quote:Opnieuw zou een schip in de Noordzee containers hebben verloren. Volgens Rijkswaterstaat gaat het om een schip dat in Duits gebied voer. Precieze details zijn nog niet duidelijk, maar het verhaal gaat dat het om meer dan 200 containers zou gaan, en dat het schip zo'n 100 mijl boven Schiermonnikoog was. Het zou in de Duitse Bocht zijn, het zuidoostelijke deel van de Noordzee dat begrensd wordt door de Nederlandse en Duitse Waddeneilanden.
Volgens berichten van een schipper zouden er containers op het wateroppervlak drijven, maar zouden er ook containers op de zeebodem liggen. Kustwacht Nederland kon nog niets over de containers zeggen en geeft ook aan dat het om Duits gebied gaat. De Kustwacht wacht ook meer berichten af.
https://www.omropfryslan.(...)op-duits-grondgebied
in principe....tsjaquote:Op woensdag 9 december 2020 01:12 schreef Marsenal het volgende:
In principe moeten die dingen vastgezet staan. Dit is niet gelukt.
Normaal gaan er zo'n 1300 containers verloren per jaar. Nu dus met deze 200 en die 1900 van vorige week al 2100. Plus wat er eerder dit jaar overboord is gegaanquote:Op woensdag 9 december 2020 01:12 schreef Marsenal het volgende:
In principe moeten die dingen vastgezet staan. Dit is niet gelukt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Want iets wat vast staat kan niet losbreken?quote:Op woensdag 9 december 2020 01:12 schreef Marsenal het volgende:
In principe moeten die dingen vastgezet staan. Dit is niet gelukt.
Spanbandje te weinig gebruikt.quote:Op woensdag 9 december 2020 01:12 schreef Marsenal het volgende:
In principe moeten die dingen vastgezet staan. Dit is niet gelukt.
De rederij van het schip die deze verloren heeft lijkt me dan realistischer daar is meer geld te halen dan bij een priv persoon.quote:Op woensdag 9 december 2020 06:42 schreef Captain_Ghost het volgende:
Geef de schipper een boete voor elke omvallende containers. Op gegeven moment zullen ze wel een manier vinden boel goed vast zetten.
Rederij en schippers zijn vaak samen. Wanneer je op de pad bent, ben je zelf verantwoordelijk voor wat je vervoert. Net als bij het autoverkeer.quote:Op woensdag 9 december 2020 06:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De rederij van het schip die deze verloren heeft lijkt me dan realistischer daar is meer geld te halen dan bij een priv persoon.
Ah daarom hebben we een rijtijdenwet ingevoerd omdat wanneer het aan werkgevers ligt men zo weinig mogelijk regels wilt hebben en het liefst de bestaande regels ontwijken. Nee de werkgever moet gewoon toezien dat hun medewerkers aan de wettelijke eisen voldoen. Het bedrijf faalt daar dus hard in.quote:Op woensdag 9 december 2020 06:50 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Rederij en schippers zijn vaak samen. Wanneer je op de pad bent, ben je zelf verantwoordelijk voor wat je vervoert. Net als bij het autoverkeer.
Bedrijf moet voor veilig vervoer zorgen, maar de chauffeur of schipper moet zorgen dat lading veilig vastgezet worden.
Nou, ik heb wel eens gezien hoe die klemmen werken, dit was toevallig laatst op de npo, en ik denk dat het waarschijnlijker is dat ze er een paar vergeten zijnquote:Op woensdag 9 december 2020 05:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Want iets wat vast staat kan niet losbreken?
Tena Ladiesquote:Op woensdag 9 december 2020 09:29 schreef Leonos het volgende:
Kunnen ze die dingen niet gewoon vastzetten?
Hopelijk aantal PS5's
Gebeurt nooit volgens mij.quote:Op woensdag 9 december 2020 09:04 schreef Bocaj het volgende:
Op die Noordzee bodem moeten nu wel een flink aantal containers liggen lijkt mij...
Geloof nooit dat ze, ze allemaal opvissen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |