abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196633173
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:15 schreef Dven het volgende:
Schattig dat één van de bestlopende topics in VBL toevallig over racisme gaat en weer volzit met volk dat zichzelf heel erg zielig vindt _O-
Toevallig dat jij weer aan komt kakken om dingen te constateren die er niet zijn
  Forum Admin woensdag 9 december 2020 @ 09:57:54 #202
35723 crew  GGMM
pi_196633182
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 00:55 schreef Bluedisplay het volgende:
Ik vind dit veel te ver gaan

Ik ben blij dat de spelers van PSG en Istanbul hun verantwoordelijkheid hebben genomen

(@:GGMM)
Bedankt voor je mening maat

Wel jammer dat wij lijnrecht tegenover elkaar staan in deze discussie. Normaliter zit ik veel liever bij jou in het team :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_196633251
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:57 schreef GGMM het volgende:

[..]

Bedankt voor je mening maat

Wel jammer dat wij lijnrecht tegenover elkaar staan in deze discussie. Normaliter zit ik veel liever bij jou in het team :)
Ja, ik kon jouw mening al nergens vinden (want jij vond het kennelijk geoorloofd 200 posts lang te volstaan met een linkdump), maar nu ik die gelezen heb ga ik nog eens goed nadenken over mijn post.
  woensdag 9 december 2020 @ 10:04:17 #204
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196633286
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:57 schreef Adames het volgende:

[..]

Toevallig dat jij weer aan komt kakken om dingen te constateren die er niet zijn
Het doet mij deugd dat uitgerekend jij dit zegt, dat sterkt mij namelijk in mijn gelijk.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Forum Admin woensdag 9 december 2020 @ 10:04:23 #205
35723 crew  GGMM
pi_196633287
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:02 schreef Bluedisplay het volgende:

[..]

Ja, ik kon jouw mening al nergens vinden (want jij vond het kennelijk geoorloofd 200 posts lang te volstaan met een linkdump), maar nu ik die gelezen heb ga ik nog eens goed nadenken over mijn post.
Ik was gisteren een beetje te moe. Ik vind dat zo'n belangrijk onderwerp minimaal 3 alinea's verdient. Dan kan je het beter een dagje uitstellen.
Hopelijk helpt het je om tot nieuwe inzichten te komen :)
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 9 december 2020 @ 10:04:51 #206
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196633293
Waar ik overigens nog het meest benieuwd naar ben is naar de mening van Kenneth Perez over deze kwestie :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196633321
Turkse strijders tegen racisme _O- _O-
pi_196633322
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:56 schreef GGMM het volgende:
Ik vind het bijzonder raar dat 'neger' opeens als racistisch wordt gezien. Dat woord werd vorig jaar om deze tijd nog gewoon gebruikt en prima. Blijkbaar is er ergens iemand die zich daardoor beledigd heeft gevoeld en nu moeten wij allemaal de memo gehad hebben dat het niet meer gebruikt mag worden. Zo werkt het niet natuurlijk.

Sowieso heel bijzonder dat woorden opeens niet meer gebruikt mogen worden omdat iemand zich beledigd voelt. Terwijl dat de context of het doel niet eens is. 'Ja maar het woord zou wel eens afgeleid kunnen zijn van..' ja who cares :') Dat is toch niet hoe het nu gebruikt wordt.

Daarom vind ik dit geen racisme en zouden de mensen die van het veld gelopen moeten zijn gestraft moeten worden vanwege aanstelleritis.
Het gaat nu niet om neger, een discussie die ik wat beter kan begrijpen. We hebben namelijk ook geen soortgelijke woorden voor andere bevolkingsgroepen. Daar blijft het toch bij continent/land, zoals Aziaat, Indisch, Arabisch, Italiaans.
Neger lijkt daarmee anderssoortig en dus politiek incorrect. Valt te accepteren, we moeten alleen aan het idee wennen. Daarbij vind ik het voorgestelde zwart en wit ook zo plat.

Alleen nu had die assistent al direct door dat het om de vertaling 'zwart' ging. En dan niet 'zwartjes' op de schattige manier van Simek, maar iets wat gewoon beschrijvend leek.
Zoek alsjeblieft een andere stok om mee te slaan.
pi_196633333
quote:
Ik vind het bijzonder raar dat 'neger' opeens als racistisch wordt gezien. Dat woord werd vorig jaar om deze tijd nog gewoon gebruikt en prima. Blijkbaar is er ergens iemand die zich daardoor beledigd heeft gevoeld en nu moeten wij allemaal de memo gehad hebben dat het niet meer gebruikt mag worden. Zo werkt het niet natuurlijk.

Sowieso heel bijzonder dat woorden opeens niet meer gebruikt mogen worden omdat iemand zich beledigd voelt. Terwijl dat de context of het doel niet eens is. 'Ja maar het woord zou wel eens afgeleid kunnen zijn van..' ja who cares :') Dat is toch niet hoe het nu gebruikt wordt.

Daarom vind ik dit geen racisme en zouden de mensen die van het veld gelopen moeten zijn gestraft moeten worden vanwege aanstelleritis.
Waarom hengel ik notes binnen als ik neger zeg?
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_196633351
Indiaan, dat is nog zo'n woord. Maar die staat ook onder discussie.
  woensdag 9 december 2020 @ 10:17:20 #211
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196633487
Overigens is het een verplichting voor iedere internationaal opererende (assistent-)scheidsrechter of official de Engelse taal goed te beheersen. Het is dan ook raar dat dit niet gewoon de voertaal is bij het arbitraire quintet onderling. En niet enkel om dit geval. Alhoewel het waarschijnlijk wel de carrière van de ietwat domme vierde man gered zou hebben.
  Forum Admin woensdag 9 december 2020 @ 10:17:34 #212
35723 crew  GGMM
pi_196633493
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:06 schreef Adames het volgende:
Het gaat nu niet om neger, een discussie die ik wat beter kan begrijpen. We hebben namelijk ook geen soortgelijke woorden voor andere bevolkingsgroepen. Daar blijft het toch bij continent/land, zoals Aziaat, Indisch, Arabisch, Italiaans.
Uh, nee. 'Blanke' wordt ook gewoon gebruikt zonder dat het een continent/land aanduidt. Of heb ik ook die memo niet gekregen.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:06 schreef Adames het volgende:
Alleen nu had die assistent al direct door dat het om de vertaling 'zwart' ging. En dan niet 'zwartjes' op de schattige manier van Simek, maar iets wat gewoon beschrijvend leek.
Ja ik las gisteren 'neger', als het heftiger was dan dat so be it. Dan nog betwijfel ik of het racistisch bedoeld was en niet gewoon een normaal woord in het land waar die gast vandaan komt.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_196633507
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:17 schreef GGMM het volgende:

[..]

Uh, nee. 'Blanke' wordt ook gewoon gebruikt zonder dat het een contitent/land aanduidt. Of heb ik ook die memo niet gekregen.
[..]

Ja ik las gisteren 'neger', als het heftiger was dan dat so be it. Dan nog betwijfel ik of het racistisch bedoeld was en niet gewoon een normaal woord in het land waar die gast vandaan komt.
Blank is anders.
En het was minder heftig in mijn ogen.
  Forum Admin woensdag 9 december 2020 @ 10:20:58 #214
35723 crew  GGMM
pi_196633545
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:18 schreef Adames het volgende:

[..]

Blank is anders.
Waarom?
Puur omdat niemand zich (nog) beledigd voelt?

quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:18 schreef Adames het volgende:
En het was minder heftig in mijn ogen.
Oh oke :)
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 9 december 2020 @ 10:21:21 #215
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_196633552
Als marketingstudent zie ik wel dat bedrijven diversiteit steeds belangrijker vinden, dus dit is zeker iets om goed in de gaten te houden.
graag op anoniem
pi_196633589
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:17 schreef Dven het volgende:
Overigens is het een verplichting voor iedere internationaal opererende (assistent-)scheidsrechter of official de Engelse taal goed te beheersen. Het is dan ook raar dat dit niet gewoon de voertaal is bij het arbitraire quintet onderling. En niet enkel om dit geval. Alhoewel het waarschijnlijk wel de carrière van de ietwat domme vierde man gered zou hebben.
Handig om scheidsrechters uit hetzelfde land tijdens een wedstrijd niet hun moedertaal te laten spreken.
  woensdag 9 december 2020 @ 10:37:09 #217
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_196633759
Leuk ook dat uitgerekend Kenneth Perez hier een mening over heeft _O-
  woensdag 9 december 2020 @ 10:50:48 #218
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_196633919
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:21 schreef KingRoland het volgende:
Als marketingstudent zie ik wel dat bedrijven diversiteit steeds belangrijker vinden, dus dit is zeker iets om goed in de gaten te houden.
Big Four en Accenture hebben beste diversiteitsbeleid

https://www.consultancy.n(...)e-diversiteitsbeleid
pi_196633993
quote:

Alleen al om een punt te maken tegen het volledige doorgeschoten BLM racisme gebeuren lijkt me dat de juiste beslissing.

Webo schorsen omdat hij een vooringenomen mening heeft, en de ander geen gelegenheid geeft om zijn opmerking in het juiste licht te plaatsen.
Basaksehir en PSG een straf omdat ze zonder te weten wat er gebeurd is meteen het gelijk aan Webo geven.

Wat Webo doet vind ik onvergeeflijk polariserend. Baskasehir en PSG zouden er nog vanaf kunnen komen door sorry te zeggen, en toegeven dat ze de beslissing genomen hebben op basis van de emotie van Webo ipv op ratio.

Maar ach, we leven in een wereld waar gevoel de norm is, dus er zullen wel weer tig praat programma's gevuld worden en demo's en acties volgen over deze walgelijk racistische Roemeen.

:')

#teamratio
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 9 december 2020 @ 10:56:13 #220
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_196634013
Ik heb gisteren deze wedstreid ook gezien , maar wat mij opvalt is dat het word zwart heel anders bedoelt word zo als die ( donkre man zich voor deed komen en gelijk het woordje "blank" er bij haalt , dit is dus wel discrimineerd
die 4de man gaf gewoon aan welke een kaart moet krijgen en gaf hij als antwoord , die donkere man ... wat is daar rasictische aan? .. niets
Maar die donkere wel gelijk over blanke scheeuwen ... dus die mag van mij dus wel 100 X harder aangepakt worden , net zo asl dat hele BLM groepen ,, hebben wij andere kleuren dan geen recht op leven ?
dus wie discrimineerd er nou ??
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  woensdag 9 december 2020 @ 10:59:20 #221
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_196634067
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:50 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Big Four en Accenture hebben beste diversiteitsbeleid

https://www.consultancy.n(...)e-diversiteitsbeleid
Zo zie je maar weer hoe zulke top bedrijven hun zaakjes wel op orde hebben.

Bijna niemand binnen VBL werkt voor de big 4 omdat 1. Ze de mentaliteit er niet voor hebben en 2. Niet tot de beste behoren. Harde feiten, maar bij zulke bedrijven hebben ze zulke figuren niet eens nodig en je komt niet eens voor een 1e gesprek.

Om maar te zwijgen over bcg, bain en mckinsey. Daar mag de gemiddelde VBL-user niet eens over dromen.

Om ontopic te blijven hebben deze grote bedrijven een grote verandering gemaakt mbt hun beleid rondom diversiteit. Prima ontwikkeling is dat, naja dat is mijn mening als marketingstudent
graag op anoniem
pi_196634687
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee hoor.
Jawel hoor. Want waar je mij voor quote sloeg niet op wat ik zei.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Goed dat je zonder het te begrijpen het hele punt nog even verduidelijk ^O^.
Ik maak precies duidelijk waar het op slaat.
De donkere mensen stellen zich ongelofelijk aan en maken een probleem van iets wat geen probleem is.
Ja dan ga je dit soort gejank houden.

Het was geen racisme of iets in de buurt.
Zoals ik al zei als hij ''die witte man'' had gezegd had niemand het racisme gevonden en de blanke man had dat totaal niet racistisch gevonden en was echt niet op zijn tenen gaan staan.
Ze moeten niet zo zeuren.
pi_196634772
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:59 schreef KingRoland het volgende:

Om ontopic te blijven hebben deze grote bedrijven een grote verandering gemaakt mbt hun beleid rondom diversiteit. Prima ontwikkeling is dat, naja dat is mijn mening als marketingstudent
Wellicht omdat diversiteit er niet toe doet?
Voor marketing wellicht van ohhh kijk ons een lekker stoer doen.
Daarom stunt PSG nu ook zo lekker met dit onzin BLM verhaal.

Maar voor het bedrijfsleven boeit diversiteit niet, is het eerder schadelijk.
Want straks moet je de allerbeste kandidaat weigeren omdat die blank is, of omdat die een man is.
Puur omdat je anders teveel blanken hebt of teveel mannen.
(of in Afrika andersom dat je teveel donkere mensen hebt en dus een blanke moet).
Slaat echt nergens op en de wereld slaat totaal door.
pi_196635100
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]

De donkere mensen stellen zich ongelofelijk aan en maken een probleem van iets wat geen probleem is.

Zoals ik al zei als hij ''die witte man'' had gezegd had niemand het racisme gevonden en de blanke man had dat totaal niet racistisch gevonden en was echt niet op zijn tenen gaan staan.
Jij lult me toch een partijtje dikke stront.

Detyfus.
pi_196635154
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]

Fijn dat je met het tweede gedeelte onderschrijft dat mijn opmerking over de boze witte man volledig terecht was.

Maar goed, aangezien je het nog steeds niet begrijpt: het gaat er juist om dat hij niet "die witte man" had gezegd als het een witte man was geweest. Zoals Derksen het over niet over die witte jongen heeft als hij Huntelaar bedoelt en wel over die zwarte jongen als hij Traoré bedoelt. Kun je het allemaal zeuren vinden, maar dat maakt je dus tot een boze witte man.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')