abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196516877
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het is al langere tijd bekend dat die solidariteit nogal selectief is helaas.
En het benoemen van dat wordt ook gezien als niet solidair ;)
pi_196516880
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:03 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Moeten ze allemaal lekker doen, dag later zijn ze hun vergunning kwijt en kunnen ze gewoon weer dicht :W
Veel hebben al nauwelijks meer iets te verliezen. Of ze het op deze manier doen of nog een maandje langer doormodderen ..
pi_196516910
Haha wat een sukkels die horecabazen. Hebben ze niet opgelet ofzo? Je moet niet ongehoorzaam zijn, dat zet echt geen zoden aan de dijk. Ze kunnen beter snelwegen bezetten, politici thuis bedreigen, op ME'ers inrijden, gemeentehuizen slopen, distributiehallen bezetten en (openbaar vervoer in) binnensteden plat leggen.
pi_196516912
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

En het benoemen van dat wordt ook gezien als niet solidair ;)
He wat je nu zegt is niet echt solidair
I'll give you something to do
pi_196516926
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:03 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik weet niet welke omvang het bedrijf van jouw connectie heeft. Maar dat is zeker niet de omvang van een gemiddeld horeca bedrijf.

Toch is het een bedrijf dat op een zaterdagavond max 100-120 couverts kan uitserveren en net iets boven het middensegment zit qua prijzen (50-60¤ pp incl drank). Niet heel bijzonder dus, maar wel een top tent in deze regio.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196516951
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:06 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Mensen maken rare sprongen als ze in het nauw worden gedreven en ik kan ze ergens geen ongelijk geven.
Ik snap het ook wel, zonder het goed te keuren overigens. Maar je kunt als overheid natuurlijk wel grenzen trekken. Bijvoorbeeld dat er alleen drank verkocht mag worden bij een substantiėle maaltijd en dat gasten ten alle tijde aan een tafeltje moeten zitten. Dan ben je volgens mij al een heel eind. Als je dat dan ook strak handhaaft geef je louche figuren al een stuk minder kans.
zie email 27 oktober
pi_196516992
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:04 schreef Predator40 het volgende:

[..]

moeilijk dilemma hoe we dat konden voorkomen .....
Omdat we onvoldoende hebben geprobeerd om te leren leven met het virus en teveel hoop hebben gevestigd op het vaccin. Nu het vaccin dichterbij komt, ben ik natuurlijk wel blij.
pi_196516996
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Een extra check op jaarrekeningen oid? Bedrijf gezond voor de crisis: steun. Bedrijf ongezond? tja.. lastig, maar nee, gaan we niet doen. Soort van 'Code zwart' voor de horeca :9
Zo is het toch al. Want de regelingen zijn gebaseerd op het percentage omzetverlies ten opzichte van 2019.
pi_196516997
Wat kunnen we nou eigenlijk gaan verwachten voor a.s. dinsdag want heb het idee dat er eigenlijk niets spannends of wat we nog niet weten naar buiten zal komen..
  woensdag 2 december 2020 @ 15:16:59 #185
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196517022
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat kunnen we nou eigenlijk gaan verwachten voor a.s. dinsdag want heb het idee dat er eigenlijk niets spannends of wat we nog niet weten naar buiten zal komen..
Ik verwacht een voortzetting van alle huidige maatregelen en een nieuw evaluatiemoment over een paar weken, that's it.
  woensdag 2 december 2020 @ 15:17:58 #186
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196517035
quote:
2s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:16 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik verwacht een voortzetting van alle huidige maatregelen en een nieuw evaluatiemoment over een paar weken, that's it.
Misschien kan Rutte zijn volgende persco doen van onder de kerstboom. In plaats van het jaarlijkse praatje van Willem-Alexander.
pi_196517036
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Het is of kut, of megakut, dus zoveel is er niet te beleven. In het begin zat ik wel voor de buis maar inmiddels kan ik er echt niet meer naar kijken.
pi_196517041
quote:

[..]

Wellicht iets van een vooruitblik richting kerst?
zie email 27 oktober
pi_196517077
quote:

[..]

Dit denk ik ook.

''We willen echt versoepelen, maar dat is gewoon echt niet verstandig met de huidige cijfers''.
'' Hou nog even vol!''.
'' Ziekenhuizen hebben het nog steeds veel te zwaar''.
'' Nee, we verliezen geen draagvlak, want in mijn omgeving is er echt onwijs veel begrip'' (aldus Rutte).
'' Kerst kleinschalig houden, wees verstandig''

En vervolgens zal er druk om de vragen heen worden gepraat, zodat ze eigenlijk alleen maar dezelfde dingen blijven herhalen. Ze zullen zichzelf blijven indekken als het gaat om vaccinatie vragen. Etc. En een hoop mondkap vragen natuurlijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2020 15:21:37 ]
pi_196517095
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Toch is het een bedrijf dat op een zaterdagavond max 100-120 couverts kan uitserveren en net iets boven het middensegment zit qua prijzen (50-60¤ pp incl drank). Niet heel bijzonder dus, maar wel een top tent in deze regio.
Kan zeker wel kloppen hoor. Ik doe ook aanvragen voor mijn klanten (ben belastingadviseur). De hoogte van de NOW hangt natuurlijk vooral af van de loonkosten. En nu ook de TVL kan best hoge bedragen opleveren. Dat kan zo oplopen oven de 1 `a 2 ton voor zo'n bedrijf. Vergeet niet dat ze in totaal als het tot half januari is al weer bijna een half jaar dicht zijn.
pi_196517123
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Vooral benieuwd wat ze specifiek gaan aankondigen voor kerst en oud&nieuw. Het zal wel bij max 4-6 gasten blijven zoals eerder aangekondigd door het OMT.
pi_196517145
quote:

[..]

Dit denk ik ook.

''We willen echt versoepelen, maar dat is gewoon echt niet verstandig met de huidige cijfers''.
'' Hou nog even vol!''.
'' Nee, we verliezen geen draagvlak, want in mijn omgeving is er echt onwijs veel begrip'' (aldus Rutte).

En vervolgens zal er druk om de vragen heen worden gepraat, zodat ze eigenlijk alleen maar dezelfde dingen blijven herhalen. Ze zullen zichzelf blijven indekken als het gaat om vaccinatie vragen. Etc. En een hoop mondkap vragen natuurlijk.
Hardop gelachen _O- maar het is eigenlijk dieptriest dat het zo gaat.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196517149
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Misschien kan Rutte zijn volgende persco doen van onder de kerstboom. In plaats van het jaarlijkse praatje van Willem-Alexander.
Een Persboomco, dan hebben we ze allemaal wel gehad voor de bingo dit jaar.
pi_196517154
quote:

[..]

En vervolgens zal er druk om de vragen heen worden gepraat, zodat ze eigenlijk alleen maar dezelfde dingen blijven herhalen.
Vind je dat vreemd?
pi_196517175
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:24 schreef chratnox het volgende:

[..]

Een Persboomco, dan hebben we ze allemaal wel gehad voor de bingo dit jaar.
Persbeslisboomco
pi_196517177
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Vind je dat vreemd?
Als er een vraag word gesteld verwacht ik een antwoord op die vraag, ipv dat ze hun openingspraatje met iets andere woorden blijven herhalen. Niet heel gek volgens mij.
pi_196517182
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:02 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Toch 'Mooy' dat dit soort mensen nu ineens voor de individuele vrijheid zijn. Recht op zelfbeschikking wordt nog even genoemd. Je mag van haar niet zelf bepalen of je een mondkapje op doet of naar een restaurant gaat, of je met je familie en vrienden afspreekt. Nee, de leerplicht ontduiken, dat is normaal. :')
pi_196517183
quote:

[..]

Dit denk ik ook.

'' Hou nog even vol!''.

En vervolgens zal er druk om de vragen heen worden gepraat, zodat ze eigenlijk alleen maar dezelfde dingen blijven herhalen. Ze zullen zichzelf blijven indekken als het gaat om vaccinatie vragen. Etc.
En ongetwijfeld benadrukken dat het beginnen met vaccineren voorįl niet perspectief biedt voor versoepelingen.

Ik ben het vertrouwen inmiddels dusdanig kwijt dat ik Rutte of De Jonge letterlijk wil horen zeggen dat maatregelen gaan worden afgeschaft als blijkt dat de zorg dat aan zou kunnen, voor ik het geloof.
Het oeverloze geredeneer vanuit een maatregelensituatie, ipv uit een normale, komt me de strot uit.
pi_196517188
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 15:21 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Kan zeker wel kloppen hoor. Ik doe ook aanvragen voor mijn klanten (ben belastingadviseur). De hoogte van de NOW hangt natuurlijk vooral af van de loonkosten. En nu ook de TVL kan best hoge bedragen opleveren. Dat kan zo oplopen oven de 1 `a 2 ton voor zo'n bedrijf. Vergeet niet dat ze in totaal als het tot half januari is al weer bijna een half jaar dicht zijn.
Ik zie dat de TVL max 50.000 is voor juni t/m september. Een wat groter restaurant zit daar toch zo aan, op een prominente plek?
pi_196517191
Update van 2 December (woensdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM

Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen

En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM

Piekdag staat nu op 19-10 met 9806 besmettingen. (mutaties : 12) om op de voet gevolgd te worden door 20-10 (9727, mutaties 12) het is zeker dat 19-10 piekdag was (toch wonderbaarlijk dat ze bijna 2 maanden na dato nog DOO's weten te vinden)

In heel oktober vonden nog 31 mutaties plaats

Dag met grootste mutatie : 30-11 1166
Oudste mutatie : 27-6

Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 3672 (+1072 tov gisteren) van de afgelopen 5 dagen, 819 (-95 tov gisteren) van de 5 dagen daarvoor, en de overige 275 (+8 tov gisteren) nog ouder.

13-11 lijkt de dag dat de meeste mutaties zijn verwerkt

De trend over de laatste 5 dagen :
27-11 3477 (530 mutaties)
28-11 2834 (744 mutaties)
29-11 1775 (532 mutaties)
30-11 1845 (411 mutaties)
1-12 1739 (1455 mutaties)

De lijn van is redelijk stabiel en staat een klein beetje stil, de meeste mutaties vinden de eerste 5 dagen plaatst.
Er is geen dag geweest dat we 10K besmettingen hebben gehaald.

Tenslotte nog een grafiek over de de cijfers zoals ze nu bekend zijn (de laatste 10 dagen zijn zeker nog niet compleet)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')