Het is de nadruk leggen op een uiterlijk onderscheidend kenmerk waardoor iemand makkelijk aan te wijzen is.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is niet zo'n nadruk leggen op de huidskleur telkens echt zoveel gevraagd?
Gebruik je alleen negatieve connotaties of zeg je ook wel eens 'die knappe', 'die slimme' of 'die grappige'?quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:58 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Ik heb een dikke collega en als ik vraag aan iemand wie heeft dat gezegd en ze zeggen die dikke man weet ik gelijk wie ze bedoelen.
Dat gebeurd hier bij het voetbal ook en mijn collega zeurt daar ook niet over die weet zelf ook dat hij dik is.
Als iemand zegt ik wil niet door die dikke geholpen worden dat zou ik daar wel wat van zeggen.
Omdat het veel minder gebeurt?quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:59 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Nooit ophef over, gebeurd aan de lopende band. Hoe zou dat komen?
Hear hearquote:Op dinsdag 8 december 2020 23:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Bedankt voor de domste uitspraak die ik vandaag heb gelezen.
Hoor jij het vaak dan? Ik ben nog nooit 'witte' genoemd.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:02 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Pardon, of omdat de groep die het zegt in de minderheid is? Percentages moet je dan pakken.
Jij bent relevant als groep? Misschien kom jij niet verder dan je kamer?quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoor jij het vaak dan? Ik ben nog nooit 'witte' genoemd.
Maar beantwoord mijn andere vraag eens? Gebruik je alleen negatieve termen om iemand aan te duiden of ook positieve? ('die dikke', 'die neger'..)quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:08 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Jij bent relevant als groep? Misschien kom jij niet verder dan je kamer?
Waarom gebruik je dit tegen hem? Jij noemde net toch ook het voorbeeld dat je weleens kkjood bent genoemd. Dat is dan net zo irrelevantquote:
Precies dit inderdaad. Als er een bank vol met donkere mensen zou zitten, en 1. 2 of 3 witte mannen, dan zou een scheids roepen ''die witte''. Lijkt me allemaal helemaal prima.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:59 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het is de nadruk leggen op een uiterlijk onderscheidend kenmerk waardoor iemand makkelijk aan te wijzen is.
Best handig als je verantwoordelijk bent om een wedstrijd in goede banen moet leiden en snel beslissingen moet maken.
Huidskleur is dan 1 van de vele opties. Die kale, die lange, die met die kromme neus, die met dat litteken zijn bv andere uiterlijke kenmerken.
Heeft allemaal niets met racisme te maken.
Maar hey, hij zei Negru. En de woke gemeenschap staat meteen weer op de achterste benen. Ook deze meneer moet weer gecanceld worden (of erger).
Achterlijk volk.
Dik kan positief zijn. In bepaalde culturen is dik welvarend, mooi en sterk bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar beantwoord mijn andere vraag eens? Gebuik je alleen negatieve termen om iemand aan te duiden of ook positieve?
Denk je dat dikke mensen het fijn vinden als je de nadruk op hun omvang legt, of dat ze zich daar misschien best kut bij voelen?quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:11 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Dik kan positief zijn. In bepaalde culturen is dik welvarend, mooi en sterk bijvoorbeeld.
Snap jij actief en passief?quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:09 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waarom gebruik je dit tegen hem? Jij noemde net toch ook het voorbeeld dat je weleens kkjood bent genoemd. Dat is dan net zo irrelevant
Vraag het een dik persoon.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Denk je dat dikke mensen het fijn vinden als je de nadruk op hun omvang legt, of dat ze zich daar misschien best kut bij voelen?
Misschien kun je je proberen in te leven in iemand die jij dik noemt of een neger?quote:
Ik benoem dat niet. Ik kan het wel begrijpen. En het is niet discriminerend.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien kun je je proberen in te leven in iemand die jij dik noemt of een neger?
Wat maakt mij dat nou uit?quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zou jij graag met een donkere huidskleur willen zijn geboren?
quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:11 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Dik kan positief zijn. In bepaalde culturen is dik welvarend, mooi en sterk bijvoorbeeld.
Je naam betekent zwart wit dus als iemand recht van spreken heeftquote:Op dinsdag 8 december 2020 23:15 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat maakt mij dat nou uit?
Ik ben tevreden blank te zijn en in Europa te wonen.
Ik ga niet janken als iemand mij blank noemt.
Ik denk dat je je verwachtingen een beetje moet bijstellen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien kun je je proberen in te leven in iemand die jij dik noemt of een neger?
Volgens mij quote je de verkeerde.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hee een boze witte man, zomaar in het wild.
Allemaal hun eigen schuld dus.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:17 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Met name in Culturen met veel donkere mensen trouwens anno 2021.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |