abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196500227
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik weet niet of ze dat zo gaan doen, ze zullen toch wel een minimaal % immuniteit willen voor alles weer normaal is.
Volgens mij zijn ziekenhuisopnames en in mindere mate het aantal overledenen een betere parameter om op te sturen.
pi_196500242
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:25 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Moeten we het maar aanpassen naar Mrs.Sandman. ;)
Weet nou niet of dat een goed idee is.... :@
Met een achtergrond als Mammietje wordt het hier straks overlopen door Sandmannetjes! ;)
  dinsdag 1 december 2020 @ 15:32:21 #156
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196500261
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ze hebben de afgelopen maanden telkens volgehouden dat we de maatregelen enkel hebben om de zorg te ontzien. Als de druk op de ziekenhuizen weg valt omdat de grootste groep die er terecht komt gevaccineerd is, is er geen enkele reden meer om toch vast te houden aan de maatregelen. Je zal het nooit helemaal uitroeien.
Dus zullen ze de drukmiddelen om mensen toch aan de vaccinatie te krijgen niet zo snel laten varen neem ik aan, als ze alles opengooien is die druk weg en heb je dus alleen maar ingeënte oudjes.
pi_196500262
ik wil ook echt graag weer naar een mooi feest of een festival, maar het allerliefste wil ik gewoon weer (team)sporten en eind juni met wat vrienden naar Edinburgh voor een rugbywedstrijd... ik acht de kans niet heel groot maar kan nu wel een beetje hopen...
pi_196500265
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:31 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Met een achtergrond als Mammietje wordt het hier straks overlopen door Sandmannetjes! ;)
Sandmammietjes?
  dinsdag 1 december 2020 @ 15:35:15 #159
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196500292
Hugo is live op Instagram en je kan je vragen stellen
pi_196500296
quote:

[..]

Het is nog geen 23:00.
  dinsdag 1 december 2020 @ 15:35:46 #161
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196500298
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:32 schreef Nielsch het volgende:
ik wil ook echt graag weer naar een mooi feest of een festival, maar het allerliefste wil ik gewoon weer (team)sporten en eind juni met wat vrienden naar Edinburgh voor een rugbywedstrijd... ik acht de kans niet heel groot maar kan nu wel een beetje hopen...
Van dat soort dingen... Ik kan mijn behoeften prima uitstellen maar ik wil wel graag weten tot wanneer :Y
Mijn concertkaartjes voor volgend jaar zijn allemaal al weer verschoven naar 2021 op één na (Iron Maiden) waar ik stiekem nog een beetje op hoop.
  dinsdag 1 december 2020 @ 15:36:03 #162
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196500310
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:35 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Het is nog geen 23:00.
:D
Sorry Vliegbaard.... :@
-O-
pi_196500320
https://www.nrc.nl/nieuws(...)d-doordacht-a4022042

Het testbeleid wordt maar weer eens gekraakt in de NRC. Hoe veel van dit soort artikelen moeten er nog verschijnen zeg...
zie email 27 oktober
pi_196500364
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dus zullen ze de drukmiddelen om mensen toch aan de vaccinatie te krijgen niet zo snel laten varen neem ik aan, als ze alles opengooien is die druk weg en heb je dus alleen maar ingeënte oudjes.
Dat geeft dan vooral aan dat ze de afgelopen maanden goed gelogen hebben. In dat geval hebben we de maatregelen niet alleen maar om de risico groepen te beschermen en om de zorg te ontzien. Dat is de grootste reden waarom mensen de maatregelen volgen natuurlijk; om vooral de groepen te beschermen die het snelst in de ziekenhuizen terecht komen.

De overheid slaat geen goed figuur als ze dan nu opeens gaan roepen dat we pas weer dingen mogen als er groep immuniteit is. Het zou niet uit hoeven te maken dat het virus nog steeds rondgaat onder het grootste gedeelte van de bevolking. Dan is het nog steeds een naar virus, maar de ziekenhuizen stromen niet meer over.

Nu gaan er enorm veel bedrijven (en personen) failliet...en nu hebben ze tenminste nog het gevoel dat ze het doen om ervoor te zorgen dat iedereen een kans heeft op zorg. Mensen gaan het echt niet pikken als die maatregelen (die bakken met geld kosten) blijven omdat de overheid nu opeens probeert om elke besmetting/dood te voorkomen.
  dinsdag 1 december 2020 @ 15:42:58 #166
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196500406
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:39 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat geeft dan vooral aan dat ze de afgelopen maanden goed gelogen hebben. In dat geval hebben we de maatregelen niet alleen maar om de risico groepen te beschermen en om de zorg te ontzien. Dat is de grootste reden waarom mensen de maatregelen volgen natuurlijk; om vooral de groepen te beschermen die het snelst in de ziekenhuizen terecht komen.

De overheid slaat geen goed figuur als ze dan nu opeens gaan roepen dat we pas weer dingen mogen als er groep immuniteit is. Het zou niet uit hoeven te maken dat het virus nog steeds rondgaat onder het grootste gedeelte van de bevolking. Dan is het nog steeds een naar virus, maar de ziekenhuizen stromen niet meer over.

Nu gaan er enorm veel bedrijven (en personen) failliet...en nu hebben ze tenminste nog het gevoel dat ze het doen om ervoor te zorgen dat iedereen een kans heeft op zorg. Mensen gaan het echt niet pikken als die maatregelen (die bakken met geld kosten) blijven omdat de overheid nu opeens probeert om elke besmetting/dood te voorkomen.
Hoe stel jij je het dan voor? Ze kopen vaccins voor de gehele bevolking maar als er geen druk achter staat kom je nooit aan het nodige %.
  dinsdag 1 december 2020 @ 15:45:06 #167
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196500434
Woeii, de neusstaaf viel dit keer enorm mee *O*
pi_196500441
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:42 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hoe stel jij je het dan voor? Ze kopen vaccins voor de gehele bevolking maar als er geen druk achter staat kom je nooit aan het nodige %.
Vaccineer de risico groepen. De mensen die het willen. Zorg ervoor dat de ziekenhuizen hun normale zorg weer op kunnen pakken. Dan de maatschappij gewoon weer openen. Helemaal geen reden om druk te zetten op mensen die niet in risico groepen vallen. Geef ze de optie; laat ze zelf kiezen.

Als de ziekenhuizen toch nog te vol raken omdat er te weinig mensen gevaccineerd zijn; dan kan je altijd nog meer campagne voeren zodat er toch meer mensen overstag gaan.
pi_196500446
bejaarden kunnen echt de tyfus krijgen als ze die vaccinatie aan zich voorbij laten gaan... we krijgen al bijna een jaar lang te horen dat we ons toch echt aan de maatregelen moeten houden omdat het anders asociaal is voor de bejaarden omdat die er echt dood aan kunnen gaan... en dan hebben die nu zoiets van: 'ik weet het niet hoor... is het allemaal geen onzin?'

om te kotsen
pi_196500450
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:29 schreef Momo het volgende:

[..]

Dat is toch een commerciële aanbieder?
Nee. GGD
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196500467
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:46 schreef Nielsch het volgende:
bejaarden kunnen echt de tyfus krijgen als ze die vaccinatie aan zich voorbij laten gaan... we krijgen al bijna een jaar lang te horen dat we ons toch echt aan de maatregelen moeten houden omdat het anders asociaal is voor de bejaarden omdat die er echt dood aan kunnen gaan... en dan hebben die nu zoiets van: 'ik weet het niet hoor... is het allemaal geen onzin?'

om te kotsen
Yup. Geef ze de kans, maar als ze het zelf weigeren....tja. Dan nemen ze het risico zelf. Niet nodig om dan de maatschappij dicht te laten. Mits er genoeg ouderen wél gevaccineerd zijn; dat de ziekenhuizen ook de normale zorg weer op kunnen starten dan natuurlijk.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2020 15:48:30 ]
pi_196500482
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:46 schreef Nielsch het volgende:

om te kotsen
Helemaal mee eens. Als er bejaarden zijn die weigeren is het echt pech gehad voor ze. Ik wil met elk persoon meedenken en de zwakkeren echt beschermen, maar als ze gaan lopen kutten is het klaar hoor.
pi_196500484
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:39 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Volledig eens met de rest van je post. Maar ergens heb ik toch het gevoel dat wij hier op het forum toch kritischer tegen de regering en hun maatregelen kijken dan de gemiddelde Nederlander. Jij kent ook die ene user die hier telkens begon over het in stand houden van maatregelen toen het allemaal wel weer wat losser kon. Die werd op het laatst ook weg gezet als een troll (ook door mij overigens).

Ik ben me echter wel gaan beseffen dat er een hele, hele grote groep mensen is die we niet op dit forum of social media zien die oprecht bang zijn voor het virus en het liefst de maatregelen een maand verlengen dan verkorten. Zo’n mondkapjesplicht is daar wel het bewijs van; “ baat het niet dan schaadt het niet”.
pi_196500497
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:48 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Volledig eens met de rest van je post. Maar ergens heb ik toch het gevoel dat wij hier op het forum toch kritischer tegen de regering en hun maatregelen kijken dan de gemiddelde Nederlander. Jij kent ook die ene user die hier telkens begon over het in stand houden van maatregelen toen het allemaal wel weer wat losser kon. Die werd op het laatst ook weg gezet als een troll (ook door mij overigens).

Ik ben me echter wel gaan beseffen dat er een hele, hele grote groep mensen is die we niet op dit forum of social media zien die oprecht bang zijn voor het virus en het liefst de maatregelen een maand verlengen dan verkorten. Zo’n mondkapjesplicht is daar wel het bewijs van; “ baat het niet dan schaadt het niet”.
Dat is wel zo ja.
  dinsdag 1 december 2020 @ 15:51:09 #175
14505 OProg
A Life in Music
pi_196500517
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:35 schreef Momo het volgende:
Hugo is live op Instagram en je kan je vragen stellen
Hugo is dus volledig in verkiezingsmodus, daarom dat hij de Tweet ook zelf stuurde.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 1 december 2020 @ 15:51:39 #176
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196500526
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Vaccineer de risico groepen. De mensen die het willen. Zorg ervoor dat de ziekenhuizen hun normale zorg weer op kunnen pakken. Dan de maatschappij gewoon weer openen. Helemaal geen reden om druk te zetten op mensen die niet in risico groepen vallen. Geef ze de optie; laat ze zelf kiezen.

Als de ziekenhuizen toch nog te vol raken omdat er te weinig mensen gevaccineerd zijn; dan kan je altijd nog meer campagne voeren zodat er toch meer mensen overstag gaan.
Dat is niet idee achter die groepsimmuniteit dus ik zie het niet op die manier gebeuren, er zullen wel drukmiddelen komen al weet ik uiteraard niet hoe ze het aan gaan pakken.
pi_196500531
quote:

[..]

Ik ken ze in mijn familie/kennissenkring aan beide kanten idd. Mijn vader is van 't: "Ach, stik allemaal met je mondkapjes", maar de vader van mijn schoonzusje heeft al 9 maanden zijn kleinkinderen geen knuffel meer gegeven.

Mijn vader vindt dat de maatregelen morgen moeten verdwijnen, vader van mijn schoonzusje zegt: Ach, als 't 2022 over is vind ik 't vroeg zat. Even 2 extremen :)
pi_196500535
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Yup. Geef ze de kans, maar als ze het zelf weigeren....tja. Dan nemen ze het risico zelf. Niet nodig om dan de maatschappij dicht te laten.
dat zal dan waarschijnlijk wel het gevolg zijn ben ik bang...
pi_196500544
quote:

[..]

Laat ik het zo zeggen. Als de zwakkeren beschermd zijn dan kan het wel weer een stuk losser allemaal. Wellicht nog geen binnen festivals en de stadions voor 50% gevuld ofzo. Discotheken, kroegen met beperkte toegang en goede controle op de ventilatie. Maar voor de rest moet alles wel weer zo'n beetje kunnen. Restaurants weer op de volle 100%, terassen allemaal open. Vliegen nog met een mondkapje, maar wel alle vakanties naar het buitenland weer beschikbaar.
pi_196500605
quote:
80s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:29 schreef OProg het volgende:

[..]

Dit ziet er positief uit. Laten we duimen dat alles goed gaat. :)
Heb je een link naar het artikel? :7 Goed nieuws als we 900.000 - 1.000.000 doses kunnen krijgen dit jaar _O_

Edit: Al gevonden:
https://www.rijksoverheid(...)gelijk-begin-januari
pi_196500617
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat is niet idee achter die groepsimmuniteit dus ik zie het niet op die manier gebeuren, er zullen wel drukmiddelen komen al weet ik uiteraard niet hoe ze het aan gaan pakken.
Ik weet ook wel wat het idee is van groep immuniteit en natuurlijk zou dat een enorm fijn streven zijn, maar volgens hun eigen woorden hebben we maatregelen enkel om de zorg te ontzien. Vanwege die risico groepen.
Dat er toch drukmiddelen gaan komen snap ik ook wel. Niet voor niets dat er geruchten gaan dat je pas weer dingen mag zodra je gevaccineerd bent. Ik zeg alleen maar dat de uitspraken die ze de afgelopen maanden hebben gedaan (maatregelen enkel voor de zorg en risico groepen!) gewoon onzin betreft als het nu toch opeens om meer gaat draaien dan die ziekenhuizen.
  dinsdag 1 december 2020 @ 16:03:42 #182
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196500695
Iemand dit al opgevallen?

Dit lijkt me een administratieve fout voor 2 weken geleden, 9/11-15/11. De cijfers zoals eerst werden gecommuniceerd waren toen nog 221.000 tests, nu zijn het er 50.000 minder. Erg vreemd.
Antifa
pi_196500719
quote:

[..]

De moderators zouden overuren draaien.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196500750
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:53 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen. Als de zwakkeren beschermd zijn dan kan het wel weer een stuk losser allemaal. Wellicht nog geen binnen festivals en de stadions voor 50% gevuld ofzo. Discotheken, kroegen met beperkte toegang en goede controle op de ventilatie. Maar voor de rest moet alles wel weer zo'n beetje kunnen. Restaurants weer op de volle 100%, terassen allemaal open. Vliegen nog met een mondkapje, maar wel alle vakanties naar het buitenland weer beschikbaar.
Wat mij betreft gooien we zo snel mogelijk alles weer open. In alle redelijkheid weet ik ook wel dat dat wensdenken is. Maar helaas ben ik het vertrouwen in de politiek wel een beetje verloren. Het gedraai en leugens rondom het hele beleid maken me sceptisch en ik vrees dat we tot we een % immuniteit hebben bereikt nog gewoon vast zitten aan enige vorm van maatregelen. Op het moment dat dat voor ons (degene die kritischer tegen het beleid kijken) wel weer wat losser mag zal er een hele grote groep mensen overblijven die een stuk minder kritisch zijn en zich netjes aan de maatregelen blijven houden.
Zolang er geen ware volksopstand komt kan het kabinet doen of blijven doen wat zij de mensen doen geloven wat het beste is.

Het is nu zelfs zo erg dat wanneer je kritisch naar het beleid kijkt, je al weggezet wordt als een virusgekkie. Niemand wil die persoon zijn binnen een groep, ondanks dat hij/zij zich goed ingelezen heeft, die weggezet wil worden als een aso.

Helaas heb ik dit zelf al een aantal keer mee mogen maken en op het laatst houdt je je mond maar want je wint er in de eerste plaats al helemaal niks mee.
pi_196500776
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik weet ook wel wat het idee is van groep immuniteit en natuurlijk zou dat een enorm fijn streven zijn, maar volgens hun eigen woorden hebben we maatregelen enkel om de zorg te ontzien. Vanwege die risico groepen.
Dat er toch drukmiddelen gaan komen snap ik ook wel. Niet voor niets dat er geruchten gaan dat je pas weer dingen mag zodra je gevaccineerd bent. Ik zeg alleen maar dat de uitspraken die ze de afgelopen maanden hebben gedaan (maatregelen enkel voor de zorg en risico groepen!) gewoon onzin betreft als het nu toch opeens om meer gaat draaien dan die ziekenhuizen.
Maar jij weet ook nog dat we er in het begin nog vanuit gingen dat er na afzienbare tijd groepsimmuniteit op zou treden. Die theorie is na een aantal weken ook gekraakt en er werd met geen word meer over gesproken.
En dat terwijl we doe groepsimmuniteit als doel helemaal nooit los hebben gelaten alleen werd het na de tweede persco anders gebracht.
pi_196500809
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:25 schreef Tijn het volgende:

[..]

Waarom is het verbazingwekkend dat het reproductiegetal drie weken geleden boven de 1 was en we nu een licht-dalende trend zien?
Ik zou ergens in Figuur 22 van het het document Epidemiologische situatie COVID-19 in Nederland (1 december 2020) een stijging van het aantal besmettelijken verwachten.
  dinsdag 1 december 2020 @ 16:11:32 #187
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196500818
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Opeens om meer gaat draaien? Dat zie ik toch anders want nu er een vaccin is wordt die benadering natuurlijk wel aangepast en zal het doel groepsimmuniteit zijn met als bijkomstigheid dat de zorg ontlast is.
pi_196500829
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 16:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

Opeens om meer gaat draaien? Dat zie ik toch anders want nu er een vaccin is wordt die benadering natuurlijk wel aangepast en zal het doel groepsimmuniteit zijn met als bijkomstigheid dat de zorg ontlast is.
Agree to disagree dan O+
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 1 december 2020 @ 16:12:35 #189
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_196500831
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 16:09 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Maar jij weet ook nog dat we er in het begin nog vanuit gingen dat er na afzienbare tijd groepsimmuniteit op zou treden. Die theorie is na een aantal weken ook gekraakt en er werd met geen word meer over gesproken.
En dat terwijl we doe groepsimmuniteit als doel helemaal nooit los hebben gelaten alleen werd het na de tweede persco anders gebracht.
Ja Rutte verzuimt zijn eerste speech met de actuele situatie te verbeteren. Een tweede speech zou welkom zijn, buiten een PersCo. Refereer aan de eerste speech en geef aan wat er is veranderd tov toen en wat onze strategie nu is.
pi_196500832
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

We moeten eerst afwachten hoe effectief het vaccin is bij de risicogroepen. Als blijkt dat de effectiviteit voor hen fors minder dan hebben we toch echt een grote mate van groepsimmuniteit nodig voor we de boel weer kunnen opengooien. Anders zit de zorg zo weer vol.
pi_196500840
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 16:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

Het doel is toch ontlasting zorg met als middel groepsimmuniteit?
I'll give you something to do
  dinsdag 1 december 2020 @ 16:13:14 #192
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196500848
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 16:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik zou ergens in Figuur 22 van het het document Epidemiologische situatie COVID-19 in Nederland (1 december 2020) een stijging van het aantal besmettelijken verwachten.
Ja, het is vreemd. Maar die 'aantal besmettelijken' is geschat aan de hand van de ziekenhuisopnames (jeej, ben ik fan van), terwijl de R daar wordt geschat door te kijken naar testresultaten.
Antifa
pi_196500877
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 december 2020 16:05 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

De moderators zouden overuren draaien.
Ze zouden ontslag nemen! :Y
En dan moet jij het doen!
So... be carefull what you wish for! ;)
pi_196500878
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 16:12 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

We moeten eerst afwachten hoe effectief het vaccin is bij de risicogroepen. Als blijkt dat de effectiviteit voor hen fors minder dan hebben we toch echt een grote mate van groepsimmuniteit nodig voor we de boel weer kunnen opengooien. Anders zit de zorg zo weer vol.
Daar ben ik het wel mee eens ja.
pi_196500935
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 16:03 schreef VoMy het volgende:

[ afbeelding ]

Dit lijkt me een administratieve fout voor 2 weken geleden, 9/11-15/11. De cijfers zoals eerst werden gecommuniceerd waren toen nog 221.000 tests, nu zijn het er 50.000 minder. Erg vreemd.
Inderdaad ja. In de pdf van vorige week stonden 31278 positieve gevallen voor die week. Dat kunnen er nooit zo veel minder zijn geworden. Ook zou dat een enorme stijging van week 9/11-15/11 naar week 16/11-22/11 betekenen, wat me niet lijkt stroken met de werkelijkheid.
  dinsdag 1 december 2020 @ 16:17:56 #196
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196500936

Dit is ook gek. Het aantal meldingen van 'eerste ziektedag' ligt heel erg hoog op 23 november, maar die piek bestaat/bestond niet in de grafieken die @DireStraits7 en @_serial_ maken, terwijl die nota bene uitsplitsen naar DOO (wat toch eerste ziektedag is). Raarrr.
Antifa
  dinsdag 1 december 2020 @ 16:19:52 #197
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196500974
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wel frappant dat het reproductiegetal al een tijdje op en boven de 1 ligt (6-13 november) maar het aantal besmettingen steeds een licht dalende lijn is.
Eerste ziektedag meldingen in de periode 9-23 november lagen hoger dan de week ervoor. (pag 39). Die mensen raakten pakweg 4 tot 10 dagen ervoor besmet, dus moet de R toen hoger dan 1 geweest zijn (als ziektedag meldingen een goede proxy zijn voor (dus ongeveer evenredig zijn met) het aantal besmettingen)

[ Bericht 0% gewijzigd door crystal_meth op 01-12-2020 16:29:34 ]
are we infinite or am I alone
pi_196500976
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 16:13 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, het is vreemd. Maar die 'aantal besmettelijken' is geschat aan de hand van de ziekenhuisopnames (jeej, ben ik fan van), terwijl de R daar wordt geschat door te kijken naar testresultaten.
Ah ja, dat was me nog niet opgevallen.
pi_196501044
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 16:12 schreef galantis het volgende:

[..]

Het doel is toch ontlasting zorg met als middel groepsimmuniteit?
Het doelmond vanaf het begin groepsimmuniteit geweest, liefst middels vaccinatie zonder daarbij de zorg te overspoelen.
pi_196501056
Beetje laat. Maar toch ;)

#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:

Positief getest: 4073
Totaal: 527523 (+4045 ivm -28 corr.)

Opgenomen*: 187
Huidig*: 1205 (-35)

Opgenomen op IC*: 20
Huidig*: 478 (-3)
* LCPS cijfers - lcps.nu

Overleden: 62
Totaal: 9438

Gemeentes met +10 besmettingen:
247 Amsterdam
165 Rotterdam
109 's-Gravenhage
82 Utrecht
58 Almere
57 Eindhoven
54 Haarlemmermeer
52 Zaanstad
51 Tilburg
48 Breda
43 Roermond
42 Altena
41 Zoetermeer
39 Westland
38 Maastricht
36 Arnhem
36 Nijmegen
36 Amersfoort
36 Haarlem
36 Gouda
34 Apeldoorn
32 Groningen
31 Schiedam
30 Deventer
30 Ede
27 Emmen
27 Enschede
27 's-Hertogenbosch
27 Súdwest-Fryslân
26 Urk
26 Lelystad
26 Sittard-Geleen
26 Leidschendam-Voorburg
26 West Betuwe
25 Schagen
25 Venlo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zijn er :
16 gemeentes met 0 besmettingen
19 gemeentes met 1 besmetting
123 gemeentes met 2-5 besmettingen
69 gemeentes met 6-9 besmettingen
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 1 december 2020 @ 16:28:49 #201
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196501120
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 16:03 schreef VoMy het volgende:

[ afbeelding ]

In het weekrapport van 2 weken geleden stond er:
09-11-2020 - 15-11-2020 226083 31219 13.8
vorige week:
09-11-2020 - 15-11-2020 226364 31278 13.8
nu staat er:
09-11-2020 - 15-11-2020 171193 23178 13.5

inderdaad vreemd
are we infinite or am I alone
pi_196501233
De R weer verder gestegen volgens het RIVM. Dat is toch wat vreemd
- verwijderd door admin -
pi_196501288
Terug van weggeweest:

Update van 1 December (dinsdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM

Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen

En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM

Piekdag staat nu op 19-10 met 9794 besmettingen. (mutaties : 5) om op de voet gevolgd te worden door 20-10 (9715, mutaties 7) het is zeker dat 19-10 piekdag was (toch wonderbaarlijk dat ze bijna 2 maanden na dato nog DOO's weten te vinden)

In heel oktober vonden nog 31 mutaties plaats

Dag met grootste mutatie : 30-11 1166
Oudste mutatie : 24-3 !!

Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 2600 van de afgelopen 5 dagen, 914 van de 5 dagen daarvoor, en de overige 267 nog ouder.

13-11 lijkt de dag dat de meeste mutaties zijn verwerkt

De trend over de laatste 5 dagen :
26-11 3564 (473 mutaties)
27-11 2947 (661 mutaties)
28-11 2090 (345 mutaties)
29-11 1243 (-45 mutaties)
30-11 1434 (1166 mutaties)

De lijn van is redelijk stabiel en nog steeds iets dalende de laatste dagen, de meeste mutaties vinden de eerste 5 dagen plaatst.
Er is geen dag geweest dat we 10K besmettingen hebben gehaald.

Tenslotte nog een grafiek over de de cijfers zoals ze nu bekend zijn (de laatste 10 dagen zijn zeker nog niet compleet)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196501303
Grappig om te zien dat tijdens de twee weken extra zware maatregelen de R steeds is gestegen of constant is gebleven. Van 0,93 bij de start op 4 november naar 1,04 op 13 november.

Het lijkt er dus op dat dit pakket nutteloos was, wat voor velen geen verrassing zal zijn trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')