Ze, dat zijn de anderen, en is geen deel van "we".quote:
Ja dat is natuurlijk de kern van racisme. Mensen met een andere huidskleur zien als 'die anderen'.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:08 schreef manny het volgende:
[..]
Ze, dat zijn de anderen, en is geen deel van "we".
Het is wel weer typisch, helemaal losgaan om dit vermeende racisme maar geen voetballer die durft te zeggen dat het misschien beter is om geen WK te spelen in Qatar ofzo. Of dat je speelt bij FC Erdoganquote:Op woensdag 9 december 2020 13:26 schreef BeriBeri het volgende:
Wat een stel jankerds die voetballers
Voetbal
Gewoon verwarringquote:Op woensdag 9 december 2020 13:26 schreef BeriBeri het volgende:
Wat een stel jankerds die voetballers
Voetbal
Dan moeten ze dat soort taal maar bezigen aan een tafeltje in dat zigeunerland. Neem aan dat ze als internationale scheidsrechters beter moeten weten inmiddels.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:35 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Gewoon verwarring
Ik was ook ooit op bezoek bij bij een paar mensen in Boekarest,
We zaten ergens met een paar mensen en eentje zei in het roemeens ‘moet je aan die negro vragen’![]()
Ook nog hardop, dus ik zo van wtf? Waarom noem je hem hardop nigger?
Maarja schijnt dus niet racistisch te zijn..
Tja handig is het niet neequote:Op woensdag 9 december 2020 13:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan moeten ze dat soort taal maar bezigen aan een tafeltje in dat zigeunerland. Neem aan dat ze als internationale scheidsrechters beter moeten weten inmiddels.
Bedrijven willen voornamelijk geen slecht figuur slaan. Tegenwoordig kan één oproepje op Twitter om een brand te cancelen al leiden tot flink gezichtsverlies. Daarom waren veel grote bedrijven er ook als de kippen bij om te zwaaien met BLM statements of LGBT-vlaggetjes. Of men écht achter dit soort statements staat is de grote vraag, het is meer een marketingstrategie geworden.quote:Op woensdag 9 december 2020 10:21 schreef KingRoland het volgende:
Als marketingstudent zie ik wel dat bedrijven diversiteit steeds belangrijker vinden, dus dit is zeker iets om goed in de gaten te houden.
Daar komt het denk ik voor het gros dan ook op neer, meedoen omdat het gevraagd wordt.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:01 schreef Idisrom het volgende:
"Als ze willen, kniel ik mee", zegt Makkelie in De Telegraaf.
Vreemde opmerking, dit klinkt als pleasen om te pleasen zonder zelf een echt standpunt te hebben.
De aanstelling van Makkelie is toch al een statement op zich?quote:Op woensdag 9 december 2020 13:34 schreef Caland het volgende:
Is de UEFA al met een statement gekomen?
Over zigeuners gesproken...quote:Op woensdag 9 december 2020 13:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan moeten ze dat soort taal maar bezigen aan een tafeltje in dat zigeunerland. Neem aan dat ze als internationale scheidsrechters beter moeten weten inmiddels.
Danny mag de spelers 1 voor 1 een LHBT proof zwoel tikje op de bil geven voor de aftrap. Spelers werken graag mee, alles voor een statement.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De aanstelling van Makkelie is toch al een statement op zich?
Goede onderbouwing!quote:Op woensdag 9 december 2020 11:58 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Jij lult me toch een partijtje dikke stront.
Detyfus.
Uhm nee je mist echt totaal het punt.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Fijn dat je met het tweede gedeelte onderschrijft dat mijn opmerking over de boze witte man volledig terecht was.
Maar goed, aangezien je het nog steeds niet begrijpt: het gaat er juist om dat hij niet "die witte man" had gezegd als het een witte man was geweest. Zoals Derksen het over niet over die witte jongen heeft als hij Huntelaar bedoelt en wel over die zwarte jongen als hij Traoré bedoelt. Kun je het allemaal zeuren vinden, maar dat maakt je dus tot een boze witte man.
quote:Op woensdag 9 december 2020 12:08 schreef manny het volgende:
[..]
Ze, dat zijn de anderen, en is geen deel van "we".
Misschien allebei beter lezen.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dat is natuurlijk de kern van racisme. Mensen met een andere huidskleur zien als 'die anderen'.
In Nederland is dat ook niet racistisch hoor....quote:Op woensdag 9 december 2020 13:35 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Gewoon verwarring
Ik was ook ooit op bezoek bij bij een paar mensen in Boekarest,
We zaten ergens met een paar mensen en eentje zei in het roemeens ‘moet je aan die negro vragen’![]()
Ook nog hardop, dus ik zo van wtf? Waarom noem je hem hardop nigger?
Maarja schijnt dus niet racistisch te zijn..
Of mensen moeten maar niet zo janken om niets?quote:Op woensdag 9 december 2020 13:37 schreef Caland het volgende:
[..]
In Nederland kom je er ook niet echt mee weg als je mensen die je niet kent aanspreekt met hey zwartequote:Op woensdag 9 december 2020 14:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
In Nederland is dat ook niet racistisch hoor....
Volgens mij is alleen in de VS dat woord not done, vraag mij niet waarom maar goed.
Het domme is ook dat ze het onderling wel mogen zeggen, omdat het puur over de huidskleur gaat, maar als een blanke het zegt zou het ineens racistisch zijn omdat het over de huidskleur gaat. Echt te gek voor woorden.
[..]
Of mensen moeten maar niet zo janken om niets?
Dat woord wordt in Nederland ook gewoon gebruikt. Alleen in de VS niet.
Hoe jij dat land noemt is een stuk racistischer dan dat woord.
"Ze" en "Die donkere mensen".quote:Op woensdag 9 december 2020 14:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Misschien allebei beter lezen.
Ik, en vast ook anderen, geven duidelijk aan dat huidskleur niet van belang is.
Dan zou je ook begrijpen waarom ik ''ze'' zeg.
Want er is natuurlijk wel een onderscheidt. Wij zijn Nederlanders, zij zijn Duitsers, Fransen, Britten of wat dan ook. Ik ben blank, zij donker.
Is dat belangrijk? Nee.
Maar daarom ben ik nog niet ineens een Duitser of een Brit. En ik word ook niet eens donker.
Dus ja ''ze'' moeten niet zo janken, want die donkere mensen zorgen zelf voor hun problemen door
van iets wat totaal geen probleem is een probleem te maken.
Wees dan trots op je huidskleur ipv te janken wanneer iemand een feit noemt over je kleur.
Dat doen die spelers ook. Knielen omdat het raar is als je niet meedoet maar het zal de meesten echt een worst wezen.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:01 schreef Idisrom het volgende:
"Als ze willen, kniel ik mee", zegt Makkelie in De Telegraaf.
Vreemde opmerking, dit klinkt als pleasen om te pleasen zonder zelf een echt standpunt te hebben.
'Die zwarte' of 'die witte' als aanwijzing van een persoon is in geen enkele situatie goed.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Goede onderbouwing!
[..]
Uhm nee je mist echt totaal het punt.
Geen enkele ''witte man'' is ergens boos om.
En zou over zoiets als dit ook nooit boos worden.
Waarom zou deze beste man geen witte/blanke man gezegd hebben?
En wat doet dat er überhaupt toe? Hij wist de naam van Webo niet en dat is voor te stellen.
Zoals ik al schetste: Als ik zou voetballen in Afrika zou ik daar als enige blanke/witte op de bank zitten.
Denk je nou echt dat dan de 4e man alle namen op de bank kent? Dan kan hij toch lekker makkelijk op mij wijzen als ''die blanke/witte man''. Ik zou dat zeer goed begrijpen als hij dat zou doen. Is toch logisch?
En die onzin van gebruik zijn nummer dan, ja hallo die zie je niet van voren zo makkelijk.
Buiten dat waarom maakt een donker iemand direct zo'n ophef over zijn eigen huidskleur?
Schijnbaar heeft Webo er dus problemen mee dat hij donker is. Anders zou je niet boos worden.
Als ik boos word wanneer iemand mij wit of blank noemt dan heb ik dus moeite met iets wat een feit is.
Webo en al die andere huilebalken werken dus alleen maar gezeik in de hand omdat ze zelf een zeer laag zelfvertrouwen hebben.
Die brug zijn ze toch allang gepasseerd?quote:Op woensdag 9 december 2020 15:52 schreef Kriegel het volgende:
Het zou erg kwalijk zijn als ze vanavond gaan zitten knielen. Daarmee verklaar je die man dus schuldig, nog voordat er een onderzoek heeft kunnen plaatsvinden.
Slecht van Makkelie, ik had het uit principe geweigerd.
Welke brug bedoel je precies? Dat het tegenwoordig bon ton is om mensen alvast te veroordelen op basis van horen-zeggen en interpretatie, of dat er al (objectief) aangetoond is dat hij racistische taal heeft uitgeslagen?quote:Op woensdag 9 december 2020 15:59 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Die brug zijn ze toch allang gepasseerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |