Benjamin Franklin___________________
_________Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral - Bertolt Brecht______________
  maandag 14 december 2020 @ 08:47:26 #35
362582 Interpretatie
Voor iedereen anders.
pi_196718388
Overigens over het vastzetten van containers op grote containerschepen: dit wordt gedaan door lashbedrijven die allemaal bijzonder zwaar gecertificeerd zijn. Dit gebeurd ook niet met lashbanden of met touwtjes. De metalen staven zijn voor een sterk persoon al nauwlijks te huffen en ook nog eens vaak onhandelbaar lang. Moet ook nog eens vlot gebeuren (in de containervaart is tijd bijna letterlijk geld) dus niet voor de 'faint at hart'. Je collega's zien er op toe dat je meekomt en je merkt al snel dat je mee moet gaan of opdonderen. Werkstudentjes kunnen beter kranten gaan rondbrengen dus! Dit lashen is allemaal gecertificeerd en de verzekeraars zien er strikt op toe dat dit ook deugdelijk gebeurd. Lashing is, op moderne grote containerschepen, vaak alleen nog noodzakelijk voor de bovenste rijen containers (aan dek). De onderste lagen staan in een soort van rails. Ook staan de containers nog eens met (semi)automatische voetjes (twist-locks) aan elkaar vast. Heb een rij containers, waarbij men vergeten was de twistlocks los te maken, omhoog zien trekken. Deze twistlocks zijn dus, voor statische belasting, meer als voldoende! Probleem is de dynamische belasting door golven en het slingeren van het schip. Vooral voor de bovenste laag (het verst verwijderd van het gewichtszwaartepunt waarom het schip schijnbaar slingert) is dit krachtig. Onderschat de krachten van de zee dus niet. En de 'schipper' :r vaart op de pont. De 'baas' aan boord is de gezagvoerder of kapitein. Deze draagt inderdaad de eindverantwoordelijkheid maar om hem, als ware hij een alleskunnende godheid, overal maar de schuld van te geven voert echt veel te ver!
Je dsapprouve ce que vous dites, mais je dfendrai la mort votre droit le dire - Voltaire
_____Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety,_____
____________deserve neither Liberty nor Safety - Benjamin Franklin___________________
_________Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral - Bertolt Brecht______________
  maandag 14 december 2020 @ 08:56:15 #36
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196718458
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:24 schreef tjoptjop het volgende:
Ik kwam dit ook tegen, van mei dit jaar
[..]

https://www.ilent.nl/actu(...)econtainers-afgerond

Toch wel tekortkomingen dus -O-
Hehehehe, thema-inspectie sjorren...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')