Ik ga met je meequote:Op maandag 7 december 2020 10:56 schreef Candaasje het volgende:
Ik ga eens even tussendoor douchen. Warm én schoon worden.
Ik vrees dat we in gedachten samen moeten douchenquote:
Dat kunnen wij!quote:Op maandag 7 december 2020 11:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vrees dat we in gedachten samen moeten douchen
Ik heb de kachel in de douche net ook aan gedaan en dan is het daar net een sauna![]()
![]()
Exact dit want zelfde voornaam, maar dan met fantastisch in plaats van Heel Kut - ik hou er wel van, dat ge-ilooooooooooonaquote:Op maandag 7 december 2020 10:46 schreef Lonaa het volgende:
Mijn voornaam wordt eigenlijk nooit verkeerd geschreven. In Twente wordt ie wel Heel Kut uitgesproken
Waarom is langsgaan sinds juni geen optie? Ook buiten niet?quote:Op maandag 7 december 2020 11:21 schreef fietsie het volgende:
Beetje baal-dag / ochtend hier. M'n moeder is jarig. Eind juni voor 't laatst gezien.
En meermalen overwogen vandaag toch langs te gaan, en de anderhalvemeteren. Maar das gewoon niet verstandig.
Ze houdt / houden geen afstand. M'n broer, die er vlakbij woont en dus vaker langskomt, moet echt meermalen achteruitdeinzen op zo'n dag.quote:Op maandag 7 december 2020 11:23 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Waarom is langsgaan sinds juni geen optie? Ook buiten niet?
Lastigquote:Op maandag 7 december 2020 11:24 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ze houdt / houden geen afstand. M'n broer, die er vlakbij woont en dus vaker langskomt, moet echt meermalen achteruitdeinzen op zo'n dag.
En ik heb verkoudheidsverschijnselen (en getest. en negatief) maar daarmee ga ik niet daar zitten
Kut zeg. Het voelt zo dubbel. Tenminste dat heb ik.quote:Op maandag 7 december 2020 11:24 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ze houdt / houden geen afstand. M'n broer, die er vlakbij woont en dus vaker langskomt, moet echt meermalen achteruitdeinzen op zo'n dag.
En ik heb verkoudheidsverschijnselen (en getest. en negatief) maar daarmee ga ik niet daar zitten
Moeilijk, logisch dat je nu niet gaat ivm verkoudheid.quote:Op maandag 7 december 2020 11:24 schreef fietsie het volgende:
[..]
Je moet maar zo denken: gelukkig zijn er ook heel veel mensen die zich wel zoveel mogelijk aan de regels houden om besmetting te voorkomen. Hoe erg zou het allemaal wel niet zijn als iederéén deed alsof er niets aan de hand is.quote:Op maandag 7 december 2020 11:31 schreef Tally het volgende:
Kut zeg. Het voelt zo dubbel. Tenminste dat heb ik.
Sinterklaas hebben wij afgelopen weekend gevierd met Opa en Oma via facetime. Ik houd me zeker aan de voorschriften. Maar het dubbele gevoel is omdat het gevoel me soms bekruipt dat het maar een druppel op de gloeiende plaat is. Als ik al die mensen langs zie lopen afgelopen weekend die dan 2 huizen verderop binnen gaan voor Sinterklaas.![]()
Maar desondanks houden wij ons er nog steeds aan. Jongste weer thuis want snotneus, hoesten, niezen en keelpijn. En de kerst is ook zonder familie. Waar mijn schoonzus (diegene die net uit opsluiting komt) het niet mee eens is. Want we moeten toch best met 4 gezinnen in een kleine woonkamer kunnen
Herkenbaar wb oma.quote:Op maandag 7 december 2020 11:37 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Moeilijk, logisch dat je nu niet gaat ivm verkoudheid.
Maar ook lastig dat ze dus geen afstand houden als je wel zou gaan.
Ik ga deze maand weer naar oma, is 93 dus flink risicogroep. Maar we beseffen ons ook maar al te goed dat het ook op een andere manier zo over kan zijn. En ze wil gewoon graag visite. Maar ze houdt gelukkig zelf ook netjes afstand en niemand komt tegelijk, dus geen volle woonkamer.
Als je buiten gaat wandelen dan zal dat wel meevallen hè, tenzij je gaat winkelen in Utrecht ofzoquote:Op maandag 7 december 2020 11:45 schreef fietsie het volgende:
't Is ook 't verschil in besmettingsrisico; dat is hier zeer laag, daar heel hoog. 4x zo hoog.
"Wandelen" als concept vind ik ongeveer net zo leuk als "onder een vallende betonplaat gaan liggen".quote:Op maandag 7 december 2020 11:48 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Als je buiten gaat wandelen dan zal dat wel meevallen hè, tenzij je gaat winkelen in Utrecht ofzo
Oh. Ja... dan houdt het wel een beetje op ja.quote:Op maandag 7 december 2020 11:49 schreef fietsie het volgende:
[..]
"Wandelen" als concept vind ik ongeveer net zo leuk als "onder een vallende betonplaat gaan liggen".
Dat maakt het een optie die ik niet graag kies
Als je je moeder wil zien kan het dus wel, er zijn echt wel mogelijkheden.quote:Op maandag 7 december 2020 11:49 schreef fietsie het volgende:
[..]
"Wandelen" als concept vind ik ongeveer net zo leuk als "onder een vallende betonplaat gaan liggen".
hmm das wel naarquote:Op maandag 7 december 2020 11:24 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat doen weal dagelijksquote:Op maandag 7 december 2020 11:53 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
hmm das wel naar
videobellen als slecht alternatief voor real life contact?
quote:Op maandag 7 december 2020 11:49 schreef fietsie het volgende:
[..]
het is wel beter dan niksquote:Op maandag 7 december 2020 11:49 schreef fietsie het volgende:
[..]
die traagheid, je komt nergens, en die lamballen die hun hond niet aan een korte lijn bij je weg houden, de gezellige keuze uit drie betonpaden als ik hier uit huis vertrek; ik fiets liever.quote:
Zelfs mijn vader blijft binnen, en die was de sloten aan het baggeren omdat er nachtvorst werd beloofd.quote:Op maandag 7 december 2020 11:54 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
het is wel beter dan niks
alhoewel ik kan verklappen dat het bij je moeder in de buurt... geen wandelweer is.
"Ja maar mijn hond doet niks"quote:Op maandag 7 december 2020 11:55 schreef fietsie het volgende:
[..]
die traagheid, je komt nergens, en die lamballen die hun hond niet aan een korte lijn bij je weg houden, de gezellige keuze uit drie betonpaden als ik hier uit huis vertrek; ik fiets liever.
Je hoeft niet ergens heen te lopen om van alles te kunnen zien en bewonderenquote:Op maandag 7 december 2020 11:55 schreef fietsie het volgende:
[..]
die traagheid, je komt nergens, en die lamballen die hun hond niet aan een korte lijn bij je weg houden, de gezellige keuze uit drie betonpaden als ik hier uit huis vertrek; ik fiets liever.
Dat ja, houd op z'n minst het beest actief weg van passanten. En houd je aan verbodsbordjes.quote:
quote:Op maandag 7 december 2020 11:21 schreef fietsie het volgende:
Beetje baal-dag / ochtend hier. M'n moeder is jarig. Eind juni voor 't laatst gezien.
En meermalen overwogen vandaag toch langs te gaan, en de anderhalvemeteren. Maar das gewoon niet verstandig.
Ik heb liever een hond die aan een korte lijn net niet in je kuiten hangt, dan een onaangelijnde hond die in alle vrijheid aan je kuiten komt hangenquote:Op maandag 7 december 2020 11:58 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je hoeft niet ergens heen te lopen om van alles te kunnen zien en bewonderenEr is zoveel waar mensen in hun haast geen oog voor hebben.
Honden aan korte lijnen mijd ik juist als de pest, veel te veel spanning erop, brr.
Maar goed, je hoeft het niet leuk te vinden. Maar het zou een optie kunnen zijn. Voor mij was het dat wel. Nu hou ik ook enorm van (bos)wandelingen, maar het was ook de enige manier om die vriend te zien.
Uhu vooral dat laatste. Noemt zich echter wel natuurliefhebber.quote:Op maandag 7 december 2020 12:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat ja, houd op z'n minst het beest actief weg van passanten. En houd je aan verbodsbordjes.
Precies, ook een hond aan een lijn ga ik met ruime boog omheenquote:Op maandag 7 december 2020 12:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb liever een hond die aan een korte lijn net niet in je kuiten hangt, dan een onaangelijnde hond die in alle vrijheid aan je kuiten komt hangen
Uiteraard, maar juist aanlijnen zorgt bij heel veel honden voor veel meer spanning die steeds verder opbouwt. (niet zo gek hè, denk maar eens aan zelf een riem om je nek hebben die strakgetrokken wordt; de eerste keer ben je waarschijnlijk van je stuk gebracht en verbaasd, maar je hebt al heel snel de reactie jezelf los te willen trekken. Dat gaat niet, dus krijg je nog meer spanning. Tot je een bommetje bent dat echt op ontploffen staat). Kom je dan net te dichtbij, dan kom je in een grensgebied dat verdedigd moet worden.quote:Op maandag 7 december 2020 12:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb liever een hond die aan een korte lijn net niet in je kuiten hangt, dan een onaangelijnde hond die in alle vrijheid aan je kuiten komt hangen
Bij vrienden ligt het ook nooit aan de hond. Ja, je kijkt ze aan of je beweegt onverwacht of zus of zo.quote:Op maandag 7 december 2020 12:17 schreef IJsdraakje het volgende:
Matige hondeneigenaar die kwaad wordt op jou omdat hond in je kuit hangt.Echt fantastisch.
Zo werkt het dus niet.quote:Op maandag 7 december 2020 12:17 schreef IJsdraakje het volgende:
Matige hondeneigenaar die kwaad wordt op jou omdat hond in je kuit hangt.Echt fantastisch.
Overigens hoef ik een hond die in een korte lijn hangt écht niet aan een lange lijn in m'n buurt. Eerst maar eens goed onder appèl krijgen dat beest.
mja zo had ik ooit zo'n maltezer leeuwtje die op mijn.. rijdende skateboard dacht te springenquote:Op maandag 7 december 2020 12:15 schreef Tele6 het volgende:
Ik doe m'n hardlooprondje nu over de ene brug heen en de andere brug terug, want daar laat tenminste niemand z'n aso hond uit. (Al zag ik alsnog midden op de brug een enorme hondendrol liggen) In het bos, in het park of hier in de wijk word ik te vaak achterna gezeten door honden. Het enige wat ze interessanter vinden is wanneer ik op een skateboard langskom, ze kunnen helemaal wild worden van dat geluid kennelijk
Waarom geen flex? Daar loopt onze hond altijd aan, anders loop je steeds te kloten met die lijn als ze dichterbij loopt enzo.quote:Op maandag 7 december 2020 12:21 schreef Candaasje het volgende:
[..]
En indien je als verzorger van een hond twijfelt (of het nu gaat om agressiviteit of enthousiasme, wat mensen natuurlijk ook eng kunnen vinden); een lange losse lijn is wat ik prefereer. Dan kun je als wandelaar ook wel inschatten hoever de hond kan komen. (Niet zo'n flex-lijn)
daar zou ik ook nog wel om kunnen lachen.quote:Op maandag 7 december 2020 12:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had zaterdag nog een hond in mijn auto, die hoorde bij de handelaar in tweedehands bouwmaterialen waar we waren. Hij sprong gewoon in mijn auto terwijl we aan het laden waren. Wat een kutbeest was dat zeg. Non stop blaffen. Liep ook midden op de weg. Ging midden op de weg voor de auto zitten toen we weg wilden rijden. J vindt dat dus hilarisch. Ik niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |