Wij hebben langwerpige zandzakken die je over je schouders kunt leggen als een soort van pijnlijke sjaal. Ik kan me niet goed voorstellen hoe jij je zandzak vastpakt nuquote:Op zaterdag 5 december 2020 10:33 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het grootste euvel met zandzakken vind ik dat ze te groot zijn. Ik heb negatieve aapfactor, dus ik kom er gewoon niet goed omheen met mn armen om te klemmen. Idealiter wil je je eigen polsen vast kunnen pakken. Ik heb de zandzak vast.
Waar ga je wijn, bier en nootjes nuttigen? Hotelkamer? Of picknicken?quote:Op zaterdag 5 december 2020 10:37 schreef AnneX het volgende:
We nemen ook mee: fles wijn, paar biertjes, franse kaasjes, nootjes.
Vergeet ik iets? Suggesties?
Mooi.quote:Op zaterdag 5 december 2020 10:35 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb mijn droom onthouden want het was weer een pareltje.Wilde appelflappen maken en had al appeltjes klein gesneden maar toen kwam ik erachter dat ik geen bladerdeeg had. F. wilde wel bladerdeeg halen maar terwijl ie weg was werden mijn appels bruin want ik was de citroensap vergeten en die had ik ook niet in huis en toen moest ik huilen.
Einde.
Pijnlijke sjaal. Wat een pareltjes toch vaak in jouw postsquote:Op zaterdag 5 december 2020 10:46 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wij hebben langwerpige zandzakken die je over je schouders kunt leggen als een soort van pijnlijke sjaal. Ik kan me niet goed voorstellen hoe jij je zandzak vastpakt nu
quote:Op zaterdag 5 december 2020 10:46 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wij hebben langwerpige zandzakken die je over je schouders kunt leggen als een soort van pijnlijke sjaal. Ik kan me niet goed voorstellen hoe jij je zandzak vastpakt nu
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkheidsbaas van alles.
quote:Op zaterdag 5 december 2020 10:50 schreef Lonaa het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 5 december 2020 10:50 schreef minilot het volgende:
Ik droomde per ongeluk oneerbiedig over mijn zwaar gereformeerde buren.
Ja, is echt kut hoor. Ik heb liever een pijnlijke sjaal. Of een yoke. Wat eigenlijk ook een soort gekke pijnlijke sjaal is.quote:
Jaja. De elke avond thuis psalmenzingende Martijn en Annelies en hun negenhonderd brave kindertjes - ik kom absoluut in de hel als ik hardop zeg wat ik droomdequote:
DM, Whatsapp en de brievenbus staan open.quote:Op zaterdag 5 december 2020 10:53 schreef minilot het volgende:
[..]
Jaja. De elke avond thuis psalmenzingende Martijn en Annelies en hun negenhonderd brave kindertjes - ik kom absoluut in de hel als ik hardop zeg wat ik droomde
Jaaaa ik wil het ook weten @minilotquote:Op zaterdag 5 december 2020 10:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
DM, Whatsapp en de brievenbus staan open.![]()
Hell will be more fun anyway.
Oh ja, gister een doos bonbons van de patissier gekregen.quote:Op zaterdag 5 december 2020 10:45 schreef minilot het volgende:
@:AnneX Ook nog iets zoets mee?Veel plezier in elk geval!
(Pic van het hangende werk?)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op de hotelkamer... terwijl mnX in zijn verrekijker tuurt.ja, statief past in het koffertje🤪quote:Op zaterdag 5 december 2020 10:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Waar ga je wijn, bier en nootjes nuttigen? Hotelkamer? Of picknicken?
Ienie mini boompjes hoor. Maar vond het er zo tof uitzienquote:
Wat geinig! Ik stuur het even door naar J. want ik maak alles dat plant is altijd instant dood.quote:Op zaterdag 5 december 2020 11:00 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ienie mini boompjes hoor. Maar vond het er zo tof uitzien
https://www.werkaandewink(...)r-maken/#description
Leukquote:Op zaterdag 5 december 2020 11:00 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ienie mini boompjes hoor. Maar vond het er zo tof uitzien
https://www.werkaandewink(...)r-maken/#description
* Tele6 googelt yokequote:Op zaterdag 5 december 2020 10:52 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, is echt kut hoor. Ik heb liever een pijnlijke sjaal. Of een yoke. Wat eigenlijk ook een soort gekke pijnlijke sjaal is.
Ik heb tegenwoordig een plant app die me verteld wanneer iets water moet. Nu leven zequote:Op zaterdag 5 december 2020 11:01 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat geinig! Ik stuur het even door naar J. want ik maak alles dat plant is altijd instant dood.
Leeg weegt ie 84 kg.quote:Op zaterdag 5 december 2020 11:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
* Tele6 googelt yoke
Oh ja, dat is een erg pijnlijke sjaal.
Maar hoe weet die dan hoe vaak plantje 1 water moet.. en plantje 2 die minder water moet?quote:Op zaterdag 5 december 2020 11:04 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik heb tegenwoordig een plant app die me verteld wanneer iets water moet. Nu leven ze
Uitsmijter!quote:Op zaterdag 5 december 2020 11:06 schreef Myraela het volgende:
Ik heb neppe bacon in huis die lekker schijnt te zijn. Maar nu weet ik niet wat ik ermee zou kunnen maken. Twee plakjes voor op een burger, maar dan heb ik nog over.
Je voert in welke je hebt en dan zegt ie welke je moet water geven.quote:Op zaterdag 5 december 2020 11:06 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Maar hoe weet die dan hoe vaak plantje 1 water moet.. en plantje 2 die minder water moet?
Brood mee bakken dan!quote:Op zaterdag 5 december 2020 11:07 schreef Myraela het volgende:
[..]
Meh. Ik vind ei zonder iets lekkerder.
Is die vandaag? Ik had er even naar gekeken, maar uit de beschrijving maakte ik oneerbiedig op dat je een potje gaat vullen met hydrocultuur. Dus ik ben erg benieuwd hoeveel ik ernaast ga zitten en welke nieuwe dingen en technieken je vanmiddag gaat oppikkenquote:Op zaterdag 5 december 2020 10:51 schreef gcjoel het volgende:
@:mini de gevulde speculaas ziet er geweldig uit. Hopelijk smaakt het ook zo![]()
Nu klaarzitten voor de workshop hydrocultuur kerstboompjes
Oh, dat ziet er wel lekker uit.quote:Op zaterdag 5 december 2020 11:09 schreef minilot het volgende:
Brood mee bakken dan!
https://thewoksoflife.com/bacon-scallion-milk-bread/
Pannenkoeken?quote:Op zaterdag 5 december 2020 11:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik at altijd best regelmatig spek, maar geen idee meer waarin.
Ik denk niet veel. Maar wilde dit hebben en zou niet weten waar te kopen. Dus dan maar zo.quote:Op zaterdag 5 december 2020 11:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Is die vandaag? Ik had er even naar gekeken, maar uit de beschrijving maakte ik oneerbiedig op dat je een potje gaat vullen met hydrocultuur. Dus ik ben erg benieuwd hoeveel ik ernaast ga zitten en welke nieuwe dingen en technieken je vanmiddag gaat oppikken
Oh handig!quote:Op zaterdag 5 december 2020 11:09 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Je voert in welke je hebt en dan zegt ie welke je moet water geven.
Hierin!quote:Op zaterdag 5 december 2020 11:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee, die at en eet ik sowieso eigenlijk nooit.![]()
Misschien maar in een pasta ofzo.
Haha, leuk!quote:Op zaterdag 5 december 2020 11:23 schreef Candaasje het volgende:
Wah, ik een heel lulverhaal getypt, waren jullie al een topic verder. Tssk!
@:Holyme Succes vandaag! EHBO setje bij de hand, voor na operatie 'katinmandje' ?![]()
Zandzakken.... dat doet me denken aan jaaaaaaaaaaaaren terug.... moesten we als opdracht op de HKU een figuurtje animeren dat een zware zak optilde. Was nog best lastig. Eens zien of ik die kan terugvinden
En door die poepverhalen moet ik dan ook opeens weer denken aan een filmpje dat ik voor het Klokhuis maakte. Over poepende bacerieën die beton weer repareren![]()
Die staat wel online nog:
(10 jaar terug hè lui, niet mijn beste werkSowieso moest het in 1-2 weken af herinner ik me)
Klokhuisquote:Op zaterdag 5 december 2020 11:23 schreef Candaasje het volgende:
Wah, ik een heel lulverhaal getypt, waren jullie al een topic verder. Tssk!
@:Holyme Succes vandaag! EHBO setje bij de hand, voor na operatie 'katinmandje' ?![]()
Zandzakken.... dat doet me denken aan jaaaaaaaaaaaaren terug.... moesten we als opdracht op de HKU een figuurtje animeren dat een zware zak optilde. Was nog best lastig. Eens zien of ik die kan terugvinden
En door die poepverhalen moet ik dan ook opeens weer denken aan een filmpje dat ik voor het Klokhuis maakte. Over poepende bacerieën die beton weer repareren![]()
Die staat wel online nog:
(10 jaar terug hè lui, niet mijn beste werkSowieso moest het in 1-2 weken af herinner ik me)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...bij lancering het Jeugdjournaal haalden was wel een persoonlijk hoogtepunt. Kinderteevee
Let me see you stripped down to the bone
quote:Op zaterdag 5 december 2020 11:30 schreef minilot het volgende:
Dat we..Ook een cool stukje tvSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...bij lancering het Jeugdjournaal haalden was wel een persoonlijk hoogtepunt. Kinderteevee
Nog geen klokhuis.. maar zeker wel cool toch.
Plantsomequote:Op zaterdag 5 december 2020 11:19 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Oh handig!
Heeft de app ook een naam?
Ik heb denk 13 planten en krijg in de zomer bijna iedere dag wel een melding voor een plantquote:Op zaterdag 5 december 2020 11:33 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Lief wil het graag weten.. want die doet alles met apps. We gaan even snuffelen.
quote:Op zaterdag 5 december 2020 11:34 schreef minilot het volgende:
Sesamstraatstage. Ik ga even 'CANDAASJE IS TOF!' de tuin in schreeuwen, brb.
Dat lijkt me wel lekker.quote:Op zaterdag 5 december 2020 11:24 schreef minilot het volgende:
[..]
Hierin!
https://iamafoodblog.com/sour-cream-and-onion-pasta/
Maar welke nepbacon is het nou?
Poging gestrand op waardeloze onduidelijkheidquote:Op zaterdag 5 december 2020 11:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Van de week poging doen Myrealaas pom te halen
Uhu!quote:
True, ook aangegeven. Al aangeboden website te maken, maar dat zou iemand al gaan doen. Maar gewoon een mailtje sturen, zeggen wanneer je op komt halen en dikke prima.quote:Op zaterdag 5 december 2020 11:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Uhu!
Ok niet perse onduidelijkheid, maar alleen een FB pagina als siteJe zou denken dat je de tijd hebt gehad om aan je communicatiemiddelen te werken in de periode dat alles stil lag.
Bestelde je die chilisaus er bij?quote:Op zaterdag 5 december 2020 12:06 schreef Myraela het volgende:
[..]
True, ook aangegeven. Al aangeboden website te maken, maar dat zou iemand al gaan doen. Maar gewoon een mailtje sturen, zeggen wanneer je op komt halen en dikke prima.
Ik heb het gister koud opgehaald en ga het vanavond opeten. Hopelijk is het thuis net zo lekker als het daar was.Pot chilisaus er ook bij. Ook heel lekker.
Waar woont jullie hotel?quote:Op zaterdag 5 december 2020 10:59 schreef AnneX het volgende:
Op de hotelkamer... terwijl mnX in zijn verrekijker tuurt.ja, statief past in het koffertje🤪
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Oh, ik zie dat dat dan weer niet op de menukaart staat. Het is inderdaad echt niet ideaal.quote:Op zaterdag 5 december 2020 12:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Bestelde je die chilisaus er bij?
Haha nou.. nu 3 planten er in gezet...quote:Op zaterdag 5 december 2020 11:34 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik heb denk 13 planten en krijg in de zomer bijna iedere dag wel een melding voor een plant![]()
Hij houdt namelijk ook het weer bij. Dus nu hoef ik minder vaak.
Carbonara !quote:Op zaterdag 5 december 2020 11:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee, die at en eet ik sowieso eigenlijk nooit.![]()
Misschien maar in een pasta ofzo.
quote:Op zaterdag 5 december 2020 12:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Waar woont jullie hotel?
Wij gaan over 2 weken ook naar een hotel met extra's.Helemaal naar Houten 🙃 Room with a view dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaar kijker mee, atm toch ook maar uitzoeken welke camera, lenzen en statief mee.
Zo wordt het nog een foto expeditie. Anders is het (weer) van “had ik maar...”
Doet mij denken aan die stellen langs de waterkant: hij vissen en zij de Libelle lezend.
Komen jullie koffie doen onderweg, over 2 weken?
Volgens mij kon je ook verzoek doen om toe te laten voegen.quote:Op zaterdag 5 december 2020 12:12 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Haha nou.. nu 3 planten er in gezet...
EN 1 plant van vensterbank verhuisd.
Die andere 2 gedijen hier al langere tijd... maar die ene... hij gaat niet dood.. maar echt lekker doet ie het ook niet... staat beetje te vegeteren en ik krijg er geen grip op.
Misschien nu wel
De pepers... zal ik toch mwt de hand moeten doen.
En mn peperomia ondersoort stond er niet in
quote:Op zaterdag 5 december 2020 12:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Waar woont jullie hotel?
Wij gaan over 2 weken ook naar een hotel met extra's.Lekker! Duimen voor weer als vandaag, fris maar heel zonnigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Ah ga ik proberen.quote:Op zaterdag 5 december 2020 12:40 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Volgens mij kon je ook verzoek doen om toe te laten voegen.
Goedemorgen!quote:Op zaterdag 5 december 2020 12:08 schreef Blues het volgende:
Een Catpoesje die met palingkroketten sleept, AX gaat op hotel met verrekijkertpijnlijke sjaals, duivels dromen en 150 bier.
Goedemorgen
Kun je extra lang van het versieren genieten.quote:Op zaterdag 5 december 2020 14:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kerstboom 3 dagen in huis. Net de stand bekleed met een themisch kleedje. Dinsdag een bal denk ik
Ja was experiment met cacao poeder; heb er of teveel in gedaan, of de suiker was net te warm voor de cacao. Misschien had er meer room bij gemoeten in deze combinatie.quote:
Gister de lampjes gedaan. Nu wachten tot ik zin heb om de rest te doenquote:Op zaterdag 5 december 2020 14:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kerstboom 3 dagen in huis. Net de stand bekleed met een themisch kleedje. Dinsdag een bal denk ik
Is dit ook weer een metafoor voor iets anders?quote:Op zaterdag 5 december 2020 14:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vraag volgt natuurlijk: was het een boom? Een Kerstboom?quote:Op zaterdag 5 december 2020 13:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben iets zwaars en langs in mijn auto vervoerd en nou kan mijn bijrijdersstoel alleen nog maar in de ligstand![]()
En ik zit helemaal ingekakt met de kat op schoot even pauze te houden onder een dekentje. Het zou 10 minuten zijn en daarna hard weer door met J's plannen voor vandaag. Inmiddels zit ik geloof ik een half uur. Niet handig. Ook niet solidair.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooi borstplaat, fietsie.
quote:Op zaterdag 5 december 2020 16:10 schreef AnneX het volgende:
[..]
Een ruime kamer op de hoek, dus ramen: a Room with a ViewIs dat de luxe Valk net onder Uttereg?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Ow...is dit luxe? Staat er al een tijdje...< 5 km terug is Vianen en < 5 km verder is Uttereg.quote:Op zaterdag 5 december 2020 16:11 schreef fietsie het volgende:
[..]
Is dat de luxe Valk net onder Uttereg?
Wie kwamen er ook alweer?quote:Op zaterdag 5 december 2020 16:26 schreef Sarabi het volgende:
Sinterklaas toetje gemaakt voor vanavond
Partytent staat dus we zijn klaar
Alleen mijn oudersquote:Op zaterdag 5 december 2020 16:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wie kwamen er ook alweer?
Hopelijk heater/vuurkorf ook klaar?
Een ruime kamer op de hoek, dus ramen: a Room with a ViewToch wel deze geboekt, he?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.hotelhouten.nl/kamers/honeymoon-red-suite/There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
[..]
Vraag volgt natuurlijk: was het een boom? Een Kerstboom?
Een ruime kamer op de hoek, dus ramen: a Room with a ViewMooi uitzicht, goed gedaan! Morgen nog zo'n zonnige dag. Geniet er van!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooi borstplaat, fietsie.
Goed idee ook weer eens peertjes etenquote:Op zaterdag 5 december 2020 16:49 schreef sigme het volgende:
Liefste is uit werken, voor de gezelligheid heb ik wel een extra hond (logeetje). Met de logee vandaag naar dorp gewandeld, jurkje is op de post. Zojuist peertjes geschild, die staan nu in de gluhwein zachtjes te koken. Ruikt wel gezellig warm en winters.
Maar wel fijn van die zenuwen.quote:Op zaterdag 5 december 2020 17:12 schreef Isabeau het volgende:
Wat maken jullie weer lekkere dingen vandaag
Ik heb heerlijk geslapen. Alle zenuwen zijn wegWat wel wat dubbel voelt, want op zich ben ik ook pissed off dat het nu zo loopt. Een mensenbrein is maar ingewikkeld.
Fases mevrouw, allemaal fasesquote:Op zaterdag 5 december 2020 17:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb heerlijk geslapen. Alle zenuwen zijn wegWat wel wat dubbel voelt, want op zich ben ik ook pissed off dat het nu zo loopt. Een mensenbrein is maar ingewikkeld.
Fijn dat je goed geslapen hebt. Hoe gaat het nu met je neef?quote:Op zaterdag 5 december 2020 17:12 schreef Isabeau het volgende:
Niet zo best. Hopelijk knapt hij nog wat op de komende 3 weken. Er werd zelfs gesproken over dialysequote:Op zaterdag 5 december 2020 17:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Fijn dat je goed geslapen hebt. Hoe gaat het nu met je neef?
Daar was ik al bang voor nav je eerdere bericht. Hopelijk hoeft het niet. Is het nog mogelijk dat ze het toch wat naar voren kunnen halen?quote:Op zaterdag 5 december 2020 17:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Niet zo best. Hopelijk knapt hij nog wat op de komende 3 weken. Er werd zelfs gesproken over dialyse
Als het beestje nu al aan het ontdekken is komt het vast snel goed. Krijgt hij/zij toegang tot je hele huis.quote:Op zaterdag 5 december 2020 18:20 schreef Holyme het volgende:
Hello from the other side! Bwaaaa wat een dag![]()
Straks een bijlees, nu eerst bijkomen met thee en wat te nassen verzinnen. En halleluja voor vloerverwarming, geen sloffen, wel panty, niet koud!
@:Candaasje heb gelukkig veel asielervaring, dus EHBO spul heb ik niet nodig, maar vind het zo zielig om zo'n nietsvermoedend beestje in een kooitje te dwingen en mee te slepen. Zelfs met alle voorbereidingen. Enfin, ik weet niet wie van ons nu vermoeider is, haha, maar hij komt naar me toe en gebruikt staart en snorharen op een positieve manier, dus komt wel goed. Af en toe een voorzichtige ontdekkingstocht en dan weer terug in badkamerkastje of onder het dekbed
Je weet dat een emmer en een rol grotpapier ook voldoet.quote:Op zaterdag 5 december 2020 17:42 schreef Candaasje het volgende:
Zo, nou, wij hebben een duurzame kerstboom hoor. Of althans, potentiële boom, want het is nu nog een boomPJE
Ik geloof niet dat ik ooit zo'n klein, bol boompje heb gehad, maar goed, we gaan er natuurlijk vanuit dat het over 10 jaar de mooiste, goedgevulde en grootste boom is van het veld![]()
Wel een dure aangelegenheid, dat duurzame gedoe. We moesten opeens ook een pot hebben (zo'n standaard voor gezaagd hadden we al wel). Mooie pot gevonden (nu met boom erin zichtbaar 'op de groei' gekocht) en daar moest natuurlijk ook weer iets in om het waterdicht te maken.
Al met al 90 euro verder. Beter zorgen ze deze lente/zomer/herfst extra goed voor hem!
Ja hoor, hij is nu serieus op ontdekkingstocht. Kleine dappere heldquote:Op zaterdag 5 december 2020 18:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Als het beestje nu al aan het ontdekken is komt het vast snel goed. Krijgt hij/zij toegang tot je hele huis.
En vloerverwarming 🙏
quote:Op zaterdag 5 december 2020 20:32 schreef minilot het volgende:
Ik heb een SinterklaasverwondingDe buren (die leuke, die sambal maken) verzochten me om zak presentjes voor hun deur te zetten en zo hard mogelijk op de voordeur en op het raam te hengsten om de koters goed aan het schrikken te maken en nou is mijn pink helemaal dik van het bonzen
Sinterklaasverwondingsboks. Ik moest ook bonzen, op de 4e, en bij het sprinten naar de nog openstaande liftdeur gleed ik wat uit en verrekte een bilspierquote:Op zaterdag 5 december 2020 20:32 schreef minilot het volgende:
Ik heb een SinterklaasverwondingDe buren (die leuke, die sambal maken) verzochten me om zak presentjes voor hun deur te zetten en zo hard mogelijk op de voordeur en op het raam te hengsten om de koters goed aan het schrikken te maken en nou is mijn pink helemaal dik van het bonzen
Ik kan je filmpje niet zien nu.quote:Op zaterdag 5 december 2020 18:24 schreef derLudolf het volgende:
Ik kwam dit filmpje tegen op FB
https://www.facebook.com/111828655539438/posts/3978429982212600/
Ze heeft veel Hansen als "vriend". Benieuwd of ze nog steeds naar die vrienden omkijkt als ze geen geld meer hebben.
En eerlijk gezegd, ik geloof er geen zak van dat een Hans echt geen zelf wil...
Prima overigens, seks aanbieden voor geld zolang je er zelf voor kiest, maar doe niet schijnheilig en zeg het gewoon
De ramen zitten nog wel in de sponning?quote:Op zaterdag 5 december 2020 20:32 schreef minilot het volgende:
Een sugar daddy?quote:Op zaterdag 5 december 2020 20:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik kan je filmpje niet zien nu.
Tot een paar dagen geleden wist ik niet wat een hans was. Beau had er een item over. Ik weet niet wat ik er van vind.
Voor de mensen die het begrip 'hans' ook niet kennen: een hans heeft veel geld en houdt er van om dure dingen met een knap meisje te doen. Reisjes, winkelen, eten, etc. Het heeft niet altijd met seks te maken. Het kan ook om groepen gaan, een of meer hanzen met een jacht vol meiden en champagne.
quote:Op zaterdag 5 december 2020 20:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Sinterklaasverwondingsboks. Ik moest ook bonzen, op de 4e, en bij het sprinten naar de nog openstaande liftdeur gleed ik wat uit en verrekte een bilspier
Ja zoiets maar dan met geen groot leeftijdsverschil geloof ik. Ik snap het concept ook nog niet zo.quote:
Dat seks geen rol speelt vind ik volgens mij maar een naïeve gedachte...quote:Op zaterdag 5 december 2020 20:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik kan je filmpje niet zien nu.
Tot een paar dagen geleden wist ik niet wat een hans was. Beau had er een item over. Ik weet niet wat ik er van vind.
Voor de mensen die het begrip 'hans' ook niet kennen: een hans heeft veel geld en houdt er van om dure dingen met een knap meisje te doen. Reisjes, winkelen, eten, etc. Het heeft niet altijd met seks te maken. Het kan ook om groepen gaan, een of meer hanzen met een jacht vol meiden en champagne.
Dat is wat die documentairemaakster bij Beau zei. Ik heb geen idee.quote:Op zaterdag 5 december 2020 21:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat seks geen rol speelt vind ik volgens mij maar een naïeve gedachte...
Maar dat kan ook aan mij liggen.
Zal deels ook het pronken zijn.quote:Op zaterdag 5 december 2020 21:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat seks geen rol speelt vind ik volgens mij maar een naïeve gedachte...
Maar dat kan ook aan mij liggen.
Deze meid zei ook best veel Turkse/Marokkaanse klanten. Geen idee wat de islam van prostitutie vindt, kan me voorstellen dat ze dat niet zo tof vinden. Misschien dat ze het daarom zo "verpakken"quote:Op zaterdag 5 december 2020 21:10 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Zal deels ook het pronken zijn.
Of gelegenheden waarvoor het statustechniscb/imagotechnisch beter is om mt een knappe vrouw aan te komen zetten dan vrijgezel.
quote:Op zaterdag 5 december 2020 20:32 schreef minilot het volgende:
Leeeevensgevaarlijk dat sintvierenquote:Op zaterdag 5 december 2020 20:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Sinterklaasverwondingsboks. Ik moest ook bonzen, op de 4e, en bij het sprinten naar de nog openstaande liftdeur gleed ik wat uit en verrekte een bilspier
Volgens mij vinden ze van hoeren hetzelfde als van hypotheken.quote:Op zaterdag 5 december 2020 21:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Deze meid zei ook best veel Turkse/Marokkaanse klanten. Geen idee wat de islam van prostitutie vindt, kan me voorstellen dat ze dat niet zo tof vinden. Misschien dat ze het daarom zo "verpakken"
Ja wat is er?quote:Op zaterdag 5 december 2020 21:26 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Volgens mij vinden ze van hoeren hetzelfde als van hypotheken.
Daar doen ze niet aan.
Maar in een practisch geloofs-approved jasje kan er best veel. Dus ook dat.
Alhoewel seks dan dus niet zou mogen alsnog volgens mij. Dus escort moet kunnen dan.. maar echte prostitutie lijkt me lastig.
Then again... de eerste gelovige die nooit zondigt... moet ik nog tegen komen.
En hoe zit dat dan met die 30(?) maagden?
Ik lees meestal altijd de laatste zin.quote:Op zaterdag 5 december 2020 21:31 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
In welke hoedanigheid meldt u zich?
30 maagden of 30 rozijnen? De geleerden zijn het er nog niet over uit wat de juiste vertaling is.quote:Op zaterdag 5 december 2020 21:26 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Volgens mij vinden ze van hoeren hetzelfde als van hypotheken.
Daar doen ze niet aan.
Maar in een practisch geloofs-approved jasje kan er best veel. Dus ook dat.
Alhoewel seks dan dus niet zou mogen alsnog volgens mij. Dus escort moet kunnen dan.. maar echte prostitutie lijkt me lastig.
Then again... de eerste gelovige die nooit zondigt... moet ik nog tegen komen.
En hoe zit dat dan met die 30(?) maagden?
Jeweetwel.. uit het hiernamaals.
Dat is nog een verschilletjequote:Op zaterdag 5 december 2020 21:34 schreef z80 het volgende:
[..]
30 maagden of 30 rozijnen? De geleerden zijn het er nog niet over uit wat de juiste vertaling is.
Ik had geen emmer waar ie in past. En dat staat stom in de kamerquote:Op zaterdag 5 december 2020 20:11 schreef z80 het volgende:
[..]
Je weet dat een emmer en een rol grotpapier ook voldoet.
Dat dus (en het zijn er 72). Mogelijk ook een bewuste vertaalfout.quote:Op zaterdag 5 december 2020 21:34 schreef z80 het volgende:
[..]
30 maagden of 30 rozijnen? De geleerden zijn het er nog niet over uit wat de juiste vertaling is.
Oh dat is vervelend. Mijn moeder had dinsdag ook pakjes op de post gedaan, en die zijn ook nog steeds niet geleverd bij mijn tante en neven en nicht. Dat was ook stom. (ook omdat ze voor de meeste wel 7 euro verzendkosten heeft betaald. Neem het dan als postbedrijf niet meer aan, of meldt het dat het standaard een X aantal dagen vertraging heeft.)quote:Op zaterdag 5 december 2020 21:56 schreef z80 het volgende:
Dag drie dat herpes beloofde mijn pakje af te leveren. En dit niet gedaan heeft.
Ook die gene de de website bijwerkt heeft blijkbaar weekeind. Want hier staat nog steeds dat het pakje vandaag wordt afgeleverd.
Ook Bpost wordt hartelijk bedankt voor het niet doorsturen. Waar de rest van de pakjes zijn geen idee. Ergens onderweg.
Grotpapier is om een kerststal mee te maken. Dit spul.quote:Op zaterdag 5 december 2020 21:55 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik had geen emmer waar ie in past. En dat staat stom in de kamer(En wat is grotpapier? Hij staat nu in zijn eigen pot met aarde en eromheen hydrokorrels.)
Maar als 'ie nog 3 zomers overleeft, hebben we de kosten er weer uit. En een toffe eigen boom zien opgroeien(En ik hoef - elk jaar toch weer geplaagd met een beetje buikpijn - geen mooie boom meer over het balkon te mieteren. En het scheelt een boel pesticiden. Dus vooruit, ach, why not!)
@:minilot Au! Fanatieke Sint wel![]()
@:Holyme Ahw, ja altijd stressvolle zaken dat, gesjouw met diertjes. Maar het klinkt al goed en komt vast helemaal op z'n pootjes terecht![]()
Ohquote:Grotpapier is om een kerststal mee te maken. Dit spul.
[ afbeelding ]
hier te koop.
https://www.kerstwebshop.(...)pier-0-50-x-2-meter/
Je kunt een kerststal kopen. Maar je kunt ook lossen beeldjes aanschaffen en zelf een stal plus omgeving maken. De stal kan de in een nis of houtopslag onder de openhaard. Waarbij de Driekoningen elke dag een stukje dichter naar de stal gezet werden. Dan had je verschillende soorten grotpapier. Werd in elke bruna achtige zaak verkocht. Zeker in het zuiden des lands.quote:Op zaterdag 5 december 2020 22:02 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh![]()
kende ik niet.
Nouja, we moesten die extra maand en winstuitkering van vriend toch ergens aan besteden![]()
En we hebben nu een mooie pot. Ooit als we groot zijn en een groot huis hebben met ruimte voor een grote kamerplant, kunnen we die wel weer gebruiken. En elk jaar met kerst(Totdat we die grote kamerplant hebben dan, anders blijf ik overpotten
)
Nooit gerealiseerd dat het driekoningenverhaal en grotpapier geen algemene kennis isquote:Op zaterdag 5 december 2020 22:11 schreef z80 het volgende:
[..]
Je kunt een kerststal kopen. Maar je kunt ook lossen beeldjes aanschaffen en zelf een stal plus omgeving maken. De stal kan de in een nis of houtopslag onder de openhaard. Waarbij de Driekoningen elke dag een stukje dichter naar de stal gezet werden. Dan had je verschillende soorten grotpapier. Werd in elke bruna achtige zaak verkocht. Zeker in het zuiden des lands.
Het driekoningen-verhaal ken ik welquote:Op zaterdag 5 december 2020 22:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nooit gerealiseerd dat het driekoningenverhaal en grotpapier geen algemene kennis is![]()
Denk dat dat een hardcore-katholieken dingetje is?quote:Op zaterdag 5 december 2020 22:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nooit gerealiseerd dat het driekoningenverhaal en grotpapier geen algemene kennis is![]()
Slaap lekker, Vlindertje!quote:Op zondag 6 december 2020 04:59 schreef vlindertje89 het volgende:
![]()
Schrok wakker uit een droom.
Nog niet echt genoeg slaap gehad zo.. dus hopelijk zo wel nog even slapen, als de schrik uit m'n lijf is.
Sta je daar te popelen voor je 30 maagden... krijg je een schaaltje rozijnen..quote:Op zaterdag 5 december 2020 21:34 schreef z80 het volgende:
[..]
Een keer een docu gezien waarin een imam in opspraak was geraakt omdat hij jonge meisjes 'tijdelijk' (voor 1 nacht) in de echt verbond met een hitsige oudere man. Want dan mocht de seks welquote:Op zaterdag 5 december 2020 21:14 schreef derLudolf het volgende:
Deze meid zei ook best veel Turkse/Marokkaanse klanten. Geen idee wat de islam van prostitutie vindt, kan me voorstellen dat ze dat niet zo tof vinden. Misschien dat ze het daarom zo "verpakken"
Viel het een beetje mee met de pijn of heb je nu juist nog meer pijn na het slapen?quote:Op zaterdag 5 december 2020 22:24 schreef vlindertje89 het volgende:
De twee trappen in m'n huis waren toe aan een nieuwe schilderbeurt, en na vakkundig uitstelwerk vandaag toch maar aan de slag gegaan. Stofzuigen, ontvetten, schuren, stofzuigen, schilderen, vijf uur wachten, nog keer schilderen (had echt geen zin in weer schuren etc en hoop dat t gewoon goed gaat). Eerste keer 3 uur bezig geweest, tweede keer 2 uur. Ik kan vanaf 00:30 in principe naar boven, maar heb alles beneden gelegd voor nachtje op bank slapen, kijk straks wel of ik hier blijf of toch naar boven ga. Wel 1500kcal verbrand met dat geintje, enige voordeel..
En verder doet dus alles pijn ondanks al twee paracetamol op. Nou ja. Straks voor t slapen nog twee..
Oh, dat is net zo iets als de gestandaardiseerde procedure om Jehova-ouders kortdurend uit de ouderlijke macht te ontzetten zodat hun doodzieke kind een bloedtransfusie kan krijgenquote:Op zondag 6 december 2020 08:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een keer een docu gezien waarin een imam in opspraak was geraakt omdat hij jonge meisjes 'tijdelijk' (voor 1 nacht) in de echt verbond met een hitsige oudere man. Want dan mocht de seks wel![]()
Ik ben zelf niet gelovig, maar als je dan in een alwetende god gelooft die ook nog eens almachtig is en beslist of je naar de hemel of hel gaat.....hoe kan je dan óók geloven dat dit zijn bedoeling was met 'geen seks buiten het huwelijk'. Ik snap daar helemaal niks van. Maar er is wel meer wat ik niet begrijp aan soortgelijke idiote constructies om maar theoretisch te voldoen aan het woord van god.
Ik wist overigens ook niet wat een Hans is. Ik ken alleen het begrip suikeroom/sugar daddy.
Hier mag ik wel wat van vinden toch?quote:Op zondag 6 december 2020 08:28 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh, dat is net zo iets als de gestandaardiseerde procedure om Jehova-ouders kortdurend uit de ouderlijke macht te ontzetten zodat hun doodzieke kind een bloedtransfusie kan krijgenDogmatiek
Vind je dat net zoiets?quote:Op zondag 6 december 2020 08:28 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh, dat is net zo iets als de gestandaardiseerde procedure om Jehova-ouders kortdurend uit de ouderlijke macht te ontzetten zodat hun doodzieke kind een bloedtransfusie kan krijgenDogmatiek
Ik vind er ook een boel van. Maar ik vind het ook als voordeel hebben dat deze arme kinderen op deze manier wel de behandeling krijgen die ze nodig hebben. En ik vind het vooral enorm triest dat mensen zo in angst moeten leven vanwege de toorn van de gemeenschap.quote:Op zondag 6 december 2020 08:40 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hier mag ik wel wat van vinden toch?
De dogmatiek vind ik dat het niet mag met een bepaalde reden, en dat je dat gaat omzeilen zodat het wel kan, waarbij je voorbij gaat aan de reden waarom het niet mag. Het is wel pragmatisch dat de behandelingen gewoon gedaan worden jaquote:Op zondag 6 december 2020 08:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Vind je dat net zoiets?
Ik vind de jehovaprocedure eerder pragmatisch dan dogmatisch. De eendagstrouwerij heeft wel iets wettisch.
Het is voor de kinderen wel prima ja..quote:Op zondag 6 december 2020 08:46 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vind er ook een boel van. Maar ik vind het ook als voordeel hebben dat deze arme kinderen op deze manier wel de behandeling krijgen die ze nodig hebben. En ik vind het vooral enorm triest dat mensen zo in angst moeten leven vanwege de toorn van de gemeenschap.
Het blijft interessante materie. Waarom zijn mensen toch zoooooooooo raarquote:Op zondag 6 december 2020 08:48 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
De dogmatiek vind ik dat het niet mag met een bepaalde reden, en dat je dat gaat omzeilen zodat het wel kan, waarbij je voorbij gaat aan de reden waarom het niet mag. Het is wel pragmatisch dat de behandelingen gewoon gedaan worden ja
Ik snap die hele wil van God niet. Ik bedoel dat de lever-long transplantatie is uitgevonden (ja het bestaat, klinkt wel als een complexe operatie) is toch ook de wil van God?quote:Op zondag 6 december 2020 08:56 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Het is voor de kinderen wel prima ja..
maar verder... is het wat isabeau ook al zei..
hoe combineer je dat met de gedachte van een alwetende god en het voor jezelf goedpraten dat dit geen zonde is.
Ik woonde overigens 2 straten van een meisje ooit... waar de ouders niet zo practisch waren ingesteld en wel echt aan hun geloof vastzaten.
“Gods wil geschiede zowel in de hemel als hier op aarde”.
Ik snapte toen al niet hoe mensen in hemelsnaam (letterlijk in dit geval zelfs..) hun kind langzaam konden laten dood gaan als er gewoon een behandeling beschikbaar is die bewezen werkt.
Nu heb ik zelf een kind... en snap ik daar nog veel minder van.
Dat vond ik ook een ijzersterke zin.quote:Op zondag 6 december 2020 09:50 schreef vlindertje89 het volgende:
Goedemorgen! Ik werd net voor de tweede keer wakker, dus gelukkig bij elkaar nog een zeer fatsoenlijk aantal uur geslapen.
Zo liggend in bed voel ik me verbazingwekkend goed eigenlijk, had veel meer pijn verwacht.
Vandaag weer dagje werken, woensdag deadline dus ik hoop zo dat ik dan donderdag en vrijdag ook even rustig aan kan doen.. en even écht vrij kan zijn.
@ geloof.. ik snap het ook allemaal niet zo. Claudia de Breij schreef laatst iets in een column wat me wel raakte: "... de orthodoxe christenen met hun pleidooi tegen vaccinatie 'omdat ieder mens het recht heeft te beschikken over zijn eigen lichaam', wiens overtuiging stopt als er in zo'n lichaam toevallig een baarmoeder zit".
Zou zomaar eens verband kunnen hebben met wat jij schreef over helse bevallingen.quote:Op zondag 6 december 2020 09:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat vond ik ook een ijzersterke zin.
Jouw adventskalender is wel echt heel tofquote:Op zondag 6 december 2020 09:46 schreef Myraela het volgende:
Vandaag HappySocks in m'n adventskalender. Dat was weer een toffe.
Oh, ik ken(de) ook wel iemand die koos een 'natuurlijke' horrordood voor zichzelf, uit overtuiging. De pastoor rilde er nog van, bij de begrafenis. Hij zei er iets heel opvallends over, al weet ik niet meer exact wat.quote:Op zondag 6 december 2020 09:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge allen!
Goed geslapen in het nieuwe huis en kat ook? @:Holyme
Hoe is het nu @:vlindertje89. ?
Snap ook totaal niet hoe je mensen, zeker mensen die je liefhebt, omwille van geloof, langer dan noodzakelijk laat lijden of zelfs sterven. Maar ik las van de week ook een paar horrorverhalen van vrouwen tijdens hun bevalling, echt, hoe met hen is omgegaan is niet te begrijpen. En natuurlijk gaat het meestal niet zo, ook dit zou niet moeten mogen.
Je wilt toch allemaal het beste voor jezelf, gun dat ook een ander
Er is zover bekent nog niemand terug gekomen om te klagen.quote:Op zondag 6 december 2020 07:04 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Sta je daar te popelen voor je 30 maagden... krijg je een schaaltje rozijnen..
Dat zal tegen vallen
Ziektes en plagen is god zijn afdeling. Het wel/niet genezen dan toch ook?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Snel even dan...@sigme ...wát een verhaal.
quote:Op zondag 6 december 2020 10:35 schreef AnneX het volgende:
Best een belevenis...zo’n dag en nachtje op hotel. Mn.X in het bubbelbad, ( ik ben geen badmens), ontbijt op de kamer, uitzicht ondanks heiig nu.
Vannacht ook de lichtjes op de a27.
@:Myraela ...dank je voor de suggestie ooit. Het is inderdaad leuk om er zo even tussenuit te zijn.
Om 13 uur weer naar huis...lazy checkout. Dan lees ik wel bij, hobbel achter jullie aan.Hotel ontbijtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Snel even dan...@:sigme ...wát een verhaal.![]()
Leuk om jezelf elke dag te verrassen nu het donker en koud isquote:Op zondag 6 december 2020 09:46 schreef Myraela het volgende:
Vandaag HappySocks in m'n adventskalender. Dat was weer een toffe.
Best een belevenis...zo’n dag en nachtje op hotel. Mn.X in het bubbelbad, ( ik ben geen badmens), ontbijt op de kamer, uitzicht ondanks heiig nu.
@:Myraela ...dank je voor de suggestie ooit. Het is inderdaad leuk om er zo even tussenuit te zijn.
Om 13 uur weer naar huis...lazy checkout. Dan lees ik wel bij, hobbel achter jullie aan.Heerlijk! Ontbijtse en geniet nog even.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Snel even dan...@:sigme ...wát een verhaal.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Mja mijn idee... maar kennelijk werkt dat niet voor iedereen zo.quote:Op zondag 6 december 2020 09:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik snap die hele wil van God niet. Ik bedoel dat de lever-long transplantatie is uitgevonden (ja het bestaat, klinkt wel als een complexe operatie) is toch ook de wil van God?
Mja de navigatie in die rozijnen is ook al om te huilen.quote:Op zondag 6 december 2020 10:27 schreef z80 het volgende:
[..]
Er is zover bekent nog niemand terug gekomen om te klagen.
Maar in die kringen is god niet mensminnend maar een god van toorn. Want de mens is slecht. Lang geleden op de radio een preek gehoord (in het geheim opgenomen). Zo afschuwelijk was datquote:Op zondag 6 december 2020 10:45 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja mijn idee... maar kennelijk werkt dat niet voor iedereen zo.
Ik kan me toch moeilijk voorstellen als die liefhebbende mensminnende god zou zeggen “nou leuk voor je... maar ik vind dat je zo’n transplantatie maar gewoon links moet laten liggen want ik heb je niet voor niets een slechtwerkend orgaan gegeven”
Ipv “hier heb je een slecht werkend orgaan maar ondertussen heb ik andere mensen de wijsheid gegeven je hiermee te helpen”.
Je leest precies scheefquote:Op zondag 6 december 2020 10:09 schreef sigme het volgende:
Dat is toch niet zo moeilijk? Je mag beschikken TEGEN ingrepen in jouw lichaam (gods), je mag niet ingrijpen in lichaam (gods). En dan is er ook nog de overtuiging dat dat kleine lichaampje/leventje in het grote lichaam niet het lichaam van de grote persoon is.
Ik ben het er niet mee eens, maar ik vind het niet onbegrijpelijk en al helemaal niet onlogisch afgezet tegen antivaccinatieovertuiging.
Niet dat het lichaam in de baarmoeder zit.. maar de baarmoeder zit in het lichaam.quote:wiens overtuiging stopt als er in zo'n lichaam toevallig een baarmoeder zit
Om 13 uur weer naar huis...lazy checkout. Dan lees ik wel bij, hobbel achter jullie aan.Genieten man.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Snel even dan...@:sigme ...wát een verhaal.Lekker zo'n ontbijtje erbij.
![]()
Of 30 waarvan je denkt "ja, nu ik je zie snap ik wel dat niemand je blompie heb willen plukken"quote:Op zondag 6 december 2020 07:04 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dat zal tegen vallen
hm mja maar dan nog is het raar.quote:Op zondag 6 december 2020 10:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar in die kringen is god niet mensminnend maar een god van toorn. Want de mens is slecht. Lang geleden op de radio een preek gehoord (in het geheim opgenomen). Zo afschuwelijk was dat
Of 30 waarvan je denkt "ja, nu ik je zie snap ik wel dat niemand je blompie heb willen plukken"quote:Op zondag 6 december 2020 07:04 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dat zal tegen vallen
Ik snap sowieso niet zo goed waarom wij ons zo voorstaan op een scheiding van kerk en staat, terwijl de kerk wel allerlei excempties krijgt op de staatsregelsquote:Op zondag 6 december 2020 09:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik snap die hele wil van God niet. Ik bedoel dat de lever-long transplantatie is uitgevonden (ja het bestaat, klinkt wel als een complexe operatie) is toch ook de wil van God?
Zoals Robert Long ooit zong:quote:Op zondag 6 december 2020 10:45 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja mijn idee... maar kennelijk werkt dat niet voor iedereen zo.
Ik kan me toch moeilijk voorstellen als die liefhebbende mensminnende god zou zeggen “nou leuk voor je... maar ik vind dat je zo’n transplantatie maar gewoon links moet laten liggen want ik heb je niet voor niets een slechtwerkend orgaan gegeven”
Ipv “hier heb je een slecht werkend orgaan maar ondertussen heb ik andere mensen de wijsheid gegeven je hiermee te helpen”.
Mja dat is ook een beetje mijn idee.quote:Op zondag 6 december 2020 10:53 schreef z80 het volgende:
[..]
Zoals Robert Long ooit zong:
Want als je God als goed beschouwt.
Vindt 'ie 't beslist niet fout.
Wanneer je van een ander houdt.
Ik ga straks ook aan jou denkenquote:Op zondag 6 december 2020 11:15 schreef gcjoel het volgende:
Kerstboom optuigen.
Altijd als ik mijn dr who ornamenten ophang denk ik aan Lucky
Awwquote:Op zondag 6 december 2020 11:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ga straks ook aan jou denken
Brrrrquote:Op zondag 6 december 2020 10:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Of 30 waarvan je denkt "ja, nu ik je zie snap ik wel dat niemand je blompie heb willen plukken"
Mja ik vind... omdat je zelf er over nagedacht hebt.. toch een heel ander argument dan “gods wil”.quote:Op zondag 6 december 2020 12:00 schreef Candaasje het volgende:
Ons boompje is nog wat aan het 'uitzakken' (en acclimatiseren, dus de verwarmingen staan uit. Brrr!) dus die ga ik van de week wel versieren. Helaas geen Doctor Who-ornamenten![]()
Wel genoeg ballen en lichtjes in elk geval, daar maak ik me dit jaar eens een keer géén zorgen over.
Mijn zusje in Oostenrijk mocht wel een boom kopen, maar verder niet de winkels in voor lichtjes en ballen. Die heeft dit jaar dus een heel 'naturel' kerstboom![]()
Over religie en medisch handelen heb ik niet echt een duidelijke mening. Ik ben er zelf ook nog zoekende in, wat ik wel en niet wil, en dat is niet eens uit angst voor de toorn van God ofzo, wat bij veel zwaar gelovigen wel meespeelt, naast ook vaak de druk van de gemeenschap. Maar dat gezegd hebbende; ik zet dan ook geen kinderen op de wereld, dus het blijft voor mij een (grotendeels) persoonlijk besluit. Ik begrijp de redenen om wél voor een bepaalde behandeling te kiezen ook en kan daarom ook oprecht blij zijn voor een ander als het goed uitpakt.![]()
Goed, ik ga eens een pakketje op de post doen. Eens zien wanneer het aankomt.
Da’s fijn. Hoeveel uitslagen nog te gaan?quote:Op zondag 6 december 2020 12:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Broer en schoonzus negatief getestHopelijk vandaag de rest van de uitslagen.
En neefje zit in quarantaine in de gameroom. Hij blijft er (COVID)positief onder
Hm, tsja het is ook een levensovertuiging hè. Nu heb ik niks met religie en vind ik, van wat ik zie, het wereldbeeld van veel mensen erg klein en beperkend maken, maar dat zullen anderen ook van mijn leefwereld vinden vermoed ikquote:Op zondag 6 december 2020 12:37 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja ik vind... omdat je zelf er over nagedacht hebt.. toch een heel ander argument dan “gods wil”.
quote:Op zondag 6 december 2020 12:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Broer en schoonzus negatief getestHopelijk vandaag de rest van de uitslagen.
En neefje zit in quarantaine in de gameroom. Hij blijft er (COVID)positief onder
Drie stuks!quote:Op zondag 6 december 2020 12:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da’s fijn. Hoeveel uitslagen nog te gaan?
Ja tuurlijk..quote:Op zondag 6 december 2020 12:50 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hm, tsja het is ook een levensovertuiging hè. Nu heb ik niks met religie en vind ik, van wat ik zie, het wereldbeeld van veel mensen erg klein en beperkend maken, maar dat zullen anderen ook van mijn leefwereld vinden vermoed ik.
Ah zo, ja nee dat begrijp ikquote:Op zondag 6 december 2020 13:04 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ja tuurlijk..
maar veel mensen die dit soort dingen uit geloofsoogpunt zo doen (ongetwijfeld niet allemaal..) doen dat omdat ze zo zijn opgegroeid en er verder nooit bij stil hebben gestaan.
Dat is toch anders dan weloverwogen zoiets besluiten.
Misschien niet beter of slechter... ieder moet tenslotte vooral doen waar hij/zij zich het beste bij voelt.
Maar voor mij toch wel anders.
Het ene staat wat verder van mij af dan het andere zegmaar.
Desondanks nog steeds overtuigd dat mensen moeten doen waar zij gelukkig van denken te worden. Alleen soms kan ik me wat beter in die keuzes inleven dan andere keren.
Gelukkig hoef ik me alleen te verantwoorden voor mijn eigen keuzes.
Mja het “gevaarlijke” is vooral dat iedereen het met je eens isquote:Op zondag 6 december 2020 13:13 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah zo, ja nee dat begrijp ik.
Maar eigenlijk zijn heel veel, zo niet alle, van de keuzes die we maken, denkpatronen die we hebben, onderdeel van het 'systeem' waarin we opgroeien. (Ik bedoel systeem hier niet per se negatief hè, ik spreek dat woord niet rillingen en afschuw uit) Wat we om ons heen zien is 'normaal', en het is pas als je iemand anders tegenkomt met een andere achtergrond, dat je jouw 'normaal' mogelijk gaat bevragen en gaat reflecteren.
Dat herken ik in elk geval wel bij mezelf, en ik denk, even afgaande op wat ik bij een gereformeerd ex-collegaatje zag, dat het in van die toch enigszins afgeschermde gemeenschappen zoals vaak bij gelovigen het geval is, het bevragen nog minder vanzelfsprekend is. Want 'niemand' doet het (toch niet openlijk).
Overigens is dit wel een van de redenen waarom ik niet snel volledig 'off grid' in een gemeenschap zou willen leven. Te weinig input van buitenaf. Ik merk dat nu al; in NL zit ik veel meer in een 'Vegan Bubble' dan in België. Levert een stuk meer tunnelvisie op.
Daar heeft een bedrijf een mooie kerstwinstquote:Op zondag 6 december 2020 13:34 schreef Leintjeuh het volgende:
Hier is het kerstpakket van de werkgever binnen. Eén (1) film van Pathe Thuis, een (1) zakje ongezouten noten, een (1) theezakje (verpakking: Je bent GOUD waard), een (1) klein reepje Tony's, een (1) koek, 200 ml appelsap en een (1) bluetooth speakertje zonder merk.
Zou een waarde van 25 euro vertegenwoordigen
Wow!quote:Op zondag 6 december 2020 13:34 schreef Leintjeuh het volgende:
Hier is het kerstpakket van de werkgever binnen. Eén (1) film van Pathe Thuis, een (1) zakje ongezouten noten, een (1) theezakje (verpakking: Je bent GOUD waard), een (1) klein reepje Tony's, een (1) koek, 200 ml appelsap en een (1) bluetooth speakertje zonder merk.
Ja hehquote:Op zondag 6 december 2020 13:43 schreef golfer het volgende:
Wow!
Die hebben wel even flink uitgepakt.
Het is ook zo nietszeggend, geef dan iedereen voor 25 euro een bon, of een boeketquote:Op zondag 6 december 2020 13:46 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ja hehVoel me echt gewaardeerd als verpleegkundige in deze veeleisende Corona-tijden
Had ik algezegd?
![]()
![]()
Dat is ook niks want dat is het probleem met kerstpakketten, het is nooit goed.quote:Op zondag 6 december 2020 13:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het is ook zo nietszeggend, geef dan iedereen voor 25 euro een bon, of een boeket
Ja dit, het uitpakkenquote:Op zondag 6 december 2020 13:53 schreef Myraela het volgende:
Oh ik vind het nog best wel leuk. Leuker dan een boeket in ieder geval. Maar ik vind elk kerstpakket gewoon tof.
Wel teleurgesteld in de richting van het bedrijf dat de kerstpakketten maakt. Dan is er voor 25 euro natuurlijk iets veel toffers samen te stellen. Gewoon een boodschappenpakket van 25 euro is al toffer. Maar richting werkgever vind ik 25 euro al best okay. Dat ze iets doen is al leuk.quote:Op zondag 6 december 2020 13:54 schreef gcjoel het volgende:
Maar zou ook wel teleurgesteld zijn van dat pakket hoor.
Misschien wensen ze ons medewerkers een EENzame kerst toequote:Op zondag 6 december 2020 13:58 schreef Candaasje het volgende:
Ik vind het ook wel karig. En 1 theezakje is ook maar 1 theezakje.
Je kunt best een feestelijker pakket samenstellen voor 25 euro.
Heb dat wel eens gedaan, bij een gespecialiseerd bedrijf, als ik dot lijstje zie is het nog geen 10 euroquote:Op zondag 6 december 2020 13:58 schreef Candaasje het volgende:
Ik vind het ook wel karig. En 1 theezakje is ook maar 1 theezakje.
Je kunt best een feestelijker pakket samenstellen voor 25 euro.
Wel lekker coronaproof!quote:Op zondag 6 december 2020 14:00 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Misschien wensen ze ons medewerkers een EENzame kerst toe
Misschien deden ze de boodschappen in België. Daar kijk ik altijd wat beduusd naar mijn boodschappentasje en de prijs die op het scherm verschijnt.quote:Op zondag 6 december 2020 14:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heb dat wel eens gedaan, bij een gespecialiseerd bedrijf, als ik dot lijstje zie is het nog geen 10 euro
Dit is ook wel weer zo, van 25 euro is echt wel wat te makenquote:Op zondag 6 december 2020 14:00 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wel teleurgesteld in de richting van het bedrijf dat de kerstpakketten maakt. Dan is er voor 25 euro natuurlijk iets veel toffers samen te stellen. Gewoon een boodschappenpakket van 25 euro is al toffer. Maar richting werkgever vind ik 25 euro al best okay. Dat ze iets doen is al leuk.
Maarja, ik heb volgens mij maar één keer een kerstpakket gehad en dat was toen ik bij de IKEA werkte. Met dingetjes van de IKEA foodmarkt.
Ik heb nog nooit iets stoms gehad gelukkig. Maar pas een paar keer een pakket. Veel bij kleine bedrijven gewerkt waar we een mooie bon kregen. En zelfs ergens waar ik dan met vriendje uit eten mocht en de bon mocht inleverenquote:Op zondag 6 december 2020 14:00 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wel teleurgesteld in de richting van het bedrijf dat de kerstpakketten maakt. Dan is er voor 25 euro natuurlijk iets veel toffers samen te stellen. Gewoon een boodschappenpakket van 25 euro is al toffer. Maar richting werkgever vind ik 25 euro al best okay. Dat ze iets doen is al leuk.
Maarja, ik heb volgens mij maar één keer een kerstpakket gehad en dat was toen ik bij de IKEA werkte. Met dingetjes van de IKEA foodmarkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 6 december 2020 14:08 schreef AnneX het volgende:
Jeetje, wat inderdaad karig van wg van Lein.
Van HF kreeg ik zelfs een adventsdoosje met 24 theezakjes.
Was het andere jaren ook zo karig?Eerdere jaren was het een stuk minder karig, naar mijn idee. Meer eten erin. En zelfs een keer zo'n kleine stormparaplu.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben donderdag een digitale kerstborrel met de etage. Er zit, begreep ik, wat bederfelijke waar in, maar ook een klein flesje champagne. Wij hebben normaal een kerstdiner en nu dan dit. Er is ook altijd een eindejaarbijeenkomst waar alle collega’s in Nederland kinnen komen (worden ook bussen ingezet voor de andere locaties) en ik begreep dat ze daar ook al druk mee zijn om dat digitaal te doen.quote:Op zondag 6 december 2020 14:07 schreef Aure het volgende:
Mijn vriend krijgt dit jaar voor het eerst een kerstpakket/cadeau. Ben wel benieuwd, normaal gesproken geven ze omgerekend iets van 300 euro pp uit aan een kerstborrel, maar die gaat natuurlijk niet door. Maar dat bedrag gaan ze nu niet uitgeven aan een kerstpakket/cadeautoch heb ik er hoge verwachtingen van
![]()
Of het is voor je partner omdat jij met de kerst moet werken?quote:Op zondag 6 december 2020 14:00 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Misschien wensen ze ons medewerkers een EENzame kerst toe
quote:Op zondag 6 december 2020 14:08 schreef AnneX het volgende:
Jeetje, wat inderdaad karig van wg van Lein.
Van HF kreeg ik zelfs een adventsdoosje met 24 theezakjes.
Was het andere jaren ook zo karig?Fijne hotelfoto's zag ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik verheug me ook al op onze hotelovernachting![]()
Fijn hequote:Op zondag 6 december 2020 14:39 schreef Lonaa het volgende:
Daar waar @:Blues gisteren zei dat ze op zaterdag helemaal niks moet, heb ik dat op zondag. Stukje met de hond gelopen, recepten uitgezocht voor de Vietnamese week, op zoek naar eten voor kerst. Lekker prutsen
Ja.quote:Op zondag 6 december 2020 14:42 schreef Blues het volgende:
[..]
Fijn he
Sinds ik dat ingesteld heb, 'hoef' ik ook niks van mezelf
Vandaag alweer veel gedaan incl sporten, straks nog even corbakkeren
Poeh poeh, kreeg je het alleen in de auto getild of moesten ze je helpen?quote:Op zondag 6 december 2020 13:34 schreef Leintjeuh het volgende:
PostNL kwam het bezorgen. Arme bezorger krijgt niet eens een herniaquote:Op zondag 6 december 2020 14:45 schreef derLudolf het volgende:
Poeh poeh, kreeg je het alleen in de auto getild of moesten ze je helpen?
Ja, klopt, op beide locaties hetzelfde. Twee jaar geleden een rolkoffertje met inhoud (gewoon vrij klassiek een fles wijn en kaasjes en toastjes enzo) en vorig een bijpassende tas met vergelijkbare inhoud. We krijgen ze dit jaar thuis gestuurd. Bij mijn vorige werkgever was het altijd wat karig, een paar jaar helemaal niets en toen opeens een bol.com bon van 50 euro en dat viel blijkbaar zo in de smaak dat ze de bon erin hebben gehouden maar hebben afgeschroefd naar 25.quote:Op zondag 6 december 2020 14:28 schreef vlindertje89 het volgende:
@Clubsoda ben benieuwd naar jouw pakket dit jaar! Neem aan dat beide kanten van de Amstel inmiddels hetzelfde pakket krijgen?
Die van twee jaar geleden en vorig jaar heb ik nog gekregen jaquote:Op zondag 6 december 2020 14:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, klopt, op beide locaties hetzelfde. Twee jaar geleden een rolkoffertje met inhoud (gewoon vrij klassiek een fles wijn en kaasjes en toastjes enzo) en vorig een bijpassende tas met vergelijkbare inhoud. We krijgen ze dit jaar thuis gestuurd. Bij mijn vorige werkgever was het altijd wat karig, een paar jaar helemaal niets en toen opeens een bol.com bon van 50 euro en dat viel blijkbaar zo in de smaak dat ze de bon erin hebben gehouden maar hebben afgeschroefd naar 25.
Kerstborrels voor 300 euro de man is echt ondenkbaar bij ons, ik vind het al heel wat dat ik een kerstactiviteit voor 20 euro p.p. er doorheen heb gekregen
quote:Op zondag 6 december 2020 14:58 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zit het Grote Gedichten Schrijven weer eens te vermijden. Elk jaar hetzelfde liedje
Volgens mij drie jaar geleden, toen werkte ik er nog niet, en ik heb ook gehoord van de ophef en volgens mij is het rolkoffertje het eerste gelijke pakket geweest. Ik vind hem ook heel fijnquote:Op zondag 6 december 2020 14:59 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Die van twee jaar geleden en vorig jaar heb ik nog gekregen jaik gebruik die rolkoffer en tas best wel vaak (nou ja, nu iets minder nu ik niet echt ergens heen ga). Mijn grootste favoriet was het pakket met een dekentje en een pan oa erin, het dekentje lig ik elke dag onder op de bank en de pan is nog steeds de fijnste pan die ik heb.
Ik kan me nog herinneren dat een vriendin drie of vier jaar geleden bij VUMC zat en ik bij AMC en ik kreeg een heel pakket met leuke dingen en zij allen een doosje chocolaatjes. Daar is volgens mij toen best wat ophef over geweest ook.
Ik vind het ook wel leuk hoor, maar ik kan zo moeilijk beginnen en het is altijd zo véél. Hoewel dit jaar met 8 gedichten veel minder dan anders en de afspraak is het kort te houden, dus het moet te doen zijnquote:Op zondag 6 december 2020 14:59 schreef Candaasje het volgende:
[..]oh dat vond ik vaak wel leuk, mits een beetje stof om mee te werken.
Vorig jaar nog een heel gedicht geschreven voor een professor. (Maar daar had ik dan ook meer dan genoeg anekdotes e.d. voor)
Ik ga nog maar eens colleges kijken. Dat kan onder een berg fleeceplaids. Koud in huis.
Je moet 8 (ACHT) gedichten schrijven?quote:Op zondag 6 december 2020 15:02 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel leuk hoor, maar ik kan zo moeilijk beginnen en het is altijd zo véél. Hoewel dit jaar met 8 gedichten veel minder dan anders en de afspraak is het kort te houden, dus het moet te doen zijn
Ik las een artikel over wat jij beschrijft qua thuiswerken. Dat het extra vermoeiend is omdat de kaders van naar je werk toe gaan thuiskomen en weekenden echt vrij hebben helemaal vervagen. Ook het gemis van fysieke collega's voor het overleg en de aanspraak, het uitwisselen van pers dingetjes enzo maakt dat het er vaak niet leuker, makkelijker op. En wordt lastiger als het steeds langer gaat duren zoals nu.quote:Op zondag 6 december 2020 14:28 schreef vlindertje89 het volgende:
Wow @:Leintjeuh dat is wel een heel karig pakket.. bij de Makro verkopen ze ook kerstpakketten zag ik laatst in een folder en voor 25 euro zitten daar toch een stuk leukere pakketten bij.
Ben benieuwd wat ik krijg. Bij ene werkgever kreeg ik een mail over een of andere online kerstmarkt en dat ik van Makro een mail krijg. Ben benieuwd voor hoeveel ik daar dan iets kan uitzoeken, heb hier maar een klein contract (0.1fte) en vorig jaar had ik drie doosjes thee en wat lekkers uitgezocht geloof ik.
Andere werkgever heb ik nog geen kerst meegemaakt, dus ben benieuwd of die iets doen en zo ja wat.
Hoe dan ook kan het eigenlijk niet zo'n mooi pakket zijn als ik bij m'n vorige werkgever altijd kreeg, ik zou er bijna voor de kerstpakketten weer willen gaan werken.. @:Clubsoda ben benieuwd naar jouw pakket dit jaar! Neem aan dat beide kanten van de Amstel inmiddels hetzelfde pakket krijgen?
Verder moet ik vanalles doen voor werk maar lukt me niks. Ik zit er even doorheen geloof ik. Ik ben zó moe, heb overdag al twee uur geslapen nog maar ik krijg nog steeds niks uit handen en lig als zombie op de bank. Ik mag van mezelf tot 16u hangen, dan ga ik even naar buiten boodschapjes doen en dan hoop ik dat ik dan wat opgefrist ben en wel wat werk kan verzetten nog.. want alles wat ik nu laat liggen komt er morgen/dinsdag gewoon bij.
quote:Op zondag 6 december 2020 15:06 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je moet 8 (ACHT) gedichten schrijven?
Mijn hemelquote:Op zondag 6 december 2020 15:11 schreef Clubsoda het volgende:
[..]En dat is echt enorm WEINIG
Precies de helft van vorig jaar.
Kan ik helemaal onderschrijven inderdaad. En dan komt daar zo'n deadline ook nog bovenop, maar "normaal" zou dat ook minder tijd gekost hebben, want ik zit nu soms ook te wachten op een reactie van iemand voor ik door kan waar ik normaal gewoon even binnen zou lopen, maar mail leest 'ie dan niet direct en teams heeft ie vaak uitstaan (wat ik ook wel weer snap, want als elk kwartier iemand met een korte vraag tussendoor komt is dat ook vet irritant natuurlijk).quote:Op zondag 6 december 2020 15:09 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik las een artikel over wat jij beschrijft qua thuiswerken. Dat het extra vermoeiend is omdat de kaders van naar je werk toe gaan thuiskomen en weekenden echt vrij hebben helemaal vervagen. Ook het gemis van fysieke collega's voor het overleg en de aanspraak, het uitwisselen van pers dingetjes enzo maakt dat het er vaak niet leuker, makkelijker op. En wordt lastiger als het steeds langer gaat duren zoals nu.
Deze zag ik laatst in een ander topic voorbij komen, vond het wel een interessante analogie:quote:Op zondag 6 december 2020 15:31 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Kan ik helemaal onderschrijven inderdaad. En dan komt daar zo'n deadline ook nog bovenop, maar "normaal" zou dat ook minder tijd gekost hebben, want ik zit nu soms ook te wachten op een reactie van iemand voor ik door kan waar ik normaal gewoon even binnen zou lopen, maar mail leest 'ie dan niet direct en teams heeft ie vaak uitstaan (wat ik ook wel weer snap, want als elk kwartier iemand met een korte vraag tussendoor komt is dat ook vet irritant natuurlijk).
Ik was altijd al slecht in afkaderen van werktijd en niet-werktijd, dus ik werkte wel vaker ook eens een paar uurtjes in het weekend, maar het loopt nu inderdaad wel echt de spuigaten uit. En omdat het ook allemaal op dezelfde plek is nu, werk en ontspanning, is het ook belastender dan eerst voor m'n gevoel.
En de collega's, het even kletsen tussendoor etc voor toch even dat "momentje iets anders" mis ik inderdaad ook. Ik vond het in het voorjaar ook veel makkelijker, het hele thuiswerken, maar toen had ik ook en vriend nog in huis en zat ik veel vaker in de tuin waar dan buren ook buiten zaten waar je dan tussendoor even mee kon kletsen. Dat scheelt toch wel echt heel erg.
Maar ook die deadline, want normaal zijn er ook wel korte piekmomenten en dan werk je wat harder/langer door, maar het duurt nu ook gewoon al te lang en dat bouwt dan toch wel op.
Eindstreep wel in zicht, gelukkig, dus dat scheelt. En nu even een rondje naar de winkels wandelen, dat helpt vast ook.
U snapt mijn procrastinatie?quote:
Wij hadden er voldoende aan. Het is niet voor een bootwerker, zal ik maar zeggen.quote:Op zondag 6 december 2020 14:44 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh ja, @:AnneX , hoe vonden jullie de hoeveelheid van de Ruby Rose box? En hoe waren de porties per gerechtje? Ik zag op hun site bv steak tartaar met eidooier staan, is dat dan een portie die je door twee deelt en dan allebei twee happen oid hebt? Het menu ziet er erg lekker uit alleen is er na 16dec een nieuw menu staat er, maar welk menu nog niet haha. Dus even afwachten of ik die net zo lekker vind klinken.
Vermoedelijk kijk jij op een heeel vreemd jaar terug, in de intramurale Zorg als herintreedster en alles wat erbij komt kijken. Afgezien van de jonge werknemers.quote:Op zondag 6 december 2020 15:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik zag mooie kerstbomen, met inventieve ornamentenophangers![]()
![]()
Scheiden van werk en vrije tijd lukt me eigenlijk prima. Ook met mijn werkplek in de woonkamer. Einde werkdag = laptop uit en ik kan de neiging om tussendoor te kijken eigenlijk prima negeren. Iedereen weet me telefonisch wel te bereiken als het echtecht dringend is. In maart/april was het wel lastig, opeens topdrukte, veel publiciteit en was ik zowat elke dag wel (even) met werk bezig.
Wel lastig inderdaad om snel af te stemmen met collega’s, normaal delen we een kantoor en heb je meer zicht op elkaars aanwezigheid. Nu lijken mensen toch meer gespreid te werken en zijn daardoor moeilijker te bereiken.
Jup, volkomen. Ik hou van puzzelen met zinnen en woorden, maar dat gaat mij zelfs te verquote:Op zondag 6 december 2020 15:38 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
U snapt mijn procrastinatie?Het zijn er nu trouwens nog maar 7
(en een half, wat ik heb ergens wel vier regels waar ik niet verder mee komen
)
Interessant filmpje. De principes kende ik en pas ik ook toe (alleen werken aan de eettafel, geen laptop naar de bank meenemen), slaapkamer om te slapen en evt te lezen, sporten buitenshuis. Maar de ruimteschip analogie vind ik mooi gevonden.quote:Op zondag 6 december 2020 15:37 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Deze zag ik laatst in een ander topic voorbij komen, vond het wel een interessante analogie:
De kern zit 'm toch in heel duidelijk afbakenen, en ook zaken als ontspanning en lichaamsbeweging inplannen, desnoods met een alarm. Ik herken wel dat in de wetenschap de grenzen wat vager zijn en je er snel overheen gaat. Pas maar goed op jezelf.
Dank!quote:Op zondag 6 december 2020 15:37 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Deze zag ik laatst in een ander topic voorbij komen, vond het wel een interessante analogie:
De kern zit 'm toch in heel duidelijk afbakenen, en ook zaken als ontspanning en lichaamsbeweging inplannen, desnoods met een alarm. Ik herken wel dat in de wetenschap de grenzen wat vager zijn en je er snel overheen gaat. Pas maar goed op jezelf.
Ik weet niet of mijn jaar vreemder is dan dat van anderen. Een paar maanden was het vol gas, maar nu heb ik het eigenlijk best rustig.quote:Op zondag 6 december 2020 15:39 schreef AnneX het volgende:
[..]
Vermoedelijk kijk jij op een heeel vreemd jaar terug, in de intramurale Zorg als herintreedster en alles wat erbij komt kijken. Afgezien van de jonge werknemers.
Gooi die recepten die je hebt uitgezocht een hier neer. Eens kijken wat echt Vietnamees is. Dat zijn vaak de simpelste gerechten.quote:Op zondag 6 december 2020 14:39 schreef Lonaa het volgende:
Daar waar @:Blues gisteren zei dat ze op zaterdag helemaal niks moet, heb ik dat op zondag. Stukje met de hond gelopen, recepten uitgezocht voor de Vietnamese week, op zoek naar eten voor kerst. Lekker prutsen
Is ook niet echt een heel klein plaatsje.quote:Op zondag 6 december 2020 15:06 schreef derLudolf het volgende:
Weer terug van camera ophalen. Bielefeld bestaat echtAls dacht de TomTom daar over toen ik onderweg was, die kende het laatste stuk A33 nog niet
![]()
Nu eerst pizzadeeg maken, dan verder ontdekken met "the beast"
Een simpele banh mi met varken: https://theravenouscouple(...)th-grilled-pork.htmlquote:Op zondag 6 december 2020 15:54 schreef z80 het volgende:
[..]
Gooi die recepten die je hebt uitgezocht een hier neer. Eens kijken wat echt Vietnamees is. Dat zijn vaak de simpelste gerechten.
Ons hoofd heeft dat blijkbaar echt nodig, verschillende ruimtes voor verschillende functies. In het begin van de lockdown werkte ik ook veel aan de eettafel (om kind te begeleiden) of boven op bed als ik rustig nodig had, omdat we boven geen bureau hadden. Dat heb ik moeten bekopen met maanden spanningshoofdpijnquote:Op zondag 6 december 2020 15:52 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dank!
Wat een fijn filmpje.
En ook wel een beetje confronterend.
Beweging schiet er vaak bij in, ik werk en slaap en eet en kijk tv op de bank.. ('s nachts slaap ik wel gewoon in bed).
Toch maar eens serieus werk maken ervan. Ik heb namelijk gewoon een werkkamer, een slaapkamer en een eettafel. Dus die ook maar gaan gebruiken. En toch echt die beweging weer inbouwen.
@:AnneX oh goede tip van de Facebook! En dank voor de info over hoeveelheid.
Voor iedereen een vreemd jaar vanwege alles en kerona gerelateerd.quote:Op zondag 6 december 2020 15:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik weet niet of mijn jaar vreemder is dan dat van anderen. Een paar maanden was het vol gas, maar nu heb ik het eigenlijk best rustig.
Je kent de complottheorieën die het bestaan van Bielefeld in twijfel trekken toch wel?quote:Op zondag 6 december 2020 15:59 schreef z80 het volgende:
[..]
Is ook niet echt een heel klein plaatsje.
De broodjes vind je in alle varianten in Vietnam. Stokbrood met wat groenvoer en vlees. Duidelijk een ex Franse kolonie.quote:Op zondag 6 december 2020 16:03 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Een simpele banh mi met varken: https://theravenouscouple(...)th-grilled-pork.html
En simpele banh xeo: https://www.culy.nl/recep(...)namese-pannenkoeken/
Jawel. Zijn hier ook al een keer langsgekomen.quote:Op zondag 6 december 2020 16:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je kent de complottheorieën die het bestaan van Bielefeld in twijfel trekken toch wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |