abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 3 december 2020 @ 14:51:55 #1
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196532437
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:


Handige kaart voor covid en andere aandoeningen:

En door..
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator donderdag 3 december 2020 @ 14:52:30 #2
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196532445
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:49 schreef Predator40 het volgende:
Deze cijfers kan je gewoon niet goed noemen of verdedigen en zijn zeker nog lang niet genoeg voor enige versoepeling.
Versoepelingen ben ik met je eens, maar verzwaringen zou ik niet logisch vinden met deze cijfers. Ziekenhuis en IC zijn nog steeds dalende.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196532460
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:43 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dit is een maatregel die nergens op slaat, ze kunnen denk ik beter alles langer open houden wat dat betreft
Onzin maatregel, als ze er echt iets aan hadden willen doen hadden ze beter de hoeveelheid parkeerplekken kunnen verminderen.
pi_196532464
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:49 schreef Kyran het volgende:
Waar het mij om gaat is het niet eerlijk communiceren of van een "best case scenario" uit blijven gaan. Iedere. Keer. Weer.
Of je gaat steeds van een slecht scenario uit en dan heb je vast wel een keer gelijk.

Beetje de FvD-tactiek: zelf extreemrechts zijn en iedereen linkse rakkers noemen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 3 december 2020 @ 14:53:42 #5
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_196532472
Toch de zaagtand en niet de hamer.

Die versoepeling in december kunnen we wel vergeten.

Ik hoop wel dat ons kabinet iets verzint voor de horeca want die kunnen echt niet veel langer wachten.
Of we accepteren gewoon dat de horeca open mag en we in januari in een nieuwe golf zitten.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 3 december 2020 @ 14:54:11 #6
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196532482
quote:
2s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

?

Cijfers zijn nog steeds veel te hoog.
Aldus? Voorlopig wijst alles erop dat het aantal mensen met covid nog steeds aan het afnemen is, de ziekenhuisbezetting is fiks verminderd en blijft minder worden, etc.
quote:
En dat dat een paar weken is voorspelt mag best gezegd worden.
'Voorspelt'.
pi_196532487
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_196532490
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Versoepelingen ben ik met je eens, maar verzwaringen zou ik niet logisch vinden met deze cijfers. Ziekenhuis en IC zijn nog steeds dalende.
ik heb het ook totaal niet over extra maatregelen gehad
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 3 december 2020 @ 14:55:01 #9
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196532494
Dagcijfers zijn binnen en iedereen weer in de loopgraven hoor hier

_O-
  donderdag 3 december 2020 @ 14:55:08 #10
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196532498
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:53 schreef DustPuppy het volgende:
Toch de zaagtand en niet de hamer.
Het is een probleem dat mensen niet in het weekend getest willen worden?
pi_196532501
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:53 schreef DustPuppy het volgende:
Toch de zaagtand en niet de hamer.

Die versoepeling in december kunnen we wel vergeten.

Ik hoop wel dat ons kabinet iets verzint voor de horeca want die kunnen echt niet veel langer wachten.
Of we accepteren gewoon dat de horeca open mag en we in januari in een nieuwe golf zitten.
Horeca open, maar winkels dicht? Niet veel beter maar het is nu wel heel oneerlijk geregeld.
Nieuw is niet altijd beter.
  Moderator donderdag 3 december 2020 @ 14:55:26 #12
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196532506
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:54 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik heb het ook totaal niet over extra maatregelen gehad
Nee dat weet ik, dat was mijn eigen invulling :)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196532508
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:53 schreef DustPuppy het volgende:
Toch de zaagtand en niet de hamer.

Die versoepeling in december kunnen we wel vergeten.

Ik hoop wel dat ons kabinet iets verzint voor de horeca want die kunnen echt niet veel langer wachten.
Of we accepteren gewoon dat de horeca open mag en we in januari in een nieuwe golf zitten.
Golven zijn er om dempen. De vaccins hebben we niet voor niks :Y
I'll give you something to do
  donderdag 3 december 2020 @ 14:55:33 #14
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_196532510
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Heb je een soort copy paste die je elke dag hier neerzet nadat de dagcijfers bekend worden? Het begint nogal op te vallen :)
Ik heb het letterlijk één keer eerder gezegd, en dat was alweer een paar dagen geleden. Maar ok, misschien begint alles op elkaar te lijken op den duur.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 3 december 2020 @ 14:56:01 #15
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196532518
quote:
14s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:46 schreef Mr.Sandman het volgende:
Je trekt conclusies op basis van zeer beperkte data die je ook nog even toepast zoals je dat zelf goed uitkomt.
Dat doen we toch allemaal:de cijfers zo neerzetten dat we onze standpunten kracht kunnen bijzetten.

quote:
14s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:49 schreef Mr.Sandman het volgende:
Wat moet het simpel zijn om zo'n brein te hebben. Gewoon niets ter discussie stellen en gewoon een conclusie trekken die je goed uitkomt. Ik ben jaloers. ;)
Je moet de dingen ook niet onnodig moeilijk maken.

Door Corona worden mensen ziek als ze als dicht bij elkaar komen.
Ziek worden is ongewenst.
Dus blijf bij elkaar uit de buurt en je wordt niet ziek.

Moeilijker hoef je echt niet te maken voor jezelf. Het zal niet altijd lukken, maar zolang er niemand doodgaat doordat twee personen niet bij elkaar in de buurt komen is er geen enkele reden om bij elkaar te komen.
Zolang mensen het wel nodig vinden om bij elkaar komen zonder enige noodzaak, blijven we in deze situatie zitten en zitten we met allerlei onnavolgbare maatregelen.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:49 schreef chratnox het volgende:
In hoeverre maatregelen opgevolgd worden is onderdeel van je verwachting van de effectiviteit van maatregelen, ze worden nooit 100% opgevolgd.
De conclusie is dus eigenlijk (wederom) dat de Nederlandse bevolking een stuk egoistischer is dan vooraf door de overheid is ingeschat...
So we just called him Fred
  donderdag 3 december 2020 @ 14:56:03 #16
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196532520
https://www.luchtvaartnie(...)passagiers-nutteloos

Iets wat ik al langer zeg. Hou op met dat afgeven op reizen, het belangrijkste is dat mensen zich aan de maatregelen houden. Ongeacht in welk land ze zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196532523
Overal nieuwe teststraten uit de grond stampen en dan teleurgesteld worden als er meer positieve PCR testen gemeld worden, is natuurlijk ook wat vreemd.
- verwijderd door admin -
pi_196532528
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:55 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Horeca open, maar winkels dicht? Niet veel beter maar het is nu wel heel oneerlijk geregeld.
In België mag je bv. slechts 30 minuten winkelen geloof ik. Geen idee hoe ze dat controleren, maar dat zou qua 'vluchtig contact' wel in lijn zijn met de risico's.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196532536
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:55 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik heb het letterlijk één keer eerder gezegd, en dat was alweer een paar dagen geleden. Maar ok, misschien begint alles op elkaar te lijken op den duur.
Tja dat is natuurlijk een beetje het probleem. Er verandert niet zoveel. Mensen moeten iets te zeiken hebben dus komt om de zoveel tijd weer de oproep om de scholen te sluiten voorbij. Je moet toch ergens op schieten he :)
  donderdag 3 december 2020 @ 14:57:00 #20
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_196532540
quote:
7s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:55 schreef galantis het volgende:

[..]

Golven zijn er om dempen. De vaccins hebben we niet voor niks :Y
Als ik de Jonge moet geloven beginnen we pas in augustus met het inenten van de niet-noodzakelijke beroepen, dus dat dempen gaat nog wel even duren.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_196532544
quote:
7s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:56 schreef Fred het volgende:

[..]

De conclusie is dus eigenlijk (wederom) dat de Nederlandse bevolking een stuk egoistischer is dan vooraf door de overheid is ingeschat...
Wat heeft het met Nederland te maken?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 december 2020 @ 14:57:41 #22
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196532553
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Of je gaat steeds van een slecht scenario uit en dan heb je vast wel een keer gelijk.

Beetje de FvD-tactiek: zelf extreemrechts zijn en iedereen linkse rakkers noemen.
Jammer dit.

Ik kan hier van alles roepen, want heb niet de verantwoordelijkheid. Dat snap ik heel goed, maar snap niet waarom de overheid keer op keer uitgaat van een "best case scenario" die dan keer op keer niet uitkomt. Er zijn echt zoveel voorbeelden te noemen.

Iedere keer hebben users hier kritiek gehad en bijna iedere keer hebben ze gelijk gehad. Het heeft niks met üitgaan van "worst case te maken, maar wij rekenen ons in ieder geval niet rijk. Ik kan zo ook een dikke Ferrari gaan besletten in de hoop dat ik de loterij ga winnen, maar uiteindelijk is de kans redelijk klein dat dat gaat gebeuren :P

Met hoe het volk reageerde en duidelijk niet meer alle maatregelen naleefde was het toch niet al te moeilijk om in te kunnen schatten dat het niet ging lukken?
pi_196532557
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

In hoeverre maatregelen opgevolgd worden is onderdeel van je verwachting van de effectiviteit van maatregelen, ze worden nooit 100% opgevolgd. Anders zou je op snelwegen ook geen flitspalen of trajectcontroles nodig hebben.
Er wordt dan ook niet gerekend met 100% compliance. Koopmans had het over 50 à 70% in de podcast die ik van de week deelde.

En sowieso, die modellen hebben ook maar een beperkte geldigheid. Ook in Duitsland lukt het ze niet iedereen in het gareel te krijgen. Het kan ook gewoon het seizoen zijn?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 3 december 2020 @ 14:58:49 #24
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196532571
quote:
7s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:56 schreef Fred het volgende:
Moeilijker hoef je echt niet te maken voor jezelf. Het zal niet altijd lukken, maar zolang er niemand doodgaat doordat twee personen niet bij elkaar in de buurt komen is er geen enkele reden om bij elkaar te komen.
Zolang mensen het wel nodig vinden om bij elkaar komen zonder enige noodzaak, blijven we in deze situatie zitten en zitten we met allerlei onnavolgbare maatregelen.
Kun je aangeven wat zonder noodzaak is? Is naar de tandarts gaan noodzakelijk? Is naar de kapper gaan noodzakelijk? Is naar de supermarkt gaan noodzakelijk?

quote:
De conclusie is dus eigenlijk (wederom) dat de Nederlandse bevolking een stuk egoistischer is dan vooraf door de overheid is ingeschat...
Dat is jouw simplistische conclusie, die deel ik niet.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 3 december 2020 @ 14:58:53 #25
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196532572
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:57 schreef MoreDakka het volgende:
Wat heeft het met Nederland te maken?
Als de besmettingen te hoog zijn in Nederland, zal de Nederlandse overheid toch maatregelen moeten nemen die de bevolking van Nederland zal moeten opvolgen ;)
So we just called him Fred
  donderdag 3 december 2020 @ 14:58:57 #26
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196532574
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:57 schreef Kyran het volgende:


Ik kan hier van alles roepen, want heb niet de verantwoordelijkheid. Dat snap ik heel goed, maar snap niet waarom de overheid keer op keer uitgaat van een "best case scenario" die dan keer op keer niet uitkomt. Er zijn echt zoveel voorbeelden te noemen.
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:49 schreef Predator40 het volgende:
Deze cijfers kan je gewoon niet goed noemen of verdedigen en zijn zeker nog lang niet genoeg voor enige versoepeling.
Rake column weer over het falende coronabeleid van De Jonge. Dit 'gecontroleerde' uitrazen waar ze nu mee bezig zijn leidt alleen maar tot meer onnodige schade.

quote:
Ik heb me als gedragswetenschapper vaak afgevraagd hoe het toch kan dat de overheid het allemaal zo knullig aanpakt. Werkelijk álles wat je verkeerd kan doen om gedrag richting het voorkomen van besmetting te sturen, doet het kabinet verkeerd. Een overheid die dag in, dag uit niets anders doet dan burgers sturen, in toom houden, controleren, beïnvloeden en plooien. Ik wil mezelf niet onderschatten, ik vind mezelf een goede antropoloog, maar briljant ben ik allerminst. Ik zie dingen niet scherper of beter dan andere gedragswetenschappers. Gewoon gemiddeld, of misschien iets boven gemiddeld. Toch is me de afgelopen negen maanden heel vaak gevraagd of ik een glazen bol heb. Hoe weet ik toch wat er staat te gebeuren? Hoe kan ik dat wel voorspellen en de overheid niet?
Beste Hugo de Jonge, mag ik ook even 'gecontroleerd uitrazen'?
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_196532579
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:57 schreef Kyran het volgende:

Iedere keer hebben users hier kritiek gehad en bijna iedere keer hebben ze gelijk gehad.
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:57 schreef Kyran het volgende:
Er zijn echt zoveel voorbeelden te noemen.
Confirmation bias.

Zoveel voorbeelden te noemen waarbij men maar wat riep en dat helemaal niet uitgekomen is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196532582
quote:
7s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:56 schreef Fred het volgende:

[..]

Door Corona worden mensen ziek als ze als dicht bij elkaar komen.
Ziek worden is ongewenst.
Dus blijf bij elkaar uit de buurt en je wordt niet ziek.

Moeilijker hoef je echt niet te maken voor jezelf. Het zal niet altijd lukken, maar zolang er niemand doodgaat doordat twee personen niet bij elkaar in de buurt komen is er geen enkele reden om bij elkaar te komen.
Zolang mensen het wel nodig vinden om bij elkaar komen zonder enige noodzaak, blijven we in deze situatie zitten en zitten we met allerlei onnavolgbare maatregelen.

Hoort bij het leven dit gedrag. Praktisch iedereen doet aan de lopende band dingen die slecht zijn voor hun eigen en andermans gezondheid. Risico's opzoeken is echt niets nieuws.
I'll give you something to do
pi_196532583
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:57 schreef Kyran het volgende:

[..]

Jammer dit.

Ik kan hier van alles roepen, want heb niet de verantwoordelijkheid. Dat snap ik heel goed, maar snap niet waarom de overheid keer op keer uitgaat van een "best case scenario" die dan keer op keer niet uitkomt. Er zijn echt zoveel voorbeelden te noemen.
Hoe bedoel je 'uitgaan van'? Het lijkt er sterk op dat je niet heel goed snapt wat een scenario is.
pi_196532586
Waar ik wel benieuwd naar ben is of honden een toegevoegde waarde kunnen hebben in het opsporen van corona. In Finland op het vliegveld gebruiken ze honden blijkbaar en in het begin is het ook al gezegd.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)sten-kunnen-het-maar

Dit kunnen we natuurlijk prima doen op plekken waar veel mensen bijeen komen om zo een hoop verdere besmettingen te voorkomen. Bij scholen, overheidgebouwen, vliegvelden.
  Moderator donderdag 3 december 2020 @ 15:00:27 #31
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196532594
quote:
7s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:58 schreef Fred het volgende:

[..]

Als de besmettingen te hoog zijn in Nederland, zal de Nederlandse overheid toch maatregelen moeten nemen die de bevolking van Nederland zal moeten opvolgen ;)
In Duitsland, Frankrijk, VK, overal zijn de cijfers niet hard dalende. Zou het dan toch minder aan de Nederlandse bevolking maar meer aan het virus, het weer, het beleid en weet ik 't welke andere situaties liggen?

Het is zo makkelijk om iedereen behalve jezelf voor aso uit te maken omdat ze niet doen wat jij wilt. Misschien is wat jij wilt gewoon niet de juiste oplossing.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 3 december 2020 @ 15:00:41 #32
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196532597
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:54 schreef VoMy het volgende:

[..]

Aldus? Voorlopig wijst alles erop dat het aantal mensen met covid nog steeds aan het afnemen is, de ziekenhuisbezetting is fiks verminderd en blijft minder worden, etc.
[..]

'Voorspelt'.
Een hele kleine daling misschien. Gaat verreweg niet hard genoeg om nu in december te gaan versoepelen. Of denk je dat we nog richting de 3600 of lager gaan deze maand?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 december 2020 @ 15:00:59 #33
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196532607
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Hoe bedoel je 'uitgaan van'? Het lijkt er sterk op dat je niet heel goed snapt wat een scenario is.
Wat ze naar buiten communiceren.

Dat ze leuk in een zaaltje tijdens een briefing vijf verschillende scenario's laten zien doet er niet toe als het volk alleen maar hoort "mogelijk versoepelingen in december".

Niet dat ze dat zo letterlijk zeggen, maar dat is wel wat het volk hoort.
pi_196532609
quote:
7s.gif Op donderdag 3 december 2020 15:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Een hele kleine daling misschien. Gaat verreweg niet hard genoeg om nu in december te gaan versoepelen. Of denk je dat we nog richting de 3600 of lager gaan deze maand?
Voor dinsdag sowieso niet.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196532610
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 15:00 schreef chratnox het volgende:

[..]

In Duitsland, Frankrijk, VK, overal zijn de cijfers niet hard dalende. Zou het dan toch minder aan de Nederlandse bevolking maar meer aan het virus, het weer, het beleid en weet ik 't welke andere situaties liggen?

Het is zo makkelijk om iedereen behalve jezelf voor aso uit te maken omdat ze niet doen wat jij wilt. Misschien is wat jij wilt gewoon niet de juiste oplossing.
Nee, nee, we moeten wel de schuld geven aan incompetente Nederlandse bestuurders blijven geven, hè... Dat is de enige reden wat het zou kunnen zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 3 december 2020 @ 15:02:03 #36
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196532617
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 15:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nee, nee, we moeten wel de schuld geven aan incompetente Nederlandse bestuurders blijven geven, hè... Dat is de enige reden wat het zou kunnen zijn.
Ohja, sorry. Het is de schuld van Hugod, Prutte. We moeten het samen doen. Alleen samen krijgen we de overheid onder controle, etc. Beter?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196532624
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 15:00 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wat ze naar buiten communiceren.

Dat ze leuk in een zaaltje tijdens een briefing vijf verschillende scenario's laten zien doet er niet toe als het volk alleen maar hoort "mogelijk versoepelingen in december".

Niet dat ze dat zo letterlijk zeggen, maar dat is wel wat het volk hoort.
Wie is 'het volk'? En nogmaals, weet je wat een scenario is?

De boodschap is duidelijk: als mensen zich zo goed mogelijk aan de maatregelen houden gaan de cijfers omlaag en kunnen bepaalde maatregelen weer afgeschaft worden. Als vervolgens dat niet gebeurt blijven de maatregelen van kracht. Is dat moeilijk te snappen?
  donderdag 3 december 2020 @ 15:02:24 #38
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196532626
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 15:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nee, nee, we moeten wel de schuld geven aan incompetente Nederlandse bestuurders blijven geven, hè... Dat is de enige reden wat het zou kunnen zijn.
Waarom zou je überhaupt een schuldige willen aanwijzen? We zijn gewend dat we altijd alles tot op de draad kunnen controleren. Nou, nu lukt dat even niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196532633
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 15:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nee, nee, we moeten wel de schuld geven aan incompetente Nederlandse bestuurders blijven geven, hè... Dat is de enige reden wat het zou kunnen zijn.
De toon maakt de muziek, dat is vervelend maar wel iets om rekening mee te houden. Zeker als je niet kan terugvallen op bv. een zeer dodelijk virus waardoor mensen vanzelf wel bang zouden worden.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196532635
quote:
7s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:36 schreef Fred het volgende:

[..]

Tja, belachelijk of niet, alleen al in de afgelopen 24u heeft het voor zeker 61 gezinnen een ongeplande begrafenis opgeleverd.

En dat blijft doorgaan zolang mensen hun eigen behoeften belangrijker vinden.
de gemiddelde leeftijd van de mensen die overlijden is ongeveer even hoog als de gemiddelde leeftijd dat mensen overlijden. Ergo, als het dan als een als een verrassing komt dan lijkt mij dat sterk.

quote:
Bij vermoedelijke coronaslachtoffers lag de gemiddelde leeftijd van mannen op 81,8 en bij vrouwen op 84,4
pi_196532649
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 15:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wie is 'het volk'? En nogmaals, weet je wat een scenario is?

De boodschap is duidelijk: als mensen zich zo goed mogelijk aan de maatregelen houden gaan de cijfers omlaag en kunnen bepaalde maatregelen weer afgeschaft worden. Als vervolgens dat niet gebeurt blijven de maatregelen van kracht. Is dat moeilijk te snappen?
En als de cijfers nu eens niet omlaag gaan terwijl de meeste mensen zich overal aan houden? Bijvoorbeeld door verspreiding op scholen?
pi_196532656
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 15:00 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wat ze naar buiten communiceren.

Dat ze leuk in een zaaltje tijdens een briefing vijf verschillende scenario's laten zien doet er niet toe als het volk alleen maar hoort "mogelijk versoepelingen in december".

Niet dat ze dat zo letterlijk zeggen, maar dat is wel wat het volk hoort.
'Ze communiceren niet, ze hebben geen langetermijnplan!'

'Ze schetsen alleen maar toekomstscenario's die niet uitkomen!'

Het realistische scenario is gewoon dat bv. de horeca voorlopig nog (grotendeels) dicht blijft. Maar dat is dan ook weer niet goed. Wat moet de overheid dan wel communiceren?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 3 december 2020 @ 15:04:09 #43
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196532661
quote:
7s.gif Op donderdag 3 december 2020 15:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Een hele kleine daling misschien. Gaat verreweg niet hard genoeg om nu in december te gaan versoepelen. Of denk je dat we nog richting de 3600 of lager gaan deze maand?
Wat is de meerwaarde van die 3000 waar je het over hebt? Waarom zouden we daar naar moeten kijken voor versoepelingen?
pi_196532667
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 15:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Waarom zou je überhaupt een schuldige willen aanwijzen? We zijn gewend dat we altijd alles tot op de draad kunnen controleren. Nou, nu lukt dat even niet.
Omdat je dan slachtoffer bent en lekker boos kunt worden op de schuldige. Mensen kunnen niet goed omgaan met situaties waarin er geen directe schuldige is. Als slachtoffer heb je macht, dan kun je verontwaardigd doen.

Dit heeft niets te maken met daadwerkelijke genuanceerde kritiek op beleid, dat is ook nodig.
pi_196532676
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 15:02 schreef zoost het volgende:

[..]

de gemiddelde leeftijd van de mensen die overlijden is ongeveer even hoog als de gemiddelde leeftijd dat mensen overlijden. Ergo, als het dan als een als een verrassing komt dan lijkt mij dat sterk.
[..]

Dat wil niet zeggen dat deze mensen alsnog uit het leven gerukt worden door Corona. Wellicht hadden ze anders nog (vele) jaren in relatieve gezondheid, omringd door kinderen en kleinkinderen kunnen leven.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 december 2020 @ 15:05:09 #46
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196532678
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 15:00 schreef chratnox het volgende:

[..]

In Duitsland, Frankrijk, VK, overal zijn de cijfers niet hard dalende. Zou het dan toch minder aan de Nederlandse bevolking maar meer aan het virus, het weer, het beleid en weet ik 't welke andere situaties liggen?

Het is zo makkelijk om iedereen behalve jezelf voor aso uit te maken omdat ze niet doen wat jij wilt. Misschien is wat jij wilt gewoon niet de juiste oplossing.
Combinatie van dingen denk ik.

Denk dat wij op dit moment ook niet veel meer kunnen doen dan behalve scholen sluiten. Heb ook alle begrip voor dat ze dat niet willen doen, maar communiceer dat gewoon duidelijk.

Zeg gewoon dat je de scholen niet wil sluiten, zeg gewoon dat het volk zich steeds minder aan de regels houdt, zeg gewoon dat er voorlopig niet meer in zit. Inclusief grafieken, tabellen, uitleg en dan niet bij een briefing, maar gewoon tijdens een duidelijke/uitgebreide persconferentie.
pi_196532679
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 15:03 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

En als de cijfers nu eens niet omlaag gaan terwijl de meeste mensen zich overal aan houden?
Dan heeft het virus zich gemuteerd of iets dergelijks.
pi_196532683
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 15:03 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

En als de cijfers nu eens niet omlaag gaan terwijl de meeste mensen zich overal aan houden? Bijvoorbeeld door verspreiding op scholen?
'Nee dat is toch onmogelijk, Rutte zei....' :')
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196532688
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 15:04 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wat is de meerwaarde van die 3000 waar je het over hebt? Waarom zouden we daar naar moeten kijken voor versoepelingen?
Dat is zo gecommuniceerd door de Jonge.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 3 december 2020 @ 15:05:24 #50
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196532689
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 15:04 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wat is de meerwaarde van die 3000 waar je het over hebt? Waarom zouden we daar naar moeten kijken voor versoepelingen?
Misschien omdat dat letterlijk is aangegeven door Rutte en Hugo? :+

[ Bericht 41% gewijzigd door AlwaysHappy op 03-12-2020 15:10:25 ]
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')