Heeft Arie Boomsma hier al over getweet?quote:Op woensdag 9 december 2020 17:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, aan de andere kant is de gehele voetbal/deugwereld hierop gedoken inmiddels. De UEFA kan het zich niet meer echt veroorloven om nu Webo de zwarte piet toe te schuiven, hoe terecht dat dan ook mag zijn.
Nou ja, dat komt natuurlijk wel ergens vandaan, die ongelijke kritische blik anno nu. Maar dat maakt het nog niet goed.quote:Op woensdag 9 december 2020 18:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk.
Al die gekleurde mensen moeten direct om het allerkleinste beetje doen alsof er een atoombom ontploft is op Parijs ofzo.
Ipv dat Webo gewoon benoemd is naar de huidskleur die hij gewoon feitelijk heeft.
Als iemand een blanke genoemd zou worden zou dit nooit gebeuren.
Een blanke moet eens zo'n ophef maken als hij blank genoemd wordt lol.
Hoppa en of hij het voortaan wel laat na de doodstraf te hebben gekregenquote:Op woensdag 9 december 2020 18:41 schreef RAVW het volgende:
Is die wedstreid die nu vandaag herstart zou worden al weer plat gegooid ?
heb even iets gemist .. wat is er nu weer aan de hand weer een uitspraak
En als die uitspraken van Pierre Webó waarzijn dat hij dat heeft gezegt , wat mij niet zou verbazen ,dan hoop ik echt dat hij dde zwaarste straf gaat krijgen en zelf die club gewoon voor 15 jaar of zo niet meer onder de vleugels van de EUFA mag spelen .. of welke organisatie dan ook
dit zegt toch al genoegquote:Op woensdag 9 december 2020 18:52 schreef Kriegel het volgende:
Basaksehir had toch ook al een keer eerder gezeik gehad om een soortgelijke reden?
M'n geheugen laat me even in de steek.
Erdogan, dat is toch echt een eerste klas bosmongool.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:03 schreef RAVW het volgende:
[..]
dit zegt toch al genoeg
https://www.ad.nl/buitenl(...)-frankrijk~aae755b6/
en ja ze staan nu niet echt bekent om netjes taalgebruik ..
Roemeense scheidsrechter doet mogelijk iets verkeerd, Kameroense assistent-trainer bij Turkse club doet mogelijk iets verkeerd. Het is de schuld van Frankrijk.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:03 schreef RAVW het volgende:
[..]
dit zegt toch al genoeg
https://www.ad.nl/buitenl(...)-frankrijk~aae755b6/
en ja ze staan nu niet echt bekent om netjes taalgebruik ..
nee daarom en als blijkt dat dadelijk een van zijn eigen spelers zelf is begonnen dan zal het nog aan Frankrijk liggenquote:Op woensdag 9 december 2020 19:22 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Roemeense scheidsrechter doet mogelijk iets verkeerd, Kameroense assistent doet mogelijk iets verkeerd. Het is de schuld van Frankrijk.
Die is niet goed.
En anders wel de Rabobank. Wanne gek joh.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:23 schreef RAVW het volgende:
[..]
nee daarom en als blijkt dat dadelijk een van zijn eigen spelers zelf is begonnen dan zal het nog aan Frankrijk liggen
Fypquote:Op woensdag 9 december 2020 18:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heeft Arie nobuddy Boomsma hier al over getweet?
Erdogan is overigens tegen racismequote:Op woensdag 9 december 2020 19:22 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Roemeense scheidsrechter doet mogelijk iets verkeerd, Kameroense assistent-trainer bij Turkse club doet mogelijk iets verkeerd. Het is de schuld van Frankrijk.
Die is niet goed.
Het kan ook “Die zwarte [jongen]”, zijn op de vraag welke speler. Weet niet of dat de context zou kunnen zijn hoor.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:39 schreef SOG het volgende:
Ik vond "die zwarte jongen" wel nog kunnen, maar "die zwarte" dan weer niet...
Dit heeft toch niks te maken met trots?quote:Op woensdag 9 december 2020 23:10 schreef RamboDirk het volgende:
Ik begrijp dat alle communicatie via de oortjes wordt opgenomen. Dat zal een hoop duidelijkheid scheppen. Als de UEFA die wil geven.
Al met al is het toch mooi dat het witte ras toch altijd een soort van als superieur wordt weggezet in dit soort discussies. En de discussie vrijwel altijd vermeend wit racisme jegens zwarten is. Zwarten zijn blijkbaar niet trots op hun kleur? en voelen zich minderwaardig of iets?. En voelen daarbij een drang dit bij het minste of geringste te uiten in verontwaardiging of een racisme claim. Heel apart fenomeen.
(Overigens voor een bepaalde groep zwarten, vooral degene die leuk willen scoren of hun eigen misgedrag willen vergoelijken met een racisme claim)
Zwart heeft niet de negatieve lading wegens huidskleur. Zwart is altijd al de kleur van de dood geweest. Ook logisch toch?quote:Op woensdag 9 december 2020 23:30 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Dit heeft toch niks te maken met trots?
Hoe vaak zegt nu iemand die blanke of die witte? Ik heb het nog nooit gehoord.
Zwart kent gewoon een negatieve lading. Soms bewust, maar nog vaker onbewust. We zijn er mee op gegroeid.
En als zo'n arbiter 'die zwarte' roept is dat heel dom.
Is het een racist? Wss niet. Is het hartstikke dom? Ja. Kun je, ondanks de niet racistische bedoeling, het wegzetten als een racistische opmerking. Ja.
Ja dat was de context idd.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het kan ook “Die zwarte [jongen]”, zijn op de vraag welke speler. Weet niet of dat de context zou kunnen zijn hoor.
Ik denk niet dat gemiddelde persoon die die termen vanaf zijn geboorte naar zijn hoofd krijgt gelijk denkt aan de dood...quote:Op donderdag 10 december 2020 08:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zwart heeft niet de negatieve lading wegens huidskleur. Zwart is altijd al de kleur van de dood geweest. Ook logisch toch?
Waarom kent zwart een negatieve lading? hoe bedoel je dit?quote:Op woensdag 9 december 2020 23:30 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Dit heeft toch niks te maken met trots?
Hoe vaak zegt nu iemand die blanke of die witte? Ik heb het nog nooit gehoord.
Zwart kent gewoon een negatieve lading. Soms bewust, maar nog vaker onbewust. We zijn er mee op gegroeid.
En als zo'n arbiter 'die zwarte' roept is dat heel dom.
Is het een racist? Wss niet. Is het hartstikke dom? Ja. Kun je, ondanks de niet racistische bedoeling, het wegzetten als een racistische opmerking. Ja.
Wellicht omdat witte mensen nog altijd in de meerderheid zijn en als je iemand moet aanwijzen in witte groep met mensen dat geen zin heeft. Die witte moet een kaart hebben, jah leuk maar welke van de 20?quote:Hoe vaak zegt nu iemand die blanke of die witte? Ik heb het nog nooit gehoord.
https://www.ad.nl/nederla(...)iep-triest~a5e28ec2/quote:Op donderdag 10 december 2020 15:36 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Waarom kent zwart een negatieve lading? hoe bedoel je dit?
Omdat ze oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers en elke uitzending van opsporingsverzocht er vol mee zit? doel je daar op?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |