Komt omdat ze een enorm slachtoffercomplex worden aangepraat. Er is nogal een verschil tussen gediscrimineerd worden en je beledigd voelen.quote:
Dat mag jij vinden, voor iemand die mij dom noemt ben ik benieuwd of jij via logica het feit dat rascisme boven discriminatie staat bewijzen. Ofwel dat rascisme afwijkt van discriminatie.quote:
Ja maar dat mag je niet zeggen.quote:
Als jij in het stadion apengeluiden maakt ben je racistisch bezigquote:Op dinsdag 8 december 2020 22:34 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden, voor iemand die mij dom noemt ben ik benieuwd of jij via logica het feit dat rascisme boven discriminatie staat bewijzen. Ofwel dat rascisme afwijkt van discriminatie.
Nietquote:
Echter wat wel verschilt, iemand uitsluiten of beledigen of iemand benoemen op persoonlijke kenmerken.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:38 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als jij in het stadion apengeluiden maakt ben je racistisch bezig
Als jij als werkgever de voorkeur geeft aan een sollicitant op basis van achternaam doe je aan discriminatie.
Heb nergens gezegd dat het een erger is dan het ander, maar het is een feit dat beiden voorkomen.
Je punt?quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:42 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Echter wat wel verschilt, iemand uitsluiten of beledigen of iemand benoemen op persoonlijke kenmerken.
Waar valt dit onder? Of heb je het hele voorval niet gezien?quote:
Deze `discussie'' gaat allang niet meer over het voorval natuurlijk. Dat ging mij om het feit dat jij zegt dat racisme niet bestaat. Wat simpelweg gewoon niet klopt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:45 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Waar valt dit onder? Of heb je het hele voorval niet gezien?
Want als we dit dus 'rascisme' gaan noemem. Dan is de verdeling, benoemen, beledigen en discrimineren toch een stuk beter dan alles rascisme noemen?
Nwoah.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:41 schreef Duveldrinker het volgende:
Als er een rooie, kale, dikke op de bank zat en die liep te zeiken op de arbitrage en werd zo genoemd zou er niks aan de hand zijn.
Die spelers lopen van het veld omdat het rascisme is volgens hun. Rascisme bestaat niet, het valt onder discriminatie. Waarom snap je dat niet. Het is niet relevant om te benoemen. Het een is niet erger dan het ander.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Deze `discussie'' gaat allang niet meer over het voorval natuurlijk. Dat ging mij om het feit dat jij zegt dat racisme niet bestaat. Wat simpelweg gewoon niet klopt.
Dit voorval vind ik overigens ook geen racisme hoor. Als hij in het Roemeens gewoon heeft gerefereerd naar die donkere man/speler. Wel beetje ongelukkig, maar geen racisme.
Eerst was het Nigger, toen Negro, en nu is Black ook al taboe. What's next? 'Dark'?quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:36 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja maar dat mag je niet zeggen.
Of zo.
Is niet zo'n nadruk leggen op de huidskleur telkens echt zoveel gevraagd?quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:51 schreef Montagui het volgende:
[..]
Eerst was het Nigger, toen Negro, en nu is Black ook al taboe. What's next? 'Dark'?
Wat vindt jij van Tatta, Witman, Cracker?quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is niet zo'n nadruk leggen op de huidskleur telkens echt zoveel gevraagd?
Jeroen zeikte dan ook nooit op de arbiter.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:51 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Nooit voorgekomen. Ophef over Jeroen Verhoeven.
Net zo onfris en onnodig.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:53 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Wat vindt jij van Tatta, Witman, Cracker?
Als ik Sunny Bergman was geweest had ik het wel racisme gevondenquote:Op dinsdag 8 december 2020 22:52 schreef Muskusboktor57 het volgende:
Ik begin stilaan te vermoeden dat user @:Fok-it Sunny Bergman is.
Ik heb een dikke collega en als ik vraag aan iemand wie heeft dat gezegd en ze zeggen die dikke man weet ik gelijk wie ze bedoelen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:53 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Jeroen zeikte dan ook nooit op de arbiter.
Maar als een arbiter zegt die dikke was dat echt wel een relletje geweest hoor.
Heb ik t niet over fans.
zoals welkequote:Op dinsdag 8 december 2020 22:58 schreef Nober het volgende:
Politieke correctheid in de praktijk, mooi voor al die deugorganisaties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |