abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 december 2020 @ 16:07:41 #251
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_196639140

Deze gek is nog steeds werkzaam in Nederland.

Racisme is oké in Nederland
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 9 december 2020 @ 16:15:40 #252
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_196639217
The soap continues!

quote:
https://www.voetbalprimeu(...)fdrolspeler-web.html

'Roemeense arbitrage claimt discriminerende teksten van hoofdrolspeler Webó'

Gepubliceerd: woensdag 9 december 2020 om 14:16

Een dag na de gestaakte Champions League-wedstrijd tussen Paris Saint-Germain en Istanbul Basaksehir komen er steeds meer details naar buiten. Volgens het Roemeense medium Fanatik is hoofdrolspeler Pierre Webó zelf ook niet helemaal onschuldig.

Webó, assistent-trainer van Basaksehir, zou de Roemeense arbitrage vanaf de eerste minuut van de wedstrijd hebben gediscrimineerd. 'Gypsy, gypsy', riep Webó meerdere keren, aldus Fanatik. Bronnen rond de scheidsrechters zeggen bovendien dat niet vierde man Sebastian Coltescu, maar grensrechter Octavian Sovre het woord 'negru' in de mond nam.

De assistent-scheidsrechters hadden na een klein kwartier genoeg van het gedrag van Webó en maanden arbiter Ovidiu Hategan om de Basaksehir-trainer weg te sturen. "Die zwarte man, die zwarte daar", wordt Sovre geciteerd. "Dit is onacceptabel. Ga maar kijken. Die zwarte daar. Dit is onacceptabel."

Paris Saint-Germain en Istanbul Basaksehir hervatten de gestaakte wedstrijd woensdag om 18.55 uur. Webó zit dan weer op de bank. Zijn rode kaart is geseponeerd, zo heeft de UEFA laten weten. Scheidsrechter Danny Makkelie is de vervanger van Hategan.
twitter

Tja, áls dat zo is (wederom: slag om de arm) dan valt Webo ook wel het één en ander te verwijten. Of sterker, dit zou dan kwalijker zijn want het gebeurt meerdere keren met opzet. Plus dat hij in dat geval begint.

We gaan het zien. Of niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kriegel op 09-12-2020 17:15:36 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  woensdag 9 december 2020 @ 16:18:03 #253
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_196639240
Zijn toch ook zigeuners?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_196639272
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:15 schreef Kriegel het volgende:
The soap continues!
[..]

[ twitter ]

Tja, áls dat zo is dan valt Webo ook wel het één en ander te verwijten.

Ah kijk eens aan. Het verhaal begint al te draaien.

Blijft onhandig van de vlaggenist natuurlijk. Maar ik blijf de reactie zwaar overdreven vinden.
zie email 27 oktober
  woensdag 9 december 2020 @ 16:21:06 #255
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_196639282
quote:
6s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:18 schreef Caland het volgende:
Zijn toch ook zigeuners?
Zo'n vierde man is toch ook eigenlijk maar een beetje het vijfde wiel aan de woonwagen. Loze functie.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_196639511
quote:
The soap continues!
[..]

[ twitter ]

Komt de aap nu uit de mouw?
  woensdag 9 december 2020 @ 16:38:12 #257
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_196639518
quote:
The soap continues!
[..]

[ twitter ]

De agressieve houding van Webo zegt al genoeg. Weet zich simpelweg niet te gedragen als een professional, simpleton.

Ben benieuwd of de UEFA ooit het eerlijke verhaal naar buiten gaat brengen.
  Forum Admin woensdag 9 december 2020 @ 17:12:43 #258
35723 crew  GGMM
pi_196640035
Zullen we het een klein beetje inhoudelijk proberen te houden?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_196640065
quote:
81s.gif Op woensdag 9 december 2020 17:12 schreef GGMM het volgende:
Waar wil je het over hebben?
pi_196640088
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:45 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

'Die zwarte' of 'die witte' als aanwijzing van een persoon is in geen enkele situatie goed.
En als je niet begrijpt dat 'die zwarte' daarbij nog een behoorlijk negatieve connotatie heeft dan houdt het wel een eind op.
  woensdag 9 december 2020 @ 17:21:36 #261
319979 Fok-it
All is well
pi_196640168
quote:
The soap continues!
[..]

[ twitter ]

Tja, áls dat zo is (wederom: slag om de arm) dan valt Webo ook wel het één en ander te verwijten. Of sterker, dit zou dan kwalijker zijn want het gebeurt meerdere keren met opzet. Plus dat hij in dat geval begint.

Als dit klopt en wordt bevestigd door UEFA heeft Webo een even groot probleem
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 9 december 2020 @ 17:30:29 #262
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_196640284
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 17:21 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Tsja, aan de andere kant is de gehele voetbal/deugwereld hierop gedoken inmiddels. De UEFA kan het zich niet meer echt veroorloven om nu Webo de zwarte piet toe te schuiven, hoe terecht dat dan ook mag zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 9 december 2020 @ 17:37:31 #263
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_196640395
Wat de failliete werking van die anti-racismebewegingen zou aantonen. Kwetsen is kwetsen, en als naar een zwarte man tussen een rij Turken verwijzen met "die zwarte" racistisch is, dan is tig keer zigeuner roepen naar een willekeurige Roemeen dat ook.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_196640482
Geschift dat voor deze flauwekul een wedstrijd is gestaakt.
pi_196640588
quote:
81s.gif Op woensdag 9 december 2020 17:12 schreef GGMM het volgende:
Jij bent zeker voor racisme?
Dit, dus.
  woensdag 9 december 2020 @ 17:53:43 #266
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_196640612
Als ik zo een paar posts lees zijn er wel een select aantal users die duidelijk onder racisten vallen
graag op anoniem
  Forum Admin woensdag 9 december 2020 @ 17:57:51 #267
35723 crew  GGMM
pi_196640671
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 17:52 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Jij bent zeker voor racisme?
Nee ik ben daar juist tegen.
Ik vind dat moet niet kunnen.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_196640762
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:10 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

"Ze" en "Die donkere mensen".

Iemand die kanker heeft noem je toch ook geen kankerlijer omdat het een feit is?

Je praat poep dus.
Wat een onzinnige vergelijking zeg.....

Kanker is iets heel heftigs, of wil jij nou zeggen dat donker zijn iets heel heftigs is?
Zeggen wat iemands huidskleur is, donker in dit geval, is volgens jou dus heel heftig?

quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:45 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

'Die zwarte' of 'die witte' als aanwijzing van een persoon is in geen enkele situatie goed.
En als je niet begrijpt dat 'die zwarte' daarbij nog een behoorlijk negatieve connotatie heeft dan houdt het wel een eind op.
Als je iemands naam weet is dat natuurlijk wat je moet doen.
Maar wat anderen ook al 1000x gezegd hebben hier is een algemene omschrijving van iemand een simpele manier om aan te wijzen wie in dit geval rood moest hebben.

Als er maar 1 witte/blanke zou zijn dan is dat een obvious kenmerk. Was er maar 1 kale, dan is dat een goed kenmerk. In dit geval was het een donkere speler.
Nee natuurlijk is dat niet behoorlijk negatief. Je bent nou eenmaal blank, zwart, gekleurd of wat dan ook.
Of moet elke zwarte zich gaan laten opereren tot een blanke? Of moet elke blanke zich gaan schminken tot een zwarte? Waarom moet er zo nodig onderscheidt gemaakt worden tussen huidskleuren?

Ik ben blank, hij is zwart, en een ander een latino. Who cares?
pi_196640767
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 17:21 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Webo zal nooit door de UEFA een racist genoemd worden. Webo heeft namelijk een zwarte huidskleur
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 9 december 2020 @ 18:05:55 #270
319979 Fok-it
All is well
pi_196640780
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 18:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Webo zal nooit door de UEFA een racist genoemd worden. Webo heeft namelijk een zwarte huidskleur
Doe niet zo Calimero man.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_196640794
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 18:04 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wat een onzinnige vergelijking zeg.....

Kanker is iets heel heftigs, of wil jij nou zeggen dat donker zijn iets heel heftigs is?
Zeggen wat iemands huidskleur is, donker in dit geval, is volgens jou dus heel heftig?
[..]

Als je iemands naam weet is dat natuurlijk wat je moet doen.
Maar wat anderen ook al 1000x gezegd hebben hier is een algemene omschrijving van iemand een simpele manier om aan te wijzen wie in dit geval rood moest hebben.

Als er maar 1 witte/blanke zou zijn dan is dat een obvious kenmerk. Was er maar 1 kale, dan is dat een goed kenmerk. In dit geval was het een donkere speler.
Nee natuurlijk is dat niet behoorlijk negatief. Je bent nou eenmaal blank, zwart, gekleurd of wat dan ook.
Of moet elke zwarte zich gaan laten opereren tot een blanke? Of moet elke blanke zich gaan schminken tot een zwarte? Waarom moet er zo nodig onderscheidt gemaakt worden tussen huidskleuren?

Ik ben blank, hij is zwart, en een ander een latino. Who cares?
De derde van links. Is echt zo moeilijk niet.

Verder ben ik het met je eens dat er geen onderscheid gemaakt moet worden tussen huidskleuren.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196640802
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 18:05 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk.
Al die gekleurde mensen moeten direct om het allerkleinste beetje doen alsof er een atoombom ontploft is op Parijs ofzo.
Ipv dat Webo gewoon benoemd is naar de huidskleur die hij gewoon feitelijk heeft.

Als iemand een blanke genoemd zou worden zou dit nooit gebeuren.
Een blanke moet eens zo'n ophef maken als hij blank genoemd wordt lol.
pi_196640834
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 18:05 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Alles en iedereen heeft die scheids al veroordeeld. En als Webo er niet zo hard ingegaan was hadden we nooit geweten wat hij zelf de hele tijd geroepen had. De scheids is blank, dus dat vind men verder ook niet boeiend.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 9 december 2020 @ 18:10:24 #274
319979 Fok-it
All is well
pi_196640841
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 18:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Al die gekleurde mensen
Al die? Zijn er genoeg die het niet hebben. En zoals ik gister ook al zei, het een is niet beter dan de ander. Iedereen reageert anders.
pi_196640848
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 18:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

De derde van links. Is echt zo moeilijk niet.

Verder ben ik het met je eens dat er geen onderscheid gemaakt moet worden tussen huidskleuren.
Is ook een optie.
Maar boeit dat nou zo erg?
Ik heb genoeg vrienden die donker zijn, ik heb nog nooit iemand van hun gehoord die een probleem had met zwart zijn. We maken er vaak genoeg grappen over onderling.

Het is toch simpelweg een uiterlijke kenmerk?
Juist door je aangevallen te voelen door je eigen uiterlijke kenmerk laat je zien dat je jezelf niet prettig daarbij voelt. Je kunt je eigen huidskleur niet bepalen en het is je eigen kenmerk. Wees er dan trots op ipv het erg te vinden dat je zwart bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')