abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 december 2020 @ 15:25:42 #26
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_196565324
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 23:02 schreef Tirza- het volgende:

[..]

Zit iets in, ik heb op dit moment absoluut overgewicht, mede door m'n eetpatroon maar het lijkt me niet dat je door louter afvallen je conditie serieus verbetert.
Nee echt, je conditie knapt echt flink op puur door op gezond gewicht te komen/niet over-vet te zijn.

Verder: Ga bewegen op een manier die jij leuk (of het minst stom) vindt. Het grote "voordeel" van bijzonder weinig conditie hebben, is dat je van ALLES beter gaat worden en dat ook op echt korte termijn kan gebeuren. Een topsporter moet uren investeren voor 0,1%, met 1 uur per week ga jij al keihard vooruit. Maar zorg ervoor dat je de beweging zo leuk mogelijk vindt, dan blijf je het doen.
WFPB!
pi_196565631
Kun je jezelf motiveren om regelmatig te gaan wandelen, fietsen, sporten?

Zo niet, dan is dit misschien een optie (en ik heb geen aandelen). Fit20 is een fitnessprogramma waarbij je sport op maat. Met een sportmaatje of alleen en een eigen coach. Apparatuur en belasting wordt afgestemd op jouw conditie en mogelijkheden.
Ik herken de klachten die je hebt (als in: geen grote issues, maar wel wat kleine pijntjes en minder conditie) en sinds ik daar ben gaan sporten merk ik dat mijn conditie beter is en de pijntjes weg. En, omdat je welke week een vaste afspraak hebt motiveert het ook om te gaan.
Er zijn conditioneel geen wonderen gebeurd, maar dat verwachtte en hoefde voor mij ook niet. Maar wel een lekker idee dat ik mijn lijf nu wat beter onderhoud dan voorheen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196567413
Het belangrijkste is dat je iets gaat doen wat je leuk vindt. Als je fietsen of wandelen niks vind zoek dan wat anders.
pi_196567444
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 23:51 schreef Tirza- het volgende:

[..]

Dus het is min of meer om het even of je gaat hardlopen/zwemmen/fietsen zolang je een van die dingen daadwerkelijk gaat doen?

Hardlopen lijkt me namelijk niet verstandig i.v.m. mijn gewrichten/been.
Wat is je eigen idee hoe het werkt om conditie op te bouwen?
Somebody that I used to know
pi_196569087
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 17:54 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wat is je eigen idee hoe het werkt om conditie op te bouwen?
Ik denk dat je het kunt vergelijken met spieren opbouwen: net iets verder gaan dan je op dat moment 'comfortabel' kunt en daarmee je grenzen steeds een stukje verleggen.

Vandaar dat ik ook m'n vraagtekens zet bij wandelen omdat je je daarmee naar mijn idee niet echt buiten je fysieke comfortzone plaatst.
pi_196569102
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 19:31 schreef Tirza- het volgende:

[..]

Ik denk dat je het kunt vergelijken met spieren opbouwen: net iets verder gaan dan je op dat moment 'comfortabel' kunt en daarmee je grenzen steeds een stukje verleggen.

Vandaar dat ik ook m'n vraagtekens zet bij wandelen omdat je je daarmee naar mijn idee niet echt buiten je fysieke comfortzone plaatst.
Wandelen is beter dan niets. Maar om echt conditie te kweken zul je inderdaad iets moeten doen wat je ademhaling/ hartslag verhoogt.
Vakman pur sang
pi_196569177
Waarom ga je niet gewoon naar de fysio? Ik had laatst ook last van mijn knie, maar dat kwam door spieren eromheen die gespannen waren, bleek bij de fysio. Na 1x fysio was de pijnlijke knie al helemaal weg.
pi_196569204
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:10 schreef Cockwhale het volgende:
Mensen die zeggen dat ze direct met hardlopen of HIIT moet beginnen... :')

Als ze na een paar trappen al als een malle loopt te hijgen, lijkt mij dat alles behalve verstanding. Begin eerst maar met een uur stevig wandelen en bouw het van daar op. Stevig fietsen of zwemmen zijn alternatieven.
Ik heb afgelopen zomer dus al aan duursport gedaan in de vorm van met enige regelmaat lange afstanden wandelen en vooral fietsen maar dat was altijd op lage intensiteit. De reden dat ik daarmee ben gestopt is omdat ik op een gegeven moment flink was afgevallen (vooral door dieet) en het daardoor minder serieus nam maar moet nu dus weer echt beginnen en dit x ook werken aan conditie. Fietsen of een andere vorm van buitensport is voor nu echter geen optie vanwege het weer. Zwemmen heb ik jaren geleden gedaan en zou in principe nu ook wel een optie zijn maar is wel erg saai omdat je niets anders hebt dat je tegelijkertijd kunt doen zoals naar podcasts luisteren.

Is een crosstrainer of hometrainer een idee?
pi_196569227
quote:

[..]

En en kan ook. Ik kan crossfit aanbevelen als je graag buiten je fysieke comfortzone wilt komen.
pi_196569232
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 19:38 schreef Chia het volgende:
Waarom ga je niet gewoon naar de fysio? Ik had laatst ook last van mijn knie, maar dat kwam door spieren eromheen die gespannen waren, bleek bij de fysio. Na 1x fysio was de pijnlijke knie al helemaal weg.
Ja, zou ik eigenlijk wel moeten doen inderdaad maar ik wacht even tot het nieuwe jaar omdat ik me er dan voor kan laten verzekeren.

Overigens denk ik dat het bij mij helaas wel wat ingewikkelder zit aangezien ik dit al meer dan een decennium in meer of mindere mate merk.
pi_196569247
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 19:39 schreef Tirza- het volgende:

Is een crosstrainer of hometrainer een idee?
Thuis? Nee totaal niet.
Dat is echt weer zo’n luie mensen oplossing die dan er 2 keer opzitten en dan nooit weer. Is ook veeeel te saai.
Vakman pur sang
pi_196569293
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 19:40 schreef Chia het volgende:

[..]

En en kan ook. Ik kan crossfit aanbevelen als je graag buiten je fysieke comfortzone wilt komen.
Dit lijkt me wel iets inderdaad maar wellicht iets te veel buiten m'n comfortzone om gelijk mee te beginnen :@. Nu je hierover begint: is het een idee om groepslesvideo's te bekijken van spinninglessen terwijl je thuis op je hometrainer zit?
pi_196569305
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 19:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Thuis? Nee totaal niet.
Dat is echt weer zo’n luie mensen oplossing die dan er 2 keer opzitten en dan nooit weer. Is ook veeeel te saai.
Zie hierboven. Verandert dat iets? En is het bezwaar vooral de vraag of het vol te houden is of de effectiviteit op zich?
pi_196569311
quote:

[..]

^O^
quote:
Haha, heb jij wel eens een uur gewandeld? Of twee uur? Of vijf uur? Reken maar dat wandelen (wel een beetje doorstappen) inspannend en grensverleggend is! Het is alleen wel zo dat het duursport blijft, dus als je denkt dat je er ook leert om sprintjes te kunnen trekken, dan kom je bedrogen uit. Maar goed voor je conditie en uithoudingsvermogen is het zeker!
pi_196569354
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 19:45 schreef Tirza- het volgende:

[..]

Zie hierboven. Verandert dat iets? En is het bezwaar vooral de vraag of het vol te houden is of de effectiviteit op zich?
Nou de meest fanatieke sporters houden dat al niet vol, laat staan als je ermee begint. Te saai, geen competitie en 0 uitdaging.

Enige wat thuis zou kunnen motiveren is een zwifttraining.
Vakman pur sang
pi_196569429
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 19:40 schreef Tirza- het volgende:

[..]

Ja, zou ik eigenlijk wel moeten doen inderdaad maar ik wacht even tot het nieuwe jaar omdat ik me er dan voor kan laten verzekeren.

Overigens denk ik dat het bij mij helaas wel wat ingewikkelder zit aangezien ik dit al meer dan een decennium in meer of mindere mate merk.
Nou ja het is al bijna volgend jaar hè
pi_196571330
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 19:45 schreef Postbus100 het volgende:
Het is alleen wel zo dat het duursport blijft, dus als je denkt dat je er ook leert om sprintjes te kunnen trekken, dan kom je bedrogen uit.
Ja maar dat is nou precies m'n doel :P.

Heb overigens eerder gewandeld (zelfs meerdere malen zo'n 20km) maar altijd op lage intensiteit.
pi_196571355
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 19:55 schreef Chia het volgende:

[..]

Nou ja het is al bijna volgend jaar hè
Klopt dus ik ga ermee aan de slag. Hoe selecteer je een goede fysiotherapeut overigens?
pi_196571485
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 19:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nou de meest fanatieke sporters houden dat al niet vol, laat staan als je ermee begint. Te saai, geen competitie en 0 uitdaging.

Enige wat thuis zou kunnen motiveren is een zwifttraining.
Oke, m'n hersenen zijn een beetje op voor vandaag :P ga morgen even alles opnieuw lezen om te kijken wat voor mij het verstandigst is.
  zaterdag 5 december 2020 @ 22:00:22 #45
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_196571669
Ik doe een combinatie van spinning (cardio) en interval trainingen met gewichten vooral gericht op core spieren, allebei via groepslessen op de sportschool. Ik ben helemaal geen groepsles-fan maar de vaste tijden en instructeur helpen wel bij het volhouden.

Je moet dat wel opbouwen: 1x per week is te weinig, pas als ik 3-4x per week sport heb ik tussendoor geen spierpijn meer.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_196572637
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:45 schreef Tirza- het volgende:

[..]

Ja maar dat is nou precies m'n doel :P.

Heb overigens eerder gewandeld (zelfs meerdere malen zo'n 20km) maar altijd op lage intensiteit.
Ga 'bergwandelen' : strand, natuurgebieden met hoogtes, etc. Je moet een beetje buiten adem raken, dan doe je het goed.

Sowieso is dat de truc : doe een sport waarvan je buiten adem raakt. Dat is goed, dat zorgt voor conditie.
pi_196573170
Koop een roeimachine. Hoeft niet zo duur te zijn.
Met deze machine activeer je heel je lichaam, en doe je dus aan spieropbouw maar ook aan conditie opbouw.
Rustig opbouwen, paar keer per week. En dan verder uitbouwen
pi_196573240
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 23:02 schreef Tirza- het volgende:

[..]

Zit iets in, ik heb op dit moment absoluut overgewicht, mede door m'n eetpatroon maar het lijkt me niet dat je door louter afvallen je conditie serieus verbetert.
Ach het kost meer energie om 100kg te verplaatsen dan 75. Dus je conditie gaat er zeker op vooruit
pi_196573414
quote:

[..]

Vergis je niet. 10 km wandelen kost vrijwel evenveel energie als 10 km hardlopen. Je verplaatst immers dezelfde massa over dezelfde afstand. Daar zit niet veel verschil in.
Ook val je van wandelen meer af dan van hardlopen. Is gewoon een goede cardio training en ook beter voor je gewrichten.

Let wel, wandelen is voor mij een redelijk tempo aanhouden, niet slenteren
  zondag 6 december 2020 @ 00:31:08 #50
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_196574020
Doe gewoon 2x per dag mee aan Nederland in beweging om mee te beginnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')