abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 2 december 2020 @ 16:13:05 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196517840
quote:
Nederlandse horecazaken zijn het zat en gooien deuren open op 17 januari, ondanks verbod

In Nederland beslissen duizenden horecaondernemers om vanaf 17 januari de coronamaatregelen naast zich neer te leggen. Ze zullen de deuren van hun cafés en restaurants openen, verbod of niet.

Een groot aantal Nederlandse horecaondernemers vindt dat de maat nu echt vol is. Horecabedrijven in totaal vijftig steden en regio's zeggen het vertrouwen in het Nederlandse kabinet op en gaan op 17 januari weer open, zelfs als dat niet mag.

Ze zeggen niet anders te kunnen dan ongehoorzaam te zijn, omdat ze op omvallen staan en steun vanuit de overheid uitblijft. Onder meer in Breda, Maastricht, Eindhoven, Leiden, Leeuwarden, Arnhem, Nijmegen en Alkmaar hebben horecabedrijven zich bij de actie aangesloten. Den Haag, Amsterdam, Rotterdam en Utrecht doen niet mee.

https://www.hln.be/dossie(...)nks-verbod~a472c8fc/

-----------

Zo, dat wordt op flinke schaal boetes innen. Kassa!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  User die overal opduikt 2022 woensdag 2 december 2020 @ 16:14:17 #2
186611 Haags
pi_196517863
Ze hebben groot gelijk.
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 2 december 2020 @ 16:15:03 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_196517877
Gaat toch ook nergens over.. lekker als sardientjes in blik winkelen maar niet op afstand van elkaar aan tafeltjes mogen zitten.
  woensdag 2 december 2020 @ 16:19:49 #4
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196517960
Prima zaak.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 2 december 2020 @ 16:21:58 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196517997
quote:
Horecabedrijven dreigen: 'Wij gaan op 17 januari open en blijven open'

Horecagelegenheden in vijftig plaatsen dreigen op 17 januari open te gaan. Het gaat onder meer om Breda, Maastricht, Haarlemmermeer, Weert en Groningen. Dat schrijft de afdeling uit Breda van branchevereniging Koninklijke Horeca Nederland (KHN) in een persbericht.

De afdeling zegt dat ze spreekt namens al deze vijftig afdelingen. Over hoeveel horecabedrijven dit gaat, is onduidelijk. De initiatiefnemers spreken van 'duizenden'. De landelijke afdeling van Koninklijke Horeca Nederland laat weten begrip te hebben voor de situatie, maar vindt het onverantwoord om op te roepen tot dingen die tegen de wet ingaan, zegt een woordvoerder.

Financiële noodzaak
De 50 regio's komen met deze actie omdat het volgens hen niet anders kan. "De inmiddels absolute financiële noodzaak, het gebrek aan toekomstperspectief vanuit het kabinet en met name ook het inconsistente overheidsbeleid, laten ons geen andere keus: we gaan onder strikte voorwaarden van het protocol van KHN open op 17 januari 2021 en blijven open", staat in het persbericht.

De directe aanleiding voor dit besluit zijn de uitspraken van minister De Jonge dat de gedeeltelijke lockdown langer gaat duren dan half januari, staat in het persbericht. "De achteloze manier waarop dit werd medegedeeld en het gebrek aan empathie voor de volledige horecabranche heeft deze meer dan vijftig KHN-afdelingen noodgedwongen doen besluiten om samen een standpunt in te nemen en zich te scharen achter deze actie."

Aanvullende steunmaatregelen
De landelijke afdeling van de brancheorganisatie heeft begrip voor de gevoelens van de vijftig regio's, maar is het niet eens met de oproep. Uit de oproep blijkt volgens KHN "hoe hoog de nood is in de branche en hoezeer horecaondernemers gebaat zijn bij duidelijkheid, financiële steun en perspectief". Ook wordt de groep die op omvallen staat volgens KHN steeds groter.

De landelijke brancheorganisatie zet in lopende gesprekken met het kabinet vooral in op meer financiële steun voor de sector, en op medewerking van het kabinet voor opening op uiterlijk 12 januari. De gesprekken tussen KHN en het kabinet verlopen niet altijd gemakkelijk. "De onzekerheid en pijn lijken vooralsnog niet over te komen bij het kabinet", schreef de landelijke organisatie begin deze week.

Volgende week komt er een landelijke actie voor meer financiële steun en voor opening op 12 januari, laat de brancheorganisatie weten.

https://amp.nos.nl/artike(...)en-blijven-open.html
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196518147
En gooi die voetbalstadions (gedeeltelijk) ook maar weer open.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_196518151
Prima, onze risicogroep wordt tegelijkertijd ingeënt.
pi_196518164
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:33 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
En gooi die voetbalstadions (gedeeltelijk) ook maar weer open.
Ook goed, zo werkt het ook niet.
pi_196518172
Ik keur deze actie niet goed puur en alleen omdat ik vrees dat de bedrijven die het al moeilijk genoeg hebben écht door de ondergrond gaan zakken richting faillissement met alle boetes en straffen die hierna zullen volgen. Geloof me, als er boetes en gedwongen sluitingen uitgedeeld kunnen worden zijn de veiligheidregio’s er ter plekke bij met de BOA’s en politie.

Verder hebben ze groot gelijk. 100% begrijpelijk. Jammer dat de grote 4 steden uitblijven.

[ Bericht 9% gewijzigd door Erasmus op 02-12-2020 16:44:42 ]
pi_196520673
Klasse! Ga ik op 17 januari de stad in om deze mensen een hart onder de riem te steken.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  woensdag 2 december 2020 @ 19:47:41 #11
3542 Gia
User under construction
pi_196521208
17 januari. Goeie kans dat de meest kwetsbaren dan al gevaccineerd zijn en de horeca gefaseerd open kan gaan.

Als je het dan zo zat bent, waarom dan zoveel stampij maken over een datum waarop je, misschien, toch al open mag.

Ga dan komend weekend open, als je schijt hebt aan de boetes.
pi_196521228
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 19:47 schreef Gia het volgende:
17 januari. Goeie kans dat de meest kwetsbaren dan al gevaccineerd zijn en de horeca gefaseerd open kan gaan.

Als je het dan zo zat bent, waarom dan zoveel stampij maken over een datum waarop je, misschien, toch al open mag.

Ga dan komend weekend open, als je schijt hebt aan de boetes.
Denk dat de kwetsbaren echt al gevaccineerd zijn in januari😂😂Geloof niet in de sprookjes van de Jonge alsjeblieft ;)
pi_196521239
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]

-----------

Zo, dat wordt op flinke schaal boetes innen. Kassa!
Kassa? Iets met een kale kip...
pi_196521249
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:15 schreef kwiwi het volgende:
Gaat toch ook nergens over.. lekker als sardientjes in blik winkelen maar niet op afstand van elkaar aan tafeltjes mogen zitten.
Dus omdat het ene slecht gaat (teveel mensen in winkels), moeten we ook maar teveel mensen accepteren in de horeca?

Ik denk trouwens dat men in een winkel sneller buiten staat, en minder contact met anderen heeft, dan in een kroeg.
  woensdag 2 december 2020 @ 20:02:51 #15
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_196521449
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 19:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dus omdat het ene slecht gaat (teveel mensen in winkels), moeten we ook maar teveel mensen accepteren in de horeca?
:?

quote:
Ik denk trouwens dat men in een winkel sneller buiten staat, en minder contact met anderen heeft, dan in een kroeg.
De horeca bestaat meer dan alleen uit kroegen.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_196521495
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 19:14 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Klasse! Ga ik op 17 januari de stad in om deze mensen een hart onder de riem te steken.
Mag je meteen 95 euro extra lappen bij een controle. Duur biertje.
pi_196521505
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 19:47 schreef Gia het volgende:
17 januari. Goeie kans dat de meest kwetsbaren dan al gevaccineerd zijn en de horeca gefaseerd open kan gaan.

Als je het dan zo zat bent, waarom dan zoveel stampij maken over een datum waarop je, misschien, toch al open mag.

Ga dan komend weekend open, als je schijt hebt aan de boetes.
Vaccinaties niet voor augustus hoorde ik net ergens.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 2 december 2020 @ 20:08:54 #18
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_196521534
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:06 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Mag je meteen 95 euro extra lappen bij een controle. Duur biertje.
Kunnen ze die 95 euro gelijk weer doorsturen naar de horeca ondernemers als financiële steun.
Ohnee, wacht...
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_196521538
Die Patjakker uit Breda wou ook weer even met zijn kop op tv hoor.

Keihard aanpakken als ze open gaan. Stuur de ME er maar op af, met honden voor de bezoekers .
Hoe goed ik hun struggles ook begrijp, dit kunnen ze niet maken. Zou mooie boel worden als iedereen wetgeving aan zijn laars lapt, en dit gedoogd zou worden.

Wat mij betreft mogen restaurants open trouwens, maar als wetgever anders beslist, dan is het zo.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2020 20:09:55 ]
pi_196521543
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 19:47 schreef Gia het volgende:
17 januari. Goeie kans dat de meest kwetsbaren dan al gevaccineerd zijn en de horeca gefaseerd open kan gaan.

Als je het dan zo zat bent, waarom dan zoveel stampij maken over een datum waarop je, misschien, toch al open mag.

Ga dan komend weekend open, als je schijt hebt aan de boetes.
Er zijn vijf miljoen kwetsbaren. In januari zijn er misschien nog maar 450.000 vaccins beschikbaar.
pi_196521548
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 19:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dus omdat het ene slecht gaat (teveel mensen in winkels), moeten we ook maar teveel mensen accepteren in de horeca?

Ik denk trouwens dat men in een winkel sneller buiten staat, en minder contact met anderen heeft, dan in een kroeg.
In de restaurants en grand café's staan de tafels prima op afstand (dat moet ook want anders boete) met vaste zitplekken. Tel daarbij verplichte looproutes, verplicht mondkapje op bij verplaatsingen, desinfecteren bij de ingang en je gegevens achterlaten bij en dan moet het zelfs veel beter en veiliger kunnen dan de winkels.

Enig nadeel wat best wel groot is: de ene horeca-zaak heeft een perfecte uitvoering en de ander heeft er compleet schijt aan (en worden terecht gesloten). Dus de handhaving moet wel verscherpt worden als ze open mogen gaan. Ander nadeel is het alcoholgebruik en de bijbehorende baldadigheid wat je kan krijgen.

Kleine kroegen blijven nog wel een risico helaas, tenzij ze een terras kunnen aanbieden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 02-12-2020 20:13:16 ]
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 2 december 2020 @ 20:13:27 #22
206731 Mortaxx
Doomer
pi_196521601
Over twee maanden de deuren open. Wat een laffe borrelpraat.

Als het echt zo slecht gaat doe je het per direct.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_196521611
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:09 schreef Erasmus het volgende:

[..]

In de restaurants en grand café's staan de tafels prima op afstand (dat moet ook want anders boete) met vaste zitplekken. Tel daarbij verplichte looproutes, verplicht mondkapje op bij verplaatsingen, desinfecteren bij de ingang en je gegevens achterlaten bij en dan moet het zelfs veel beter kunnen dan de winkels.

Enig nadeel wat best wel groot is: de ene horeca-zaak heeft een perfecte uitvoering en de ander heeft er compleet schijt aan (en worden terecht gesloten). Dus de handhaving moet wel verscherpt worden als ze open mogen gaan. Ander nadeel is het alcoholgebruik en de bijbehorende baldadigheid wat je kan krijgen.

Kleine kroegen blijven nog wel een risico helaas, tenzij ze een terras kunnen aanbieden.
Ja, dat zei Jaap van Dissel ook. Je zou (grote) restaurants open kunnen houden.

Maar de politiek koos wat betreft uitvoering voor de hele horeca.

Bovendien moest het pakket groot genoeg zijn om het aantal samenkomsten van mensen omlaag te krijgen.
  woensdag 2 december 2020 @ 20:17:28 #24
3542 Gia
User under construction
pi_196521648
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:07 schreef Hathor het volgende:

Vaccinaties niet voor augustus hoorde ik net ergens.
En door Kerst, oud/nieuw, in januari hogere cijfers, blijft alles dicht.

Maar, om het anders te stellen, denk ik dat de horeca denkt dat vanaf half januari er versoepelingen komen, en daarom die datum aangrijpen om een grote mond te hebben.
Dus, ik vraag me af, als je het zo zat bent, waarom dan wachten tot 17 januari, gooi dan nu open!
pi_196521680
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:15 schreef kwiwi het volgende:
Gaat toch ook nergens over.. lekker als sardientjes in blik winkelen maar niet op afstand van elkaar aan tafeltjes mogen zitten.
Maar hoezo hebben die twee dingen met elkaar te maken dan?
pi_196521697
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:13 schreef Mortaxx het volgende:
Over twee maanden de deuren open. Wat een laffe borrelpraat.

Als het echt zo slecht gaat doe je het per direct.
Eens hiermee. Het is gewoon een grote muil voor aandacht en als je het echt zo zat bent en recalcitrant wil zijn gooi je je zaak aanstaande vrijdagavond gelijk al open ipv over anderhalve maand.
  woensdag 2 december 2020 @ 20:23:34 #27
3542 Gia
User under construction
pi_196521742
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:09 schreef Jaeger85 het volgende:

Er zijn vijf miljoen kwetsbaren. In januari zijn er misschien nog maar 450.000 vaccins beschikbaar.
Ik heb het nergens over alle kwetsbaren, maar over de meest kwetsbaren. Verpleeghuizen, dus.

Overige kwetsbaren, waaronder ikzelf, zijn in staat voor zichzelf te zorgen en risico's te mijden. Daarvoor hoeven kroegen niet dicht te blijven.
pi_196521964
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb het nergens over alle kwetsbaren, maar over de meest kwetsbaren. Verpleeghuizen, dus.

Overige kwetsbaren, waaronder ikzelf, zijn in staat voor zichzelf te zorgen en risico's te mijden. Daarvoor hoeven kroegen niet dicht te blijven.
Het is nog onduidelijk wat de werkzaamheid is bij de meest kwetsbaren. Als die maar iets van 50% blijkt te zijn schieten we met hen vaccineren nog weinig op. Dat is afwachten.
  woensdag 2 december 2020 @ 20:40:58 #29
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_196522010
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:38 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het is nog onduidelijk wat de werkzaamheid is bij de meest kwetsbaren. Als die maar iets van 50% blijkt te zijn schieten we met hen vaccineren nog weinig op. Dat is afwachten.
Daarom ook de niet kwetsbare als eerst laten vaccineren.
Kunnen die gewoon weer normaal doen.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_196525193
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:09 schreef Hamzoef het volgende:
Die Patjakker uit Breda wou ook weer even met zijn kop op tv hoor.

Keihard aanpakken als ze open gaan. Stuur de ME er maar op af, met honden voor de bezoekers .
Hoe goed ik hun struggles ook begrijp, dit kunnen ze niet maken. Zou mooie boel worden als iedereen wetgeving aan zijn laars lapt, en dit gedoogd zou worden.

Wat mij betreft mogen restaurants open trouwens, maar als wetgever anders beslist, dan is het zo.
Ik kan me ook niet voorstellen dat Rutte zich op deze manier onder druk laat zetten, waarschijnlijk is er op de achtergrond al van alles in gang gezet om deze oproerkraaiers weer in het gareel te krijgen.
En als onze overheid het toch op deze manier laat gebeuren kan het hele spul rondom de corona aanpak wel opgedoekt worden; straks luistert er helemaal niemand meer.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
  donderdag 3 december 2020 @ 01:15:11 #31
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_196525464
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:09 schreef Hamzoef het volgende:
Die Patjakker uit Breda wou ook weer even met zijn kop op tv hoor.

Keihard aanpakken als ze open gaan. Stuur de ME er maar op af, met honden voor de bezoekers .
Hoe goed ik hun struggles ook begrijp, dit kunnen ze niet maken. Zou mooie boel worden als iedereen wetgeving aan zijn laars lapt, en dit gedoogd zou worden.

Wat mij betreft mogen restaurants open trouwens, maar als wetgever anders beslist, dan is het zo.
Wat ben je toch ook heerlijk hypocriet.

NWS / Toeterende trouwstoeten zorgen voor frustraties bij agenten

Trouwstoeten die asociaal, illegaal weggedrag vertonen waardoor gevaarlijke situaties en opstootjes ontstaan: helemaal prima, "leven en laten leven". Niet zo zeuren.

Horeca-ondernemers die uit pure nood om te overleven niets anders kunnen doen dan hun zaak weer te openen en daardoor hun eigen broek ophouden en werkgelegenheid en inkomen verschaffen, met inachtneming van alle veiligheidsmaatregelen: ME, honden voor de bezoekers, "mooie boel als iedereen wetgeving aan zijn laars lapt, en dit gedoogd zou worden."

:')
  donderdag 3 december 2020 @ 03:27:14 #32
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196525748
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:07 schreef Hathor het volgende:

[..]

Vaccinaties niet voor augustus hoorde ik net ergens.
Voor niet risico groepen he. In januari willen ze al een aanzienlijk deel van de oudere vaccineren. In augustus moet iedereen die het wil een vaccinatie kunnen krijgen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_196526000
Ach..hadden we dit niet eerder gehoord. De horeca wordt flink genaaid en de ondernemers gaan gewoon gebukt zonder te protesteren. Het is allemaal dreigen maar ik zie het geen ondernemer doen. En de enkeling die het doet wordt zo zwaar afgestraft, dat hij het nooit weer doet. Welkom in politiestaat Nederland. Waar Grappennmaker bruiloften mag houden, waar BLM feestjes mag geven maar oh als je het niet eens bent met de regering, dan word je meteen afgeknald als viruswaanzin tokkies. En Nederlanders vinden het prima zo.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 3 december 2020 @ 04:47:50 #34
408813 crew  trein2000
pi_196526022
Overduidelijk een schreeuw om aandacht. Die ik overigens goed begrijp, de broodwinning van deze mensen is van de ene op de andere dag plat gegooid zonder concreet uitzicht op verbetering.

Maar als het water je echt aan de lippen staat en je wil een statement maken ga je dit weekend open. Dit is meer een wanhoopskreet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 3 december 2020 @ 05:01:16 #35
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_196526051
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 01:15 schreef Repentless het volgende:

[..]

Wat ben je toch ook heerlijk hypocriet.

NWS / Toeterende trouwstoeten zorgen voor frustraties bij agenten

Trouwstoeten die asociaal, illegaal weggedrag vertonen waardoor gevaarlijke situaties en opstootjes ontstaan: helemaal prima, "leven en laten leven". Niet zo zeuren.

Horeca-ondernemers die uit pure nood om te overleven niets anders kunnen doen dan hun zaak weer te openen en daardoor hun eigen broek ophouden en werkgelegenheid en inkomen verschaffen, met inachtneming van alle veiligheidsmaatregelen: ME, honden voor de bezoekers, "mooie boel als iedereen wetgeving aan zijn laars lapt, en dit gedoogd zou worden."

:')
Zijn soort preekt enkel voor eigen parochie, dat wist je ondertussen toch wel?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_196526054
Ik draag ze allemaal een warm hart toe! O+
pi_196526274
Volgens mij klaagden de horeca ondernemers al na één week lockdown dat ze op korte termijn failliet zouden gaan.
pi_196526376
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 06:40 schreef Maverick_tfd het volgende:
Volgens mij klaagden de horeca ondernemers al na één week lockdown dat ze op korte termijn failliet zouden gaan.
En ondertussen zijn heel veel zaken gewoon in bedrijf met afhaal etc. Het is niet dat alles potdicht zit

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2020 07:15:45 ]
  donderdag 3 december 2020 @ 07:10:07 #39
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_196526417
Die ene in Beau van gisteren, die met dat hoge stemmetje, krijgt nog wel een keer een hartprobleem. Ik heb hem verleden jaar al eens eerder gezien, waarbij z'n hoofd gedurende het gesprek steeds roder werd en z'n stem steeds hoger. :%

Ergens wel begrijpelijk btw.
pi_196527211
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, dat zei Jaap van Dissel ook. Je zou (grote) restaurants open kunnen houden.

Maar de politiek koos wat betreft uitvoering voor de hele horeca.

Bovendien moest het pakket groot genoeg zijn om het aantal samenkomsten van mensen omlaag te krijgen.
Nogal inconsequent en hypocriet wanneer funshopwinkels (zoals bijv. tuincentra) en pretparken als de Efteling dan wel open mogen blijven, terwijl de mensen daar in enorme wachtrijen dicht op mekaar staan.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196527246
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:15 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Nogal inconsequent en hypocriet wanneer funshopwinkels (zoals bijv. tuincentra) en pretparken als de Efteling dan wel open mogen blijven, terwijl de mensen daar in enorme wachtrijen dicht op mekaar staan.
Dit. En zeker restaurants hadden maatregelingen getroffen waar supermarkten etc. een puntje aan konden zuigen.
Het is allemaal erg inconsequent.
Overigens heb ik in Duitsland vorige week nog in een restaurant een hap kunnen eten.
pi_196527363
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 01:15 schreef Repentless het volgende:

[..]

Wat ben je toch ook heerlijk hypocriet.

NWS / Toeterende trouwstoeten zorgen voor frustraties bij agenten

Trouwstoeten die asociaal, illegaal weggedrag vertonen waardoor gevaarlijke situaties en opstootjes ontstaan: helemaal prima, "leven en laten leven". Niet zo zeuren.

Horeca-ondernemers die uit pure nood om te overleven niets anders kunnen doen dan hun zaak weer te openen en daardoor hun eigen broek ophouden en werkgelegenheid en inkomen verschaffen, met inachtneming van alle veiligheidsmaatregelen: ME, honden voor de bezoekers, "mooie boel als iedereen wetgeving aan zijn laars lapt, en dit gedoogd zou worden."

:')
Voor moslimextremisten als hamzoef is de coronacrisis een geschenk uit de hemel om de onderwerping van de westerse bevolking te voorspoedigen; een alcoholverbod of geen horeca meer is om het even, hauptsache wij ongelovige honden kunnen geen alcohol meer drinken. Het is hem en zijn akp-vriendjes en vriendinnetjes echt niet om het beperken van het aantal coronabesmettingen te doen...

“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196530781
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:35 schreef Erasmus het volgende:
Ik keur deze actie niet goed puur en alleen omdat ik vrees dat de bedrijven die het al moeilijk genoeg hebben écht door de ondergrond gaan zakken richting faillissement met alle boetes en straffen die hierna zullen volgen. Geloof me, als er boetes en gedwongen sluitingen uitgedeeld kunnen worden zijn de veiligheidregio’s er ter plekke bij met de BOA’s en politie.

Verder hebben ze groot gelijk. 100% begrijpelijk. Jammer dat de grote 4 steden uitblijven.
Op moment dat het te massaal is en er massaal burgerlijke ongehoorzaamheid is, dan mag dat. Het is dan een protest actie tegen de overheid. Op moment dat de overheid vervolgens ziet dat er totaal geen draagvlak is voor handhaving worden ze min of meer gedwongen om er in mee te gaan. Maar ik denk eerder dat dit bij dreigen blijft en dat de overheid wel eieren voor hun geld kiest. Helemaal met de verkiezingen in aantocht.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_196531121
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 13:03 schreef Harlon het volgende:

[..]

Op moment dat het te massaal is en er massaal burgerlijke ongehoorzaamheid is, dan mag dat. Het is dan een protest actie tegen de overheid. Op moment dat de overheid vervolgens ziet dat er totaal geen draagvlak is voor handhaving worden ze min of meer gedwongen om er in mee te gaan. Maar ik denk eerder dat dit bij dreigen blijft en dat de overheid wel eieren voor hun geld kiest. Helemaal met de verkiezingen in aantocht.
De massale ongehoorzaamheid van de ondernemers mag nooit succesvol worden. Want dat is vriendjespolitiek waar iedereen met teveel geld en die dus teveel vrije tijd hebben van profiteert.
pi_196531235
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:15 schreef kwiwi het volgende:
Gaat toch ook nergens over.. lekker als sardientjes in blik winkelen maar niet op afstand van elkaar aan tafeltjes mogen zitten.
Dit dus
pi_196532270
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:09 schreef Hamzoef het volgende:
Die Patjakker uit Breda wou ook weer even met zijn kop op tv hoor.

Keihard aanpakken als ze open gaan. Stuur de ME er maar op af, met honden voor de bezoekers .
Hoe goed ik hun struggles ook begrijp, dit kunnen ze niet maken. Zou mooie boel worden als iedereen wetgeving aan zijn laars lapt, en dit gedoogd zou worden.

Wat mij betreft mogen restaurants open trouwens, maar als wetgever anders beslist, dan is het zo.
Ik vind het een goede ontwikkeling, het moet maar eens afgelopen zijn met die idiote corona regels. En als iedereen het doet is het toch niet meer te handhaven. Veel horeca ondernemers hebben toch niets meer te verliezen als die onzin maar door blijft gaan. Ik hoop dit dit verzet nog veel breder gaat worden dan alleen de horeca, al was het maar om een signaal af te geven dat genoeg ook daadwerkelijk genoeg is.
pi_196532311
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 06:40 schreef Maverick_tfd het volgende:
Volgens mij klaagden de horeca ondernemers al na één week lockdown dat ze op korte termijn failliet zouden gaan.
Volgens mij klagen horeca ondernemers altijd :)
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_196532450
Alle bedrijven zijn in totaal bijna half jaar dicht.

Niet lullig bedoeld, maar hoe houden ze het allemaal vol?

Hebben ze allemaal zoveel buffers dat ze maanden lang geen inkomsten nodig hebben om de vaste lasten te betalen

NOW regeling is veelal voor het personeel.

Ik zie nauwelijks faillietsementen.
Was gewoon benieuwd naar
pi_196535003
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:52 schreef seetjai het volgende:
Alle bedrijven zijn in totaal bijna half jaar dicht.

Niet lullig bedoeld, maar hoe houden ze het allemaal vol?

Hebben ze allemaal zoveel buffers dat ze maanden lang geen inkomsten nodig hebben om de vaste lasten te betalen

NOW regeling is veelal voor het personeel.

Ik zie nauwelijks faillietsementen.
Was gewoon benieuwd naar
Afgezien van clubs heeft de horeca gewoon een hele goede zomer gedraaid. De sluiting van het voorjaar is financieel weer ingehaald in de zomer. Wil niet zeggen dat ze er nu niet beroerd voor staan.

Een dergelijke protestactie lijkt me een beetje ongepast. Het is niet horeca pesten of zo, er is iets aan de hand in de wereld namelijk. Gaan hun ff de bende open gooien en kunnen we weer maanden langer wachten voor de getalletjes laag genoeg zijn. Lekker aso zo'n actie.
pi_196535244
Falend beleid van Rutte en de Jonge waar hebben we dat eerder gezien O-)

Die gasten horen kaalgeplukt opgesloten in het gevang :(
Wat je ook noemt in Nederland het werkt niet want het is verkloot door Rutte en de zijnen
Maar tot op heden nog zonder gevolgen gebleven, en daar moet verandering in komen en liefst zo snel mogelijk
Maar in ieder geval bij de verkiezingen horen deze wanbeleid bestuurders finaal afgerekend te worden
Elke zetel is er één teveel ;)
pi_196535262
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:52 schreef seetjai het volgende:

Hebben ze allemaal zoveel buffers dat ze maanden lang geen inkomsten nodig hebben om de vaste lasten te betalen....
TVL ;)
pi_196537260
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:41 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Ik vind het een goede ontwikkeling, het moet maar eens afgelopen zijn met die idiote corona regels. En als iedereen het doet is het toch niet meer te handhaven. Veel horeca ondernemers hebben toch niets meer te verliezen als die onzin maar door blijft gaan. Ik hoop dit dit verzet nog veel breder gaat worden dan alleen de horeca, al was het maar om een signaal af te geven dat genoeg ook daadwerkelijk genoeg is.
De meest hebben hun zakken echt wel gevuld en genoeg buffers hoor. Uitzonderingen daargelaten.
pi_196539222
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 19:37 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

De meest hebben hun zakken echt wel gevuld en genoeg buffers hoor. Uitzonderingen daargelaten.
Bron?
pi_196539247
Allemaal hartstikke leuk, kan het zorgpersoneel dit ook zomaar doen?
Wij zijn moe, onderbetaald en er klaar mee. Zoek het verder maar uit dan joooo

Oh wacht
  donderdag 3 december 2020 @ 21:04:50 #55
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_196539284
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:02 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Allemaal hartstikke leuk, kan het zorgpersoneel dit ook zomaar doen?
Wij zijn moe, onderbetaald en er klaar mee. Zoek het verder maar uit dan joooo

Oh wacht
Onderbetaald? Paar mooie salarisverhogingen, twee nettobonussen.
Is het nog niet genoeg?
pi_196539309
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:15 schreef kwiwi het volgende:
Gaat toch ook nergens over.. lekker als sardientjes in blik winkelen maar niet op afstand van elkaar aan tafeltjes mogen zitten.
Hier ben ik het overigens wel mee eens.
Maar mag hopen dat het niet voor meer besmettingen gaan zorgen. Mensen vliegen elkaar nogal eens om de nek met een drankje op. Daar heb je op een droge donderdagavond in de supermarkt toch minder neiging toe.

Bovenstaande post van me was dan ook uit een principekwestie.
pi_196539328
Ik begrijp het wel. Het duurt te lang. Overvolle winkelstraten en de horeca moet dicht. Dit is niet te begrijpen.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_196539345
quote:
19s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:04 schreef Gunner het volgende:

[..]

Onderbetaald? Paar mooie salarisverhogingen, twee nettobonussen.
Is het nog niet genoeg?
Ze zijn erg selectief geweest in wie wel en niet die bonus kreeg. Maar fair enough, ben het met je eens.
Maar wel leuk dat dat dan alleen in coronatijd gebeurd, en dat er niet structureel meer uitbetaald wordt.
Maar dat is een andere discussie.
pi_196539365
Bleef steun van de overheid de afgelopen periode uit dan voor de horeca?
pi_196546950
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:17 schreef Gia het volgende:

[..]

En door Kerst, oud/nieuw, in januari hogere cijfers, blijft alles dicht.

Maar, om het anders te stellen, denk ik dat de horeca denkt dat vanaf half januari er versoepelingen komen, en daarom die datum aangrijpen om een grote mond te hebben.
Dus, ik vraag me af, als je het zo zat bent, waarom dan wachten tot 17 januari, gooi dan nu open!
Ja, 17 januari vind ik ook zo'n vreemde datum.
Als je kerstperiode mist, dan kun je januari en februari ook nog wel missen.

Trouwens, ik denk dat de winkels het volgend jaar zwaarder zullen krijgen. De Horeca kan snel weer op oude niveau komen, alleen de vraag is nog, vanaf wanneer? Waarschijnlijk de zomer 2021.
  vrijdag 4 december 2020 @ 11:52:55 #61
3542 Gia
User under construction
pi_196547150
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:41 schreef Idisrom het volgende:

Ja, 17 januari vind ik ook zo'n vreemde datum.
Als je kerstperiode mist, dan kun je januari en februari ook nog wel missen.

Trouwens, ik denk dat de winkels het volgend jaar zwaarder zullen krijgen. De Horeca kan snel weer op oude niveau komen, alleen de vraag is nog, vanaf wanneer? Waarschijnlijk de zomer 2021.
Het is 2 weken na (mogelijke) aanvang van vaccinaties. Ik vermoed dat ze denken dat het dan wel gedoogd wordt.
pi_196547832
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:07 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
Ik begrijp het wel. Het duurt te lang. Overvolle winkelstraten en de horeca moet dicht. Dit is niet te begrijpen.
Dat is het ook niet. Mensen met een vast contract hebben allemaal lekker lullen(zolang het duurt). Al zit ik een jaar thuis mijn salaris word netjes overgemaakt. Enige empathie naar deze branche zou wel op zijn plaats zijn.
pi_196547859
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is 2 weken na (mogelijke) aanvang van vaccinaties. Ik vermoed dat ze denken dat het dan wel gedoogd wordt.
Het gros is pas eind 2021 aan de beurt. En ook dat is maar de vraag. Pfizer heeft al een grondstoffentekort en kan maar de helft leveren.

Wat mij betreft heeft de horeca gelijk hoor. Het is wel een keer mooi geweest.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:09:50 #64
3542 Gia
User under construction
pi_196549285
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 12:40 schreef Stoorzendert het volgende:

Het gros is pas eind 2021 aan de beurt. En ook dat is maar de vraag. Pfizer heeft al een grondstoffentekort en kan maar de helft leveren.

Wat mij betreft heeft de horeca gelijk hoor. Het is wel een keer mooi geweest.
Ja, weet ik, maar op basis van "het vaccineren is begonnen, kan de horeca langzaamaan openen"

Zoiets, weet ik veel hoe die lui denken. Het is een vreemde datum, 17 januari. Want waarom niet 1 februari. Of 15 december? Kerst meepikken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')