En ik vraag welke aanleiding je ertoe hebt om te denken dat het EMA geen professioneel oordeel over het vaccin zal vellen, dat de vele véle experts die kritisch meekijken stelselmatig genegeerd zullen worden, en dat geen gewicht wordt toegekend aan mogelijk rampzalige gevolgen voor de volksgezondheid.quote:Op dinsdag 1 december 2020 17:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik deel je vraagstelling niet.
Ik stel vast dat het ministerie popelt om te beginnen, er alleen nog eventjes een vaccin moet worden binnengehaald en de rest van een eigen (nationale) afweging er kennelijk niet toe doet.
Gommers en Kuipers zien in dat ze binnen afzienbare tijd weer terug zullen gaan naar de anonimiteit waaraan ze in maart ineens werden ontrukt. Die gaan de komende periode nog even maximaal met hun hoofd in de media komen.quote:Op dinsdag 1 december 2020 17:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Oh, nu hangt het ineens van het vaccin af en niet meer het aantal besmettingen en ziekenhuizen. De doelpalen worden wel steeds verschoven. Horeca nog maar even wat langer dicht, waarom niet joh![]()
Diederik Gommers op Radio 538: 'Ik zou zo graag willen vragen: hou het nog eventjes vol, want het vaccin komt eraan. Je zag het ook afgelopen weekend: de winkelstraten waren vol, maar het kan eigenlijk nog niet.'
HORECA
Hij vertelde ook dat-ie het geen goed idee vindt dat de horeca op 17 januari weer opengaat. 'Ik hoop dat de regering nog ergens een potje geld vindt om de staatssteun wat langer vast te houden, want ik zou écht nog even willen wachten. Die hoge risicogroep moet eerst gevaccineerd worden, want dan is de dreiging dat die ziekenhuizen overlopen weg. Dan kan je daarna besluiten of de horeca gefaseerd weer open kan.'
Kun je dit op het forum delen svp, waar bestaat die definitiewijzing uit?quote:Op dinsdag 1 december 2020 16:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Definitiewijziging bij kliniek vertekent het beeld wel.
Beste Diederik, als die dreiging weg is, dan is er überhaupt geen valide grond meer voor maatregelen. Of zijn we dat alweer vergeten?quote:Op dinsdag 1 december 2020 17:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Oh, nu hangt het ineens van het vaccin af en niet meer het aantal besmettingen en ziekenhuizen. De doelpalen worden wel steeds verschoven. Horeca nog maar even wat langer dicht, waarom niet joh![]()
Diederik Gommers op Radio 538: 'Ik zou zo graag willen vragen: hou het nog eventjes vol, want het vaccin komt eraan. Je zag het ook afgelopen weekend: de winkelstraten waren vol, maar het kan eigenlijk nog niet.'
HORECA
Hij vertelde ook dat-ie het geen goed idee vindt dat de horeca op 17 januari weer opengaat. 'Ik hoop dat de regering nog ergens een potje geld vindt om de staatssteun wat langer vast te houden, want ik zou écht nog even willen wachten. Die hoge risicogroep moet eerst gevaccineerd worden, want dan is de dreiging dat die ziekenhuizen overlopen weg. Dan kan je daarna besluiten of de horeca gefaseerd weer open kan.'
Ik vind dit soort reacties tamelijk walgelijk.quote:Op dinsdag 1 december 2020 17:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gommers en Kuipers zien in dat ze binnen afzienbare tijd weer terug zullen gaan naar de anonimiteit waaraan ze in maart ineens werden ontrukt. Die gaan de komende periode nog even maximaal met hun hoofd in de media komen.
Ik ben wel een beetje klaar met die mannen eerlijk gezegd. Ze zijn me in de 2e golf veel te vaak in het nieuws en ze roepen veel te vaak voor hun beurt van alles en nog wat.quote:Op dinsdag 1 december 2020 17:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dit soort reacties tamelijk walgelijk.
Uit het Parool.quote:Volgorde vaccinaties:
- 155 duizend bewoners van verpleeghuizen
- medewerkers verpleeghuizen
- 60-plussers met een medische indicatie
- 60-plussers zonder medische indicatie
- mensen onder de 60 mét medische indicaties
- zorgmedewerkers van bovenstaande groepen en zorgmedewerkers in directe aanraking met coronapatiënten
Ik heb dat ook nooit begrepen. Zij bevinden zich totaal niet in de positie om te beweren of versoepelingen wel of niet 'kunnen'. Dat is nog altijd aan zij die het voor het zeggen hebben en álle belangen meenemen, nl. de regering.quote:Op dinsdag 1 december 2020 17:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ben wel een beetje klaar met die mannen eerlijk gezegd. Ze zijn me in de 2e golf veel te vaak in het nieuws en ze roepen veel te vaak voor hun beurt van alles en nog wat.
Ze nemen het op voor hun directe belang, namelijk de overbelasting van de zorg reduceren. Op eenzelfde manier nemen de horeca-ondernemers het op voor hun belang en de veiligheidsregio's voor hun belang et cetera. Het is iedereen duidelijk dat het kabinet de knopen doorhakt.quote:Op dinsdag 1 december 2020 17:56 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik heb dat ook nooit begrepen. Zij bevinden zich totaal niet in de positie om te beweren of versoepelingen wel of niet 'kunnen'. Dat is nog altijd aan zij die het voor het zeggen hebben en álle belangen meenemen, nl. de regering.
Thanks ik had die volgorde nog niet zo gezien.quote:
Zijn er cijfers van hoeveel mensen er vanuit een verpleeghuis in het ziekenhuis terecht komen?quote:
Terecht punt. Internet gedronken veel gebracht maar we gaan langzamerhand de andere kant zien en beseffen.quote:Op dinsdag 1 december 2020 17:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het is ook zo omdat het woord "kritisch" gekaapt is door de wappies. Er is niks mis met kritisch zijn en goed kijken naar de informatie die we krijgen. Het probleem is dat het woord een andere lading aan het krijgen is.
Zo langzaamaan zie je een behoorlijke crisis ontstaan wereldwijd wat betreft informatiemanagement. Ik denk dat het een standaard groeischeut zal blijken waarbij we kritisch (hehehe) moeten gaan kijken hoe je de kwaliteit van informatie kan waarborgen zonder in censuur te vervallen.
Dat lijkt mij ook, maar ik denk niet dat dit gaat gebeuren helaas.quote:Op dinsdag 1 december 2020 17:47 schreef galantis het volgende:
[..]
Beste Diederik, als die dreiging weg is, dan is er überhaupt geen valide grond meer voor maatregelen. Of zijn we dat alweer vergeten?
Een goede vriend van mij heeft zijn opa verloren aan corona en die is in het verpleeghuis besmet geraakt. Die hebben ze daar behandelt met een zuurstof in zijn neus en medicatie alleen, samen met een paar anderen. Dat is denk ik een bewuste keuze. Zijn oma heeft het zo wel gered....quote:Op dinsdag 1 december 2020 18:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zijn er cijfers van hoeveel mensen er vanuit een verpleeghuis in het ziekenhuis terecht komen?
Het probleem is volgens mij vooral dat ze in verpleeghuizen bij bosjes vallen en het ziekenhuis niet van binnen zien en dat hun leven momenteel ernstig beperkt is doordat hun geliefden niet op bezoek mogen komen.quote:Op dinsdag 1 december 2020 18:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zijn er cijfers van hoeveel mensen er vanuit een verpleeghuis in het ziekenhuis terecht komen?
Dat lijkt mij ook, maar ik denk niet dat dit gaat gebeuren helaas.quote:Op dinsdag 1 december 2020 17:47 schreef galantis het volgende:
[..]
Beste Diederik, als die dreiging weg is, dan is er überhaupt geen valide grond meer voor maatregelen. Of zijn we dat alweer vergeten?
Deze kunnen met deze lichting vaccins al ingeënt worden?quote:
Maar het primaire doel is toch om de druk op de ziekenhuizen te verminderen? Waarom zou je dan beginnen met het vaccineren van mensen die daar niet terechtkomen?quote:Op dinsdag 1 december 2020 18:11 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het probleem is volgens mij vooral dat ze in verpleeghuizen bij bosjes vallen en het ziekenhuis niet van binnen zien en dat hun leven momenteel ernstig beperkt is doordat hun geliefden niet op bezoek mogen komen.
Dat zou geschift zijn.quote:Op dinsdag 1 december 2020 18:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook, maar ik denk niet dat dit gaat gebeuren helaas.
Je zou alles wat ze op dit moment al treffen aan maatregelen, verplichtingen en verboden al kunnen bestempelen als geschift. Dan kan dit er ook nog wel bij. Denk dat de maatregelen nog tot ver in 2021 zullen blijven gelden, al dan niet in afgeschaalde mate afhankelijk van de bekende factoren. Sommige dingen mogelijk blijvend.quote:Op dinsdag 1 december 2020 18:14 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat zou geschift zijn.
Dan kan de regering zo door als 2e generatie in het five monkeys experiment.
Primair doel is de schade voor de volksgezondheid beperken. Dat doet het kabinet door besmettingen omlaag te brengen door middel van maatregelen. Het effect van die maatregelen wordt o.a. afgemeten aan de druk op de zorg. Zie bijvoorbeeld deze bron.quote:Op dinsdag 1 december 2020 18:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar het primaire doel is toch om de druk op de ziekenhuizen te verminderen? Waarom zou je dan beginnen met het vaccineren van mensen die daar niet terechtkomen?
Oh, we hebben de doelen maar weer eens verzet?quote:Op dinsdag 1 december 2020 18:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Primair doel is de schade voor de volksgezondheid beperken. Dat doet het kabinet door besmettingen omlaag te brengen door middel van maatregelen. Het effect van die maatregelen wordt o.a. afgemeten aan de druk op de zorg. Zie bijvoorbeeld deze bron.
Serieus? Dit vraag je echt?quote:Op dinsdag 1 december 2020 18:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar het primaire doel is toch om de druk op de ziekenhuizen te verminderen? Waarom zou je dan beginnen met het vaccineren van mensen die daar niet terechtkomen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |