quote:Op zaterdag 28 november 2020 14:27 schreef franklop het volgende:
Ik hoor het al, ze zetten Verstappen alweer op pole
quote:Op zaterdag 28 november 2020 14:35 schreef Gehrman het volgende:
[..]
En hij eindigt vervolgens weer achter de Mercedessen
Verwacht niet, gehoopt wel. Dit is gewoon saaaaaaaiquote:Op zaterdag 28 november 2020 16:12 schreef Starflyer het volgende:
Had iemand wat anders verwacht, dan?
Imho schroeft Mercedes in de vrije trainingen de motor wat terug zodat ze in de kwalificatie en eace wat meer vermogen kunnen gebruiken zonder aan betrouwbaarheid in te boeten.
Dat doet iedereen maar die Mercedes schroeft net wat verder open op de momenten dat het nodig is.quote:Op zaterdag 28 november 2020 16:12 schreef Starflyer het volgende:
Had iemand wat anders verwacht, dan?
Imho schroeft Mercedes in de vrije trainingen de motor wat terug zodat ze in de kwalificatie en eace wat meer vermogen kunnen gebruiken zonder aan betrouwbaarheid in te boeten.
En dat mag dus niet meer. Één motorstand voor kwalificatie en race. Die gelijk moet zijn voor alle Mercedesmotoren.quote:Op zaterdag 28 november 2020 16:15 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat doet iedereen maar die Mercedes schroeft net wat verder open op de momenten dat het nodig is.
Wie wordt er derde bij de constructeurs.quote:Op zaterdag 28 november 2020 16:17 schreef DKUp het volgende:
Dat gaat spannend worden de laatste drie races
Boeit niemand iets.quote:Op zaterdag 28 november 2020 16:20 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Wie wordt er derde bij de constructeurs.
Wikipedia?quote:Op zaterdag 28 november 2020 16:25 schreef opgebaarde het volgende:
Wat is de stand in het constructeurskampioen?
ik keek altijd op gpupdate maar die site is nu kutkut. Waar checken jullie de uitslagen, standje enzulks?
Ehm gpupdate is een klote site. Ik heb nog niet een vervangende site gevonden.quote:Op zaterdag 28 november 2020 16:25 schreef opgebaarde het volgende:
Wat is de stand in het constructeurskampioen?
ik keek altijd op gpupdate maar die site is nu kutkut. Waar checken jullie de uitslagen, standje enzulks?
hij heeft de mazzel dat de rest niet thuis geeftquote:Op zaterdag 28 november 2020 16:39 schreef Tinos85 het volgende:
Albon wel mooi P4 achter Verstappen. Maar wel weer zes fucking tiende.
quote:Op zaterdag 28 november 2020 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
grafstemming in de studio dan ...
misschien moet je eens oefenen op droog krantenpapierquote:Op zaterdag 28 november 2020 16:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, mijn handschrift was onleesbaar
quote:Op zaterdag 28 november 2020 16:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
misschien moet je eens oefenen op droog krantenpapier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:02 schreef BroesWillems het volgende:
[ twitter ]
Breaking!Logisch toch, dat het breaking! isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
Klopt. Volgend jaar wordt nog erger. Ze zouden veel verbeterpunten hebben gevonden al voor 2021 qua chassis en motor Mercedes. Mercedes is de komende 5 jaar gewoon weer onverslaanbaar. En dan te bedenken dat ze al 5 races geen nieuwe onderdelen meer meebrengen en red bull wel. Mercedes speelt met de concurrentiequote:Op zaterdag 28 november 2020 16:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Verwacht niet, gehoopt wel. Dit is gewoon saaaaaaai
En als ik de geruchten over de progressie van Merc mag geloven m.b.t. de wagen van volgend seizoen, dan wordt het volgend seizoen alleen maar erger
MaAr RbR iS zO SnEL tijDeNs De TesTs.quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:17 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Klopt. Volgend jaar wordt nog erger. Ze zouden veel verbeterpunten hebben gevonden al voor 2021 qua chassis en motor Mercedes. Mercedes is de komende 5 jaar gewoon weer onverslaanbaar. En dan te bedenken dat ze al 5 races geen nieuwe onderdelen meer meebrengen en red bull wel. Mercedes speelt met de concurrentie
Dit hele F1-forum is verworden tot een zeur-over-Lewis-Hamilton-forum.quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:23 schreef DeeBee het volgende:
[..]
MaAr RbR iS zO SnEL tijDeNs De TesTs.
Grote waarheid hierboven. Nog seizoenen lang ergeren aan de vleesgeworden hypocrisie van de altijd irritante Lewis H.
Een autosport subforum zou sowieso logischer zijn, en een stuk beter lopen, dan een Formule 1 subforum. Zoveel valt er niet te lullen over de hedendaagse F1.quote:Op zaterdag 28 november 2020 18:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dit hele F1-forum is verworden tot een zeur-over-Lewis-Hamilton-forum.
Nja, bijna ook geen enkel levend topic meer over.
Zolang er geen nieuwe motor komt heeft de rest toch geen kans tot 2026quote:Op zaterdag 28 november 2020 19:03 schreef Newone82 het volgende:
Nog wat minder Mercedes nieuws.
Hun auto van 2021 heeft al de downforce levels van 2020. (!!!!)
En dat terwijl door de regelgeving aan de vloer er 10% minder downforce zou komen.
Game over seizoen 2021. Ze zijn als eerste begonnen aan hun wagen van 2021 en staan dus weer erg voor op de rest.
https://www.gpblog.com/en(...)el-for-2021-car.html
Vandaar dat Racing Point en Williams op de plekken 2 en 3 staan.quote:Op zaterdag 28 november 2020 19:08 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zolang er geen nieuwe motor komt heeft de rest toch geen kans tot 2026
En met Red Bull redelijk uit de running omdat Honda ermee stopt zullen Aston Martin en McLaren moeten gaan vechten om P3 in 2022
En dan is het nog even kijken of het Ferrari of Alpine (Renault) wordt op P7.
Voor het gemak vergeet je even RB en Ferrari.quote:Op zaterdag 28 november 2020 19:35 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Op mijn beurt ben ik er vrij zeker van dat Renault de komende jaren uit zal groeien tot het tweede team in de F1.
McLaren heeft voor veel mensen de gunfactor omdat ze dadelijk twee clowns achter het stuur hebben zitten maar persoonlijk verwacht ik niet dat de overstap naar Mercedes ze verder naar voren zal brengen. Als bedrijf krijgt McLaren ook harde klappen in deze coronacrisis.
Aston Martin heeft een onthutsend zwak rijdersduo. Stroll en Vettel. Samen met Albon en Latifi momenteel de zwakste rijders in F1.
Het leek mij voor zich spreken dat Ferrari de weg kwijt is en Red Bull downhill zal gaan zonder Honda.quote:Op zaterdag 28 november 2020 20:16 schreef opreis het volgende:
[..]
Voor het gemak vergeet je even RB en Ferrari.
Aannamesquote:Op zaterdag 28 november 2020 20:31 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Het leek mij voor zich spreken dat Ferrari de weg kwijt is en Red Bull downhill zal gaan zonder Honda.
Wat ben je nou weer bijdehand aan het doen? Dit forum hangt aan elkaar van aannames. Wat moeten we hier anders doen? Ik onderbouw tenminste altijd mijn mening, wat niet van iedere deelnemer aan dit subforum gezegd kan worden.quote:
"Formule 1-coureur Max Verstappen verlengde in januari zijn contract bij Red Bull tot en met 2023, maar die termijn is volgens de topadviseur van de Oostenrijkse renstal niet onvoorwaardelijk. "Eigenlijk heeft Max een vast contract tot eind 2021", liet Helmut Marko weten op het Duitse nieuwsplatform Sport1"quote:
dus tot die tijd geen escape?quote:Op zaterdag 28 november 2020 22:12 schreef D_A het volgende:
[..]
"Formule 1-coureur Max Verstappen verlengde in januari zijn contract bij Red Bull tot en met 2023, maar die termijn is volgens de topadviseur van de Oostenrijkse renstal niet onvoorwaardelijk. "Eigenlijk heeft Max een vast contract tot eind 2021", liet Helmut Marko weten op het Duitse nieuwsplatform Sport1"
Over "bijdehand doen" gesproken: ik zie in dit geval nergens een onderbouwing van je mening. Met je posting stel je dat twee topteams ineens bij de pakken gaan neerzitten en compleet stoppen met zich verbeteren. Gezien de geschiedenis van beide teams is dat niet realistisch. Het klinkt meer als een wensdroom.quote:Op zaterdag 28 november 2020 22:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat ben je nou weer bijdehand aan het doen? Dit forum hangt aan elkaar van aannames. Wat moeten we hier anders doen? Ik onderbouw tenminste altijd mijn mening, wat niet van iedere deelnemer aan dit subforum gezegd kan worden.
Waar wil die nog heen in 2021 dan?quote:
Waar heb je het allemaal over? Dit zijn je eigen hersenspinsels die niks met mijn post te maken hebben. "Niet realistisch, een wensdroom", wat kraam je nou allemaal weer voor onzin uit? Ben je er überhaupt van op de hoogte dat Renault nu al voor Ferrari staat in het kampioenschap? Verder is Red Bull dadelijk geen fabrieksteam meer.quote:Op zaterdag 28 november 2020 22:22 schreef beantherio het volgende:
[..]
Over "bijdehand doen" gesproken: ik zie in dit geval nergens een onderbouwing van je mening. Met je posting stel je dat twee topteams ineens bij de pakken gaan neerzitten en compleet stoppen met zich verbeteren. Gezien de geschiedenis van beide teams is dat niet realistisch. Het klinkt meer als een wensdroom.
Racing Point = Aston Martin.quote:Op zaterdag 28 november 2020 20:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vandaar dat Racing Point en Williams op de plekken 2 en 3 staan.
Oh, wacht ...
Ja. Als je op basis van een seizoen (sterker nog: een moment in een seizoen) dat soort scenario's schetst dan zijn dan zijn ze zeker onrealistisch ja. In de 40 jaar dat ik Formule 1 volg heb ik al vaak genoeg ondervonden dat dat soort momentopnames nooit een betrouwbaar beeld geven. Zeker niet als het gaat om dit soort teams.quote:Op zaterdag 28 november 2020 22:32 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Waar heb je het allemaal over? Dit zijn je eigen hersenspinsels die niks met mijn post te maken hebben. "Niet realistisch, een wensdroom", wat kraam je nou allemaal weer voor onzin uit? Ben je er überhaupt van op de hoogte dat Renault nu al voor Ferrari staat in het kampioenschap? Verder is Red Bull dadelijk geen fabrieksteam meer.
Erg "onrealistische" scenario's die ik schets ja.
Wat vind je nou weer onrealistisch dan? Dat Renault voor Ferrari gaat eindigen? Voor een ieder die ogen in zijn hoofd heeft zou het toch overduidelijk moeten zijn dat Renault de weg omhoog ingeslagen heeft en Ferrari in een neerwaartse spiraal zit. De Ferrari rijders geven ook regelmatig aan geen idee te hebben waarom ze zo langzaam zijn. Het is eerder "onrealistisch" om te beweren dat Ferrari de komende jaren voor Renault gaat eindigen.quote:Op zaterdag 28 november 2020 22:44 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ja. Als je op basis van een seizoen (sterker nog: een moment in een seizoen) dat soort scenario's schetst dan zijn dan zijn ze zeker onrealistisch ja. In de 40 jaar dat ik Formule 1 volg heb ik al vaak genoeg ondervonden dat dat soort momentopnames nooit een betrouwbaar beeld geven. Zeker niet als het gaat om dit soort teams.
En Red Bull is trouwens geen fabrieksteam. Nooit geweest ook.
I know, maar beide staan niet voor RBR in het kampioenschap. En ook volgend jaar niet is mijn verwachting. Racing Point heeft al noeite genoeg dit jaar om Renault voor te blijven.quote:Op zaterdag 28 november 2020 22:44 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Racing Point = Aston Martin.
En Williams is Wiliams, dat gaat nog wel even duren voor die weer een competatieve wagen hebben.
Op lange termijn moet Ferrari altijd boven Renault kunnen eindigen, ze hebben een drie keer groter budget en een team wat jaren aan de top stond en dus weet hoe ze moeten presterenquote:Op zaterdag 28 november 2020 23:01 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat vind je nou weer onrealistisch dan? Dat Renault voor Ferrari gaat eindigen? Voor een ieder die ogen in zijn hoofd heeft zou het toch overduidelijk moeten zijn dat Renault de weg omhoog ingeslagen heeft en Ferrari in een neerwaartse spiraal zit. De Ferrari rijders geven ook regelmatig aan geen idee te hebben waarom ze zo langzaam zijn. Het is eerder "onrealistisch" om te beweren dat Ferrari de komende jaren voor Renault gaat eindigen.
Het grootste probleem bij Ferrari is de motor. Dat is algemeen bekend. Door de Technical Directives die vorig jaar zijn opgelegd hebben ze hun motor moeten aanpassen voor dit seizoen en dat heeft niet goed uitgepakt.quote:Op zaterdag 28 november 2020 23:01 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat vind je nou weer onrealistisch dan? Dat Renault voor Ferrari gaat eindigen? Voor een ieder die ogen in zijn hoofd heeft zou het toch overduidelijk moeten zijn dat Renault de weg omhoog ingeslagen heeft en Ferrari in een neerwaartse spiraal zit. De Ferrari rijders geven ook regelmatig aan geen idee te hebben waarom ze zo langzaam zijn. Het is eerder "onrealistisch" om te beweren dat Ferrari de komende jaren voor Renault gaat eindigen.
Honda levert alleen Red Bull. Dat jij daar in jouw belevingswereld geen 'fabrieksteam' label aan wilt hangen interesseert mij verder vrij weinig.
Het budget is vanaf volgend jaar gelijkquote:Op zaterdag 28 november 2020 23:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Op lange termijn moet Ferrari altijd boven Renault kunnen eindigen, ze hebben een drie keer groter budget en een team wat jaren aan de top stond en dus weet hoe ze moeten presteren
Daarnaast is Renault al ene paar keer uit de F1 vertrokken, onder andere vanwege de auto divisie.
Je lijkt je stelling vooral te onderbouwen op basis van dit ene kutjaar
Ja behalve de motor toch? En ik heb even gemist of er nu consensus over de salarissen van de coureurs is.quote:Op zaterdag 28 november 2020 23:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het budget is vanaf volgend jaar gelijk
Het Enstone team heeft altijd minder middelen gehad dan Ferrari en datzelfde Ferrari talloze keren verslagen in het kampioenschap. Toyota had jarenlang een van de grootste budgetten in de F1 zonder een deuk in een pakje boter te rijden. Dus nee, ik kan niet zoveel met het bovenstaande verhaal.quote:Op zaterdag 28 november 2020 23:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Op lange termijn moet Ferrari altijd boven Renault kunnen eindigen, ze hebben een drie keer groter budget en een team wat jaren aan de top stond en dus weet hoe ze moeten presteren
Daarnaast is Renault al ene paar keer uit de F1 vertrokken, onder andere vanwege de auto divisie.
Je lijkt je stelling vooral te onderbouwen op basis van dit ene kutjaar
Het niveau van (technische) kennis en ervaring zal evengoed niet gelijk worden. Dat soort dingen lopen niet perse synchroon met het budget van een team. En ja ik snap wel wat de gedachte achter de budget cap is.quote:Op zaterdag 28 november 2020 23:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het budget is vanaf volgend jaar gelijk
Motorontwikkeling is nog vrij inderdaad, al is de ontwikkeling beperkt tot één update vóór het seizoen en is er een engine freeze vanaf 2023 (of 2022 als RBR zijn zin krijgt)quote:Op zaterdag 28 november 2020 23:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja behalve de motor toch? En ik heb even gemist of er nu consensus over de salarissen van de coureurs is.
Ik ben het met je eens dat RBR niet bijzonder is, maar in de tijd dat ze met de Renault motor reden waren ze beduidend sneller dan team Renault. En ook dit jaar is een klant van Renault sneller dan het fabrieksteam. Ik zet voor volgend jaar liever mijn geld in op McLaren dan op Renaultquote:Op zaterdag 28 november 2020 23:40 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Het Enstone team heeft altijd minder middelen gehad dan Ferrari en datzelfde Ferrari talloze keren verslagen in het kampioenschap. Toyota had jarenlang een van de grootste budgetten in de F1 zonder een deuk in een pakje boter te rijden. Dus nee, ik kan niet zoveel met het bovenstaande verhaal.
Het slaat nergens op om het 'onrealistisch' te vinden dat Renault de komende jaren Ferrari en Red Bull kan verslaan. Wat is er zo bijzonder aan Red Bull?
En dat mag dus niet meer.quote:Op zaterdag 28 november 2020 23:58 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Mwa het verschilt per race wie er sneller is, Renault of McLaren. Verder ben ik ervan overtuigd dat Renault zijn klantenteams eerlijk behandeld en dezelfde software geeft. Mercedes klanten zijn vaak niet vooruit te branden of worden hard genaaid. In het onderstaande voorbeeld kon Grosjean in Spa 2015 WK-punten van Vettel afsnoepen in zijn Lotus-Mercedes dus werd er 'opeens' een andere engine mode vrijgegeven door Mercedes waardoor hij veel meer vermogen tot zijn beschikking had en hij Vettel voor kon blijven: https://www.racefans.net/(...)ace-ending-puncture/
Ik moet het nog maar zien of McLaren volgend jaar een stap gaat zetten met Mercedes.
Alex: “huhu “quote:Op zondag 29 november 2020 00:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
Horner na Q3 tegen Albon: "Well done Alex, you can bring it back now!"
Daar krijgt de FIA nooit een vinger achter. Maar ik wacht geduldig af tot McLaren-Mercedes het 'Mercedes AMG Petronas Formula One Team' gaat verslaan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |