abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 3 december 2020 @ 19:51:25 #1
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196537563
O+ Klets hier verder over Sinterklaas, gourmetten en kittens. Ook dé plek voor allerhande opsomlijstjes *O*

Ouwehoer hier verder over alles O+

Een hart onder de riem voor iedereen die in quarantaine is!
KuikenGuppy
pi_196537583
Gourmet vs 5-gangen kwaliteitsrestaurant en dan gourmet kiezen... darn :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 3 december 2020 @ 19:57:04 #3
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196537656
Mijn schoonmoeder wilde ook liever gourmet, want een menu van een restaurant 'moet ze nog helemaal opwarmen'. Normaal kookt ze zeven gangen, maar daar heeft ze (terecht) geen zin meer in, maar nu is alles te veel moeite blijkbaar. Dus nu komen ze brunchen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196537670
Vriendje van dochter van kennis was zondag positief getest. Dochter van kennis maandag positief. Kennis had zich laten testen en had doorgekregen dat hij negatief was. Werd ie een paar uur later gebeld dat ze een foutje gemaakt hadden. Hij is toch positief, maar heeft geen klachten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196538474
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 17:28 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Dat klopt! 5 dagen na het laatste contact mag je testen als je geen klachten hebt, en bij een negatieve test eindigt de quarantaine. Maar: als je niet test bij geen klachten, is de quarantaineduur 10 dagen! En ik laat mijn zoon van 2 niet testen denk ik, dus voor hem geldt wel die 10 dagen. Mijn zoon van 9 laat ik wel testen, dan is hij hopelijk precies op tijd uit quarantaine voor z'n boekbespreking :D
M'n zusje had hetzelfde, afstand gehouden/man afgezonderd en kreeg te horen dat het toch pas 5 dagen is nadat man geen klachten meer heeft... :{

Anders waren ze namelijk nog net op tijd geweest voor Sint op school :(
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_196538498
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 19:57 schreef Tink89 het volgende:
Mijn schoonmoeder wilde ook liever gourmet, want een menu van een restaurant 'moet ze nog helemaal opwarmen'
Wat doe je met gourmet dan, x 100 ? :D :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 3 december 2020 @ 20:40:49 #7
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_196538777
Hier is de juf positief getest, gelukkig is ze er sowieso maar 1 keer per week. -O-
  donderdag 3 december 2020 @ 20:42:17 #8
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196538817
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 19:49 schreef Burdie het volgende:
Venco, met een beetje mazzel mag je maar 3 gasten met kerst, dus kunnen de gourmetters thuis blijven :+ ;).
Dan moet je je wel aan de maatregelen houden en niet met een meer of minder goede reden je eigen plan trekken.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196538855
Het meest bijzondere vond ik nog wel dat mijn zus serieus opperde om dan beide te doen op 1 avond.
Én het 5-gangen diner kiezen voor 6 personen én tegelijk gourmetten. En dan bijv. een lopend buffet doen zodat iedereen ervan kan pakken.
En ik dacht...maar...dan heb je 2 x zoveel eten.
Dat is hebberig, zonde, overdreven en volslagen belachelijk. :')

Like..je hoeft het niet te nemen. Als je liever gourmet... :?
pi_196538896
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 19:52 schreef Leandra het volgende:
Gourmet vs 5-gangen kwaliteitsrestaurant en dan gourmet kiezen... darn :X
Gourmet is ook gewoon elk jaar letterlijk hetzelfde en kan gewoon het hele jaar door.
We hebben het hier over mensen die buitenom Corona praktisch wekelijks uit eten gaan.
Maar nu je het verdorie gratis krijgt aangeboden, ga je moeilijk doen.
pi_196538912
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 20:42 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dan moet je je wel aan de maatregelen houden en niet met een meer of minder goede reden je eigen plan trekken.
Dan zullen we inderdaad ook nog afwachten. Dit is meer een plan voor nu natuurlijk. :) Je kunt de menu’s afspreken en afhalen die dag zelf.
pi_196539901
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 20:28 schreef tombolafan het volgende:

[..]

M'n zusje had hetzelfde, afstand gehouden/man afgezonderd en kreeg te horen dat het toch pas 5 dagen is nadat man geen klachten meer heeft... :{

Anders waren ze namelijk nog net op tijd geweest voor Sint op school :(


Morgen doen ze op school bij de oudste in de klas de Sinterklaasviering met de surprises. We hebben zojuist geregeld dat degene die mijn zoon getrokken heeft morgenochtend zijn surprise en gedicht komen langs brengen, en dan nemen ze ook de door hem gemaakte surprise mee naar school. En dan kan hij met een video verbinding er toch even bij zijn. Hartstikke fijn dat ze dit zou hebben kunnen oplossen! Dan is de teleurstelling minder groot.

En we krijgen uit allerlei hoeken hulp aangeboden, en dat doet echt goed!

Hopelijk blijft het bij de milde klachten die mijn man heeft, en uiteindelijk dus alleen maar ongemak door de hele quarantaine-situatie.

En wow, dat gourmet vs echt fatsoenlijk eten verhaal :o :') Wauw.
pi_196540181
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:35 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Morgen doen ze op school bij de oudste in de klas de Sinterklaasviering met de surprises. We hebben zojuist geregeld dat degene die mijn zoon getrokken heeft morgenochtend zijn surprise en gedicht komen langs brengen, en dan nemen ze ook de door hem gemaakte surprise mee naar school. En dan kan hij met een video verbinding er toch even bij zijn. Hartstikke fijn dat ze dit zou hebben kunnen oplossen! Dan is de teleurstelling minder groot.

En we krijgen uit allerlei hoeken hulp aangeboden, en dat doet echt goed!

Hopelijk blijft het bij de milde klachten die mijn man heeft, en uiteindelijk dus alleen maar ongemak door de hele quarantaine-situatie.

En wow, dat gourmet vs echt fatsoenlijk eten verhaal :o :') Wauw.
Wat fijn dat ze dit voor je zoon zo oplossen. Top! ^O^
pi_196540374
Ik snap het ergens wel van dat gourmetten. Niet dat ik dat beter vind dan goed restaurantvoer. Maar met kerst is het altijd dezelfde meuk bij zo'n diners van het werk. Ondanks doorgeven voorkeuren krijg ik altijd een lap rood/rauw vlees voor mijn neus. Bweuk. En het ligt dan niet aan de prijsklasse van de tent.
Daarom ben ik blij dat we dit jaar de gerechten deels zelf moeten koken. Kan ik het tenminste bakken hoe ik wil :P

Hoewel gourmetten ook een kunst is blijkbaar. Bij mijn schoonouders is het zo'n treurigheid. Gewoon een schaal vlees, bakje sla erbij en niks anders voorbereid. Zo anders dan hoe wij het thuis deden.
pi_196541435
Als gourmetten elk jaar vaste prik is dan snap ik ergens ook wel dat men daar juist dit jaar aan wil vasthouden.
Bij ons gourmetten jaren geleden al verbannen omdat het alleen maar ruzie gaf.

Gelukkig zitten wij met familie allemaal op 1 lijn. De ene familie is te groot en daarmee hebben we vanaf maart al alle verjaardagen en andere familiebijeenkomsten geschrapt dus kerst kan er ook nog wel bij.
Bij de andere kant is het een kleine familie waarbij we qua bezoekregels aan de huidige coronamaatregelen voldoen dus dat is geen probleem.
  donderdag 3 december 2020 @ 23:14:16 #16
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196541834
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:57 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik snap het ergens wel van dat gourmetten. Niet dat ik dat beter vind dan goed restaurantvoer. Maar met kerst is het altijd dezelfde meuk bij zo'n diners van het werk. Ondanks doorgeven voorkeuren krijg ik altijd een lap rood/rauw vlees voor mijn neus. Bweuk. En het ligt dan niet aan de prijsklasse van de tent.
Oh ik kom juist echt heel andere dingen tegen?
KuikenGuppy
  donderdag 3 december 2020 @ 23:22:17 #17
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196541954
Oke, ik ben echt dol op gourmetten he! Mijn man haat het, dus we doen het eens per jaar en daarna hoor ik nog 8 dagen lang van hem hoe het stinkt in huis maar toch he, ik vind het zo knus ofzo. Het doet me zo denken aan vroeger, aan toen mijn ouders nog leefden en het moeilijkste in het leven was welk pannetje nu van jou was O+
pi_196542647
Gourmetten is het lievelingseten van kleuter, die vraagt er elke paar dagen om. Maar met kerst doe ik dat juist liever niet, dat bewaar ik liever voor verjaardagen, weekendjes weg en ‘echt niets te doen’-weekenden.

Ik heb nog geen idee wat wij met kerst gaan doen, dat komt wel na Sinterklaas. Maar met een 5-gangendiner zou ik wel heel blij zijn, zelfs al zou het niet helemaal mijn smaak zijn.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_196542728
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 23:22 schreef Nanukerst het volgende:
Oke, ik ben echt dol op gourmetten he! Mijn man haat het, dus we doen het eens per jaar en daarna hoor ik nog 8 dagen lang van hem hoe het stinkt in huis maar toch he, ik vind het zo knus ofzo. Het doet me zo denken aan vroeger, aan toen mijn ouders nog leefden en het moeilijkste in het leven was welk pannetje nu van jou was O+
Ik vind gourmetten ook gewoon leuk hoor en prima te eten.
Maar omdat we nu zo’n diner kregen leek het ook voor de afwisseling weleens leuk om dat te doen.
Niets ten nadele van gourmetten an sich. :)
Dan is het wel enigszins jammer dat er zo standvastig aan iets wordt vastgehouden.
  vrijdag 4 december 2020 @ 01:30:59 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196542904
Onze kinderen zijn er ook gek op. Ikzelf was er nooit zo kapot van omdat ik de neiging heb te overeten dan met al die kleine hapjes en brood en salades en whatnot.
Maar het is wel echt altijd heel gezellig en ik snij tegenwoordig iig altijd een enorme berg kipfilet voor mezelf dan hoef ik niet al die enorm zoute, gemarineerde zooi zeg maar. ;) En we zorgen lekker voor garnalen in knoflook etc. Ik ben redelijk om ondertussen.

We gaan binnenkort maar eens het eea inslaan en invriezen want we gaan een paar dagen weg met kerst O+ dus dan kan de meuk ingevroren mee en dan daar de koelkast in.
Verder zal het ook geen hoogstandje worden gezien de minikoelkasten en keukens vaak in die huisjes, maar who cares, als we maar lekker samen zijn en het gezellig hebben. O+

Als we thuis gebleven waren had ik waarschijnlijk wel voor een thuismenu van een van onze favoriete restaurants gekozen. Dat hadden we laatst ook gedaan en dat was toch ook wel echt heel lekker. :Y :9
***
pi_196543833
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:35 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Morgen doen ze op school bij de oudste in de klas de Sinterklaasviering met de surprises. We hebben zojuist geregeld dat degene die mijn zoon getrokken heeft morgenochtend zijn surprise en gedicht komen langs brengen, en dan nemen ze ook de door hem gemaakte surprise mee naar school. En dan kan hij met een video verbinding er toch even bij zijn. Hartstikke fijn dat ze dit zou hebben kunnen oplossen! Dan is de teleurstelling minder groot.

En we krijgen uit allerlei hoeken hulp aangeboden, en dat doet echt goed!

Hopelijk blijft het bij de milde klachten die mijn man heeft, en uiteindelijk dus alleen maar ongemak door de hele quarantaine-situatie.

En wow, dat gourmet vs echt fatsoenlijk eten verhaal :o :') Wauw.
Ik weet, dit hadden zij ook en toen belde ze voor een afspraak en konden ze toch niet terecht :{
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_196544267
Wij gaan morgenavond gourmetten. Juist met sint. En dan tegen het toetje de cadeaus ergens tevoorschijn toveren.

Ik heb dit jaar de kinderen ook mee laten denken. Nu staan er mini-hamburger(ik), hamburgers(puber) en grote hamburgers(mini) op de lijst :D
Verder kip(zelf gekruid) en biefstuk erop. pannenkoeken/poffertjes beslag, stokbrood met smeersel, patat, bananensaus, rauwkost en wat fruit (ananas of meloen)

Met kerst bij mijn ouders zal het wel soep en rollade(op een broodje?) worden. Mijn moeder is geen keukenprinses. Maar dit voldoet en de rest van de dag is een soort doorlopende hapjes-dag (toastjes met beleg, kaas/vlees stukjes, zoutjes etc..
  vrijdag 4 december 2020 @ 08:14:22 #23
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196544424
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 00:47 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik vind gourmetten ook gewoon leuk hoor en prima te eten.
Maar omdat we nu zo’n diner kregen leek het ook voor de afwisseling weleens leuk om dat te doen.
Niets ten nadele van gourmetten an sich. :)
Dan is het wel enigszins jammer dat er zo standvastig aan iets wordt vastgehouden.
Ik zou, ondanks mijn gourmetliefde, ook voor het diner hebben gekozen inderdaad. Maar ik wilde toch even opkomen voor het fenomeen gourmetten, want het kreeg te weinig liefde hier. O+
  vrijdag 4 december 2020 @ 08:23:13 #24
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196544475
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 06:02 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik weet, dit hadden zij ook en toen belde ze voor een afspraak en konden ze toch niet terecht :{
Dit is toch ook pas net sinds een paar dagen ingesteld?
MrsPeel, veel beterschap voor je man, hopelijk wordt hij er niet al te ziek van en lukt het de rest van het gezin om niet besmet te raken.
in de haak.
pi_196544488
Ik heb wat BE ook heeft, ik prop mezelf altijd te vol met gourmetten. En dat in combinatie met al dat rondspattend vet, ik voel me na gourmetten altijd heel vies.
Terwijl ik het best gezellig vind.

Het is hier thuis trouwens een soort running gag. Als ik op een gewone doordeweekse dag aan vriend vraag wat hij wil eten is het standaard: ‘Gourmetten!’
}:| :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196544504
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 00:47 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik vind gourmetten ook gewoon leuk hoor en prima te eten.
Maar omdat we nu zo’n diner kregen leek het ook voor de afwisseling weleens leuk om dat te doen.
Niets ten nadele van gourmetten an sich. :)
Dan is het wel enigszins jammer dat er zo standvastig aan iets wordt vastgehouden.
Maar kan je het menu ook niet voor minder mensen afnemen? Dat jullie dat bijvoorbeeld kerstavond met het gezin doen, als dat kan. Ik zou niet weten wat ik met een menu voor 6 zou moeten doen deze kerst (en bij een normale kerst zou het te weinig zijn).
  vrijdag 4 december 2020 @ 08:27:34 #27
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196544506
Wat de pakjes van pakjesavond betreft: wij vroegen de buurman vaak 1 zak met cadeautjes voor de deur te zetten en hard aan te kloppen en dan zat er een brief bij waarin stond dat de rest van de cadeautjes in de schuur stonden. Of alleen een brief en pepernoten, en in de brief stond dan dat de cadeautjes in bad lagen oid. Werkt ook prima. :)
in de haak.
  vrijdag 4 december 2020 @ 08:32:09 #28
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196544525
De gourmet-discussie ligt nog bijna gevoeliger dan patat vs friet.
KuikenGuppy
  vrijdag 4 december 2020 @ 08:33:40 #29
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196544535
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 01:30 schreef BE het volgende:
Als we thuis gebleven waren had ik waarschijnlijk wel voor een thuismenu van een van onze favoriete restaurants gekozen. Dat hadden we laatst ook gedaan en dat was toch ook wel echt heel lekker. :Y :9
Kan dat in zo'n huisje niet? Een menu van een lokaal restaurant bestellen?
KuikenGuppy
  vrijdag 4 december 2020 @ 08:36:13 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196544557
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 08:33 schreef Burdie het volgende:

[..]

Kan dat in zo'n huisje niet? Een menu van een lokaal restaurant bestellen?
Ja, dat bedacht ik me idd gisterenavond ook. Ik ga dat eens uitzoeken. We zitten op een huisjespark maar ook daar kan je natuurlijk laten bezorgen. Of we gaan het zelf even ophalen.
***
  vrijdag 4 december 2020 @ 08:44:39 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196544622
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 08:36 schreef BE het volgende:

[..]

Ja, dat bedacht ik me idd gisterenavond ook. Ik ga dat eens uitzoeken. We zitten op een huisjespark maar ook daar kan je natuurlijk laten bezorgen. Of we gaan het zelf even ophalen.
Wij laten op zo'n park onze boodschappen vaak bezorgen, dus dat lijkt me niet gek. Waar gaan jullie naartoe?
KuikenGuppy
pi_196544699
Ik eet vaak met gourmet al voordat die plaat warm is kleine dingetjes. En dan zit ik eigenlijk al vol als ik aan het vlees begin. Ach, mijn puber eet mijn portie wel..

Ik bak mijn kip wel echt door. Na die voedselvergiftiging waar ik 3 maand mee rondliep ben ik daar wel voorzichtig mee. Maar bief kan me niet rood genoeg :P

Die quarantaine regels zijn per 1 december veranderd toch? Of misschien ligt het nog aan de mate van quarantaine die je hebt. Of je nog ruimtes deelt?
  vrijdag 4 december 2020 @ 08:52:04 #33
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196544700
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 december 2020 08:32 schreef Burdie het volgende:
De gourmet-discussie ligt nog bijna gevoeliger dan patat vs friet.
Welke discussie? We waren het toch al eens dat het friet is?
  vrijdag 4 december 2020 @ 08:55:49 #34
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196544737
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 december 2020 08:32 schreef Burdie het volgende:
De gourmet-discussie ligt nog bijna gevoeliger dan patat vs friet.
Ik kom uit de Randstad (patat) en woon nu in Limburg (friet). Ik heb ontdekt dat je niet hoeft te kiezen: je kan beide gebruiken! *O*
pi_196544773
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 08:23 schreef trui het volgende:

[..]

Dit is toch ook pas net sinds een paar dagen ingesteld?
MrsPeel, veel beterschap voor je man, hopelijk wordt hij er niet al te ziek van en lukt het de rest van het gezin om niet besmet te raken.
Klopt, sinds 1 december.

Dat hoop ik ook, trui!
pi_196544837
Gourmetten O+ Maar no way dat we dat thuis doen, die stank! Als wij in een huisje zitten, is het vaste prik, laat het daar maar weken stinken :D Weekend weg met mijn moeder is de gourmet ook al geregeld, heerlijk.
Vroeger gourmetten wij ook altijd op 2e Kerstdag en daarna ging ik met vrienden de kroeg in die ook allemaal gegourmet hadden. En toen mocht je nog roken in de kroeg. De geur van je kleding de volgende dag.... :o En ja, we gingen in een keer door, iedereen in die kroeg stonk naar vlees en vet. _O-

Maar in dit geval zou ik voor 5 gangen kiezen hoor Venco.

Ons overbuurmeisje zit in sociale quarantaine. 2 juffen en haar beste vriendin zijn positief getest. Zij heeft geen klachten en de rest van het gezin ook niet. Dus ze mag wel naar school maar niet naar de winkel of zo. Ik blijf het toch allemaal gek vinden.
pi_196544913
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 08:52 schreef amaranta het volgende:

[..]

Welke discussie? We waren het toch al eens dat het friet is?
:Y
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 4 december 2020 @ 09:15:50 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196544942
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 08:52 schreef amaranta het volgende:

[..]

Welke discussie? We waren het toch al eens dat het friet is?
:? :N
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 4 december 2020 @ 09:23:29 #39
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196545053
Ik denk dat mijn kerst gewoon fantastisch leuk wordt ondanks corona.

Ik zit in de bubbel van mijn ouders en de mama is knuffelcontact.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  vrijdag 4 december 2020 @ 09:31:08 #40
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196545128
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 08:55 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Ik kom uit de Randstad (patat) en woon nu in Limburg (friet). Ik heb ontdekt dat je niet hoeft te kiezen: je kan beide gebruiken! *O*
Patat frites?
KuikenGuppy
pi_196545531
Oww die sintvoorpret is zo heerlijk! Thor is bijna 2 en ze hebben op de opvang er ook veel aan gedaan, zonder sint en pietbezoek maar zoveel leuke andere dingen. Hij zingt de liedjes ook zo schattig mee en is overal nog zo blij mee!

Las van de week een briljante tip:foto stickers op de cadeautjes plakken zodat het ook voor de niet-lezers duidelijk is voor wie een cadeautje is!
pi_196545571
Vandaag voor het eerst dat ik niet op school kan/mag helpen met de Sint. Ik zit in de activiteitencommissie zodat ik de oudste kan voorbereiden op dat wat er komen gaat. En om dagen met veel prikkels haar soms even kan ondersteunen met rust zoeken. Dit jaar dus ik. En ik ben benieuwd hoe ze thuiskomt vandaag. :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 4 december 2020 @ 10:37:56 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196546019
Ik zag een filmpje in de klasse-app van klassen verdeeld over de lokalen rond het plein, op het plein en bij het hek van het plein en Sint en Piet die samen op een tandem het schoolplein op kwamen fietsen, allebei met zo'n doorzichtig gezichtsmasker op.

Zo jammer dat het zo moet (want normaal stond het plein ook altijd vol met ouders), maar zo leuk dat het op deze manier toch kan O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196546063
Chaos vanochtend bij school, ik snapte er niets van. De kinderen gingen gewoon zoals elke dag naar binnen, wel klassikaal, maar er werd vooraf al gezegd dat de Sint niet buiten ingehaald zou worden etc. Ik heb B gebracht en ben snel weggegaan. ZOVEEL ouders, ook ouders van kinderen die pas 10 minuten later starten. (ze hebben nog verschillende starttijden op school) Echt bovenop elkaar met zijn allen, waarom? Echt geen idee er was niets te zien en er zou ook niets te zien zijn.

1 moeder die ik ken, ging ook snel weg en zei nog 'Als de politie nu langskomt, hebben ze een leuk bedrag onderaan de streep.'

En ik hoest nog steeds maar ben minder benauwd en nu twijfel ik dus. Morgen is laatste AB. Als die niet voldoende aan zou slaan, moet ik dus aan de prednison. Maar dat gaat zo'n aanslag op mijn lichaam hebben. Dat vind ik sowieso niet relaxt natuurlijk maar ik moet dan dus minstens een week rust gaan houden. Daar is het veel te druk voor op mijn werk de komende week. :'( En ja gezondheid is belangrijker, maar niemand neemt mijn werk over dus dat betekent gewoon doorwerken in de Kerstvakantie om het in te halen.
En dat klinkt natuurlijk heel raar en stom en slaat nergens op. Pffff, zo toch maar huisarts bellen voor overleg. Overlegd, weekend aankijken aangezien ik nog 1,5 dag AB heb en het wel minder lijkt te worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door exode op 04-12-2020 12:54:42 ]
  vrijdag 4 december 2020 @ 11:03:46 #45
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196546382
Hier hadden ze een Facebook live stream voor de ouders thuis en kinderen in de klassen terwijl een meester buiten en op de zolder en overal op zoek ging naar sint.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196546435
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:03 schreef laziness het volgende:
Hier hadden ze een Facebook live stream voor de ouders thuis en kinderen in de klassen terwijl een meester buiten en op de zolder en overal op zoek ging naar sint.
Ik krijg net een Appje van mijn vriendin 'heb je de livestream gezien?' zij kon niet kijken want voor de klas. En ik denk alleen maar 'welke livestream??' alle communicatie van de afgelopen weken van de school al doorgespit, Facebook afgezocht, niets :{
pi_196546588
Hier gingen alle ouders keurig weg. Ik woon vlak bij school en heb vrij vandaag, dus heb de ontvangst door het raam staan bekijken.
  vrijdag 4 december 2020 @ 11:25:40 #48
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196546695
Ja wat een dag hè? Mijn vriend is vrij en ik werk op vrijdag, dus het was zijn pakkie-an. In de app zag ik geweldige filmpjes verschijnen met mijn kleine uk zingend op zijn stoeltje, met gespannen gezicht. Ik moest er een traantje van wegpinken.

Ik vind het vooral zo fijn dat school blijkbaar zo z'n best doet om er een mooi feest van te maken O+

Benieuwd naar alle beelden die gaan verschijnen.
pi_196546753
Nouja @exode, je hoort vast en zeker van B nog wel hoe tof het was. ;)

Bij onze school kwamen ze aan op de bakfiets. Leuk verzonnen. Mijn dolle duo stond vanmorgen om 5.30 uur naast ons bed en om half 8 stond één van de twee met zijn jas aan en tas op zijn rug klaar om naar school te gaan, de ander vroeg of ik de juf kon bellen dat hij niet zou komen vandaag, hij is nog steeds bang om mee te moeten in de zak. ;(

Aangezien we vanavond sinterklaas vieren (inclusief jawel gourmetten ;) ) gaan we vanmiddag even slapen, want anders trekken ze het echt niet langer dan 19:00 uur vanavond. :N
pi_196546860
Hier was ook een livestream. Sint kwam in de gymzaal. Eerste uur groep 1/2, 2e uur 3/4 en zo verder.
Heel leuk gedaan! Per klas hadden ze een dansje ingestudeerd voor de Sint
Is een lange zit voor die oude man :D
pi_196546909
Wij kregen alleen wat foto's van het sintbezoek. Maar ik heb ook liever dat ze zich focussen op een leuke ervaring voor de kinderen dan het vastleggen voor de ouders, hoor.

Vorig jaar was ik niet bij de intocht omdat ik moest werken, en nu was er dus geen intocht. Volgend jaar ga ik toch maar een vrije ochtend regelen. :P
pi_196547108
Hier een paar filmpjes uit de klas. Alle kinderen in een kring rond de surprises (groep 6-7-8). Iedereen zit rustig te zwaaien naar juf. De mijne zit als een hyperactief Duracell konijntje in 4xspeed te zwaaien.
Sint komt sowieso al niet langs in die klas. Hoogstens even pieten die om de hoek komen. Sint is er na 7 groepen met jongere kinderen wel klaar mee :P
pi_196547126
Hier had Sint blijkbaar geslapen op school, we kregen een filmpje.
Andere jaren kwam hij aan bij school en stonden alle kinderen hem buiten op te wachten en mochten er groep 8 kinderen ook pieten zijn. Dit jaar helaas niet. Nou denk ik niet dat mijn groep 8-er piet had willen zijn, maar toch.

Ze hebben vanmorgen surprises gedaan in de klas, ik ben benieuwd waar ze straks mee thuis komt.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_196547649
Hier staan de foto's nog niet in de app, maar dat komt misschien ook omdat gisteren niet zijn opvangdag was en ik hem alleen voor 't sintfeestje even heb gebracht.

Toen ik weg ging en door het raampje spiekte zag ik hem nog een beetje beteuterd rondlopen, naar beneden kijken en aan zijn handjes friemelen. Maar uiteindelijk is het heel goed gegaan. Hij heeft zelf zijn cadeautje opgehaald en sint een handje gegeven O+
pi_196548526
Hier heeft Sint ook op school geslapen. Weet niet wat ze verder gaan doen. A. had er helemaal zin in. :)
pi_196548573
Haha, hier heeft Sint ook in school geslapen, het bed stond er al een tijd en was een bron van vragen steeds.
pi_196548856
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:28 schreef exode het volgende:
Haha, hier heeft Sint ook in school geslapen, het bed stond er al een tijd en was een bron van vragen steeds.
Jammer dat je dit als ouders niet meer op school zelf meekrijgt. Meekijken in de klassen mis ik nog steeds wel.
pi_196548878
Net een mail van school.. Er zijn 2 zwarte pieten de school binnengedrongen.. Terwijl ze het (blijkbaar) dit jaar online vierden.. Zucht..
pi_196548886
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:44 schreef Deepfreeze het volgende:
Net een mail van school.. Er zijn 2 zwarte pieten de school binnengedrongen.. Terwijl ze het (blijkbaar) dit jaar online vierden.. Zucht..
Wtf. :') :X
  vrijdag 4 december 2020 @ 13:51:09 #60
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196548985
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:44 schreef Deepfreeze het volgende:
Net een mail van school.. Er zijn 2 zwarte pieten de school binnengedrongen.. Terwijl ze het (blijkbaar) dit jaar online vierden.. Zucht..
Wow.... de brutaliteit
pi_196549019
Vorig jaar gebeurde het op andere scholen ook al. Als tegenactie voor de roetpieten. Het kinderfeest is leuker zonder die zure volwassenen..
pi_196549094
Wow. Doe je als school zo je best met tijdsloten, looproutes en oudervakken op het schoolplein, krijg bezoek van Coronapieten. Nou dan ben je echt volwassen hoor. Bravo.
  vrijdag 4 december 2020 @ 13:57:17 #63
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196549097
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:44 schreef Deepfreeze het volgende:
Net een mail van school.. Er zijn 2 zwarte pieten de school binnengedrongen.. Terwijl ze het (blijkbaar) dit jaar online vierden.. Zucht..
Wtf? Wie zijn die mensen dan?
pi_196549133
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:44 schreef Deepfreeze het volgende:
Net een mail van school.. Er zijn 2 zwarte pieten de school binnengedrongen.. Terwijl ze het (blijkbaar) dit jaar online vierden.. Zucht..
Bizar. Echt bizar. -O-
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:04:53 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196549215
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 08:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wij laten op zo'n park onze boodschappen vaak bezorgen, dus dat lijkt me niet gek. Waar gaan jullie naartoe?
O+ Texel O+
***
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:06:46 #66
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196549236
Hier aan de school ook twee pieten op het dak. Sint was er volgens de mama niet bij.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196549614
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:57 schreef Limone het volgende:
Wow. Doe je als school zo je best met tijdsloten, looproutes en oudervakken op het schoolplein, krijg bezoek van Coronapieten. Nou dan ben je echt volwassen hoor. Bravo.
Nou inderdaad. Wat een kut mensen. :')
pi_196549726
Dat is wel een hele vreemde actie zeg, die pieten. Hier was sint op school minimaal dit jaar, volgens mij. In ieder geval geen sint op bezoek, dat zou hier nu echt niet kunnen.

Ik was vandaag vrij om klusjes te doen in het nieuwe huis. Helaas niets van gekomen, want mijn oudste gooide onze voordeur dicht, met de vinger van de jongste ertussen. Rondje huisarts en ziekenhuis eropzitten ondertussen. Gelukkig niet gebroken.
pi_196549743
Auw Jagar :X

Hier een Sinterklaas én een juf als piet. Lekker back to basic ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:52:52 #70
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196550057
Wij hadden vanochtend een hele kamer vol schoenen en een stapel cadeautjes. Ze was helemaal blij, maar wist ook precies nog voor het uitpakken te vertellen dat het eerste cadeautje de bekertjes van ikea die ik afgelopen woensdag 'stiekem' kocht met haar erbij bevatte... Dat wordt nog iets stiekemer doen. En dat is dan net twee weken twee O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:55:55 #71
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196550098
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Dat is wel een hele vreemde actie zeg, die pieten. Hier was sint op school minimaal dit jaar, volgens mij. In ieder geval geen sint op bezoek, dat zou hier nu echt niet kunnen.

Ik was vandaag vrij om klusjes te doen in het nieuwe huis. Helaas niets van gekomen, want mijn oudste gooide onze voordeur dicht, met de vinger van de jongste ertussen. Rondje huisarts en ziekenhuis eropzitten ondertussen. Gelukkig niet gebroken.
Auw. Beterschap aan je jongste.

Ik zat ook eens tussen de deur van de klas. Dat was in het derde leerjaar. Jarenlang trauma en half geplet vingerke.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196550696
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Dat is wel een hele vreemde actie zeg, die pieten. Hier was sint op school minimaal dit jaar, volgens mij. In ieder geval geen sint op bezoek, dat zou hier nu echt niet kunnen.

Ik was vandaag vrij om klusjes te doen in het nieuwe huis. Helaas niets van gekomen, want mijn oudste gooide onze voordeur dicht, met de vinger van de jongste ertussen. Rondje huisarts en ziekenhuis eropzitten ondertussen. Gelukkig niet gebroken.
Autsj.. En dan ook nog een keertje extra aanduwen omdat de deur niet goed dicht wil? Dat deed ik met een (binnendeur) bij mijn zusje, en de oudste bij de jongste (aan de scharnierkant).. Allebei hun nagel kwijt en flink wat tranen. Maar blijkbaar zijn die kindervingertjes nog best flexibel :X

[ Bericht 0% gewijzigd door Deepfreeze op 04-12-2020 16:14:15 ]
pi_196551353
Dat soort ongelukjes hebben we hier nooit gehad. Klinkt altijd afschuwelijk. :X
Succes @Jagärtrut
pi_196551658
Brrrr Jagär, bij zulke berichtjes gaat er altijd weer een rilling door me heen. Beterschap voor je mini. :*
Ik deed zelf ooit op sinterklaasavond de duim van mijn nichtje per ongeluk tussen de deur aan de kant van het scharnier en het topje was eraf, ik zal het gevoel wat ik toen had nooit vergeten, zoiets is echt heel naar. ;(
pi_196551964
Hier geen Sint op school “want Sinterklaas werkt dit jaar thuis mama”. In werkelijkheid was er een coronabesmetting in het huishouden van de Sint en was er zo last minute geen andere Sint meer beschikbaar.

Beterschap Jagar voor je zoon!
pi_196552141
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Dat is wel een hele vreemde actie zeg, die pieten. Hier was sint op school minimaal dit jaar, volgens mij. In ieder geval geen sint op bezoek, dat zou hier nu echt niet kunnen.

Ik was vandaag vrij om klusjes te doen in het nieuwe huis. Helaas niets van gekomen, want mijn oudste gooide onze voordeur dicht, met de vinger van de jongste ertussen. Rondje huisarts en ziekenhuis eropzitten ondertussen. Gelukkig niet gebroken.
Beterschap met de vinger, gelukkig niet gebroken, maar zal wel flink zeer doen!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_196552227
het viel gelukkig mee. Ik was er (gelukkig) niet bij...Het jochie is ook echt zielig, z'n vinger blijft in de lucht en er mag niets aan komen...Hopelijk knapt hij snel op. Bedankt voor de lieve wensen allemaal!
pi_196554064
Beterschap voor je zoon jager

@exode wat zei de ha?

Ean kreeg complimenten over haar surprise maar is teleurgesteld in wat ze kreeg.
  vrijdag 4 december 2020 @ 20:36:28 #79
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196554246
O had zijn beste vriendje en de surprise moest kapot voor het cadeau maar kreeg net een berichtje dat ie ‘m zo leuk vindt en weer in elkaar gaat zetten voor op zijn kamer dus ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij was ook blij met wat hij zelf kreeg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat het spel op de foto nou ook nog in de zak zitten morgenavond :+
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 4 december 2020 @ 20:49:04 #80
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196554534
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 20:27 schreef F_r het volgende:
Beterschap voor je zoon jager

@:exode wat zei de ha?

Ean kreeg complimenten over haar surprise maar is teleurgesteld in wat ze kreeg.
Had ze daar reden toe vindt jij?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196554567
@laziness Dat zijn beide hele leuke surprises.
Daar is moeite voor gedaan. :)
pi_196554621
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 20:49 schreef laziness het volgende:

[..]

Had ze daar reden toe vindt jij?
Ja. Maar het is zoals het is.

Al had school dit wel kunnen oppakken van te voren was vorig jaar namelijk ook. Ze was er al bang voor toen ze vanmorgen door had dat kind x en surprise voor haar gemaakt had.

En daarbij is er vanuit school ook geen brief gekomen met hoe en wat en welk bedrag. Dan kan het dus misgaan.
  vrijdag 4 december 2020 @ 20:55:37 #83
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196554703
Oh! Ja daar kan school een hoop in doen. Kan je best als feedback geven. Vervelend voor E.

Hier krijgen ze een hele brief met uitleg, bedrag etc mee. Tevens hadden ze een briefje ingevuld met vragen over zichzelf en cadeauwensen. Ik haat het fenomeen surprises maar de uitvoering van school gaf genoeg aanknopingspunten.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196554833
F_r, omdat het vermindert is even het weekend aankijken. Maandag bellen of toch langsgaan om ontstekingswaarde te meten. Prednison geven ze liever niet alleen als het echt niet anders kan.
pi_196554957
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 20:55 schreef laziness het volgende:
Oh! Ja daar kan school een hoop in doen. Kan je best als feedback geven. Vervelend voor E.

Hier krijgen ze een hele brief met uitleg, bedrag etc mee. Tevens hadden ze een briefje ingevuld met vragen over zichzelf en cadeauwensen. Ik haat het fenomeen surprises maar de uitvoering van school gaf genoeg aanknopingspunten.
Dat dus. Ik had het al aangegeven bij het rapportgesprek een toen hebben ze aan ja weer hebben gezegd net zoals vorig jaar.

Ja leuk maar je moet maar vertrouwen dat je kind het juiste bedrag ed doorgeeft.

En voor mensen die dit fenomeen eigenlijk niet kennen zijn er dus geen handvatten. Ze had wel min of meer een surprise gekregen. Dat was al meer dan kind x vorig jaar gemaakt had. Maar het was geen cadeautje van 3,- verre van want het was geen echt cadeautje.

Gewoon een groot contrast met de rest. Nu hadden wij wel geluk met het cadeautje want dat was afgeprijsd bij de Hema en kost normaal zeker 10,-
pi_196554965
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 21:00 schreef exode het volgende:
F_r, omdat het vermindert is even het weekend aankijken. Maandag bellen of toch langsgaan om ontstekingswaarde te meten. Prednison geven ze liever niet alleen als het echt niet anders kan.
Nog niet echt duidelijkheid dus
  vrijdag 4 december 2020 @ 22:37:46 #87
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196556528
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 21:04 schreef F_r het volgende:

[..]

Dat dus. Ik had het al aangegeven bij het rapportgesprek een toen hebben ze aan ja weer hebben gezegd net zoals vorig jaar.

Ja leuk maar je moet maar vertrouwen dat je kind het juiste bedrag ed doorgeeft.

En voor mensen die dit fenomeen eigenlijk niet kennen zijn er dus geen handvatten. Ze had wel min of meer een surprise gekregen. Dat was al meer dan kind x vorig jaar gemaakt had. Maar het was geen cadeautje van 3,- verre van want het was geen echt cadeautje.

Gewoon een groot contrast met de rest. Nu hadden wij wel geluk met het cadeautje want dat was afgeprijsd bij de Hema en kost normaal zeker 10,-
Ik had vorig jaar zo’n kind. En gelukkig had dat kind mij.
Want het cadeau was een stuk of zes gebruikte stiften en 2 kleurpotloden in een beplakte schoendoos.
  vrijdag 4 december 2020 @ 22:47:38 #88
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196556641
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 22:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik had vorig jaar zo’n kind. En gelukkig had dat kind mij.
Want het cadeau was een stuk of zes gebruikte stiften en 2 kleurpotloden in een beplakte schoendoos.
Hoe reageer jij dan?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196556808
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 22:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik had vorig jaar zo’n kind. En gelukkig had dat kind mij.
Want het cadeau was een stuk of zes gebruikte stiften en 2 kleurpotloden in een beplakte schoendoos.
Wat een aso surprisekado :{

Als iemand dat bij mijn kind zou flikken, zou ik dat andere kind ten overstaan van de hele klas erop aanspreken :7
pi_196556835
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 23:00 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Wat een aso surprisekado :{

Als iemand dat bij mijn kind zou flikken, zou ik dat andere kind ten overstaan van de hele klas erop aanspreken :7
Joh, het is een kind. Eentje die het concept waarschijnlijk dus (nog) niet snapt. Die doet dat heus niet expres.

Niet iedereen groeit op met sinterklaas en surprises hè, en scholen leggen het (zo bleek hier maar weer) ook niet altijd duidelijk uit. Wij hadden vorig jaar in de klassenapp ook een vader die vroeg hoe het nou eigenlijk zat met schoen zetten, want hij en zijn vrouw waren er niet mee opgegroeid, maar niet iedereen zal zo assertief zijn of zo'n groep daarvoor hebben.
  vrijdag 4 december 2020 @ 23:02:23 #91
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196556839
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 23:00 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Wat een aso surprisekado :{

Als iemand dat bij mijn kind zou flikken, zou ik dat andere kind ten overstaan van de hele klas erop aanspreken :7
:{

Ik vind het vooral ook heel sneu voor de maker ipv alleen de ontvanger.
Sommige kinderen worden totaal niet geholpen en moeten het maar een beetje uitzoeken, ook wat cadeautje van een paar euro betreft.

In groep 7 en 8 kregen de kinderen bij mijn dochter op school een enveloppe met 5 euro, om iig het cadeautjes probleem op te lossen.
pi_196556927
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 20:55 schreef laziness het volgende:
Oh! Ja daar kan school een hoop in doen. Kan je best als feedback geven. Vervelend voor E.

Hier krijgen ze een hele brief met uitleg, bedrag etc mee. Tevens hadden ze een briefje ingevuld met vragen over zichzelf en cadeauwensen. Ik haat het fenomeen surprises maar de uitvoering van school gaf genoeg aanknopingspunten.
Hier ook zo inderdaad. In de klas besproken, brief naar ouders, ook met verzoek om het briefje even samen in te vullen (ivm reële cadeauwensen en dan kun je zelf ook een beetje sturen). Ik zag alleen maar blije en uitgelaten gezichtjes op het schoolplein.
pi_196557065
Bij L in de klas ook zo'n geval vandaag. Het jongetje kreeg alleen een kartonnen doos waarvan het karton gewoon nog zichtbaar was en dat was dan een grabbelton. Het cadeautje van 5 euro was ook nog eens niet wat hij gevraagd had. En dat terwijl hij zelf een supergave surprise (dezelfde als de zoon van Laziness kreeg) had gemaakt voor het kind waar hij toevallig zijn surprise van kreeg. En daarnaast had hij ook nog zomaar surprises gemaakt voor de juf en de meester. Dat maakt wel dat ik het extra sneu vind voor hem.
Mijn dochter heeft het er nog een aantal keer over gehad vandaag, het jongetje in kwestie is de hele dag nog sip geweest in de klas. Ik hoop dat zijn moeder hem na schooltijd heeft meegenomen naar de winkel om alsnog de uitwisbare pen te kopen die hij zo graag wilde. Ik snap dat kinderen ook moeten leren omgaan met teleurstellingen hoor, maar dit was iets te extreem. :{
pi_196557537
Die paar keer dat ik heb meegemaakt dat er in de groep een surprise was die extreem tegenviel (zowel qua het werk dat erin zat als het cadeautje), was het te wijten aan totale desinteresse van de maker, of aan het typische "ik vind jou niet aardig dus dikke doei".

Of het dan een kind van 8 of 12 is, maakt niet zoveel uit. Aanspreken kan best. Ze mogen best weten dat het niet leuk is om met zulk broddelwerk te komen. Dat aanspreken doe ik nu ook als een andere vijfjarige vervelend doet tegen mijn kind.

Als er allerlei problemen zijn thuis bij de maker ofzo, is het uiteraard een heel ander verhaal (maar dat hoor je dan doorgaans ook wel van je kind lijkt me, die zit er tenslotte elke dag mee in de klas).

Maargoed het bovenstaande schoot dus door mijn hoofd bij het typen van mijn vorige reactie. Ik denk niet meteen dat de school het waarschijnlijk niet goed heeft uitgelegd of dat het om iemand gaat die totaal geen ervaring heeft met sinterklaas/surprises (nog even daargelaten dat ik aanneem dat de school kinderen die dit voor het eerst doen wel even goed inlicht) :)
  zaterdag 5 december 2020 @ 00:18:17 #95
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196557655
Tsja, hier ging het dus mis. Brief gekregen: zorg voor een kado van x bedrag en een gedicht van x regels. Prima, gedaan. Komt Sticker thuis met een surprise vanmiddag. Ik helemaal in de war, dat hoefde toch niet? 'Jawel mam, dat had de juf nog tegen ons gezegd' JIJ WIST HET?! 'Ja, vergeten te zeggen tegen jullie' :') Dus mijn kind heeft als enige van de klas geen surprise gemaakt omdat de juf er vanuit ging dat je in groep 4 er wel komt met het mondeling doorgeven via de kinderen. Ik voelde me er heel rot onder, maar Sticker heeft me overtuigd dat het kindje in kwestie heel blij was met de kadootjes. Ga dit nog wel even terug geven aan de juf..
  zaterdag 5 december 2020 @ 06:13:46 #96
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196559076
Al surprises in groep 4? Oei. Bij ons begon dat in groep 6 vroeger, 3x was precies genoeg eigenlijk.

Als het onwil is van het kind zie ik nog steeds onmacht bij de ouders om het in goede banen te leiden trouwens.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196559236
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 23:00 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Wat een aso surprisekado :{

Als iemand dat bij mijn kind zou flikken, zou ik dat andere kind ten overstaan van de hele klas erop aanspreken :7
Ik herinner me dat het kind was wat nog niet zo lang in Nederland was, of heb ik dat verkeerd onthouden @amaranta ? Los daarvan, ik denk dat het op de basisschool vaak ligt aan een gebrek aan interesse/kennis/geld/begeleiding van de ouders. Dan ga je zo'n kind toch niet en plein public voor paal zetten omdat jouw kind een minder leuke knutsel had? :{

Ik ben een fervent sinterklaasvierder en kan ook best plannen, maar mijn hoofd loopt normaalgesproken echt over in december. Al die activiteiten op school die voorbereid moeten worden, sinterklaas thuis voorbereiden, kerst met de schoonouders, werkzaken afronden, kerstborrels... ik zie serieus best op tegen het feit dat ik er naast de default 20 gedichten en 5 surprises ook nog een gedicht en surprise voor een onbekend kind tussendoor moet frutten. Ik kan goddank best dichten maar ben a-creatief en notoir onhandigen dus iedere surprise is een enorme uitdaging voor me. Dit alles in cöperatie met een jongeman die ook niet graag knutselt en een wat beperkte frustratietolerantie heeft :') maar ja, leg de lat vooral niet te laag want dan roepen andere ouders blijkbaar je kind (!) op het matje.

[ Bericht 25% gewijzigd door Clubsoda op 05-12-2020 06:56:01 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196559304
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 00:18 schreef Nanukerst het volgende:
Tsja, hier ging het dus mis. Brief gekregen: zorg voor een kado van x bedrag en een gedicht van x regels. Prima, gedaan. Komt Sticker thuis met een surprise vanmiddag. Ik helemaal in de war, dat hoefde toch niet? 'Jawel mam, dat had de juf nog tegen ons gezegd' JIJ WIST HET?! 'Ja, vergeten te zeggen tegen jullie' :') Dus mijn kind heeft als enige van de klas geen surprise gemaakt omdat de juf er vanuit ging dat je in groep 4 er wel komt met het mondeling doorgeven via de kinderen. Ik voelde me er heel rot onder, maar Sticker heeft me overtuigd dat het kindje in kwestie heel blij was met de kadootjes. Ga dit nog wel even terug geven aan de juf..
Wat rot voor jullie zeg -O- en wat een optimistische juf, om essentiële informatie mondeling over te dragen :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196559624
Pfoe dat hele suprisegebeuren is blijkbaar best serieus. Ik heb er nog nooit eentje gemaakt. En ook geen gedicht.
Ik kan blijkbaar maar best gaan inlezen/oefenen voor over een paar jaar als ik niet gelyncht wil worden op het schoolplein :o :+
  zaterdag 5 december 2020 @ 08:31:18 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_196559650
Oh god de surpriseperikelen zijn er weer O+
Ik heb gisteren heel blij kijkende en heel nors kijkende kinderen het schoolplein zien verlaten met hun knutsel.
Ik had vroeger in de klas ongeveer 25% Marokkanen en ik weet wel dat je altijd hoopte dat je niet door een van hen werd getrokken want dan kreeg je steevast een kartonnen grabbelton als surprise.
Nu achteraf kan ik me daar wel in inleven, maar als kind echt niet hoor. Dan baalde je gewoon dat jij geen mooie surprise had. :')
Ach ja. Levenslessen ;)
disclaimer
  zaterdag 5 december 2020 @ 08:31:20 #101
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196559651
Oei nanu, dat verwacht je niet, al in groep 4. Dat hadden ze inderdaad natuurlijk totaal anders moeten communiceren maar daar heb je achteraf ook niks meer aan.

Ik ben wel heel blij dat ze hier pas vanaf groep 6 surprises doen. 3 jaar is idd wel genoeg :+
Kreeg een foto van elk kind met surprise in de app groep. Daar zat geen enkele tegenvallende tussen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 5 december 2020 @ 08:38:24 #102
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196559691
:D Ik herinner me deze discussies nog van vorig jaar (en jaar daarvoor en daarvoor). Ik zet me schrap voor over een paar jaar.
pi_196559703
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 23:00 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Wat een aso surprisekado :{

Als iemand dat bij mijn kind zou flikken, zou ik dat andere kind ten overstaan van de hele klas erop aanspreken :7
Heb je tweede post ook gelezen waarin je de nuance wel maakt. Maar deze raakt me.

Want ik was dus zo’n kind die dat hele surprise gebeuren alleen moest opknappen en die geen geld of middelen kreeg om een cadeau te kopen.
Aangezien ik de creativiteit van een goudvis had, vroeg ik de leerkracht om hulp bij het maken van de surprise en deed ik heitje voor karweitje om aan geld te komen voor een cadeautje.
En inderdaad, soms kreeg het kind in kwestie dan niet het gevraagde cadeau omdat ik dat simpelweg niet bij elkaar gespaard kreeg. En nee, het kreeg ook niet mijn opgebruikte stiften maar wel gewoon iets ‘nieuws’.

Maar het ligt soms zoveel ingewikkelder dan men denkt en dat hele surprise gebeuren, bezorgde me ieder jaar buikpijn.

Oordeel niet te snel, soms zijn de omstandigheden echt niet fijn.
pi_196559731
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 08:31 schreef SQ het volgende:
Oh god de surpriseperikelen zijn er weer O+
Ik heb gisteren heel blij kijkende en heel nors kijkende kinderen het schoolplein zien verlaten met hun knutsel.
Ik had vroeger in de klas ongeveer 25% Marokkanen en ik weet wel dat je altijd hoopte dat je niet door een van hen werd getrokken want dan kreeg je steevast een kartonnen grabbelton als surprise.
Nu achteraf kan ik me daar wel in inleven, maar als kind echt niet hoor. Dan baalde je gewoon dat jij geen mooie surprise had. :')
Ach ja. Levenslessen ;)
Nou ja, dat dus. Balen als kind, niet het einde van de wereld, later kijk je er met andere ogen op terug. Mijn lootje werd ooit eens getrokken door een Surinaamse jongen, die keek op het blaadje en riep me toen vrolijk toe: 'oh, ik heb jou!' :+ Vond ik toen ook stom. Ja, jammer dan.

Het echte verdriet zit natuurlijk in de verhalen zoals die van @Malteser . Wat ontzettend naar :*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 5 december 2020 @ 08:48:08 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196559764
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 08:40 schreef Malteser het volgende:

[..]

Heb je tweede post ook gelezen waarin je de nuance wel maakt. Maar deze raakt me.

Want ik was dus zo’n kind die dat hele surprise gebeuren alleen moest opknappen en die geen geld of middelen kreeg om een cadeau te kopen.
Aangezien ik de creativiteit van een goudvis had, vroeg ik de leerkracht om hulp bij het maken van de surprise en deed ik heitje voor karweitje om aan geld te komen voor een cadeautje.
En inderdaad, soms kreeg het kind in kwestie dan niet het gevraagde cadeau omdat ik dat simpelweg niet bij elkaar gespaard kreeg. En nee, het kreeg ook niet mijn opgebruikte stiften maar wel gewoon iets ‘nieuws’.

Maar het ligt soms zoveel ingewikkelder dan men denkt en dat hele surprise gebeuren, bezorgde me ieder jaar buikpijn.

Oordeel niet te snel, soms zijn de omstandigheden echt niet fijn.
En hier krijg ik weer buikpijn van. :’( :*

Morgan stelt dat kinderen het heus wel zouden weten als een ander kind problemen had thuis, want ze zitten ten slotte bij elkaar in de klas.
Maar zo werkt het dus niet. Deze kinderen schamen zich dood en doen er alles aan om hun problemen te verbergen. En daar zijn ze heel goed in!
***
pi_196559789
Eens BE, en bovendien zijn kinderen gewoon nog egocentrisch dus die zijn helemaal niet zo bezig met het privéleven van anderen. Ze kunnen zich nog niet echt inleven in hoe situaties voor anderen zijn en hoe die verschillen van wat ze zelf kennen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 5 december 2020 @ 08:56:09 #107
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196559834
Een kind van een ander aanspreken zou ik sowieso niet zo snel doen (tenzij het bij ons speelt ofzo, maar ik bedoel in een schoolsetting), ik zou dat eerder met de juf of de ouders bespreken. Je hebt geen idee wat er speelt op de achtergrond en zo'n kind voor schut zetten, heeft echt geen zin.

Ik was vroeger groot fan van surprises, maar moest het wel helemaal zelf uitzoeken. Ik deed altijd wel mijn best, maar als ik dan zag hoe duur sommige andere cadeautjes waren en hoe prachtig die surprises, voelde ik me toch altijd rot.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196559885
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 08:56 schreef Tink89 het volgende:
Een kind van een ander aanspreken zou ik sowieso niet zo snel doen (tenzij het bij ons speelt ofzo, maar ik bedoel in een schoolsetting), ik zou dat eerder met de juf of de ouders bespreken. Je hebt geen idee wat er speelt op de achtergrond en zo'n kind voor schut zetten, heeft echt geen zin.
:Y :Y :Y Als je kind teleurgesteld is over wat het heeft gekregen, ligt je taak als ouder mijns inziens bij het begeleiden van die emoties. Niet bij het corrigeren van de surprisemaker en al helemaal niet ten overstaan van de hele klas.
pi_196559914
Ik schaam me achteraf trouwens ook best voor de surprises die ik vroeger gaf. Niet omdat ze slecht waren, maar door de bemoeienis van mijn supercreatieve moeder juist té goed. Dat contrast met wat ik gaf en de gemiddelde tienjarige kon knutselen sloeg eigenlijk nergens op en legde de lat veel te hoog, daar zal best wat schaamte door veroorzaakt zijn :@
  zaterdag 5 december 2020 @ 09:26:41 #110
11682 Moonah
Jolie femme
pi_196560122
Boh, die surprises zijn net zo'n ratrace voor ouders als de traktaties. Jammer is dat.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_196560180
Wij kregen altijd een paar gulden mee vanuit school voor het cadeautje, vanuit de ouderbijdrage. Zo had in ieder geval iedereen een cadeautje van hetzelfde bedrag.

@Malteser, ik kreeg een brok in mijn keel van je verhaal. Ik kom uit een warm nest, weet nu wel dat zulke problemen bestaan, maar als kind van 8 jaar had ik daar geen enkele weet van.

Ik weet wel dat ik in groep 3 al klaar was met geloven. We hadden het op weg naar gymles over Sinterklaas en de cadeaus en toen riep een jongen: ‘Daar doen wij thuis niet aan hoor, vindt ons moeder veel te duur!’ :')
De meeste kinderen luisterden er niet echt naar, maar ik met mijn toch al kritische aard vertrouwde het zaakje toen niet meer. Gelukkig had ik 2 jongere zussen en vond ik in het complot meedoen zeker zo leuk O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 5 december 2020 @ 09:56:50 #112
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196560456
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 06:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik herinner me dat het kind was wat nog niet zo lang in Nederland was, of heb ik dat verkeerd onthouden @:amaranta ? Los daarvan, ik denk dat het op de basisschool vaak ligt aan een gebrek aan interesse/kennis/geld/begeleiding van de ouders. Dan ga je zo'n kind toch niet en plein public voor paal zetten omdat jouw kind een minder leuke knutsel had? :{

Ik ben een fervent sinterklaasvierder en kan ook best plannen, maar mijn hoofd loopt normaalgesproken echt over in december. Al die activiteiten op school die voorbereid moeten worden, sinterklaas thuis voorbereiden, kerst met de schoonouders, werkzaken afronden, kerstborrels... ik zie serieus best op tegen het feit dat ik er naast de default 20 gedichten en 5 surprises ook nog een gedicht en surprise voor een onbekend kind tussendoor moet frutten. Ik kan goddank best dichten maar ben a-creatief en notoir onhandigen dus iedere surprise is een enorme uitdaging voor me. Dit alles in cöperatie met een jongeman die ook niet graag knutselt en een wat beperkte frustratietolerantie heeft :') maar ja, leg de lat vooral niet te laag want dan roepen andere ouders blijkbaar je kind (!) op het matje.
Klopt. Het was ook goed dat ze mij had.
Maar ik heb dit ook meegemaakt met kinderen die hier geboren zijn hoor.
Een doos met 3 gebrande dvd’s
pi_196560521
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 22:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik had vorig jaar zo’n kind. En gelukkig had dat kind mij.
Want het cadeau was een stuk of zes gebruikte stiften en 2 kleurpotloden in een beplakte schoendoos.
Dat herinner ik mij nog. Heb jij dat doorgegeven aan de huidige leerkracht? Dat die een beetje kon sturen dit jaar.

Ik denk echt dat het vanuit huis niet in de cultuur zit maar dat school best had kunnen sturen en begeleiden. Ean komt niks tekort maar dat voelt voor een kind toch anders op dat moment
  zaterdag 5 december 2020 @ 10:07:49 #114
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196560613
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 10:01 schreef F_r het volgende:

[..]

Dat herinner ik mij nog. Heb jij dat doorgegeven aan de huidige leerkracht? Dat die een beetje kon sturen dit jaar.

Ik denk echt dat het vanuit huis niet in de cultuur zit maar dat school best had kunnen sturen en begeleiden. Ean komt niks tekort maar dat voelt voor een kind toch anders op dat moment
Eigenlijk heeft ze toen precies gedaan wat ik haar vroeg. Want ik zei maak maar een konijn ofzo. En ik zei, koop maar een leuke pen.
Konijn was de beplakte doos. De pen heeft ze niet gekocht, dat waren dus de gebruikte stiften.

Maar het jaar ervoor hadden we ook een ouder die het niet snapte en die had volgens mij voor ¤ 20 gekocht.

Ik heb het eerder dit jaar aangekaart bij de leerkracht ja.

Ze wilde verder ook geen hulp van mij vorig jaar. Want die heb ik uiteraard wel geboden. En contact met moeder was zéér stroef.
Ik zou best begrepen hebben als kinderen teleurgesteld zouden zijn geweest. Maar ik denk, die klas kennende, dat ze het ook zouden begrijpen als ik uitleg... jamaar dit heeft ze nooit gedaan.
  zaterdag 5 december 2020 @ 10:11:48 #115
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196560675
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 00:18 schreef Nanukerst het volgende:
Tsja, hier ging het dus mis. Brief gekregen: zorg voor een kado van x bedrag en een gedicht van x regels. Prima, gedaan. Komt Sticker thuis met een surprise vanmiddag. Ik helemaal in de war, dat hoefde toch niet? 'Jawel mam, dat had de juf nog tegen ons gezegd' JIJ WIST HET?! 'Ja, vergeten te zeggen tegen jullie' :') Dus mijn kind heeft als enige van de klas geen surprise gemaakt omdat de juf er vanuit ging dat je in groep 4 er wel komt met het mondeling doorgeven via de kinderen. Ik voelde me er heel rot onder, maar Sticker heeft me overtuigd dat het kindje in kwestie heel blij was met de kadootjes. Ga dit nog wel even terug geven aan de juf..
Juf had inderdaad een bericht naar de ouders kunnen doen... maar even flauw.... de andere kinderen hebben het dus wel thuis verteld?

Ik heb namelijk ook zo’n collega, die bewust geen berichten naar de ouders stuurt, zodat kinderen zelfstandigheid leren.
Of z dit ook in groep 4 deed weet ik niet. Maar in groep 5 wel.
pi_196560712
Ik kan me ook nog wel een surprise herinneren die ik kreeg ja...

Vader van een klasgenootje was bakker en ik kreeg dus een ongesneden uitgehold brood waar m'n cadeautje in zat. Daar vond ik toen ook wat van ja, maar de hele klas lag dubbel van het lachen, dus ja... :{

Ik denk inderdaad dat je niet te snel moet oordelen, omdat je simpelweg de situatie niet kent.
Bij een deel zal het vast desinteresse zijn, of persoonlijke klik ofzo, maar bij anderen zit het ongetwijfeld lastiger in elkaar.

Wat er al gezegd is: als ouder zou ik me vooral richten op m'n eigen kind en uitleggen dat zulke ervaringen er helaas bij horen soms.

Bij ons volgens mij surprises vanaf groep 5, dus ik kan me nog even mentaal voorbereiden :+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  zaterdag 5 december 2020 @ 10:15:26 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_196560728
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 08:56 schreef Tink89 het volgende:
Ik deed altijd wel mijn best, maar als ik dan zag hoe duur sommige andere cadeautjes waren en hoe prachtig die surprises, voelde ik me toch altijd rot.
Dit is overigens exact de reden waarom ik niet meer meedoe met secret santa. Ook dit werd namelijk een opbiedspel met veel, meer, meest en ik merkte dat ik maar meer geld ging uitgeven om niet te karig over te komen. Ik kreeg zelf eens een doos met 20 kadootjes ofzo, en ik geloof best dat dat allemaal uit eigen voorraad komt en dus "geen geld kost" maar het schiet zijn doel dan geheel voorbij.
disclaimer
  zaterdag 5 december 2020 @ 10:15:54 #118
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196560735
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 10:14 schreef twist02 het volgende:
Ik kan me ook nog wel een surprise herinneren die ik kreeg ja...

Vader van een klasgenootje was bakker en ik kreeg dus een ingesneden uitgehold brood waar m'n cadeautje in zat. Daar vond ik toen ook wat van ja, maar de hele klas lag dubbel van het lachen, dus ja... :{

Ik denk inderdaad dat je niet te snel moet oordelen, omdat je simpelweg de situatie niet kent.
Bij een deel zal het vast desinteresse zijn, of persoonlijke klik ofzo, maar bij anderen zit het ongetwijfeld lastiger in elkaar.

Wat er al gezegd is: als ouder zou ik me vooral richten op m'n eigen kind en uitleggen dat zulke ervaringen er helaas bij horen soms.

Bij ons volgens mij surprises vanaf groep 5, dus ik kan me nog even mentaal voorbereiden :+
Ik heb in de brugklas ook een uitgehold brood gekregen. Het is dat er een trol met roze haren in zat, maar anders was ik echt gaan huilen.
Dankjewel Willy. Niet grappig.
pi_196560788
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 10:11 schreef amaranta het volgende:

[..]

Juf had inderdaad een bericht naar de ouders kunnen doen... maar even flauw.... de andere kinderen hebben het dus wel thuis verteld?

Ik heb namelijk ook zo’n collega, die bewust geen berichten naar de ouders stuurt, zodat kinderen zelfstandigheid leren.
Of z dit ook in groep 4 deed weet ik niet. Maar in groep 5 wel.
Maar is de surprise dan het moment om zelfstandigheid te leren?
Dat zou ik eerder bij andere opdrachten doen en niet bij een surprise waarbij mogelijk kinderen die hun best hebben gedaan worden teleurgesteld terwijl degene die de opdracht niet heeft uitgevoerd een mooie surprise krijgt.
pi_196560802
Bij ons krijgen ze geld van school voor het cadeautje, er mag geen snoep gekocht worden en er staat duidelijk in dat er een surprise en een gedicht verwacht wordt.
Ze moesten het nu ook uiterlijk woensdag op school inleveren, dan checken ze of er voor iedereen iets is, om te voorkomen dat er iemand is die niks krijgt.

Het gaat altijd op papier trouwens dit soort dingen en ze moeten ook een lijstje maken met cadeautjes en met hobbies enzo. Dat is wel handig als je iemand trekt die je amper kent.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 5 december 2020 @ 10:31:29 #121
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196561000
Ik ben trouwens verbaasd dat er nog zoveel scholen zijn die surprise met een cadeautje hebben gedaan.
Zowel de school waar ik zelf werk, als de school van mijn zoon, hebben geen surprise gedaan met cadeautje om het fun shoppen tegen te gaan.

Beide scholen vonden het niet verantwoord om kinderen op pad te sturen in tijden waarin wordt gezegd dat je juist veel binnen moet blijven.

De school waar mijn zoon naartoe gaat heeft helemaal geen surprise gedaan.
En bij mij op het werk hebben ze gezegd alleen iets lekkers. Wat normaal gesproken niet mag, moest nu de surprise alleen uit snoep bestaan. Want dat is iets wat je bij de gewone boodschappen mee kunt nemen. En daar hoef je dus niet nog voor op pad.
  zaterdag 5 december 2020 @ 10:38:32 #122
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196561143
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 10:19 schreef Elleska het volgende:

[..]

Maar is de surprise dan het moment om zelfstandigheid te leren?
Dat zou ik eerder bij andere opdrachten doen en niet bij een surprise waarbij mogelijk kinderen die hun best hebben gedaan worden teleurgesteld terwijl degene die de opdracht niet heeft uitgevoerd een mooie surprise krijgt.
Ja daar heb je wel een punt, sowieso is de vraag of groep vier een geschikt leerjaar is om al surprises te doen.

Maar anderzijds, het is niet zo dat het woord surprise maar een keer valt en dan vervolgens de hele periode niet meer. Bij mij in de klas werd er dagelijks over de surprises gesproken. Het was wel voor elk kind duidelijk dat ze er een moesten maken. Elke dag werd er wel een vraag over gesteld of een mededeling over hoe ver ze waren.
  zaterdag 5 december 2020 @ 10:45:13 #123
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196561246
Hier moest de surprise maandag al ingeleverd worden zelfs.

En dat secret santa verhaal is zoals het uiteindelijk altijd overal uitpakt heb ik gemerkt. We deden het ooit in F&F waar iemand echt overboord ging. Was jij daar bij @tombolafan? Dat was het eerste jaar. En offline ging het net zo. Het wordt steeds groter, grootst en iedereen heeft stress van de verwachtingen. Dan kan je maar beter gewoon kappen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196561328
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 10:45 schreef laziness het volgende:
Hier moest de surprise maandag al ingeleverd worden zelfs.

En dat secret santa verhaal is zoals het uiteindelijk altijd overal uitpakt heb ik gemerkt. We deden het ooit in F&F waar iemand echt overboord ging. Was jij daar bij @:tombolafan? Dat was het eerste jaar. En offline ging het net zo. Het wordt steeds groter, grootst en iedereen heeft stress van de verwachtingen. Dan kan je maar beter gewoon kappen.
Nee eerste jaar was ik er te laat, toen heb ik wel van alles bijgehouden en kreeg ik later van jullie allemaal samen een eigen pakje O+

Ik vind dat met de kerstpakketten van FHF ook wel een beetje, dan regelt er iemand een Wii ofzo voor een pakket en dan denk je toch even 'kom ik aan met m'n boordevolle-maar-alleen-maar-boodschappen-pakket' :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zaterdag 5 december 2020 @ 10:50:34 #125
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196561332
Sinterklaasfeest is hier op 6 december maar ik heb nu al pret hihi.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  zaterdag 5 december 2020 @ 11:28:23 #126
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196561913
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 10:45 schreef laziness het volgende:
Hier moest de surprise maandag al ingeleverd worden zelfs.

En dat secret santa verhaal is zoals het uiteindelijk altijd overal uitpakt heb ik gemerkt. We deden het ooit in F&F waar iemand echt overboord ging. Was jij daar bij @:tombolafan? Dat was het eerste jaar. En offline ging het net zo. Het wordt steeds groter, grootst en iedereen heeft stress van de verwachtingen. Dan kan je maar beter gewoon kappen.
Wat bedoel je dan met ‘overboord gaan’?
Ik vond secret Santa wel leuk, maar ook wel wat stressvol inderdaad. En het komt nooit zo handig uit omdat je thuis ook voor cadeautjes voor heel veel mensen moet zorgen. Maar een cadeau pakket voor iemand maken vind ik op zich wel echt heel leuk. Nu ons kerst samenzijn met mijn schoonfamilie niet doorgaat ben ik ook wat ‘kerstpakketten’ aan het maken voor ze en ik heb daar vooral veel plezier mee. (Maar ook hier toch wel de neiging om het misschien wat te overdreven aan te pakken, wil ze ook niet in verlegenheid brengen).
in de haak.
  zaterdag 5 december 2020 @ 11:41:50 #127
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196562109
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 10:38 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja daar heb je wel een punt, sowieso is de vraag of groep vier een geschikt leerjaar is om al surprises te doen.

Maar anderzijds, het is niet zo dat het woord surprise maar een keer valt en dan vervolgens de hele periode niet meer. Bij mij in de klas werd er dagelijks over de surprises gesproken. Het was wel voor elk kind duidelijk dat ze er een moesten maken. Elke dag werd er wel een vraag over gesteld of een mededeling over hoe ver ze waren.
Nou, wij hebben wekelijks contact met de juf over Sticker en het is werkelijk niet 1 keer bespreekbaar gemaakt door juf. Ik denk dat je in groep 4 dat best nog mag checken. Want nu is er dus een kind in de klas dat geen surprise heeft gekregen omdat mijn kind selectief is in wat hij deelt, en dat vind ik sneu voor het betreffende kind.
  zaterdag 5 december 2020 @ 11:44:57 #128
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196562155
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 08:40 schreef Malteser het volgende:

[..]

Heb je tweede post ook gelezen waarin je de nuance wel maakt. Maar deze raakt me.

Want ik was dus zo’n kind die dat hele surprise gebeuren alleen moest opknappen en die geen geld of middelen kreeg om een cadeau te kopen.
Aangezien ik de creativiteit van een goudvis had, vroeg ik de leerkracht om hulp bij het maken van de surprise en deed ik heitje voor karweitje om aan geld te komen voor een cadeautje.
En inderdaad, soms kreeg het kind in kwestie dan niet het gevraagde cadeau omdat ik dat simpelweg niet bij elkaar gespaard kreeg. En nee, het kreeg ook niet mijn opgebruikte stiften maar wel gewoon iets ‘nieuws’.

Maar het ligt soms zoveel ingewikkelder dan men denkt en dat hele surprise gebeuren, bezorgde me ieder jaar buikpijn.

Oordeel niet te snel, soms zijn de omstandigheden echt niet fijn.
;( :*
  zaterdag 5 december 2020 @ 11:48:29 #129
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196562206
Overigens kreeg Sticker de beplakte schoenendoos als grabbelton. Ik lees dat dat niet wordt gezien als een van de hoogstandjes qua surprises, maar ook daar had hij geen last van. :+
pi_196562220
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 10:50 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Nee eerste jaar was ik er te laat, toen heb ik wel van alles bijgehouden en kreeg ik later van jullie allemaal samen een eigen pakje O+

Ik vind dat met de kerstpakketten van FHF ook wel een beetje, dan regelt er iemand een Wii ofzo voor een pakket en dan denk je toch even 'kom ik aan met m'n boordevolle-maar-alleen-maar-boodschappen-pakket' :')
Jemig... Zo jammer hoe zulke dingen los raken van het oorspronkelijke idee en vervolgens iedereen zich er ellendig bij voelt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 5 december 2020 @ 11:52:28 #131
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_196562253
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 10:50 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Nee eerste jaar was ik er te laat, toen heb ik wel van alles bijgehouden en kreeg ik later van jullie allemaal samen een eigen pakje O+

Ik vind dat met de kerstpakketten van FHF ook wel een beetje, dan regelt er iemand een Wii ofzo voor een pakket en dan denk je toch even 'kom ik aan met m'n boordevolle-maar-alleen-maar-boodschappen-pakket' :')
ik denk dat de ontvanger van dat boordevolle-maar-alleen-maar-boodschappen-pakket daar zielsgelukkig van geworden is. Een Wii kun je namelijk niet eten ;)

Ik ga gewoon lekker weer kerstpakketten uitrijden voor kerst, samengesteld door een stichting dus iedereen krijgt hetzelfde. En ik hoef er niet over na te denken, ik hoef alleen maar kerstelfje te spelen. Daar word ik best blij van O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 5 december 2020 @ 11:57:57 #132
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196562316
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 11:28 schreef trui het volgende:

[..]

Wat bedoel je dan met ‘overboord gaan’?
Ik vond secret Santa wel leuk, maar ook wel wat stressvol inderdaad. En het komt nooit zo handig uit omdat je thuis ook voor cadeautjes voor heel veel mensen moet zorgen. Maar een cadeau pakket voor iemand maken vind ik op zich wel echt heel leuk. Nu ons kerst samenzijn met mijn schoonfamilie niet doorgaat ben ik ook wat ‘kerstpakketten’ aan het maken voor ze en ik heb daar vooral veel plezier mee. (Maar ook hier toch wel de neiging om het misschien wat te overdreven aan te pakken, wil ze ook niet in verlegenheid brengen).
Overboord is misschien wat ver gezocht :+ maar de rest laten verbleken was het wel.
Niet alle details zijn nog helder maar een gedicht van 3 kantjes op rollen perkament papier in een dure cadeaudoos staat me in ieder geval nog bij maar het was het eerste jaar (2009 oid) en niet iedereen had budget ruimte dus de insteek was bewust simpel en het was veelal een envelop met een paar cadeautjes en deze santa was echt next level in uitvoering op alle fronten. De ontvanger voelde zich er achteraf ongemakkelijk bij.

Ik heb kant en klare kerstpakketten klaar staan voor familie van onze favoriete Italiaanse fattoria in Toscane. Gewoon om iedereen een hart onder de riem te steken nu we niet bij elkaar kunnen zijn.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 5 december 2020 @ 12:04:49 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_196562408
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 11:28 schreef trui het volgende:

[..]

Wat bedoel je dan met ‘overboord gaan’?
Ik vond secret Santa wel leuk, maar ook wel wat stressvol inderdaad. En het komt nooit zo handig uit omdat je thuis ook voor cadeautjes voor heel veel mensen moet zorgen. Maar een cadeau pakket voor iemand maken vind ik op zich wel echt heel leuk. Nu ons kerst samenzijn met mijn schoonfamilie niet doorgaat ben ik ook wat ‘kerstpakketten’ aan het maken voor ze en ik heb daar vooral veel plezier mee. (Maar ook hier toch wel de neiging om het misschien wat te overdreven aan te pakken, wil ze ook niet in verlegenheid brengen).
Maar dan stel je op eigen initiatief een pakketje samen om aan iemand te geven, dan is het geen "ruilhandel" met vooraf afgesproken limieten enzo.
Kijk, ik zou best wel weer met secret santa mee willen doen als we echt collectief terug naar de basis gaan, dus gewoon 1 a 2 leuke kadootjes, een klein gedichtje en wat tlc.
Maar die pakketten waarbij er ook voor elk kind 1 of 2 kadootjes in moeten, en voor de man, en voor de cavia, en voor de hont, en dat er mensen dan eigenlijk ook een beetje teleurgesteld zijn als de cavia wordt vergeten, nee. Daar ging het niet om. En dat kun je ook niet van elke deelnemer gaan verwachten.
disclaimer
pi_196562410
Het spijt me dat te lezen @Malteser
Ik had vroeger een jongetje in de klas die ook elk jaar moeite had met de surprise en het kadootje bestond vrijwel elk jaar uit een Chinese kalender uit het restaurant van zijn ouders. Iedereen wist van dat restaurant en dat hij na school moest helpen, dus er werd altijd wel blij gereageerd op zijn surprise O+

Maargoed toen ik nog middenin het surprisegebeuren zat, heb ik dus ook meegemaakt dat een klasgenootje een surprise kreeg van een ander klasgenootje waarvan bekend was dat dat een rotjong was (pesten, treiteren). Hij had ook iets van gebruikte schrijfwaren in de grabbelton (dat is dus iets van alle jaren) gedaan. Ik kan mij herinneren dat hij de dag erna schoorvoetend alsnog een kadootje gaf aan dat klasgenootje, omdat de leerkracht zijn ouders had gebeld. Toen bleek dat zij wel een kadootje hadden gekocht wat hij achterover had gedrukt, omdat hij de ontvanger niet aardig vond.

En dat soort praktijken heb ik dus vaker gezien, ook later bij kinderen van kennissen. Het was puur desinteresse in de ontvanger. Vandaar mijn reactie.

Maar toch mooi dat hier dan wordt aangenomen dat ik zo'n kreng ben dat zonder meer kinderen voor schut zet O+
  zaterdag 5 december 2020 @ 12:06:21 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_196562421
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:04 schreef MorganLeFay het volgende:

Maar toch mooi dat hier dan wordt aangenomen dat ik zo'n kreng ben dat zonder meer kinderen voor schut zet O+
Nou ja, dat eerste bericht ontbeerde ook elke vorm van nuance, dus zo gek is dat niet :P
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 5 december 2020 @ 12:09:48 #136
269689 crew  Viv
pi_196562481
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 10:50 schreef tombolafan het volgende:
Ik vind dat met de kerstpakketten van FHF ook wel een beetje, dan regelt er iemand een Wii ofzo voor een pakket en dan denk je toch even 'kom ik aan met m'n boordevolle-maar-alleen-maar-boodschappen-pakket' :')
Toch is de sfeer daar anders.

Er heerst inderdaad wel onzekerheid of het pakket "goed genoeg" is, vaker nog meer vanwege het inpakken (sommigen maken er echt kunstwerkjes van :D ) dan vanwege de inhoud. Er is geen afgesproken budget, dus verschillen zijn er, zeker als iemand toffe tweedehands spullen kan regelen zoals een Wii.

Maar: het uitpakken is voor iedereen een feestje. Het idee dat iemand moeite heeft gedaan voor een ander die dat goed kon gebruiken, is al zo'n opsteker! O+

Voor wie de actie niet kent, het uitpakken is hier en daar al begonnen:
FHF / [toffe actie] Kerstpakkettenactie 2020 - Sneak previews!
pi_196562484
Als ik op internet (dus niet eens de pinterest en de kijk mij nu eens een super ouder zijn insta) surprises tegen die meer hebben gekost dan het cadeautje er in.
Bedoel in eind jaren 90 maakte je van "gratis materiaal" zoals doos uit de supermarkt, keukenrollen, schoenendoos oid. en met basis knutselmateriaal zoals gekleurd papier wat watten iets creatiefs of papiermachede en verfde je iets leuks.

Ik ben altijd een knutselfanaat geweest en vanuit thuis werd ik geholpen waar nodig door ouders die er het belang van inzagen.

Maar heb maar 0 aanleg voor creativiteit en kom maar uit een gezin waarin je geen support krijgt van je ouders als het om dit soort schoolzaken gaat. Ook als je een kind getrokken hebt waar je niet mee klikt dat je alsnog gestimuleerd wordt om iets leuks van te maken.

En ja teleurstelling hoort bij het leven.
pi_196564440
Hier geen slechte ervaringen met surprises.
Mijn moeder hiep vroeger altijd mee en dat werd gewoon ‘normaal’ leuk. Niks overdreven.
Denk dat het een beetje aan je gezin ligt hoe het eruit komt te zien. De ene heeft meer aanleg dan de ander. Je ziet soms wel of er een beetje moeite voor gedaan is of misschien het concept oprecht niet kennen.

Ik herinner mij wel een jongen die een spijkerbroek had gevuld met strooi en lijm of stroop en de ontvanger ten overstaan van de klas de broek moest openen en leeghalen. Ze was ook als laatste dus de hele klas zat gezellig in een kring om haar heen te kijken tot de mini cadeautjes tevoorschijn kwamen.
De gever had reuze lol. Was groep 7 overigens.
Dan heb je als ouders dus niet meegekeken of je geeft er niets om. :{w
pi_196564499
Ik heb mijn collega's curlingouders genoemd omdat die gewoon de volledige surprises voor hun kinderen hebben gemaakt. Vonden ze niet leuk.

Ik kan me serieus niets meer herinneren van de surprises van school. Ik was en ben echt slecht in knutselen en aanverwanten en mijn moeder is er zo mogelijk nog slechter in. Mijn vader was een superlieve vader maar met schooldingen hield hij zich niet bezig. Dus mijn surprises zullen vast niet Insta waardig zijn geweest.

Wat ontzettend naar om te lezen Malteser. Ik weet welke kinderen in B zijn klas het thuis niet zo fijn hebben. Ik weet ook dat B dat totaal niet doorheeft, dat is wel groep 3 natuurlijk maar die kinderen hebben dat vaak niet door.

Wij zijn even aan het chillen op de bank. Was een topcadeau ochtend, 2 superblije kinderen. :)

Voor wie het nog gaat vieren: veel plezier.
  zaterdag 5 december 2020 @ 14:28:20 #140
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196564560
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:04 schreef SQ het volgende:

[..]
Maar die pakketten waarbij er ook voor elk kind 1 of 2 kadootjes in moeten, en voor de man, en voor de cavia, en voor de hont, en dat er mensen dan eigenlijk ook een beetje teleurgesteld zijn als de cavia wordt vergeten, nee. Daar ging het niet om. En dat kun je ook niet van elke deelnemer gaan verwachten.
Hahaha ja dat gaat mij ook te ver! :D
in de haak.
pi_196564647
Qua krijgen herinner ik mij niets qua surprises.
Ik heb wel ooit een vrachtwagen geknutseld voor een vrachtwagen-fan en een zak friet gemaakt met cadeautjes erin.
Dat laatste was echt doodsimpel. Groot wit papier tot koker rollen en een serie gele papiertjes rollen en plakken. :P
Beetje ‘aankleden’ en je hebt toch iets leuk zonder een dagtaak kwijt te zijn.

Laatst had je die schoenendoos-actie voor arme kindjes in het buitenland.
Die hebben zoon en ik samen gevuld, geverfd en gekleurde steentjes opgeplakt.
En ik ben geen goeie knutselaar. Mijn man kan dat veel netter. :')
  zaterdag 5 december 2020 @ 14:38:39 #142
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196564681
Ik was nog het meest teleurgesteld toen de meester mijn surprise had gemaakt. Dat was een koker die tot raket verbouwd was waar cadeautjes in zaten als 'putti' en een vingerskateboard. Ik zwom graag, was gek op paarden, op knutselen, op fietsen, op make-up, op dansen, enz... maar rakketten had ik echt helemaal niks mee en de cadeautjes stonden echt niet op mijn keurig ingeleverde lange lijstje. . Ik had van een leerkracht toch wel iets persoonlijks verwacht eigenlijk.

En ik kreeg ook ooit de grabbelton, maar toen zat ik al in groep 8 en maakte het weinig indruk meer. Er zat wél het gewenste cadeautje in en dat vond ik veel belangrijker... En het was wel een mooie grabbelton, netjes ingepakt, mét gedicht in een onleesbaar handschrift.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 5 december 2020 @ 14:42:55 #143
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196564743
Ik heb èèn keertje SS gedaan hier en dat was in de tijd dat het nog leuk en aardig was :P
Dit jaar rondgekeken in fhf, maar precies om alles wat hier voorbijkomt had ik er al geen zin in.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:04 schreef MorganLeFay het volgende:

Maar toch mooi dat hier dan wordt aangenomen dat ik zo'n kreng ben dat zonder meer kinderen voor schut zet O+
Klopt, ik vind je reactie over het aanspreken van een 5 jarige ook raar.
Ga lekker naar de ouder ofzo.
pi_196564758
Wat is fhf?
pi_196564874
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:43 schreef vencodark het volgende:
Wat is fhf?
Fok helpt fok
pi_196564899
Ooit, op de middelbare school had ik het grootse kreng van allemaal getrokken voor een Sint of kerstcadeau. Ik kreeg nog geld van haar dus baalde extra. Nu voelde ik al aan dat ik uitgerekend haar zou hebben.
Je moest een cadeautje van 7,5 á 10 gulden kopen.
Ze kreeg 2 afgeprijsde oogpotloden van me. Samen het juiste bedrag maar het leek natuurlijk een goedkoop cadeau. Ik zal nooit die boze, gefrustreerde blik vergeten toen ze anderen haar cadeau liet zien. :+
  zaterdag 5 december 2020 @ 14:59:33 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_196565008
De leukste surprise-avond heb ik een keer gehad met een groep vrienden toen we allemaal rond de 20 waren. In zo'n studentenkot in Utrecht. Ik maakte een enorme dildo, was echt episch die reacties toen ik het ding buiten op de stoep vleesroze stond te spuiten :P
disclaimer
pi_196565028
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:42 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb èèn keertje SS gedaan hier en dat was in de tijd dat het nog leuk en aardig was :P
Dit jaar rondgekeken in fhf, maar precies om alles wat hier voorbijkomt had ik er al geen zin in.
[..]

Klopt, ik vind je reactie over het aanspreken van een 5 jarige ook raar.
Ga lekker naar de ouder ofzo.
:')
Als mijn kind aan het spelen is in de speeltuin en een ander kind zit te klieren (als in: zand gooien, verhinderen dat de glijbaan gebruikt wordt) en de ouder van dat kind zit lekker te beppen elders...

Dan is het inderdaad hartstikke leip dat ik gewoon tegen dat kind zeg: "zou je geen zand willen gooien? Dat is vervelend!" Of "Er zijn kindjes die van de glijbaan willen gaan, dus ga eventjes opzij".

Ja sorry, ik ben niet zo'n corduroyribbroektype dat dan naar de andere ouder slentert en die op zijn/haar opvoedkundige taken gaat zitten wijzen vanwege dergelijke futiliteiten :')
pi_196565082
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:59 schreef SQ het volgende:
De leukste surprise-avond heb ik een keer gehad met een groep vrienden toen we allemaal rond de 20 waren. In zo'n studentenkot in Utrecht. Ik maakte een enorme dildo, was echt episch die reacties toen ik het ding buiten op de stoep vleesroze stond te spuiten :P
Als ie zo groot was, had je hm bruin moeten spuiten. :P
  zaterdag 5 december 2020 @ 15:11:59 #150
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196565156
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:59 schreef SQ het volgende:
De leukste surprise-avond heb ik een keer gehad met een groep vrienden toen we allemaal rond de 20 waren. In zo'n studentenkot in Utrecht. Ik maakte een enorme dildo, was echt episch die reacties toen ik het ding buiten op de stoep vleesroze stond te spuiten :P
Haha zo’n surprise avond hadden wij ook. Ik schiet nu weer in de lach als ik eraan denk. Mijn vriendin woonde op een flatje. En we hadden allemaal onze surprise bij de voordeur gezet in een vuilniszak. Echter… Zij had haar afval daar ook al klaargezet om hem buiten in de container te gooien. Dus je voelt hem al aankomen. Een van mijn vriendinnen had die zak dus gepakt en begon al haar afval eruit te halen…
Tranen over mn wangen.

Of dat jaar dat een van mijn vriendinnen verkering kreeg met een ex van mij. En het vervolgens ook uitmaakte met hem. En toen kreeg ik dus van haar een dartbord met zijn hoofd erop
  zaterdag 5 december 2020 @ 15:15:55 #151
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196565192
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 11:41 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Nou, wij hebben wekelijks contact met de juf over Sticker en het is werkelijk niet 1 keer bespreekbaar gemaakt door juf. Ik denk dat je in groep 4 dat best nog mag checken. Want nu is er dus een kind in de klas dat geen surprise heeft gekregen omdat mijn kind selectief is in wat hij deelt, en dat vind ik sneu voor het betreffende kind.
Misschien dat beide partijen er een leerpunt uit kunnen halen. De juf dat ze er niet vanuit kan gaan dat kinderen de boodschap thuis overbrengen. En met jouw sticker kun je bespreken dat hij thuis dus moet vertellen wat juf op school heeft gezegd.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 5 december 2020 @ 15:22:45 #152
269689 crew  Viv
pi_196565278
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:43 schreef vencodark het volgende:
Wat is fhf?
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:51 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Fok helpt fok
Bijna goed: FOK!kers helpen FOK!kers :)

De Kerstpakkettenactie aldaar is bedoeld als opsteker voor FOK!kers die om wat voor reden dan ook geen leuke feestdagen tegemoet zien. Denk aan financiële problemen, echtscheiding, ernstige ziekte bij jezelf of een naaste, sterfgeval in je omgeving, etc.

Vorig jaar was bijvoorbeeld @Roxy_Monke één van de ontvangers. O+

Ik doe daar al jaren mee als shopper: ik maak een kerstpakket met het budget dat weer een andere FOK!ker ter beschikking stelt. @MevrouwCactus doet dat bijvoorbeeld ook.

Secret Santa hier in OUD ben ik nooit aan begonnen, ik kreeg al de zenuwen van het meelezen. :@
  zaterdag 5 december 2020 @ 15:50:18 #153
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196565691
Ik heb jaren geshopt (en twee jaar ook een pakket betaald) in FHF, maar toen ik daar een paar keer geen enkele reactie kreeg (ook niet anoniem via de organisatie ofzo), was ik er klaar mee. Uitgebreide foto's ofzo hoeft echt niet, maar een 'wat tof, we zijn er blij mee' had ik wel op prijs gesteld. Dus nu al een paar jaar Secret Santa en dat bevalt eigenlijk wel prima. Ik koop cadeautjes, maak een kloon, schrijf een mooi gedicht en zoek iets uit de kast waar prul niet (meer) mee speelt of wat wij gekregen hebben maar niet gebruiken (dingen met melk of nootjes, groene thee, pesto enzo uit kerstpakket) en maak daar een mooie doos van dat aansluit bij de wensen van de ontvanger. Geen stress, behalve dat ik altijd te laat begin met inpakken en verzenden enzo. En ik heb tot nu toe altijd iets liefs gekregen. Toch leuk om pakjes onder de boom te hebben waarvan je niet weet wat erin zit.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 5 december 2020 @ 15:59:55 #154
269689 crew  Viv
pi_196565813
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 15:50 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb jaren geshopt (en twee jaar ook een pakket betaald) in FHF, maar toen ik daar een paar keer geen enkele reactie kreeg (ook niet anoniem via de organisatie ofzo), was ik er klaar mee. Uitgebreide foto's ofzo hoeft echt niet, maar een 'wat tof, we zijn er blij mee' had ik wel op prijs gesteld.
Oh dat is echt niet de bedoeling. :N Mensen die geen enkele reactie geven, zijn de volgende keer ook niet meer welkom.

In de jaren dat ik de actie meegemaakt heb, gebeurde dit bij 1 à 2 op de 30 pakketten of zo. Bizar dat het jou meerdere keren overkomen is. :o Ik snap wel dat je er dan klaar mee bent. :*
pi_196565842
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 15:50 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb jaren geshopt (en twee jaar ook een pakket betaald) in FHF, maar toen ik daar een paar keer geen enkele reactie kreeg (ook niet anoniem via de organisatie ofzo), was ik er klaar mee. Uitgebreide foto's ofzo hoeft echt niet, maar een 'wat tof, we zijn er blij mee' had ik wel op prijs gesteld. Dus nu al een paar jaar Secret Santa en dat bevalt eigenlijk wel prima. Ik koop cadeautjes, maak een kloon, schrijf een mooi gedicht en zoek iets uit de kast waar prul niet (meer) mee speelt of wat wij gekregen hebben maar niet gebruiken (dingen met melk of nootjes, groene thee, pesto enzo uit kerstpakket) en maak daar een mooie doos van dat aansluit bij de wensen van de ontvanger. Geen stress, behalve dat ik altijd te laat begin met inpakken en verzenden enzo. En ik heb tot nu toe altijd iets liefs gekregen. Toch leuk om pakjes onder de boom te hebben waarvan je niet weet wat erin zit.
Dat soort spullen stop ik altijd in het kerstpakket voor de schoonmaakster, samen met een reep chocola, daar houdt ze erg van. En een envelopje met een 'kerstbonus' daar houdt ze nog meer van :+ Het voordeel is dat ik geen hoge lat ervaar en ze altijd erg dankbaar is.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 5 december 2020 @ 16:03:09 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_196565881
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 16:01 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat soort spullen stop ik altijd in het kerstpakket voor de schoonmaakster, samen met een reep chocola, daar houdt ze erg van. En een envelopje met een 'kerstbonus' daar houdt ze nog meer van :+ Het voordeel is dat ik geen hoge lat ervaar en ze altijd erg dankbaar is.
Mijn schoonmaakster weet precies wat er in mijn voorraadkast ligt, dat kan ik echt niet maken :')
disclaimer
pi_196565913
Ik vind het bij secret santa juist wel een leuke uitdaging om een leuk pakketje van meerdere dingen samen te stellen binnen het budget (en ik heb daar wel eens 2 euro boven gezeten hoor, maar niet meer dan dat). Ik hou dan ook alle folders in de gaten en kan dan best leuke en goede koopjes scoren :P
pi_196565914
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 16:03 schreef SQ het volgende:

[..]

Mijn schoonmaakster weet precies wat er in mijn voorraadkast ligt, dat kan ik echt niet maken :')
Die van mij komt daar niet en als wel, dan zit alles in bakken dus dat ziet ze niet direct ^O^ Maar meestal gaat het zo dat we onze eigen kerstpakketten uitpakken en de dingen die we willen houden opbergen, en de rest in een van de dozen voor haar pakket doen en opsturen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196565931
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:34 schreef vencodark het volgende:
Qua krijgen herinner ik mij niets qua surprises.
Ik heb wel ooit een vrachtwagen geknutseld voor een vrachtwagen-fan en een zak friet gemaakt met cadeautjes erin.
Dat laatste was echt doodsimpel. Groot wit papier tot koker rollen en een serie gele papiertjes rollen en plakken. :P
Beetje ‘aankleden’ en je hebt toch iets leuk zonder een dagtaak kwijt te zijn.

Laatst had je die schoenendoos-actie voor arme kindjes in het buitenland.
Die hebben zoon en ik samen gevuld, geverfd en gekleurde steentjes opgeplakt.
En ik ben geen goeie knutselaar. Mijn man kan dat veel netter. :')
Je zak friet doet mij denken aan een jongen die een grote zak snoep vroeg. Ik had samen met papa en enorme strook cellofaan gerold tot een snoepzak. Vervolgens naar de plaatselijke witgoedwinkel gegaan en daar een doos met van die schuimvlinders meegenomen (die gekleurde om producten te beschermen). Die zat in het cellofaan. Strik erom en klaar :D
Was echt zó weinig werk, maar hij werd heel goed ontvangen op school :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196565952
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 16:05 schreef Aure het volgende:
Ik vind het bij secret santa juist wel een leuke uitdaging om een leuk pakketje van meerdere dingen samen te stellen binnen het budget (en ik heb daar wel eens 2 euro boven gezeten hoor, maar niet meer dan dat). Ik hou dan ook alle folders in de gaten en kan dan best leuke en goede koopjes scoren :P
Ik heb een keer meegedaan en ik kan dat dus niet. Althans, ik kan het best, maar in april ofzo als ik de volle aandacht ervoor heb. Niet in december, als ik óók al 1001 andere sinterklaas- en kerstcadeaus moet denken. Dat is mijn manco hoor, ik kan bijvoorbeeld ook niet winkelen voor een broek én een trui. Dan moet ik eerst een rondje door een winkel met het mantra 'broek, broek, ik zoek een broek' en dan een volgend rondje voor een trui. Het is een wonder dat ik functioneer in het dagelijks leven :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 5 december 2020 @ 16:10:50 #161
269689 crew  Viv
pi_196565996
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 16:05 schreef Aure het volgende:
Ik vind het bij secret santa juist wel een leuke uitdaging om een leuk pakketje van meerdere dingen samen te stellen binnen het budget (en ik heb daar wel eens 2 euro boven gezeten hoor, maar niet meer dan dat). Ik hou dan ook alle folders in de gaten en kan dan best leuke en goede koopjes scoren :P
Ja, dat doe ik bij FHF ook. Ik maak er een sport van om het beschikbare budget precies te besteden, en om daar het maximale uit te halen voor de ontvanger. O+
pi_196566137
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 16:05 schreef Aure het volgende:
Ik vind het bij secret santa juist wel een leuke uitdaging om een leuk pakketje van meerdere dingen samen te stellen binnen het budget (en ik heb daar wel eens 2 euro boven gezeten hoor, maar niet meer dan dat). Ik hou dan ook alle folders in de gaten en kan dan best leuke en goede koopjes scoren :P
Ja, dit :) . En het scheelt ook dat ik geen kinderen heb, m'n ouders niet aan Sinterklaas doen (en ook niet aan kerst met kado's) en m'n ex nu m'n ex is en ik met de schoonfamilie dus ook geen Sint/kerst heb. Dus ik heb er ook alle tijd voor. En ik ben de 20e jarig en SS uitpakken is de 19e dus het voelt ook een beetje als een verjaardagskado O+ en daar doen m'n ouders ook niet aan.

Nu klinkt het wel heel sneu als ik zo terug lees, ik kom verder niks tekort van m'n ouders ofzo hoor. Maar ik voel me wel soms een beetje alleen met al die feestdagen die ik in m'n eentje zit in het vooruitzicht en dan is de voorpret van zo'n pakket maken en vervolgens een pakket ontvangen wel echt fijn :)
pi_196567570
Secret Santa en zulke dingen zag ik ook via via op Facebook voorbij komen. Ik vind het super leuk maar ik zou te impulsief mezelf opgeven en dan later met de gebakken peren zitten en helemaal in de stress omdat ik het niet helemaal snap. :')
Misschien ooit als beide kinderen naar school zijn en ik mezelf er rustig in kan verdiepen. :)
  zaterdag 5 december 2020 @ 18:26:43 #164
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196567899
Pakjesavond bij jullie hé.

Morgen is het bij ons Sinterklaas maar de goede oude man is wellicht in quarantaine ;)

Vandaag mijn 2de manche geschoten. 4 tienen en 4 negens. Score: 206.

Fijne pakjesavond!
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  zaterdag 5 december 2020 @ 19:53:24 #165
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196569404
Wij waren even langs opa en oma gegaan. Want Sinterklaas was daar geweest.
Alleen had sint zich vergist en de verkeerde letter gekocht voor mijn zoon.
Mijn zoon heet F... en hij kreeg een A.
Dat is dus de letter van mijn overleden broertje. Mijn moeder voelde zich echt rot erover. Ze zei ook: ik denk dat ik aan iemand anders dacht toen ik bij het schap stond. Ik heb de F notabene nog in mijn handen gehad.
Vond het sneu dat ze zich zo rot voelde erover.
  zaterdag 5 december 2020 @ 19:53:42 #166
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196569411
Fijne pakjesavond iedereen!
pi_196569415
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 19:53 schreef amaranta het volgende:
Wij waren even langs opa en oma gegaan. Want Sinterklaas was daar geweest.
Alleen had sint zich vergist en de verkeerde letter gekocht voor mijn zoon.
Mijn zoon heet F... en hij kreeg een A.
Dat is dus de letter van mijn overleden broertje. Mijn moeder voelde zich echt rot erover. Ze zei ook: ik denk dat ik aan iemand anders dacht toen ik bij het schap stond ik heb de F notabene nog in mijn handen gehad.
Vond het sneu dat ze zich zo tot voelde erover.
Dat is ook wel sneu voor haar. Lijkt F wellicht op hem?
  zaterdag 5 december 2020 @ 19:56:51 #168
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196569443
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 19:54 schreef F_r het volgende:

[..]

Dat is ook wel sneu voor haar. Lijkt F wellicht op hem?
Beetje.
Er zijn mensen die vinden dat hij op zn vader lijkt.
Maar de mensen die mijn broer als kind hebben gekend vinden hem ook erg veel op hem lijken.
Laten we het er maar op houden dat december ook een lastige maand is. Met oa de verjaardag van mijn broer.
pi_196569495
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 19:56 schreef amaranta het volgende:

[..]

Beetje.
Er zijn mensen die vinden dat hij op zn vader lijkt.
Maar de mensen die mijn broer als kind hebben gekend vinden hem ook erg veel op hem lijken.
Laten we het er maar op houden dat december ook een lastige maand is. Met oa de verjaardag van mijn broer.
Het is sowieso wel een aparte maand zo bijna naar een nieuw jaar. En met een gemis altijd moeilijk.
Sterkte voor jullie deze maand.
  zaterdag 5 december 2020 @ 20:31:08 #170
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196569941
Wat sneu van die A voor F, maar vooral voor je moeder. Het is wel een bekend fenomeen van je namen van familieleden door elkaar haalt: als ik met mijn familie ben dan ga ik mijn zoon opeens naar mijn jongste broertje noemen. En mijn moeder noemt haar zoon ook soms naar haar broer. Dat zit in je hoofd bij elkaar in de buurt opgeslagen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 15:05 schreef vencodark het volgende:

[..]

Als ie zo groot was, had je hm bruin moeten spuiten. :P
Dit is racistisch. Negroïde mannen hebben grote piemels, ha ha ha. Bij homo's in de buurt moet je niet bukken, hi ha ho. Gewoon niet doen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 5 december 2020 @ 20:33:22 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_196569967
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 19:53 schreef amaranta het volgende:
Wij waren even langs opa en oma gegaan. Want Sinterklaas was daar geweest.
Alleen had sint zich vergist en de verkeerde letter gekocht voor mijn zoon.
Mijn zoon heet F... en hij kreeg een A.
Dat is dus de letter van mijn overleden broertje. Mijn moeder voelde zich echt rot erover. Ze zei ook: ik denk dat ik aan iemand anders dacht toen ik bij het schap stond. Ik heb de F notabene nog in mijn handen gehad.
Vond het sneu dat ze zich zo rot voelde erover.
Aw ;( :*
disclaimer
pi_196570014
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 20:31 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dit is racistisch. Negroïde mannen hebben grote piemels, ha ha ha. Bij homo's in de buurt moet je niet bukken, hi ha ho. Gewoon niet doen.
Het is een grapje.
Ze maken ook grapjes over ons en ze zijn maar al te trots als ze inderdaad een grote piemel hebben. Get over yourself.
En homo’s als negatief voorbeeld slaat nergens op. Leg mij geen woorden in de mond en zeker geen racisme! :{w
Ik heb zelf een donkere man en schoonfamilie en die kunnen zulke geintjes prima hebben.
Daarbij: ik zeg niets negatiefs. Dat maak jij ervan.
Ben je zot. :N
pi_196570037
Grapjes over racistische stereotypen zijn nog steeds racistisch, daar mag best wat van gezegd worden.
pi_196570059
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 20:38 schreef lunapuella het volgende:
Grapjes over racistische stereotypen zijn nog steeds racistisch, daar mag best wat van gezegd worden.
Wauw. Stel je voor dat je iets over een bruine piemel zegt. ;(
  zaterdag 5 december 2020 @ 21:01:36 #175
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196570377
Ik ben lesbisch en ik kan je zeggen: ALLE soorten grapjes die hetero's malen over homo's vind ik niet grappig. Zonder uitzondering. Want ze zijn generaliserend, en daarna wordt er betekenisvol gekeken naar mij. Dus ja, ik ben ook fel op grapjes over andere groepen. Ik probeer er altijd wat van te zeggen, al wordt het zelden gewaardeerd. Maar het is een glijdende schaal, van onschuldig naar niet voor iedereen leuk naar ronduit negatief (dat was het homo-voorbeeld).
Fijn dat jouw schoonfamilie het grappig vindt, maar dat geldt niet automatisch voor iedereen.

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat als jouw schoonfamilie dit doet, dat je het dan ook doet. Want ik vind zelf dat ik af en toe wel grapjes mag maken over mijn eigen minderheid. Maar mijn heterovrienden moeten het niet wagen. Daar zit een subtiel verschil in dat ik van mensen met andere kleur vaak terug hoor.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 5 december 2020 @ 21:11:00 #176
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_196570568
Moeilijk is dat ja... mijn man was vorig jaar op een festival waar een groep Joden uit Israël was. Die maakten dus vreselijke grappen over de oorlog :{ blijkbaar vonden zij dat leuk, maar als een niet-joods persoon zoiets zou zeggen, dan kan dat echt niet.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zaterdag 5 december 2020 @ 21:29:55 #177
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_196570969
Het FHF pakketten topic heeft mij ook veel moois gebracht. Ik kreeg ooit last minute wat @DJMO voor mij had geregeld, ik vind dat nog steeds bijzonder lief van haar O+

Wij vierden pakjes middag met mijn ouders. Toen er opeens cadeautjes voor mijn schoonouders bij zaten hebben we met elkaar zitten videobellen, en pakte E. die cadeaus ook uit. Succesje dit !

Ik kreeg ook een bijzonder lief cadeau van mijn ouders, wow! O+ :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_196571167
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:01 schreef Lemijn het volgende:
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat als jouw schoonfamilie dit doet, dat je het dan ook doet. Want ik vind zelf dat ik af en toe wel grapjes mag maken over mijn eigen minderheid. Maar mijn heterovrienden moeten het niet wagen. Daar zit een subtiel verschil in dat ik van mensen met andere kleur vaak terug hoor.
Dit is de crux inderdaad, en niet eens zo heel subtiel hoor. Iedereen snapt hopelijk toch het verschil tussen dat ik grap "kom ik aan met mijn verlepte hoofd", of dat een ander grapt "kom jij aan met je verlepte hoofd". En dat is dan nog los van alle shit waar je als een minderheid mee moet dealen.
pi_196571869
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 09:26 schreef Moonah het volgende:
Boh, die surprises zijn net zo'n ratrace voor ouders als de traktaties. Jammer is dat.
Ik heb juist door corona gemerkt dat dit eigenlijk niet het geval is bij ons op school omdat ze nu alles mee naar huis krijgen. Hier blijkt het grootste deel gewoon een simpel zakje chips of een snoepje met een klein frutselkadootje te zijn. Wellicht ook doordat alles voorverpakt moest zijn, maar geen hele bouwwerken en lange knutselavondjes. Terwijl de creaties die ik zag vanuit het kdv en wat wél op de ouderapp gedeeld wordt wel in die stijl zijn. (overigens zou ik persoonlijk graag nog zien dat ze die frutselkadootjes ook achterwege laten, maar dat is omdat kleuter al die zooi overal neerlegt en er weinig mee doet).

Verder heb ik geen herinneringen meer aan surprises op school, alleen dat ik ooit een vriendin heb aangesproken dat een doos met snippers écht niet kon, maar dat daar minimaal een dubbele bodem in moest (en die surprise was niet voor mij). Ik vind surprises zelf juist leuk, en gebruik daar ook bewust alleen maar afval-spullen voor, aangevuld met lijm en plakband uiteraard. Dit jaar hebben mijn kinderen juist mijn surprise deels gemaakt, zij hebben voor de inhoud gezorgd door wat dozen te papiermacheën en verven.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 5 december 2020 @ 22:17:07 #180
269689 crew  Viv
pi_196571937
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:39 schreef lunapuella het volgende:
Iedereen snapt hopelijk toch het verschil tussen dat ik grap "kom ik aan met mijn verlepte hoofd", of dat een ander grapt "kom jij aan met je verlepte hoofd".
En toch komt het wel krom op mij over hoor. Dat zwarte mensen onderling bijvoorbeeld de godganse dag "nigga" tegen elkaar mogen zeggen, als een soort geuzennaam of koosnaam. Maar als een wit persoon zich ook maar één keer het "n-woord" laat ontglippen in wat voor context dan ook, dan kan diegene voorgoed inpakken.

Het is wat mij betreft of het één, of het ander. Als het "n-woord" zo gigantisch kwetsend is, gebruik het dan zelf ook niet meer. :X En als ze erkennen dat er ook niet-kwetsende toepassingen van het "n-woord" zijn, waarom zouden die toepassingen dan voorbehouden zijn aan een bepaalde groep?
  zaterdag 5 december 2020 @ 22:18:44 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_196571960
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 22:12 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik heb juist door corona gemerkt dat dit eigenlijk niet het geval is bij ons op school omdat ze nu alles mee naar huis krijgen. Hier blijkt het grootste deel gewoon een simpel zakje chips of een snoepje met een klein frutselkadootje te zijn. Wellicht ook doordat alles voorverpakt moest zijn, maar geen hele bouwwerken en lange knutselavondjes.
Nou dit dus. Mensen moeten nu wel :D normaal is het altijd best een wedstrijd _O-
disclaimer
  zaterdag 5 december 2020 @ 22:28:32 #182
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196572128
Maar hoeveel mensen doen dat, @Viv ? Dat vraag ik me dan gelijk af. Is het niet een subcultuur, een leeftijdscohort, een land? En dan uiteindelijk maximaal een paar procent maar wel precies wat je terugziet op filmpjes etc? De zwarte mensen die ik ken gebruiken voor zichzelf of elkaar nooit dat n-woord. Nou zijn zij niet representatief voor miljoenen mensen, maar YouTube is dat ook niet perse.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196572699
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:01 schreef Lemijn het volgende:
Ik ben lesbisch en ik kan je zeggen: ALLE soorten grapjes die hetero's malen over homo's vind ik niet grappig. Zonder uitzondering. Want ze zijn generaliserend, en daarna wordt er betekenisvol gekeken naar mij. Dus ja, ik ben ook fel op grapjes over andere groepen. Ik probeer er altijd wat van te zeggen, al wordt het zelden gewaardeerd. Maar het is een glijdende schaal, van onschuldig naar niet voor iedereen leuk naar ronduit negatief (dat was het homo-voorbeeld).
Fijn dat jouw schoonfamilie het grappig vindt, maar dat geldt niet automatisch voor iedereen.

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat als jouw schoonfamilie dit doet, dat je het dan ook doet. Want ik vind zelf dat ik af en toe wel grapjes mag maken over mijn eigen minderheid. Maar mijn heterovrienden moeten het niet wagen. Daar zit een subtiel verschil in dat ik van mensen met andere kleur vaak terug hoor.
Ik begrijp best dat jij ook je argumenten hebt om voor de minderheid op te komen, in dit geval betreft mijn grapje.
Ik vond je vergelijking wel heel krom omdat je het negatief maakte.
Ik zei namelijk niets negatiefs en iedereen kent de gedachte dat donkere (Afrikaanse) mannen doorgaans groot geschapen zijn. Het was een onschuldig grapje over een surprise die SQ ooit had gemaakt.
Om daar overste vallen vind ik nogal pietluttig en eigenlijk overdreven.
Persoonlijk denk ik dat de meerderheid van de doelgroep (de Afrikaanse man in dit geval) liever erom lacht dan het als racisme te bestempelen.

Ik weet dat dergelijke uitspraken momenteel onder de loep genomen worden maar je kan ook overál een punt van maken.
pi_196572768
@Lemijn en @Viv hebben beiden een punt. In het dagelijks leven maak ik ook nooit mee dat mijn donkere vrienden/kennissen het n-woord zeggen. Maar ondertussen luisteren ze wel allemaal rapmuziek van allerlei Grote Namen en daarin vliegt dat woord talloze malen rond. Wat gewoon geaccepteerd wordt. Maar in het algemeen: zodra een blanke dat woord zegt, breekt de pleuris uit.
In NL valt het dan overigens nog heel erg mee, maar in de VS... Ben het met @Viv eens dat niemand het woord meer moet zeggen. Laten die Grote Rappers maar eens het goeie voorbeeld geven.

Ik las laatst (geen flauw idee meer waar) dat het enige aan het menselijke ras wat nog aan het evolueren is, de tenen zijn. Die worden steeds langer :+

Klopt als een bus. Het is net alsof je altijd alles wat je wil zeggen moet afwegen. Over mijn handicap worden ook altijd geintjes gemaakt. De meeste hoor ik al niet meer :7

En nog geheel terzijde... ik moest wel lachen om de opmerking van @vencodark . Ik vond dit niet racistisch. De enige die door die opmerking gekwetst zullen zijn, zijn blanke zolderkamerbewoners met 5cm denk ik :')
  zaterdag 5 december 2020 @ 23:14:55 #185
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196572840
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 22:17 schreef Viv het volgende:

[..]

En toch komt het wel krom op mij over hoor. Dat zwarte mensen onderling bijvoorbeeld de godganse dag "nigga" tegen elkaar mogen zeggen, als een soort geuzennaam of koosnaam. Maar als een wit persoon zich ook maar één keer het "n-woord" laat ontglippen in wat voor context dan ook, dan kan diegene voorgoed inpakken.

Het is wat mij betreft of het één, of het ander. Als het "n-woord" zo gigantisch kwetsend is, gebruik het dan zelf ook niet meer. :X En als ze erkennen dat er ook niet-kwetsende toepassingen van het "n-woord" zijn, waarom zouden die toepassingen dan voorbehouden zijn aan een bepaalde groep?
Er bestaat toch gewoon sociale context waarin bepaalde opmerkingen of benamingen al dan niet passend zijn?
Als ik mijn vriendin begroet, zeg ik misschien wel: "hee lekker stuk". Als haar baas haar zo begroet, valt dat onder intimidatie.
Ik stel me voor dat dit ook zoiets is.
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 6 december 2020 @ 01:51:09 #186
269689 crew  Viv
pi_196574655
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 22:28 schreef Lemijn het volgende:
Maar hoeveel mensen doen dat, @:Viv ? Dat vraag ik me dan gelijk af. Is het niet een subcultuur, een leeftijdscohort, een land? En dan uiteindelijk maximaal een paar procent maar wel precies wat je terugziet op filmpjes etc? De zwarte mensen die ik ken gebruiken voor zichzelf of elkaar nooit dat n-woord. Nou zijn zij niet representatief voor miljoenen mensen, maar YouTube is dat ook niet perse.
Ik zei ook niet dat miljoenen zwarte mensen die term de hele tijd gebruiken, maar dat ze het mógen gebruiken. ;)

Om bij het grapje van @vencodark te blijven: dit mogen witte mensen dus niet zeggen, want racistisch. Dat zij een donkere man en schoonfamilie heeft, maakte het nog soort van okay/begrijpelijk. En als zij zélf zwart was geweest? Dan was het grapje helemaal prima. ^O^

Die logica volg ik gewoon niet, hetzelfde geldt voor jouw voorbeeld over homo/hetero-grapjes. Wat mij betreft is een grapje of term racistisch/kwetsend of niet, ongeacht wie het uitspreekt.
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 23:14 schreef Burdie het volgende:

[..]

Er bestaat toch gewoon sociale context waarin bepaalde opmerkingen of benamingen al dan niet passend zijn?
Als ik mijn vriendin begroet, zeg ik misschien wel: "hee lekker stuk". Als haar baas haar zo begroet, valt dat onder intimidatie.
Ik stel me voor dat dit ook zoiets is.
Eens hoor, behalve dat er dus geen passende sociale context is waarbij witte mensen grapjes over zwarte mensen mogen maken (of het n-woord mogen gebruiken), want dan is het per definitie racistisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door Viv op 06-12-2020 01:58:57 ]
  zondag 6 december 2020 @ 05:16:09 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_196575140
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 23:10 schreef MorganLeFay het volgende:
@:Lemijn en @:Viv hebben beiden een punt. In het dagelijks leven maak ik ook nooit mee dat mijn donkere vrienden/kennissen het n-woord zeggen. Maar ondertussen luisteren ze wel allemaal rapmuziek van allerlei Grote Namen en daarin vliegt dat woord talloze malen rond. Wat gewoon geaccepteerd wordt. Maar in het algemeen: zodra een blanke dat woord zegt, breekt de pleuris uit.
In NL valt het dan overigens nog heel erg mee, maar in de VS... Ben het met @:Viv eens dat niemand het woord meer moet zeggen. Laten die Grote Rappers maar eens het goeie voorbeeld geven.

Ik las laatst (geen flauw idee meer waar) dat het enige aan het menselijke ras wat nog aan het evolueren is, de tenen zijn. Die worden steeds langer :+

Klopt als een bus. Het is net alsof je altijd alles wat je wil zeggen moet afwegen. Over mijn handicap worden ook altijd geintjes gemaakt. De meeste hoor ik al niet meer :7

En nog geheel terzijde... ik moest wel lachen om de opmerking van @:vencodark . Ik vond dit niet racistisch. De enige die door die opmerking gekwetst zullen zijn, zijn blanke zolderkamerbewoners met 5cm denk ik :')
whehehe :')
disclaimer
pi_196576051
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 20:38 schreef lunapuella het volgende:
Grapjes over racistische stereotypen zijn nog steeds racistisch, daar mag best wat van gezegd worden.
Ik quote deze nog maar even, met als toevoeging dat grapjes over 'positieve' eigenschappen een uitspraak niet minder stereotyperend en/of racistisch maken. Er zijn ook grappen die positieve eigenschappen toedichten aan homomannen (ze zijn je beste vriend, allemaal goed in kleding en make-up-advies) of lesbische vrouwen (woest aantrekkelijk, twee vrouwen in bed) om die analogie nog maar te trekken, maar dat maakt ze voor sommige (veel?) ontvangers niet minder vermoeiend of gewenst.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196576138
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 01:51 schreef Viv het volgende:

[..]

Ik zei ook niet dat miljoenen zwarte mensen die term de hele tijd gebruiken, maar dat ze het mógen gebruiken. ;)

Om bij het grapje van @:vencodark te blijven: dit mogen witte mensen dus niet zeggen, want racistisch. Dat zij een donkere man en schoonfamilie heeft, maakte het nog soort van okay/begrijpelijk. En als zij zélf zwart was geweest? Dan was het grapje helemaal prima. ^O^

Die logica volg ik gewoon niet, hetzelfde geldt voor jouw voorbeeld over homo/hetero-grapjes. Wat mij betreft is een grapje of term racistisch/kwetsend of niet, ongeacht wie het uitspreekt.
[..]

Eens hoor, behalve dat er dus geen passende sociale context is waarbij witte mensen grapjes over zwarte mensen mogen maken (of het n-woord mogen gebruiken), want dan is het per definitie racistisch.
Ik denk dat je er als minderheid goed aan doet om dat soort grapjes te vermijden als je serieus bent in je verzet ertegen, want het inderdaad onduidelijk. Maar aan de andere kant: ik ben best onhandig en stoot vaak dingen om. Dat is wel een running gag in mijn inner circle. Ik kan die grappen goed hebben, ik heb ook wel eens een slabbetje cadeau gekregen :') Dat pik ik van mijn vrienden, maar niet van mijn collega's. Ik zal heus wel eens een lollige uitspraak doen over mijn onhandigheid tegenover mijn familie maar niet direct aan een onbekende met wie ik sta te praten op een borrel.

Het gaat namelijk ook over kwetsbaarheid. Als minderheid heb je iets wat direct of vrij snel opvalt en waar mensen allerlei ideeën aan verbinden. Het lijkt mij gewoon irritant dat je als zwarte man op bovengenoemde borrel denkt dat je gesprekspartner direct aan je piemel denkt :+ (óók als je trots bent op je geslachtsdeel ;) ). Net als dat het irritant is als onbekenden expliciet naar 'mijn man' refereren en je dan direct iets persoonlijks over jezelf moet onthullen.

Ik begrijp best dat dat het gevoel geeft dat je het niet goed kan doen en er met twee maten gemeten wordt. Maar ik denk wel dat we erover in een constructief gesprek moeten en dat het wenselijk is dat mensen hun nuances uitspreken, zoals Lemijn doet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 06-12-2020 08:42:53 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196576207
Maar waarom zijn vermoeiende cliché grapjes per definitie racistisch of homofoob? Irritant en meestal slechte smaak? Zeker wel. Waarbij ik niet zeg dat vernederende grapjes moeten kunnen (voordat ik ook een of ander label krijg).
Iedereen die dikker, dunner, groter of kleiner is dan gemiddeld hoort ze. En vaak zijn ze best gemeen.
In elke nieuwe sociale context moet ik er ook even door. Haha next.

Ik heb vaak het gevoel dat de focus meer ligt op welke woorden we mogen gebruiken om mensen niet te kwetsen dan het racisme dat ingebakken zit in de maatschappij.
Bijvoorbeeld eerst mocht je geen buitenlander meer zeggen, nu mag allochtoon ook niet meer. Heeft al die wijzigingen ook echt gezorgd voor een verbetering van het leven van die groep mensen?

Dat van het n-woord doet mij denken aan die artiest die het woord heel vaak in liedjes gebruikt maar toen een fan dat woord meezong op het podium was dat echt not done. Die hele situatie wringt toch?
pi_196576263
Ik ben het wel met je eens het ook vaak ontaard in een rare semantische discussie. Ik bedoel, het is prima dat we mensen met een verstandelijke beperking geen imbeciel, debiel of idioot meer noemen, maar het zogenaamd positief framen als 'mentally challenged' is ook wel wat eufemistisch :') Daar kun je ook in doorslaan.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196576287
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 07:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik quote deze nog maar even, met als toevoeging dat grapjes over 'positieve' eigenschappen een uitspraak niet minder stereotyperend en/of racistisch maken. Er zijn ook grappen die positieve eigenschappen toedichten aan homomannen (ze zijn je beste vriend, allemaal goed in kleding en make-up-advies) of lesbische vrouwen (woest aantrekkelijk, twee vrouwen in bed) om die analogie nog maar te trekken, maar dat maakt ze voor sommige (veel?) ontvangers niet minder vermoeiend of gewenst.
Ook die 'positieve' stereotypen hebben bovendien vaak een negatieve connotatie. De grote zwarte piemel staat in verband met vooroordelen over de gevaarlijke en ongecontroleerde seksualiteit die aan zwarte mannen werd toegeschreven in Jim Crow tijden (en nu nog steeds wel, zie vooroordelen over wie er in Nederland vooral verantwoordelijk is voor straatintimidatie...). De homoman die zogenoemd standaard goed is met mode, wordt waarschijnlijk minder serieus genomen in de bouwmarkt of voetbalkantine. Het kan allemaal heus onschuldig bedoeld zijn en ik denk niet dat iedereen die een racistische of homofobe grap maakt ook zelf meteen een racist of homohater is, maar je voedt er wel een bepaald klimaat mee.
  zondag 6 december 2020 @ 09:08:28 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196576557
De vooroordelen over straatintimidatie in NL hebben volgens mij weinig met de zwarte man te maken maar meer met een groep die juist niet bekend staat om hun penisformaat.

Overigens schijnt dat formaat vooral houding te zijn, en geen werkelijke centimeters: BDE.
Big Dick Energy.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196576569
Ik vind bovenstaande discussie wel wat dubbel (dat is denk ik niet het goede woord). Ik snap wel dat het mensen kan kwetsen.
Maar ik heb soms ook wel het idee dat je steeds voorzichtiger moet zijn met wat je zegt, omdat er werkelijk overal aanstoot aan genomen wordt (gewoon omdat het kan, zou mijn puber zeggen).
En vooral dat vind ik lastig, alles wordt zo gewogen. Bijna alsof er al vanuit gegaan wordt dat iets kwetsend bedoeld is.
Zoals MorganLaFay zegt over dat de tenen met het evolueren steeds langer worden.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_196576709
Het gaat er niet eens om, denk ik, of het kwetsend kan zijn. Het gaat er om dat wanneer je mensen als groep benadert, je verkeerd treft. Lunapuella geeft goede voorbeelden vind ik. Het gaat Lemijn denk ik om het actief afstand nemen van stereotypes, die bijdragen aan het scheppen van een verwachtingspatroon jegens mensen. Dat is niet nodig en kan het leven voor bepaalde mensen onnodig lastig maken. Als bevestiging van een stereotype gezien worden, zorgt er voor dat mensen je minder als individu zien. Als je niet overeenkomt met een stereotype, zul je hard je best moeten doen om je te «bewijzen». Dat is gewoon niet tof en niet nodig.

Ik denk dat het heel juist is om elkaar bewust te maken van zulke dingen. Samen kunnen we er beter in worden.
pi_196576747
Maar ligt het ook niet gewoon aan je reactie als je dan een keer ergens op aan gesproken wordt?

Lemijn geeft vrij rustig aan dat het een vervelend grapje is, toch? En dat mag ook.

Dan kun je ook gewoon zeggen: 'Zo was het niet bedoeld, maar ik snap wat je zegt, sorry.'
Dan is het volgens mij ook klaar. En dan sta je heus niet meteen te boek als racist.

Maar veel mensen (ik zelf ook hoor) hebben de neiging meteen heel erg in de verdediging te schieten, wat uiteindelijk juist tot alleen maar meer discussie leidt. Dan lijkt het al snel alsof je het gevoel van de ander bagatelliseert namelijk, en wordt de discussie groter dan het oorspronkelijke grapje.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196576921
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 09:09 schreef Nijna het volgende:
Bijna alsof er al vanuit gegaan wordt dat iets kwetsend bedoeld is.
Mijn insteek* is juist mensen erop wijzen, omdat ik er niet vanuit ga dat ze het kwetsend bedoelen. Zoals ik al zei, ik denk niet dat iedereen die een racistisch grapje maakt ook racist is. Maar juist als je het niet slecht bedoelt, wil je het toch graag weten als het wel slecht aankomt? Dan kun je dat voortaan anders doen.

*waarbij ik best kan erkennen dat die insteek in the heat of the moment niet altijd perfect overkomt. :P
  zondag 6 december 2020 @ 09:51:41 #198
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196576939
Inderdaad Twist! Ik ben het zeer met je eens. De reactie ‘je kunt ook niks meer zeggen tegenwoordig’ is zo’n dooddoener en bagatelliseert datgene waar de ander blijkbaar best zwaar aan tilde, anders zei hij/zij het niet. Het is juist goed dat we het erover kunnen hebben tegenwoordig.
in de haak.
  zondag 6 december 2020 @ 09:57:47 #199
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196576972
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 07:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik quote deze nog maar even, met als toevoeging dat grapjes over 'positieve' eigenschappen een uitspraak niet minder stereotyperend en/of racistisch maken. Er zijn ook grappen die positieve eigenschappen toedichten aan homomannen (ze zijn je beste vriend, allemaal goed in kleding en make-up-advies) of lesbische vrouwen (woest aantrekkelijk, twee vrouwen in bed) om die analogie nog maar te trekken, maar dat maakt ze voor sommige (veel?) ontvangers niet minder vermoeiend of gewenst.
Wordt dit ook niet een beetje in stand gehouden door programma’s waarin bv Fred van Leer (enorm overdreven vrouwelijk) make-up en kleding tips geeft? Beetje teren op dat imago?
Ik zie het Leco niet doen.
En Bob sikkes is ook homo. Die rent ook niet door de huizen die hij verbouwt wapperend met een kleurenwaaier.
En zowel Fred als Leco als Bob moeten doen waar zij zich goed bij voelen.
Maar ik denk wel dat het bijdraagt aan dat imago dat er is.
pi_196577001
Racistisch is evengoed een beladen woord. En als je enige optie dan is om sorry te zeggen om niet als racist over te komen, dan stop je ermee ook elke mogelijkheid tot discussie.
Dat is dan ook weinig genuanceerd.
pi_196577282
Ik zeg niet dat je er niet over mág discussiëren hè? Tuurlijk is dat je goed recht, als je vindt dat je bepaalde dingen wel moet kunnen zeggen, by all means.

Maar soms kan het geen kwaad om gewoon even te reflecteren op wat je gezegd hebt, dat bedoel ik meer.
Dan hoeft het niet uit monden in een discussie die eindigt met 'ik mag ook niks meer zeggen'.
Dat kan de ander namelijk ook zeggen; blijkbaar mag je 'tegenwoordig' ook niet meer zeggen dat je iets vervelend vindt ;)

Enne, ik maak ook echt regelmatig grapjes of opmerkingen die misschien niet helemaal kunnen hoor. Maar ik hoop dan ook dat mensen mij daar op aan durven te spreken. In sommige gevallen zal ik dat grapje een volgende keer niet zo snel meer maken en in andere gevallen wel.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 6 december 2020 @ 10:31:31 #202
269689 crew  Viv
pi_196577295
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 09:50 schreef lunapuella het volgende:
Zoals ik al zei, ik denk niet dat iedereen die een racistisch grapje maakt ook racist is. Maar juist als je het niet slecht bedoelt, wil je het toch graag weten als het wel slecht aankomt? Dan kun je dat voortaan anders doen.
Maar dat is mijn punt juist: een grapje over zwarte mensen komt slecht aan als (of: omdat) witte mensen het zeggen. Exact hetzelfde grapje komt niet slecht aan als zwarte mensen het onderling zeggen.

Is dat niet ook een vorm van racisme dan?
  zondag 6 december 2020 @ 10:35:30 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_196577346
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 10:31 schreef Viv het volgende:

[..]


Maar dat is mijn punt juist: een grapje over zwarte mensen komt slecht aan als (of: omdat) witte mensen het zeggen. Exact hetzelfde grapje komt niet slecht aan als zwarte mensen het onderling zeggen.

Is dat niet ook een vorm van racisme dan?
Ik vind het ook veel minder erg om mezelf te bespotten dan dat anderen het doen. Zo vreemd is dat helemaal niet.
disclaimer
pi_196577390
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 10:31 schreef Viv het volgende:

[..]

Maar dat is mijn punt juist: een grapje over zwarte mensen komt slecht aan als (of: omdat) witte mensen het zeggen. Exact hetzelfde grapje komt niet slecht aan als zwarte mensen het onderling zeggen.

Is dat niet ook een vorm van racisme dan?
Nou, ik ken ook genoeg zwarte mensen die het n-woord ook onderling niet pikken, en homo's die ook onderlinge homo-grappen niet waarderen.

Dus zo zwart-wit is dat ook niet altijd.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196577402
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 10:31 schreef Viv het volgende:

Maar dat is mijn punt juist: een grapje over zwarte mensen komt slecht aan als (of: omdat) witte mensen het zeggen. Exact hetzelfde grapje komt niet slecht aan als zwarte mensen het onderling zeggen.

Is dat niet ook een vorm van racisme dan?
Ik probeer even mijn kennis over de sociale psychologie op te halen. Er zijn verschillende stappen in het proces naar racisme, dat zijn de overtuigingen dat:
- er is een 'wij' en 'zij' en dat onderscheid is te maken op basis van ras
- 'wij' zijn anders dan 'zij'
- 'wij' zijn beter dan 'zij'

Dus als zwarte mensen onderling grappen maken over witte mensen die allemaal incestueuze rednecks zijn, dan is dat racisme. Als zwarte mensen onderling grappen maken over hun eigen subcultuur dan zit je in de eerste twee categorieën. Feitelijk zou dat dan geen racisme zijn. Of het handig is om die gedachten te voeden, is een tweede natuurlijk. Maar het is een diep menselijke wens om ergens bij te horen en daarom zijn we heel sterk in ingroup en outgroup denken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196577497
En nog een andere overpeinzing, ik denk dat er vaak harde grappen gemaakt worden over de eigen subcultuur om anderen de wind uit de zeilen te nemen. Als ik mezelf vast de hak neem met een stereotype dan kan een ander me niet meer voor lul zetten.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 6 december 2020 @ 10:46:35 #207
269689 crew  Viv
pi_196577504
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 10:39 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik probeer even mijn kennis over de sociale psychologie op te halen. Er zijn verschillende stappen in het proces naar racisme, dat zijn de overtuigingen dat:
- er is een 'wij' en 'zij' en dat onderscheid is te maken op basis van ras
- 'wij' zijn anders dan 'zij'
- 'wij' zijn beter dan 'zij'

Dus als zwarte mensen onderling grappen maken over witte mensen die allemaal incestueuze rednecks zijn, dan is dat racisme. Als zwarte mensen onderling grappen maken over hun eigen subcultuur dan zit je in de eerste twee categorieën. Feitelijk zou dat dan geen racisme me zijn. Of het handig is om die gedachten te voeden, is een tweede natuurlijk. Maar het is een diep menselijke wens om ergens bij te horen en daarom zijn we heel sterk in ingroup en outgroup denken.
Hier kan ik wel wat mee, dank je. :)

En iedereen bedankt voor de discussie, fijn dat dit hier op zo'n respectvolle manier kan. O+
  zondag 6 december 2020 @ 11:11:17 #208
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196577801
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 09:57 schreef amaranta het volgende:

Wordt dit ook niet een beetje in stand gehouden door programma’s waarin bv Fred van Leer (enorm overdreven vrouwelijk) make-up en kleding tips geeft? Beetje teren op dat imago?
Ik zie het Leco niet doen.
En Bob sikkes is ook homo. Die rent ook niet door de huizen die hij verbouwt wapperend met een kleurenwaaier.
En zowel Fred als Leco als Bob moeten doen waar zij zich goed bij voelen.
Maar ik denk wel dat het bijdraagt aan dat imago dat er is.
Prachtig voorbeeld. Dat er homo's zijn die ervan genieten om flamboyant te zijn en dat imago te cultiveren, betekent niet dat andere homo's dus niet doodmoe mogen worden van de grapjes erover.

quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 08:40 schreef lunapuella het volgende:
Het kan allemaal heus onschuldig bedoeld zijn en ik denk niet dat iedereen die een racistische of homofobe grap maakt ook zelf meteen een racist of homohater is, maar je voedt er wel een bepaald klimaat mee.
Sterker nog: ik ben zelf niet vrij van racistische gedachtes. Dat erkennen was best moeilijk maar ook enorm bijdragend om erover te leren. Nu ben ik bewust onbekwaam. Dat is een stuk vervelender want ik betrap mezelf vaak op generalistische gedachtes over groepen mensen. Er zijn weinig mensen die daar geen last van hebben. Maar het maakt ook dat ik graag anderen erop wijs, die niet bewust gemeen racistisch zijn maar wel onbedoeld racistische uitspraken doen waar anderen last van kunnen hebben. Dat doet pijn, ik weet er alles van.

edit ter verduidelijking: ik bedoel dat het pijn doet als je wordt gewezen op discriminerende/racistische gedachtes. dat is niet tof.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lemijn op 06-12-2020 19:37:02 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 6 december 2020 @ 11:11:26 #209
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196577805
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 10:46 schreef Clubsoda het volgende:
En nog een andere overpeinzing, ik denk dat er vaak harde grappen gemaakt worden over de eigen subcultuur om anderen de wind uit de zeilen te nemen. Als ik mezelf vast de hak neem met een stereotype dan kan een ander me niet meer voor lul zetten.
Zeer eens.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196578038
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 11:11 schreef Lemijn het volgende:


Sterker nog: ik ben zelf niet vrij van racistische gedachtes. Dat erkennen was best moeilijk maar ook enorm bijdragend om erover te leren. Nu ben ik bewust onbekwaam. Dat is een stuk vervelender want ik betrap mezelf vaak op generalistische gedachtes over groepen mensen. Er zijn weinig mensen die daar geen last van hebben. Maar het maakt ook dat ik graag anderen erop wijs, die niet bewust gemeen racistisch zijn maar wel onbedoeld racistische uitspraken doen waar anderen last van kunnen hebben. Dat doet pijn, ik weet er alles van.
Hier heb je wel een valkuil. Dan ga je ervan uit dat iedereen die een uitspraak doet die jij niet vindt kunnen niet even 'woke' is als jij. Ergens komt het ook wel wat pedant over dat je nu je het licht gezien hebt, je anderen erop moet gaan wijzen.

Ik maak me soms oprecht zorgen waar we naartoe gaan. Ik ben altijd voor dialoog en de hele cancel culture die je nu overal ziet word ik een beetje triest van. Het leidt volgens mij ook enorm af.

Eerlijk zou ik heel erg terughoudend zijn om deze discussie online onder mijn naam te voeren.
pi_196578183
sint er uit kerstboom er in, handsup die (vanaf) vandaag ook het huis in kerststemming gaan brengen ~:)
  zondag 6 december 2020 @ 11:38:24 #212
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196578202
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 11:27 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik maak me soms oprecht zorgen waar we naartoe gaan. Ik ben altijd voor dialoog en de hele cancel culture die je nu overal ziet word ik een beetje triest van. Het leidt volgens mij enorm af.
Dit is toch best een aardige dialoog, op de afgelopen pagina’s?

Als iemand tegen mij zegt ‘hee, dat vind ik niet tof, dat kwetst me’ dan zeg ik ‘dat spijt me, ik ga proberen dat dat niet meer te doen.’ En misschien ook ‘maar hoezo eigenlijk ik snap het niet’ of ‘shit ja ik weet het, misstap.’ Maar ik ga ervan uit dat als iemand zegt dat het kwetsend is, dat zo is.

De toon waarop is niet altijd ideaal, mee eens. Achteraf was mijn eerste bericht met gewoon niet doen niet bepaald subtiel. Dat was onhandig. Maar ik zou al deze dingen best durven herhalen onder mijn eigen naam hoor. Dat mensen me daarom irritant of zelfs pedant vinden neem ik op de koop toe.

[ Bericht 33% gewijzigd door Lemijn op 06-12-2020 11:43:27 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196578512
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 11:38 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dit is toch best een aardige dialoog, op de afgelopen pagina’s?

Als iemand tegen mij zegt ‘hee, dat vind ik niet tof, dat kwetst me’ dan zeg ik ‘dat spijt me, ik ga proberen dat dat niet meer te doen.’ En misschien ook ‘maar hoezo eigenlijk ik snap het niet’ of ‘shit ja ik weet het, misstap.’ Maar ik ga ervan uit dat als iemand zegt dat het kwetsend is, dat zo is.

De toon waarop is niet altijd ideaal, mee eens. Achteraf was mijn eerste bericht met gewoon niet doen niet bepaald subtiel. Dat was onhandig. Maar ik zou al deze dingen best durven herhalen onder mijn eigen naam hoor. Dat mensen me daarom irritant of zelfs pedant vinden neem ik op de koop toe.

Dat was wel het punt inderdaad. Als je iets zegt als 'ik vind dit geen fijne grap want het is kwetsend omdat...' komt het heel anders (en minder pedant ;) ) over.
Ik snap wel dat mensen in de verdediging schieten als bepaalde woorden vallen. Er hangt soms wat van af.
Zou je ook niet anoniem durven zeggen dat je iets niet perse racistisch vindt? Waarbij alle nuance uit je bericht gehaald wordt. Het is allemaal zo zwart-wit tegenwoordig. Als je niet 100% mee bent, ben je tegen.

En hier gaat het dan goed qua dialoog, maar hier gaan we de maatschappelijke problemen helaas niet oplossen.
pi_196578648
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 11:27 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Hier heb je wel een valkuil. Dan ga je ervan uit dat iedereen die een uitspraak doet die jij niet vindt kunnen niet even 'woke' is als jij. Ergens komt het ook wel wat pedant over dat je nu je het licht gezien hebt, je anderen erop moet gaan wijzen.

Ik maak me soms oprecht zorgen waar we naartoe gaan. Ik ben altijd voor dialoog en de hele cancel culture die je nu overal ziet word ik een beetje triest van. Het leidt volgens mij ook enorm af.

Eerlijk zou ik heel erg terughoudend zijn om deze discussie online onder mijn naam te voeren.
Waarover maak je je concreet zorgen?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196578755
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 09:57 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wordt dit ook niet een beetje in stand gehouden door programma’s waarin bv Fred van Leer (enorm overdreven vrouwelijk) make-up en kleding tips geeft? Beetje teren op dat imago?
Ik zie het Leco niet doen.
En Bob sikkes is ook homo. Die rent ook niet door de huizen die hij verbouwt wapperend met een kleurenwaaier.
En zowel Fred als Leco als Bob moeten doen waar zij zich goed bij voelen.
Maar ik denk wel dat het bijdraagt aan dat imago dat er is.
Maar zijn interesses staan toch los van zijn geaardheid? Dit is precies het generaliserende wat zo jammer is. Alsof hij dat doet omdat hij op mannen valt, ipv dat het gewoon een expressief type is.

Bij Bob is iedereen verrast. Maar waarom? Omdat je het niet ziet?

Het gaat twee kanten op. «Ja maar Bob doet het ook niet» insinueert dat er een gelijkenis is tussen Bob en Fred. Het zijn mannen die op mannen vallen maar daar is dan ook alles mee gezegd.
  zondag 6 december 2020 @ 12:26:03 #216
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196578909
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 12:16 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Maar zijn interesses staan toch los van zijn geaardheid? Dit is precies het generaliserende wat zo jammer is. Alsof hij dat doet omdat hij op mannen valt, ipv dat het gewoon een expressief type is.

Bij Bob is iedereen verrast. Maar waarom? Omdat je het niet ziet?

Het gaat twee kanten op. «Ja maar Bob doet het ook niet» insinueert dat er een gelijkenis is tussen Bob en Fred. Het zijn mannen die op mannen vallen maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Zoals ik al zei.
Doordat Fred zo doet én ook nog homo is. Houdt hij dit imago in stand.
Van mij mag hij de hele dag op stiletto’s of regenlaarzen of hoe dan ook door de straten rennen, banjeren etc.
Maar hij komt wel op tv. En zorgt ervoor dat dit imago ontstaat en mijn inziens ook blijft.
pi_196579217
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 11:37 schreef Roosgeluk het volgende:
sint er uit kerstboom er in, handsup die (vanaf) vandaag ook het huis in kerststemming gaan brengen ~:)
Wij hebben al 2 weken de boel in kerstsfeer. Man had er al zin in dus daar maken we maar gebruik van. :+

Gisteren pakjesavond gehad. Kinderen blij, wij blij.
Dochter wordt 20 december alweer 3 dus ook daarvoor eens kijken wat we geven. :)
pi_196579229
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 12:26 schreef amaranta het volgende:

[..]

Zoals ik al zei.
Doordat Fred zo doet én ook nog homo is. Houdt hij dit imago in stand.
Van mij mag hij de hele dag op stiletto’s of regenlaarzen of hoe dan ook door de straten rennen, banjeren etc.
Maar hij komt wel op tv. En zorgt ervoor dat dit imago ontstaat en mijn inziens ook blijft.
Maar waarom wordt zijn stijl aan zijn geaardheid gekoppeld? Niet elke man met donker kort haar wordt geassocieerd med Freds manier van doen. Waarom zou hij een imago in stand houden, door van kleding te houden? Want je zegt dat hij een beeld in stand houdt van homo’s, maar niet een beeld van mannen met donker kort haar. Waar zit het em in dat zijn stijl alleen aan zijn geaardheid wordt?

Hij is net zo representatief voor homo’s als Patty Brard voor vrouwen: niet.

Ik vind het jammer dat mensen denken dat Fred zijn doen en laten een betekenis heeft voor het beeld van homo’s. Dat geeft hem een verantwoordelijkheid die hij totaal niet heeft. Dát houdt een imago in stand, niet Fred zijn gedrag.
pi_196579289
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 12:10 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Waarover maak je je concreet zorgen?
In het kort: verdeeldheid.

Elke discussie wordt zwart-wit gevoerd en leidt telkens tot minder begrip en meer verdeeldheid.
Ik gebruik liever niet de zwartepietendiscussie want die is wat beladen.
Neem nu een paar jaar geleden in de VS. Toen was er een filmpje met een zwart meisje die een witte jongen aansprak op zijn dreads. Ik vond dat er over het gedrag van beide personen wel wat te zeggen was. Op het internet blies het helemaal op en vormden twee kampen. Was je niet voor de een, moest je wel voor de andere zijn. Geen middenweg. Hij werd gelabeld als racist en zij moest onderduiken wegen bedreigingen (met dood en seksueel geweld).
Het zou een mooi leermoment kunnen zijn over zwarte mensen die gediscrimineerd worden als ze bepaalde haarstijlen dragen waar witte mensen soms moeiteloos mee weg komen. Maar dat was het niet. Het eindigt met twee mensen wiens naam door het slijk wordt gehaald waarbij het nog maar de vraag is of werkgevers zich eraan willen wagen geassocieerd te worden met die mensen.
Komt nog bij dat veel mensen alleen krantenkoppen lezen of social media posts over artikels en die voor waar aannemen. En mensen zoals Trump gooien graag olie op het vuur.
  zondag 6 december 2020 @ 12:56:05 #220
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196579404
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 12:47 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Maar waarom wordt zijn stijl aan zijn geaardheid gekoppeld? Niet elke man met donker kort haar wordt geassocieerd med Freds manier van doen. Waarom zou hij een imago in stand houden, door van kleding te houden? Want je zegt dat hij een beeld in stand houdt van homo’s, maar niet een beeld van mannen met donker kort haar. Waar zit het em in dat zijn stijl alleen aan zijn geaardheid wordt?

Hij is net zo representatief voor homo’s als Patty Brard voor vrouwen: niet.

Ik vind het jammer dat mensen denken dat Fred zijn doen en laten een betekenis heeft voor het beeld van homo’s. Dat geeft hem een verantwoordelijkheid die hij totaal niet heeft. Dát houdt een imago in stand, niet Fred zijn gedrag.
Geen idee.
Ik kwam vroeger in een nachtclub waar heel veel homos en dragqueens kwamen.
En het waren toch echt de homo mannen die zo “verwijfd” (kan even geen andere woord vinden) daar rondliepen.
Heteromannen niet. Ookal hadden ze dezelfde haarkleur.
En ik heb het echt over meer dan 20 jaar geleden.
  zondag 6 december 2020 @ 12:56:39 #221
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_196579411
Andersom is het er ook. Antilliaanse schoonfamilie met alle tinten (blanke schoonvader en getinte schoonmoeder)dus van licht naar donker is vertegenwoordigd maar toch worden mijn zwager en ik (samen de enige Nederlanders) regelmatig uitgemaakt als makamba (de blanke Nederlandse in mijn geval). Heb er verder geen last van maar zwager vond het niet altijd even leuk.

Mijn Colombiaanse zwager en Arubaanse (beide getint) horen dit dus niet.

Wij vierden Sint met zwarte Piet al meerdere keren op de Antillen en daar schminkte ze zich nog zwarter maar sinds dit jaar gelden bij officiële vieringen dezelfde Pieten als hier. Ook niets mis mee maar wij zijn al een poosje uit de Sint-vierleeftijd.
If you can dream it, you can do it...
pi_196579423
Als je een beetje kortzichtig bent en dat zijn veel mensen: dan worden alle overdreven, zwierige homo’s op 1 hoop gegooid. Fred is DE homo.
Niet in mijn ogen, maar er zijn veel mensen die dat wel zo zien.
Net als zoveel andere stereotypen een bekend voorbeeld hebben.
Joden, lesbiennes, homo’s, Marokkanen, tokkies, Surinamers, Chinezen etc etc.
Ze komen voor in stripboeken, films, sketches, tekenfilms.
Ontkom je niet aan.
Ik vind het wel terecht dat men dit soort stereotypen niet meer of weinig meer wilt gebruiken. Er zit veel fouts tussen en is achterhaalt.

Het is ouderwets, oneerlijk, onterecht. Maar het gebeurt nog steeds. En ook kinderen worden nog steeds zo opgevoed.
pi_196579565
Ja da 's waar.. Zo hoorde ik vanochtend nog in de speeltuin: "niet zo piepen, je bent toch geen meisje" naar een 3 jarig jongetje dat was gevallen..
pi_196579847
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 13:04 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Ja da 's waar.. Zo hoorde ik vanochtend nog in de speeltuin: "niet zo piepen, je bent toch geen meisje" naar een 3 jarig jongetje dat was gevallen..
:'(

Het is veel en het zit diep. En iedereen maakt zich er schuldig aan. Verandering kost tijd, en juist daarom is het goed om elkaar er op te wijzen. Anders gebeurt er niets.
pi_196579888
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 13:04 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Ja da 's waar.. Zo hoorde ik vanochtend nog in de speeltuin: "niet zo piepen, je bent toch geen meisje" naar een 3 jarig jongetje dat was gevallen..
Oh wat heb ik hier een hekel aan.
En het verbaast mij ook hoeveel vrouwen dit ook doen. En ondertussen klagen dat hun man zijn gevoelens niet kan uiten :')
En ik moet soms zelf opletten. Zo diep zit het ingebakken.
pi_196580322
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 13:20 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

:'(

Het is veel en het zit diep. En iedereen maakt zich er schuldig aan. Verandering kost tijd, en juist daarom is het goed om elkaar er op te wijzen. Anders gebeurt er niets.
Dit.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196580805
Dat soort dingen gebeurt ook met speelgoed.
L heeft een gereedschapsset gekregen. Een echte jongen kreeg ik als reactie op de foto. Ehm nee, gewoon een kind dat zijn ouders graag kopieert en we klussen beide dus dat is bij ons thuis geen typische man/vrouw rol.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 06-12-2020 14:51:59 ]
pi_196580945
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 09:50 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Mijn insteek* is juist mensen erop wijzen, omdat ik er niet vanuit ga dat ze het kwetsend bedoelen. Zoals ik al zei, ik denk niet dat iedereen die een racistisch grapje maakt ook racist is. Maar juist als je het niet slecht bedoelt, wil je het toch graag weten als het wel slecht aankomt? Dan kun je dat voortaan anders doen.

*waarbij ik best kan erkennen dat die insteek in the heat of the moment niet altijd perfect overkomt. :P
Ik denk dat het prima is om het gesprek aan te gaan, als iets niet goed overkomt zou je dat moeten kunnen zeggen. In de ideale wereld (en hier in het OUD speeltuinbankje O-) ) kan dat op een beschaafde manier.
Ik ben wel voor de dialoog, maar ik ben ook voor iets minder lange tenen. Daarmee bedoel ik niet dat ik racisme goedkeur, zeker niet.
Maar misschien als er meer ruimte is om een gesprek aan te gaan, dat je ook automatisch minder "gedoe" zou hebben?

Gisteren Sint gevierd, ik kwam net thuis van mijn rondje golfen (gatver wat koud) en de kerstboom staat alweer.
Nu eerst maar eens warm worden.
Mama van 2 lieve meiden :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 6 december 2020 @ 14:21:54 #229
269689 crew  Viv
pi_196581044
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 14:11 schreef Elleska het volgende:
Dat soort dingen gebeurt ook met speelgoed.
L heeft een gereedschapsset gekregen. Een echte jongen kreeg ik als reactie op de foto. Ehm nee, gewoon een kind dat zijn ouders graag kopieert en we klussen thuis beide dus dat is bij ons thuis geen typische man/vrouw rol.
Dat zie je vaak al op de productfoto's in de speelgoedcatalogus of online. Vorig jaar eens op gelet: in een hele catalogus geen enkele foto van een jongen met een pop. :X

Ik koop speelgoed zelf bewust zo neutraal of gebalanceerd mogelijk: poppenhuis, Hot Wheels, etc. Of laatst met een paar zakjes Lego: een Disney-prinses en een politiehelikopter. 8-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Viv op 06-12-2020 14:27:28 ]
  zondag 6 december 2020 @ 14:29:26 #230
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196581209
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 14:11 schreef Elleska het volgende:
Dat soort dingen gebeurt ook met speelgoed.
L heeft een gereedschapsset gekregen. Een echte jongen kreeg ik als reactie op de foto. Ehm nee, gewoon een kind dat zijn ouders graag kopieert en we klussen thuis beide dus dat is bij ons thuis geen typische man/vrouw rol.
Hahaha ik heb net echt bijna een Elsa Prinsessenset gekocht voor een vriendje wat 1 wordt.

Ik ben echt boos geworden in die winkel. Maar het was me de discussie ook niet waard dus ik heb gelijk mn geld terug gevraagd.
Deze winkel is dus net 2 dagen open. En de openingsaanbieding is alle speelgoed 25%
Mooi. Mijn zoon had een speeltje gezien dus die wilde ik voor hem kopen. Kom ik bij de kasssa. Geen korting.
Dus die vrouw belt haar leidinggevende....
Ja, dit viel niet onder speelgoed?
Ik had zoiets van wtf? Ik pak het net uit het speelgoedschap.
Ja, het is een spel dus dat was geen speelgoed.
Echt... ik heb tot 10 geteld en dacht.... laat maar..

Het was zoiets. Ong 20 cm groot
Troep op batterijen.

pi_196581983
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 13:04 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Ja da 's waar.. Zo hoorde ik vanochtend nog in de speeltuin: "niet zo piepen, je bent toch geen meisje" naar een 3 jarig jongetje dat was gevallen..
Ik zeg dan altijd: “kom op jongen, je bent geen voetballer”.
pi_196582148
Ik was vrijdag een beetje teleurgesteld in het sintcadeau wat ze hier op school kregen. De meisjes kregen een set om armbandjes te maken en de jongens een gipsgietset in dino thema. -O- Dat had echt best iets neutraler gemogen zonder scheiding meisjes/jongens. Leuk dat ze een cadeau krijgen van school hoor, maar geef gewoon de hele klas hetzelfde, zo moeilijk is dat echt niet.
pi_196582152
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 14:21 schreef Viv het volgende:

[..]

Dat zie je vaak al op de productfoto's in de speelgoedcatalogus of online. Vorig jaar eens op gelet: in een hele catalogus geen enkele foto van een jongen met een pop. :X

Ik koop speelgoed zelf bewust zo neutraal of gebalanceerd mogelijk: poppenhuis, Hot Wheels, etc. Of laatst met een paar zakjes Lego: een Disney-prinses en een politiehelikopter. 8-)
Dat is wel langzaam aan het veranderen maar nog lang niet bij alle winkels. Vooral bij de poppen valt het mij altijd weer op dat het veel roze roze roze is. Niets tegen jongens die met roze spullen spelen maar ik zie in mijn woonkamer liever blauw/groen dan roze/rood/geel dus zolang ik daar nog inspraak in heb ;)

Ik probeer speelgoed af te wisselen maar helemaal neutraal houden is onmogelijk en dat vind ik ook niet nodig. L heeft sowieso een voorkeur voor alles met voertuigen dus daarvan komt steeds meer in huis. Daardoor is het misschien wel weer deels aangeleerd gedrag maar als hij er niet meer had gespeeld had ik er niet meer van gekocht.
  zondag 6 december 2020 @ 15:30:30 #234
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_196582215
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 15:25 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik was vrijdag een beetje teleurgesteld in het sintcadeau wat ze hier op school kregen. De meisjes kregen een set om armbandjes te maken en de jongens een gipsgietset in dino thema. -O- Dat had echt best iets neutraler gemogen zonder scheiding meisjes/jongens. Leuk dat ze een cadeau krijgen van school hoor, maar geef gewoon de hele klas hetzelfde, zo moeilijk is dat echt niet.
Op de school van j en f hebben ze dat probleem getackeld door een kado voor de hele klas/bouw te geven. Voor de kleuterklassen was er een op maat gemaakte buitenkeuken, voor j's groep 4 spelletjes om in de klas te spelen (halli galli, bunny hop, dat werk). Kinderen blij, ik blij want geen troep in huis.
  zondag 6 december 2020 @ 15:34:19 #235
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_196582260
Hier kregen de meisjes dit en de jongens iets van bouwwerkje zei mijn dochter, geen idee precies wat. Groep 3 trouwens..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 6 december 2020 @ 15:34:42 #236
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_196582270
Bij ons mochten de kinderen zelf ewn cadeau uitkiezen in de "schatkamer". Mijn meiden kwamen allebei met een bal thuis. Enige nadeel van zo'n opzet is keuzestress bij sommige kinderen.
pi_196582346
D had een metalen puzzel van Sint op school (krijgen ze de vrijdag ervoor al). Neutraal, maar hij is hem vergeten, want stom.
Dingen als een tangrampuzzel of een toverpen komen ook vaak voorbij, allemaal hetzelfde per klas, dat wel.
Van Sint krijgen ze op 5 december iets voor de klas. Ballen, spelletjes, tosti ijzer, net wat van pas komt. :D

Zijn gekregen surprise was simpel, een tnt blok. Maar wel met zorg geverfd en een heel toepasselijk gedicht en cadeau. Dus dat was een blij kind. Scheelt als een vriendje je lootje heeft :Y

En nu staat de kerstboom alweer. Hebben de kinderen heerlijk gespeeld met hun cadeautjes en luisteren wij naar http://player.181fm.com/?station=181-xfun

~:)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 6 december 2020 @ 15:52:31 #238
269689 crew  Viv
pi_196582553
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 15:25 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik was vrijdag een beetje teleurgesteld in het sintcadeau wat ze hier op school kregen. De meisjes kregen een set om armbandjes te maken en de jongens een gipsgietset in dino thema. -O- Dat had echt best iets neutraler gemogen zonder scheiding meisjes/jongens. Leuk dat ze een cadeau krijgen van school hoor, maar geef gewoon de hele klas hetzelfde, zo moeilijk is dat echt niet.
Dat zou ik ook niet kunnen waarderen. :X

Ik volg al een tijdje Let Toys Be Toys, vooral hun awards voor de meest tenenkrommende voorbeelden van "voor jongens" en "voor meisjes":
https://www.lettoysbetoys.org.uk/silliness-awards/
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 15:30 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Op de school van j en f hebben ze dat probleem getackeld door een kado voor de hele klas/bouw te geven. Voor de kleuterklassen was er een op maat gemaakte buitenkeuken, voor j's groep 4 spelletjes om in de klas te spelen (halli galli, bunny hop, dat werk). Kinderen blij, ik blij want geen troep in huis.
Hadden ze dat hier maar gedaan. :'( De hele klas kreeg dit setje mee naar huis: https://www.lobbes.nl/spe(...)iset-met-persmachine

Play-Doh-imitatie van goedkoop plastic, zo slecht gemaakt dat het bij het eerste gebruik al stuk begon te gaan. Kostte wel 5 euro per kind, daar hadden ze echt wat moois van kunnen kopen voor in de klas!
pi_196582841
Ik zag deze reclame en werd blij, ondanks Elsa. O+ https://www.instagram.com/p/CIaXRY6ltSO/?igshid=w105noq6rel8
  zondag 6 december 2020 @ 16:21:49 #240
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196582948
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 15:25 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik was vrijdag een beetje teleurgesteld in het sintcadeau wat ze hier op school kregen. De meisjes kregen een set om armbandjes te maken en de jongens een gipsgietset in dino thema. -O- Dat had echt best iets neutraler gemogen zonder scheiding meisjes/jongens. Leuk dat ze een cadeau krijgen van school hoor, maar geef gewoon de hele klas hetzelfde, zo moeilijk is dat echt niet.
Hier net zo, de meiden kregen een lama knuffel, de jongens een Hotwheels baan. Mijn kleuter had denk ik liever die knuffel gehad :@.
KuikenGuppy
pi_196583135
Ik gruwel van de vraag bij de aanschaf van een Happy Meal: 'is het voor een jongen of een meisje?' 8)7 Hoe moeilijk is het nou om die vraag anders te stellen? Ik antwoord altijd in de trant 'ik zou er graag een autootje bij willen'. :6
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 6 december 2020 @ 16:32:28 #242
269689 crew  Viv
pi_196583152
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 16:21 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hier net zo, de meiden kregen een lama knuffel, de jongens een Hotwheels baan. Mijn kleuter had denk ik liever die knuffel gehad :@.
Als ze dit al zo doen met een cadeautje, kun je je ook afvragen hoe ze dit in de klas aanvliegen. Ik zie bijvoorbeeld op de foto's die ZZ's juf deelt bijna nooit meisjes in de bouwhoek.

Prima als er kennelijk op 4-jarige leeftijd al zo'n groepsdynamiek kan ontstaan dat iets "voor jongens" is, maar als juf ben je er dan toch bij om die patronen te doorbreken en de kinderen te stimuleren eens iets anders te doen, denk ik dan.
  zondag 6 december 2020 @ 16:35:09 #243
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_196583187
O, da's inderdaad jammer. In f's klas mengt t volgens mij behoorlijk. Zie regelmatig jongens in de speelhoek (met poppen en keukentje), en meisjes bouwen ook. Van f begrijp ik dat de kinderen zelf mogen kiezen, en elke dag kiezen andere kinderen eerst...
  zondag 6 december 2020 @ 16:36:11 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_196583205
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 12:56 schreef amaranta het volgende:

[..]

Geen idee.
Ik kwam vroeger in een nachtclub waar heel veel homos en dragqueens kwamen.
En het waren toch echt de homo mannen die zo “verwijfd” (kan even geen andere woord vinden) daar rondliepen.
Heteromannen niet. Ookal hadden ze dezelfde haarkleur.
En ik heb het echt over meer dan 20 jaar geleden.
Joa, maar dat is andersom redeneren. Bijna alle verwijfde mannen zijn wellicht homo. Maar lang niet alle homo's zijn verwijfde mannen.

Elke alcoholist is met melk begonnen. Maar niet elke melkdrinker wordt alcoholist. De redenatie gaat gewoon de verkeerde kant op.
disclaimer
  zondag 6 december 2020 @ 16:36:46 #245
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_196583214
Cadeautjes worden trouwens vaak door de ouderraad of het sint werkgroepje gekozen, leerkrachten hebben daar niet altijd inspraak in...
  zondag 6 december 2020 @ 16:45:02 #246
327807 Mariposas
יה&#14
pi_196583356
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 15:34 schreef Kyara het volgende:
Bij ons mochten de kinderen zelf ewn cadeau uitkiezen in de "schatkamer". Mijn meiden kwamen allebei met een bal thuis. Enige nadeel van zo'n opzet is keuzestress bij sommige kinderen.
Of dat het al weg is. Mijn zoon moest heel erg huilen toen een kindje voor hem net het laatste Lego Ninjago setje pakte. Hij was zo teleurgesteld. (En ja, teleurstellingen horen bij het leven. ;) )
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 6 december 2020 @ 16:47:19 #247
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196583395
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 16:36 schreef SQ het volgende:

[..]

Joa, maar dat is andersom redeneren. Bijna alle verwijfde mannen zijn wellicht homo. Maar lang niet alle homo's zijn verwijfde mannen.

Elke alcoholist is met melk begonnen. Maar niet elke melkdrinker wordt alcoholist. De redenatie gaat gewoon de verkeerde kant op.
Ik zeg ook maar wat...
Ik heb ook maar een paar piemels van dichtbij gezien en kon daar niks zinnigs over zeggen :+ :+ :+
  zondag 6 december 2020 @ 16:48:45 #248
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196583425
Maar ik heb net dus een easyfix voor mn kerstboom gehaald.... best een geinig ding
  zondag 6 december 2020 @ 16:51:36 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_196583472
Hier geen kadoos op school volgens mij. Alleen pepernoten. Godzijdank.
Mijn middelste (ik ben nog steeds geneigd om "jongste" te zeggen :')) kreeg een "coole auto" op het kdv. Dus ook wel genderstereotiep enzo :')
disclaimer
pi_196583605
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 16:48 schreef amaranta het volgende:
Maar ik heb net dus een easyfix voor mn kerstboom gehaald.... best een geinig ding
Dan kan hij veilig mee in de auto ^O^
pi_196583630
Bij Sjaak op school kreeg iedereen een zakje klei van de Hema. En een dag later een voorleesboek, die had de school weer van iemand gekregen voor alle kinderen.
pi_196583647
Hier kregen ze op school allemaal hetzelfde. Een spelletje met stokjes en balletjes. Je bent ontzettend lang bezig om dat spel in elkaar te zetten en binnen een paar minuten is het spel voorbij.

Pakjesavond was hier enorm geslaagd. We hadden een video van de Sint en een speurtocht. Cadeaus waren een succes en we sloten af met vlaai en chocomel. O+
  zondag 6 december 2020 @ 17:08:11 #253
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196583825
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:57 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Dan kan hij veilig mee in de auto ^O^
Haha ik heb een cabriodak. Is altijd leuk om zo een kerstboom te halen.
Maar een easyfix is een kerstboom standaard.

https://www.intratuin.nl/(...)39-cm-antraciet.html
pi_196584261
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 14:11 schreef Elleska het volgende:
Dat soort dingen gebeurt ook met speelgoed.
L heeft een gereedschapsset gekregen. Een echte jongen kreeg ik als reactie op de foto. Ehm nee, gewoon een kind dat zijn ouders graag kopieert en we klussen beide dus dat is bij ons thuis geen typische man/vrouw rol.
Ik was een katten-buitenhok aan t bouwen in de voortuin. Allemaal meisjes uit de straat/van de school van dochter; "waarom doet je man dat niet??? :o "
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 6 december 2020 @ 17:31:01 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_196584299
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:29 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik was een katten-buitenhok aan t bouwen in de voortuin. Allemaal meisjes uit de straat/van de school van dochter; "waarom doet je man dat niet??? :o "
Je had moeten zeggen dat die zijn nagels net gelakt had.
disclaimer
pi_196584328
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 17:31 schreef SQ het volgende:

[..]

Je had moeten zeggen dat die zijn nagels net gelakt had.
_O- _O- _O- _O- _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 6 december 2020 @ 18:18:36 #257
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196585315
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 17:31 schreef SQ het volgende:

[..]

Je had moeten zeggen dat die zijn nagels net gelakt had.
Ik lachte hardop :D

Prul zei van de week wel 'mama kan niet gaatjes boren'. Waarop mijn man nog veel harder riep dat mama dat net zo goed kan als papa dan ik. De baby zit alleen effe in de weg nu _O-

En ik deed ooit een onderzoek naar impliciete associaties tov buitenlanders en in hoeverre mensen in staat zijn om daar bewust voor te corrigeren. Niet zo heel goed dus... Is wel alweer 10 jaar geleden, maar de conclusie was niet om heel vrolijk van te worden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196585499
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 17:31 schreef SQ het volgende:

[..]

Je had moeten zeggen dat die zijn nagels net gelakt had.
:D

Hier op de opvang krijgt elk kind wel 't zelfde naar leeftijd. Voor de peuters was dat een babysharkpuzzel. Dus nu weer hele dagen dat liedje in m'n kop (en jullie ook :P) :D
  zondag 6 december 2020 @ 18:43:26 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196586102
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 17:08 schreef amaranta het volgende:

[..]

Haha ik heb een cabriodak. Is altijd leuk om zo een kerstboom te halen.
Maar een easyfix is een kerstboom standaard.

https://www.intratuin.nl/(...)39-cm-antraciet.html
Die Easyfix is idd ideaal, ik geloof dat die van ons wel in de opslag ligt, want ik zie niet hoe ik hier een kerstboom kwijt moet, dus we doen wel wat alternatiefs.
Cabriodak is ook heel handig als je een kerstboom haalt idd :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196586534
Werkt dat, met zo'n standaard? Blijft je boom dan goed?
Wij nemen eigenlijk altijd met kluit. Maar de kerstboomboer had niks met kluit staan, 'want die verkocht ik vorig jaar bijna niet'. Hij gaat er deze week wel een halen met kluit voor ons ~:)
  zondag 6 december 2020 @ 19:02:23 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_196586647
In zo'n standaard kun je water gieten. Dan trekken ze het wel een week of 4.
disclaimer
pi_196586682
Wij hebben een easyfix en elk jaar staat onze boom scheef omdat mijn vriendin het gat scheef boort. De kweker waar wij de boom halen, boort het gat namelijk niet. Dus elk jaar is het afwachten hoe scheef de boom is, gelukkig is ons huis ook scheef dus het valt amper op ;)

Verder topuitvinding, we hebben hem al jaren en boom staat met gemak een week of 4.

Oh en school van B gaat een week dicht vanwege teveel besmettingen. Gelukkig heb ik geen drukke werkweek (wel dus, behoorlijk druk zelfs met veel videocalls, een training en weet ik veel wat nog meer).
  zondag 6 december 2020 @ 19:31:30 #263
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196587721


Wij hebben deze standaard. Boom staat altijd kaarsrecht. Easy peasy dat ding.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 6 december 2020 @ 19:44:28 #264
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196588211
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:32 schreef Viv het volgende:

[..]

Als ze dit al zo doen met een cadeautje, kun je je ook afvragen hoe ze dit in de klas aanvliegen. Ik zie bijvoorbeeld op de foto's die ZZ's juf deelt bijna nooit meisjes in de bouwhoek.

Prima als er kennelijk op 4-jarige leeftijd al zo'n groepsdynamiek kan ontstaan dat iets "voor jongens" is, maar als juf ben je er dan toch bij om die patronen te doorbreken en de kinderen te stimuleren eens iets anders te doen, denk ik dan.
Bij de juffen gaat dat gelukkig redelijk goed, de Sinterklaas cadeautjes worden geregeld door de oudercommissie.
KuikenGuppy
pi_196588440
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:32 schreef Viv het volgende:

[..]

Als ze dit al zo doen met een cadeautje, kun je je ook afvragen hoe ze dit in de klas aanvliegen. Ik zie bijvoorbeeld op de foto's die ZZ's juf deelt bijna nooit meisjes in de bouwhoek.

Prima als er kennelijk op 4-jarige leeftijd al zo'n groepsdynamiek kan ontstaan dat iets "voor jongens" is, maar als juf ben je er dan toch bij om die patronen te doorbreken en de kinderen te stimuleren eens iets anders te doen, denk ik dan.
Oh hier echt wel hoor, en ook vaak zat jongens die met de poppenwagen lopen O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_196588629
En ik ben dan juist een juf die graag daar foto's van stuurt (we hebben nogal wat gezinnen/vaders die erg traditioneel zijn >:) )
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_196588667
Ik krijg juist constant foto’s van de klas van S. waarbij jongens en meisjes heel gemengd zijn. De huishoek (vaak ook themahoek), de bouwhoek, bij het knutselen. S. vindt het heerlijk om met strijkkralen hartjes te vullen en het liefst in roze en paars, en dat mag dus ook.

Hij zei vorige week wel ineens: ‘Bij de traktatie van X zat een unicorn, echt stom. Unicorns zijn voor meisjes!’
Ik geloof niet dat ik al ooit het woord unicorn in zijn bijzijn heb gebruikt, dus het zal wel van een ander kind komen.
En toen vroeg ik nog even wat zijn lievelingskleur is: ‘Roze!’
O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196588714
Hier thuis bevestigen wij trouwens wel alle klassieke rollen.
Ik kook en vriend klust.
Maar goed, hij weet zelfs spinazie met vissticks nog te verprutsen (en doet er dan ook nog eens heel lang over) en ik brak laatst een heel stuk stucwerk van de muur toen ik een schroef uit de muur wilde halen :')
De jongens helpen dan wel weer met ons allebei mee, dus ze zien het van alle kanten.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 6 december 2020 @ 20:03:01 #269
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_196588744
Wij van de ouderraad maken een lijst van 15? cadeaus waar de kinderen een top 3 van mogen maken. (De lijst gaat na 11 november mee naar huis) en wij proberen dan zo goed mogelijk de nummer 1 voor iedereen te kopen.

Voorheen was er een jongens en meisjesdeel maar dat heb ik jaren terug al aangepast.
Nu heb je van alles door elkaar en kan elk kind zelf kiezen wat hij/zij wil ^O^

De waarde is ongeveer ¤10
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_196588751
Ik kook meestal ook. En ik kan best een gaatje boren maar mijn schouder is echt kapot dus boven mijn macht lukt niet. En aan elektra mag ik niet meer komen.

Wel heb ik laatst de auto van de buurman met startkabels gestart.
pi_196588757
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 15:25 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik was vrijdag een beetje teleurgesteld in het sintcadeau wat ze hier op school kregen. De meisjes kregen een set om armbandjes te maken en de jongens een gipsgietset in dino thema. -O- Dat had echt best iets neutraler gemogen zonder scheiding meisjes/jongens. Leuk dat ze een cadeau krijgen van school hoor, maar geef gewoon de hele klas hetzelfde, zo moeilijk is dat echt niet.
Hier ook ja; allemaal hetzelfde spelletje, maar de meisjes een unicorn thema en de jongens dino's -O-

quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 16:36 schreef mousemicky het volgende:
Cadeautjes worden trouwens vaak door de ouderraad of het sint werkgroepje gekozen, leerkrachten hebben daar niet altijd inspraak in...
Dit is dan wel een goed punt ja, daar had ik eigenlijk niet eens bij stil gestaan.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196588880
Ah, anders mis je gewoon even een hele pagina :+

Hier (onbewust) redelijk stereotype-doorbrekend ;) we werken beiden evenveel, man doet de boodschappen en kookt, ik klus ook best veel (IKEA meubels is standaard ruziemaken hier :+ ), de was doen we beiden, etc.

Regelmatig wel verbaasde blikken van vriendjes en vriendinnetjes als de Minion aan papa vraagt wat we 's avonds eten :P
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196589178
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 20:10 schreef twist02 het volgende:


Regelmatig wel verbaasde blikken van vriendjes en vriendinnetjes als de Minion aan papa vraagt wat we 's avonds eten :P
Hier zijn vriendjes altijd weer verrast als ik op de pc iets slims doe zoals een Minecraft server bouwen :D
Überhaupt dat ik soms game vinden ze al gek.

Ik denk dat ons huis echt een jongens huis is. En dat vind ik helemaal niet erg :P
pi_196589304
Mijn vriend is weduwnaar en heeft daardoor een hele tijd alles alleen moeten doen. We wonen niet samen maar wanneer ik er ben moet ik altijd wennen. :') Als ik boodschappen heb gedaan is het hele huis weer aan kant, de vloer gedweild en zit ie was te vouwen met een peuter om zich heen :D. Hun dochter was nog een baby toen hij alleen kwam te staan dus hij kan ook heel goed staartjes maken en leuke jurkjes en leggings bij elkaar uitzoeken of nageltjes lakken :D. En hij is heel handig dus daarnaast bouwt ie in een paar dagen een trapkast oid :').
pi_196589408
Mijn man kan alles. :') Hij kan beter koken, naaien, huis op orde houden, knutselen voor kinderen, bakken, haar van dochter stylen, deed vroeger mijn nagels vijlen en verzorgen etc.
Zijn zus zegt regelmatig dat hij eigenlijk een meisje is. :P
  zondag 6 december 2020 @ 20:46:58 #276
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196589540
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 20:39 schreef vencodark het volgende:
Mijn man kan alles. :') Hij kan beter koken, naaien, huis op orde houden, knutselen voor kinderen, bakken, haar van dochter stylen, deed vroeger mijn nagels vijlen en verzorgen etc.
Zijn zus zegt regelmatig dat hij eigenlijk een meisje is. :P
Maar wel een met een enorme piemel toch? :P :o O-)
pi_196589577
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 20:46 schreef amaranta het volgende:

[..]

Maar wel een met een enorme piemel toch? :P :o O-)
Mag ik er nou wat over zeggen of niet? :@ :P
  zondag 6 december 2020 @ 20:50:48 #278
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196589598
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 20:49 schreef vencodark het volgende:

[..]

Mag ik er nou wat over zeggen of niet? :@ :P
Je mag me wel een pm sturen met de afmetingen :7
  zondag 6 december 2020 @ 20:55:23 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_196589667
Dickpics mogen hier niet!
disclaimer
  zondag 6 december 2020 @ 20:58:14 #280
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196589721
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 20:55 schreef SQ het volgende:
Dickpics mogen hier niet!
Ik vroeg niet om een foto!
  zondag 6 december 2020 @ 23:55:15 #281
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196591893
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 20:49 schreef vencodark het volgende:

[..]

Mag ik er nou wat over zeggen of niet? :@ :P
Je blijft bij hem, dat heeft vast een reden.
KuikenGuppy
  zondag 6 december 2020 @ 23:59:35 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196591914
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 20:50 schreef amaranta het volgende:

[..]

Je mag me wel een pm sturen met de afmetingen :7
:D
***
pi_196591985
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 20:50 schreef amaranta het volgende:

[..]

Je mag me wel een pm sturen met de afmetingen :7
Voor het eerst een onderwerp waar niet meteen over wordt opgesomd. O+ :D
Protège moi de mes désirs.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 7 december 2020 @ 00:51:29 #284
269689 crew  Viv
pi_196592160
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 00:10 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Voor het eerst een onderwerp waar niet meteen over wordt opgesomd. O+ :D
:D
  maandag 7 december 2020 @ 00:55:22 #285
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196592180
N kookt, ik doe "de afwas" (ik ruim de vaatwasser in en breng de keuken weer aan kant).
En de was en de bedden opmaken en dergelijke, volgens mij weet N amper hoe de wasmachine en droger werken als ik geen instructies geef, ik ben ook meer van het klussen voor zover mijn lichaam dat nog toestaat en de mannen op de bouw weten heel goed dat ze prima met mij kunnen overleggen over het huis.
Dat doen we dan terwijl ik ze een thermos koffie kom brengen :D

Gelukkig komt er regelmatig een schoonmaakster voor allerlei zaken en pakken we tussendoor allebei wel eens de stofzuiger, maar dat voorkomt niet dat N van sommige dingen geen weet heeft, zoals dat het doucheputje schoongemaakt wordt. Of dat het vriesvak af en toe ontdooid en schoongemaakt wordt.
Ik stond echt verbijsterd toen ik hem hoorde vertellen dat het vriesgedeelte van onze oude koelkast nooit ontdooid hoefde te worden.

Overigens krijgt hij met dat thuiswerken wel meer mee van al die dingen die niet magisch in huis gebeuren, dat scheelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 7 december 2020 @ 01:22:51 #286
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196592257
Oh, de administratie doe ik ook, hij heeft deze keer voor de hypotheek niet eens een gesprek met de adviseur gehad, alleen handtekeningen gezet toen dat nodig was :X
De koop van de kavel was hij iig 2 van de 3 keer mee naar de makelaar, en mbt het ontwerp en de opties van het huis ook zeker 1 keer mee naar de aannemer voor de keer dat we de aanneemovereenkomst getekend hebben.

Keuken, badkamer en vloeren wisten we deels al omdat we dat hetzelfde hebben gehouden als we in het oude huis met de verbouwing wilden doen, verder doe ik het voorwerk en gaat hij mee als de puntjes op de i gezet moeten worden.
Vloer woonkamer heeft hij enorm zijn best gedaan om het onmogelijke dat ik wilde te vinden, en dat is ook gelukt.
Vloer slaapkamer wordt mijn kleur in het "patroon" dat hij wil.
Ik wilde effen lila marmoleum, hij met een wolkje, dus het wordt lila met een wolkje.

Ik vind dat nog wel steeds lastig trouwens, dat er een ander is die ook inspraak heeft en het dan dus niet effen lila wordt :')

Dat is een beetje het lastige van het hebben van keuzes.
Als ik het huis volledig zou afwerken zoals ik zou willen dan weet ik zeker dat hij het ook prachtig zou vinden, maar dan loop je dus iets binnen wat af is en waar je niets meer aan kunt veranderen, terwijl je zelf dus andere keuzes maakt als het niet af is maar nog ingericht moet worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 7 december 2020 @ 07:05:37 #287
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196593489
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 00:10 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Voor het eerst een onderwerp waar niet meteen over wordt opgesomd. O+ :D
Schatje, wil jij je piem even op tafel leggen? De meisjes van Fok willen weten hoe lang hij is.

*Alle mannen.... hoeft niet schat. Zeg maar 35 cm

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 07-12-2020 07:15:41 ]
pi_196593518
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 20:55 schreef SQ het volgende:
Dickpics mogen hier niet!
Gelukkig was niemand dat van plan. ^O^
  maandag 7 december 2020 @ 07:30:06 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_196593637
Gelukkig zag iedereen het sarcasme ook. :P

Als je man ook een fok account heeft mag je er nog 10 cm bij tellen trouwens.
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 7 december 2020 @ 07:44:54 #290
269689 crew  Viv
pi_196593733
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 07:30 schreef SQ het volgende:
Gelukkig zag iedereen het sarcasme ook. :P

Als je man ook een fok account heeft mag je er nog 10 cm bij tellen trouwens.
Ah cool, 45 cm dus hier. 8-)
pi_196593809
_O- _O- _O- op maandagochtend binnenvallen bij een piemelgesprek.
  maandag 7 december 2020 @ 07:56:26 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196593810
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 07:44 schreef Viv het volgende:

[..]

Ah cool, 45 cm dus hier. 8-)
Auw!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 7 december 2020 @ 08:08:56 #293
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196593875
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 07:44 schreef Viv het volgende:

[..]

Ah cool, 45 cm dus hier. 8-)
Das gewoon bijna een halve meter
  maandag 7 december 2020 @ 08:22:04 #294
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196593970
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 08:08 schreef amaranta het volgende:

[..]

Das gewoon bijna een halve meter
noem dat maar gewoon!

oja en mijn man heeft meerdere fok! accounts. :Y)
in de haak.
  maandag 7 december 2020 @ 08:25:09 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_196593993
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 07:44 schreef Viv het volgende:

[..]

Ah cool, 45 cm dus hier. 8-)
450 mm, dat is echt fantastisch.
disclaimer
pi_196594042
Ik zal vanavond aan mijn vriendin vragen hoe groot die van haar is :Y)

Hier stromen de mailtjes over positief geteste leerkrachten en leerlingen binnen. Ik denk niet dat B nog naar school gaat dit jaar. Overigens allemaal in de bovenbouw dus de hele school dichtgooien vind ik nog steeds aardig rigoureus. De onderbouw is fysiek gescheiden van de bovenbouw, B komt nooit in de buurt van de bovenbouw ook niet op de BSO. Maar ik proef in de mailtjes dat school geen keuze had en dat het is opgelegd door de GGD.

Gelukkig was Sint gul dit jaar en vermaakt B zich nog wel even.
  maandag 7 december 2020 @ 08:32:40 #297
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196594048
HIMYM fans, anyone? Dit doet me denken aan Max, die vriend van Marshall waar Robin mee ging _O-.
KuikenGuppy
  maandag 7 december 2020 @ 08:34:06 #298
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196594056
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 08:31 schreef exode het volgende:
Ik zal vanavond aan mijn vriendin vragen hoe groot die van haar is :Y)
Zij heeft geen fok account, toch? Dan zie ik het helaas somber voor haar in -O-.

Balen van B's school trouwens.
KuikenGuppy
pi_196594078
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 08:31 schreef exode het volgende:
Ik zal vanavond aan mijn vriendin vragen hoe groot die van haar is :Y)

Hier stromen de mailtjes over positief geteste leerkrachten en leerlingen binnen. Ik denk niet dat B nog naar school gaat dit jaar. Overigens allemaal in de bovenbouw dus de hele school dichtgooien vind ik nog steeds aardig rigoureus. De onderbouw is fysiek gescheiden van de bovenbouw, B komt nooit in de buurt van de bovenbouw ook niet op de BSO. Maar ik proef in de mailtjes dat school geen keuze had en dat het is opgelegd door de GGD.

Gelukkig was Sint gul dit jaar en vermaakt B zich nog wel even.
Hier is de shit on
de bovenbouw is voorlopig thuis.
En er is verzocht om alle kinderen meteen te laten testen bij klachten, ook de kleuters
:{
  maandag 7 december 2020 @ 08:38:23 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_196594092
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 08:31 schreef exode het volgende:
Ik zal vanavond aan mijn vriendin vragen hoe groot die van haar is :Y)


Mijn dochter is er heilig van overtuigd dat zij ook een (heel klein) piemeltje heeft.
Ik heb de anatomie wel uitgelegd, maar dat kwartje valt nog niet helemaal :')
disclaimer
pi_196594123
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 08:38 schreef SQ het volgende:

[..]

Mijn dochter is er heilig van overtuigd dat zij ook een (heel klein) piemeltje heeft.
Ik heb de anatomie wel uitgelegd, maar dat kwartje valt nog niet helemaal :')
Juul snapt er ook weinig van, 1 piemel in huis. 'Juul ook piemol' en ze roept ook steeds 'PIEMOL' als B in zijn blootje rondrent.
B heeft rond zijn 3e een fase gehad dat hij aan elke man vroeg (ook in de supermarkt) of hij een piemel had.

Voor verdere piemelvragen verwijzen we hem altijd naar de buurman.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')