Toevallig dat jij weer aan komt kakken om dingen te constateren die er niet zijnquote:Op woensdag 9 december 2020 09:15 schreef Dven het volgende:
Schattig dat één van de bestlopende topics in VBL toevallig over racisme gaat en weer volzit met volk dat zichzelf heel erg zielig vindt
Bedankt voor je mening maatquote:Op woensdag 9 december 2020 00:55 schreef Bluedisplay het volgende:
Ik vind dit veel te ver gaan
Ik ben blij dat de spelers van PSG en Istanbul hun verantwoordelijkheid hebben genomen
(@:GGMM)
Ja, ik kon jouw mening al nergens vinden (want jij vond het kennelijk geoorloofd 200 posts lang te volstaan met een linkdump), maar nu ik die gelezen heb ga ik nog eens goed nadenken over mijn post.quote:Op woensdag 9 december 2020 09:57 schreef GGMM het volgende:
[..]
Bedankt voor je mening maat
Wel jammer dat wij lijnrecht tegenover elkaar staan in deze discussie. Normaliter zit ik veel liever bij jou in het team
Het doet mij deugd dat uitgerekend jij dit zegt, dat sterkt mij namelijk in mijn gelijk.quote:Op woensdag 9 december 2020 09:57 schreef Adames het volgende:
[..]
Toevallig dat jij weer aan komt kakken om dingen te constateren die er niet zijn
Ik was gisteren een beetje te moe. Ik vind dat zo'n belangrijk onderwerp minimaal 3 alinea's verdient. Dan kan je het beter een dagje uitstellen.quote:Op woensdag 9 december 2020 10:02 schreef Bluedisplay het volgende:
[..]
Ja, ik kon jouw mening al nergens vinden (want jij vond het kennelijk geoorloofd 200 posts lang te volstaan met een linkdump), maar nu ik die gelezen heb ga ik nog eens goed nadenken over mijn post.
Het gaat nu niet om neger, een discussie die ik wat beter kan begrijpen. We hebben namelijk ook geen soortgelijke woorden voor andere bevolkingsgroepen. Daar blijft het toch bij continent/land, zoals Aziaat, Indisch, Arabisch, Italiaans.quote:Op woensdag 9 december 2020 09:56 schreef GGMM het volgende:
Ik vind het bijzonder raar dat 'neger' opeens als racistisch wordt gezien. Dat woord werd vorig jaar om deze tijd nog gewoon gebruikt en prima. Blijkbaar is er ergens iemand die zich daardoor beledigd heeft gevoeld en nu moeten wij allemaal de memo gehad hebben dat het niet meer gebruikt mag worden. Zo werkt het niet natuurlijk.
Sowieso heel bijzonder dat woorden opeens niet meer gebruikt mogen worden omdat iemand zich beledigd voelt. Terwijl dat de context of het doel niet eens is. 'Ja maar het woord zou wel eens afgeleid kunnen zijn van..' ja who caresDat is toch niet hoe het nu gebruikt wordt.
Daarom vind ik dit geen racisme en zouden de mensen die van het veld gelopen moeten zijn gestraft moeten worden vanwege aanstelleritis.
Waarom hengel ik notes binnen als ik neger zeg?quote:Op woensdag 9 december 2020 09:56 schreef GGMM het volgende:
Ik vind het bijzonder raar dat 'neger' opeens als racistisch wordt gezien. Dat woord werd vorig jaar om deze tijd nog gewoon gebruikt en prima. Blijkbaar is er ergens iemand die zich daardoor beledigd heeft gevoeld en nu moeten wij allemaal de memo gehad hebben dat het niet meer gebruikt mag worden. Zo werkt het niet natuurlijk.
Sowieso heel bijzonder dat woorden opeens niet meer gebruikt mogen worden omdat iemand zich beledigd voelt. Terwijl dat de context of het doel niet eens is. 'Ja maar het woord zou wel eens afgeleid kunnen zijn van..' ja who caresDat is toch niet hoe het nu gebruikt wordt.
Daarom vind ik dit geen racisme en zouden de mensen die van het veld gelopen moeten zijn gestraft moeten worden vanwege aanstelleritis.
Uh, nee. 'Blanke' wordt ook gewoon gebruikt zonder dat het een continent/land aanduidt. Of heb ik ook die memo niet gekregen.quote:Op woensdag 9 december 2020 10:06 schreef Adames het volgende:
Het gaat nu niet om neger, een discussie die ik wat beter kan begrijpen. We hebben namelijk ook geen soortgelijke woorden voor andere bevolkingsgroepen. Daar blijft het toch bij continent/land, zoals Aziaat, Indisch, Arabisch, Italiaans.
Ja ik las gisteren 'neger', als het heftiger was dan dat so be it. Dan nog betwijfel ik of het racistisch bedoeld was en niet gewoon een normaal woord in het land waar die gast vandaan komt.quote:Op woensdag 9 december 2020 10:06 schreef Adames het volgende:
Alleen nu had die assistent al direct door dat het om de vertaling 'zwart' ging. En dan niet 'zwartjes' op de schattige manier van Simek, maar iets wat gewoon beschrijvend leek.
Blank is anders.quote:Op woensdag 9 december 2020 10:17 schreef GGMM het volgende:
[..]
Uh, nee. 'Blanke' wordt ook gewoon gebruikt zonder dat het een contitent/land aanduidt. Of heb ik ook die memo niet gekregen.
[..]
Ja ik las gisteren 'neger', als het heftiger was dan dat so be it. Dan nog betwijfel ik of het racistisch bedoeld was en niet gewoon een normaal woord in het land waar die gast vandaan komt.
Waarom?quote:
Oh okequote:Op woensdag 9 december 2020 10:18 schreef Adames het volgende:
En het was minder heftig in mijn ogen.
Handig om scheidsrechters uit hetzelfde land tijdens een wedstrijd niet hun moedertaal te laten spreken.quote:Op woensdag 9 december 2020 10:17 schreef Dven het volgende:
Overigens is het een verplichting voor iedere internationaal opererende (assistent-)scheidsrechter of official de Engelse taal goed te beheersen. Het is dan ook raar dat dit niet gewoon de voertaal is bij het arbitraire quintet onderling. En niet enkel om dit geval. Alhoewel het waarschijnlijk wel de carrière van de ietwat domme vierde man gered zou hebben.
Big Four en Accenture hebben beste diversiteitsbeleidquote:Op woensdag 9 december 2020 10:21 schreef KingRoland het volgende:
Als marketingstudent zie ik wel dat bedrijven diversiteit steeds belangrijker vinden, dus dit is zeker iets om goed in de gaten te houden.
Alleen al om een punt te maken tegen het volledige doorgeschoten BLM racisme gebeuren lijkt me dat de juiste beslissing.quote:Op woensdag 9 december 2020 09:56 schreef GGMM het volgende:
Zo zie je maar weer hoe zulke top bedrijven hun zaakjes wel op orde hebben.quote:Op woensdag 9 december 2020 10:50 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Big Four en Accenture hebben beste diversiteitsbeleid
https://www.consultancy.n(...)e-diversiteitsbeleid
Jawel hoor. Want waar je mij voor quote sloeg niet op wat ik zei.quote:
Ik maak precies duidelijk waar het op slaat.quote:Op woensdag 9 december 2020 09:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Goed dat je zonder het te begrijpen het hele punt nog even verduidelijk.
Wellicht omdat diversiteit er niet toe doet?quote:Op woensdag 9 december 2020 10:59 schreef KingRoland het volgende:
Om ontopic te blijven hebben deze grote bedrijven een grote verandering gemaakt mbt hun beleid rondom diversiteit. Prima ontwikkeling is dat, naja dat is mijn mening als marketingstudent
Jij lult me toch een partijtje dikke stront.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jawel hoor. Want waar je mij voor quote sloeg niet op wat ik zei.
[..]
Ik maak precies duidelijk waar het op slaat.
De donkere mensen stellen zich ongelofelijk aan en maken een probleem van iets wat geen probleem is.
Ja dan ga je dit soort gejank houden.
Het was geen racisme of iets in de buurt.
Zoals ik al zei als hij ''die witte man'' had gezegd had niemand het racisme gevonden en de blanke man had dat totaal niet racistisch gevonden en was echt niet op zijn tenen gaan staan.
Ze moeten niet zo zeuren.
Fijn dat je met het tweede gedeelte onderschrijft dat mijn opmerking over de boze witte man volledig terecht was.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jawel hoor. Want waar je mij voor quote sloeg niet op wat ik zei.
[..]
Ik maak precies duidelijk waar het op slaat.
De donkere mensen stellen zich ongelofelijk aan en maken een probleem van iets wat geen probleem is.
Ja dan ga je dit soort gejank houden.
Het was geen racisme of iets in de buurt.
Zoals ik al zei als hij ''die witte man'' had gezegd had niemand het racisme gevonden en de blanke man had dat totaal niet racistisch gevonden en was echt niet op zijn tenen gaan staan.
Ze moeten niet zo zeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |