abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196595747
pi_196595758
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2020 10:56 schreef Candaasje het volgende:

Ik ga eens even tussendoor douchen. Warm én schoon worden.
Ik ga met je mee *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_196595778
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ga met je mee *O*
Elkaars rug insoppen *O*
pi_196595792
Mijn voornaam wordt ook heel vaak verkeerd geschreven. Hij eindigt op -ien, maar blijkbaar is de -ine variant voor veel mensen voor de hand liggender. Ik moet zeggen dat ik me er niet zo aan stoor, vind het vooral wel grappig om te zien, soms wisselen ze het ook af in een conversatie :?. Krijg ik eerste mail met -ine, tweede mail met -ien, derde mail weer met -ine. Maar ook hoe hardnekkig het soms is, m'n promotoren en copromotoren schreven m'n naam in de helft van de mails met -ine, zelfs na vijf jaar samenwerken :+
pi_196595798
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2020 11:02 schreef Candaasje het volgende:

Elkaars rug insoppen *O*
Ik vrees dat we in gedachten samen moeten douchen -O-

Ik heb de kachel in de douche net ook aan gedaan en dan is het daar net een sauna O+ O+ O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_196595816
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vrees dat we in gedachten samen moeten douchen -O-

Ik heb de kachel in de douche net ook aan gedaan en dan is het daar net een sauna O+ O+ O+
Dat kunnen wij! :Y
pi_196595885
Mag ik ook mee douchen? Gesport en natgeregend. ;(

DA gebeld, woensdagavond mag Abby weer. hoi hoi hoi.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_196595898
Offerte binnen *O* nu eens goed over een paar dingen gaan nadenken *hyper*
pi_196595941
quote:
2s.gif Op maandag 7 december 2020 10:46 schreef Lonaa het volgende:
Mijn voornaam wordt eigenlijk nooit verkeerd geschreven. In Twente wordt ie wel Heel Kut uitgesproken :+
Exact dit want zelfde voornaam, maar dan met fantastisch in plaats van Heel Kut - ik hou er wel van, dat ge-ilooooooooooona O+
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 7 december 2020 @ 11:17:37 #10
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196595956
Dus ik zat weer gezellig in het vorige topic blij te zijn.
Waren jullie al hier.

Nog maar een koffie, en dan weer verder met werk
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 7 december 2020 @ 11:21:58 #11
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196596013
Beetje baal-dag / ochtend hier. M'n moeder is jarig. Eind juni voor 't laatst gezien.

En meermalen overwogen vandaag toch langs te gaan, en de anderhalvemeteren. Maar das gewoon niet verstandig.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 7 december 2020 @ 11:23:12 #12
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196596036
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:21 schreef fietsie het volgende:
Beetje baal-dag / ochtend hier. M'n moeder is jarig. Eind juni voor 't laatst gezien.

En meermalen overwogen vandaag toch langs te gaan, en de anderhalvemeteren. Maar das gewoon niet verstandig.
Waarom is langsgaan sinds juni geen optie? Ook buiten niet?
  maandag 7 december 2020 @ 11:24:34 #13
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196596057
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:23 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Waarom is langsgaan sinds juni geen optie? Ook buiten niet?
Ze houdt / houden geen afstand. M'n broer, die er vlakbij woont en dus vaker langskomt, moet echt meermalen achteruitdeinzen op zo'n dag.

En ik heb verkoudheidsverschijnselen (en getest. en negatief) maar daarmee ga ik niet daar zitten
pi_196596067
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:24 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ze houdt / houden geen afstand. M'n broer, die er vlakbij woont en dus vaker langskomt, moet echt meermalen achteruitdeinzen op zo'n dag.

En ik heb verkoudheidsverschijnselen (en getest. en negatief) maar daarmee ga ik niet daar zitten
Lastig -O-
pi_196596166
quote:

[..]

Kut zeg. Het voelt zo dubbel. Tenminste dat heb ik.
Sinterklaas hebben wij afgelopen weekend gevierd met Opa en Oma via facetime. Ik houd me zeker aan de voorschriften. Maar het dubbele gevoel is omdat het gevoel me soms bekruipt dat het maar een druppel op de gloeiende plaat is. Als ik al die mensen langs zie lopen afgelopen weekend die dan 2 huizen verderop binnen gaan voor Sinterklaas. ;(

Maar desondanks houden wij ons er nog steeds aan. Jongste weer thuis want snotneus, hoesten, niezen en keelpijn. En de kerst is ook zonder familie. Waar mijn schoonzus (diegene die net uit opsluiting komt) het niet mee eens is. Want we moeten toch best met 4 gezinnen in een kleine woonkamer kunnen :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_196596181
Moeilijk @fietsie, maar wel verstandig

Vanmiddag een hele stomme meeting van 3 uur waar ik -3uur zin in heb (want niet echt werk maar HR geneuzel).
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 7 december 2020 @ 11:37:20 #17
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196596268
quote:

[..]

Moeilijk, logisch dat je nu niet gaat ivm verkoudheid.
Maar ook lastig dat ze dus geen afstand houden als je wel zou gaan.

Ik ga deze maand weer naar oma, is 93 dus flink risicogroep. Maar we beseffen ons ook maar al te goed dat het ook op een andere manier zo over kan zijn. En ze wil gewoon graag visite. Maar ze houdt gelukkig zelf ook netjes afstand en niemand komt tegelijk, dus geen volle woonkamer.
pi_196596281
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 11:31 schreef Tally het volgende:

Kut zeg. Het voelt zo dubbel. Tenminste dat heb ik.
Sinterklaas hebben wij afgelopen weekend gevierd met Opa en Oma via facetime. Ik houd me zeker aan de voorschriften. Maar het dubbele gevoel is omdat het gevoel me soms bekruipt dat het maar een druppel op de gloeiende plaat is. Als ik al die mensen langs zie lopen afgelopen weekend die dan 2 huizen verderop binnen gaan voor Sinterklaas. ;(

Maar desondanks houden wij ons er nog steeds aan. Jongste weer thuis want snotneus, hoesten, niezen en keelpijn. En de kerst is ook zonder familie. Waar mijn schoonzus (diegene die net uit opsluiting komt) het niet mee eens is. Want we moeten toch best met 4 gezinnen in een kleine woonkamer kunnen :')
Je moet maar zo denken: gelukkig zijn er ook heel veel mensen die zich wel zoveel mogelijk aan de regels houden om besmetting te voorkomen. Hoe erg zou het allemaal wel niet zijn als iederéén deed alsof er niets aan de hand is.

Douche was lekker O+
pi_196596297
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:37 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Moeilijk, logisch dat je nu niet gaat ivm verkoudheid.
Maar ook lastig dat ze dus geen afstand houden als je wel zou gaan.

Ik ga deze maand weer naar oma, is 93 dus flink risicogroep. Maar we beseffen ons ook maar al te goed dat het ook op een andere manier zo over kan zijn. En ze wil gewoon graag visite. Maar ze houdt gelukkig zelf ook netjes afstand en niemand komt tegelijk, dus geen volle woonkamer.
Herkenbaar wb oma. :Y :*
pi_196596384
Lastig fiets, zeker omdat je zelf verkouden bent.

Is het een optie om ergens buiten af te spreken en een wandeling te maken? (indien zeikweer, een andere dag deze week?) Dat hebben wij afgelopen vrijdag gedaan met een vriend, om elkaar zo toch weer even in het echt te kunnen zien en spreken. :)
  maandag 7 december 2020 @ 11:45:53 #21
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196596389
't Is ook 't verschil in besmettingsrisico; dat is hier zeer laag, daar heel hoog. 4x zo hoog.
pi_196596430
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:45 schreef fietsie het volgende:
't Is ook 't verschil in besmettingsrisico; dat is hier zeer laag, daar heel hoog. 4x zo hoog.
Als je buiten gaat wandelen dan zal dat wel meevallen hè, tenzij je gaat winkelen in Utrecht ofzo ;)
  maandag 7 december 2020 @ 11:49:53 #23
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196596452
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2020 11:48 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Als je buiten gaat wandelen dan zal dat wel meevallen hè, tenzij je gaat winkelen in Utrecht ofzo ;)
"Wandelen" als concept vind ik ongeveer net zo leuk als "onder een vallende betonplaat gaan liggen".
Dat maakt het een optie die ik niet graag kies :P
pi_196596472
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:49 schreef fietsie het volgende:

[..]

"Wandelen" als concept vind ik ongeveer net zo leuk als "onder een vallende betonplaat gaan liggen".
Oh. Ja... dan houdt het wel een beetje op ja.
Ik denk dat je het nu dan meer zou kunnen zien als een manier om mensen toch veilig te kunnen zien, als dat thuis niet gaat :) .
  maandag 7 december 2020 @ 11:53:03 #25
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196596498
quote:

[..]

Als je je moeder wil zien kan het dus wel, er zijn echt wel mogelijkheden.
Maar als je het niet wil is dat natuurlijk ook prima.

En ja het blijft balen dat je niet gewoon even een verjaardagsknuffel kunt geven.
pi_196596508
quote:

[..]

hmm das wel naar

videobellen als slecht alternatief voor real life contact?
  maandag 7 december 2020 @ 11:54:05 #27
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196596520
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:53 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

hmm das wel naar

videobellen als slecht alternatief voor real life contact?
Dat doen weal dagelijks
  maandag 7 december 2020 @ 11:54:07 #28
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196596521
quote:

[..]

:D
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_196596534
quote:

[..]

het is wel beter dan niks

alhoewel ik kan verklappen dat het bij je moeder in de buurt... geen wandelweer is.
  maandag 7 december 2020 @ 11:55:39 #30
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196596545
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2020 11:54 schreef Barreltje het volgende:

[..]

die traagheid, je komt nergens, en die lamballen die hun hond niet aan een korte lijn bij je weg houden, de gezellige keuze uit drie betonpaden als ik hier uit huis vertrek; ik fiets liever.
  maandag 7 december 2020 @ 11:58:01 #31
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196596594
Z
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:54 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

het is wel beter dan niks

alhoewel ik kan verklappen dat het bij je moeder in de buurt... geen wandelweer is.
Zelfs mijn vader blijft binnen, en die was de sloten aan het baggeren omdat er nachtvorst werd beloofd.
(Bagger moet bevriezen voor je het als grond kunt gebruiken)
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 11:58:07 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196596595
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:55 schreef fietsie het volgende:

[..]

die traagheid, je komt nergens, en die lamballen die hun hond niet aan een korte lijn bij je weg houden, de gezellige keuze uit drie betonpaden als ik hier uit huis vertrek; ik fiets liever.
"Ja maar mijn hond doet niks" :r
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_196596600
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:55 schreef fietsie het volgende:

[..]

Je hoeft niet ergens heen te lopen om van alles te kunnen zien en bewonderen O+ Er is zoveel waar mensen in hun haast geen oog voor hebben.
Honden aan korte lijnen mijd ik juist als de pest, veel te veel spanning erop, brr.

Maar goed, je hoeft het niet leuk te vinden. Maar het zou een optie kunnen zijn. Voor mij was het dat wel. Nu hou ik ook enorm van (bos)wandelingen, maar het was ook de enige manier om die vriend te zien. :)
  maandag 7 december 2020 @ 12:01:28 #34
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196596669
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 11:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]

"Ja maar mijn hond doet niks" :r
Dat ja, houd op z'n minst het beest actief weg van passanten. En houd je aan verbodsbordjes.

Gisteravond ook, we lopen met zn drieen pratend door het dorp, dus binnen de bebouwde kom In het donker.
Komt er opeens een loslopende rottweiler om de hoek, en neemt meteen een agressieve pose in.
Eigenaar doet niets, roept niet, lijnt niet aan, corrigeert niet.

Gelukkig kwam er toen een auto aan, de buurvrouw. En toen ineens moest de hond "gered worden van de rijbaan".

[ Bericht 23% gewijzigd door fietsie op 07-12-2020 12:08:39 ]
pi_196596836
quote:

-O-

:S___D
pi_196596864
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2020 11:58 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Je hoeft niet ergens heen te lopen om van alles te kunnen zien en bewonderen O+ Er is zoveel waar mensen in hun haast geen oog voor hebben.
Honden aan korte lijnen mijd ik juist als de pest, veel te veel spanning erop, brr.

Maar goed, je hoeft het niet leuk te vinden. Maar het zou een optie kunnen zijn. Voor mij was het dat wel. Nu hou ik ook enorm van (bos)wandelingen, maar het was ook de enige manier om die vriend te zien. :)
Ik heb liever een hond die aan een korte lijn net niet in je kuiten hangt, dan een onaangelijnde hond die in alle vrijheid aan je kuiten komt hangen ;)
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 12:14:07 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196596876
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:01 schreef fietsie het volgende:

[..]

Dat ja, houd op z'n minst het beest actief weg van passanten. En houd je aan verbodsbordjes.
Uhu vooral dat laatste. Noemt zich echter wel natuurliefhebber.

Of mensen die een weiland een geschikte plaats vinden om de hond uit te laten 8)7
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 12:14:48 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196596886
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:13 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik heb liever een hond die aan een korte lijn net niet in je kuiten hangt, dan een onaangelijnde hond die in alle vrijheid aan je kuiten komt hangen ;)
Precies, ook een hond aan een lijn ga ik met ruime boog omheen
pi_196596893
Ik doe m'n hardlooprondje nu over de ene brug heen en de andere brug terug, want daar laat tenminste niemand z'n aso hond uit. (Al zag ik alsnog midden op de brug een enorme hondendrol liggen :r ) In het bos, in het park of hier in de wijk word ik te vaak achterna gezeten door honden. Het enige wat ze interessanter vinden is wanneer ik op een skateboard langskom, ze kunnen helemaal wild worden van dat geluid kennelijk _O-
pi_196596915
Matige hondeneigenaar die kwaad wordt op jou omdat hond in je kuit hangt. O+ Echt fantastisch. O+

Overigens hoef ik een hond die in een korte lijn hangt écht niet aan een lange lijn in m'n buurt. Eerst maar eens goed onder appèl krijgen dat beest. :X
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_196596954
Ik had zaterdag nog een hond in mijn auto, die hoorde bij de handelaar in tweedehands bouwmaterialen waar we waren. Hij sprong gewoon in mijn auto terwijl we aan het laden waren. Wat een kutbeest was dat zeg. Non stop blaffen. Liep ook midden op de weg. Ging midden op de weg voor de auto zitten toen we weg wilden rijden. J vindt dat dus hilarisch. Ik niet }:|
Spoilers!
pi_196596984
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:13 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Uiteraard, maar juist aanlijnen zorgt bij heel veel honden voor veel meer spanning die steeds verder opbouwt. (niet zo gek hè, denk maar eens aan zelf een riem om je nek hebben die strakgetrokken wordt; de eerste keer ben je waarschijnlijk van je stuk gebracht en verbaasd, maar je hebt al heel snel de reactie jezelf los te willen trekken. Dat gaat niet, dus krijg je nog meer spanning. Tot je een bommetje bent dat echt op ontploffen staat). Kom je dan net te dichtbij, dan kom je in een grensgebied dat verdedigd moet worden.

Let wel; er zijn te veel mensen met de ballen verstand van honden die een hond in huis halen en hem/haar gewoon losgooien. Dus ik zal niet beweren dat er nooit iets gebeurt. Mijn moeder is ook eens gebeten door een hond doordat deze gek werd van fietsen en los mocht lopen op een fietspad. Duidelijk iemand die een hond wilde verzorgen maar niks van het dier wist.

Maar ik loop vaker in het bos, ik heb in de praktijk gewerkt; zolang je een hond niet in een bedreigende of beklemmende positie brengt, neem je al heel veel spanning weg. Dus lijn zeker niet te strak, en het dier ruimte geven. (Ik loop er nooit recht op af. Dat wordt wel eens verward met er bang voor zijn, maar het is een truc die ik van een DA geleerd heb.) Ik ben ook wel eens achtervolgd, (afgelopen vrijdag kwam er nog eentje op ons afgerend), maar kalm wegwandelen werkt dan vaak heel goed en dan eindigt het in een blaf-salvo. Niet prettig, maar je voedt de onrust dan niet.

En indien je als verzorger van een hond twijfelt (of het nu gaat om agressiviteit of enthousiasme, wat mensen natuurlijk ook eng kunnen vinden); een lange losse lijn is wat ik prefereer. Dan kun je als wandelaar ook wel inschatten hoever de hond kan komen. (Niet zo'n flex-lijn)
  maandag 7 december 2020 @ 12:22:38 #43
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196596994
En daarom haat ik mensen.
Honden zijn in principe echt niet zo. ;(
Is gewoon zielig.

Hier eigenlijk bijna nooit last van gelukkig. Hoewel in het losloop gedeelte van het bos ook een hardloop route en een mountainbike route loopt.
Alleen in het aanlijn deel ALTIJD loslopende honden, meestal van die kleine befteckels die totaal niet luisteren.
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 12:23:36 #44
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196597014
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:17 schreef IJsdraakje het volgende:
Matige hondeneigenaar die kwaad wordt op jou omdat hond in je kuit hangt. O+ Echt fantastisch. O+

Bij vrienden ligt het ook nooit aan de hond. Ja, je kijkt ze aan of je beweegt onverwacht of zus of zo. :')
  maandag 7 december 2020 @ 12:23:39 #45
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196597016
@Barreltje ben jij hier nu toevallig op DiscoveryChannel??
pi_196597020
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:17 schreef IJsdraakje het volgende:

Overigens hoef ik een hond die in een korte lijn hangt écht niet aan een lange lijn in m'n buurt. Eerst maar eens goed onder appèl krijgen dat beest. :X
Zo werkt het dus niet.
Een hond die in een korte lijn hangt, kan echt prima ontspannen langswandelen aan een langere lijn. Ik durf er gif op te nemen dat dit voor 9 van de 10 handen geldt.
pi_196597040
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:15 schreef Tele6 het volgende:
Ik doe m'n hardlooprondje nu over de ene brug heen en de andere brug terug, want daar laat tenminste niemand z'n aso hond uit. (Al zag ik alsnog midden op de brug een enorme hondendrol liggen :r ) In het bos, in het park of hier in de wijk word ik te vaak achterna gezeten door honden. Het enige wat ze interessanter vinden is wanneer ik op een skateboard langskom, ze kunnen helemaal wild worden van dat geluid kennelijk _O-
mja zo had ik ooit zo'n maltezer leeuwtje die op mijn.. rijdende skateboard dacht te springen

en die mensen het maar raar vinden dat ik boos werd.
weet niet wie daar meer pijn van zou hebben... maar ze hadden zo'n onwijs handige rollijn.. die prima werkt als je niet vergeet dat je dus wel eerst het knopje in moet drukken voor je er aan trekt.
ging echt net goed.. en niet met dank aan de eigenaar.
pi_196597050
Overigens wel haat aan asociale honden'eigenaren' hoor.
Ik heb ook wel eens iemand aangesproken in een aanlijngebied waar zijn hond vrolijk de boel aan het opjagen was. Het was verdomme net het voorjaar; dan krijg je van die hinden die hun jong afstoten enzo.
  maandag 7 december 2020 @ 12:26:14 #49
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196597058
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2020 12:21 schreef Candaasje het volgende:

[..]

En indien je als verzorger van een hond twijfelt (of het nu gaat om agressiviteit of enthousiasme, wat mensen natuurlijk ook eng kunnen vinden); een lange losse lijn is wat ik prefereer. Dan kun je als wandelaar ook wel inschatten hoever de hond kan komen. (Niet zo'n flex-lijn)
Waarom geen flex? Daar loopt onze hond altijd aan, anders loop je steeds te kloten met die lijn als ze dichterbij loopt enzo.
pi_196597069
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had zaterdag nog een hond in mijn auto, die hoorde bij de handelaar in tweedehands bouwmaterialen waar we waren. Hij sprong gewoon in mijn auto terwijl we aan het laden waren. Wat een kutbeest was dat zeg. Non stop blaffen. Liep ook midden op de weg. Ging midden op de weg voor de auto zitten toen we weg wilden rijden. J vindt dat dus hilarisch. Ik niet }:|
daar zou ik ook nog wel om kunnen lachen.

wel keer gehad dat ik kattenvoer liet bezorgen en die man reed dat altijd zelf met een busje..
werd maar later en later.. onbereikbaar ook.. dus ik balen..

bleek dat ie ergens per ongeluk iemand zn kat had meegenomen _O-
gelukkig wist hij wel van wie... dus hij is die eerst maar even terug gaan brengen.

(en nee, deze meneer was niet van de mobiele telefoons)
pi_196597070
Ik zie de mensen niet meer, maar vroegere vrienden hadden een kruizing rotweiler en herder. Niet echt een fijne combi geloof ik. Zij kon 'm niet houden zonder zo'n riem met stroom. En dan ging hij "voor de lol" demonstreren hoe het werkte :( Ik kon wel met het beestje meejanken (maar werd natuurlijk uitgelachen want softie)
Beest kon ook nooit mee naar anderen want niet te handhaven. Maar wel een "lekkere stoere hond" hebben
pi_196597079
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2020 12:23 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Zo werkt het dus niet.
Een hond die in een korte lijn hangt, kan echt prima ontspannen langswandelen aan een langere lijn. Ik durf er gif op te nemen dat dit voor 9 van de 10 handen geldt.
Kan zijn, maar mijn ervaring is niet in het voordeel van de honden. Ik mijd bewust plaatsen waar ze los mogen, maar ik zie echt te vaak tanden van dichtbij. Van achteren.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_196597085
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:26 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Waarom geen flex? Daar loopt onze hond altijd aan, anders loop je steeds te kloten met die lijn als ze dichterbij loopt enzo.
Hm ja is waar, misschien ben ik er gewoon te onhandig voor. Ik vind het altijd moeilijk inschatten hoe ver die lijnen kunnen, en voor andere wandelaars is het ook minder zichtbaar.
pi_196597094
Maar dat wijt ik aan de eigenaren hoor, niet aan de hond.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_196597116
toch heb ik dus zelden echt issues met loslopende honden.. gebeurd weleens
maar als ik zo teruglees lijkt het voor sommigen meer de standaard dan de uitzondering.

vervelende voor de hond is oo kdat ik meestal wel win.
hoe relaxt, introvert en ontspannen ik ben normaal gesproken.. ik ben wel dominanter dan meeste honden.
dus in mijn kuit bijten... duurt nooit lang.

(meestal is de eigenaar daarna wel boos... maar de hond doet het nooit meer. En dat dus zonder hem te mishandelen.)
pi_196597121
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zie de mensen niet meer, maar vroegere vrienden hadden een kruizing rotweiler en herder. Niet echt een fijne combi geloof ik. Zij kon 'm niet houden zonder zo'n riem met stroom. En dan ging hij "voor de lol" demonstreren hoe het werkte :( Ik kon wel met het beestje meejanken (maar werd natuurlijk uitgelachen want softie)
Beest kon ook nooit mee naar anderen want niet te handhaven. Maar wel een "lekkere stoere hond" hebben
Dit zijn de honden die gaan aanvallen en bijten. Dit is levensgevaarlijk. ;(
pi_196597130
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:28 schreef IJsdraakje het volgende:
Maar dat wijt ik aan de eigenaren hoor, niet aan de hond.
De hond van mijn bovenbuurvrouw die 50x op een dag blaft tegen honden op het uitlaatveld verwijt ik ook niets. Dat beest zit ook maar zielig in een huisje met een 92 jarige die het ene been niet voor het andere kan krijgen. Maar haar verwijt ik wel dierenmishandeling om een pup te nemen en die op het balkon te zetten.
pi_196597131
Ik heb een paar keer mensen gehad die vonden dat ik X of Y moest doen en dat het dus niet aan de hond of aan hen lag, want ik moest maar gewoon X of Y doen. Maar ik heb dus weinig verstand van honden. Als ik in het bos een rondje aan het hardlopen ben, wil ik gewoon mijn rondje lopen en niet deelnemen aan de gedragstraining van de hond. Ik laat hond met rust, hond laat mij met rust, toch? Is dat zo gek gedacht?
pi_196597155
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2020 12:30 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dit zijn de honden die gaan aanvallen en bijten. Dit is levensgevaarlijk. ;(
Dat deed hij al. En zij hadden natuurlijk heel veel verstand van honden, dus een cursus was niet nodig #eindesarcasme
Vorige hond verhaarde zo, die mocht of in de tuin of in de hal.
Op een gegeven moment ben ik gestopt met discussies, had geen zin meer.
pi_196597158
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:30 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb een paar keer mensen gehad die vonden dat ik X of Y moest doen en dat het dus niet aan de hond of aan hen lag, want ik moest maar gewoon X of Y doen. Maar ik heb dus weinig verstand van honden. Als ik in het bos een rondje aan het hardlopen ben, wil ik gewoon mijn rondje lopen en niet deelnemen aan de gedragstraining van de hond. Ik laat hond met rust, hond laat mij met rust, toch? Is dat zo gek gedacht?
Nee dat is niet gek gedacht. Maar een korte lijn is niet de oplossing.
Er moet voornamelijk iets veranderen aan de gedachtengang van mensen; zolang men andere dieren als bezit blijft beschouwen, hou je dit gedonder. Want jan-en-alleman kan een hond kopen (kopen..echt...) op marktplaats, en dan krijg je van die ongeleide projectielen.

Sneu voor de wandelaars/hardlopers, sneu voor de dieren zelf, en sneu voor andere honden die prima los hadden kunnen lopen (want die gaan dan gewoon hun eigen weg en vinden mensen op een korte snuf na, vaak maar weinig interessant. Die geuren in de bosjes zijn veel lekkerder)
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 12:34:27 #61
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196597173
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:30 schreef Tele6 het volgende:
Nee hoor, zeker niet op openbaar terrein.
pi_196597239
De hond van vrienden mag niet meer los. Het duurt dan 2-3 uur voor ze terug is _O- Ze gaat gewoon op haar gemakje door de wijk lopen. Of 2 uur lang rondjes rennen op het losloopveld. Dit is wel het type hond waarvan alleen echt heel fobische mensen bang zouden zijn. En ze houdt niet van mensen (is erg verlegen) dus ze kan ook niemand kwaad doen als ze weer eens ontsnapt.

Inmiddels is er een oplossing voor dit gedrag. Als ze los mag, mag ze dat alleen met de lange lijn nog aan haar tuigje. Die lijn is dan redelijk makkelijk te pakken als het eeuwige rondjes rennen echt over is. Dit is wel eerst geoefend op een verlaten strand met voldoende proviand om een paar uur op de hond te wachten, just in case :D
Spoilers!
  maandag 7 december 2020 @ 12:42:58 #63
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196597300
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2020 12:27 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Hm ja is waar, misschien ben ik er gewoon te onhandig voor. Ik vind het altijd moeilijk inschatten hoe ver die lijnen kunnen, en voor andere wandelaars is het ook minder zichtbaar.
Ja dat wel, maar dat verschilt ook dus dat is ook lastig.
Maar goed ik ben geen hondenmens dus ik vind het heel lastig onze eigen hond (maar vooral andere honden) te lezen. Dus ik hou haar sowieso sneller kort en bij me als er mensen zijn. En vooral bij kinderen, ze heeft er wel eens een of twee omver gegooid. Ze is zo gek op kinderen, mja die kinderen zien dat helemaal niet aankomen _O- Gelukkig niks ergs en de ouders niet boos.
  maandag 7 december 2020 @ 12:43:03 #64
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196597302
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:23 schreef fietsie het volgende:
@:Barreltje ben jij hier nu toevallig op DiscoveryChannel??
Niet dat ik weet.. linkje naar de uitze ding? O-)
pi_196597339
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
De hond van vrienden mag niet meer los. Het duurt dan 2-3 uur voor ze terug is _O- Ze gaat gewoon op haar gemakje door de wijk lopen. Of 2 uur lang rondjes rennen op het losloopveld. Dit is wel het type hond waarvan alleen echt heel fobische mensen bang zouden zijn. En ze houdt niet van mensen (is erg verlegen) dus ze kan ook niemand kwaad doen als ze weer eens ontsnapt.

Inmiddels is er een oplossing voor dit gedrag. Als ze los mag, mag ze dat alleen met de lange lijn nog aan haar tuigje. Die lijn is dan redelijk makkelijk te pakken als het eeuwige rondjes rennen echt over is. Dit is wel eerst geoefend op een verlaten strand met voldoende proviand om een paar uur op de hond te wachten, just in case :D
:D Whehehe

Nee ik snap echt wel dat het vervelend/beangstigend kan zijn, loslopende honden.
En als de hond iets verkeerd doet, dan ligt de schuld ook niet bij de passant (tenzij je de hond zoals in BE met een mes begint te steken natuurlijk, of iets in die richting ;) ) .

Maar het enige wat ik kan meegeven om je eigen wandelgenot niet te laten verknallen; geef de ruimte (je hoeft niet weg te rennen (liever niet), maar zie het maar als een drukke winkelstraat. 1,5m corona-regels en die ene schoonmoeder die het nog steeds niet begrijpt, dat idee :P ) , zoek geen (oog)contact, blijf kalm in je houding.... het is geen garantie, maar het kan wellicht wat handvatten geven. Want er zullen altijd mensen zijn die zich niet aan de regels houden, en ook voor honden die loslopen en geen gevaar vormen, is dit een prima omgangsmanier.
pi_196597359
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2020 12:33 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Nee dat is niet gek gedacht. Maar een korte lijn is niet de oplossing.
Er moet voornamelijk iets veranderen aan de gedachtengang van mensen; zolang men andere dieren als bezit blijft beschouwen, hou je dit gedonder. Want jan-en-alleman kan een hond kopen (kopen..echt...) op marktplaats, en dan krijg je van die ongeleide projectielen.

Sneu voor de wandelaars/hardlopers, sneu voor de dieren zelf, en sneu voor andere honden die prima los hadden kunnen lopen (want die gaan dan gewoon hun eigen weg en vinden mensen op een korte snuf na, vaak maar weinig interessant. Die geuren in de bosjes zijn veel lekkerder)
Wel op daarvoor aangewezen gebieden graag. :+

Maar eens dat "even" een huisdier regelen erg makkelijk gaat, iedereen moet de kans krijgen om te leren omgaan met dieren, maar het welzijn van het dier moet wel voorop staan.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 7 december 2020 @ 12:46:49 #67
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196597363
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:43 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Niet dat ik weet.. linkje naar de uitze ding? O-)
Mighty Ships: een aflevering waarbij gas- en olieleidingen van/naar een distributie platform worden aangepast / bijgeplaatst / doorgezaagd / verwijderd en er net een dame met een witte helm en blond wapperhaar over het platform liep.
(Programma focus ligt dus op het leiding-schip Edda Frya, maar ook met shots van het platform)
https://www.dplay.nl/programmas/mighty-ships
pi_196597386
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je moet maar zo denken: gelukkig zijn er ook heel veel mensen die zich wel zoveel mogelijk aan de regels houden om besmetting te voorkomen. Hoe erg zou het allemaal wel niet zijn als iederéén deed alsof er niets aan de hand is.

Douche was lekker O+
Dat is zeker waar. En zeker de reden waarom ik ook zo min mogelijk mensen zie. :)
pi_196597416
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:46 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Wel op daarvoor aangewezen gebieden graag. :+

Maar eens dat "even" een huisdier regelen erg makkelijk gaat, iedereen moet de kans krijgen om te leren omgaan met dieren, maar het welzijn van het dier moet wel voorop staan.
Ja, dat dikgedrukte sowieso! Maar helaas, tokkies gonna tok tok enzo ;(
pi_196597424
quote:

-O- Ja, jammer. Snappen ze waarom je niet langskomt? Nu je verkouden bent sowieso geen goed plan natuurlijk.

Mijn vader is vandaag ook jarig ( :W geboortejaardeler). Gelukkig zijn die wel van afstand houden en contacten beperken. Die hebben gisteren drie mensen ontvangen. En vandaag komen broer en ik en dat is prima, die heeft een verse negatieve test in handen dus dat vertrouw ik wel. Hij moet eerder bang zijn voor ons :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 7 december 2020 @ 12:56:00 #71
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196597530
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 12:50 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

-O- Ja, jammer. Snappen ze waarom je niet langskomt? Nu je verkouden bent sowieso geen goed plan natuurlijk.

Mijn vader is vandaag ook jarig ( :W geboortejaardeler). Gelukkig zijn die wel van afstand houden en contacten beperken. Die hebben gisteren drie mensen ontvangen. En vandaag komen broer en ik en dat is prima, die heeft een verse negatieve test in handen dus dat vertrouw ik wel. Hij moet eerder bang zijn voor ons :P
Ja en ik heb gelijk een betoog gehouden waarom ze maar een Google Hub Maxi moet kopen voor in de keuken :P
Zodat ze handsfree kan videobellen via internep .
pi_196597552
Ik vind het trouwens wel lastig met kerst hoor.
Lief dat iedereen me er nog bij wil hebben (na die docu ('Oproerkraaiers' vanavond vast niet meer :+ Ik zag al zeer goede bekenden in een voorstukje. Ikzelf kom er niet in voor hoor)
Het aantal mensen dat bij elkaar zit/elkaar ziet neemt niet eens zoveel toe in vergelijking met nu (dag mijn ouders, dag schoonouders), maar het is allemaal zo kort op elkaar qua dagen. En dat geldt dan ook voor mensen die mijn ouders of schoonouders weer zien; dat is normaal ook wat meer verspreid.

Argh.
  maandag 7 december 2020 @ 12:57:23 #73
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196597562
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 12:50 schreef Cat-astrophe het volgende:

Mijn broer is account manager in de harde tech sector (dikke kabels en hoogspanning enz enz) en daar vinden de smerige-handen-klanten het hele concept om via video te confen met hun accountmanager nog moeilijk, dus hij ziet -te- veel mensen. Ik had dus ook liever dat ie niet bij ouders kwam, hij minimaliseert t, zegt ie.
pi_196597566
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2020 12:50 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja, dat dikgedrukte sowieso! Maar helaas, tokkies gonna tok tok enzo ;(
Da's ook mijn grootste ergernis aan het hele gebeuren hoor, ik ben niet bang voor honden, maar de bijbehorende eigenaren die zich het complete park als losloopgebied toe-eigenen. :X Neem je beest dan maar even kort, als je 'm niet naast kan houden. :+

Maar vanaf achteren is wel serieus frustrerend, want ik merk ze dus pas op als ik erover flikker/ze in m'n enkels of kuiten hangen. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 7 december 2020 @ 12:58:57 #75
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196597594
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2020 12:57 schreef Candaasje het volgende:
Lief dat iedereen me er nog bij wil hebben (na die docu ('Oproerkraaiers' vanavond vast niet meer :+ Ik zag al zeer goede bekenden in een voorstukje. Ikzelf kom er niet in voor hoor)
Het aantal mensen dat bij elkaar zit/elkaar ziet neemt niet eens zoveel toe in vergelijking met nu (dag mijn ouders, dag schoonouders), maar het is allemaal zo kort op elkaar qua dagen. En dat geldt dan ook voor mensen die mijn ouders of schoonouders weer zien; dat is normaal ook wat meer verspreid.

Argh.
En ik denk dan aan die situatie waarin die woonkamer goed geventileerd wordt en de kou-zeikneus van het gezelschap (er is er altijd een die dat doet) die begint te jengelen "het tocht hier...." "het is hier kooouuwwwwd" en dat men daar dan voor zwicht (....) en de ventilatie naar 0 gaat, en iedereen dus fijn de coronings (c) Tammo zit in te ademen.
  maandag 7 december 2020 @ 13:00:53 #76
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196597624
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2020 12:57 schreef Candaasje het volgende:

Argh.
Ja dat lijkt me ook lastiger. Mijn ouders zien mijn zus en de kinderen sowieso iedere week want oppas. Dus gelukkig zal het met kerst niet ineens meer zijn. Wij komen de maandag na kerst pas, maar doen dus wel oma en die zus met kinderen ook die dag bezoeken. Als het max op 3 blijft gaan we er dan 1 overheen, nja dat is dan maar pech. Zitten nooit met meer tegelijk samen dus afstand is goed te doen.
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 13:01:46 #77
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196597645
Coronings _O_
pi_196597654
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:58 schreef fietsie het volgende:

[..]

En ik denk dan aan die situatie waarin die woonkamer goed geventileerd wordt en de kou-zeikneus van het gezelschap (er is er altijd een die dat doet) die begint te jengelen "het tocht hier...." "het is hier kooouuwwwwd" en dat men daar dan voor zwicht (....) en de ventilatie naar 0 gaat, en iedereen dus fijn de coronings (c) Tammo zit in te ademen.
Dit komt te dichtbij. ;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 7 december 2020 @ 13:03:11 #79
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196597670
pi_196597725
Schoonfamilie wil ook nog afspreken dus ook maar eens bedenken hoe en wat....
  maandag 7 december 2020 @ 13:08:17 #81
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196597753
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 13:02 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Dit komt te dichtbij. ;(
Gewoon een degelijke broek aan, en een paar laagjes, en niet in t midden tussen twee ramen gaan zitten :P
  maandag 7 december 2020 @ 13:10:11 #82
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196597781
Gisteren een warmte kussen besteld, gewoon die meenemen op familiebezoek *O*
pi_196597852
Soms is het best fijn, geen schoonfamilie. En ik dat ik me geen zorgen meer hoef te maken over m'n ouders is ook best prettig.
pi_196597891
Wij zien niemand met kerst. Wel passen mijn ouders een aantal dagen op de kinderen tijdens de verhuis. Dat maakt doorpakken voor ons een stuk makkelijker! Ik heb mijn ouders het risico verteld (kinderen op school en opvang), maar ze wouden het nemen. Dan is het hun eigen keuze....
pi_196597895
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 13:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Soms is het best fijn, geen schoonfamilie. En ik dat ik me geen zorgen meer hoef te maken over m'n ouders is ook best prettig.
Yup, dat vind ik ook. Met kerst komen hier mijn schoonmoeder en zwager om te gourmetten. Lekker simpel.
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 december 2020 @ 13:18:31 #86
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196597910
Eerste kerstdag met 5. Tweede met 3.
Oma en oom komen op de eerste. Oom kookt.
Tweede kerstdag gaan we de lokale horeca ondersteunen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 7 december 2020 @ 13:20:03 #87
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196597934
schoonfamilie doet eigenlijk nooit wat met kerst dus nooit problemen mee gelukkig.
Eigen familie zit meestal in Spanje bij mijn zusje. Dit jaar niet natuurlijk maar die willen niet ineens afspreken gelukkig.
pi_196597959
Ik vind het juist heerlijk om wel schoonfamilie te hebben. Dat voelt soms meer als familie dan mijn eigen familie. Vanuit huis zijn wij niet zo familiegericht. We zien m'n schoonzus en schoonvader wel apart om niet met teveel tegelijk samen te zijn. Al weet ik niet hoeveel we daar echt mee opschieten als we uiteindelijk in dezelfde periode wel iedereen gewoon zien.
pi_196598047
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 13:21 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het juist heerlijk om wel schoonfamilie te hebben. Dat voelt soms meer als familie dan mijn eigen familie. Vanuit huis zijn wij niet zo familiegericht. We zien m'n schoonzus en schoonvader wel apart om niet met teveel tegelijk samen te zijn. Al weet ik niet hoeveel we daar echt mee opschieten als we uiteindelijk in dezelfde periode wel iedereen gewoon zien.
dat is ook altijd mijn gedachte bij de opsomming van deze persoon zien we op dag X, deze persoon op dag Y. Als je zelf geinfecteerd bent kun je ze dus allebei aansteken. Is persoon van dag X geinfecteerd kan hij jou aansteken, en afhankelijk van wanneer jij daarop persoon van dag Y ziet kun je die ook nog eens aansteken...
  maandag 7 december 2020 @ 13:28:41 #90
63722 z80
I fink you freaky
pi_196598057
Oven binnen. Nu eens kijken waar ik hout korrels en een pizza schep vandaan haal.
Rondje bouwmarkt zou kunnen. Maar het is NAT. De hele dag al.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_196598090
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 13:08 schreef fietsie het volgende:

[..]

Gewoon een degelijke broek aan, en een paar laagjes, en niet in t midden tussen twee ramen gaan zitten :P
Nee, ik hoor het gemekker. Ik ben zelf #teamdekentjes. _O-

Voorlopig alleen een paar uur bij m'n ouders, verder nog niets gehoord over kerst. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_196598131
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 13:21 schreef Myraela het volgende:
hier inmiddels gewoon te veel familie om iedereen te kunnen zien met kerst.
ook zonder corona :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#teamdekentjes ook trouwens
pi_196598144
Wij gaan op kerstavond naar mijn vader. Die we vrijwel wekelijks zien vanwege oppas en met wie we dezelfde coronaideeën delen. Eerste kerstdag met z'n drieën, tweede kerstdag met z'n tweeën. Mijn moeder zien we niet met kerst, maar ik geloof dat ik in mijn hele leven misschien vier keer kerst met mijn moeder heb gevierd :+ Daar gaan we wel volgend weekend met sinterklaas heen. En mijn schoonfamilie slaan we helemaal over, want we mogen er niet heen. Dat is hier wel een dingetje in huis -O- Verder vind ik het uitstekend zo, geen gedoe.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196598154
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 13:27 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

dat is ook altijd mijn gedachte bij de opsomming van deze persoon zien we op dag X, deze persoon op dag Y. Als je zelf geinfecteerd bent kun je ze dus allebei aansteken. Is persoon van dag X geinfecteerd kan hij jou aansteken, en afhankelijk van wanneer jij daarop persoon van dag Y ziet kun je die ook nog eens aansteken...
kennelijk is dat geen issue ofzo

daarom snap ik ook niet zo goed.. dat ze overwegen om alleen voor de feestdagen... tijdelijk even met meer personen samen te laten komen

dan ga je toch net zo hard weer achteruit lijkt me?
pi_196598174
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 13:27 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nouja dat dus inderdaad. Want mijn schoonouders zien zwager+schoonzus (die wij nu ook sporadisch wel zien, maar er zit vaak wel een week tussen bezoekjes), die zien weer moeder van zwager en sowieso veel meer contacten op het werk / school. Dan hebben we nog oma die door mijn schoonouders gezien wordt, maar die krijgt ook weer de thuiszorg op bezoek en andere dochters/zonen.
Dan hebben we mijn ouders; die zien ook hier en daar mensen. vrienden, maar ook mijn oma. (die ook weer medebewoners, verzorgers, etc. ziet, en mijn tante). Mijn zusje wil overkomen, die heeft dan net een dag eerder haar schoonouders gezien...

Nouja zie, dat alles dus binnen 3 dagen ofzo. Brr.
  maandag 7 december 2020 @ 13:36:11 #96
63722 z80
I fink you freaky
pi_196598190
Honden en rollijn. Er lopen hier in de buurt een paar lichtpuntjes met hond. Als het donker is, donker gekleed en geen reflecterende lijn over het fietspad gaan lopen. Hond aan de ene kant, lichtpuntje aan de andere kant. Met de lijn dus over het fietspad gespannen.
Minimaal 1 keer per week is het weer raak. Of fietser op zijn muil of hond gewond. En een krijsende/scheldende lichtpunt dat de fietser moet uitkijken.
Inmiddels zijn wel 2 lichtpuntjes voorzien van een ziekenhuisrekening en eentje ook van een arbeidsongeschikt rekening hoorden ik. Die worden namelijk hier in Duitsland naar de veroorzaker gestuurd indien het geen ongeval is maar schuld/grove nalatigheid.
pi_196598316
Ik ben volkomen verzot op mijn directe schoonfamilie maar dat de kerona ervoor zorgt dat we een suuuuuuuperrelaxte kerst met voor het eerst ooit nul inkomend of uitgaand bezoek hebben vind ik wel heel erg wat hebben O+ ~:)
pi_196598320
@Jagärtrut dus binnenkort zien jullie jouw ouders sinds lange tijd weer? Ik kan me voorstellen dat dat een risico is dat het waard is te nemen, zeker ook als het jullie verhuizing heel veel makkelijker maakt.

Zoals het er nu uitziet, gaan A en B en ik niet met kerst naar B z'n ouders. Die malen niet zo om kerst dus die zien we ergens anders tussen nu en kerst. ^O^
M'n oma en ik gaan naar m'n tante + neef + nichtje met kerst en m'n ouders mogen niet komen vanwege de coronaregels ^O^ ^O^
Ik ga waarschijnlijk ook mee naar A's ouders op 2e/3e kerstdag of zo, maar ik overweeg om alleen mee te gaan als A het tegen die tijd bijgelegd heeft met z'n moeder :X
  maandag 7 december 2020 @ 13:53:10 #99
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196598470
Ik vind Kerst zonder bezoek prima, als er maar een hele ossehaas komt.
pi_196598483
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 13:53 schreef fietsie het volgende:
Ik vind Kerst zonder bezoek prima, als er maar een hele ossehaas komt.
  maandag 7 december 2020 @ 13:56:00 #101
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196598506
quote:
14s.gif Op maandag 7 december 2020 13:54 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja iets met tradities enzo :)
  maandag 7 december 2020 @ 14:00:40 #102
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196598570
Bizar NON-CUL en Heidens pakjesgebaseerd gerecht :P
pi_196598627
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 13:56 schreef fietsie het volgende:
Ja iets met tradities enzo :)
Maak je hem elk jaar hetzelfde klaar?
  maandag 7 december 2020 @ 14:04:44 #104
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196598634
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:04 schreef Myraela het volgende:

[..]

Maak je hem elk jaar hetzelfde klaar?
Dat vindt ie t lekkerst ja.

SPOILER: Echt heel heel erg, schennis van vlees-eerbaarheid
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196598688
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 13:36 schreef z80 het volgende:
Honden en rollijn. Er lopen hier in de buurt een paar lichtpuntjes met hond. Als het donker is, donker gekleed en geen reflecterende lijn over het fietspad gaan lopen. Hond aan de ene kant, lichtpuntje aan de andere kant. Met de lijn dus over het fietspad gespannen.
Minimaal 1 keer per week is het weer raak. Of fietser op zijn muil of hond gewond. En een krijsende/scheldende lichtpunt dat de fietser moet uitkijken.
Inmiddels zijn wel 2 lichtpuntjes voorzien van een ziekenhuisrekening en eentje ook van een arbeidsongeschikt rekening hoorden ik. Die worden namelijk hier in Duitsland naar de veroorzaker gestuurd indien het geen ongeval is maar schuld/grove nalatigheid.
8)7
Spoilers!
  maandag 7 december 2020 @ 14:12:29 #106
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196598757
k. heeft besloten dat ie toch wel kerst met zn ouders wil vieren.
en idd onder het mom van de oudjes doen al zo weinig dit willen we niet ook nog van ze afpakken..
zijn vader is toch al in de 80 en het gaat langzaam maar zeker achteruit.. dus wellicht wordt dit dan toch een moment wat we gaan koesteren..
wel benieuwd hoe we met het afstand houden om zullen gaan, maar goed, dat zien we wel. we doen dezelfde dag ook lunch bij mmijn ouders, aan een enorme lange tafel dus daar maak ik me ook minder zorgen..
  maandag 7 december 2020 @ 14:13:32 #107
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196598774
tevens klacht:

het wordt verdomme al weer donker!!!!!
ik heb de lampen niet eens uit gehad vandaag
  maandag 7 december 2020 @ 14:16:39 #108
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196598824
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2020 14:13 schreef Barreltje het volgende:
tevens klacht:

Die boot komt niet bij jullie zeker?
  maandag 7 december 2020 @ 14:16:46 #109
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196598827
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:04 schreef fietsie het volgende:

[..]

Soms vraag ik me echt af wat jij in cul doet _O-
Is dat niet enorm zout?
  maandag 7 december 2020 @ 14:17:26 #110
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196598835
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2020 14:13 schreef Barreltje het volgende:
tevens klacht:

Eens met deze klacht!
  maandag 7 december 2020 @ 14:20:37 #111
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196598884
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:16 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Soms vraag ik me echt af wat jij in cul doet _O-
Is dat niet enorm zout?
Nee je moet m vooraf niet zouten.
Is ook niet mn eigen "uitvinding": toen ik mijn vrouw leerde kennen was dit de manier waarop mijn schoonvader "overgebleven contant afgerekende werkzaamheden" van zijn timmerbedrijf in December opmaakte.
Naar gelang de grootte van de stapel cash werd een verse Ier, een verse Duitse of, in een mager jaar, een verse Hollandse haas gehaald bij de slager. En zo bereid.(En nu, na tig jaar pensioen, nog steeds)

Voor eega is kerst geen kerst als er niet 1 kerstdag dit op tafel komt.

Ik behelp me dan maar met een diepgevroren Zuid-Amerikaan :P
  maandag 7 december 2020 @ 14:22:16 #112
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196598920
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:20 schreef fietsie het volgende:

[..]

Nee je moet m vooraf niet zouten.
Is ook niet mn eigen "uitvinding": toen ik mijn vrouw leerde kennen was dit de manier waarop mijn schoonvader "overgebleven contant afgerekende werkzaamheden" van zijn timmerbedrijf in December opmaakte.
Naar gelang de grootte van de stapel cash werd een verse Ier, een verse Duitse of, in een mager jaar, een verse Hollandse haas gehaald bij de slager. En zo bereid.(En nu, na tig jaar pensioen, nog steeds)

Voor eega is kerst geen kerst als er niet 1 kerstdag dit op tafel komt.

Ik behelp me dan maar met een diepgevroren Zuid-Amerikaan :P
Gewoon stiekem een lekker rode wijn sausje maken :P
  maandag 7 december 2020 @ 14:23:46 #113
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196598944
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:22 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Gewoon stiekem een lekker rode wijn sausje maken :P
Hm. Nee dankje. Wijn staat mooi in 't schap, daar laat ik het graag staan. Vieze meuk.
  maandag 7 december 2020 @ 14:24:40 #114
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196598959
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:23 schreef fietsie het volgende:

[..]

Hm. Nee dankje. Wijn staat mooi in 't schap, daar laat ik het graag staan. Vieze meuk.
Je moet het ook niet drinken. Maar als saus vind ik het echt geweldig O+
  maandag 7 december 2020 @ 14:24:45 #115
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196598962
Tevens zit ik een voor opgenomen presentatie te bekijken..
En er zit dus een transcript bij.. dat wordt er naast afgespeeld.. super irritant..

en dan is die? dat? transcript niet eens goed.. gaat het over de wortels van een boom ( the roots) staat er "the rules" in het transcript....

[ Bericht 34% gewijzigd door Barreltje op 07-12-2020 14:31:33 ]
pi_196599101
quote:

[..]

Prachtige creatie weer. :D
pi_196599362
quote:

Ok dat is echt best wel erg :')

Het hondenverhaal van z80 ook... Sowieso zijn veel mensen te weinig bezig met hun zichtbaarheid in het donker, valt me op
pi_196599614
Zal je altijd zien.....hoor je weken niets van partij 1. Mailen ze net als je de offerte van partij 2 binnen hebt
  maandag 7 december 2020 @ 15:03:18 #119
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196599637
quote:
14s.gif Op maandag 7 december 2020 14:31 schreef Myraela het volgende:

[..]

Prachtige creatie weer. :D
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:47 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Het hondenverhaal van z80 ook... Sowieso zijn veel mensen te weinig bezig met hun zichtbaarheid in het donker, valt me op
CUL / [CUL SC] What's in a name?
pi_196599666
Zo, ik ben ook weer enigszins boven water :P Kerst, nog geen idee. In België mag ik op dit moment maar 2 contacten hebben, dus dat schiet niet op. Maar m'n miniboompje staat en het eerste pakje voor mezelf (of nou ja, zet 'm rechtop en hij is hoger dan die boom :7 ) ligt erbij. To be continued 8-)
pi_196599674
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 15:01 schreef Sarabi het volgende:
Zal je altijd zien.....hoor je weken niets van partij 1. Mailen ze net als je de offerte van partij 2 binnen hebt
En, goeie offertes, plannen maken nu? *O*
pi_196599767
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 15:05 schreef Holyme het volgende:

[..]

En, goeie offertes, plannen maken nu? *O*
We hebben een paar kleine vraagjes maar volgens mij moet dat goed komen *O*
Wel een pak van mijn hart. Want het gesprek van vorige week voelde zo fijn dat ik het echt echt heel jammer had gevonden als ze te duur zouden zijn.
  maandag 7 december 2020 @ 15:18:04 #123
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196599915
Intratuin Almelo aan de lijn. spreken ze ABN.

deceptie.

Almelo, here we come.
pi_196600109
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 15:18 schreef fietsie het volgende:
Intratuin Almelo aan de lijn. spreken ze ABN.

deceptie.

Almelo, here we come.

Heb je ook te weinig lampjes voor in je boom? Mijn snoer was ineens op gisteren. Intratuin brengt uiterlijk donderdag nieuwe. Tot die tijd staat hier een half versierde boom.
Spoilers!
pi_196600196
Ik heb betere lichtjes voor buiten nodig. Ik heb ze nu snoeren op zonne-energie in twee boompjes maar de helft doet het niet en de andere helft besluit elke avond gewoon zelf op welk standje die wil. Dan bij voorkeur zo heftig knipperend mogelijk. :')
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 15:44:38 #126
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196600459
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:47 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Jup. Kom er ook elke ochtend twee dezelfde tegen, je weet gewoon waar ze lopen, maar die je onbekend bent...

De bewoners van het AZC snappen ook niets van het begrip fietsverlichting. Ook levensgevaarlijk. Alle fietsers zonder licht, maar deze groep voelt in het bijzonder op. Of juist niet.
  maandag 7 december 2020 @ 15:59:44 #127
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196600808
oh jongens ik heb vandaag een wog dag zeg! :o
ik heb ook eigenlijk alleen maar zin om onder een dekentje op de bank kijkend naar Lucifer chocolade kruidnoten te eten :@
pi_196600839
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2020 15:59 schreef Barreltje het volgende:
oh jongens ik heb vandaag een wog dag zeg! :o
ik heb ook eigenlijk alleen maar zin om onder een dekentje op de bank kijkend naar Lucifer chocolade kruidnoten te eten :@
Nou ik kroop onder mn dekentje en besloot al rap.. dat ik liever onder mn dekbedje lag.
Uurtje slaap en een warme dhocomel verder... leef ik weer.

Moet ook snachts gewoon slapen.. dat helpt.
pi_196600905
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:01 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Nou ik kroop onder mn dekentje en besloot al rap.. dat ik liever onder mn dekbedje lag.
Uurtje slaap en een warme dhocomel verder... leef ik weer.

Moet ook snachts gewoon slapen.. dat helpt.
Ik heb 13 uur geslapen en ben kapot. Nog steeds. Hartritmestoornissen helpen er ook niet mee.
Zeg ik hier van de week nog dat ik er zo weinig last van heb de laatste tijd }:|
  maandag 7 december 2020 @ 16:05:18 #130
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196600911
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 15:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Heb je ook te weinig lampjes voor in je boom? Mijn snoer was ineens op gisteren. Intratuin brengt uiterlijk donderdag nieuwe. Tot die tijd staat hier een half versierde boom.
Zie twinkly.com
  maandag 7 december 2020 @ 16:06:13 #131
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196600927
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:05 schreef fietsie het volgende:

[..]

Zie twinkly.com
Heb je ze besteld? *O*
pi_196600959
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:05 schreef fietsie het volgende:

[..]

Zie twinkly.com
iBood had nu een aanbieding. Weet niet of het een aanbieding is?
pi_196600984
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:05 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik heb 13 uur geslapen en ben kapot. Nog steeds. Hartritmestoornissen helpen er ook niet mee.
Zeg ik hier van de week nog dat ik er zo weinig last van heb de laatste tijd }:|
Nog stress ook van de issues van de vent?
Dat hakte er hier ook enorm in merkte ik. Niet alleen bij mij.

Verder vannacht elk uur wakker geweest en om 4 uur werden de katten wakker dus rond half 5 maae gewoon eruit gegaan... dus dat het mis ging vandaag.... was niet heel raar.

Hoop dat jij je ook snel weer beetje frisser voelt.
Niks aan zo moe -O-
pi_196601091
De eerste kitschy kerstversiering van het jaar is het huis in geslopen.. Met rozemarijn zorgvuldig uit de tuin geknipt door Günther, nog CUL-verantwoord ook :+ ~:)
Vrijdag kerstboom halen! *O*
pi_196601107
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 16:17 schreef minilot het volgende:
De eerste kitschy kerstversiering van het jaar is het huis in geslopen.. Met rozemarijn zorgvuldig uit de tuin geknipt door Günther, nog CUL-verantwoord ook :+ ~:)
[ afbeelding ]
Ik hou er van O+

Ik moet zo ook eens op zolder gaan zoeken.
Kerstkaarten zijn in ieder geval al de deur uit.
pi_196601125
Een :* voor iedereen die een matige hangdag heeft!
  maandag 7 december 2020 @ 16:19:51 #137
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196601126
Mijn mega kitsch kerstboom staat al. Maar foto wil mupload alleen opzij draaien dus lukt niet _O-
pi_196601152
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:19 schreef gcjoel het volgende:
Mijn mega kitsch kerstboom staat al. Maar foto wil mupload alleen opzij draaien dus lukt niet _O-
Ach op zijn kant is ie vast ook leuk
pi_196601153
Ja, leuk mini! Ik denk alleen dat katlief met dat hert zou gaan slepen :P
pi_196601154
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:18 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik hou er van O+
Ik ook wel. :Y Sowieso wel van seizoensdingen O+
pi_196601165
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:10 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Nog stress ook van de issues van de vent?
Dat hakte er hier ook enorm in merkte ik. Niet alleen bij mij.

Verder vannacht elk uur wakker geweest en om 4 uur werden de katten wakker dus rond half 5 maae gewoon eruit gegaan... dus dat het mis ging vandaag.... was niet heel raar.

Hoop dat jij je ook snel weer beetje frisser voelt.
Niks aan zo moe -O-
Ja die stress heb ik ook. Nog steeds en zal pas afgelopen zijn als we of een definitief besluit hebben gehoord van baas zijn kant of van de rechter na een rechtzaak :{ Dus voorlopig nog in deze situatie.

Ik heb alleen om 0:30 even wakker geweest omdat de poes op mijn hoofd stond te dansen. Maar snel weer in slaap gevallen.

Kinderen waren ook veel te laat op school vandaag :')
pi_196601167
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 16:21 schreef Holyme het volgende:
Ja, leuk mini! Ik denk alleen dat katlief met dat hert zou gaan slepen :P
Mijn peuter ook, maar afgesproken dat de hertjes als we straks gaan eten weer in de rozemarijn gezet worden :)
pi_196601186
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:22 schreef minilot het volgende:

[..]

Mijn peuter ook, maar afgesproken dat de hertjes als we straks gaan eten weer in de rozemarijn gezet worden :)
Die afspraak kan ik ook maken, maar is een beetje one way traffic dan :') Dat klinkt wel heel lief trouwens O+
pi_196601207
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:21 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik ook wel. :Y Sowieso wel van seizoensdingen O+
Ik had nog onze halloweenspullen staan :@
  maandag 7 december 2020 @ 16:30:34 #145
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196601305
Rijdt langs @Isabeau en zwaait
  maandag 7 december 2020 @ 16:32:19 #146
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196601338
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:08 schreef Tally het volgende:

[..]

iBood had nu een aanbieding. Weet niet of het een aanbieding is?
Waren op, intratuin voorspelde trage pakket levering, ik wil de 600 lampjes , voorraad in almelo
  maandag 7 december 2020 @ 16:34:31 #147
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196601381
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:21 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ach op zijn kant is ie vast ook leuk
Ok, eigen risico op nekhernia

maandag 7 december 2020 @ 16:34:49 #148
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196601387
Haaha nu toch recht op _O-
pi_196601416
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:34 schreef gcjoel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Goeie boom _O_

Dalek _O_
Siepie O+
Spoilers!
  maandag 7 december 2020 @ 16:43:44 #150
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196601545
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 16:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Goeie boom _O_

Dalek _O_
Siepie O+
Siepie en Takkie zijn de enige nieuwen dit jaar ;(
pi_196601550
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Christus, wat een heftige! :D _O_ Detailfotos welkom *O*
pi_196601551
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:32 schreef fietsie het volgende:

[..]

Waren op, intratuin voorspelde trage pakket levering, ik wil de 600 lampjes , voorraad in almelo
Aaah vandaar :)
pi_196601562
Volgende week maar eens boomkoekjes bakken *O*
  maandag 7 december 2020 @ 16:46:12 #154
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196601592
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:44 schreef minilot het volgende:

[..]

Christus, wat een heftige! :D _O_ Detailfotos welkom *O*
Als je hem aanklikt kun je precies zien wat erin hangt :D
Alfred j kwak, elmo, pluto, allesss
pi_196601605
Mupload is voor mij nooit zichtbaar helaas.

Boomkoekjes, koekjes voor in de boom en/of koekjes in boomvorm? Of een boom gebouwd van koekjes?
  maandag 7 december 2020 @ 16:47:04 #156
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196601609
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:44 schreef Tally het volgende:

[..]

Aaah vandaar :)
En wie wil er nu niet naar @Isabeau kunnen zwaaien?
pi_196601676
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 16:46 schreef Holyme het volgende:
Mupload is voor mij nooit zichtbaar helaas.

Boomkoekjes, koekjes voor in de boom en/of koekjes in boomvorm? Of een boom gebouwd van koekjes?
Koekjes voor in de boom, sorry! :D
pi_196601698
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:47 schreef fietsie het volgende:

[..]

En wie wil er nu niet naar @:isabeau kunnen zwaaien?
Das waar. :D
pi_196601711
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ja leuk *O*
pi_196602094
Wauw wat een boom @gcjoel, heftig. Leuk om te zien hoe andere bomen zijn (dus plaatsen allemaal)

Pff bijna 3 uur sufgeluld (en meegeluld). Ff moed zoeken om zo te gaan koken
pi_196602343
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 16:17 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
O+

Heb net een pak roomboterkoekjes bij de banketbakker gehaald. De helft is al bijna op :') bij elke hap voel ik de roomboter wegsmelten in m'n mond :') :9~ O+
pi_196602350
Komend weekend eens zien of de uilenballen weer een jaar in een doos op zolder hebben overleefd :)

pi_196602366
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:22 schreef Tally het volgende:

[..]

Ja die stress heb ik ook. Nog steeds en zal pas afgelopen zijn als we of een definitief besluit hebben gehoord van baas zijn kant of van de rechter na een rechtzaak :{ Dus voorlopig nog in deze situatie.

Ik heb alleen om 0:30 even wakker geweest omdat de poes op mijn hoofd stond te dansen. Maar snel weer in slaap gevallen.

Kinderen waren ook veel te laat op school vandaag :')
Heel herkenbaar... ik heb de 2 nachten na ondertekening... echt als een blok geslapen..
Had ik al weken niet gedaan.
23/11 getekend.. en eigenlijk tot afgelopen woensdag elke dag om 14.00 compleet versleten.. slapen.. savonds weer vroeg naar bed.
En dit weekend eindelijk ook weer genoeg focus om mn boek eens te lezen *O*

Echt bizar hoeveel stress dat geeft.
Normaal heel zo stressgevoelig niet.. maar nu eindelijk weer beetje frissig. Gehaakt, gelezen.. ipv beetje lam gamen en veel slapen.
Had daar echt al sinds mei-juni ofzo... niet genoeg focus voor. 3 regels.. en dan geen zin meer.

Maar goed.. het komt echt goed. Het is alleen fijn als je gewoon weer verder kunt. Liefst met een zakcentje erbij ook nog.
pi_196602374
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 17:24 schreef Aure het volgende:

[..]

O+

Heb net een pak roomboterkoekjes bij de banketbakker gehaald. De helft is al bijna op :') bij elke hap voel ik de roomboter wegsmelten in m'n mond :') :9~ O+
Oef! :9 Ik merk ineens dat ik vandaag nog niks gegeten heb!
pi_196602402
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 17:24 schreef Aure het volgende:

[..]

O+

Lekker :9

Nou vlees en vis voor kerst is besteld *O*
pi_196602440
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Zie ik nou vincent price in je boom :D
Jaloers!

En elvis O+

Toffe boom
pi_196602441
Ik vind dit zo'n heerlijke maand. Zelfs met corona. O+
pi_196602465
Wel jammer om het niet met de hele familie te vieren, maar klein vind ik het ook wel een keer leuk O+ en eindelijk Jip niet in het ziekenhuis O+ even afkloppen :P
pi_196602467
quote:
Haaha nu toch recht op _O-
Hier gewoon op zn kant hoor.
Geen zorgen _O-

Maar met telefoon geen nekhernia... gewoon even draaien :)
pi_196602468
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 17:28 schreef Aure het volgende:
Ik vind dit zo'n heerlijke maand. Zelfs met corona. O+
Same. Januari ga ik weer klagen dat het koud is en ik geen zak kan doen. Maar nu is het een maand lang genieten. O+
pi_196602507
quote:
14s.gif Op maandag 7 december 2020 17:29 schreef Myraela het volgende:

[..]

Same. Januari ga ik weer klagen dat het koud is en ik geen zak kan doen. Maar nu is het een maand lang genieten. O+
Echt he *; kunnen we kerst niet opschuiven naar 25/26 januari. Dan hebben we twee feestmaanden O+ O+
pi_196602571
Pfoe @Aure, jullie is inderdaad absoluut een december zonder zelfs maar een halve snotneus voor Jip gegund zeg! :Y Jullie hebben je portie wel gehad :*
pi_196602666
Ik vind januari juist altijd wel tof, alles voelt dan zo fris en schone-lei- en nieuw-beginachtig O+

Februari vind ik de minst geslaagde van alle maanden, eigenlijk. Dat bloedsinaasappels dan volop verkrijgbaar zijn is voor zover ik nu kan bedenken het enige hoogtepunt..
pi_196602809
Het hele eerste kwartaal kan mij eigenlijk wel gestolen worden. Vanaf april wordt het weer leuk O+ sowieso vanwege leukste festival van Rotterdam (motel mozaique).
  maandag 7 december 2020 @ 17:47:30 #175
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196602923
  maandag 7 december 2020 @ 17:49:20 #176
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196602961
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 17:28 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Zie ik nou vincent price in je boom :D
Jaloers!

En elvis O+

Toffe boom
Ik denk het niet want wie is Vincent price? :@
  maandag 7 december 2020 @ 17:50:54 #177
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196602998
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 17:42 schreef Aure het volgende:
Het hele eerste kwartaal kan mij eigenlijk wel gestolen worden. Vanaf april wordt het weer leuk O+ sowieso vanwege leukste festival van Rotterdam (motel mozaique).
In maart krijg ik altijd weer hoop. Dan heb je soms al mooie dagen dat je met jas aan een terrasje kan pakken O+
En al echt wat meer daglicht dan.
pi_196603045
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 17:29 schreef Aure het volgende:
Wel jammer om het niet met de hele familie te vieren, maar klein vind ik het ook wel een keer leuk O+ en eindelijk Jip niet in het ziekenhuis O+ even afkloppen :P
Ik moest zo lachen om de kerstmanvergadering van Jip _O-
Spoilers!
pi_196603060
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 17:49 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ik denk het niet want wie is Vincent price? :@
Een tim burton figuurtje... jochie met een skelethondje

Kon het niet zo goed zien.. helemaal rechter buitenkant... zelfde hoogte als Elvis.
pi_196603190
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 17:25 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Heel herkenbaar... ik heb de 2 nachten na ondertekening... echt als een blok geslapen..
Had ik al weken niet gedaan.
23/11 getekend.. en eigenlijk tot afgelopen woensdag elke dag om 14.00 compleet versleten.. slapen.. savonds weer vroeg naar bed.
En dit weekend eindelijk ook weer genoeg focus om mn boek eens te lezen *O*

Echt bizar hoeveel stress dat geeft.
Normaal heel zo stressgevoelig niet.. maar nu eindelijk weer beetje frissig. Gehaakt, gelezen.. ipv beetje lam gamen en veel slapen.
Had daar echt al sinds mei-juni ofzo... niet genoeg focus voor. 3 regels.. en dan geen zin meer.

Maar goed.. het komt echt goed. Het is alleen fijn als je gewoon weer verder kunt. Liefst met een zakcentje erbij ook nog.
Ben jij door je 'gedoe' heen? Fijn dat het afgerond is ^O^
Spoilers!
  maandag 7 december 2020 @ 17:58:37 #181
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196603239
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 17:52 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Een tim burton figuurtje... jochie met een skelethondje

Kon het niet zo goed zien.. helemaal rechter buitenkant... zelfde hoogte als Elvis.
Oh ja klopt. Van frankenweenie
Weet niet hoe die anderen heeten eigenlijk _O- hij heeft ook nog lichtjes in zijn ogen :D
pi_196603279
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 17:57 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ben jij door je 'gedoe' heen? Fijn dat het afgerond is ^O^
Wel nog even nieuw werk vinden.
Daar is het echt DE tijd voor.

Maar het is nu in ieder geval allemaal afgerond en ondertekent. Al heb ik nog wel alvast het vergrootglas klaar liggen voor de eindafrekening :X
Vertrouwen in een nette afhandeling is er wel af.
pi_196603286
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 17:58 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Oh ja klopt. Van frankenweenie
Weet niet hoe die anderen heeten eigenlijk _O- hij heeft ook nog lichtjes in zijn ogen :D
Cool O+
pi_196603510
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 17:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik moest zo lachen om de kerstmanvergadering van Jip _O-
Hehe, ik nog steeds elke keer als ik ze zie hangen :D
pi_196604017
^O^ voor boom @gcjoel, einde stress @Uhmmpie..., geen ontstoken Jiplongetjes @Aure, en ook voor alle anderen.
Doet me er aan denken: hoe is het hartrapport uitgevallen, @minilot?

Oh, en mijn vader wordt komende donderdag geopereerd, dan worden de kalkkloeten uit de halsslagader(s?) verwijderd.

Loslopende honden: de honden lopen hier standaard los als we gaan wandelen. Als ik iemand zie in de verte en niet herken, lijn ik ze wel aan - als niet al weggespurd zijn, maar ze worden een dagje ouder dus iets braver langzamer. Ik verlicht ze wel altijd netjes, niet voor ander verkeer - dat is hier niet echt, maar vooral voor m'n eigen gemak.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_196604204
Wat gezellig die kerstbomen/kaarsenplateaus!
@minilot misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe was je hartfilmpje?
(Edit: zie nu dat Sigme het ook al vroeg, haha).
@Tally vervelend zeg, dat toch weer last van hartkloppingen en de stress. Is er wel zicht op wanneer het voor je man allemaal afgerond is?
@sigme succes voor je vader! Spannend.

Ik had best een ok werkdag, hoop opgeschoten. Moet wel na het eten weer verder, en m'n andere werk moet ik ook echt wat voor doen nog vanavond, maargoed. Het is te overzien. Het is als het goed is nu alleen nog analyses draaien die werken en dan de output in tabellen zetten. Dat is beter dan steeds vloekend achter de laptop zitten omdat ik niet snap waarom 'ie het niet doet.

Nu aan de andijviestamppot van gisteren. Met wat ketjap manis erdoor. Maar die was bijna op, dus daarna ook nog wat sojasaus er doorheen gemikt. Smaakt beter dan ik van die combinatie zou verwachten :+

[ Bericht 6% gewijzigd door vlindertje89 op 07-12-2020 18:48:36 ]
  maandag 7 december 2020 @ 18:40:18 #187
63722 z80
I fink you freaky
pi_196604206
@sigme
Wat stook jij in de pizzaoven? En hoeveel voor 2 pizza's?
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 18:53:02 #188
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196604519
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 18:40 schreef z80 het volgende:
@:sigme
Beukenhout is het allerbeste dacht ik. Eik is ook prima.
pi_196604601
Wtf, Danny Vera op 1 in de Top2000 8)7
Spoilers!
pi_196604780
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 18:40 schreef z80 het volgende:
@:sigme
Ik heb nog steeds wat van de originele brokjes die bij de oven geleverd werden:

https://stovrr.nl/product/hout-pellets
Hardhout, en bedoeld voor eten bereiden. Dus gluipend heet en geen restproducten erdoor. Ik moet nog altijd een keer experimenteren met de pelletkachelbrokjes van vader, maar nog steeds niet gedaan.

Geen idee hoeveel er voor 2 pizza's doorgaat, ik vind dat het altijd veel brokjes vreet maar er blijven dus ook steeds nog brokjes over.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 7 december 2020 @ 19:04:19 #191
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196604795
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 18:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja die had ik niet verwacht. Dacht eigenlijk dat dit nummer weer een eind weggezakt zou zijn.
pi_196604797
quote:
Ja dit.
pi_196604817
quote:
Ken ik die?
pi_196604884
quote:
Hij stond ook in mijn lijst *duikt weg*
pi_196604888
quote:
5s.gif Op maandag 7 december 2020 19:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Ken ik die?
Ik denk het niet. Het is een Nederlandse zanger die een beetje in de Americana-hoek zit. Best aardig. Geen top 25-plaats waard.
Spoilers!
pi_196604954
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 19:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Het is een Nederlandse zanger die een beetje in de Americana-hoek zit. Best aardig. Geen top 25-plaats waard.
Da's echt zo'n liedje dat blijft hangen, terwijl het maanden duurde voordat ik wist wie/wat het was
pi_196605029
Dank voor de hartfilmpjes-interesse maar ondanks zowel vrijdag als vandaag de belofte om door mijn arts teruggebeld te worden met wat daaruit is gekomen ben ik vrijdag noch vandaag gebeld. }:| Naja, zal dan ook geen gillende spoed wezen, denk ik dan maar.. :)
  maandag 7 december 2020 @ 19:18:37 #198
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196605121
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 19:08 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Hij stond ook in mijn lijst *duikt weg*
Het is ook geen slecht nummer. Maar had echt geen nummer 1 verwacht.
Maar toch ook wel leuk dan altijd die eeuwige zelfde nummers in de top 10.
pi_196605151
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 19:14 schreef minilot het volgende:
Dank voor de hartfilmpjes-interesse maar ondanks zowel vrijdag als vandaag de belofte om door mijn arts teruggebeld te worden met wat daaruit is gekomen ben ik vrijdag noch vandaag gebeld. }:| Naja, zal dan ook geen gillende spoed wezen, denk ik dan maar.. :)
Wat niét netjes na een belofte.
Dan zit ik wel in jouw hoek: bij urgentie had je het gehoord.

Kerstbomen, Danny Vera!😂 en Jip’s kerstmannenvergadering. Liefff.

En Uhmmpie heb ik op deen of andere manier gemist. In ieder geval slaap je weer.
Ook gauw peace of mind voor Tally en man.

En fiets...reed je even naar Almelo voor een snoer van lichtjes?
pi_196605183
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 19:18 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Het is ook geen slecht nummer. Maar had echt geen nummer 1 verwacht.
Maar toch ook wel leuk dan altijd die eeuwige zelfde nummers in de top 10.
Tja wat is het beste nummer....
Ik vind het inderdaad wel leuk dat het eens iets anders is, en snap goed dat dit nummer in dit jaar dan op 1 komt.
Heb het zelf ook al dit jaar bij 2 begrafenissen gehoord.
Verder vind ik hem ook echt goed live O+
pi_196605190
@vlindertje89 Nee er is geen zicht op een einddatum. Dus we modderen nu maar wat aan tot het wel duidelijk is.
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 19:22:24 #202
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196605209
quote:
Oh da's nu al bekend... Dan hoef ik niet meer te stemmen dus :P
  maandag 7 december 2020 @ 19:23:39 #203
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196605240
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 19:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oh da's nu al bekend... Dan hoef ik niet meer te stemmen dus :P
Nee dat kan maar 1 week
pi_196605347
wat een gedoe toch allemaal met werkgevers/banen. Bij ons zijn ook nauwelijks (geen) vacatures, dus kan ik ook geen tips geven. Mocht iemand willen, Linkedin staat open.

Oh en net zo lekker gegeten. Een variatie op een recept uit de groene bakplaat. Dat was bladerdeeg, besmeerd met mosterd, sjalotjes/tijm/cheddar erover en dat in de oven, salade erbij.

Had niet zoveel zin in blader (of filo) deeg, dus een wrap, met mosterd (bleek honingmosterd te zijn, hoe ik daar nou weer aan kom), sjalotten, tijm en kaas erover en dat in de oven. Dat gaat een blijvertje worden. De salade ging niet helemaal goed, want geen sla in huis en niet iets wat er voor door kan gaan erbij, dus dat werd komkommer met wat kruiden.
pi_196605438
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 19:21 schreef Tally het volgende:
@:vlindertje89 Nee er is geen zicht op een einddatum. Dus we modderen nu maar wat aan tot het wel duidelijk is.
Oh wat kut zeg.. kan me voorstellen dat dat veel stress geeft, en dan ook geen "stip op de horizon" waar je naartoe kan leven. Hopelijk gaat het snel en lost het zich op een voor jullie zo prettig mogelijke manier op :*
pi_196605541
Ohhh, J komt net thuis met een mega Sint saucijzenbrood van de allerbeste slager ever, de scharrelslager uit het dorp van @Myreala
Hij kreeg hem van een klant. En een zak kruidnoten van een levernacier.
Spoilers!
pi_196606017
Lekker Lucky :9

Hier zit vast wel iemand die dit weet. Als ik een taart wil maken waar koffielikeur door heen zit, waar vervang ik die likeur dan 't beste mee?
pi_196606130
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 19:57 schreef Aure het volgende:
Lekker Lucky :9

Hier zit vast wel iemand die dit weet. Als ik een taart wil maken waar koffielikeur door heen zit, waar vervang ik die likeur dan 't beste mee?
Koffiesiroop van Monin of zelf gezette koffie met veeeeeel suiker.

Edit: oh shit, Monin heeft geen koffie-siroop. Dan maar Monin Brownie siroop O+
pi_196606296
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 20:03 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Koffiesiroop van Monin of zelf gezette koffie met veeeeeel suiker.

Edit: oh shit, Monin heeft geen koffie-siroop. Dan maar Monin Brownie siroop O+
https://www.sherlocksplace.nl/coffee-cafe-koffie.html en deze dan? *)
pi_196606334
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 19:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ohhh, J komt net thuis met een mega Sint saucijzenbrood van de allerbeste slager ever, de scharrelslager uit het dorp van @:myreala
Hij kreeg hem van een klant. En een zak kruidnoten van een levernacier.
Klinkt lekker. :9 Ik ben nog nooit bij die slager geweest. Ruikt wel altijd superlekker als ik erlangs loop naar de supermarkt.
pi_196606342
Ik liep net in de supermarkt toen ze omriepen dat ze bijna gingen sluiten. Ik had gewoon helemaal niet door dat het al acht uur was. :') Waar was m'n avond gebleven.
pi_196606408
quote:
Mijn bron is de Monin website, gek dat ie daar dan niet opstaat :?
pi_196606897
Tof, ik denk dat ik een kerstdiner workshop van m'n favo Italiaan in Rotterdam ga doen op kerstavond. :9

https://pupedipasta.nl/products/pupedipasta-kerstpakket
  maandag 7 december 2020 @ 20:47:43 #214
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196607092
Ik kocht ook nog een kerstballekadootje voor de dames hier:

En een boom :X
pi_196607135
Die zijn tof. :D Ik wil ook meer ballen.
  maandag 7 december 2020 @ 20:51:31 #216
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196607199
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 20:49 schreef Myraela het volgende:
Die zijn tof. :D Ik wil ook meer ballen.
Ze hadden daar een hele muur vol met allemaal unieke ballen / ornamenten
pi_196607373
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 20:51 schreef fietsie het volgende:
Ze hadden daar een hele muur vol met allemaal unieke ballen / ornamenten
Waar was je?
  maandag 7 december 2020 @ 20:59:39 #218
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196607416
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 20:58 schreef Myraela het volgende:

[..]

Waar was je?
Intratuin Almelo
pi_196607442
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 20:59 schreef fietsie het volgende:
Intratuin Almelo
Ohja, Intratuin heeft altijd wel toffe. Tijdens m'n vakantie wil ik ook nog even langs. :9 Zag ook toffe coca cola ballen.
  maandag 7 december 2020 @ 21:07:12 #220
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196607590
Ik had nog nooit zo'n groot tuincentrum gezien.
En nog nooit zo ontzettend veel en uitbundige kerst.

De friese tuincentra eh, hebben beetje een jaren 80 niveau vergeleken hierbij :P
pi_196607651
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:07 schreef fietsie het volgende:
Ik had nog nooit zo'n groot tuincentrum gezien.
En nog nooit zo ontzettend veel en uitbundige kerst.

De friese tuincentra eh, hebben beetje een jaren 80 niveau vergeleken hierbij :P
Ik "moet" nog steeds een keer naar Intratuin Duiven heb ik begrepen. Die was al enorm, maar schijnt na verbouwing nog enormer geworden. Alleen, zelfs nu, staat de parkeerplaats iedere dag helemaal vol.
Hier om de hoek is een gezellige kleine waar ook, als balkoneigenaar, genoeg te koop is.
pi_196607682
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 20:15 schreef Myraela het volgende:
Ik liep net in de supermarkt toen ze omriepen dat ze bijna gingen sluiten. Ik had gewoon helemaal niet door dat het al acht uur was. :') Waar was m'n avond gebleven.
Beetje vervreemdend lijkt me dat _O-

Hier staat de kerstboom. Binnen 10 minutenw as er al een bal uitgeketst door Poes. Record geloof ik.
  maandag 7 december 2020 @ 21:12:09 #223
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196607705
Zag je me zwaaien isa? Ik slingerde van de redresseerstrook naar de groene lijn heen en weder :P
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 21:12:19 #224
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196607707
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 20:59 schreef fietsie het volgende:

[..]

Intratuin Almelo
Oosterik in Denekamp (?) had je moeten zijn joh :P Dat is enorm :Y
pi_196607719
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:12 schreef fietsie het volgende:
Zag je me zwaaien isa? Ik slingerde van de redresseerstrook naar de groene lijn heen en weder :P
Ik vroeg me al af wie die gek was :(
  maandag 7 december 2020 @ 21:12:52 #226
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196607722
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:12 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oosterik in Denekamp (?) had je moeten zijn joh :P Dat is enorm :Y
Deze lampjes ging ik voor; precies deze en geen andere.
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 21:13:53 #227
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196607744
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:12 schreef fietsie het volgende:

[..]

Deze lampjes ging ik voor; precies deze en geen andere.
Dat zijn geen lampjes toch?
  maandag 7 december 2020 @ 21:14:19 #228
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196607752
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vroeg me al af wie die gek was :(
In dat beestenweer viel nie heel veel op ;)
pi_196607784
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Beetje vervreemdend lijkt me dat _O-

Hier staat de kerstboom. Binnen 10 minutenw as er al een bal uitgeketst door Poes. Record geloof ik.
herkenbaar. Elin had gisteren binnen een half uur er 4 ballen uitgemept. Dacht dat het daarna klaar was...niet dus. Ik lag in bed en hoppa daar ging ze weer, 3x eruit om haar boos toe te spreken (haalde geen moer uit). Maar vandaag overdag is het goed gegaan (de verleidelijke ballen hangen nu hoger)
  maandag 7 december 2020 @ 21:17:08 #230
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196607808
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik "moet" nog steeds een keer naar Intratuin Duiven heb ik begrepen. Die was al enorm, maar schijnt na verbouwing nog enormer geworden. Alleen, zelfs nu, staat de parkeerplaats iedere dag helemaal vol.
Hier om de hoek is een gezellige kleine waar ook, als balkoneigenaar, genoeg te koop is.
Het is de drukte niet waard hoor. Het is gewoon veel meer van hetzelfde. Alleen een groot kerstdorp dat is wel tof. En de roltrap naar boven is beetje efteling achtig.
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 21:18:05 #231
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196607835
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:14 schreef fietsie het volgende:

[..]

In dat beestenweer viel nie heel veel op ;)
Heerlijk weer inderdaad vandaag. Laat er maar een echte winter komen...
pi_196607859
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik vind groter niet altijd beter. Uiteindelijk heb ik m'n portie kersttroep ook wel gewoon gehad. :D
pi_196607860
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:17 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Het is de drukte niet waard hoor. Het is gewoon veel meer van hetzelfde. Alleen een groot kerstdorp dat is wel tof. En de roltrap naar boven is beetje efteling achtig.
Nu met kerst ga ik zeker niet. 1x gedaan, nooit weer. Ik ben niet zo groot en heb dat hele kerstdorp niet gezien. En ik ben er dan ook zo klaar mee, met zo'n drukte.
pi_196607908
Avond vanuit een kaal huis. Behalve kleine kater in roze glitternaveltruitje. Die kan ik nog een kerstsok aantrekken voor de sfeer. Alleen kan ik ze daarna niet meer aan dus tja.

Ik zag een hysterische boom _O_
En toffe kerst’ballen’ O+
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 7 december 2020 @ 21:21:31 #235
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196607914
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat zijn geen lampjes toch?
CUL / [CUL SC] What's in a name?
pi_196608143
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 21:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
Avond vanuit een kaal huis. Behalve kleine kater in roze glitternaveltruitje. Die kan ik nog een kerstsok aantrekken voor de sfeer. Alleen kan ik ze daarna niet meer aan dus tja.

Ik zag een hysterische boom _O_
En toffe kerst’ballen’ O+
Zijn ze naar het asiel?
pi_196608159
De Intratuin hier heeft ook altijd wel aardig veel kerstmeuk. Dit jaar nog niet geweest, we gingen gelijk door naar de bomen :D

Net de docu gekeken @sigme . Was wel interessant om te zien. Qua dierenrechtactivisme was het helaas wel een karig jaar door de corona maar leuk dat ze Desiré gevolgd hebben. Zij is enorm direct (Ik heb ook wel eens drie stappen van schrik naar achteren gedaan :P ) maar ze is enorm oprecht en je weet wat je aan haar hebt.
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 21:34:12 #238
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196608242
quote:
Aha. Gelukkig hangen hier nog de Philips kaarslampjes in de boom die m'n ouders al meer dan 35 jaar hebben :P
pi_196608363
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:30 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Zijn ze naar het asiel?
Nee :D

Ik heb nog genoeg kitten aankleding, en daarom geen kerst aankleding _O-
Adoptie blijkt met die nestje wel een dingetje... zie topic. Morgen nieuwe poging :')

Maar, zoals het nu uitziet, gaan ze allemaal vanuit mijn huis naar definitief huis.
pi_196608427
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 21:39 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Adoptie blijkt met die nestje wel een dingetje... zie topic. Morgen nieuwe poging :')

Maar, zoals het nu uitziet, gaan ze allemaal vanuit mijn huis naar definitief huis.
Ik las het het. Ik deed dat met lamas die de grens over moesten en wat dus niet doorging door alle vaccinaties, titers en extra weken op stal :')

Maar je gaat je kittens nooit met vergeten! O+
pi_196608473
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2020 21:43 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik las het het. Ik deed dat met lamas die de grens over moesten en wat dus niet doorging door alle vaccinaties, titers en extra weken op stal :')

Maar je gaat je kittens nooit met vergeten! O+
Oh ja, je lama’s! Was ook zo’n gedoe en uiteindelijk liep het allemaal anders.
En nee, deze mannen zal ik niet snel vergeten, met hun gedoe en schattigheid en hilariteit.
Maar wel een beetje vergeten, want zo moet dat bij adoptie. Plekje zoeken, vertrouwen en loslaten.
pi_196608539
Ik denk dat je in ieder geval niet mag vergeten hoe veel je voor deze katjes betekend hebt in het eerste stukje van hun leven. Ze boffen maar met jou. En hun toekomstige baasjes boffen ook met jou.
pi_196608566
Wat die blauwe stofzuigert zegt!
pi_196608571
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:47 schreef Tele6 het volgende:
Ik denk dat je in ieder geval niet mag vergeten hoe veel je voor deze katjes betekend hebt in het eerste stukje van hun leven. Ze boffen maar met jou. En hun toekomstige baasjes boffen ook met jou.
O+
pi_196608770
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 21:39 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Kaal vwb kerst dus, ik dacht kittenloos kaal. Maar je hebt nu wel 3 stuiter/Kerst balletjes in huis
pi_196609387
Och, ik zie dat het huis van J's overleden oom te koop staat. Die overleden is in zijn huis.
Wat een armoedige flat. Zo'n enorme 10-hoge flat in de randstad, duizend in een dozijn.
Alles moet gebeuren. Alles is doorrookt. Antieke radiatoren, keuken met alleen een losse gasplaat op de koelkast, badkamer die 20 jaar geleden nog niet geschikt was voor de woningbouw. Arme oom, helemaal alleen en eenzaam en ongelukkig in die flat op 7 hoog.
Spoilers!
pi_196609859
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 22:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Och, ik zie dat het huis van J's overleden oom te koop staat. Die overleden is in zijn huis.
Wat een armoedige flat. Zo'n enorme 10-hoge flat in de randstad, duizend in een dozijn.
Alles moet gebeuren. Alles is doorrookt. Antieke radiatoren, keuken met alleen een losse gasplaat op de koelkast, badkamer die 20 jaar geleden nog niet geschikt was voor de woningbouw. Arme oom, helemaal alleen en eenzaam en ongelukkig in die flat op 7 hoog.
Ach, dat is zo sneu
pi_196610782
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 22:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Triest, hè.

Las dit berichtje:

Ikeagids verdwijnt nu helemaal, ook wereldwijd
De Ikeagids gaat wereldwijd in de prullenbak.

“Na zeventig jaar legt de catalogus het af tegen de opkomst van het winkelen op internet. In 2016 beleefde de gids met artikelen uit het woonwarenhuis zijn hoogtepunt met een oplage van 200 miljoen stuks in 32 talen.

In Nederland werd twee jaar geleden al ingezet op afscheid van de gids. In 2018 werden 4,2 miljoen exemplaren huis aan huis verspreid. Een jaar later ging het blad alleen nog rond de vestiging in Delft door de bus, in een oplage van 293 duizend exemplaren. In de winkels lagen er toen nog eens 105 duizend.

De Zweden zien dat klanten steeds meer digitaal winkelen. De website van Ikea werd vorig jaar meer dan vier miljard keer bezocht. ”
Best jammer, bladerde altijd lekker weg.
pi_196611951
Mogguh :O Slaap stuk -O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_196611976
Goeiemorgen. Hier wel best geslapen, kat is aan het wennen O+ laatste dag verlof, straks nog wat verhuiszaken regelen en weer een andere supermarkt in de buurt checken, leuk!

Ikea bekijk ik ook online, de gids keek ik hooguit 1x door, dus die zal ik niet missen.
  dinsdag 8 december 2020 @ 06:26:22 #251
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196612051
Morguh.. slechte nacht.. veel piekeren..
En vandaag weer naar kantoor :{
Daar had ik gister wel zin in, maar minder na de slechte nacht. Maar vooruit.. we gaan weer
pi_196612147
Sterkte vandaag Barreltje! Ik heb net nog een dutje gedaan, inclusief rare droom met frustratie richting werk.
pi_196612184
* DancingPhoebe schuift koffie naar Barrel
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_196612189
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
* DancingPhoebe schuift koffie naar Barrel
Hai.
pi_196612287
:O Moggeh! Een fikse knuffel voor Barrel!
pi_196612295
Productieve ochtend wel, tot dusver! Was gedraaid en opgehangen x 2, vijf kilometer gehold (@Clubsoda 34.19 minuten! :)) en nu onderweg naar buren om wegens spoedgeval even een uur op de pasgeborene te passen ^O^
  dinsdag 8 december 2020 @ 07:55:45 #257
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196612322
Al een half uur op kantoor *O*
De nieuwe collega waarvoor ik hier kom staat in een dikke file dus die naar huis gestuurd. Dusss.....
pi_196612328
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:55 schreef gcjoel het volgende:
Al een half uur op kantoor *O*
De nieuwe collega waarvoor ik hier kom staat in een dikke file dus die naar huis gestuurd. Dusss.....
Zelf ook op naar huis dan maar weer? *O*
pi_196612339
Net wakker. Maar heerlijk geslapen en dat voelde als het meest productieve dat ik deze ochtend had kunnen doen. O+
pi_196612356
Ik ga zo zware dingen tillen. :7
  dinsdag 8 december 2020 @ 08:00:49 #261
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196612368
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:56 schreef minilot het volgende:

[..]

Zelf ook op naar huis dan maar weer? *O*
Nee dan heb ik voor niks een uur geleden. Er komt zo nog een collega en de directie dus kan ik mooi nog wat dingen regelen.
pi_196612384
Vandaag wel een saai cadeautje in m'n adventskalender. Een mini kaarsenhouder van Bloomingville. Deze, maar dan van metaal. Dat ga ik natuurlijk precies nooit gebruiken. Maarja, een minder cadeautje ertussen hoort er ook bij.

dinsdag 8 december 2020 @ 08:04:19 #263
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196612399
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 08:02 schreef Myraela het volgende:
Vandaag wel een saai cadeautje in m'n adventskalender. Een mini kaarsenhouder van Bloomingville. Deze, maar dan van metaal. Dat ga ik natuurlijk precies nooit gebruiken. Maarja, een minder cadeautje ertussen hoort er ook bij.

[ afbeelding ]
Restaurant spelen thuis, leuk juist! _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 8 december 2020 @ 08:04:39 #264
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196612400
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 08:00 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Nee dan heb ik voor niks een uur geleden. Er komt zo nog een collega en de directie dus kan ik mooi nog wat dingen regelen.
Goeie typo (?) :D
  dinsdag 8 december 2020 @ 08:07:43 #265
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196612425
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 08:04 schreef Molo het volgende:

[..]

Goeie typo (?) :D
Omg, moest echt 3x kijken. Maar het is wel passend ja.
  dinsdag 8 december 2020 @ 08:08:55 #266
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196612438
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 08:07 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Omg, moest echt 3x kijken. Maar het is wel passend ja.
Hij kon ook nog expres gemaakt zijn :P
  dinsdag 8 december 2020 @ 08:09:37 #267
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196612445
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 08:08 schreef Molo het volgende:

[..]

Hij kon ook nog expres gemaakt zijn :P
Ja true, maar het viel mee want ik had geen file *O*
pi_196612641
Goeie ochtend mini! Gister eerste rondje hier gelopen, wat een verschil in wegdek O+

Myraela, op een platea met kaarsendingetjes erbij zetten? Zo los zou het ook niks voor mij zijn.

Lonaa, ik ook. Al vallen mijn boodschappentassen vast in het niet bij jouw zware dingen :P
pi_196612648
@Holyme , ik doe liever zware backsquats dan boodschappentassen tillen.
pi_196612661
Succes voor alle slechte slapers!

Ik was vannacht weer bij vriend, dus heerlijk geslapen. Niet wakker geworden van de kou O+

Eerste 40 minuten hoorcollege erop. Nog 4 uur te gaan, dan langere pauze, en dan moet ik er eigenlijk nog wel een van 2 uur kijken :')
pi_196612712
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 08:32 schreef Holyme het volgende:
Myraela, op een platea met kaarsendingetjes erbij zetten? Zo los zou het ook niks voor mij zijn.
Ja, ik heb nu nog nergens kaarsen maar dat wil ik wel meer gaan doen. Dus dan komt die er wel een beetje verstopt tussen te staan. Het gaat toch meer om de kaars die je erin propt natuurlijk.
pi_196612723
Ik ben trouwens echt zo blij dat ik de kerstdagen nu eindelijk een beetje gevuld heb en weet wat ik met eten ga doen. Normaal weet ik dat al veel eerder, dus voor m'n gevoel was ik nu echt heel last minute. :D
pi_196612768
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:51 schreef minilot het volgende:
Productieve ochtend wel, tot dusver! Was gedraaid en opgehangen x 2, vijf kilometer gehold (@:clubsoda 34.19 minuten! :)) en nu onderweg naar buren om wegens spoedgeval even een uur op de pasgeborene te passen ^O^
Goed bezig! *O* Onderweg naar de buren :D
pi_196612860
@Barreltje :*
@minilot jeetje wat krijg jij toch altijd veel gedaan al op de heel vroege ochtend!

Verder goedemorgen, tijd om op te staan :O
Als het goed is laatste bizar drukke dag en dan even iets rustiger aan.. w/
pi_196612920
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:51 schreef minilot het volgende:
Productieve ochtend wel, tot dusver! Was gedraaid en opgehangen x 2, vijf kilometer gehold (@:clubsoda 34.19 minuten! :)) en nu onderweg naar buren om wegens spoedgeval even een uur op de pasgeborene te passen ^O^
Jij actieveling :D
Ik vind me al goed bezig op mijn vrije dag met opstaan en afwasje doen.
pi_196612940
Goedemorgen *O* Ik heb zin in vandaag. Gewoon zomaar.
Spoilers!
pi_196612974
Ik was vannacht ook even wakker en heb het topic over @Cat-astrophe 's opvangers liggen lezen en blijkbaar verbond mijn brein die informatie vervolgens aan de (vegan!) rendang die ik gisteren at, en droomde ik dat ik een stoofgerecht van poezenvlees ging maken ;( :X
pi_196613006
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:04 schreef Clubsoda het volgende:
Ik was vannacht ook even wakker en heb het topic over @:Cat-astrophe 's opvangers liggen lezen en blijkbaar verbond mijn brein die informatie vervolgens aan de (vegan!) rendang die ik gisteren at, en droomde ik dat ik een stoofgerecht van poezenvlees ging maken ;( :X
:D _O-
pi_196613035
Wel vers-gevoerd geknuffeld scharrelvlees, als het de kittens van Cat betrof. Dat is toch wel 3 het driesterren-keurmerk :P
pi_196613073
quote:
Ik was vannacht ook even wakker en heb het topic over @:Cat-astrophe 's opvangers liggen lezen en blijkbaar verbond mijn brein die informatie vervolgens aan de (vegan!) rendang die ik gisteren at, en droomde ik dat ik een stoofgerecht van poezenvlees ging maken ;( :X
:o :o :o :o

Nachtmerrie!
pi_196613087
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:09 schreef Candaasje het volgende:
Wel vers-gevoerd geknuffeld scharrelvlees, als het de kittens van Cat betrof. Dat is toch wel 3 het driesterren-keurmerk :P
:o :o :o :o :o

Best een dubieus compliment, eigenlijk :P

En zoveel vlees zit er nog niet aan :7
pi_196613104
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 08:47 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Goed bezig! *O* Onderweg naar de buren :D
Nou ja, 'buren' tussen aanhalingstekens, zitten een straat verderop dus er zit genoeg onderweg tussen voor een FOK!post. :+ Krijsende baby vakkundig in tevreden slaaptoestand gewiegd ^O^ Nu weer naar huis. Eens zien wat ee verder nog voor klusjes op de lijst staan, behoudens boodschappen. :W
pi_196613109
quote:
Woah! :D
pi_196613115
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen *O* Ik heb zin in vandaag. Gewoon zomaar.
*O* Zomaar is het beste O+
pi_196613129
quote:
_O-

Maar hoe was de rendang? Had je zelf boemboe gemaakt trouwens? Wat was je recept?
pi_196613176
Mogge!

Wat een droom/nachtmerrie @Clubsoda. Waar vond je dat poezenvlees :o

Sterkte vandaag voor de slechte slapers.

Prima geslapen, nu eens een overzicht maken wat er allemaal nog moet gebeuren. Gisteren gewoon 3 uur in een afdelingsmeeting over "hoe we als team zijn". Leuk hoor, maar ik had zoveel meer kunnen doen (ik ben door dat team geadopteerd omdat ik eigenlijk bij geen een team hoor)
pi_196613219
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:12 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

:o :o :o :o :o

Best een dubieus compliment, eigenlijk :P

En zoveel vlees zit er nog niet aan :7
Whehhe :P Nouja ik kan het niet biologisch noemen, want dan moet het voer dat ook zijn, en ik betwijfel of antibiotica-en-ander-medicijngebruik mag.

Wel lekker mager vlees dan ;)
pi_196613381
Goedemorgen :W
Kerstspullen van zolder gehaald O+
pi_196613383
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:24 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Whehhe :P Nouja ik kan het niet biologisch noemen, want dan moet het voer dat ook zijn, en ik betwijfel of antibiotica-en-ander-medicijngebruik mag.

Wel lekker mager vlees dan ;)
Dit vlees is goed antibiotica, anti parasiet en antiviraal medicijn doordrenkt ja _O-
pi_196613494
De postbode weet nu ook dat hier ook een Isabeau woont :7 Bedankt voor de pepertjesmix, minilot _O_ En mèt recept, dus daar hoef ik niet meer naar op zoek. Super O+

Wat lijkt me dat suf, Kaatje, praten over hoe je als team bent. Alhoewel ik wel eens in een team zat dat een soort test moest doen en daarna bespreken met de (vast dure) testmeneer om de dynamiek in het team duidelijk te krijgen. Dingen werden heel goed benoemd en daarna dus mooi helder wie je voor wat en op wat voor manier het beste kon aanspreken :7 Ik vond het geneuzel èn handig :')
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:54:14 #291
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196613691
pi_196613694
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Wat een droom/nachtmerrie @:Clubsoda. Waar vond je dat poezenvlees :o

Sterkte vandaag voor de slechte slapers.

Prima geslapen, nu eens een overzicht maken wat er allemaal nog moet gebeuren. Gisteren gewoon 3 uur in een afdelingsmeeting over "hoe we als team zijn". Leuk hoor, maar ik had zoveel meer kunnen doen (ik ben door dat team geadopteerd omdat ik eigenlijk bij geen een team hoor)
Besteld bij de toko, kreeg het thuisgestuurd, net als minilots chipotlevlokken :Y :+
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:55:24 #293
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196613710
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:41 schreef Isabeau het volgende:
De postbode weet nu ook dat hier ook een Isabeau woont :7 Bedankt voor de pepertjesmix, minilot _O_ En mèt recept, dus daar hoef ik niet meer naar op zoek. Super O+

Wat lijkt me dat suf, Kaatje, praten over hoe je als team bent. Alhoewel ik wel eens in een team zat dat een soort test moest doen en daarna bespreken met de (vast dure) testmeneer om de dynamiek in het team duidelijk te krijgen. Dingen werden heel goed benoemd en daarna dus mooi helder wie je voor wat en op wat voor manier het beste kon aanspreken :7 Ik vond het geneuzel èn handig :')
Ik ben ook niet echt van het geitenwollensokken gedoe.. maar idd stiekem is het toch wel handig om een beetje achtergrond info te krijgen :+ :@
pi_196613718
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:41 schreef Isabeau het volgende:

Wij deden ooit eens een kleine serie workshops met een psycholoog daar over.
Vantevoren was iedereen enthousiast ondat de baasch dat wilde... maar uiteindelijk bleek het superleuk en interessant.
En bovendien een heel makkelijke manier om elkaar beter te leren kennen ondanks dat we allemaal al best een tijdje met elkaar werkten.
pi_196613724
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:16 schreef Tele6 het volgende:

[..]

_O-

Maar hoe was de rendang? Had je zelf boemboe gemaakt trouwens? Wat was je recept?
https://wateetjedanwel.nl/vegan-rendang/

Ik maakte deze al eens eerder met van die kipstukjes, wat als nadeel had dat het hele kleine slappe fliebertjes waren, maar ze hebben wel meer smaak dan de brokken. Ik vind de stevigheid en de consistentie van de brokken fijn, maar ik denk dat ik ze een volgende keer wat langer en in wat sterkere bouillon laat weken, voor de smaak.
pi_196613753
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:56 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik maakte deze al eens eerder met van die kipstukjes, wat als nadeel had dat het hele kleine slappe fliebertjes waren, maar ze hebben wel meer smaak dan de brokken. Ik vind de stevigheid en de consistentie van de brokken fijn, maar ik denk dat ik ze een volgende keer wat langer en in wat sterkere bouillon laat weken, voor de smaak.
Je kunt op zich combineren natuurlijk... smaak en consistentie.
pi_196613855
quote:

[..]

Ik was van plan om rendang met het 'stoofvlees' van de Jumbo te maken. Volgens mij blijft dat ook een beetje stevig en dat zijn wel grotere stukken.
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:17:48 #298
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196614051
quote:
Liveblog coronavirus: 'Nederlander neigt weer naar zomervakantie in het buitenland'
Hoe dan?
pi_196614152
quote:

[..]

Oh, dat ziet er uit als een makkelijk en handig recept ^O^
Ik overwoog zelf om de rendang simpelweg langer op te laten staan, in de hoop dat de saus dan beter in de brokjes trekt. Maar weken in goeie bouillon klinkt ook als een slim idee :)
pi_196614214
quote:

[..]

Ziet er lekker uit :)
Dat ga ik ook eens proberen :)
pi_196614253
@Myraela ik ben benieuwd wat je van die sudderlapjes vindt, want ik heb ze nog niet durven uitproberen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')