Wat een vreemde aanname.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:19 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Allemaal hun eigen schuld dus.
Wat een openbaring deze avond.
quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:39 schreef Adames het volgende:
[..]
Dan is dat een accurate beschrijving voor hem.
Je mag niet meer over donkere mensen praten. Maar je mag ook zeker niet niet over ze praten dan ben je ook een vuige racist.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:51 schreef Montagui het volgende:
[..]
Eerst was het Nigger, toen Negro, en nu is Black ook al taboe. What's next? 'Dark'?
Nou en. Ga janken flikker.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Denk je dat dikke mensen het fijn vinden als je de nadruk op hun omvang legt, of dat ze zich daar misschien best kut bij voelen?
Dit. Het is gewoon een Babylonische spraakverwarring waar zo'n (vooral een hele domme) zielenpiet gelijk op aanslaat. Nu krijgen we weer al die vermoeiende acts de komende tijdquote:Op dinsdag 8 december 2020 23:22 schreef HeyFreak het volgende:
Negru betekent in het Roemeens letterlijk de kleur zwart net als negro in het Spaans...
Die scheids had het niet eens door waarschijnlijk dat hij iets verkeerd zei (voor engelstaligen)
Leuk detail de club van de man die Nederland vuile Nazi's noemt stapt van het veld om iets als dit.quote:Op woensdag 9 december 2020 00:00 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit. Het is gewoon een Babylonische spraakverwarring waar zo'n (vooral een hele domme) zielenpiet gelijk op aanslaat. Nu krijgen we weer al die vermoeiende acts de komende tijd
Zouden ze ook van het veld gestapt zijn als ze nog meededen voor de prijzen?quote:Op woensdag 9 december 2020 00:04 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Leuk detail de club van de man die Nederland vuile Nazi's noemt stapt van het veld om iets als dit.
Nee natuurlijk niet. Het is zo hypocriet als wat.quote:Op woensdag 9 december 2020 00:07 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Zouden ze ook van het veld gestapt zijn als ze nog meededen voor de prijzen?
Het enige resultaat is weer een stapje verder richting meer segregatie, weer een stapje richting het meer en meer op je tenen lopen, weer een stapje verder richting het actief mijden van donkere mensen want voordat het je weet zeg je iets verkeerd en ben je racistisch.quote:Op woensdag 9 december 2020 00:08 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Het is zo hypocriet als wat.
Klopt vind ik ook geen rascisme.quote:Op woensdag 9 december 2020 00:21 schreef xminator het volgende:
Reacties van nederlanders hierop![]()
Ah ja, de meeste tokkies vinden zwarte piet ook geen racisme.
Zwarte Piet is vrijheidquote:Op woensdag 9 december 2020 00:21 schreef xminator het volgende:
Sinterklaas wie kent hem niet Sinterklaas Sinterklaas en natuurlijk Zwarte Pietquote:Op woensdag 9 december 2020 00:21 schreef xminator het volgende:
Als je scheidsrechter bent in een CL-duel mag je toch wel verwachten dat je die spelers bij naam kent, is niet alsof hij ergens op een achteraf veldje in de provincie moet fluiten. En anders kan je ook gewoon refereren naar zijn rugnummer uiteraard.quote:Op woensdag 9 december 2020 00:14 schreef bechirti het volgende:
Gejank om niks. Mag die man aangeven wie hij bedoelt. Hoe had hij dat efficiënter kunnen doen in deze situatie? Hypocriet gedoe..
Assistent, en ze hadden allemaal zo'n gewatteerde clubjas om (zonder nummers IIRC). Dus dan werkt dat niet.quote:Op woensdag 9 december 2020 00:52 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Als je scheidsrechter bent in een CL-duel mag je toch wel verwachten dat je die spelers bij naam kent, is niet alsof hij ergens op een achteraf veldje in de provincie moet fluiten. En anders kan je ook gewoon refereren naar zijn rugnummer uiteraard.
Zeg dan niks.quote:Op woensdag 9 december 2020 00:52 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Als je scheidsrechter bent in een CL-duel mag je toch wel verwachten dat je die spelers bij naam kent, is niet alsof hij ergens op een achteraf veldje in de provincie moet fluiten. En anders kan je ook gewoon refereren naar zijn rugnummer uiteraard.
Het grote Fifa smoelenboekquote:Op woensdag 9 december 2020 00:52 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Er kon op dat moment geen uitleg gegeven worden. De getriggerde Webo was witheet en bleef maar herhalen 'you call me negro', 'you call me negro' etc etc. Daar kwam je niet tussen.quote:Op woensdag 9 december 2020 06:38 schreef manny het volgende:
mmm.
als er twee spelers staan en je moet in 1 seconde even iemand benoemen, dan is het toch logisch dat je zegt "die lange, die kale, die met de paardenstaart, die donkere, die kleine, etc.. het meest in het oog springende uiterlijke kenmerk (Dat wat afwijkt van de ander. Waren het 2 witte spelers geweest, had ie wellicht gezegd: die met de roze schoenen)
En dat zo een speler dat oppikt en misschien denkt "zegt ie nou nigger?". Dan zou met een beetje uitleg de boel toch tot bedaren moeten komen en gewoon lekker voetballen.
Veramerikanisering van de discussie. Mij is laatst verteld dat het Nederlandse woord "neger" niet meer mag. Dit vertalen sommige mensen blijkbaar naar het Engelse "nigger". Dat klopt helemaal niet, maar dat maakt niks uit natuurlijk. Rationaliteit heeft geen plek meer in het racismedebat, alles gaat op gevoel want gevoel is het enige wat nog telt. "Jij kwetst mijjjjjjj"quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:22 schreef HeyFreak het volgende:
Negru betekent in het Roemeens letterlijk de kleur zwart net als negro in het Spaans...
Die scheids had het niet eens door waarschijnlijk dat hij iets verkeerd zei (voor engelstaligen)
Er is voldoende plek voor rationaliteit in het racisme debat, maar dan lijkt het wel handig dat iedereen de signalen van de ander serieus neemt, hoe raar die wellicht ook lijken vanuit je eigen perspectief. En begrijp me goed: serieus nemen is niet hetzelfde als het er mee eens zijn.quote:Op woensdag 9 december 2020 07:08 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Veramerikanisering van de discussie. Mij is laatst verteld dat het Nederlandse woord "neger" niet meer mag. Dit vertalen sommige mensen blijkbaar naar het Engelse "nigger". Dat klopt helemaal niet, maar dat maakt niks uit natuurlijk. Rationaliteit heeft geen plek meer in het racismedebat, alles gaat op gevoel want gevoel is het enige wat nog telt. "Jij kwetst mijjjjjjj"
Wat betreft de wedstrijd: niet handig maar dit gaat weer buiten alle proporties opgeblazen worden. Als het een ginger was geweest en de vierde man had "die rooie" gezegd dan had er geen haan naar gekraaid
Mijn indruk is juist dat dat het enige is wat nog gebeurd. Een voorbeeld is deze vierde man die de rest van z'n carrière geen enkele wedstrijd op het hoogste niveau meer mee mag doen (daar durf ik geld op in te zetten). Omdat hij een woord wat in zijn moedertaal normaal is maar toevallig ook met een "N" begint heeft gebruikt.quote:Op woensdag 9 december 2020 07:18 schreef manny het volgende:
[..]
Rationeel discussiëren wordt lastig als mensen worden weggezet als nazi, zeurneger, irrationeel, facist etc...
Niet het enige, maar gebeurt inderdaad wel veel: Zie jouw eerdere post.quote:Op woensdag 9 december 2020 07:23 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Mijn indruk is juist dat dat het enige is wat nog gebeurd.
Je beledigd voelen is toch echt een eigen persoonlijke keuze. Hoe je met een mogelijke belediging omgaat heeft alles te maken met persoonlijkheid en levenshouding.quote:Op woensdag 9 december 2020 07:18 schreef manny het volgende:
[..]
Er is voldoende plek voor rationaliteit in het racisme debat, maar dan lijkt het wel handig dat iedereen de signalen van de ander serieus neemt, hoe raar die wellicht ook lijken vanuit je eigen perspectief. En begrijp me goed: serieus nemen is niet hetzelfde als het er mee eens zijn.
Rationeel discussiëren wordt lastig als mensen worden weggezet als nazi, zeurneger, irrationeel, facist etc...
Dit bedoel ik precies. Je zegt in feite: Jouw reactie en mening zijn lachwekkend en door jouw mening kunnen we geen discussie voeren.quote:Op woensdag 9 december 2020 07:35 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Je beledigd voelen is toch echt een eigen persoonlijke keuze. Hoe je met een mogelijke belediging omgaat heeft alles te maken met persoonlijkheid en levenshouding.
De reactie op de Babylonische spraakverwarring (niet eens daadwerkelijk bedoeld als racisme) is lachwekkend en zegt alles over hoe bepaalde mensen in dit hele racisme debat staan. Dat slaat alles dood.
Goed punt.quote:Op woensdag 9 december 2020 08:33 schreef manny het volgende:
[..]
Dit bedoel ik precies. Je zegt in feite: Jouw reactie en mening zijn lachwekkend en door jouw mening kunnen we geen discussie voeren.
Prima basis voor een fijn gesprek.
je mag van mij sowieso zeggen wat je wil, maar als de bedoeling is om in gesprek te gaan dan is het inderdaad handiger ruimte te laten voor de ander.quote:Op woensdag 9 december 2020 08:34 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Goed punt.
Mag ik dan wel zeggen dat ik de reactie overdreven vind?
Het was sowieso al zijn laatste wedstrijd, ongeacht deze gebeurtenisquote:Op woensdag 9 december 2020 07:23 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Mijn indruk is juist dat dat het enige is wat nog gebeurd. Een voorbeeld is deze vierde man die de rest van z'n carrière geen enkele wedstrijd op het hoogste niveau meer mee mag doen (daar durf ik geld op in te zetten). Omdat hij een woord wat in zijn moedertaal normaal is maar toevallig ook met een "N" begint heeft gebruikt.
Voor de 4e man bedoel je hopelijk?quote:Op woensdag 9 december 2020 07:41 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Vanavond knielen tijdens de CL anthem voor him/he
Nee hoor.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Volgens mij quote je de verkeerde.
Goed dat je zonder het te begrijpen het hele punt nog even verduidelijkquote:Op woensdag 9 december 2020 09:07 schreef bianconeri het volgende:
Soms denk je oprecht dat het IQ van die mensen echt een heel stuk lager is.
Ze creëren echt een hoop ellende en gezeik voor zichzelf.
Er is letterlijk geen mens die hier een probleem van maakt. Een blanke/witte persoon zou hier nooit over gaan zitten janken en huilen. En die beste man noemt hem gewoon bij zijn huidskleur, dat is toch helemaal niet raar.
Als je daar al veel waarde aan hecht, wat ik juist gek vind als je als donkere mensen eenheid wilt maar goed, dan zou je daar toch trots op moeten zijn?
Ik snap dat rare racisme volk echt niet. Ze maken weer een probleem van iets wat er niet is.
Veel mensen die zich aangesproken voelen, overduidelijk.quote:Op woensdag 9 december 2020 09:15 schreef Dven het volgende:
Schattig dat één van de bestlopende topics in VBL toevallig over racisme gaat en weer volzit met volk dat zichzelf heel erg zielig vindt
Wat een racist ben je, hoe kan je nou zoiets posten zonder te laten weten tegen racisme te zijn? Bekrompen bakje blanke vla die je er bent.quote:Op woensdag 9 december 2020 09:25 schreef Caland het volgende:
Hebben die zigeuners eigenlijk al gereageerd op het voorval?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |