abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 28 november 2020 @ 22:12:34 #51
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_196459285
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:11 schreef THEFXR het volgende:
is Max al bevestigd bij RB?
"Formule 1-coureur Max Verstappen verlengde in januari zijn contract bij Red Bull tot en met 2023, maar die termijn is volgens de topadviseur van de Oostenrijkse renstal niet onvoorwaardelijk. "Eigenlijk heeft Max een vast contract tot eind 2021", liet Helmut Marko weten op het Duitse nieuwsplatform Sport1"
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_196459320
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:12 schreef D_A het volgende:

[..]

"Formule 1-coureur Max Verstappen verlengde in januari zijn contract bij Red Bull tot en met 2023, maar die termijn is volgens de topadviseur van de Oostenrijkse renstal niet onvoorwaardelijk. "Eigenlijk heeft Max een vast contract tot eind 2021", liet Helmut Marko weten op het Duitse nieuwsplatform Sport1"
dus tot die tijd geen escape?
  zaterdag 28 november 2020 @ 22:22:38 #53
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_196459464
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Wat ben je nou weer bijdehand aan het doen? Dit forum hangt aan elkaar van aannames. Wat moeten we hier anders doen? Ik onderbouw tenminste altijd mijn mening, wat niet van iedere deelnemer aan dit subforum gezegd kan worden.
Over "bijdehand doen" gesproken: ik zie in dit geval nergens een onderbouwing van je mening. Met je posting stel je dat twee topteams ineens bij de pakken gaan neerzitten en compleet stoppen met zich verbeteren. Gezien de geschiedenis van beide teams is dat niet realistisch. Het klinkt meer als een wensdroom.
  zaterdag 28 november 2020 @ 22:27:34 #54
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_196459530
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:14 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dus tot die tijd geen escape?
Waar wil die nog heen in 2021 dan?
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
[i]Stroh in der Birne[/i].
pi_196459572
Mooie post wat ik las op Reddit over Red Bull en “concurrentie” van Mercedes, zo sta ik er ook in:


RB will never give Mercedes fight for title. Their time passed long time ago. They are now just a team 1st in row waiting for suprise chance to come, for champion to stumble and by giving him lucky punch. Even though anyone knows lucky punch doesnt exist. And personally they aint deserving it at all to win. Also i dont get why people expect something different to happen every year. For Christ stake you have driver on grid with over 90 wins, 98th poles cruising to now 7th world title in most dominant of dominant cars in history and you still expect change. Guy was only once challenged for fight in title in those years and it's being by his teammate in that same dominant car and won under lucky circumstances. Because to me that's insane.

If you want fight go watch Moto GP or take break and wait for 2022. If nothing happens in 2022, I am sure 2026 is a year for you. I mean people, some clear defined logic and sense is missing on this board. Grasp at it. You will be better when reality hits. Forget about fight for title. Aint happening. I am here mostly blaming FIA for allowing this to happen in first place.
pi_196459632
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:22 schreef beantherio het volgende:

[..]

Over "bijdehand doen" gesproken: ik zie in dit geval nergens een onderbouwing van je mening. Met je posting stel je dat twee topteams ineens bij de pakken gaan neerzitten en compleet stoppen met zich verbeteren. Gezien de geschiedenis van beide teams is dat niet realistisch. Het klinkt meer als een wensdroom.
Waar heb je het allemaal over? Dit zijn je eigen hersenspinsels die niks met mijn post te maken hebben. "Niet realistisch, een wensdroom", wat kraam je nou allemaal weer voor onzin uit? Ben je er überhaupt van op de hoogte dat Renault nu al voor Ferrari staat in het kampioenschap? Verder is Red Bull dadelijk geen fabrieksteam meer.

Erg "onrealistische" scenario's die ik schets ja.
"Some people are so far behind in a race that they actually believe they're leading."
  zaterdag 28 november 2020 @ 22:34:00 #57
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_196459658
Het woordje "never" strookt niet echt met dat ie vind dat er in 2022 een kans is op verandering en in 2026 weer.

Bovendien is RBR niet de per sé de "eerste in lijn" voor een komende verandering. Er zijn een aantal meer teams die ook kans hebben dat het stuivertje een keer hun kant op valt, Renault bijvoorbeeld, of wellicht Ferrari met een nieuwe designer.

Het grote probleem is dat het team dat de volgende keer het beste is, dat ook weer X jaar is. En als FIA weer kunstmatig in gaat grijpen, kan dit ook verkeerd uitpakken, zoals met MB de afgelopen jaren. Maargoed, Toto's stoel is niet voor niks al warm bij de FIA.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
[i]Stroh in der Birne[/i].
  zaterdag 28 november 2020 @ 22:44:06 #58
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_196459848
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 20:16 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Vandaar dat Racing Point en Williams op de plekken 2 en 3 staan.

Oh, wacht ...
Racing Point = Aston Martin.
En Williams is Wiliams, dat gaat nog wel even duren voor die weer een competatieve wagen hebben.
  zaterdag 28 november 2020 @ 22:44:45 #59
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_196459863
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:32 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Waar heb je het allemaal over? Dit zijn je eigen hersenspinsels die niks met mijn post te maken hebben. "Niet realistisch, een wensdroom", wat kraam je nou allemaal weer voor onzin uit? Ben je er überhaupt van op de hoogte dat Renault nu al voor Ferrari staat in het kampioenschap? Verder is Red Bull dadelijk geen fabrieksteam meer.

Erg "onrealistische" scenario's die ik schets ja.
Ja. Als je op basis van een seizoen (sterker nog: een moment in een seizoen) dat soort scenario's schetst dan zijn dan zijn ze zeker onrealistisch ja. In de 40 jaar dat ik Formule 1 volg heb ik al vaak genoeg ondervonden dat dat soort momentopnames nooit een betrouwbaar beeld geven. Zeker niet als het gaat om dit soort teams.

En Red Bull is trouwens geen fabrieksteam. Nooit geweest ook.
pi_196460144
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:44 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ja. Als je op basis van een seizoen (sterker nog: een moment in een seizoen) dat soort scenario's schetst dan zijn dan zijn ze zeker onrealistisch ja. In de 40 jaar dat ik Formule 1 volg heb ik al vaak genoeg ondervonden dat dat soort momentopnames nooit een betrouwbaar beeld geven. Zeker niet als het gaat om dit soort teams.

En Red Bull is trouwens geen fabrieksteam. Nooit geweest ook.
Wat vind je nou weer onrealistisch dan? Dat Renault voor Ferrari gaat eindigen? Voor een ieder die ogen in zijn hoofd heeft zou het toch overduidelijk moeten zijn dat Renault de weg omhoog ingeslagen heeft en Ferrari in een neerwaartse spiraal zit. De Ferrari rijders geven ook regelmatig aan geen idee te hebben waarom ze zo langzaam zijn. Het is eerder "onrealistisch" om te beweren dat Ferrari de komende jaren voor Renault gaat eindigen.

Honda levert alleen Red Bull. Dat jij daar in jouw belevingswereld geen 'fabrieksteam' label aan wilt hangen interesseert mij verder vrij weinig.
"Some people are so far behind in a race that they actually believe they're leading."
  zaterdag 28 november 2020 @ 23:14:22 #62
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_196460347
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:44 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Racing Point = Aston Martin.
En Williams is Wiliams, dat gaat nog wel even duren voor die weer een competatieve wagen hebben.
I know, maar beide staan niet voor RBR in het kampioenschap. En ook volgend jaar niet is mijn verwachting. Racing Point heeft al noeite genoeg dit jaar om Renault voor te blijven.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  zaterdag 28 november 2020 @ 23:23:38 #63
152519 opgebaarde
Groetjes aan de mama van Dries
pi_196460487
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:01 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Wat vind je nou weer onrealistisch dan? Dat Renault voor Ferrari gaat eindigen? Voor een ieder die ogen in zijn hoofd heeft zou het toch overduidelijk moeten zijn dat Renault de weg omhoog ingeslagen heeft en Ferrari in een neerwaartse spiraal zit. De Ferrari rijders geven ook regelmatig aan geen idee te hebben waarom ze zo langzaam zijn. Het is eerder "onrealistisch" om te beweren dat Ferrari de komende jaren voor Renault gaat eindigen.
Op lange termijn moet Ferrari altijd boven Renault kunnen eindigen, ze hebben een drie keer groter budget en een team wat jaren aan de top stond en dus weet hoe ze moeten presteren
Daarnaast is Renault al ene paar keer uit de F1 vertrokken, onder andere vanwege de auto divisie.

Je lijkt je stelling vooral te onderbouwen op basis van dit ene kutjaar
*hier kan jouw boodschap komen te staan
  zaterdag 28 november 2020 @ 23:26:48 #64
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_196460535
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:01 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Wat vind je nou weer onrealistisch dan? Dat Renault voor Ferrari gaat eindigen? Voor een ieder die ogen in zijn hoofd heeft zou het toch overduidelijk moeten zijn dat Renault de weg omhoog ingeslagen heeft en Ferrari in een neerwaartse spiraal zit. De Ferrari rijders geven ook regelmatig aan geen idee te hebben waarom ze zo langzaam zijn. Het is eerder "onrealistisch" om te beweren dat Ferrari de komende jaren voor Renault gaat eindigen.

Honda levert alleen Red Bull. Dat jij daar in jouw belevingswereld geen 'fabrieksteam' label aan wilt hangen interesseert mij verder vrij weinig.
Het grootste probleem bij Ferrari is de motor. Dat is algemeen bekend. Door de Technical Directives die vorig jaar zijn opgelegd hebben ze hun motor moeten aanpassen voor dit seizoen en dat heeft niet goed uitgepakt.

Dit weekend zijn alle teams met een Ferrari motor langzamer dan vorig jaar (Ferrari en Haas zelfs meer dan 1 seconde per ronde), terwijl de andere teams sneller zijn. Dat zegt wel wat op een circuit waar motorvermogen belangrijk is.

Maar volgend jaar komen ze met een compleet nieuwe motor (net zoals Honda) dus is het even wachten wat dat oplevert en of het opweegt tegen de verbeteringen die Mercedes en Renault doorvoeren.

Tot die tijd ga ik geen voorspellingen doen wie voor wie eindigt. Ik zie het alleen niet als onrealistisch dat Ferrari voor Renault eindigt (of vice versa).
No Dyson Barrier is going to stop me!
  zaterdag 28 november 2020 @ 23:27:18 #65
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_196460542
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Op lange termijn moet Ferrari altijd boven Renault kunnen eindigen, ze hebben een drie keer groter budget en een team wat jaren aan de top stond en dus weet hoe ze moeten presteren
Daarnaast is Renault al ene paar keer uit de F1 vertrokken, onder andere vanwege de auto divisie.

Je lijkt je stelling vooral te onderbouwen op basis van dit ene kutjaar
Het budget is vanaf volgend jaar gelijk :)
No Dyson Barrier is going to stop me!
  zaterdag 28 november 2020 @ 23:35:11 #66
152519 opgebaarde
Groetjes aan de mama van Dries
pi_196460661
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:27 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Het budget is vanaf volgend jaar gelijk :)
Ja behalve de motor toch? En ik heb even gemist of er nu consensus over de salarissen van de coureurs is.
*hier kan jouw boodschap komen te staan
pi_196460731
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Op lange termijn moet Ferrari altijd boven Renault kunnen eindigen, ze hebben een drie keer groter budget en een team wat jaren aan de top stond en dus weet hoe ze moeten presteren
Daarnaast is Renault al ene paar keer uit de F1 vertrokken, onder andere vanwege de auto divisie.

Je lijkt je stelling vooral te onderbouwen op basis van dit ene kutjaar
Het Enstone team heeft altijd minder middelen gehad dan Ferrari en datzelfde Ferrari talloze keren verslagen in het kampioenschap. Toyota had jarenlang een van de grootste budgetten in de F1 zonder een deuk in een pakje boter te rijden. Dus nee, ik kan niet zoveel met het bovenstaande verhaal.

Het slaat nergens op om het 'onrealistisch' te vinden dat Renault de komende jaren Ferrari en Red Bull kan verslaan. Wat is er zo bijzonder aan Red Bull?
"Some people are so far behind in a race that they actually believe they're leading."
  zaterdag 28 november 2020 @ 23:45:46 #68
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_196460817
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:27 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Het budget is vanaf volgend jaar gelijk :)
Het niveau van (technische) kennis en ervaring zal evengoed niet gelijk worden. Dat soort dingen lopen niet perse synchroon met het budget van een team. En ja ik snap wel wat de gedachte achter de budget cap is.

Het zal ook moeten blijken hoe waterdicht de budget cap is. Bijna alle teams hebben wel zusterbedrijven of moederbedrijven waarvan het voorstelbaar is dat er ontwikkeling wordt "verstopt". Ik ben nog steeds erg benieuwd hoe ze dat soort dingen reglementair hebben afgedekt. Ik verwacht geen wonderen van de budget cap.
  zaterdag 28 november 2020 @ 23:47:18 #69
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_196460847
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja behalve de motor toch? En ik heb even gemist of er nu consensus over de salarissen van de coureurs is.
Motorontwikkeling is nog vrij inderdaad, al is de ontwikkeling beperkt tot één update vóór het seizoen en is er een engine freeze vanaf 2023 (of 2022 als RBR zijn zin krijgt)

En over de salarislimiet is nog geen overeenstemming en zou het op zijn vroegst in 2023 in gaan.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  zaterdag 28 november 2020 @ 23:49:02 #70
152519 opgebaarde
Groetjes aan de mama van Dries
pi_196460875
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:40 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Het Enstone team heeft altijd minder middelen gehad dan Ferrari en datzelfde Ferrari talloze keren verslagen in het kampioenschap. Toyota had jarenlang een van de grootste budgetten in de F1 zonder een deuk in een pakje boter te rijden. Dus nee, ik kan niet zoveel met het bovenstaande verhaal.

Het slaat nergens op om het 'onrealistisch' te vinden dat Renault de komende jaren Ferrari en Red Bull kan verslaan. Wat is er zo bijzonder aan Red Bull?
Ik ben het met je eens dat RBR niet bijzonder is, maar in de tijd dat ze met de Renault motor reden waren ze beduidend sneller dan team Renault. En ook dit jaar is een klant van Renault sneller dan het fabrieksteam. Ik zet voor volgend jaar liever mijn geld in op McLaren dan op Renault
*hier kan jouw boodschap komen te staan
pi_196461020
Mwa het verschilt per race wie er sneller is, Renault of McLaren. Verder ben ik ervan overtuigd dat Renault zijn klantenteams eerlijk behandeld en dezelfde software geeft. Mercedes klanten zijn vaak niet vooruit te branden of worden hard genaaid. In het onderstaande voorbeeld kon Grosjean in Spa 2015 WK-punten van Vettel afsnoepen in zijn Lotus-Mercedes dus werd er 'opeens' een andere engine mode vrijgegeven door Mercedes waardoor hij veel meer vermogen tot zijn beschikking had en hij Vettel voor kon blijven: https://www.racefans.net/(...)ace-ending-puncture/

Dus met andere woorden, de rest van het seizoen reden ze rond met een gemankeerde auto die van Mercedes niet harder mocht. Ik moet het nog maar zien of McLaren volgend jaar een stap gaat zetten met Mercedes.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lokale_Notabele op 29-11-2020 00:03:50 ]
"Some people are so far behind in a race that they actually believe they're leading."
pi_196461054
Horner na Q3 tegen Albon: "Well done Alex, you can bring it back now!" :')

Lewis Hamilton wint elke Grand Prix als Max Verstappen hem voorbij laat, denk ik.
  zondag 29 november 2020 @ 00:03:43 #73
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_196461094
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:58 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Mwa het verschilt per race wie er sneller is, Renault of McLaren. Verder ben ik ervan overtuigd dat Renault zijn klantenteams eerlijk behandeld en dezelfde software geeft. Mercedes klanten zijn vaak niet vooruit te branden of worden hard genaaid. In het onderstaande voorbeeld kon Grosjean in Spa 2015 WK-punten van Vettel afsnoepen in zijn Lotus-Mercedes dus werd er 'opeens' een andere engine mode vrijgegeven door Mercedes waardoor hij veel meer vermogen tot zijn beschikking had en hij Vettel voor kon blijven: https://www.racefans.net/(...)ace-ending-puncture/

Ik moet het nog maar zien of McLaren volgend jaar een stap gaat zetten met Mercedes.
En dat mag dus niet meer.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_196461132
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 00:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
Horner na Q3 tegen Albon: "Well done Alex, you can bring it back now!" :')

Alex: “huhu ;(
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
pi_196461144
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 00:03 schreef Starflyer het volgende:

[..]

En dat mag dus niet meer.
Daar krijgt de FIA nooit een vinger achter. Maar ik wacht geduldig af tot McLaren-Mercedes het 'Mercedes AMG Petronas Formula One Team' gaat verslaan.

Renault heeft alle kaarten zelf in handen en is niet overgeleverd aan de grillen van een motorleverancier.
"Some people are so far behind in a race that they actually believe they're leading."
  zondag 29 november 2020 @ 00:23:22 #76
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_196461310
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:14 schreef Starflyer het volgende:

[..]

I know, maar beide staan niet voor RBR in het kampioenschap. En ook volgend jaar niet is mijn verwachting. Racing Point heeft al noeite genoeg dit jaar om Renault voor te blijven.
Ik had het ook over 2022 als Honda uitgestapt is en Red Bull zelf een motor moet regelen.
Dat gaat echt een probleem worden voor ze.
Ik snap ook niet waarom Honda niet gewoon doorgaat tot 2025, daarna komt er een nieuwe motor, nette manier om weg te gaan en dan heeft Red Bull ook tijd genoeg om iets anders te vinden of zelf een motor te ontwikkelen.

En Honda zelf wil pas in 2050 overstappen op electrische motoren dus voorlopig is er nog niet echt een goede reden waarom ze zo snel de stekker eruit trekken.
Ja, geld maar ze kunnen Red Bull ook een hogere rekening sturen, wat willen die doen dan? Zelf een motor ontwikkelen?
  zondag 29 november 2020 @ 00:24:26 #77
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196461326
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 00:08 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Renault heeft alle kaarten zelf in handen en is niet overgeleverd aan de grillen van een motorleverancier.
Ze hebben alleen niet zulke goeie kaarten, is wel heel lang geleden dat ze meededen in de top en ze blinken nu ook in niks uit. Dan moet je echt gaan hopen dat zij iets zien wat de anderen niet zien voor de 2022 auto maar dan schat ik Mercedes een stuk hoger in maar ook Red Bull en ik neem aan dat Ferrari dan ook weer echt meedoet.
  zondag 29 november 2020 @ 00:27:59 #78
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196461354
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 00:23 schreef SiGNe het volgende:
Ja, geld maar ze kunnen Red Bull ook een hogere rekening sturen, wat willen die doen dan? Zelf een motor ontwikkelen?
Red Bull betaalt Honda niet, Honda betaalt Red Bull.
  zondag 29 november 2020 @ 00:36:38 #79
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_196461441
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 00:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

Red Bull betaalt Honda niet, Honda betaalt Red Bull.
Honda heeft eigen ontwikkelingskosten maar ze vragen gewoon een prijs voor de motor.
Als ze meer kosten hebben dan inkomsten dan moeten ze de prijs verhogen.
Red Bull heeft Honda meer nodig dan andersom en dat is al vanaf het begin van de samenwerking.
pi_196461446
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 00:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ze hebben alleen niet zulke goeie kaarten, is wel heel lang geleden dat ze meededen in de top en ze blinken nu ook in niks uit. Dan moet je echt gaan hopen dat zij iets zien wat de anderen niet zien voor de 2022 auto maar dan schat ik Mercedes een stuk hoger in maar ook Red Bull en ik neem aan dat Ferrari dan ook weer echt meedoet.
Het Enstone team lag op zijn reet toen Renault in 2016 weer instapte, dus ze hebben wel behoorlijk wat vooruitgang geboekt de afgelopen jaren. Alonso schijnt intern te hebben aangegeven dat 2021 hem vrij weinig interesseert en dat ze alle kaarten op 2022 moeten zetten. Ik heb er wel vertrouwen in maar Mercedes zie ik ze niet verslaan. Voor RBR en Ferrari zie ik het somber in.

Maar ik ben geen Jomanda. We gaan het allemaal meemaken.
"Some people are so far behind in a race that they actually believe they're leading."
  zondag 29 november 2020 @ 00:37:51 #81
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196461456
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 00:36 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Honda heeft eigen ontwikkelingskosten maar ze vragen gewoon een prijs voor de motor.
Als ze meer kosten hebben dan inkomsten dan moeten ze de prijs verhogen.
Red Bull heeft Honda meer nodig dan andersom en dat is al vanaf het begin van de samenwerking.
voor zover ik weet is het een sponsor/partner overeenkomst dus Honda betaalt aan Red Bull
  zondag 29 november 2020 @ 00:43:47 #82
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196461519
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 00:36 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Voor RBR en Ferrari zie ik het somber in.
Waarom somberder dan voor Renault?
pi_196461578
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 00:43 schreef Tarado het volgende:

[..]

Waarom somberder dan voor Renault?
RBR heeft geen motor, een hoofdontwerper die nog met pen en papier werkt, een eigenaar die om de haverklap dreigt de stekker eruit te trekken en een 'talentenprogramma' die ons Kvyat, Gasly en Albon geschonken heeft.

Ferrari weet niet waarom ze een langzame auto hebben. Tevens hebben ze twee jonge coureurs die in dezelfde fase van hun carrière zitten. Dat kan haast niet goed gaan. Zowel Sainz als Leclerc kan het zich niet veroorloven om het team interne duel te verliezen.

Maar nogmaals, we gaan het allemaal wel zien. Ik heb ook geen glazen bol in huis staan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lokale_Notabele op 29-11-2020 00:59:42 ]
"Some people are so far behind in a race that they actually believe they're leading."
  zondag 29 november 2020 @ 01:09:17 #84
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_196461705
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 00:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

voor zover ik weet is het een sponsor/partner overeenkomst dus Honda betaalt aan Red Bull
Dan moeten ze dat aanpassen ipv er midden in het motor-seizoen eruit te stappen.
  zondag 29 november 2020 @ 01:32:13 #85
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_196461888
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 00:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

RBR heeft geen motor, een hoofdontwerper die nog met pen en papier werkt, een eigenaar die om de haverklap dreigt de stekker eruit te trekken en een 'talentenprogramma' die ons Kvyat, Gasly en Albon geschonken heeft.

Ferrari weet niet waarom ze een langzame auto hebben. Tevens hebben ze twee jonge coureurs die in dezelfde fase van hun carrière zitten. Dat kan haast niet goed gaan. Zowel Sainz als Leclerc kan het zich niet veroorloven om het team interne duel te verliezen.

Maar nogmaals, we gaan het allemaal wel zien. Ik heb ook geen glazen bol in huis staan.
Ontwerper die nog op papier werkt heeft tot nu toe een wagen opgelevert die meer kan dan de motor en kan meedoen voor de podia.
Red Bull is al jaren de enige die kan opboksen tegen Mercedes.

Nadeel van Newey is alleen wel dat hij de beste wagen ontwerpt en verder geen fuck geeft of een rijder met die wagen om gaan gaan.
Max kan er wel mee omgaan, de anderen niet
Oh en Ricciardo kon er ook goed mee omgaan maar die kon er minder goed mee omgaan dan Max en rijdt dus nu bij Renault (en volgend jaar bij McLaren)

Mateschitz dreigt eruit te stappen omdat ie niet weg wil, ze hebben nu een enorm probleem met Honda.
Red Bull rijdt al jaren aan de top mee, zijn ook niet echt vriendelijk bij Renault weggegaan dus om dan weer afhankelijk van Renault te moeten worden is ook geen optie.
En nog tot 2026 achteraan meerijden is ook geen optie natuurlijk.
Door te dreigen met opstappen (met 2 teams) kunnen ze misschien nog iets bereiken waarmee ze in elk geval tot 2026 competatief mee kunnen doen.
Ik snap dat wel van Mateschitz.

EN het talentenprogramma ligt redelijk stil ja maar we krijgen komend seizoen Tsunoda, Kvyat mag in elk geval opzoek naar een nieuw stoeltje.
En Albon redelijkerwijs ook.
Gasly wordt #1 bij Alpha Tauri en bnij Red Bull krijgt Hülkenberg een stoeltje (of Perez maar die kans lijkt me minder waarschijnlijk omdat Perez teveel roddelt en daar houden Helmut en Mateschitz niet van.
Plus Perez wil gaan #2 zijn.
pi_196462337
Ik zou Albon wisselen met Gasly volgend seizoen. Gasly verdient een nieuwe kans na wat hij heeft laten zien en dan heeft Albon nog even om zichzelf te ontwikkelen. Als je nu Hülkenberg inbrengt en Albon eruit knikkert doet dat behoorlijk afbreuk aan het talentenprogramma.
  zondag 29 november 2020 @ 06:16:10 #87
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_196462863
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 03:09 schreef Gehrman het volgende:
Ik zou Albon wisselen met Gasly volgend seizoen. Gasly verdient een nieuwe kans na wat hij heeft laten zien en dan heeft Albon nog even om zichzelf te ontwikkelen. Als je nu Hülkenberg inbrengt en Albon eruit knikkert doet dat behoorlijk afbreuk aan het talentenprogramma.
Alpha Tauri is nu een zusterteam, geen dochterteam.
Gasly is nu #1 en moet Alpha Tauri aan de punten helpen
Daarbij is de Apha Tauri ook een andere auto, makkelijker te rijden dan de Red Bull.
Als Gasly overstapt is het nog lang niet zeker dat hij het net zo goed zal doen als nu.
Kvyat gaat weg en wordt vervangen voor Tsunoda, dat is de junior die evt door kan naar Red Bull.

Albon gaat waarschijnlijk ook weg en Hulkenberg is dan een goede vervanger.
Hulk zal het vast niet slechter doen dan Albon en kan dan in het begin van het seizoen mooi wennen
En Alpha Tauri kan dan ook goed van start gaan , Gasly kan de punten binnenhalen terwijl Tsunoda kan wennen.
Gaan beide teams goed van start.
  zondag 29 november 2020 @ 09:44:58 #88
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196463485
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 00:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

RBR heeft geen motor, een hoofdontwerper die nog met pen en papier werkt, een eigenaar die om de haverklap dreigt de stekker eruit te trekken en een 'talentenprogramma' die ons Kvyat, Gasly en Albon geschonken heeft.

Ferrari weet niet waarom ze een langzame auto hebben. Tevens hebben ze twee jonge coureurs die in dezelfde fase van hun carrière zitten. Dat kan haast niet goed gaan. Zowel Sainz als Leclerc kan het zich niet veroorloven om het team interne duel te verliezen.

Maar nogmaals, we gaan het allemaal wel zien. Ik heb ook geen glazen bol in huis staan.
RBR heeft geen Mercedes motor maar dat heeft Renault ook niet, verder zijn ze qua chassis de enige die ook maar in de buurt komen van Mercedes en is een talenten programma niet zo relevant voor de auto zelf maar je Vergeet Vettel, Ricciardo en Verstappen te noemen.

Ferrari blijft gissen maar die zitten qua resources wel op een hoger plan dan Renault en zelfs in dit rampjaar is de kans dat ze Renault nog voorbij gaan in de constructeurs mogelijk.
pi_196463527
Race day w/
  zondag 29 november 2020 @ 10:00:05 #90
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_196463574
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 00:36 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Honda heeft eigen ontwikkelingskosten maar ze vragen gewoon een prijs voor de motor.
Als ze meer kosten hebben dan inkomsten dan moeten ze de prijs verhogen.
Red Bull heeft Honda meer nodig dan andersom en dat is al vanaf het begin van de samenwerking.
Teams kunnen die ontwikkelingskosten niet betalen. Sowieso is de prijs voor een klantenmotor vastgelegd door de FIA op ca ¤ 15 miljoen. Dat is bij lange na niet genoeg om die ontwikkelingskosten te dekken die eerder 10x zoveel zijn of zelfs nog meer. Het is niet voor niets dat de FIA ook de kosten voor de motorontwikkeling terug wil brengen door maar 1 motor per seizoen te homologeren en er vanaf 2023 een volledige engine freeze komt.

Honda levert die motoren aan RBR in ruil voor publiciteit, niet tegen kostprijs.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_196463752
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 00:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

RBR heeft geen motor, een hoofdontwerper die nog met pen en papier werkt, een eigenaar die om de haverklap dreigt de stekker eruit te trekken en een 'talentenprogramma' die ons Kvyat, Gasly en Albon geschonken heeft.

Ferrari weet niet waarom ze een langzame auto hebben. Tevens hebben ze twee jonge coureurs die in dezelfde fase van hun carrière zitten. Dat kan haast niet goed gaan. Zowel Sainz als Leclerc kan het zich niet veroorloven om het team interne duel te verliezen.

Maar nogmaals, we gaan het allemaal wel zien. Ik heb ook geen glazen bol in huis staan.
RB doet al jaren mee in de top 3 ondanks alles wat je benoemd. Die weg omhoog die je bij Renault ziet zie ik net zo goed bij Mclaren en RP. Het is dat Ferrari een illegale route in heeft geslagen met de motor en nu dus een achterstand heeft.
Tevens kruipt renault meer om hoog dan dat ze echt stappen zetten die nodig zijn om het gat naar RB (nog niet eens over mercedes) te dichten.
pi_196463776
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 03:09 schreef Gehrman het volgende:
Ik zou Albon wisselen met Gasly volgend seizoen. Gasly verdient een nieuwe kans na wat hij heeft laten zien en dan heeft Albon nog even om zichzelf te ontwikkelen. Als je nu Hülkenberg inbrengt en Albon eruit knikkert doet dat behoorlijk afbreuk aan het talentenprogramma.
Ik vind dat best wel een rare mentaliteit. Je hebt Gasly geprobeerd, werkte niet. In de formule 1 krijg je sowieso niet veel 2de kansen, laat staan dat je krijgt wat je "verdient". Red Bull geeft al jaren aan dat ze wereldkampioenen willen, waarom dan vast houden aan Gasly en Albon? Je hebt ze geprobeerd, zijn het niet helemaal, okay dan beetje zonde om daar meer tijd en energie aan te verspillen in de hoop dat ze ooit nog eens binnen 3 tienden van Max kunnen komen. Als dat is wat ze willen dan kunnen ze net zo goed een Perez of een Hulk binnen halen.
  zondag 29 november 2020 @ 10:39:25 #93
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_196463844
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 10:31 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik vind dat best wel een rare mentaliteit. Je hebt Gasly geprobeerd, werkte niet. In de formule 1 krijg je sowieso niet veel 2de kansen, laat staan dat je krijgt wat je "verdient". Red Bull geeft al jaren aan dat ze wereldkampioenen willen, waarom dan vast houden aan Gasly en Albon? Je hebt ze geprobeerd, zijn het niet helemaal, okay dan beetje zonde om daar meer tijd en energie aan te verspillen in de hoop dat ze ooit nog eens binnen 3 tienden van Max kunnen komen. Als dat is wat ze willen dan kunnen ze net zo goed een Perez of een Hulk binnen halen.
Ik snap ook niet waarom mensen telkens weer over Gasly beginnen :')

1. Albon was sneller in dezelfde auto.
2. De auto is nu anders (moeilijker) dan vorig jaar. Waarom zou Pierré daar ineens wel mee om kunnen gaan?
3. Hij heeft 1x mazzel gehad met een racewin tot gevolg en nu issie ineens top coureur? Nee :') Of is Stroll nu ook een van de beteren op het veld na zijn pole van vorige week? Well then.

Gasly is een middenmoot coureur en gaat dat blijven. Laat hem lekker in het middenveld punten pakken waar dat kan, liefst van Renault en iig 1 Ferrari, danwel de Copypoints.
Probeer dan Hulkenberg of Perez voor een jaartje. Die incidentele uitschieters die de coureurs van AT maken, maken het echt geen toppers.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
[i]Stroh in der Birne[/i].
  zondag 29 november 2020 @ 10:44:03 #94
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196463890
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 10:31 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik vind dat best wel een rare mentaliteit. Je hebt Gasly geprobeerd, werkte niet. In de formule 1 krijg je sowieso niet veel 2de kansen, laat staan dat je krijgt wat je "verdient". Red Bull geeft al jaren aan dat ze wereldkampioenen willen, waarom dan vast houden aan Gasly en Albon? Je hebt ze geprobeerd, zijn het niet helemaal, okay dan beetje zonde om daar meer tijd en energie aan te verspillen in de hoop dat ze ooit nog eens binnen 3 tienden van Max kunnen komen. Als dat is wat ze willen dan kunnen ze net zo goed een Perez of een Hulk binnen halen.
Eens maar blijkbaar bij gebrek aan beter al laat Gasly dit jaar toch wel zien dat hij in de F1 thuis hoort, Kvyat vind ik dan wel een vreemdere oplossing als je het over 2e kansen hebt.
  zondag 29 november 2020 @ 10:46:19 #95
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196463911
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 10:39 schreef daNpy het volgende:
Probeer dan Hulkenberg of Perez voor een jaartje. Die incidentele uitschieters die de coureurs van AT maken, maken het echt geen toppers.
In hoeverre zijn dat toppers? Op de sympathie meter scoort Hulk hoog maar tov Ricciardo was hij duidelijk de mindere, Perez is beter dan Stroll en Ocon gebleken maar hoeveel zegt dat?
  zondag 29 november 2020 @ 10:49:50 #96
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196463936
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 10:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

In hoeverre zijn dat toppers? Op de sympathie meter scoort Hulk hoog maar tov Ricciardo was hij duidelijk de mindere, Perez is beter dan Stroll en Ocon gebleken maar hoeveel zegt dat?
Het helpt ook gewoon niet mee dat RB elk jaar iemand anders in die 2e auto zet. Ook een Perez of Hulkenberg heeft weer een gewenningsperiode nodig.

Bij Mercedes houden ze gewoon jarenlang vast aan hetzelfde duo.
  zondag 29 november 2020 @ 10:51:50 #97
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196463949
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 10:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bij Mercedes houden ze gewoon jarenlang vast aan hetzelfde duo.
Moeten we daar heel blij mee zijn? :)
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 november 2020 @ 10:52:13 #98
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_196463953
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 10:49 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het helpt ook gewoon niet mee dat RB elk jaar iemand anders in die 2e auto zet. Ook een Perez of Hulkenberg heeft weer een gewenningsperiode nodig.

Bij Mercedes houden ze gewoon jarenlang vast aan hetzelfde duo.
Waarvan er eentje al jaren ondermaats presenteert.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 29 november 2020 @ 10:53:39 #99
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196463969
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 10:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarvan er eentje al jaren ondermaats presenteert.
Ja, maar ja ondermaats presteren betekent in dit geval nog altijd een aantal racewins, poles, veel podia en een 2e plaats WK.
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 november 2020 @ 10:55:10 #100
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_196463986
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 10:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja, maar ja ondermaats presteren betekent in dit geval nog altijd een aantal racewins, poles, veel podia en een 2e plaats WK.
Want dat ligt echt totaal niet aan het feit dat die Mercedes onaantastbaar is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')